abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_9334999
Voor een aantal maanden geleden ontmoete ik een leuke vrouw en het klikte allemaal goed. We zagen elkaar elke week (wonen ver uit elkaar) en spraken dagelijks voor uren achter elkaar. Op een gegeven moment waren er toch een aantal zaken wat botste met elkaar. Het zat niet in de weg voor de relatie maar in de toekomst zou het wel gaan storen. We hebben allebij een andere kijk op het leven. Zij wil snel kinderen, ik niet. Ik wil graag de hele wereld zien, zij wil niet ver weg. Dit met nog een aantal andere dingen zorgde er voor dat ik het uit heb gemaakt. Op het moment zelf was het dus nog goed maar met het oog op de toekomst heb ik het uitgemaakt.

Wat is jullie mening moet je het uitmaken wanneer je weet dat het in de toekomst (zeer waarschijnlijk) fout loopt? Of moet je doorgaan totdat het fout loopt?

maandag 24 maart 2003 @ 11:30:24 #2
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_9335065
Als je zeker weet dat het fout gaat lopen moet je het uitmaken ja, maar je moet je niet blind staren op een enkel meningsverschil over bijv. kinderen. In de praktijk blijkt namelijk dat je naar verloop van tijd zo naar elkaar toe gaat groeien dat het meningsverschil vanzelf in een compromis verandert. Ja, ik weet het, wel/geen kinderen daar zijn geen compromissen in te vinden. Maar met wat voor reden wil jij geen kinderen dan? Snel/Niet snel kinderen daar is toch wel een compromis in te vinden?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 24 maart 2003 @ 11:31:18 #3
18875 BDisOKE
Spend some quality time...
pi_9335098
sjaa... is allebei moeilijk.
Is er een beste keuzen?
with a demon of mine...
BDisOKE.nl mijn werk
Mijn games...
  maandag 24 maart 2003 @ 11:31:22 #4
15660 chocolatemoeze
Is that a gun in your pocket?
pi_9335103
Als je het daarom al kon uitmaken was het blijkbaar de kans ook niet waard. Anders was je er wel voor gegaan.
Humans should not attempt to fire this gun without the gun being secured. Failure to do so will result in serious injury or death. - Charlie don't surf!
pi_9335109
quote:
Op maandag 24 maart 2003 11:27 schreef WebWitch het volgende:
Voor een aantal maanden geleden ontmoete ik een leuke vrouw en het klikte allemaal goed. We zagen elkaar elke week (wonen ver uit elkaar) en spraken dagelijks voor uren achter elkaar. Op een gegeven moment waren er toch een aantal zaken wat botste met elkaar. Het zat niet in de weg voor de relatie maar in de toekomst zou het wel gaan storen. We hebben allebij een andere kijk op het leven. Zij wil snel kinderen, ik niet. Ik wil graag de hele wereld zien, zij wil niet ver weg. Dit met nog een aantal andere dingen zorgde er voor dat ik het uit heb gemaakt. Op het moment zelf was het dus nog goed maar met het oog op de toekomst heb ik het uitgemaakt.

Wat is jullie mening moet je het uitmaken wanneer je weet dat het in de toekomst (zeer waarschijnlijk) fout loopt? Of moet je doorgaan totdat het fout loopt?

of moet je gewoon accepteren dat mensen anders zijn, de gulden middenweg zoeken en gelukkig zijn?

oftewel: het hoeft toch niet persé fout te gaan

Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
  maandag 24 maart 2003 @ 11:35:46 #6
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_9335202
Hoewel ik heel goed snap wat je bedoelt, en dat je het daarom uitmaakt. Vind ik ook dat je NU leeft. De toekomst is iets voor later.
pi_9335239
Dit waren niet de enige dingen hoor (ga ik niet allemaal opschrijven). Zij had zelf ook het gevoel dat het wel eens fout zou kunnen gaan in de toekomst.
Momenteel hebben we wel nog veel contact met elkaar en hoop dat ik er een goede viendin bij heb gekregen nu.
  maandag 24 maart 2003 @ 11:39:16 #8
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_9335296
quote:
Op maandag 24 maart 2003 11:37 schreef WebWitch het volgende:
Dit waren niet de enige dingen hoor (ga ik niet allemaal opschrijven). Zij had zelf ook het gevoel dat het wel eens fout zou kunnen gaan in de toekomst.
Momenteel hebben we wel nog veel contact met elkaar en hoop dat ik er een goede viendin bij heb gekregen nu.
Later komt de kater. Als je niet van het heden kan genieten, dan brengt de toekomst ook niets extra's.
pi_9335422
Een relatie kan niet standhouden als je niet eerlijk bent tegen de ander.
Maar ook niet als je niet eerlijk bent tegen jezelf.

Verschillen van mening zoals hoe het toiletpapier moet hangen zijn overkomelijk (toch!?), maar wezenlijke verschillen als dit, daarvoor moet iemand teveel voor van zichzelf verloochenen.

You did the right thing

pi_9335671
quote:
Op maandag 24 maart 2003 11:39 schreef Frenkie het volgende:

[..]

Later komt de kater. Als je niet van het heden kan genieten, dan brengt de toekomst ook niets extra's.

wijsheid
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
  maandag 24 maart 2003 @ 12:10:22 #11
50720 Wrong
Blinded by the lights..
pi_9335953
Speculatie.

Leer toch eens genieten en maak je niet tye druk op wat komen gaat. Die a>>b stijl, bah. De hond is er nog niet, noch de auto en het huisje.. Geniet en gij ziet

Dizzy new heights..
pi_9336009
quote:
Op maandag 24 maart 2003 11:35 schreef Frenkie het volgende:
Hoewel ik heel goed snap wat je bedoelt, en dat je het daarom uitmaakt. Vind ik ook dat je NU leeft. De toekomst is iets voor later.
zo heb ik jou ook altijd al gezien; meneer leeft van dag tot dag alsof ' morgen' niet bestaat
Lambo of Rekt
  maandag 24 maart 2003 @ 12:15:06 #13
29041 hyperfuzz
foxtrot hotel
pi_9336024
quote:
Op maandag 24 maart 2003 11:35 schreef Frenkie het volgende:
dat kan juist ook weer een deel van het probleem zijn. Bijv. de topicstarter denkt meer aan nu, en zijn vriendin is alleen maar bezig met de toekomst... zo'n verschillende instelling kan een hoop problemen opleveren.
yankee charlie dinges
  maandag 24 maart 2003 @ 12:16:43 #14
16976 Fling
Fan o' man
pi_9336052
Maar er is ook wat voor te zeggen om niet enorm emotioneel betrokken te raken zodat je jezelf voor veel verdriet behoedt.
En zolang je bij die persoon blijft waar je geen toekomst mee ziet, sta je ook niet open voor anderen. En misschien loop je daardoor dan die ene mis die wel bij je past...
Heads I win, tails you lose
Out of my way, I'm coming through
pi_9336057
ik vind het een beetje raar om het uit te maken omdat het in de toekomst misschien verkeerd gaat lopen...als het nu toch goed gaat kun je toch genieten van de tijd die je samen hebt en kijken hoe het loopt
  maandag 24 maart 2003 @ 12:19:11 #16
51123 brainSick
mentally ill
pi_9336081
als je zelf al denkt dat het in de toekomst fout zou lopen vind ik het het beste om het uit te maken. het heeft geen zin om nog verder tijd te verliezen aan iemand waarvan je later spijt zou hebben omdat het toch iemand anders was dan je dacht
[url=http://users.pandora.be/brainsick]geld verdienen is makkelijk[/url]
  maandag 24 maart 2003 @ 12:22:08 #17
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_9336121
quote:
Op maandag 24 maart 2003 12:14 schreef EggsTC het volgende:
zo heb ik jou ook altijd al gezien; meneer leeft van dag tot dag alsof ' morgen' niet bestaat
Ik heb wel toekomstvisie hoor
Zakelijk gezien dan. En voor mezelf stel ik ook wel doelen. Alleen zijn dat geen echte verre toekomstdromen.

En verder maak ik me niet druk.
Wat komt dat komt.

pi_9336168
quote:
Op maandag 24 maart 2003 12:22 schreef Frenkie het volgende:

[..]

Ik heb wel toekomstvisie hoor
Zakelijk gezien dan. En voor mezelf stel ik ook wel doelen. Alleen zijn dat geen echte verre toekomstdromen.

En verder maak ik me niet druk.
Wat komt dat komt.

Vraagje he...
Geloof je in "het lot"'?
Lambo of Rekt
  maandag 24 maart 2003 @ 12:28:31 #19
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_9336217
quote:
Op maandag 24 maart 2003 12:24 schreef EggsTC het volgende:
Vraagje he...
Geloof je in "het lot"'?
Het lot..??? Hoezo...??
Ik geloof niet helemaal in lotsbestemming, omdat ik vind dat je zelf je koers bepaalt en dat niet toevallig is. Het zijn jouw keuzes die jouw positie bepalen. En soms heeft ook toeval daar een rol in. Dus een combinatie van beide.

Maar bovenal kan ik alles relativeren.

pi_9336261
Ik bedoel..
Als jij op straat loopt, en je mist op een centimeter een bus.., is dat lot, geluk of toeval?
Lambo of Rekt
pi_9336289
quote:
Op maandag 24 maart 2003 12:31 schreef EggsTC het volgende:
Ik bedoel..
Als jij op straat loopt, en je mist op een centimeter een bus.., is dat lot, geluk of toeval?
je stelt de vraag wel niet aan mij, maar ik vind het geluk!
  maandag 24 maart 2003 @ 12:37:15 #22
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_9336367
quote:
Op maandag 24 maart 2003 12:31 schreef EggsTC het volgende:
Ik bedoel..
geluk, of goed ingeschat van mij
pi_9336616
quote:
Voor een aantal maanden geleden ontmoete ik een leuke vrouw en het klikte allemaal goed. We zagen elkaar elke week (wonen ver uit elkaar) en spraken dagelijks voor uren achter elkaar. Op een gegeven moment waren er toch een aantal zaken wat botste met elkaar. Het zat niet in de weg voor de relatie maar in de toekomst zou het wel gaan storen. We hebben allebij een andere kijk op het leven. Zij wil snel kinderen, ik niet. Ik wil graag de hele wereld zien, zij wil niet ver weg.
Tja... moeilijk... moelijk...
Je kunt 't proberen en kijken wat er gebeurd. Mensen veranderen namelijk zo nu en dan van mening, wensen en inzicht. So, you can at least try!

Aan de andere kant zijn er zo ontzettend veel vrouwen op deze aardkloot en er zullen er allicht een fors aantal zijn die je net zo leuk vindt (of leuker) als deze dame, maar dan ook nog met dezelfde levensopvattingen als jij. Maar de kans is groot dat je ze simpelweg niet tegenkomt (ook al wil jij de hele wereld zien - dus grotere kans ) en je zult moeten inschatten of je verder gokt of past.

maandag 24 maart 2003 @ 12:53:57 #24
16976 Fling
Fan o' man
pi_9336693
Wijze woorden, bombie. Verder gokken of passen...

p.s. werk je ook in Wageningen? Of alleen wonen?

Heads I win, tails you lose
Out of my way, I'm coming through
  maandag 24 maart 2003 @ 13:38:55 #25
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_9337643
quote:

ja moeilijk is dat! ik heb beetje hetzelfde probleem, ben alleen te bang om er iets mee te doen... Ik weet dat er een grote kans is dat ik niet samen met mijn vriend oud ga worden... ook om nogal wat persoonlijke factoren...

maar ik HOUD wel veel van hem en wil hem eigenlijk niet missen. Lekker tegenstrijdig dus...Het liefst zou ik gewoon gelukkig met hem zijn... en daar doe ik ook erg mijn best voor...

maar wat het verstandigste voor mezelf zou zijn?

daar durf ik niet eens aan te denken....

05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')