Wat is jullie mening moet je het uitmaken wanneer je weet dat het in de toekomst (zeer waarschijnlijk) fout loopt? Of moet je doorgaan totdat het fout loopt?
quote:of moet je gewoon accepteren dat mensen anders zijn, de gulden middenweg zoeken en gelukkig zijn?
Op maandag 24 maart 2003 11:27 schreef WebWitch het volgende:
Voor een aantal maanden geleden ontmoete ik een leuke vrouw en het klikte allemaal goed. We zagen elkaar elke week (wonen ver uit elkaar) en spraken dagelijks voor uren achter elkaar. Op een gegeven moment waren er toch een aantal zaken wat botste met elkaar. Het zat niet in de weg voor de relatie maar in de toekomst zou het wel gaan storen. We hebben allebij een andere kijk op het leven. Zij wil snel kinderen, ik niet. Ik wil graag de hele wereld zien, zij wil niet ver weg. Dit met nog een aantal andere dingen zorgde er voor dat ik het uit heb gemaakt. Op het moment zelf was het dus nog goed maar met het oog op de toekomst heb ik het uitgemaakt.Wat is jullie mening moet je het uitmaken wanneer je weet dat het in de toekomst (zeer waarschijnlijk) fout loopt? Of moet je doorgaan totdat het fout loopt?
oftewel: het hoeft toch niet persé fout te gaan
quote:Later komt de kater. Als je niet van het heden kan genieten, dan brengt de toekomst ook niets extra's.
Op maandag 24 maart 2003 11:37 schreef WebWitch het volgende:
Dit waren niet de enige dingen hoor (ga ik niet allemaal opschrijven). Zij had zelf ook het gevoel dat het wel eens fout zou kunnen gaan in de toekomst.
Momenteel hebben we wel nog veel contact met elkaar en hoop dat ik er een goede viendin bij heb gekregen nu.
Verschillen van mening zoals hoe het toiletpapier moet hangen zijn overkomelijk (toch!?), maar wezenlijke verschillen als dit, daarvoor moet iemand teveel voor van zichzelf verloochenen.
You did the right thing
quote:wijsheid
Op maandag 24 maart 2003 11:39 schreef Frenkie het volgende:[..]
Later komt de kater. Als je niet van het heden kan genieten, dan brengt de toekomst ook niets extra's.
Leer toch eens genieten en maak je niet tye druk op wat komen gaat. Die a>>b stijl, bah. De hond is er nog niet, noch de auto en het huisje.. Geniet en gij ziet
quote:
Op maandag 24 maart 2003 11:35 schreef Frenkie het volgende:
Hoewel ik heel goed snap wat je bedoelt, en dat je het daarom uitmaakt. Vind ik ook dat je NU leeft. De toekomst is iets voor later.
quote:dat kan juist ook weer een deel van het probleem zijn. Bijv. de topicstarter denkt meer aan nu, en zijn vriendin is alleen maar bezig met de toekomst... zo'n verschillende instelling kan een hoop problemen opleveren.
Op maandag 24 maart 2003 11:35 schreef Frenkie het volgende:
Hoewel ik heel goed snap wat je bedoelt, en dat je het daarom uitmaakt. Vind ik ook dat je NU leeft. De toekomst is iets voor later.
quote:Ik heb wel toekomstvisie hoor
Op maandag 24 maart 2003 12:14 schreef EggsTC het volgende:zo heb ik jou ook altijd al gezien; meneer leeft van dag tot dag alsof ' morgen' niet bestaat
En verder maak ik me niet druk.
Wat komt dat komt.
quote:Vraagje he...
Op maandag 24 maart 2003 12:22 schreef Frenkie het volgende:[..]
Ik heb wel toekomstvisie hoor
Zakelijk gezien dan. En voor mezelf stel ik ook wel doelen. Alleen zijn dat geen echte verre toekomstdromen.En verder maak ik me niet druk.
Wat komt dat komt.
quote:Het lot..??? Hoezo...??
Op maandag 24 maart 2003 12:24 schreef EggsTC het volgende:
Vraagje he...
Geloof je in "het lot"'?
Maar bovenal kan ik alles relativeren.
quote:je stelt de vraag wel niet aan mij, maar ik vind het geluk!
Op maandag 24 maart 2003 12:31 schreef EggsTC het volgende:
Ik bedoel..
Als jij op straat loopt, en je mist op een centimeter een bus.., is dat lot, geluk of toeval?
quote:geluk, of goed ingeschat van mij
Op maandag 24 maart 2003 12:31 schreef EggsTC het volgende:
Ik bedoel..
Als jij op straat loopt, en je mist op een centimeter een bus.., is dat lot, geluk of toeval?
quote:Tja... moeilijk... moelijk...
Voor een aantal maanden geleden ontmoete ik een leuke vrouw en het klikte allemaal goed. We zagen elkaar elke week (wonen ver uit elkaar) en spraken dagelijks voor uren achter elkaar. Op een gegeven moment waren er toch een aantal zaken wat botste met elkaar. Het zat niet in de weg voor de relatie maar in de toekomst zou het wel gaan storen. We hebben allebij een andere kijk op het leven. Zij wil snel kinderen, ik niet. Ik wil graag de hele wereld zien, zij wil niet ver weg.
Aan de andere kant zijn er zo ontzettend veel vrouwen op deze aardkloot en er zullen er allicht een fors aantal zijn die je net zo leuk vindt (of leuker) als deze dame, maar dan ook nog met dezelfde levensopvattingen als jij. Maar de kans is groot dat je ze simpelweg niet tegenkomt (ook al wil jij de hele wereld zien - dus grotere kans ) en je zult moeten inschatten of je verder gokt of past.
p.s. werk je ook in Wageningen? Of alleen wonen?
quote:ja moeilijk is dat! ik heb beetje hetzelfde probleem, ben alleen te bang om er iets mee te doen... Ik weet dat er een grote kans is dat ik niet samen met mijn vriend oud ga worden... ook om nogal wat persoonlijke factoren...
Wat is jullie mening moet je het uitmaken wanneer je weet dat het in de toekomst (zeer waarschijnlijk) fout loopt? Of moet je doorgaan totdat het fout loopt?
maar ik HOUD wel veel van hem en wil hem eigenlijk niet missen. Lekker tegenstrijdig dus...Het liefst zou ik gewoon gelukkig met hem zijn... en daar doe ik ook erg mijn best voor...
maar wat het verstandigste voor mezelf zou zijn?
daar durf ik niet eens aan te denken....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |