quote:Och, we zullen zien. Ik verwacht weinig buitenlandse belangstelling. Maar wél dat CDA-VVD-LPF áfgemaakt zullen worden door de NL media.
Op maandag 24 maart 2003 03:48 schreef Tijn het volgende:Ik denk (weet eigenlijk bijna wel zeker) dat de journalisten die toen zo enthousiast over ons verslag deden, het nu ook nieuws vinden dat het gevallen kabinet uiteindelijk weer verder is gegaan met dezelfde formatie als waar ze een jaar daarvoor op strandden, denk je niet?
quote:Heel soms mag NL meedoen... als het in 't straatje van een van de grote jongens te pas komt. Nu met de uitbreiding met Oosteuropese landen, verwatert de invloed van een klein landje nóg meer.
En wat MelkKoe al terecht zegt is Nederland dan misschien een klein land, maar niet geheel onbelangrijk of vergeten.
quote:Inderdaad, geef ze een staatssecretaris, misschien een minister, en Herben een aai over z'n bol, en ze eten uit je hand.
Op maandag 24 maart 2003 03:59 schreef Wisp het volgende:
je kan zeggen wat je wil, maar LPF met 6 zetels kan weinig fout doen, zeker nu alle relschoppers eruit zijn
quote:Totdat ze weer een machtstrijd binnen de partij gaan voeren.
Op maandag 24 maart 2003 04:01 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Inderdaad, geef ze een staatssecretaris, misschien een minister, en Herben een aai over z'n bol, en ze eten uit je hand.
.
quote:6?
Op maandag 24 maart 2003 03:59 schreef Wisp het volgende:
je kan zeggen wat je wil, maar LPF met 6 zetels kan weinig fout doen, zeker nu alle relschoppers eruit zijn
quote:
Kok: allochtonen achilleshiel PaarsHILVERSUM Oud-premier Wim Kok schrijft de electorale nederlaag van de PvdA, mei vorig jaar, deels toe aan vergissingen in het buitenlanderbeleid van Paars II. Dat zegt hij vanavond op Nederland 3 in het VARA/NPS-programma Zembla.
"Ik heb dat andere geluid rondom buitenlanders onvoldoende verwoord. Dat is een achilleshiel geweest van Paars II en van mijzelf," aldus Kok. Ook is hij kritisch over de samenstelling van de tweede ministersploeg van Paars. Die had meer variatie mogen hebben.
Kok rekent erop dat er over een paar jaar meer waardering zal komen voor de prestaties van het Paarse kabinet.
bron: TT
quote:De waardering is nu al sterk in opkomst, en bij mij altijd al aanwezig geweest.
Op donderdag 1 mei 2003 11:14 schreef Kozzmic het volgende:[..]
En Kok heeft gelijk (zoals zo vaak) over het allochtonenvraagstuk als achilleshiel. En dat de minister-ploeg niet goed genoeg was... het lag meer aan de mentaliteit waardoor er krampachtig werd geprobeerd om vriendjes te blijven, ipv noodzakelijk (harde) beslissingen te maken. Die mentaliteit heeft wel te maken met de poppetjes natuurlijk.
Kok....
quote:Kok was een prima politicus die ook daadwerkelijk het kabinet in de hand kon houden, zoals een echte minister president betaamt. Dat zie ik onze Harry Potter voorlopig niet doen. Die kan zichzelf niet eens in de hand houden gezien de afloop van de besprekingen met de CU en SGP.
Op donderdag 1 mei 2003 11:50 schreef Koos Voos het volgende:
Het Niod-rapport over Srebrenica kon volgens premier Wim Kok niet zonder politieke gevolgen blijven. De val van het kabinet was 'onvermijdelijk en nodig' nadat het rapport nationale en internationale tekortkomingen had blootgelegd. Dat zei Kok gisteren in de Tweede Kamer, kort nadat hij koningin Beatrix het ontslag van zijn kabinet had aangeboden.Kok....
quote:Ja, en? Uit de reacties hierop is duidelijk gebleken, dat deze beslissing van Kok gerespecteerd werd. Hij had ook kunnen blijven zitten, die laatste twee maanden, maar nam de verantwoording. Dat zie ik Balkenende niet doen.
Op donderdag 1 mei 2003 11:50 schreef Koos Voos het volgende:
Het Niod-rapport over Srebrenica kon volgens premier Wim Kok niet zonder politieke gevolgen blijven. De val van het kabinet was 'onvermijdelijk en nodig' nadat het rapport nationale en internationale tekortkomingen had blootgelegd. Dat zei Kok gisteren in de Tweede Kamer, kort nadat hij koningin Beatrix het ontslag van zijn kabinet had aangeboden.Kok....
quote:Don't believe the imperialistic lies of the zionist Balkenende. He is not even in control of himself! He will be burnt in his Torentje, as usual.
Op donderdag 1 mei 2003 12:42 schreef Maerycke het volgende:[..]
Kok was een prima politicus die ook daadwerkelijk het kabinet in de hand kon houden, zoals een echte minister president betaamt. Dat zie ik onze Harry Potter voorlopig niet doen. Die kan zichzelf niet eens in de hand houden gezien de afloop van de besprekingen met de CU en SGP.
quote:Leugens!
Op donderdag 1 mei 2003 12:47 schreef Sidekick het volgende:[..]
Don't believe the imperialistic lies of the zionist Balkenende. He is not even in control of himself! He will be burnt in his Torentje, as usual.
quote:precies
Op donderdag 1 mei 2003 12:47 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
Ja, en? Uit de reacties hierop is duidelijk gebleken, dat deze beslissing van Kok gerespecteerd werd. Hij had ook kunnen blijven zitten, die laatste twee maanden, maar nam de verantwoording. Dat zie ik Balkenende niet doen.
quote:Die laat Zalm de stekker eruit trekken.
Ja, en? Uit de reacties hierop is duidelijk gebleken, dat deze beslissing van Kok gerespecteerd werd. Hij had ook kunnen blijven zitten, die laatste twee maanden, maar nam de verantwoording. Dat zie ik Balkenende niet doen.
quote:Kok dacht vooruit en besefte dat de PvdA volledig ongeloofwaardig was geworden als het kabinet zou blijven zitten. Door tijdige boetedoening hoopte hij, net als Wouter Bos later in de praktijk bewees, het tij van een volkomen verkiezingsnederlaag door gebrek aan geloofwaardigheid nog te kunnen keren en mogelijk de geschiedenisboeken nog te halen als staatsman.
Dat had Kok goed gezien.
Ga me nu niet wijsmaken dat die man (enkel) uit plichtsbesef is afgetreden. Daarvoor bleven er in Paars 1 en 2 teveel aangeschoten ministers zitten. De sorrycultuur ontstond tijdens Paars.
Buiten dat deed Kok voor mij de rake analyse dat hij niet tijdig genoeg oog en oor had voor de misstanden die er rondom inburgering en samen-leven ontstonden. Misstanden die zoveel door de autochtone als door de allochtone bevolking werden gevoed. Doordat Kok niet optrad tegen misbruik van voorzieningen en overtreding van de wet is een bepaalde vorm van wetteloosheid gemeengoed geworden. Wie daarover klaagde werd al gauw aangeklaagd door mensen die gegroeid waren in hun slachtofferrol. Voor dit sociale klimaat houd ik Wim Kok medeverantwoordelijk.
[Dit bericht is gewijzigd door sjun op 02-05-2003 03:07]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |