[Dit bericht is gewijzigd door El_Catalan op 23-03-2003 01:24]
quote:Weet jij hoeveel mensen er door Saddam vermoord gemarteld en verminkt zijn? (direkt of indirekt) Was hij het niet die gifgas op z'n eigen volk losliet? Dat er dan 3 slachtoffers vallen in Bagdad is een schijntje vergeleken bij de misdaden van Saddam.
Op zondag 23 maart 2003 01:17 schreef scanman01 het volgende:Vind je het erg als ik jou niet serieus meer neem en dus verder niet meer met je in discussie ga? Jij neemt mij ook vast niet serieus, dus dat komt dan goed uit. Ga maar lekker verder kicken op meer inslagen waarbij misschien onschuldige kinderen sterven of voor het leven verminkt raken.
Dus ga jij maar lekker demonstreren en laat Saddam ongestoord verder moorden.
quote:Weer zo een oorlog lustig figuur
Op zondag 23 maart 2003 01:23 schreef Steijn het volgende:
met de oorlog
quote:Weet je hoeveel mensen Bush gemarteld heeft?
Op zondag 23 maart 2003 01:27 schreef Biblis-Hyperia het volgende:[..]
Weet jij hoeveel mensen er door Saddam vermoord gemarteld en verminkt zijn? (direkt of indirekt) Was hij het niet die gifgas op z'n eigen volk losliet? Dat er dan 3 slachtoffers vallen in Bagdad is een schijntje vergeleken bij de misdaden van Saddam.
Dus ga jij maar lekker demonstreren en laat Saddam lekker verder moorden.
quote:Het aantal 3 is door de Iraakse autoriteiten medegedeeld. Volg jij geen nieuws ofzo?
Op zondag 23 maart 2003 01:29 schreef El_Catalan het volgende:[..]
Weet je hoeveel mensen Bush gemarteld heeft?
Wie zegt dat het 3 slachtoffers Cnn zeker als je die gelooft is er iets niet goed met je1
quote:Geen Cnn ik heb nog niet gehoord dat de Iraakse autoriteiten dat hebben gemeld maar dan nog dat zijn er drie die er zijn gevonden er liggen er ongetwijfeld nog meer wat te denken van die 200 gewonde allemaal even erg
Op zondag 23 maart 2003 01:30 schreef Biblis-Hyperia het volgende:[..]
Het aantal 3 is door de Iraakse autoriteiten medegedeeld. Volg jij geen nieuws ofzo?
En nee ik volg niet 24 uur per dag het nieuws over de oorlog ben niet zo'n sensatiebak als jij
quote:ik kan je vertellen dat rond een uur of half een de B52 bommenwerpers van fairfield (of hoe dat vliegveld ook het) weer zijn opgestegen. De vorige keer (vrijdag) deden ze er dacht ik een uur of zes over om naar Bagdad te vliegen. Dat betekent dus dat het om half negen (tijd van Bagdad) weer losbarst. Volgens Rob de Wijk willen ze het Iraakse legen zo min mogelijk rust gunnen, na 3 dagen zijn ze dan zo moe dat de moraal daald.
Op zondag 23 maart 2003 01:27 schreef El_Catalan het volgende:
Tis vrij rustig in Baghdad nu gelukkig!
Ben benieuwd of die gestoorde amerikanen ook een dagje pauze nemen en niet dagenlang bombaderen er vallen al genoeg slachtoffers
quote:Even als eerste wat Saddam doet of heeft gedaan keur ik ook niet goed. Maar moeten we dan een mannetje die Bush heet het laten doen. Hij krijgt de VN niet mee. Grote verdeeldheid in de wereld. Is dat nu zo goed. Is dat wat je wil. Als er 1 op dit moment onrust zaait in de wereld is het meneer Bush wel. Een mannetje die denkt dat ie de hele wereld op ze hand kan krijgen door maar bommen te gooien. Laat hem eerst ze probelemen in ze eigen land oplossen voordat ie dat in andere landen (probeert) te doen. Er zijn meer mogelijkheden om een conflict op te lossen dan meteen bommen te gooien maar meneer Bush is net zo oorlog lustig als sommige mensen hier
Weet jij hoeveel mensen er door Saddam vermoord gemarteld en verminkt zijn? (direkt of indirekt) Was hij het niet die gifgas op z'n eigen volk losliet? Dat er dan 3 slachtoffers vallen in Bagdad is een schijntje vergeleken bij de misdaden van Saddam.
quote:200, zoveel slochtoffers vallen er dagelijks in het Chinese verkeer.
Op zondag 23 maart 2003 01:35 schreef El_Catalan het volgende:
200? Ziek heel ziek als het zo is het kan ook propaganda zijn maar 200 is dieptriest!
quote:erger dan de mogelijkheid voor een vrij en democratisch Irak?
Op zondag 23 maart 2003 01:31 schreef El_Catalan het volgende:[..]
Geen Cnn ik heb nog niet gehoord dat de Iraakse autoriteiten dat hebben gemeld maar dan nog dat zijn er drie die er zijn gevonden er liggen er ongetwijfeld nog meer wat te denken van die 200 gewonde allemaal even erg
quote:11-sept vond ik veel triester
200? Ziek heel ziek als het zo is het kan ook vals zijn maar 200 is dieptriest!
quote:Een vrij en democratisch Irak kan erook anders komen dat weten we allemaal
Op zondag 23 maart 2003 01:37 schreef NDAsilenced het volgende:[..]
erger dan de mogelijkheid voor een vrij en democratisch Irak?
quote:Bin laden is ook een hond
Op zondag 23 maart 2003 01:38 schreef Biblis-Hyperia het volgende:[..]
11-sept vond ik veel triester
quote:Nogmaals, daar gaat het niet om!!!!!!!!!!! Het gaat erom dat er geen toestemming was voor oorlog en dat Amerika toch zijn zin heeft doorgezet en lekker oorlogje is begonnen. Dat is naar mijn idee een zeer kwalijke en gevaarlijke zaak!
quote:Vertel
Op zondag 23 maart 2003 01:35 schreef tjakk_haha het volgende:[..]
Er zijn meer mogelijkheden om een conflict op te lossen
quote:Als jij het nieuws zo goed volgt hoef ik je dat niet te vertellen
Op zondag 23 maart 2003 01:40 schreef Biblis-Hyperia het volgende:[..]
Vertel
quote:Ok. Maar mij gaat het dus wel om die moorden die Saddam jaarlijks op z'n geweten heeft. Uit dat oogpunt zeg ik dat de oorlog legitiem is. Ik begreep de standpunten van Frankrijk, Duitsland Rusland etc. ook totaal niet.
Op zondag 23 maart 2003 01:40 schreef scanman01 het volgende:[..]
Nogmaals, daar gaat het niet om!!!!!!!!!!! Het gaat erom dat er geen toestemming was voor oorlog en dat Amerika toch zijn zin heeft doorgezet en lekker oorlogje is begonnen. Dat is naar mijn idee een zeer kwalijke en gevaarlijke zaak!
quote:Verschil is dat dan geen moord is... Snappie het nog een beetje?
Op zondag 23 maart 2003 01:37 schreef Steijn het volgende:[..]
200, zoveel slochtoffers vallen er dagelijks in het Chinese verkeer.
quote:maar het feit dat de Amerikanen precisiewapens (per stuk 0,5 tot 1 miljoen dollar) inzetten getuigd er natuurlijk wel van dat ze er alles aan doen burgerslachtiffers te voorkomen.
200? Ziek heel ziek als het zo is het kan ook vals zijn maar 200 is dieptriest!
quote:En dat zal vast weer gaan gebeuren in Amerika en ook in de restvan de wereld na dit optreden van de VS
Op zondag 23 maart 2003 01:38 schreef Biblis-Hyperia het volgende:
quote:17-maart (1988) is nog wel het meest trieste
Op zondag 23 maart 2003 01:38 schreef Biblis-Hyperia het volgende:[..]
[Dit bericht is gewijzigd door NDAsilenced op 23-03-2003 01:44]
quote:Zwak antwoord, vertel me gewoon hoe jij Saddam van z'n troon had willen stoten.
Op zondag 23 maart 2003 01:41 schreef El_Catalan het volgende:[..]
Als jij het nieuws zo goed volgt hoef ik je dat niet te vertellen
quote:Geloof best dat ze geen burgerslachtoffers willen hebben maar ga er niet om liegen dat is zwak en dat doen de Amerikanen wel
Op zondag 23 maart 2003 01:42 schreef Steijn het volgende:[..]
maar het feit dat de Amerikanen precisiewapens (per stuk 0,5 tot 1 miljoen dollar) inzetten getuigd er natuurlijk wel van dat ze er alles aan doen burgerslachtiffers te voorkomen.
quote:omdat hun van mening zijn dat geweld met geweld oplossen alleen maar meer geweld teweeg zal brengen ( + paar andere redenen maar de VS heeft net zo zn eigen redenen )
Op zondag 23 maart 2003 01:41 schreef Biblis-Hyperia het volgende:[..]
Ok. Maar mij gaat het dus wel om die moorden die Saddam jaarlijks op z'n geweten heeft. Uit dat oogpunt zeg ik dat de oorlog legitiem is. Ik begreep de standpunten van Frankrijk, Duitsland Rusland etc. ook totaal niet.
quote:de enige reden van frankrijk is hun corrupte olie handeltje in stand houden
Op zondag 23 maart 2003 01:44 schreef Hymn het volgende:
omdat hun van mening zijn dat geweld met geweld oplossen alleen maar meer geweld teweeg zal brengen ( + paar andere redenen maar de VS heeft net zo zn eigen redenen )
quote:Wat dacht je van die Special Forces ofzow iets weet nie hoe je het noemt van de Amerikanen,Britten hebben het ook die zijn hartstikke goed getraint!
Op zondag 23 maart 2003 01:43 schreef Biblis-Hyperia het volgende:[..]
Zwak antwoord, vertel me gewoon hoe jij Saddam van z'n troon had willen stoten.
En ja wapeninspecteurs hun werk laten doen en dan kijken ze nu raar op dat Irak alle scuts niet hebben vernieigt tuurlijk niet als amerika lat doorschemeren dat ze irak gaan aanvallen gaat saddam echt ze scuts niet vernietigen
[Dit bericht is gewijzigd door El_Catalan op 23-03-2003 01:48]
quote:Zal ik het nog eens uitleggen dan? Amerika wilde die oorlog beginnen omdat Irak massavernietigingswapens zou hebben. De inspecteurs zijn totaal niet met bewijzen gekomen en vooral daarom zijn er een flink aantal landen tegen de oorlog. En terecht natuurlijk! En dat Amerika dan daar schijt aan heeft schijnt niemand te storen, hoewel dat een vrijbrief is voor zo onegeveer alles wat ze vanaf nu in hun bolle kop halen.
Op zondag 23 maart 2003 01:41 schreef Biblis-Hyperia het volgende:[..]
Ok. Maar mij gaat het dus wel om die moorden die Saddam jaarlijks op z'n geweten heeft. Uit dat oogpunt zeg ik dat de oorlog legitiem is. Ik begreep de standpunten van Frankrijk, Duitsland Rusland etc. ook totaal niet.
quote:Ik ben er dus tegen dat je lieden hun gang laat gaan uit angst voor nog meer terreur.
Op zondag 23 maart 2003 01:44 schreef Hymn het volgende:[..]
omdat hun van mening zijn dat geweld met geweld oplossen alleen maar meer geweld teweeg zal brengen ( + paar andere redenen maar de VS heeft net zo zn eigen redenen )
quote:ja, en de enige redenen waarom de VS nu in irak zit is omdat ze de bevolking zo zielig vinden
Op zondag 23 maart 2003 01:46 schreef Wisp het volgende:[..]
de enige reden van frankrijk is hun corrupte olie handeltje in stand houden
quote:Ja.. tuurlijk. Dat ze die wapens gebruiken omdat ze dan niet weer zo asociaal de fout in kunnen gaan zal er niets mee te maken hebben...
Op zondag 23 maart 2003 01:42 schreef Steijn het volgende:[..]
maar het feit dat de Amerikanen precisiewapens (per stuk 0,5 tot 1 miljoen dollar) inzetten getuigd er natuurlijk wel van dat ze er alles aan doen burgerslachtiffers te voorkomen.
quote:nee
Op zondag 23 maart 2003 01:48 schreef Hymn het volgende:
ja, en de enige redenen waarom de VS nu in irak zit is omdat ze de bevolking zo zielig vinden
quote:Dat is een non-argument, dat weten de Amerikanen ook wel, het is nou eenmaal zo dat er bij dit soort zaken veel ingeleverd moet worden om verandering te krijgen(verwijdering van regime).
Op zondag 23 maart 2003 01:44 schreef Hymn het volgende:[..]
quote:dat is jouw mening, maar ga dan niet reacties uitlokken door trieste opmerkingen te maken ( lees: trollen )
Op zondag 23 maart 2003 01:48 schreef Biblis-Hyperia het volgende:[..]
Ik ben er dus tegen dat je lieden hun gang laat gaan uit angst voor nog meer terreur.
quote:Speculatie... Maar dan blijven er nog altijd heel erg veel landen over die ook tegen de oorlog zijn!
Op zondag 23 maart 2003 01:46 schreef Wisp het volgende:
de enige reden van frankrijk is hun corrupte olie handeltje in stand houden
quote:
Op zondag 23 maart 2003 01:48 schreef Hymn het volgende:
ja, en de enige redenen waarom de VS nu in irak zit is omdat ze de bevolking zo zielig vinden
quote:En dat was precies de bedoeling..
Op zondag 23 maart 2003 01:48 schreef Biblis-Hyperia het volgende:[..]
Ik ben er dus tegen dat je lieden hun gang laat gaan uit angst voor nog meer terreur.
quote:voor rusland en duitsland geld hetzelfde als voor frankrijk, daarnaast is duitsland ook tegen vanwege de uitlatingen van schroder in de campagne, waarin hij zei tegen een oorlog te zijn, en nu kan hij niet meer terug
Op zondag 23 maart 2003 01:50 schreef scanman01 het volgende:
Speculatie... Maar dan blijven er nog altijd heel erg veel landen over die ook tegen de oorlog zijn!
en belgie is gewoon een meeloper van frankrijk
quote:ja maar of dat voldoende is. Iedereen doet alsof die special forces alles kunnnen, ze kunnen natuurlijk heel veel maar of ze ook Saddam in het het hol van de leeuw kunnen omleggen blijft natuurlijk de vraag, zij zijn ook geen supermensen. Ook moet natuurlijk wel het regiem vallen als Saddam weg is, anders krijg je een van die zoons en dan ben je nog verder van huis.
Op zondag 23 maart 2003 01:47 schreef El_Catalan het volgende:[..]
Wat dacht je van die Special Forces ofzow iets weet nie hoe je het noemt van de Amerikanen,Britten hebben het ook die zijn hartstikke goed getraint!
quote:Maar er was geen toestemming van de wereld!!!!!!!!!!!!! Dus dan kun je zoiets normaal niet doen. Alleen in dit geval omdat het de VS is wordt er niets tegen gedaan en zijn we nu helemaal aan Bush en de zijnen overgeleverd!
Op zondag 23 maart 2003 01:49 schreef NDAsilenced het volgende:[..]
Dat is een non-argument, dat weten de Amerikanen ook wel, het is nou eenmaal zo dat er bij dit soort zaken veel ingeleverd moet worden om verandering te krijgen(verwijdering van regime).
Jammer maar helaas, maar gelukkig dat Amerika er is om dit op zicht te nemen. GOD BLESS AMERICA
quote:Lol... lig je nou niet in een deuk om wat je zelf schrijft? Je gaat me niet vertellen dat je dat zonder lachen hebt getypt?
Op zondag 23 maart 2003 01:51 schreef Wisp het volgende:[..]
voor rusland en duitsland geld hetzelfde als voor frankrijk, daarnaast is duitsland ook tegen vanwege de uitlatingen van schroder in de campagne, waarin hij zei tegen een oorlog te zijn, en nu kan hij niet meer terug
quote:en de wereld bestaat uit frankrijk, duitsland, rusland en belgie?
Op zondag 23 maart 2003 01:52 schreef scanman01 het volgende:
Maar er was geen toestemming van de wereld!!!!!!!!!!!!!
quote:En dat is natuurlijk stukken erger dan saddam
Dus dan kun je zoiets normaal niet doen. Alleen in dit geval omdat het de VS is wordt er niets tegen gedaan en zijn we nu helemaal aan Bush en de zijnen overgeleverd!
quote:[
Op zondag 23 maart 2003 01:50 schreef scanman01 het volgende:[..]
Speculatie... Maar dan blijven er nog altijd heel erg veel landen over die ook tegen de oorlog zijn!
[
quote:De reden om aan te vallen vanwege die (vermeende) massavernietingswapens is ook niet helemaal pluis. (Al ben ik er van overtuigd dat Saddam die heeft) Bush heeft het wat dat betreft niet zo slim aangepakt, hij had de nadruk veel meer moeten leggen op de moorden die het bewind Saddam uitvoert. Maar daarover werd denk ik niet gesproken in 1441, vandaar dat lange geleuter over die wapens. Niettemin blijf ik de aanval toejuichen, m'n reden weet je inmiddels
Op zondag 23 maart 2003 01:47 schreef scanman01 het volgende:[..]
Zal ik het nog eens uitleggen dan? Amerika wilde die oorlog beginnen omdat Irak massavernietigingswapens zou hebben. De inspecteurs zijn totaal niet met bewijzen gekomen en vooral daarom zijn er een flink aantal landen tegen de oorlog. En terecht natuurlijk! En dat Amerika dan daar schijt aan heeft schijnt niemand te storen, hoewel dat een vrijbrief is voor zo onegeveer alles wat ze vanaf nu in hun bolle kop halen.
quote:denk je echt dat dat de enige landen zijn waar ze geen steun van kregen? Ga dan nog maar even het nieuws nalezen van de laatste weken.
Op zondag 23 maart 2003 01:54 schreef Tarja het volgende:[..]
en de wereld bestaat uit frankrijk, duitsland, rusland en belgie?
[..]En dat is natuurlijk stukken erger dan saddam
quote:Verdiep je eens in de feiten, Frankrijk heeft de meerderheid van de oliebronnen in Irak in handen, waarvoor ze nu nauwlijks iets betalen.
Op zondag 23 maart 2003 01:53 schreef scanman01 het volgende:
Lol... lig je nou niet in een deuk om wat je zelf schrijft? Je gaat me niet vertellen dat je dat zonder lachen hebt getypt?
Nou ja ik merk wel weer dat je niet opkan tegen inhoudelijke argumenten en gelijk persoonlijk probeert te worden.. ik ga slapen
quote:Nee hoor... volgens mij is iemand toch pas schuldig als het bewezen is. Niet andersom toch? Als je dat wel vindt, leef je hier toch echt in een verkeerd land.
Op zondag 23 maart 2003 01:54 schreef NDAsilenced het volgende:[..]
[
Waren de redenen tegen een oorlog door amerika toch ook? voor het merendeel dan.
Beetje krom om dan andersom ons ook op speculatie te attenderen
quote:Wat kan mij het nu schelen waarom andere landen wel of niet tegen zijn?
Op zondag 23 maart 2003 01:51 schreef Wisp het volgende:[..]
voor rusland en duitsland geld hetzelfde als voor frankrijk, daarnaast is duitsland ook tegen vanwege de uitlatingen van schroder in de campagne, waarin hij zei tegen een oorlog te zijn, en nu kan hij niet meer terug
IK ben tegen en om hele goede redenen! En dan hoef ik me tenminste niet te bedienen van irrationele argumenten die op angst of hypocrisie gebaseerd zijn!
quote:Vreemd, er kwam geen veroordeling van de VS:
Op zondag 23 maart 2003 01:43 schreef NDAsilenced het volgende:[..]
17-maart (1988) is nog wel het meest trieste
quote:International Herald Tribune
America Didn't Seem to Mind Poison Gas
In calling for regime change in Iraq, George W. Bush has accused Saddam Hussein of being a man who gassed his own people. Bush is right, of course. The public record shows that Saddam's regime repeatedly spread poisonous gases on Kurdish villages in 1987 and 1988 in an attempt to put down a persistent rebellion.The biggest such attack was against Halabja in March 1988. According to local organizations providing relief to the survivors, some 6,800 Kurds were killed, the vast majority of them civilians.
It is a good thing that Bush has highlighted these atrocities by a regime that is more brutal than most. Yet it is cynical to use them as a justification for American plans to terminate the regime. By any measure, the American record on Halabja is shameful.
Analysis of thousands of captured Iraqi secret police documents and declassified U.S. government documents, as well as interviews with scores of Kurdish survivors, senior Iraqi defectors and retired U.S. intelligence officers, show (1) that Iraq carried out the attack on Halabja, and (2) that the United States, fully aware it was Iraq, accused Iran, Iraq's enemy in a fierce war, of being partly responsible for the attack. The State Department instructed its diplomats to say that Iran was partly to blame. The result of this stunning act of sophistry was that the international community failed to muster the will to condemn Iraq strongly for an act as heinous as the terrorist strike on the World Trade Center.
quote:http://www.guardian.co.uk/Iraq/Story/0%2C2763%2C784314%2C00.html
Following an examination of 700 Iranian casualties, UN experts concluded that Baghdad had deployed mustard and nerve gases many times. Instead of condemning Baghdad for this, the Security Council, dominated by Washington and Moscow, both pro-Iraq, coupled its condemnation of Baghdad with its disapproval of 'the prolongation of the war' by Tehran for refusing a truce until the council had named Iraq the aggressor.To retake Halabja from Iran and its Kurdish allies, who had captured it in March, Iraq's air force attacked it with poison gas bombs. The objective was to take out the occupying Iranian troops (who had by then left the town); instead, the assault killed 3,200 to 5,000 civilians.The images of men, woman and children, frozen in instant death, relayed by the Iranian media, shocked the world. Yet no condemnation came from Washington.
Inderdaad hypocriet.
quote:Dat is al 15 jaar oud nieuws en om dan net nu een oorlog te willen beginnen zou wel erg vreemd zijn, denk je niet? Dan had de wereld meteen doorgehad dat de VS toch wel erg wraakzuchtig is en toe is aan een succesje na 11 september.... En daar mag het niet op lijken natuurlijk.
Op zondag 23 maart 2003 01:55 schreef Biblis-Hyperia het volgende:[..]
De reden om aan te vallen vanwege die (vermeende) massavernietingswapens is ook niet helemaal pluis. (Al ben ik er van overtuigd dat Saddam die heeft) Bush heeft het wat dat betreft niet zo slim aangepakt, hij had de nadruk veel meer moeten leggen op de moorden die het bewind Saddam uitvoert
quote:Ik zou je aanraden zelf dat advies te gebruiken, de landen die ik net noemden zijn de enige waardoor de VN niet heeft ingestemd met de noodzakelijke aanval.
Op zondag 23 maart 2003 01:55 schreef scanman01 het volgende:
denk je echt dat dat de enige landen zijn waar ze geen steun van kregen? Ga dan nog maar even het nieuws nalezen van de laatste weken.
quote:Dat was wel de bedoeling, ik heb ook nog een sociaal leven
En waarom zwaai je? Ga je ook al weg?
quote:Maar dan zijn er toch nog wel meer landen?
Op zondag 23 maart 2003 01:55 schreef Biblis-Hyperia het volgende:De reden om aan te vallen vanwege die (vermeende) massavernietingswapens is ook niet helemaal pluis. (Al ben ik er van overtuigd dat Saddam die heeft) Bush heeft het wat dat betreft niet zo slim aangepakt, hij had de nadruk veel meer moeten leggen op de moorden die het bewind Saddam uitvoert. Maar daarover werd denk ik niet gesproken in 1441, vandaar dat lange geleuter over die wapens. Niettemin blijf ik de aanval toejuichen, m'n reden weet je inmiddels
quote:Och jezus, komt ze weer aanzetten met de complete New York Times
Op zondag 23 maart 2003 01:59 schreef schatje het volgende:[..]
Vreemd, er kwam geen veroordeling van de VS:
[..]International Herald Tribune
[..]http://www.guardian.co.uk/Iraq/Story/0%2C2763%2C784314%2C00.html
Inderdaad hypocriet.
quote:Inderdaad, kun je ook nog een inhoudelijke reactie geven of is dat te moeilijk voor je??
Op zondag 23 maart 2003 02:00 schreef Biblis-Hyperia het volgende:[..]
Och jezus, komt ze weer aanzetten met de complete New York Times
quote:Ga mij aub niet verwijten dat ik me niet in de feiten verdiep ok?
Op zondag 23 maart 2003 01:57 schreef Wisp het volgende:[..]
Verdiep je eens in de feiten, Frankrijk heeft de meerderheid van de oliebronnen in Irak in handen, waarvoor ze nu nauwlijks iets betalen.
En dat Schroder mede de campagne heeft gewonnen vanwege zijn anti-vs standpunt is zeker ook onzin?Nou ja ik merk wel weer dat je niet opkan tegen inhoudelijke argumenten en gelijk persoonlijk probeert te worden.. ik ga slapen
quote:Gewoon het lijstje afwerken. Ik zou zeggen Iran, daar zijn ze nu toch vlakbij
Op zondag 23 maart 2003 02:00 schreef Loedertje het volgende:[..]
Maar dan zijn er toch nog wel meer landen?
Wie zijn er hierna aan de beurt?
quote:Helemaal mee eens, stel je is voor dat Nederland of Frankrijk had aangevallen. Dan had de halve wereld over hun gestruikeld....en het tegengehouden. Maar omdat het supermacht Amerika is wordt het gedoogd. Landen zijn wel tegen (om welke reden dan ook) en laten dat ook wel merken. Maar geen enkel land durft tegan Amerika in te gaan. Ms bang om het nieuwe doelwit van Amerika te worden.Bush heeft ook al aangekondigd om Iran en Palestina binnen te willen vallen, vinden de mensen die voor deze oorlog zijn dit ook goed...en zo ja waarom dan wel?
Op zondag 23 maart 2003 01:52 schreef scanman01 het volgende:[..]
Maar er was geen toestemming van de wereld!!!!!!!!!!!!! Dus dan kun je zoiets normaal niet doen. Alleen in dit geval omdat het de VS is wordt er niets tegen gedaan en zijn we nu helemaal aan Bush en de zijnen overgeleverd!
quote:En daarna?
Op zondag 23 maart 2003 02:02 schreef Biblis-Hyperia het volgende:[..]
Gewoon het lijstje afwerken. Ik zou zeggen Iran, daar zijn ze nu toch vlakbij
quote:Is niet waar. Ze hadden nog een paar landen nodig om de resolutie er door te krijgen en daar waren ze (buiten europa) druk mee bezig. Frankrijk had idd een veto kunnen uitspreken en dat terecht ook gedaan, maar dan toch had de VS in ieder geval een meerderheid in de VN gehad. Helaas voor hun is zelfs dat niet gelukt!
Op zondag 23 maart 2003 02:00 schreef Tarja het volgende:[..]
Ik zou je aanraden zelf dat advies te gebruiken, de landen die ik net noemden zijn de enige waardoor de VN niet heeft ingestemd met de noodzakelijke aanval.
quote:nooit bij jou opgekomen dat beide landen gewoon geen oorlog willen is omdat de oorlog serieuze gevolgen kan hebben?
Op zondag 23 maart 2003 01:57 schreef Wisp het volgende:[..]
Verdiep je eens in de feiten, Frankrijk heeft de meerderheid van de oliebronnen in Irak in handen, waarvoor ze nu nauwlijks iets betalen.
En dat Schroder mede de campagne heeft gewonnen vanwege zijn anti-vs standpunt is zeker ook onzin?Nou ja ik merk wel weer dat je niet opkan tegen inhoudelijke argumenten en gelijk persoonlijk probeert te worden.. ik ga slapen
nooit bij jou opgekomen dat ze gewoon geen oorlog willen omdat zij uiteindelijk ( de VN ) voor de kosten mag opdraaien?
nooit bij opgekomen dat ze geen oorlog willen omdat ze liever gewoon GEEN oorlog willen?
natuurlijk zullen die olievelden ook wel een rol spelen net zoals de olievelden wel een rol ( niet de hele rol voordat jullie mij daar weer op gaan flamen ) zullen spelen bij de VS
wij weten ( iedereen hier ) niet wat zich daar afspeelt bij Frankrijk/Duitsland en de VS, nu kun jij wel gaan rond bleren dat het puur om de olie draait ( frankrijk ) maar dat is gewoon pure speculatie
quote:De meerderheid van de Veiligheidsraadlanden waren tegen.
Op zondag 23 maart 2003 02:00 schreef Tarja het volgende:
Ik zou je aanraden zelf dat advies te gebruiken, de landen die ik net noemden zijn de enige waardoor de VN niet heeft ingestemd met de noodzakelijke aanval.
quote:Blix was ook helder.
De resoluties die zijn opgesteld zijn helder, en de gevolgen ook, dat de VN wegloopt voor de gevolgen is niet de schuld van de VS.
quote:Yeah right.
Dat was wel de bedoeling, ik heb ook nog een sociaal leven
quote:je bent alvast aan het oefenen voor het cabaret festival?
Op zondag 23 maart 2003 02:02 schreef tjakk_haha het volgende:
Helemaal mee eens, stel je is voor dat Nederland of Frankrijk had aangevallen. Dan had de halve wereld over hun gestruikeld....en het tegengehouden. Maar omdat het supermacht Amerika is wordt het gedoogd. Landen zijn wel tegen (om welke reden dan ook) en laten dat ook wel merken. Maar geen enkel land durft tegan Amerika in te gaan. Ms bang om het nieuwe doelwit van Amerika te worden.Bush heeft ook al aangekondigd om Iran en Palestina binnen te willen vallen, vinden de mensen die voor deze oorlog zijn dit ook goed...en zo ja waarom dan wel?
quote:En dat vind je echt helemaal niet waanzinnig eng?
Op zondag 23 maart 2003 02:02 schreef Biblis-Hyperia het volgende:[..]
Gewoon het lijstje afwerken. Ik zou zeggen Iran, daar zijn ze nu toch vlakbij
quote:Optiefen dan.
Op zondag 23 maart 2003 02:04 schreef Disorder het volgende:
Jullie gaan allemaal COMPLEET offtopic.
quote:*kijkt naar topictitel..
Nee hoor.
quote:Noord-Korea is de derde toch?
Op zondag 23 maart 2003 02:02 schreef Loedertje het volgende:[..]
En daarna?
Wat iig wel duidelijk is geworden voor potentiele "schurkenstaten" is dat je moet zorgen dat je nukes en raketten hebt. Een andere taal spreekt de Bush-clan niet.
quote:ja dat viel mij ook al op, die scanman wordt nooit persoonlijk, echt een jongen van normen en waarden
Op zondag 23 maart 2003 02:05 schreef Farzin het volgende:
Het valt me op dat voornamelijk mensen die tegen de oorlog zijn (scanman01, schatje) intelligentie reacties posten, terwijl mensen die voor de oorlog zijn hele verhalen afdoen met een dooddoener of een persoonlijke aanval. Vind ik nogal vreemd, doe er iets aan.
quote:En mensen gaan met persoonlijke noot reageren als het niet in het straatje past.Veelzeggend.
Het valt me op dat voornamelijk mensen die tegen de oorlog zijn (scanman01, schatje) intelligentie reacties posten, terwijl mensen die voor de oorlog zijn hele verhalen afdoen met een dooddoener of een persoonlijke aanval. Vind ik nogal vreemd, doe er iets aan.
quote:Laat het maar ff is wel grappig om te zien
quote:Heb je nog meer bedenktijd nodig kloon??
Op zondag 23 maart 2003 02:00 schreef Biblis-Hyperia het volgende:[..]
Och jezus, komt ze weer aanzetten met de complete New York Times
quote:Zoals Bush = TUIG
Het valt me op dat voornamelijk mensen die tegen de oorlog zijn intelligentie reacties posten
quote:Behalve dat kweek je ook weer *nog meer haat op termijn*
Op zondag 23 maart 2003 02:06 schreef FROSTBITE het volgende:[..]
Noord-Korea is de derde toch?
Wat iig wel duidelijk is geworden voor potentiele "schurkenstaten" is dat je moet zorgen dat je nukes en raketten hebt. Een andere taal spreekt de Bush-clan niet.
En dan wel heel hard gillen als er in Amerika iets gebeurt.. "hoe kan dat nouuuuuuuu, wij doen altijd alleen maar goede dingen"
quote:Dus jij laat dan lekker het Iraakse volk verder creperen terwijl de wapeninspecteurs voor de gek werden gehouden? bedenk wel dat dit uiteindelijk zou resulteren in een eindrapport wat Irak en Saddam vrij zou spreken van elke verdenking van het hebben van massavernietigingswapens. En dan nog zelfs niet gesproken te hebben over de doorgaande misdaden tegen de menselijkheid door martelingen en weet ik allemaal nog meer. Ook word dan de mogelijkheid voor een democratisch systeem door de wc gespoeld. het woordje "Vrijheid" zal dan weer even uitgesteld moeten worden eer het kan worden toegevoegd in het Iraakse woordenboek.
Op zondag 23 maart 2003 01:52 schreef scanman01 het volgende:[..]
Maar er was geen toestemming van de wereld!!!!!!!!!!!!! Dus dan kun je zoiets normaal niet doen. Alleen in dit geval omdat het de VS is wordt er niets tegen gedaan en zijn we nu helemaal aan Bush en de zijnen overgeleverd!
quote:Laat maar zitten jonge ga jij nou maar met een Bak Popcorn voor je tv zitten en zorg vooral dat je niks mist
Op zondag 23 maart 2003 02:08 schreef Biblis-Hyperia het volgende:[..]
Zoals Bush = TUIG
quote:
Op zondag 23 maart 2003 02:09 schreef Disorder het volgende:
Ik ben moe.....
quote:Wie haat zaait zal terreur oogsten.
Op zondag 23 maart 2003 02:08 schreef Loedertje het volgende:[..]
Behalve dat kweek je ook weer *nog meer haat op termijn*
En dan wel heel hard gillen als er in Amerika iets gebeurt.. "hoe kan dat nouuuuuuuu, wij doen altijd alleen maar goede dingen"
quote:Volhouden
Ik ben moe.....
quote:Maakt niet uit, niemand merkt dat je in slaap valt, zelfs jij niet...
Ik ben moe.....
quote:Kan je dat onderbouwen......waarom oefen ik voor het cabaterfestifal???
Op zondag 23 maart 2003 02:04 schreef Nawijnschenk het volgende:[..]
je bent alvast aan het oefenen voor het cabaret festival?
quote:weer zo'n niet persoonlijke aanval van een anti-oorlog user
Op zondag 23 maart 2003 02:08 schreef schatje het volgende:
Heb je nog meer bedenktijd nodig kloon??
goedzo schatje, laat ze voelen wie de baas is
quote:Voor jou dan ook maar dezelfde vraag, welk land is hierna aan de beurt?
Op zondag 23 maart 2003 02:09 schreef NDAsilenced het volgende:[..]
Dus jij laat dan lekker het Iraakse volk verder creperen terwijl de wapeninspecteurs voor de gek werden gehouden? bedenk wel dat dit uiteindelijk zou resulteren in een eindrapport wat Irak en Saddam vrij zou spreken van elke verdenking van het hebben van massavernietigingswapens. En dan nog zelfs niet gesproken te hebben over de doorgaande misdaden tegen de menselijkheid door martelingen en weet ik allemaal nog meer. Ook word dan de mogelijkheid voor een democratisch systeem door de wc gespoeld. het woordje "Vrijheid" zal dan weer even uitgesteld moeten worden eer het kan worden toegevoegd in het Iraakse woordenboek.
Nee, ik vind het wel goed zo.
quote:nee je hebt helemaal gelijk, VS is evil
Op zondag 23 maart 2003 02:10 schreef tjakk_haha het volgende:
Kan je dat onderbouwen......waarom oefen ik voor het cabaterfestifal???
Kan je dat niet...ga dan maar een topic verder
quote:Ik kaats de bal slechts terug.
Op zondag 23 maart 2003 02:10 schreef Nawijnschenk het volgende:[..]
weer zo'n niet persoonlijke aanval van een anti-oorlog user
quote:Heb je genoeg water gedronken?
Op zondag 23 maart 2003 02:11 schreef Disorder het volgende:
Ik kan het niet meer volhouden. Ik zit vol met bier... Doei!!
Slaap lekker, droom geil en word zonder kater wakker
quote:Slaap lekker!
quote:
Op zondag 23 maart 2003 02:11 schreef schatje het volgende:
Ik kaats de bal slechts terug.
quote:en anders wordt je het hier wel..
Ik ben moe.....
quote:Journalisten klagen over mediabeleid
Op zondag 23 maart 2003 02:11 schreef Nawijnschenk het volgende:nee je hebt helemaal gelijk, VS is evil
quote:Is het de schuld van Amerika dat "Zij" een gestoorde manier van denken hebben?
Op zondag 23 maart 2003 02:08 schreef Loedertje het volgende:[..]
Behalve dat kweek je ook weer *nog meer haat op termijn*
quote:Nog niet
Op zondag 23 maart 2003 02:12 schreef ilona-scuderia het volgende:[..]
Heb je genoeg water gedronken?
quote:
quote:zeer bizar inderdaad
Op zondag 23 maart 2003 02:12 schreef Loedertje het volgende:
Journalisten klagen over mediabeleid
Wel vreemd nietwaar?
quote:Ik geef toe dat ik soms ook wel eens persoonlijk wordt, maar dat is 9 van de 10 keer een reactie op iemand anders die in mijn ogen eerst persoonlijk wordt. Als dat niet gebeurd zul je van mij ook niet snel persoonlijke reacties zien.
Op zondag 23 maart 2003 02:06 schreef Nawijnschenk het volgende:
ja dat viel mij ook al op, die scanman wordt nooit persoonlijk, echt een jongen van normen en waarden
quote:Dat er journalisten verdwijnen..
Op zondag 23 maart 2003 02:13 schreef El_Catalan het volgende:
Zullen we weer ontopic gaan
Wat is het laatste belangrijke nieuws?
quote:Vooruit, kusje op je voorhoofd, slaap zacht jongen...
Op zondag 23 maart 2003 02:13 schreef Disorder het volgende:[..]
Nog niet
Schatje, mag ik een dikke kus van je? Ik vind jou een knappe meid..
quote:Klopt, vanmiddag in amsterdam liepen er een heleboel mensen die het beter dachten te weten dan de inwoners van Irak, de meeste weten niet eens waar Irak ligt, maar dat terzijde
Op zondag 23 maart 2003 02:13 schreef ilona-scuderia het volgende:
Wat is dat toch met nederlanders, ze weten het altijd beter en hebben overal kritiek op...
quote:Beter lezen in het vervolg....
Op zondag 23 maart 2003 02:08 schreef Biblis-Hyperia het volgende:
Zoals Bush = TUIG
quote:Weer een ? er was er vanochtend tog al een verdwenen
Op zondag 23 maart 2003 02:14 schreef Loedertje het volgende:[..]
Dat er journalisten verdwijnen..
quote:Ja die "mensen" zijn heel ander als ons, willen helemaal geen vrede, zelfbeschikking en wat welvaart. In de 16e eeuw geloofden ze dat er mensen zonder hoofd in Afrika woonden, daar doe je me wat aan denken.
Op zondag 23 maart 2003 02:12 schreef NDAsilenced het volgende:[..]
Is het de schuld van Amerika dat "Zij" een gestoorde manier van denken hebben?
quote:
Op zondag 23 maart 2003 02:15 schreef ilona-scuderia het volgende:
Oops, verkeerd begrepen...
quote:Ja,het ging er waarschijnlijk om gezien te worden of om op het journaal te komen
Op zondag 23 maart 2003 02:14 schreef Nawijnschenk het volgende:[..]
Klopt, vanmiddag in amsterdam liepen er een heleboel mensen die het beter dachten te weten dan de inwoners van Irak, de meeste weten niet eens waar Irak ligt, maar dat terzijde
Bron:teletekst
Wanhoopspoging?
quote:en op welke persoonlijke aanval is dit een reactie?
Op zondag 23 maart 2003 02:13 schreef scanman01 het volgende:
Ik geef toe dat ik soms ook wel eens persoonlijk wordt, maar dat is 9 van de 10 keer een reactie op iemand anders die in mijn ogen eerst persoonlijk wordt. Als dat niet gebeurd zul je van mij ook niet snel persoonlijke reacties zien.
quote:
Op zondag 23 maart 2003 01:53 schreef scanman01 het volgende:
Lol... lig je nou niet in een deuk om wat je zelf schrijft? Je gaat me niet vertellen dat je dat zonder lachen hebt getypt?
quote:Waar haal je die wijsheid vandaan? Je gaat er nu voor het gemak maar even vanuit dat dat zo is ofzo? Jaja, beetje dezelfde tactiek als amerika gebruiken zegmaar. Zo van 'wij denken het dus het is zo'? Niet te geloven dat je in een land als nederland woont en dan nog zo kunt denken!
Op zondag 23 maart 2003 02:09 schreef NDAsilenced het volgende:[..]
Dus jij laat dan lekker het Iraakse volk verder creperen terwijl de wapeninspecteurs voor de gek werden gehouden?
quote:Daarom, slaap zacht-droom hard...
Op zondag 23 maart 2003 02:16 schreef Disorder het volgende:[..]
Ik wou net zeggen!! Ben je een vrouw? Dan hoef je de kus namelijk niet terug te nemen
quote:Was dat al een persoonlijke aanval volgens jou? Ik weet anders nog wel iets leuks te zeggen op dat icoontje van jou, maar zal me toch maar inhouden...
Op zondag 23 maart 2003 02:10 schreef Nawijnschenk het volgende:[..]
weer zo'n niet persoonlijke aanval van een anti-oorlog user
quote:Ik vind de AEL en Groen Links anders al voldoende op het journaal.
Op zondag 23 maart 2003 02:16 schreef ilona-scuderia het volgende:[..]
Ja,het ging er waarschijnlijk om gezien te worden of om op het journaal te komen
Of ze hadden niks te doen natuurlijk...
quote:dat heet vrijheid van meningsuiting
Op zondag 23 maart 2003 02:13 schreef ilona-scuderia het volgende:
Wat is dat toch met nederlanders, ze weten het altijd beter en hebben overal kritiek op...
quote:ontopic?
Op zondag 23 maart 2003 02:16 schreef Ker_Plunk het volgende:
Irak vraagt VN tot stoppen aanval VSBron:teletekst
Wanhoopspoging?
quote:Daar is 5 uur geleden al een topic over geopend.
Op zondag 23 maart 2003 02:16 schreef Ker_Plunk het volgende:
Irak vraagt VN tot stoppen aanval VSBron:teletekst
Wanhoopspoging?
quote:Ja, makkelijk antwoord...
Op zondag 23 maart 2003 02:19 schreef Hymn het volgende:[..]
dat heet vrijheid van meningsuiting
quote:Of omdat ze tegen een oorlog zijn....en iedereen heeft ze eigen redenen of mening daarover. Ms dat ook.....ja ik raad maar wat hoor. Maar het zou kunnen
Op zondag 23 maart 2003 02:16 schreef ilona-scuderia het volgende:[..]
Ja,het ging er waarschijnlijk om gezien te worden of om op het journaal te komen
Of ze hadden niks te doen natuurlijk...
quote:En hoppa... zeik alle demonstanten maar weer af... tuurlijk, waarom niet. Die demonstranten zijn hetzelfde soort mensen die lang geleden voordat jij werd geboren demonstreerden tegen kernwapens. Maar blijf ze vooral afzeiken..... Getuigt wel van enorme klasse!
Op zondag 23 maart 2003 02:14 schreef Nawijnschenk het volgende:[..]
Klopt, vanmiddag in amsterdam liepen er een heleboel mensen die het beter dachten te weten dan de inwoners van Irak, de meeste weten niet eens waar Irak ligt, maar dat terzijde
quote:mag dat niet dan?
Op zondag 23 maart 2003 02:21 schreef ilona-scuderia het volgende:[..]
Ja, makkelijk antwoord...
quote:Dat weet ik niet, ik denk het land waar de beste bewijzen voor verzameld kunnen worden. Bewijzen dat het land in kwestie ernstig de rechten van de mens negeert en meer van dat soort narigheid. In ieder geval een land dat niet van plan is te veranderen.
Op zondag 23 maart 2003 02:10 schreef Loedertje het volgende:[..]
Voor jou dan ook maar dezelfde vraag, welk land is hierna aan de beurt?
Maar als ik dan echt wat moet noemen zou ik zeggen, Noord-Korea
quote:Op wie?
Op zondag 23 maart 2003 02:21 schreef El_Catalan het volgende:
Tis nog steeds vrij stil in Baghdad op de webcam ik zit te wachten op Mo
quote:wat ze in irak dus niet hebben...
Op zondag 23 maart 2003 02:19 schreef Hymn het volgende:[..]
dat heet vrijheid van meningsuiting
quote:Al twee ploegen...
Op zondag 23 maart 2003 02:15 schreef El_Catalan het volgende:Weer een ? er was er vanochtend tog al een verdwenen
quote:Mohammed en ze gebedsliederen begint een plaats in me leven in te nemen elke nacht
Op zondag 23 maart 2003 02:22 schreef Biblis-Hyperia het volgende:[..]
Op wie?
quote:Was dit een persoonlijke aanval dan?
Op zondag 23 maart 2003 02:16 schreef Nawijnschenk het volgende:
en op welke persoonlijke aanval is dit een reactie?
quote:we hebben het hier over nederland
Op zondag 23 maart 2003 02:22 schreef Dubbel het volgende:[..]
wat ze in irak dus niet hebben...
quote:Ooow fok
Op zondag 23 maart 2003 02:23 schreef El_Catalan het volgende:[..]
Mohammed en ze gebedsliederen begint een plaats in me leven in te nemen elke nacht
quote:Nou lieverd, even 1 ding, de beelden van al die demonstrerende mensen over de gehele wereld worden door Saddam gebruikt alszijnde "kijk mijn volk, de hele wereld is tegen deze vieze oorlog alleen de Amerikanen zijn voor...en die Nederlander die vanmiddag op tv was, Jantje Blom".
Op zondag 23 maart 2003 02:21 schreef scanman01 het volgende:[..]
En hoppa... zeik alle demonstanten maar weer af... tuurlijk, waarom niet. Die demonstranten zijn hetzelfde soort mensen die lang geleden voordat jij werd geboren demonstreerden tegen kernwapens. Maar blijf ze vooral afzeiken..... Getuigt wel van enorme klasse!
Je snapt toch hopelijk wel dat dit soort beelden koren op Sadaams molen zijn ?
quote:en hoppa... weer een op niks gebaseerde aanname over de demonstranten.
Op zondag 23 maart 2003 02:21 schreef scanman01 het volgende:[..]
En hoppa... zeik alle demonstanten maar weer af... tuurlijk, waarom niet. Die demonstranten zijn hetzelfde soort mensen die lang geleden voordat jij werd geboren demonstreerden tegen kernwapens. Maar blijf ze vooral afzeiken..... Getuigt wel van enorme klasse!
quote:Vooral Femke kan nooit genoeg op tv zijn. Mensen die nog enigszins kunnen nadenken hebben we namelijk juist nodig!
Op zondag 23 maart 2003 02:19 schreef Biblis-Hyperia het volgende:
Ik vind de AEL en Groen Links anders al voldoende op het journaal.
quote:Nou je het zegt....het wordt er wel weer tijd voor ja
Op zondag 23 maart 2003 02:23 schreef El_Catalan het volgende:[..]
Mohammed en ze gebedsliederen begint een plaats in me leven in te nemen elke nacht
quote:(valt van de stoel van het lachen) .... En dat meen je ook nog?
Op zondag 23 maart 2003 02:22 schreef NDAsilenced het volgende:
Dat weet ik niet, ik denk het land waar de beste bewijzen voor verzameld kunnen worden.
quote:Als zij op TV is stop ik kurken in m'n oren en trek in m'n broek op m'n enkels. 2 minuten later zap ik weer verder.
Op zondag 23 maart 2003 02:25 schreef scanman01 het volgende:[..]
Vooral Femke kan nooit genoeg op tv zijn. Mensen die nog enigszins kunnen nadenken hebben we namelijk juist nodig!
quote:Hoop het niet voor ze dan hebben ze grote problemen
Op zondag 23 maart 2003 02:25 schreef tjakk_haha het volgende:[..]
Nou je het zegt....het wordt er wel weer tijd voor ja
Amerika zal toch niet Mohammed hebben uitgeschakeld he
quote:Klopt... en zo is het ook in heel veel andere landen. Your point being?
Op zondag 23 maart 2003 02:22 schreef Dubbel het volgende:
wat ze in irak dus niet hebben...
quote:Ik word niet goed van dit soort posts, wist je dat?
Op zondag 23 maart 2003 02:27 schreef Biblis-Hyperia het volgende:
Als zij op TV is stop ik kurken in m'n oren en trek in m'n broek op m'n enkels. 2 minuten later zap ik weer verder.
[Dit bericht is gewijzigd door Farzin op 23-03-2003 02:28]
quote:
BASRA/BAGDAD (ANP) - De Amerikaanse en Britse strijdkrachten hebben zaterdag naar eigen zeggen de Zuid-Iraakse stad Basra onder controle. De BBC heeft dit gemeld. Na de val van de bijna 1400 jaar oude stad gaven veel Iraakse militairen zich over.Verslaggevers hebben volgens de Britse zender bevestigd dat de Amerikaanse en Britse troepen de stad binnentrekken zonder weerstand te ontmoeten. Honderden Irakezen hebben zich zonder slag of stoot overgegeven. In Zuid-Irak zijn volgens een Amerikaanse zegsman slechts negen van de vijfhonderd oliebronnen door de Iraakse troepen gesaboteerd. De olievelden in dit deel van het land zijn ook onder controle van de Amerikaans-Britse coalitie.
De Arabische nieuwszender al-Jazeera meldde in de avond dat Basra werd bestookt met Amerikaanse raketten. Een verslaggever van het station meldde ter plekke dat ondanks eerdere Amerikaanse en Britse berichten de stad nog niet onder controle is gebracht door militairen van de coalitie.
Bagdad
In de Iraakse hoofdstad Bagdad waren zaterdag voor het invallen van de duisternis opnieuw explosies te horen in de buitenwijken. Ook na 19.00 uur Nederlandse tijd deden zich verscheidene explosies voor. Het zou gaan om een uitermate zwaar bombardement, meldden ooggetuigen. Een groot deel van Bagdad zat daarna in het donker.
Door de intensieve bombardementen vrijdag op de Iraakse hoofdstad zijn 207 burgers gewond geraakt. Dat heeft de Iraakse minister van Informatie Said al-Sahhaf zaterdag gezegd.
Iraakse eenheden zijn slaags geraakt met Amerikaanse militairen in de woestijn bij de stad Najaf. Dat meldde de Iraakse staatstelevisie zaterdagavond. Najaf ligt 160 kilometer ten zuiden van Bagdad. Bij de gevechten zou de plaatselijke leider van de Baath-partij zijn omgekomen, aldus de televisie.
De Amerikanen zijn volgens de Iraakse televisie op de vlucht geslagen na het treffen. Een Amerikaanse legerwoordvoerder in Koeweit wilde geen commentaar geven op de berichten.
Krijgsgevangenen en slachtoffers
De geallieerde troepen hebben tot dusver ,,1000 tot 2000'' Iraakse krijgsgevangen gemaakt. Dat zei de aanvoerder van de coalitietroepen Tommy Franks. Duizenden andere militairen zouden hun wapens hebben neergelegd en in burgerkleding huiswaarts zijn gekeerd.
Vier Amerikaanse militairen zijn zaterdag gesneuveld in centraal-Irak. Dat meldde een verslaggever van het Britse Sky TV.
Geactualiseerd om 23.30 uur
quote:Nee, wist ik niet
Op zondag 23 maart 2003 02:28 schreef Farzin het volgende:[..]
Ik word niet goed van dit soort posts, wist je dat?
quote:Dan moet je dat soort posts negeren
Op zondag 23 maart 2003 02:28 schreef Farzin het volgende:Ik word niet goed van dit soort posts, wist je dat?
quote:de VS valt NK de eerste tijd echt niet aan, zo slim zijn ze nog wel, zodra de VS ook maar in de beurt komt van NK slingeren de noord koreanen de oorlogsmachine + de bijbehorende nukes aan en dan is het einde zoek, beetje nukes uitwisselen enzow
Op zondag 23 maart 2003 02:22 schreef NDAsilenced het volgende:[..]
Dat weet ik niet, ik denk het land waar de beste bewijzen voor verzameld kunnen worden. Bewijzen dat het land in kwestie ernstig de rechten van de mens negeert en meer van dat soort narigheid. In ieder geval een land dat niet van plan is te veranderen.
Maar als ik dan echt wat moet noemen zou ik zeggen, Noord-Korea
quote:Thx hier draait dit topic om nieuws !
Op zondag 23 maart 2003 02:28 schreef Loedertje het volgende:[..]
quote:ja en? is iets wat Irak ook zou kunnen krijgen door de oorlog van de VS maar nee, demonstreren, tegen zijn ..
Op zondag 23 maart 2003 02:23 schreef Hymn het volgende:[..]
we hebben het hier over nederland
12 jaar lang is er iig geen fuck veranderd op dat gebied op andere manieren dan een oorlog. 12 jaar lang.
quote:Natuurlijk, je hebt gelijk.
Op zondag 23 maart 2003 02:29 schreef Loedertje het volgende:
Dan moet je dat soort posts negeren
quote:Dacht dat jij aan het slapen was
Op zondag 23 maart 2003 02:29 schreef Disorder het volgende:
Op CNN nu live afweergeschut, het lijkt erop dat er een nieuwe aanval op komst is.
quote:En terecht. Want hoe misselijkmakend die Saddam ook is (en dat is hij, laat daar geen twijfel over bestaan), die oorlog had er niet mogen komen gewoon omdat er geen meerderheid voor was. En als je kijkt naar de redenen waarom de VS die oorlog wilde beginnen is dat ook meer dan terecht! En godzijdank hebben nog heel veel mensen over de hele wereld in de gaten dat het wel heel erg eng is dat de VS toch ongestraft kan doen wat de meerderheid van de VN in principe 'verboden' heeft!
Op zondag 23 maart 2003 02:25 schreef Loedertje het volgende:[..]
Nou lieverd, even 1 ding, de beelden van al die demonstrerende mensen over de gehele wereld worden door Saddam gebruikt alszijnde "kijk mijn volk, de hele wereld is tegen deze vieze oorlog alleen de Amerikanen zijn voor...en die Nederlander die vanmiddag op tv was, Jantje Blom".
Je snapt toch hopelijk wel dat dit soort beelden koren op Sadaams molen zijn ?
quote:Je hebt last van verregaande hardleersheid? Geeft niets, ik zal het voor de tweeduizendste keer uitleggen. De situatie is wèl veranderd, in de jaren tachtig werd Unscom tegengewerkt, nu werkt Irak volgens El-Baradei goed mee. En dan nòg zeiken?
Op zondag 23 maart 2003 02:29 schreef Dubbel het volgende:
ja en? is iets wat Irak ook zou kunnen krijgen door de oorlog van de VS maar nee, demonstreren, tegen zijn ..12 jaar lang is er iig geen **** veranderd op dat gebied op andere manieren dan een oorlog. 12 jaar lang.
quote:dat weet ik ook wel, maar daar ging het helemaal niet over, en ga niet weer die demonstraties 'demoniseren' ( altijd al willen zeggen
Op zondag 23 maart 2003 02:29 schreef Dubbel het volgende:[..]
ja en? is iets wat Irak ook zou kunnen krijgen door de oorlog van de VS maar nee, demonstreren, tegen zijn ..
12 jaar lang is er iig geen fuck veranderd op dat gebied op andere manieren dan een oorlog. 12 jaar lang.
quote:Mohamed El Baradei
Op zondag 23 maart 2003 02:31 schreef Farzin het volgende:[..]
Je hebt last van verregaande hardleersheid? Geeft niets, ik zal het voor de tweeduizendste keer uitleggen. De situatie is wèl veranderd, in de jaren tachtig werd Unscom tegengewerkt, nu werkt Irak volgens El-Baradei goed mee. En dan nòg zeiken?
quote:Terecht?
Op zondag 23 maart 2003 02:30 schreef scanman01 het volgende:[..]
En terecht. Want hoe misselijkmakend die Saddam ook is (en dat is hij, laat daar geen twijfel over bestaan), die oorlog had er niet mogen.....
Door die beelden worden de burgers juist nog bozer op hun *verlossers*
Of ontgaat je dat??
quote:Ja ho eens even... Ik reageerde op de aanname dat een groot deel van de demonstranten niet eens weet waar Irak ligt... Maar vor het gemak sla je dat even over en richt je je op mijn 'aanname'? Zo lust ik er nog wel een paar. Demonstranten zijn juist die mensen die het begrepen hebben wat recht van meningsuiting betekent. Dat zijn mensen waar je alleen maar lof voor kunt hebben vind ik... of je het er nou mee eens bent of niet.
Op zondag 23 maart 2003 02:25 schreef NDAsilenced het volgende:[..]
en hoppa... weer een op niks gebaseerde aanname over de demonstranten.
Waar jij het over hebt is een hele andere situatie als nu. dat mag je niet vergelijken
quote:Nou dat gaat snel zeg. Volgens mij mag je nog steeds niet *tegen* Saddam zijn in Irak.. Ik vind een 200 jaren plan wat lang om een land van een dictator te bevrijden. Hoeveel jaar vindt jij dat er over mag gedaan worden?
Op zondag 23 maart 2003 02:31 schreef Farzin het volgende:[..]
Je hebt last van verregaande hardleersheid? Geeft niets, ik zal het voor de tweeduizendste keer uitleggen. De situatie is wèl veranderd, in de jaren tachtig werd Unscom tegengewerkt, nu werkt Irak volgens El-Baradei goed mee. En dan nòg zeiken?
quote:Hij spreekt voor het Internationaal Atoomagentschap. Dat jij dat niet begrijpt, is jouw probleem.
Op zondag 23 maart 2003 02:32 schreef Biblis-Hyperia het volgende:
Mohamed El Baradei
quote:Verbaast me niets. Vooral niet luisteren naar 'de andere kant'.!
Op zondag 23 maart 2003 02:27 schreef Biblis-Hyperia het volgende:
Als zij op TV is stop ik kurken in m'n oren en trek in m'n broek op m'n enkels. 2 minuten later zap ik weer verder.
quote:In zoveel andere landen is dat ook zo, hoor. Waarom horen we daar nooit iets over?
Op zondag 23 maart 2003 02:34 schreef Dubbel het volgende:
Nou dat gaat snel zeg. Volgens mij mag je nog steeds niet *tegen* Saddam zijn in Irak.. Ik vind een 200 jaren plan wat lang om een land van een dictator te bevrijden. Hoeveel jaar vindt jij dat er over mag gedaan worden?
quote:Jippie... Kicken man!
Op zondag 23 maart 2003 02:29 schreef Disorder het volgende:
Op CNN nu live afweergeschut, het lijkt erop dat er een nieuwe aanval op komst is.
quote:Waar zeg ik dat ik het leuk vind? Jij begint wel erg overdreven te reageren. Nu ga ik dus echt slapen....
Op zondag 23 maart 2003 02:36 schreef scanman01 het volgende:[..]
Jippie... Kicken man!
quote:he, we zijn maar 1 klein wereldje.. niet alle problemen in 1 keer op te lossen maar gelukkig is er nu een goeie start gemaakt.
Op zondag 23 maart 2003 02:35 schreef Farzin het volgende:[..]
In zoveel andere landen is dat ook zo, hoor. Waarom horen we daar nooit iets over?
quote:Waarom krijgen zoveel andere dictators steun van Amerika?
Op zondag 23 maart 2003 02:38 schreef Dubbel het volgende:
he, we zijn maar 1 klein wereldje.. niet alle problemen in 1 keer op te lossen maar gelukkig is er nu een goeie start gemaakt.
ik begin een beetje moedeloos te worden van de reacties hier. Mensen geloven echt dat Amerika iets doet tegen dictaturen
quote:De rest van de VN is tegen.... Waarom snap je dat nou niet?
Op zondag 23 maart 2003 02:29 schreef Dubbel het volgende:
ja en? is iets wat Irak ook zou kunnen krijgen door de oorlog van de VS maar nee, demonstreren, tegen zijn ..
quote:Dan ga je toch naar zo'n speciale website?
Op zondag 23 maart 2003 02:40 schreef Ker_Plunk het volgende:
Ik vind het wel prachtig om al dat wapentuig te zien...de oorlog zelf niet hoor...
[Dit bericht is gewijzigd door Loedertje op 23-03-2003 02:40]
quote:Op dit moment in Irak wel. Zijn die dictators net zo erg als Saddam? Op dit moment?
Op zondag 23 maart 2003 02:38 schreef Farzin het volgende:[..]
Waarom krijgen zoveel andere dictators steun van Amerika?
ik begin een beetje moedeloos te worden van de reacties hier. Mensen geloven echt dat Amerika iets doet tegen dictaturen
quote:http://www.cbsnews.com/htdocs/videoplayer/newVid/video_display_new.html?clip=LiveWebCast
Op zondag 23 maart 2003 02:38 schreef -TRIP- het volgende:
Ik kan nergends de cam vinden die live uit Bagdad uitzend, is ie uit de lucht
Andere cam vandaag. Realplayer nodig
quote:Welke cam; url please (cnbc cams zijn op een na waar het over de Apollo 11 of 13 gaat) allemaal uit de lucht!
Op zondag 23 maart 2003 02:38 schreef tjakk_haha het volgende:
Ja tis mohammedhij is er nog
hoi hoi hoi
Edit: Bedankt tjakk_haha
[Dit bericht is gewijzigd door -TRIP- op 23-03-2003 02:43]
quote:Check de Iraakse tv eens
Op zondag 23 maart 2003 02:38 schreef -TRIP- het volgende:
Ik kan nergends de cam vinden die live uit Bagdad uitzend, is ie uit de lucht
quote:Wat te denken van Musharraf, met kernwapens? Overigens is Saddam zelf in de jaren tachtig gsteund door Amerika met massavernietigingswapens.
Op zondag 23 maart 2003 02:40 schreef Dubbel het volgende:
Op dit moment in Irak wel. Zijn die dictators net zo erg als Saddam? Op dit moment?
quote:denk dat veel mensen dat hebben, de explosies + de bijbehorende doden ben ik geen fan maar als je dat wapentuig ziet... erg indrukwekkend
Op zondag 23 maart 2003 02:40 schreef Ker_Plunk het volgende:
Ik vind het wel prachtig om al dat wapentuig te zien...de oorlog zelf niet hoor...
quote:Ik vind het terecht dat die beelden door Saddam gebruikt worden omdat de hele oorlog in feite 'verboden' is. Wat dat betreft heeft Saddam gewoon gelijk, hoe zeer het ook doet om dat toe te geven. Natuurlijk moet er een eind komen aan landen waar dictatuur hoogtij viert en waar mensenrechten met voeten worden getreden, maar dan wel op een goedgekeurde manier en niet onder valse voorwendsels.
Op zondag 23 maart 2003 02:33 schreef Loedertje het volgende:[..]
Terecht?
Dat woord begrijp ik niet in deze context...Door die beelden worden de burgers juist nog bozer op hun *verlossers*
Of ontgaat je dat??
quote:Ik had het helemaal niet over de VN, ik had het over iedereen die tegen is. Dus ook de VN ja..
Op zondag 23 maart 2003 02:39 schreef scanman01 het volgende:[..]
De rest van de VN is tegen.... Waarom snap je dat nou niet?
Straks is de VS alle landen beu die links zijn en gaan ze daar even verandering in brengen. Zoals zo veel rechtsdenkende mensen denken zij misschien ook dat dat heel erg goed is voor de wereldeconomie.
Okee okee, hopelijk een beetje ver gezocht, maar het gaat om het idee.
Het gaat om landen die een achterlijke cultuur / dictator hebben. Meeste landen in het MO dus.
quote:Mee eens, maar dan nog doe je dat niet door middel van een oorlog zonder goedkeuring van de VN!
Op zondag 23 maart 2003 02:34 schreef Dubbel het volgende:
Nou dat gaat snel zeg. Volgens mij mag je nog steeds niet *tegen* Saddam zijn in Irak.. Ik vind een 200 jaren plan wat lang om een land van een dictator te bevrijden. Hoeveel jaar vindt jij dat er over mag gedaan worden?
quote:Goed plan...
Op zondag 23 maart 2003 02:37 schreef Disorder het volgende:
Waar zeg ik dat ik het leuk vind? Jij begint wel erg overdreven te reageren. Nu ga ik dus echt slapen....
quote:Ik zeg daar dan toch niet mee dat ik zijn aanname daarmee goedkeur? ik laat je alleen maar zien dat je er ook wat van kan.
Op zondag 23 maart 2003 02:33 schreef scanman01 het volgende:[..]
Ja ho eens even... Ik reageerde op de aanname dat een groot deel van de demonstranten niet eens weet waar Irak ligt... Maar vor het gemak sla je dat even over en richt je je op mijn 'aanname'? Zo lust ik er nog wel een paar. Demonstranten zijn juist die mensen die het begrepen hebben wat recht van meningsuiting betekent. Dat zijn mensen waar je alleen maar lof voor kunt hebben vind ik... of je het er nou mee eens bent of niet.
quote:De VN wordt door Amerika om zeep geholpen. Een aanval zonder resolutie is een schending van het Handvest.
Op zondag 23 maart 2003 02:43 schreef Dubbel het volgende:
Ik had het helemaal niet over de VN, ik had het over iedereen die tegen is. Dus ook de VN ja..en point being?
quote:Ach, ik denk eerder dat mensen die geen respect kunnen opbrengen voor andere culturen een achterlijke denkwijze hebben.
Het gaat om landen die een achterlijke cultuur / dictator hebben. Meeste landen in het MO dus.
quote:en anders ga je ff discrimeren, goed hoor
Op zondag 23 maart 2003 02:43 schreef Dubbel het volgende:[..]
Ik had het helemaal niet over de VN, ik had het over iedereen die tegen is. Dus ook de VN ja..
en point being?
quote:Het lijkt er idd op dat ze echt geloven dat het ze daarom gaat...
Op zondag 23 maart 2003 02:38 schreef Farzin het volgende:
Waarom krijgen zoveel andere dictators steun van Amerika?ik begin een beetje moedeloos te worden van de reacties hier. Mensen geloven echt dat Amerika iets doet tegen dictaturen
quote:Different times... Alsof nederland nog steeds niks over onze vroegere bezette landen mag zeggen omdat we vroeger...
Op zondag 23 maart 2003 02:42 schreef Farzin het volgende:[..]
Wat te denken van Musharraf, met kernwapens? Overigens is Saddam zelf in de jaren tachtig gsteund door Amerika met massavernietigingswapens.
Musharraf, kernwapens hebben de VS ook. Is ie verder echt net zo erg als Saddam?
quote:Je hoeft geen lof te hebben voor hun mening, maar je moet wel blij zijn dat we in een democratie wonen, waar iedereen het recht heeft om zijn/haar mening te uiten.
Op zondag 23 maart 2003 02:45 schreef NDAsilenced het volgende:
Ik zeg daar dan toch niet mee dat ik zijn aanname daarmee goedkeur? ik laat je alleen maar zien dat je er ook wat van kan.
En over de demonstranten:
Dus demonstraties tegen het westen zijn OK in jouw ogen?
of nog leuker, demonstraties van extreem rechtse neonazis.
Maar ach je hoeft niet te antwoorden, jij vind het toch alleen maar mensen waar je "lof voor kunt hebben" "of je het er nou mee eens bent of niet"
quote:Kijk dan een oorlogsfilm ofzo...
Op zondag 23 maart 2003 02:42 schreef Hymn het volgende:
denk dat veel mensen dat hebben, de explosies + de bijbehorende doden ben ik geen fan maar als je dat wapentuig ziet... erg indrukwekkend
quote:Oeh...alle mensen die voor zijn worden weer uitvoerig in beeld geracht en besproken...
Op zondag 23 maart 2003 02:42 schreef Ker_Plunk het volgende:[..]
Check de Iraakse tv eens
www.dsltv.nl
quote:Zo kun je alles goedpraten. Feit is en blijft dat Amerika zelfs niet de moeite nam om de Iraakse gifgasaanval op de Koerden te veroordelen. En omstandigheden rechtvaardigen het leveren van verboden chemische wapens natuurlijk nooit.
Op zondag 23 maart 2003 02:46 schreef Dubbel het volgende:
Different times... Alsof nederland nog steeds niks over onze vroegere bezette landen mag zeggen omdat we vroeger...
quote:Hij heeft zelfs gedreigd die kernwapens in te zetten, iets wat Saddam niet in zijn hoofd zou halen.
Musharraf, kernwapens hebben de VS ook. Is ie verder echt net zo erg als Saddam?
Een goede live stream op dit moment is
http://www.cbsnews.com/htdocs/videoplayer/newVid/video_display_new.html?clip=LiveWebCast
quote:
Op zondag 23 maart 2003 02:38 schreef tjakk_haha het volgende:
Ja tis mohammedhij is er nog
hoi hoi hoi
quote:Achterlijke cultuur? Aha...
Op zondag 23 maart 2003 02:43 schreef Dubbel het volgende:
Ik had het helemaal niet over de VN, ik had het over iedereen die tegen is. Dus ook de VN ja..en point being?
quote:Ga eens naar bed manneke!
Op zondag 23 maart 2003 02:47 schreef scanman01 het volgende:[..]
Kijk dan een oorlogsfilm ofzo...
quote:Tsja, sommige mensen komen niet verder dan de retoriek van Pim F.
Op zondag 23 maart 2003 02:48 schreef scanman01 het volgende:
Achterlijke cultuur? Aha...
quote:De VN is ook niet perfekt. Soms moet je buiten de regels om...
Op zondag 23 maart 2003 02:45 schreef Farzin het volgende:[..]
De VN wordt door Amerika om zeep geholpen. Een aanval zonder resolutie is een schending van het Handvest.
quote:Je bedoelt zoals de meeste MO'ers over het westen denken? Of komt dat allemaal door dat wij, het slechte westen (you included), zo lullig tegen ze geweest zijn? Ik vind dat zij achterlijk zijn, en zij vinden dat wij achterlijk zijn. Tja. Gelukkig mag ik dat uiten, gelukkig mag je hier demonsteren, gelukkig mag je hier internetten, gelukkig mag ik.. endless list.
Ach, ik denk eerder dat mensen die geen respect kunnen opbrengen voor andere culturen een achterlijke denkwijze hebben.
[Dit bericht is gewijzigd door Dubbel op 23-03-2003 02:50]
quote:Nee. Ook was de situatie absoluut niet nijpend.
Op zondag 23 maart 2003 02:50 schreef Dubbel het volgende:
De VN is ook niet perfekt. Soms moet je buiten de regels om...
quote:Wat is je bron?
Je bedoelt zoals de meeste MO'ers over het westen denken?
quote:En waarom vind je ze dan achterlijk?
Of komt dat allemaal door dat wij, het slechte westen (you included), zo ***lig tegen ze geweest zijn? Ik vind dat zij achterlijk zijn, en zij vinden dat wij achterlijk zijn. Tja. Gelukkig mag ik dat uiten, gelukkig mag je hier demonsteren, gelukkig mag je hier internetten, gelukkig mag ik.. endless list.
quote:Tis nu erg rustig
Op zondag 23 maart 2003 02:50 schreef Loedertje het volgende:
Als DIT recente beelden zijn dan heeft CNN nog heel wat beelden vergeten....djeeezus..
quote:Moet ik daar nog op antwoorden? Lijkt me niet...
Op zondag 23 maart 2003 02:45 schreef NDAsilenced het volgende:[..]
Ik zeg daar dan toch niet mee dat ik zijn aanname daarmee goedkeur? ik laat je alleen maar zien dat je er ook wat van kan.
En over de demonstranten:
Dus demonstraties tegen het westen zijn OK in jouw ogen?
of nog leuker, demonstraties van extreem rechtse neonazis.
Maar ach je hoeft niet te antwoorden, jij vind het toch alleen maar mensen waar je "lof voor kunt hebben" "of je het er nou mee eens bent of niet"
quote:en verder?
Op zondag 23 maart 2003 02:48 schreef scanman01 het volgende:[..]
Achterlijke cultuur? Aha...
quote:De VN is niet heilig, er kan altijd nog een betere organisatie gemaakt worden, of tenminste een hervorming van de VN, want persoonlijk vind ik onder andere dat Veto-recht toch iets wat even herzien moet worden.
Op zondag 23 maart 2003 02:45 schreef Farzin het volgende:[..]
De VN wordt door Amerika om zeep geholpen. Een aanval zonder resolutie is een schending van het Handvest.
[..]
quote:Zelfs als deze culturen zelf een achterlijke denkwijze erop nahouden?
Ach, ik denk eerder dat mensen die geen respect kunnen opbrengen voor andere culturen een achterlijke denkwijze hebben.
[Dit bericht is gewijzigd door Disorder op 23-03-2003 02:53]
quote:http://livestream.xs4all.nl/dsltv.asp?channel=03&x=.ram
Op zondag 23 maart 2003 02:51 schreef Ker_Plunk het volgende:[..]
Tis nu erg rustig
quote:Onder welke steen kom jij nou weer vandaan gekropen. Blijf er even onder wil je?
Op zondag 23 maart 2003 02:49 schreef Ker_Plunk het volgende:[..]
Ga eens naar bed manneke!
quote:Tsja, dan moet je dat maar sturen naar Kofi Annan, maar zo optreden, en op deze manier de VN om zeep helpen, kàn niet. Het is een schending van het internationale recht, en dat niet alleen.
Op zondag 23 maart 2003 02:51 schreef NDAsilenced het volgende:
De VN is niet heilig, er kan altijd nog een betere organisatie gemaakt worden, of tenminste een hervorming van de VN, want persoonlijk vind ik onder andere dat Veto-recht toch iets wat even herzien moet worden.
quote:Wat een nonsens. Het toont maar weer aan dat sommige mensen geen respect hebben voor mensen met andere meningen/culturen. Geef maar eens een concreet voorbeeld, dan kijken we verder.
Zelfs als deze culturen zelf een achterlijke denkwijze erop nahouden?
quote:Tuurlijk mag je dat uiten.... Maar het getuigt niet van erg veel tolerantie.
Op zondag 23 maart 2003 02:50 schreef Dubbel het volgende:
. Gelukkig mag ik dat uiten, gelukkig mag je hier demonsteren, gelukkig mag je hier internetten, gelukkig mag ik.. endless list.
quote:Volgens jouw niet. Volgens anderen niet. Volgens mij wel. Volgens anderen wel. Blugh.
Op zondag 23 maart 2003 02:51 schreef Farzin het volgende:[..]
Nee. Ook was de situatie absoluut niet nijpend.
quote:Wou je beweren dat ze het geen probleem vinden hoe wij in het westen leven?
Wat is je bron?
quote:Net opgenoemd (endless list etc), zolang iemand dat niet mag vind ik ze achterlijk.
En waarom vind je ze dan achterlijk?
[Dit bericht is gewijzigd door Dubbel op 23-03-2003 02:56]
quote:Tip: Ga niet in op trolls en flames.
Op zondag 23 maart 2003 02:53 schreef scanman01 het volgende:
Onder welke steen kom jij nou weer vandaan gekropen. Blijf er even onder wil je?
quote:Een rondleiding van alle goede dingen die Sadam heeft gedaan...
Op zondag 23 maart 2003 02:51 schreef Ker_Plunk het volgende:[..]
Tis nu erg rustig
quote:En sommige niet verder dan femke? blugh...
Op zondag 23 maart 2003 02:49 schreef Farzin het volgende:[..]
Tsja, sommige mensen komen niet verder dan de retoriek van Pim F.
quote:Geef dan maar eens aan waarom de situatie zo ernstig is. Als je met dit soort retoriek komt, moet je ook niet vreemd opkijken als andere mensen er geen touw aan kunnen vastknopen.
Op zondag 23 maart 2003 02:55 schreef Dubbel het volgende:
Volgens jouw niet. Volgens anderen niet. Volgens mij wel. Volgens anderen wel. Blugh.
quote:Ja.
Wou je beweren dat ze het geen probleem vinden hoe wij in het westen leven?
quote:Ik zie niets.
Net opgenoemd (endless list etc), zolang iemand dat niet mag vind ik ze achterlijk.
quote:Omdat iemand het wapentuig indrukwekkend vindt hoef JIJ er nog niet op te kankeren met je sarcastische opmerking.
Op zondag 23 maart 2003 02:53 schreef scanman01 het volgende:[..]
Onder welke steen kom jij nou weer vandaan gekropen. Blijf er even onder wil je?
quote:Zegt zo'n reactie niet genoeg? Waar is de tijd gebleven dat mensen zich nog terecht schaamden voor zulke opvatiingen?
Op zondag 23 maart 2003 02:51 schreef Dubbel het volgende:
en verder?
quote:Wie komt niet verder dan Femke? Welke exclusieve uitspraken van Femke worden hier herhaald, en door wie?
Op zondag 23 maart 2003 02:55 schreef Dubbel het volgende:
En sommige niet verder dan femke? blugh...
quote:Het was zeer zeker geen flame
Op zondag 23 maart 2003 02:55 schreef Farzin het volgende:[..]
Tip: Ga niet in op trolls en flames.
quote:Wat toch ook wel heel duidelijk is geworden in de verschillende topics over deze oorlog.
Op zondag 23 maart 2003 02:55 schreef Farzin het volgende:
Wat een nonsens. Het toont maar weer aan dat sommige mensen geen respect hebben voor mensen met andere meningen/culturen. Geef maar eens een concreet voorbeeld, dan kijken we verder.
quote:http://livestream.xs4all.nl/dsltv.asp?channel=03&x=.ram
Op zondag 23 maart 2003 02:57 schreef Ker_Plunk het volgende:
[Dit bericht is gewijzigd door Loedertje op 23-03-2003 02:59]
quote:
"We are not cowards, but what is the point?" said Ahmed Ghobashi, an Iraqi colonel from Baghdad. "I've got a rifle from World War II. What can I do against American airplanes?" Colonel Ghobashi talked on for a while, detailing his participation in the disastrous wars begun by Mr. Hussein in Iran and Kuwait. He was a professional soldier, he said, and he did not sign up to engage in fanciful adventures. As he talked on, his tone grew bitter, until he concluded that Mr. Hussein must have a secret agenda. "He doesn't give us enough to eat, and he doesn't pay us," the colonel said. "And then he starts this thing with the Americans and then tells us to defend the country against the invasion." Colonel Ghobashi pursed his lips in contemplation and rendered his final opinion on Mr. Hussein. "I believe he is an American agent,"() he said.
quote:Nee het begint wel triest te worden hoor die amerikanen in een oorlog vallen er aan beide kanten slachtoffers ook aan de amerikaanse kant zeijn gewoon bestookt met granaten al die zenders spreken elkaar tegen
Op zondag 23 maart 2003 02:52 schreef Disorder het volgende:
Volgens een CNN reporter zou een Amerikaan mogelijk zelf verantwoordelijk zijn voor de granaataanval in een tent in Koeweit vannacht!! (JAJA, ik ga nu ECHT slapen..)
quote:Je hebt gelijk.... Maar soms is het moeilijk
Op zondag 23 maart 2003 02:55 schreef Farzin het volgende:
Tip: Ga niet in op trolls en flames.
quote:Dat tegenspreken en het verspreiden van leugens hoort nu eenmaal bij oorlogsstrategie..helaas..
Op zondag 23 maart 2003 02:59 schreef El_Catalan het volgende:[..]
Nee het begint wel triest te worden hoor die amerikanen in een oorlog vallen er aan beide kanten slachtoffers ook aan de amerikaanse kant zeijn gewoon bestookt met granaten al die zenders spreken elkaar tegen
quote:En dat schreef ik al 20 minuten geleden in dit topic. Hij zou ook al gearresteerd zijn ondertussen.
Op zondag 23 maart 2003 02:52 schreef Disorder het volgende:
Volgens een CNN reporter zou een Amerikaan mogelijk zelf verantwoordelijk zijn voor de granaataanval in een tent in Koeweit vannacht!! (JAJA, ik ga nu ECHT slapen..)
quote:Dat verwacht ik helemaal niet. Die hoop heb ik al opgegeven vanaf dag 1 dat hij in het witte huis zat. En het is nog uitgekomen ook..
Op zondag 23 maart 2003 02:57 schreef Loedertje het volgende:
Jongens...pleaze....doe's lief..er is al genoeg ellende..
Als jullie al niet eens normaal met elkaar kunnen omgaan hier waarom verwacht je dan wél dat heren als Bush of Saddam dat kunnen/doen?
quote:Ugh. Westen/MO loopt te ver van elkaar. Het MO hopeloos achter. Direct Irak reden: Eng iemand met contacten.
Op zondag 23 maart 2003 02:56 schreef Farzin het volgende:[..]
Geef dan maar eens aan waarom de situatie zo ernstig is. Als je met dit soort retoriek komt, moet je ook niet vreemd opkijken als andere mensen er geen touw aan kunnen vastknopen.
quote:Niet waar. Ze vinden onze manier van leven afshuwelijk. Als je niet geloof ben je een? Als je een homo bent ben je een? Bladibla.
Ja.
quote:Paar posts terug:
Ik zie niets.
[Dit bericht is gewijzigd door Dubbel op 23-03-2003 03:04]
quote:waarom niet? bedenk wel dat internationaal recht niks betekend als het de bevrijding van een geterroriseerd en uitgebuit volk tegenhoudt.
Op zondag 23 maart 2003 02:55 schreef Farzin het volgende:[..]
Tsja, dan moet je dat maar sturen naar Kofi Annan, maar zo optreden, en op deze manier de VN om zeep helpen, kàn niet. Het is een schending van het internationale recht, en dat niet alleen.
quote:Ik hoef geen voorbeeld te geven, de vraag is toch duidelijk? jij hebt bij je stelling ook geen voorbeeld gegeven van een cultuur.
[..]Wat een nonsens. Het toont maar weer aan dat sommige mensen geen respect hebben voor mensen met andere meningen/culturen. Geef maar eens een concreet voorbeeld, dan kijken we verder.
*zwaaismiley*
quote:Raar verhaal..
WASHINGTON - De Amerikaanse inspanningen om Saddam Hussein een kopje kleiner te maken blijven niet tot militaire acties beperkt. Het Witte Huis heeft speciale functionarissen op pad gestuurd om Saddams geld boven water te krijgen. Het zou gaan om miljoenen, zo niet miljarden dollars.Het Amerikaanse weekblad Newsweek meldt dat het onderzoek naar de buitenlandse tegoeden van de Iraakse leider niet geheel nieuw is. Direct na de eerste Golfoorlog begin jaren negentig waren er aanwijzingen dat hij geldsommen op buitenlandse rekeningen zou hebben staan. De onderzoeken werden echter niet voltooid en de Amerikanen sluiten niet uit dat de rekeningen nog steeds bestaan.
Belazerd
In de jaren tachtig zou de Iraakse dictator al flinke bedragen in Zwitserland hebben ondergebracht. Dat zou zijn gebeurd via de Iraakse zakenman Said Al-Mahdi. Deze werd later naar Bagdad teruggehaald en geëxecuteerd, waardoor de verdenking ontstond dat hij Saddam heeft belazerd.
Ook na de eerste Golfoorlog zouden er flinke geldbedragen zijn bijgestort. Zo zou Saddam persoonlijk munt hebben geslagen uit het zogeheten olie-voor-voedselprogramma, dat zeven jaar geleden werd ingesteld. Het gaf Irak de mogelijkheid een beperkte hoeveelheid olie te verkopen en met de opbrengst voedsel en medicijnen aan te schaffen voor de bevolking, die al jaren wordt getroffen door VN-sancties.
Miljoenen dollars
Volgens Newsweek werden zakenlieden, die in het kader van dit programma in Irak hun waar verkochten, gedwongen tienduizenden dollars provisie te betalen. Een Russische zakenman klaagde vorig jaar dat hij van de Iraakse autoriteiten 60.000 dollar moest storten op een bankrekening in Jordanië. Gezien het feit dat er destijds voor miljarden in olie is verhandeld, gaan de VS ervan uit dat er miljoenen dollars op diverse rekeningen terecht zijn gekomen.
Dekmantel
Verder zijn er aanwijzingen dat ook in Zwitserland en Lichtenstein geld is ondergebracht. Tot enkele jaren geleden werkte een broer van Saddam in Genève. Hij vertegenwoordigde daar Irak bij een aantal organisaties van de Verenigde Naties. Amerikaanse functionarissen vermoeden dat de broer, Barzan al-Tikriti, zijn werkzaamheden bij de VN als dekmantel gebruikte om geld voor Saddam en de zijnen te beheren.
Ook zijn er aanwijzingen dat Saddam en zijn familie recentelijk bezig zijn geweest om een deel van hun rijkdom om te zetten in diamanten. Dat zou er op kunnen wijzen dat hij wellicht van plan is Irak te verlaten. Deze verdenkingen lijken vooralsnog niet te kloppen. In een reactie op het ultimatum van president Bush om te vertrekken liet Saddam weten gewoon in Irak te blijven.
quote:Er zijn zoveel enge mensen op deze aarde. Ook heeft hij (althans, als Mosad en de CIA het beter weten dan jij) geen contacten met terroristische organisaties.
Op zondag 23 maart 2003 03:02 schreef Dubbel het volgende:
Ugh. Westen/MO loopt te ver van elkaar. Het MO hopeloos achter. Direct Irak reden: Eng iemand met contacten.
quote:Wat een domme generalisatie. Ik ken veel moslims die helemaal niets tegen homo's en westerlingen hebben.
Niet waar. Ze vinden onze manier van leven afshuwelijk. Als je niet geloof ben je een? Als je een homo bent ben je een? Bladibla.
quote:Dat heeft dus niets te maken met cultuur.
Paar posts terug:
Gelukkig mag ik dat uiten, gelukkig mag je hier demonsteren, gelukkig mag je hier internetten, gelukkig mag ik.. endless list. En zoland dat daar niet mag vind ik het daar achterlijk.
Amerika onderkent dat er geen Scuds zijn afgevoerd.
quote:
March 22 ? WASHINGTON (Reuters) - U.S. forces in Iraq have yet to find any evidence of the suspected chemical or biological weapons that prompted the invasion, a U.S. general said on Saturday.
Gen. Stanley McChrystal, vice director for operations on the U.S. military's Joint Staff, also told a briefing that none of the missiles fired by Iraq so far in the war had been a Scud.
Scud missiles, along with chemical, biological or nuclear weapons, are among the arms that Iraq was barred from possessing by U.N. resolutions after the 1991 Gulf War.
President Bush and his ally British Prime Minister Tony Blair accuse Iraq of having violated the resolutions and say President Saddam Hussein could provide weapons of mass destruction to groups like al-Qaeda.
Asked if any Scuds had been found by the U.S.-British forces that have invaded Iraq, McChrystal said:
"To my knowledge, we have not discovered any to this point," adding: "So far there have been no Scuds launched, which is very positive today."
Asked if any signs of chemical or biological weapons had been found, the general replied: "We have found no caches of weapons of mass destruction to date."
Iraq says it has destroyed all its stocks of chemical and biological weapons.
quote:De VN werkt de bevrijding helemaal niet tegen. De Veiligheidsraad probeerde oorlog echter wel te voorkomen. Oorlog is niet het juiste middel. Ook gaat Amerika volgens Independent een pro-Amerikaanse dictator installeren.
Op zondag 23 maart 2003 03:04 schreef NDAsilenced het volgende:
waarom niet? bedenk wel dat internationaal recht niks betekend als het de bevrijding van een geterroriseerd en uitgebuit volk tegenhoudt.
quote:Dat hoeft ook niet, aangezien jij beweert dat de islam een achterlijke cultuur is, moet jij ook voorbeelden en bewijzen leveren.
Ik hoef geen voorbeeld te geven, de vraag is toch duidelijk? jij hebt bij je stelling ook geen voorbeeld gegeven van een cultuur.
quote:Dat heb ik niemand zien schrijven en lees ik ook echt niet tussen de regels door.
Op zondag 23 maart 2003 03:04 schreef scanman01 het volgende:
Waarom krijg ik toch de indruk dat een flink aantal mensen het helemaal niet erg zou vinden als heel Irak van de aardbodem zou worden weggevaagd? Zo van 'gooi er maar een nuke op en je bent van alle ellende af'? Ik zeg niet dat het zo is, maar die indruk wekken sommige posters wat mij betreft wel.
quote:Goh, weer een argument minder voor de voorstanders van deze oorlog.
Op zondag 23 maart 2003 03:06 schreef lllama het volgende:
http://abcnews.go.com/wire/US/reuters20030322_537.html
Amerika onderkent dat er geen Scuds zijn afgevoerd.
quote:Het gaat immers alleen om Irakezen. Dan is het helemaal niet erg. Dagelijks komen er tienduizenden mensen om door voedselgebrek. Dat is ook niet erg, want dat gebeurt alleen in arme landen. Maar o wee als er 2833 Amerikanen omkomen, dan breekt de hel los.
Op zondag 23 maart 2003 03:04 schreef scanman01 het volgende:
Waarom krijg ik toch de indruk dat een flink aantal mensen het helemaal niet erg zou vinden als heel Irak van de aardbodem zou worden weggevaagd? Zo van 'gooi er maar een nuke op en je bent van alle ellende af'?
quote:Er zijn ook veel mensen die het regime van Saddam verafschuwen en toch tegen deze zinloze oorlog zijn (waaronder ikzelf).
Op zondag 23 maart 2003 03:06 schreef Loedertje het volgende:
Wel dat er veel mensen zijn die het regime van Saddam verafschuwen..(waaronder ikzelf)
quote:Daarom schreef ik ook dat het een indruk is. Velen zitten ook behoorlijk te genieten als er weer een aanval plaatsvindt. Vandaar dus die indruk.
Op zondag 23 maart 2003 03:06 schreef Loedertje het volgende:[..]
Dat heb ik niemand zien schrijven en lees ik ook echt niet tussen de regels door.
Wel dat er veel mensen zijn die het regime van Saddam verafschuwen..(waaronder ikzelf)
quote:Ach in sommige opzichten is het te vergelijken met de zwarte kousenkerken op de Veluwe in Gelderland en met andere stromingen in Nederland waarbij vrouwen geen anticonceptie mogen gebruiken of moeten leven zoals hun man (en de kerk) het hun opdraagt.
Op zondag 23 maart 2003 03:06 schreef Farzin het volgende:
Dat hoeft ook niet, aangezien jij beweert dat de islam een achterlijke cultuur is, moet jij ook voorbeelden en bewijzen leveren.
quote:CIA weet het 100% zeker en dat geloof jij dan ook maar meteen? Ik denk persoonlijk dat er daar in het MO veel banden zijn die wij niet weten/zien ja.
Op zondag 23 maart 2003 03:04 schreef Farzin het volgende:[..]
Er zijn zoveel enge mensen op deze aarde. Ook heeft hij (althans, als Mosad en de CIA het beter weten dan jij) geen contacten met terroristische organisaties.
quote:Hoeveel openlijke homo's zijn er in het MO?
Wat een domme generalisatie. Ik ken veel moslims die helemaal niets tegen homo's en westerlingen hebben.
quote:Voor mij wel.
Dat heeft dus niets te maken met cultuur.
[Dit bericht is gewijzigd door Dubbel op 23-03-2003 03:10]
quote:Me too!
Op zondag 23 maart 2003 03:07 schreef Farzin het volgende:
Er zijn ook veel mensen die het regime van Saddam verafschuwen en toch tegen deze zinloze oorlog zijn (waaronder ikzelf).
quote:Lees eens goed, indrukwekkend wapentuig..dat zegt niks over een persoon die volgens jouw meteen geniet van al die doden
Op zondag 23 maart 2003 03:08 schreef scanman01 het volgende:[..]
Daarom schreef ik ook dat het een indruk is. Velen zitten ook behoorlijk te genieten als er weer een aanval plaatsvindt. Vandaar dus die indruk.
quote:Dat is van een heel andere orde. Ik had het tegen iemand die een heel geloof over één kam scheert, en geen onderscheid maakt tussen religieuze schreeuwradicalen en liberalen.
Op zondag 23 maart 2003 03:08 schreef Loedertje het volgende:
Ach in sommige opzichten is het te vergelijken met de zwarte kousenkerken op de Veluwe in Gelderland en met andere stromingen in Nederland waarbij vrouwen geen anticonceptie mogen gebruiken of moeten leven zoals hun man (en de kerk) het hun opdraagt.
quote:Ze hadden met het geld van de ontwikkeling van de wapens en het matriaal wat nu is gebruikt en de loonkosten idd veel goeds kunnen doen in landen waar men zich zorgen maakt om het welzijn en de gezondheid van mensen...
Op zondag 23 maart 2003 03:07 schreef Farzin het volgende:[..]
Het gaat immers alleen om Irakezen. Dan is het helemaal niet erg. Dagelijks komen er tienduizenden mensen om door voedselgebrek. Dat is ook niet erg, want dat gebeurt alleen in arme landen. Maar o wee als er 2833 Amerikanen omkomen, dan breekt de hel los.
quote:Dat weet ik
Op zondag 23 maart 2003 03:07 schreef Farzin het volgende:[..]
Er zijn ook veel mensen die het regime van Saddam verafschuwen en toch tegen deze zinloze oorlog zijn (waaronder ikzelf).
quote:Hoe kun je nou een quote van 1 persoon aanhalen terwijl ik het heb over een flink aantal voorstanders van de oorlog die wel openlijk toegeven te genieten als er weer een aanval plaatsvindt?
Op zondag 23 maart 2003 03:09 schreef Ker_Plunk het volgende:[..]
Lees eens goed, indrukwekkend wapentuig..dat zegt niks over een persoon die volgens jouw meteen geniet van al die doden
quote:Nieuwe kans in deeltje 11, dit deel is een beetje doorspekt van emotionele reacties..logisch ook..
Op zondag 23 maart 2003 03:10 schreef El_Catalan het volgende:
Afgelopen nu okeej de onderwerpn waar jullie over discuseren daar zijn aparte topics over ik heb het nu 3 keer heel netjs gevraagd hier discuseren we over hele actuele berichten en we houde elkaar op de hoogte er zijn genoeg ander topics
quote:De CIA weet het 100% zeker, en dat bracht Bush in verlegenheid, aangezien hij de week daarvoor had beweerd dat Irak banden had met al-Qaeda. Alhoewel...
Op zondag 23 maart 2003 03:08 schreef Dubbel het volgende:
CIA weet het 100% zeker en dat geloof jij dan ook maar meteen? Ik denk persoonlijk dat er daar in het MO veel banden zijn die wij niet weten/zien ja.
Iraq
Al-Qaeada...
quote:Weinig. Maar dat ligt eerder aan de fundamentalistische regimes daar.
Hoeveel openlijke homo's zijn er in het MO?
quote:Dan ben je wel erg naïef. De regering bepaalt namelijk of je je mening mag uiten, of niet. Dat er in landen als Irak en Syrië dictators heersen, zegt helemaal niets over de cultuur. Zoek het woord anders maar op in het woordenboek.
Voor mij wel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |