abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_9302456
Nee, dit heeft niets met hèt te maken, maar het gaat over het opvoeden. Hoe vind je dat jouw ouders het doen?
Ik heb heel lang getwijfeld of ik dit zou plaatsen, maar ik doe het toch want ik moet dit even kwijt.

Laat ik eerst een beeld schetsen van mijn ouders.

Mijn moeder is miss jet-set. Hartstikke aardige en leuke vrouw, maar ik zie haar niet als een moeder eerder een goede vriendin. De opvoeding van mij en mijn broertje heeft ze, toendertijd, overgelaten aan een nanny.
Schoonmaken doet ze niet, boodschappen doet ze niet, werken doet ze niet. Wat ze dan doet met al die vrije tijd? Winkelen in de grote modesteden die deze wereld kent en haar sociale leventje onderhouden. O ja, ze tennist ook en rijdt paard.
Ik hou heel van haar, maar een moeder is ze niet.

Mijn vader is mister workaholic. Hij zit over de hele wereld, behalve thuis. Hij verdient een hoop geld, maar niemand weet wat hij nu precies doet. Hij rijdt geen auto (laat zich rijden), hij is geen huisman, hij is geen vader. Soms is hij opeens drie maanden thuis. In die drie maanden gaan we met het 'gezin' op vakantie, met de boot weg, of is hij bezig met onderhouden van contacten (golfen).
Ik hou heel veel van hem, maar een vader is hij niet (wie is toch die man die 's zondags het vlees aansnijdt...?)

Ik was tevreden met dit leventje, totdat het opeens moest veranderen. Waarschijnlijk omdat mijn broertje vorige week door de politie thuis is gebracht (samen met vrienden rijden onder invloed, minderjarig, geen rijbewijs en een gestolen auto...). Daarom zijn we vanaf nu een 'normaal' gezin.

Gisteren zijn mijn moeder en ik boodschappen wezen doen. Eerst naar de Konmar, toen de AH, toen de traiteur, slijter en last but not least... de Aldi!
Ik schaamde me zo, niet omdat ik bij de Aldi naar binnen moest, maar wel om de manier waarop. In de auto van mijn vader (bmw 760Li) met chauffeur (in zo'n grote bak kan ze niet rijden) naar de Aldi om boodschappen. Ik kon wel door de grond zakken...

Vandaag mag ik niet met mijn vrienden op een terrasje zitten, maar moet ik huiswerk maken. Mijn vader is nu voor een paar maanden thuis, voor de quality time. Waarom kunnen mijn ouders nou niet normaal doen?

Nog meer mensen met ouders die geen ouders zouden mogen zijn (laat staan van twee kinderen) ?

zaterdag 22 maart 2003 @ 15:49:10 #2
50639 Visie
SAAB 9-3 AERO
pi_9302521
Sorry dat ik het zeg maar ik vind het wel een beetje triest!
Wij hebben het thuis ook niet slecht.. maar dat je je schaamt omdat je naar de aldi moet.. echt zielig. Jammer dat je nou net in zo`n gezin (als je het zo al kan noemen) terecht had moeten komen...

Ik zit denk ik in een soort gelijk gezin qua auto`s, inkomen, etc... (schat ik) maar wij zijn toch wel een heel stuk meer een gezin.. Bij ons thuis zullen ze zich ook niet snel zich te goed voor iets of iemand voelen.. GELUKKIG!

[Dit bericht is gewijzigd door Visie op 22-03-2003 15:50]

zaterdag 22 maart 2003 @ 15:50:45 #3
42389 jpfeikens
Forza Groningen!
pi_9302545
Ik vind je opzich een beetje zielig, maar okey dat je met dit mooie weer niet op een terrasje mag zitten omdat je huiswerk moet maken okey daar zou ik ook boos over zijn. Maar om me diep te schamen voor de aldi, ik ga altijd naar de Ladi in Haren(gr) en daar komen volgens mij nog wel grotere kakkers als jij en je moeder
De kots van het Noorden - www.hoerenveen.org
  zaterdag 22 maart 2003 @ 15:52:00 #4
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_9302561
je moest naar de aldi met een grote auto? schaam je jongem, sjeez je zet je zelf wel voor lul zo, kzou emigreren als ik jou was
pi_9302565
quote:
Op zaterdag 22 maart 2003 15:49 schreef Visie het volgende:
Sorry dat ik het zeg maar ik vind het wel een beetje triest!
Wij hebben het thuis ook niet slecht.. maar dat je je schaamt omdat je naar de aldi moet.. echt zielig. Jammer dat je nou net in zo`n gezin (als je het zo al kan noemen) terecht had moeten komen...
Waarom mag je alleen zielig zijn als je arm bent. Mag je niet zielig zijn als je ouders zich gedragen als mensen van 20. Zonder verantwoordelijkheden te dragen, denkende dat ze liefde kunnen kopen?

Lees trouwens eens goed, ik schaam me er niet voor om naar de Aldi te gaan (kom er wel vaker, maar dan zonder ouders), maar wel voor de manier waarop. Mijn ouders kunnen nooit eens normaal doen. Je had de mensen op dat parkeerterrein moeten zien kijken met die blikken van afgunst...

pi_9302568
mijn opvoeding was wel aardig, mijn vader is een beetje een slapjanus en mijn moededr is redelijk mondig enzo. Ze hebben me over het algemeen redelijk vrijg elaten, ook al waren ze gereformeerd. Ik moest wel tot mn 15e iedere zondag mee naar de kerk, verder heb ik het volgens mij wel getroffen want ik hoef nauwelijks te helpen in het huishouden.
pi_9302577
Hobbies en interesses Paardrijden, hockey, zwemmen, tennis, uitgaan, winkelen

I rest my case.

pi_9302583
mn moeder en stiefvader zijn vaak op vakantie ook, en dan zeggen ze een paar dingen die ik moet doen, voordat ze terug komen, bv. werk zoeken ofzo, en als het niet goed is gaan ze zeuren..
En als ze thuis zijn, zijn ze chagerijnig en komt het af en toe voor dat ze goed geheumeurd zijn, en dna gaan we "uitjes" doen ofzo, vaak een week nadat ze van vakantie terug zijn..

Mn vader heeft tijd nix/weinig aan opvoeding gedaan en wil sinds een tijdje de ideale vader zijn...

Tja ik moet er maar mee leven he....

ps. mn ouders zijn gescheiden...

"We can't stop here.. This is Bat Country!"
  zaterdag 22 maart 2003 @ 15:53:42 #9
50639 Visie
SAAB 9-3 AERO
pi_9302586
quote:
Op zaterdag 22 maart 2003 15:52 schreef ramses het volgende:

[..]

Waarom mag je alleen zielig zijn als je arm bent. Mag je niet zielig zijn als je ouders zich gedragen als mensen van 20. Zonder verantwoordelijkheden te dragen, denkende dat ze liefde kunnen kopen?

Lees trouwens eens goed, ik schaam me er niet voor om naar de Aldi te gaan (kom er wel vaker, maar dan zonder ouders), maar wel voor de manier waarop. Mijn ouders kunnen nooit eens normaal doen. Je had de mensen op dat parkeerterrein moeten zien kijken met die blikken van afgunst...

Ik ken ze (we hebben dat soort ) ook in de buurt, bij de roterie club, golfen, boten, etc... Maar ik heb alleen een beetje medelijde met je! Misschien is met zo`n allen rond de tafel gaan zitten voor een goed gesprek?

[Dit bericht is gewijzigd door Visie op 22-03-2003 15:54]

pi_9302623
Mijn ouders hadden nooit kinderen mogen krijgen.. ze wilde er 1 okee..maar ja.. 1 kind vonden ze wel zielig.. dus namen ze dr nog 1.. ojeee.. jongen-meisje.. andere interesses..naja.. we nemen dr nog 1! huppa nog een jongen.. meisje alleen..aaaa zielig.. nog 1? welja waarom niet... en zo geschiedde..toen was het stel compleet maar toen kwam dr nog een en dat was ik helaas...ze wilde me niet en dat hebben ze me mijn hele leven laten merken.

Mijn moeder is alcoholiste, mijn vader is een pedo.. leuke combinatie niet? Er was nooit eten op tafel, hoewel de koelkast wel altijd vol stond he.. met drank ja..

De opvoeding was wat mij betreft zwaar klote, mij lieten ze links liggen en ik moest mijzelf maar zien te redden, ze wilde me niet.. dus waarom zouden ze me opvoeden? De anderen daar in tegen hadden wel een fijn leventje hoor..nieuwe kleding, lekker eten op tafel..zakgeld..
Een trap onder hun reet kunnen ze krijgen

pi_9302630
quote:
Op zaterdag 22 maart 2003 15:54 schreef TimmyAsd het volgende:
edit offtoppic
we gaan maar weer eens on topic, niet?

Ik heb niet van die ouders, en hoop ook niet dat ik ze ooit krijg ( wat niet is kan nog komen natuurlijk ). Maar wel lullig voor je.

[Dit bericht is gewijzigd door Moonah op 22-03-2003 16:31]

pi_9302634
Na je verhaal gelezen te hebben krijg ik overigens niet de indruk dat je ooit een poging ondernomen hebt om iets te veranderen.
  zaterdag 22 maart 2003 @ 15:57:47 #13
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_9302644
quote:
Op zaterdag 22 maart 2003 15:56 schreef shavirah het volgende:
Mijn ouders hadden nooit kinderen mogen krijgen.. ze wilde er 1 okee..maar ja.. 1 kind vonden ze wel zielig.. dus namen ze dr nog 1.. ojeee.. jongen-meisje.. andere interesses..naja.. we nemen dr nog 1! huppa nog een jongen.. meisje alleen..aaaa zielig.. nog 1? welja waarom niet... en zo geschiedde..toen was het stel compleet maar toen kwam dr nog een en dat was ik helaas...ze wilde me niet en dat hebben ze me mijn hele leven laten merken.

Mijn moeder is alcoholiste, mijn vader is een pedo.. leuke combinatie niet? Er was nooit eten op tafel, hoewel de koelkast wel altijd vol stond he.. met drank ja..

De opvoeding was wat mij betreft zwaar klote, mij lieten ze links liggen en ik moest mijzelf maar zien te redden, ze wilde me niet.. dus waarom zouden ze me opvoeden? De anderen daar in tegen hadden wel een fijn leventje hoor..nieuwe kleding, lekker eten op tafel..zakgeld..
Een trap onder hun reet kunnen ze krijgen

het enigste wat ze je geven is internet?
pi_9302664
quote:
Op zaterdag 22 maart 2003 15:57 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

het enigste wat ze je geven is internet?

ik ben allang het huis uit man..
pi_9302695
ik za later uitgebreider reageren, maar wilde even opmerken dat voorgaande posters niet goed hebben gelezen.

Hij schaamd zich niet voor de aldi...
hij schaamt zich dat het op zo´n abnormale manier meot gebeuren.. helemaal tov mensen die bij de aldi winkelen.

Stel je een grote wagen voor met chauffeur.. vrouw en zoon stappen uit en gaan boodschapjes doen...

ik kan me voorstellen dat je je abnormaal en bekeken voelt.

Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_9302698
*zucht* ik zeg niets..
pi_9302709
quote:
Op zaterdag 22 maart 2003 16:01 schreef Mirage het volgende:
ik za later uitgebreider reageren, maar wilde even opmerken dat voorgaande posters niet goed hebben gelezen.

hij schaamt zich dat het op zo´n abnormale manier meot gebeuren.. helemaal tov mensen die bij de aldi winkelen.

Stel je een grote wagen voor met chauffeur.. vrouw en zoon stappen uit en gaan boodschapjes doen...

Dat had ik ook zo gelezen hoor .. maar de aandacht van de openingspost wordt helaas behoorlijk afgeleid.
  zaterdag 22 maart 2003 @ 16:02:20 #18
15726 wouswous
Smile, tomorow will be worse
pi_9302713
ik dacht dat ik het erg had met een vader die een beetje erg streng is en vind dat alles wat bij hem vroeger gebeurde (boerderij: hard werken, geld inleveren bij ouders, geen commentaar, iets verkeerd doen=keihard op je flikker krijgen)
wij nu zo';n beetje ook maar moeten ondervinden. en mn moeder de VN hier in huis is om alles te sussen.

Maar als ik dan lees van mensen waarvan de ouders een drankprobleem hebben etc... dan heb ik toch wel iets dat het bij ons wel meevalt geloof ik.

ik droomde vanacht dat ik een spekje van 1 KG at,
vanochtend toen ik wakker werd, was mijn kussen opeens weg.
  zaterdag 22 maart 2003 @ 16:02:31 #19
50639 Visie
SAAB 9-3 AERO
pi_9302716
quote:
Op zaterdag 22 maart 2003 16:01 schreef Mirage het volgende:

Uh ja dat had ik al gelezen
  zaterdag 22 maart 2003 @ 16:02:49 #20
42389 jpfeikens
Forza Groningen!
pi_9302724
Ik zie het bij de aldi in Haren (Gr) ook vaak genoeg hoor, komt er zo'n dikke mercedes aan rijden stapt er een vrouw achter uit, en de auto gaat op de parkeerplaats staan en de chauffeur blijft zitten die schamen zich toch ook niet?
De kots van het Noorden - www.hoerenveen.org
  zaterdag 22 maart 2003 @ 16:02:54 #21
44963 MadMarine
geregistreerde gek
pi_9302725
quote:
Op zaterdag 22 maart 2003 15:53 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

ik lees alleen een topique, dan jouw reactie dan weer opvalt is niet mijn schuld.

Topique.. is da frans ovzo?! ja ik weet het niet hoor, ik sta een 5 voor frans.
Maar om weer ff op het TOPIC terug te komen, ik vin dat je ook een kutleven kan hebben als je ouders heel rijk zijn, en je materialistisch alles hebt wat je kunt bedenken. wat ja, waar gaat he tnou echt om in het leven?
ga maar even met die witte meneer mee...
[b]best bekeken topic, ooit[/b]
  zaterdag 22 maart 2003 @ 16:03:11 #22
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_9302733
Mijn vader zie ik al sinds mijn 7e niet meer, ik denk dat dat wel aangeeft wat hij voor een vader was. Hij reageerde voornamelijk zijn woede op mij en mijn moeder af (door ons bijvoorbeeld op straat te zetten als hij chagerijnig was), en hij was er gewoon niet voor me. Het enige dat hij deed is eens in de week (verplichte dinsdag) iets met me gaan doen (denk aan sporten of naar de bios). Meer omkoperij dan vaderliefde had ik het idee .

Mijn moeder.. tja, da's een geval apart. Ze houdt van me, dat weet ik. Ze doet alleen teveel fout en ziet vaak de consequenties niet in van wat ze doet. Ze heeft/had een alcoholprobleem, manipuleert graag mensen om iets te krijgen, en heeft mij opvoeden een beetje verwaarloosd. Ook heeft/had ze agorafobie (pleinvrees; niet op straat durven komen, niet onder de mensen willen komen) waardoor boodschappen vanaf mijn 10e ongeveer mijn taak waren. Mensen uitnodigen om bij ons thuis langs te komen kon rond m'n 12/13e ook niet meer omdat ons huis een e-norm grote troep werd (echt ongelovelijk veel troep en viezigheid).

Mja, ik kan niet echt zeggen dat ik de zogenaamd 'perfecte' ouders heb, maar ik moet het er maar mee doen.

Op het moment woon ik trouwens bij mijn oma en tante, na een grote ruzie met mijn moeder.

pi_9302810
Mijn username doet misschien anders vermoeden, maar ik ben een meisje hoor... (ramses is mijn katertje)
pi_9302824
quote:
Op zaterdag 22 maart 2003 16:08 schreef ramses het volgende:
Mijn username doet misschien anders vermoeden, maar ik ben een meisje hoor... (ramses is mijn katertje)
Oja dat wilde ik zeggen!

Maar misschien moet je idd is duidelijk praten met je ouders, zeggen wat je er van vind enzo...

"We can't stop here.. This is Bat Country!"
  zaterdag 22 maart 2003 @ 16:10:04 #25
50639 Visie
SAAB 9-3 AERO
pi_9302828
quote:
Op zaterdag 22 maart 2003 16:08 schreef ramses het volgende:
Ik kan me echt helemaal indenken hoe je je voelt, ik ken een aantal kinderen die ongeveer in hetzelfde schuitje zitten als jou... Praat er een keer over met je familie!!
pi_9302898
quote:
Op zaterdag 22 maart 2003 16:10 schreef Visie het volgende:

[..]

Ik kan me echt helemaal indenken hoe je je voelt, ik ken een aantal kinderen die ongeveer in hetzelfde schuitje zitten als jou... Praat er een keer over met je familie!!

Ik heb er een hekel aan om mensen te kwetsen, dus ik durf mijn ouders de waarheid niet helemaal te zeggen.
Ik heb vandaag wel ruzie met mijn moeder gehad. Ik heb tegen haar gezegd dat ik het niet helemaal normaal vind dat ze nu ineens de goede ouder uit gaan hangen.

Het is niet zo dat ik tegen deze manier van leven ben, maar ze moeten het niet gaan veranderen. Ik was eigenlijk redelijk tevreden met de oude situatie. Ik vind alleen dat mijn moeder eens volwassen moet worden.

zaterdag 22 maart 2003 @ 16:15:42 #27
28147 LARO
Make my day!
pi_9302902
ik leef in een film zo nu en dan, das best leuk als het me lukt. De topicstarter heeft ook wel een leuk verhaal, zou je ook best een film van kunnen maken. Bestaan dr trouwens al wel een paar denk ik, als je die nou eens ging kijken, misschien zit daar de oplossing wel in
Verder zou ik vet profiteren van je ouders, zo snel mogelijk met een goed gevoel aan beide kanten het huis uit gaan, doen waar je zin in hebt en lalalageld laten storten iedere week met de deal eens per maand een weekend thuis te zijn... hebben je ouders ook weer eens wat 'rust' en als ze daar intrappen zit je gebakken
Grmblz...
  zaterdag 22 maart 2003 @ 16:18:01 #28
50639 Visie
SAAB 9-3 AERO
pi_9302929
quote:
Op zaterdag 22 maart 2003 16:15 schreef ramses het volgende:

[..]

Ik heb er een hekel aan om mensen te kwetsen, dus ik durf mijn ouders de waarheid niet helemaal te zeggen.
Ik heb vandaag wel ruzie met mijn moeder gehad. Ik heb tegen haar gezegd dat ik het niet helemaal normaal vind dat ze nu ineens de goede ouder uit gaan hangen.

Het is niet zo dat ik tegen deze manier van leven ben, maar ze moeten het niet gaan veranderen. Ik was eigenlijk redelijk tevreden met de oude situatie. Ik vind alleen dat mijn moeder eens volwassen moet worden.

Ga toch een keer een rustig gesprek aan! Dat hoeft niet meteen te ontaarden in een ruzie!
pi_9302962
quote:

[..]

Ik vind alleen dat mijn moeder eens volwassen moet worden.

Je ouders zijn allang volwassen, het enige waar je je bij neer zult moeten leggen is dat ze gewoon niet wijzer zijn. De enige die volwassen moet worden en er wat aan moet en kan doen, ben JIJ.
  zaterdag 22 maart 2003 @ 16:21:30 #30
11682 Moonah
Jolie femme
pi_9302980
En weer open .
Notes gezet voor idahnesia, l4zy en F1908. Dat persoonlijke geruzie doe je maar elders .
Edit: TimmyAsd dus ook, was ik vergeten te melden.

Ontopic:
Ik vind het een beetje vreemd dat je schrijft dat je ouders 'ineens' normaal zouden gaan doen, nu je broertje met de politie in aanraking is geweest.
Wat is normaal? En wat heeft ze doen switchen?

[Dit bericht is gewijzigd door Moonah op 22-03-2003 19:47]

"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_9303690
quote:
Op zaterdag 22 maart 2003 16:21 schreef Moonah het volgende:
En weer open .
Notes gezet voor idahnesia, l4zy en F1908. Dat persoonlijke geruzie doe je maar elders .

Ontopic:
Ik vind het een beetje vreemd dat je schrijft dat je ouders 'ineens' normaal zouden gaan doen, nu je broertje met de politie in aanraking is geweest.
Wat is normaal? En wat heeft ze doen switchen?

Met normaal bedoel ik dat ze nu opeens 'ouder' proberen te zijn in de betekenis van 'opvoeder'. Ik heb ook een moeilijke periode gehad. Ik ben heel vrij opgevoed en rond mijn 16e heb ik daar misbruik van gemaakt. Ik ben toen een beetje losgeslagen. Mijn school lijdde daar, wonder boven wonder, niet onder. Dus mijn ouders hebben mij niet gecorrigeerd. Nu, ik ben 18, ben ik weer wat rustiger geworden.

Ik weet ook niet waarom ze na dit incident met mijn broertje zijn omgeslagen. Misschien dat ze nu inzien dat ze hun verantwoordelijkheden moeten dragen. Mijn ouders zijn nu niet thuis, maar ik denk dat we volgende week naar een psychiater moeten. Het lijken wel Hollywood taferelen hier.

Ik wil gewoon dat alles weet terug gaat naar hoe het was. Ze hebben zich nooit om ons gekommerd en toch zijn we redelijk normaal geworden. Ik hou echt heel veel van mijn ouders, het zijn geen slechte mensen, maar ze hadden gewoon nooit aan kinderen mogen beginnen.

zaterdag 22 maart 2003 @ 17:03:40 #32
26928 Aequitas
Boondock Saint
pi_9303717
Sorry dat ik het zeg hoor, maar ik vind dit een beetje het schoolvoorbeeld van dat mensen kinderen nemen omdat iedereen(vrienden maar ook de maatschappij) dat doet.

"Ieder huisje heeft z'n kruisje" maar het beeld wat ik krijg is dat je ouders het veel te druk hebben met hun eigen leven. Je geeft zelf al aan dat je ben opgevoed door een nanny.

De aanpak van de situatie is eigenljk heel verkeert, iedereen moet zich opeens anders gaan gedragen, noem het geforceerd en dat lukt meestal niet goed. Je zou er idd beter met ze over kunnen praten en een midden weg uitstippelen.

verder hebben sommige het over een hij? je wil toch advocate worden? (als je begrijpt wat ik bedoel) hoe oud ben je eigenlijk?

Catch You On The Flip Side
pi_9303848
quote:
Op zaterdag 22 maart 2003 17:01 schreef ramses het volgende:

[..]

Met normaal bedoel ik dat ze nu opeens 'ouder' proberen te zijn in de betekenis van 'opvoeder'. Ik heb ook een moeilijke periode gehad. Ik ben heel vrij opgevoed en rond mijn 16e heb ik daar misbruik van gemaakt. Ik ben toen een beetje losgeslagen. Mijn school lijdde daar, wonder boven wonder, niet onder. Dus mijn ouders hebben mij niet gecorrigeerd. Nu, ik ben 18, ben ik weer wat rustiger geworden.

Ik weet ook niet waarom ze na dit incident met mijn broertje zijn omgeslagen. Misschien dat ze nu inzien dat ze hun verantwoordelijkheden moeten dragen. Mijn ouders zijn nu niet thuis, maar ik denk dat we volgende week naar een psychiater moeten. Het lijken wel Hollywood taferelen hier.

Ik wil gewoon dat alles weet terug gaat naar hoe het was. Ze hebben zich nooit om ons gekommerd en toch zijn we redelijk normaal geworden. Ik hou echt heel veel van mijn ouders, het zijn geen slechte mensen, maar ze hadden gewoon nooit aan kinderen mogen beginnen.

Weet je ik vind het een beetje overkomen alsof de ouders de schuldige van de ellende zijn, maar daar zijn je broertje en jij toch ook zelf bij geweest . Het klinkt meer als een verwijt van nu pas gaan de regels strakker terwijl dat vroeger had moeten gebeuren , en eigenlijk weer de verantwoordelijkheid van jezelf bij hun legt .
Ik ben ook vroeger losgeslagen geweest , maar dat kwam niet door mijn ouders daar had ik zelf een aandeel in .
Je ouders hebben gewoon hun best gedaan , en proberen te geven wat ze je konden geven op hun manier . De perfecte ouders bestaan niet , maar je mag niet alles wat jou overkomen is alleen bij de ouders wijten , jouw aandeel is ook heel belangrijk daarin.
We are the weirdo's mr - The Craft
  zaterdag 22 maart 2003 @ 17:16:17 #34
26928 Aequitas
Boondock Saint
pi_9303916
quote:
Op zaterdag 22 maart 2003 17:11 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:

[..]

Weet je ik vind het een beetje overkomen alsof de ouders de schuldige van de ellende zijn, maar daar zijn je broertje en jij toch ook zelf bij geweest . Het klinkt meer als een verwijt van nu pas gaan de regels strakker terwijl dat vroeger had moeten gebeuren , en eigenlijk weer de verantwoordelijkheid van jezelf bij hun legt .
Ik ben ook vroeger losgeslagen geweest , maar dat kwam niet door mijn ouders daar had ik zelf een aandeel in .
Je ouders hebben gewoon hun best gedaan , en proberen te geven wat ze je konden geven op hun manier . De perfecte ouders bestaan niet , maar je mag niet alles wat jou overkomen is alleen bij de ouders wijten , jouw aandeel is ook heel belangrijk daarin.

Ben ik niet met je eens, als je besluit om kinderen te nemen moet je ook de verantwoording dragen om ze naar eer en geweten op te voeden, die taak delegeer je niet.

Tuurlijk dat iedereen dat anders doet is een feit, en iedereen maakt fouten maar als je maanden niet thuis bent(vader) of het opvoeden uitbesteed aan een nanny(moeder) dan ben je naar mijn mening niet bezig met opvoeden.

zaterdag 22 maart 2003 @ 17:20:02 #35
14790 EvilFaith
zie signature
pi_9303971
Ik vind dat ik een prima opvoeding heb gehad, mijn ouder werken beide en hebben dat ook altijd gedaan, maar ik vind niet dat dat ooit negatief is geweest, denk eerder positief. Ben nu zlefstandiger dan andere van mijn leeftijd. Als ik naar sommige klasgenoten kijk voor wie nu nog brood wordt gesmeerd en die niet eens een ei kunnen bakken...Ik heb vanaf mijn 15de 1 vaste kookavond zodat ik dat ook beetje leer, bovendien vind ik het ook erg leuk duss...
Mijn vader werkt wel TE veel, ik zie hem eigenlijk alleen 's avond na 20.00, maar juist dan is het gezelliger en we zorgen gewoon dat we af en toe wel leuke dingen doen. Mijn moeder werkt nu in A'dam waardoor ik wel veel alleen ben (broer woont sinds 3jaar op kamers) maar ik vind dat zelf helemaal geen probleem. En doordat ze allebei alijd hebben gewerkt hebben we t nu ook wel goed
Ik vind dat mijn ouders het prima hebben gedaan!
sorry ik koos deze nick toen ik 16 was.
pi_9303994
Natuurlijk is het ook mijn schuld en natuurlijk, mijn broertje is ook geen lieverdje. Maar jij kent mijn ouders niet.

Mijn ouders denken echt dat ze alles op kunnen lossen door dure cadeaus te geven.
Voor mijn twaalfde verjaardag kreeg ik een gouden ring. Drie millimeter dik massief goud met daarin twee diamanten en twee saffiertjes. Dit zat in een mooi doosje met daarbij een lief briefje: Lieverd gefeliciteerd met je verjaardag, sorry dat wij er niet bij kunnen zijn. Doe je broertje de groeten. Kusjes papa en mama.

Wat moet een kind van 12 met een gouden ring die een fortuin waard is? Ik wilde rollerskates, want dat was iets nieuws. Ik heb mijn verjaardag met mijn nanny gevierd en we zijn samen om die rollerskates geweest.

Mijn moeder iss niet mijn moeder, maar mijn vriendin. Mijn vader is niet mijn vader, maar de man die ons leven financierd.

pi_9304069
Dat ben ik ook niet met je eens want een nanny krijgt ook wel opdrachten van de ouders, dus zijn ze wel degelijk betrokken erbij. Wat ik voor beeld krijg bij deze post dat die ouders wel degelijk bezig waren hun kinderen het beste te geven . Ze hadden ook geen nanny kunnen nemen en de kinderen aan hun lot over kunnen laten . Dat had ik pas echt slechte ouders gevonden, en juist dat ze nu besluiten toch veranderingen aan te passen zegt ook wel dat ze met hun kinderen het beste voor hebben. Ze zijn helemaal niet aan hun lot over gelaten , ze hebben gewoon de situatie dragelijk gemaakt met alle aanpassingen vandien .
Ik wil niet lullig doen hoor , maar er zijn kinderen die het veel slechter getroffen hebben dan de poster , het enige wat ik uit die post opmaak dat die wel degelijk ouders heeft die om hun kinderen geven alleen wil diegene dat niet inzien blijkbaar.
  zaterdag 22 maart 2003 @ 17:29:24 #38
11682 Moonah
Jolie femme
pi_9304109
quote:
Op zaterdag 22 maart 2003 17:26 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
Dat ben ik ook niet met je eens want een nanny krijgt ook wel opdrachten van de ouders, dus zijn ze wel degelijk betrokken erbij.
Ach kom Jelly
Een kind heeft recht op ouders die hem/haar liefde geven, knuffelen, voetballen, corrigeren etc.
Dat kun je toch niet afkopen met een ring en een nanny?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zaterdag 22 maart 2003 @ 17:29:28 #39
26928 Aequitas
Boondock Saint
pi_9304112
Wat ik alleen niet begrijp zijn je ouders zelf.

Ik heb een nichtje(dochtertje van mij zus) die nu 3 jaar is en als ik zie wat een plezier je kan hebben zonder ook maar 1 cent.

Ik bedoel het maakt niet uit wat voor dure auto ik zou krijgen, het komt niet eens in de buurt bij het plezier wat je hebt als je met d'r gaat wandelen in het bos/strand, d'r leert fietsen, lekker op de bank een of ander eng boek voorleest(hans en grietje ed).

Volgens mij hebben je ouders dit echt allemaal gemist.

zaterdag 22 maart 2003 @ 17:31:46 #40
32567 Kamphuys
Domo Di Campo
pi_9304151
Lastige situatie... en het volgende is echt niet om te spammen, maar meld je eens aan op www. elitelife.nl, ik denk dat je daar wat beter begrepen wordt, daar zitten wat meer mensen met soortgelijke ouders als jij. Misschien dat je er daar wat beter over kan praten.
Now, how old are you, where is your harbour, Have many things to do, open the door.
Yes, I live so true, without my lover. But tell me if the sky is blue, how old are you?
Proud member of the UVT vinyl-crew
pi_9304176
hmmm...mijn opvoeding was wel ok mn moeder is echt een schat en is er altijd voor mij en mn broer. mn vader...ook eigenlijk het verhaal: wie is nou toch die man die zondag's het vlees komt snijden?
hij was alcoholist en bemoeide zich niet echt met de opvoeding. 4 jaar geleden best een kuttijd gehad enzo, sindsdien drinkt ie niet meer en toen dacht ie, en nu ga ik eens een echte papa spelen pffff lastig was dat.
hij bemoeide zich nooit met je en toen ging die opeens zeggen wat je wel en niet mocht doen najah en nu gaat het allemaal goed oh nouja en financieel enzo zijn we gewoon een gemiddeld gezin ofzo. niet rijk en niet arm. normaal
pi_9304222
quote:
Op zaterdag 22 maart 2003 17:29 schreef Moonah het volgende:

[..]

Ach kom Jelly
Een kind heeft recht op ouders die hem/haar liefde geven, knuffelen, voetballen, corrigeren etc.
Dat kun je toch niet afkopen met een ring en een nanny?

Nee , dat zeg ik ook niet , maar het is ook niet alsof die totaal verwaarloosd is en aan haar lot over is gelaten, ik zie gewoon ouders die het op hun manier een opvoeding hebben proberen te maken , op hun manier , net zoals zovele anderen . Ze geven wel degelijk om hun kinderen want anders hadden ze al die moeite ook niet gedaan voor die kinderen . Jij ziet het als afkopen ik zie het als hun vorm dat ze het beste voor die kinderen willen .
  zaterdag 22 maart 2003 @ 17:47:47 #43
26928 Aequitas
Boondock Saint
pi_9304404
quote:
Op zaterdag 22 maart 2003 17:35 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:

[..]

Nee , dat zeg ik ook niet , maar het is ook niet alsof die totaal verwaarloosd is en aan haar lot over is gelaten, ik zie gewoon ouders die het op hun manier een opvoeding hebben proberen te maken , op hun manier , net zoals zovele anderen . Ze geven wel degelijk om hun kinderen want anders hadden ze al die moeite ook niet gedaan voor die kinderen . Jij ziet het als afkopen ik zie het als hun vorm dat ze het beste voor die kinderen willen .

Toch vind ik het met een nanny toch heel anders worden. Is het dan nog opvoeden? Ik bedoel is opvoeden juist ook niet meer dan alleen wat je wel en niet mag? Neem als voorbeeld die knuffel of aanmoediging op het hockeyveld?

Tuurlijk zijn er mensen die het veel en veel slechter hebben, geld maakt een hoop goed, maar een ideale opvoeding vind ik het niet.

pi_9304459
Denk ook dat de ideale opvoeding niet bestaat , in elk gezin is wel iets dat niet klopt . Ik denk dat ik waarschijnlijk toch meer in situaties probeer te relativeren .
  zaterdag 22 maart 2003 @ 18:25:29 #45
32567 Kamphuys
Domo Di Campo
pi_9305071
quote:
Op zaterdag 22 maart 2003 17:51 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
Denk ook dat de ideale opvoeding niet bestaat , in elk gezin is wel iets dat niet klopt . Ik denk dat ik waarschijnlijk toch meer in situaties probeer te relativeren .
Mijn gezin klopte akelig erg. Ik kan ECHT niet iets verzinnen wat niet klopte, behalve dat het dus niet klopt dat alles klopte. Nu zit ik af en toe met mezelf in de knoop om niks:?
Now, how old are you, where is your harbour, Have many things to do, open the door.
Yes, I live so true, without my lover. But tell me if the sky is blue, how old are you?
pi_9327074
Mijn ouders zijn tweeverdieners, waren dus altijd weg en ik had eigenlijk ook een kindermeisje. Geen live-in nanny ofzo. Maar iemand die 5 dagen per week op mij en mijn broertje pastte. Mijn moeder was dan meestal rond een of 18.00 thuis en mijn vader om een uur of 20.00. Op zaterdag werkten mijn ouders ook en dan kwamen opa en oma oppassen. Zondag was dan een familiedagje.

Mijn ouders waren dus ook weinig thuis, toch vind ik dat ze me absoluut niet verwaarloosd hebben. Integendeel zelfs, mijn ouders hebben 't meer dan goed gemaakt met 'quality time'. Dat ze veel gewerkt hebben vind ik alleen maar in hun voordeel spreken, beter dan 2 uitkeringstrekkers imho. Ik heb ook veel dure cadeaus gehad enzo, maar 'k heb nooit 't gevoel gehad dat ze me af wilden kopen.

En uit jouw verhaal vind ik eigenlijk wel blijken dat je niet echt waardeert wat je ouders voor je gedaan hebben. Dat vele werken van je vader is dus om jouw opvoeding en die van je broertje te bekostigen. Dat je 'losgeslagen' bent kun je niet alleen op hen afschuiven, kijk ook eens naar jezelf.

zondag 23 maart 2003 @ 22:53:58 #47
44361 lovegrrl
I depend on me
pi_9327659
en opeens was mijn opvoeding 'normaal' of rustig whatever
mijn vader heb ik nooit gekend, tot mn elfde woonde ik met mn broer en zus en mn moeder in huis en daarna met mijn moeder alleen.. toen mijn broer en zus nog in huis woonden was er vaak een gespannen sfeer, mn zus was moeilijk en mn broer een puber maarjah zo gaat het bij iedereen, toen hun uit huis gingen ging mn moeder een opleiding doen, ik at vaak bij de buren of bij mn beste vriendin. nooit moeite mee gehad. nu gaat ze nog steeds naar school en ze werkt erbij, ik ben vaak smiddags alleen thuis maar vind het wel lekker zo

mn moeder en ik hebben niet zo heeel vaak ruzie.. ik kan in principe alles met haar bespreken en we gaan wel snel es samen winkelen, koopavond od.. mn moeder is vrij en ik mag best veel. ik hoef niet zoveel te doen in het huishouden en mag wel vaak met vrienden weg

ik vind dat ik wel een goede opvoeding gehad heb, mn moeder heeft me manieren geleerd en op de momenten dat ik haar nodig heb is ze er voor me

pi_9328866
Ik heb met de opvoeding precies fifty-fifty gehad. Mijn moeder werkt overdag en mijn vader juist bijna altijd in de avond. Liefde is nooit afgekocht maar als enig kind ben ik wel een verwend nest maar dat is altijd zo met mensen die geen broertjes of zusjes hebben toch?.
pi_9329121
tja.. ik kan best begrijpen hoe je je voelt en hoe je broertje zich voelt..
ik ga met veel mensen om die joyrijden en zuipen (ouders 3maanden naar china ..hier heb je 4500 euro veel plezier..pizza+bier) tis leuk als je 15..16..17..18 bent maar daarna wordt het al snel moeilijk je prive-school heb je net afgemaak en je wordt gedropt in de grote wereld.. ik vind het knap dat je het zelf ziet meeste boeit het niet die hebben toch geld.. ik denk dat je je niet heel druk hoeft te maken.. je moet gewoon jezelf blijven als jij altijd naar een teras ging dan ga je dat nu ook..simpel vinden ze dat niet goed moet jij ff een goed gesprek voeren dat het al 18 jaar goed gaat en dat je dan nu ook wel voor je zelf kan zorgen.. suc6

Joe_Black2k@hotmail.com <-- msn

-= nachtmerries over cola blikjes zijn niet grappig =-
  zondag 23 maart 2003 @ 23:59:01 #50
51361 Kosmos
made in space
pi_9329137
Quality time afdwingen wordt per definitie geen quality time.
pi_9329443
quote:
Op zaterdag 22 maart 2003 17:21 schreef ramses het volgende:
Mijn moeder iss niet mijn moeder, maar mijn vriendin. Mijn vader is niet mijn vader, maar de man die ons leven financierd.
Ik denk dat ik ergens wel snap wat je bedoeld.. m'n ouders waren d'r eigenlijk ook niet als ouders.. ik heb het gevoel dat ik alles een beetje alleen heb moeten uitvogelen en oplossen.. ook een kutperiode gehad zo rond m'n 15-16-17e maar dat is allemaal prima verlopen achteraf gezien.

Zo rond m'n 19e gingen m'n ouders scheiden en dan probeerd papalief opeens de goede vader uit te hangen die ie niet is omdat ie er nooit was. Dan denk ik: "Hij heeft zich in die jaren daarvoor ook nooit met ons bemoeid, het is ook goedgegaan dan moeten ze 't nu ook maar mooi zo laten, ik zoek 't zelf wel uit."

Het inkeermoment is een beetje laat bij je ouders, dat hadden ze 18 jaar eerder moeten bedenken, ik ben 't met je eens dat ze nu niet opeens de opvoeder moeten spelen. Mijn voorspelling is dat als de schrik eruit is alles wel weer "normaal" zal worden.

pi_9329514
quote:
Op zondag 23 maart 2003 22:27 schreef lazlow het volgende:
En uit jouw verhaal vind ik eigenlijk wel blijken dat je niet echt waardeert wat je ouders voor je gedaan hebben. Dat vele werken van je vader is dus om jouw opvoeding en die van je broertje te bekostigen. Dat je 'losgeslagen' bent kun je niet alleen op hen afschuiven, kijk ook eens naar jezelf.
Dat is nu juist het punt van de topicstarter, de opvoeding is gekocht, niet door de ouders gedaan maar overgelaten door nanny's en dure cadeau's enzo..

Je ouders zullen overigens zonder twijfel denken dat ze goed bezig zijn en jullie met alle liefde zo 'opvoeden'.

maandag 24 maart 2003 @ 02:07:10 #53
13957 Lord_Of_Darkness
Ik wel, Jij ook?
pi_9330836
Me ouders hebben me nooit echt goed opgevoed.
alles wat ik nu kan en weet heb ik allemaal aan mezelf te danken.
ik werd altijd door alle 2 de ouders geslagen.
verder zijn me ouders gescheiden en woon in bij me tante.
mijn ouders hebben er nooit voor me gestaan.

in mijn ogen bestaan ze niet eens, na alles wat ze hebben gedaan.

ik vind de opvoeding van me ouders slecht geweest.
als ik een zoon/dochter krijg dan gaan me vriendin en ikke et een stuk beter doen

pi_9333404
Ik ben erg blij met m'n ouders. Ze gaven me de juiste normen en waarden mee, zelfstandigheid en bemoederen me niet maar steunen me in m'n eigen keuzes (of weten dat ik te eigenwijs ben ).
Smile and the world smiles with you. Fart and you stand alone.
pi_9333649
Ik ben opgevoed door mijn moeder en voor een klein deel door mijn oma.
Mijn vader was een alcoholist (helaas al overleden) en mijn ouders zijn door zijn alcoholisme gescheiden.

Mijn moeder heeft me enorm vrijgelaten in mijn keuzes in mijn jonge leventje, ik mocht heel veel. Zodat ik vanzelf mijn neus wel zou stoten en het nooit meer zou doen, daardoor die ik niks stiekem, ik vertel mijn moeder nu heel veel, omdat ik weet dat ze me vertrouwd en ik haar dus ook. Dit is belangrijk.

Helaas was ze wel een streber op schoolgebied, al mijn neefjes en nichtjes hadden hoge cijfers...ik was echt gewoon de domste van het stel. nog steeds, ze zitten allemaal op Havo/vwo... ik op een mbo opleiding. Dit vind ik jammer. Door mijn tantes en ooms kijken die kinderen me bijna niet aan. Gelukkig ben ik sociaal best slim..

Mijn vader heeft ervoor gezorgd dat ik over dingen na ging denken. Dat het allemaal niet zo simpel is als het lijkt, maar knokken voor dingen die je wilt bereiken en overal met de volle 100 procent voor gaan. Hij heeft aangegeven dat ie er enorm van baalt dat ie een alcoholist was en ik sprak hem ook meestal in zijn nuchtere buien, dat deed ie dan voor mij.
Ik vond hem toen enorm zielig, hij heeft het zelf allemaal wel aangericht maar aan de andere kant heb ik hem graag willen helpen.
Iedere keer als ik met turnen een prijs won zei hij dat ik het enige was waar ie trots kon zijn... ook al heeft ie er zelf weinig aan kunnen doen.
Hij dacht dat de gesprekken geen invloed op mij zouden hebben, dat was wel het geval.
Ik zag hem ongeveer 1 keer in de 2 maanden 1 middagje.

Mijn oma heeft mij geleerd om overal blij mee te zijn wat ik heb en kan bereiken, door haar ben ik ook gaan geloven in God en alles wat daar omheen zit . Dankzij mijn geloof heb ik houvast en denk ik iedere keer aan mijn oma als ik bid (zij is inmiddels ook overleden) dat is een fijne gedachte.

Ik was vroeger nooit het verwende (materialistisch) kind, jammer dat veel mensen dat nu wel denken, maar omdat ik veel werk en lesgeef heb ik veel geld en veel geld te besteden, dus heb ik vaak leuke kleertjes aan. Jammer dat men er gelijk van uitgaat dat je dat van je ouders krijgt.

Mijn jeugd was niet super te noemen, maar mijn opvoeding wel. Ik weet precies wat ik wil en dat is alleen maar omdat mijn moeder mij nog nooit heeft onderschat, behalve dan op schoolgebied.
Momenteel ben ik heel erg gelukkig.
Ik heb een heel duidelijk zelfbeeld

Dit was best een lange post.

Billie Holiday is Lady Day!
pi_9333946
Volgens mij val ik een beetje uit de toon bij het merendeel van de posters, maar een forum als dit is natuurlijk ook niet representatief voor Nederland. Het bevestigt wel mijn idee dat ik geweldige ouders heb. Ik kan me eigenlijk geen negatief punt van opvoeden herinneren.

Ik vind het eigenlijk knap van ze hoe ze het voor elkaar hebben gekregen om mij en mijn zus ook veel aandacht te geven, terwijl ik een verstandelijk en lichamelijk gehandicapte zus had die ook 24/7 aandacht nodig had. Ze hebben me altijd gesteund en geholpen, al ben ik niet altijd de makkelijkste geweest en dat stel ik echt van ze op prijs. Ik weet dat m'n zus het net zo ervaart en wij beiden komen dan ook nog vaak en graag thuis Ik hoop dat ik later het net zo goed doe als zij. Ze hebben me in ieder geval een voorbeeld gegeven hoe het moet.

Ik denk wel dat de sterke band ook juist komt door het samen opgroeien met een verstandelijk gehandicapte zus en de tegenslagen (overlijden van mijn zus, hartinfarct en hersentumor vader en kanker van mijn moeder) waarmee we als familie te kampen hebben gehad.

Three two one I'm the bomb
And I'm ready to go off on your ship
  maandag 24 maart 2003 @ 10:45:22 #57
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_9334299
Tja wat is opvoeden. Vroeger denk je dat ouders alles weten, dat ze op de een of andere manier automatisch zijn gekwalificeerd om ouders te zijn, omdat ze jou hebben gemaakt. niets is minder waar. Het zijn ook maar gewoon mensen die (in mijn geval) voor hun 25ste een stel koters in hun schoot kregen geworpen.
Ik mag eigenlijk over het algemeen niet klagen. In materieel opzicht heb ik nooit tekort gehad. Maar ik verwijt mijn vader toch wel een aantal dingen. Dat mijn vriendinnetjes altijd om 5 uur weggingen als ze bij ons te spelen waren spreekt al boekdelen.
Hij verborg nooit zijn slechte humeur en stak zijn mening over dingen nooit onder stoelen of banken. Hij dacht eingelijk nooit na over hoe sommige opmerkingen bij kinderen vallen en of dat ze eventueel kon schaden. Zo vertelde hij ons alle 4 regelmatig dat we niks konden en dat er van ons niks terecht zou komen.
Zo heb ik een vroege herinnering dat ik met hem op de camping aan het badmintonnen was en ik kon het niet zo goed. Nooit zal ik vergeten dat hij, in overstaan val andere kinderen, uitriep ' jullie kunnen ook niks' . (Hij schoor ons daarbij altijd over 1 kam). Dat zoiets toch bijdraagt aan een te negatief zelfbeeld, besefte hij gewoon niet.
Nu ik en mijn zussen allemaal goed terecht zijn gekomen, allemaal hoog opgeleid, hoor ik altijd (van anderen) dat hij altijd zo over ons opschept. Waarom dan niet een blijk van waardering ook naar ons toe, denk ik dan.
Van het weekend ging ik weer eens op bezoek. Ik vertelde dat ik een nieuwe (goede) baan had. Daarna kwam het gesprek over huizen kopen en dan krijg je weer te horen: ' je nicht kan wel een huis kopen, waarom jullie niet?' .
Het gaat hem eigenlijk alleen maar om uiterlijk vertoon. alles moet goed zijn: baan, auto, huis, relatie. Dat ik bv. geen relatie hebt steekt hem ook. Laatst zei hij tegen me dat straks nog alleen de losers en gescheiden mannen voor me overblijven. Wat hij overigens niet weet is dat ik meerdere relaties heb gehad, maar dat ik hen gewoon liever niet thuis kom voorstellen..
Ik weet natuurlijk beter maar ja, steekt toch wel dat je het nooit goed kunt doen..
Over mijn moeder kan ik kort zijn:t is wel een lieve vrouw maar ook wel een koele kikker, praat nooit over haar gevoelens of over intieme zaken.
Ik ben denk ik geworden zoals ik nu ben doordat ik een goede band heb met mijn tweelingzus en goede vrienden heb. want bij mijn ouders kan ik eigenlijk niet terecht.
  Moderator maandag 24 maart 2003 @ 10:56:51 #58
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_9334478
Dit vind ik een heel interessant topic. Leuk om "inzicht" te krijgen in alle nicks die je zo normaal in topics voorbij ziet komen. Leuk om te weten hoe hun opvoeding is geweest. Mja wat betreft mijn ouders ? Ik heb echt ENORM geluk gehad met mijn ouders. Ik ben sinds
afgelopen zaterdag 22 jaar en ik ben nog steeds helemaal blij met mijn ouders. Ja uhm, ik heb uiteraard wel eens ruzie met ze, maar over het algemeen genomen weet ik heel goed dat ik het heel goed getroffen heb.

Ik heb een handicap, dus ik had vanaf mijn geboorte heel veel aandacht (nodig). Ik ben een heel aantal keren geopereerd en heb tot mijn 9e of zo ELKE dag therapie gehad. Daarna 3x in de week, daarna 2x, daarna 1x en toen vanaf mijn 17e niet meer. Mijn moeder ging altijd met mij naar het ziekenhuis e.d. Mijn pa nam daarvoor zovaak hij kon vrij van zijn werk, zodat hij ook mee kon. Nu dat alles vanaf mijn 17e 'rustig' is geworden, en ik niet meer onderzocht hoef te worden, en geen operaties meer hoef te ondergaan, merk ik wel eenaantal dingen.

Mijn moeder is nu overbezorgd. Ze let de hele dag op me, en eerlijk gezegd word ik daar soms doodziek van. Het is zo dat mijn rechterbeen een beetje naar binnen staat. Als ik echter op dat been leun, is daar veel minder van te zien, maw, ik sta dan recht. Dit kost echter wel
moeite, en als ik thuis ben, doe ik dat dus ook niet. Mijn moeder roept dus zowat de hele dag door dingen als "steun op dat been". Daar word ik dus schijtziek van. Als ik er wat van zeg dan reageert ze geirriteerd door op een vervelend toontje te zeggen "ja dan blijf je er toch zo bijstaan". Ze schijnt niet te snappen of te willen snappen dat als ik ergens anders, ik daar wel degelijk op let. Ik heb dat vaak genoeg duidelijk proberen te maken, maar ze luistert dan gewoon niet. Als er mensen bij ons zijn, en ik sta daar dus, dan steun ik dus NIET op mijn rechterbeen. Mijn moeder zegt het dan of heel zachtjes, of kijkt me aan en maakt een bepaald gebaar met dr hoofd. Ik word daar kwaad om, maar ze meent het toch altijd even te moeten doen. Als ik dr dan daarna wat van zeg, dan wordt zij kwaad omdat ik kwaad ben,
en dan speelt ze het dus op mn gevoel door te zeggen "ja maar ik doe het voor jouw hoor". Ja dat zal best wel, en ik geloof het ook wel, maar ze moet er mee ophouden.

Ze denkt dus echt dat ik niet op mezelf kan letten. Das hetzelfde als ik uitga. Dan maakt ze van tevoren standaard de opmerking "Kom niet te laat thuis", terwijl ze goed weet dat ik pas thuiskom als ik t moe ben. Dat tijdstip verschilt dus, en als ik thuis ben zegt ze er de volgende
dag niets van. Laat dan ook die opmerking weg denk ik dan. Als ik dan dus thuiskom, dan is ze standaard wakker. Ze ligt gewoon wakker op mij te wachten. Dan maak ik de deur open, ik maak em weer dicht, en sluit em. Dat maakt een bepaald geluid, en op t moment dat ze dat
geluid hoort roept ze me dus ook op zo'n zeurderige manier. Ze vraagt dan of ik t ben
Ik heb wel es gezegd "nee ik ben een inbreker die hier met een SLEUTEL binnenkomt, de deur sluit en zodalijk jullie (ma+pa) gaat vermoorden. Dat vond ze niet leuk toen Ze weet gewoon dat ik het ben, en meent dat toch nog es te moeten vragen.

Ze heeft het zelfs een paar x gepresteerd om me, als ik uit was, me te bellen, waarbij ze me OF direct vroeg wat ik aan t doen was, OF ze belde met een of ander klotesmoesje. Dat werd ik dus ook moe. Ze heeft me zelf een gebeld om 0.30 of zo en toen vroeg ze waarom ik
niet naar huis kwam, want ik was toch moe... "Nee ma, ik ben niet moe en ik kom naar huis als ik daar zin in heb". Vanaf toen heb ik gewoon mijn gsm uitgezet, waarbij ze een paar x kwaad is geworden omdat ze mn voicemail kreeg. Nu belt ze wel niet meer...

Toen ik mijn rijbewijs haalde en een auto kreeg (jawel, kreeg) begon ze daar over te zeuren. Ik wilde een autoradio kopen, dus wij naar de winkel toe. Ik stond bij een radio te kijken met een frontloader. Dus ik pak een cddoosje, en duw die cd dr in. Mn ma staat te kijken en vraagt: "moet jij dat allemaal doen tijdens het rijden?" "Ja" zei ik. Nou dat mocht dus absoluut niet, ik moest een wisselaar kopen, en die zouden zij dan wel betalen In de eerste weken zat ik dus de hele dag in de auto, en mijn ma had er een handje van om me te bellen en te zeggen dat ik moest uitkijken toen ik zei dat het gevaarlijker was om de telefoon aan te nemen en met 1 hand te rijden (tis dan wel een automaat maar toch) kreeg ik 3 dagen later een handsfreedinges zodat ik handsfree kon bellen

Mijn pa doet dat allemaal niet. Die behandeld me gewoon 'normaal'. Mja, beetje kutomschrijving maar jullie weten vast wel wat ik bedoel Voor de rest zijn wij een gemiddeld gezin. Mijn ma heeft wel een beetje de tik om overdreven veel te poetsen Ik werd wel verwend vroeger,
en nu nog trouwens. Ik kreeg met Sinterklaas en zo alles wat ik wilde hebben. Ik was zo dat ik dan alles uitknipte wat ik wilde hebben , al weken van te voren. Mijn ouders kochten dat dan ALLEMAAL, en ik was ook zo dat ik dan een week van tevoren ineens veranderde van gedachten en dan wilde ik toch wat anders hebben. Dat werd dan ook gekocht Op mijn verjaardag was dat hetzelfde, maar de rest van het jaar vroeg ik nooit wat.

Ach, ik heb hele goede ouders, alleen mijn ma is echt TE overbezorgd, en dat leidt nogal eens tot wrijvingen tussen mijn ma en mij. Voor de rest weet ik dat ik het goed getroffen heb. We praten veel over vanalles en nog wat. Nou moet ik wel zeggen dat ik qua gevoelens nogal
gesloten ben tegen mijn ouders. Ik praat daarover liever met vrienden, en mijn ma vind dat nogal vervelend. Ze voelt zich dan buitengesloten, en ik voel me daarop dan weer schuldig. Toen het uit was met mn ex heb ik wel veel met dr gepraat, en ze heeft ook gewoon met me
meegehuild Dat vond ik wel super van dr.

kortom, mijn ouders zijn super, maar mn moeder moet me es loslaten, want dit schiet niet op zo vind ik.

Breitling - Instruments for Professionals
pi_9334633
Lieve mensen hoor, absoluut, maar wel wat betuttelend. Ze zijn volgens mij als de dood dat mij iets overkomt. Waarom dat zo is weet ik niet. Mijn kleind, dunne postuur misschien, ik heb niet zo veel in de strijd te gooien als mij iets overkomt. Maar verder zie ik geen reden. Ik heb me altijd vrij netjes gedragen.

Ik moet mezelf echt pushen, mezelf echt ontwikkelen buiten mijn ouders om, want als ik alles volgens de regels van mijn ouders zou moeten doen zou ik eeuwig 15 blijven en een HEEL beperkt wereldbeeld houden. Overdreven ruimdenkend zijn ze niet.

Ik ben bijna 22 en ga en loop voor zover mogelijk rond waar ik zelf wil, al willen ze absoluut niet dat ik ergens in de randstad rond ga lopen zwalken als ik nieuwe kleren wil hebben. 'Wat moet je daar? Met al die junks, zwarten, blablabla. En waarom zo ver? Uden is toch ook leuk?'

Ik heb zoiets van 'Je hebt OVERAL de kans dat je portemonnee afgepakt wordt en dat je een mes in je rug krijgt, ook in het centrum van Uden. Moet je dan altijd binnen blijven?'

Ik heb buiten hun weten om al behoorlijk wat tripjes naar de Dam/Koopgoot/andere 'gevaarlijke' plekken gemaakt en heb er alleen maar heel veel plezier in dat ik eens wat andere gebouwen en een ander soort mensen zie dan in de vertrouwde buurt. Als je je portemonnee maar goed diep in je tas stopt met wat plastic zakken er bovenop heb je die aan het einde van de dag ook nog wel. Vaak zeg ik gewoon dat ik naar het wat 'bravere' Den Bosch/Nijmegen/Eindhoven ga (is soms waar en soms ook niet) en eenmaal buiten zie ik wel waar ik heen ga voor mijn nieuwe kleren. (En ja, er zijn al ooit gesprekken over geweest.)

Ik zal echt blij zijn als ik voldoende financien heb om op mezelf te gaan wonen. Vrijheid. Maar er is in mijn 'sector' op het moment niks te halen. Hopelijk trekt de economie snel bij.

Dat wordt echt nog wat als ik mijn ouders ooit mee ga delen dat ik op mezelf wil ga wonen en dan als het kan in een STAD. (Uden heeft hele slechte openbaar vervoer-verbindingen en is qua toekomstige mogelijke beroepen voor mij niet echt praktisch.)

pi_9341270
quote:
Op zondag 23 maart 2003 22:27 schreef lazlow het volgende:
...
Begrijp me goed, mijn vader hoeft niet te werken. Alleen al van de rente die ze trekken kunnen ze blijven leven op deze manier zonder ooit te hoeven werken. Mijn vader komt uit een rijke familie en mijn moeder komt uit een rijke familie, het is dus 'oud' geld.
Mijn vader werkt omdat hij niets beters te doen heeft, hij is gewoon workaholic.

Begrijp me goed, ik hou superveel van mijn ouders. Maar ze hebben zich nooit als ouders gedragen. Er is geen verschil tussen een nieuwe auto kopen of een kind nemen. Wil je een kind? Dan nemen we er toch één. Wil je er nog één? Ja leuk, laten we ook nog een jongetje nemen.
Begrijp je wat ik bedoel?

En natuurlijk laten ze ons niet aan ons lot over, wat moeten de buren daar wel niet van denken? Nee, we nemen een nanny.
Voor het huishouden zijn er mensen
Voor het koken is er iemand
Voor de boodschappen is er iemand (vraag me niet waarom...)
Voor de honden is er iemand
Voor de kinderen is er iemand
Voor de tuin zijn er mensen
Voor het zwembad is er iemand
Voor de inrichting van het huis is er iemand
Er is een styliste, een diëtiste, een chauffeur.
Er is sinds kort ook een psycholoog die onze situatie moet beoordelen.
Mijn ouders hoeven dus nooit echt verantwoordelijkheid te dragen. En zo zijn ze ook opgevoed. Je hoeft je kamer niet op te ruimen, want daar is iemand voor.
Ik ben echt zo bang dat ik net als mijn ouders word, ik vrees van wel.
Dit is geen gezin, dit is een goedlopend bedrijf...

pi_9345676
quote:
Op maandag 24 maart 2003 16:25 schreef ramses het volgende:

...
Ik ben echt zo bang dat ik net als mijn ouders word, ik vrees van wel.
Dit is geen gezin, dit is een goedlopend bedrijf...

Ook al hoeft je vader niet te werken om aan z'n geld te komen, dat maakt toch niet uit? Heb je dan liever een of andere werkeloze die zich constant met je leven bemoeit? Zeg je ouders gewoon eens flink de waarheid dat je 't al 18 jaar zonder ze hebt gered en dat je er moeite mee hebt dat ze nu zomaar je leven binnenstormen.

En ach, ze hebben je tenminste niet naar een kostschool gestuurd. Als je weet wat voor types er hier rondlopen die naar bijv. La Rosey zijn gestuurd, daar wordt je echt niet vrolijk van.

Ik weet wel zeker dat ze je opgevoed hebben op de manier die hen 't beste leek. Dat deze manier uiteindelijk toch niet de goede bleek kun je hen niet kwalijk nemen. 't zijn maar mensen.

pi_9348175
quote:
Op maandag 24 maart 2003 19:30 schreef lazlow het volgende:

[..]

...

En ach, ze hebben je tenminste niet naar een kostschool gestuurd. Als je weet wat voor types er hier rondlopen die naar bijv. La Rosey zijn gestuurd, daar wordt je echt niet vrolijk van.

...

Ahum, ze waren het wel van plan. Ik heb wel een tijdje in België op een privéschool gezeten. Kostschool vonden ze net iets te ver gaan en ze konden het met een nanny ook goed oplossen.
Ik denk dat ze me niet naar een kostschool hebben gestuurd, omdat mijn moeder wel op een kostschool heeft gezeten. Misschien dat ze mij dat niet aan wilde doen al heeft ze er geloof ik geen vreselijke tijd gehad.

Maarre ik bekritiseer mijn ouders ook niet. Ik vind het allemaal best, maar ze moeten het nu niet ineens over een ander boeg gooien. We moeten nu ineens een gezin zijn en ze verwachten van ons (broertje en ik) dat we ons van het ene op het andere moment aan kunnen passen.

Waar ik niet zo goed tegen kan is dat ik thuis moet blijven voor huiswerk (met dat mooie weer) en meneer en mevrouw gaan gezellig naar de boulevard met de cabrio. Ik moet me dus wel aanpassen en zij niet?!

Moderator dinsdag 25 maart 2003 @ 12:22:18 #63
16180 crew  CoolGuy
pi_9359362
quote:
Op maandag 24 maart 2003 20:51 schreef ramses het volgende:

[..]

Waar ik niet zo goed tegen kan is dat ik thuis moet blijven voor huiswerk (met dat mooie weer) en meneer en mevrouw gaan gezellig naar de boulevard met de cabrio. Ik moet me dus wel aanpassen en zij niet?!

Uhm, huiswerk is belangrijk hoor. Wat wil jij dan ? Dat je ouders thuisblijnven elke x dat jij huiswerk moet maken ?
pi_9360957
quote:
Op dinsdag 25 maart 2003 12:22 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Uhm, huiswerk is belangrijk hoor. Wat wil jij dan ? Dat je ouders thuisblijnven elke x dat jij huiswerk moet maken ?

idd, dat zuigt ook enorm hard.
Billie Holiday is Lady Day!
pi_9361113
quote:
Op maandag 24 maart 2003 20:51 schreef ramses het volgende:

[..]

Tssssss je bent nog een kind, wil je je nu werkelijk gaan meten met volwassenen??? Triest.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  Moderator dinsdag 25 maart 2003 @ 13:48:22 #66
16180 crew  CoolGuy
pi_9361267
quote:
Op dinsdag 25 maart 2003 13:42 schreef DarkElf het volgende:

[..]

Tssssss je bent nog een kind, wil je je nu werkelijk gaan meten met volwassenen??? Triest.

Hmm, Darkelf, dit soort reacties ben ik van jou niet gewend. Jij laat nu heel duidelijk merken dat jij jezelf veel volwassener vind en je komt ook een beetje betuttelend over. Dat is ook als triest te bestempelen, maar omdat ik meer posts van je heb gelezen waaruit blijkt dat je lievv bent vergeef ik je deze ongenuanceerde reactie.

[Dit bericht is gewijzigd door CoolGuy op 25-03-2003 13:49]

pi_9361289
ach iedereen is wel eens ongenuanceerd
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  Moderator dinsdag 25 maart 2003 @ 13:49:38 #68
16180 crew  CoolGuy
pi_9361304
quote:
Op dinsdag 25 maart 2003 13:48 schreef DarkElf het volgende:
ach iedereen is wel eens ongenuanceerd
mja nu doe je wel HEEL luchtig
pi_9361312
quote:
Op dinsdag 25 maart 2003 13:49 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

mja nu doe je wel HEEL luchtig

klopt
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  Moderator dinsdag 25 maart 2003 @ 13:51:47 #70
16180 crew  CoolGuy
pi_9361361
quote:
Op dinsdag 25 maart 2003 13:49 schreef DarkElf het volgende:

[..]

klopt

mja uhm, je snapt denk ik toch wel wat ik bedoel...je beetje té luchtig reageren geeft dat volgens mij wel aan
pi_9361433
quote:
Op dinsdag 25 maart 2003 13:49 schreef DarkElf het volgende:

[..]

klopt

En ze heeft nog gelijk ook.
Three two one I'm the bomb
And I'm ready to go off on your ship
pi_9361532
quote:
Op dinsdag 25 maart 2003 13:55 schreef Peregrijn het volgende:

[..]

En ze heeft nog gelijk ook.

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_9362868
quote:
Op dinsdag 25 maart 2003 12:22 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Er is ook echt niemand die het snapt he?
Punt 1:Wij (ouders, broertje en ik) moeten onze levensstijl veranderen. We moeten een gezin zijn.
Wij moeten veranderen, maar zij gaan door met de oude levensstijl. Dus het nooit thuis zijn, nooit verantwoordelijkheden nemen

Punt 2:Ik heb nog nooit van mijn leven huiswerk gemaakt, ik hoef ook geen huiswerk te maken. Ik heb geen huiswerk. Mijn ouders zeggen dat ik niet weg mag, maar huiswerk moet maken. Ik heb helemaal geen huiswerk te maken! Ik haal goede cijfers, het gaat bij mijn ouders niet om het maken van huiswerk, maar om het idee 'een goede ouder te zijn'.
Ze interesseren zich niet voor mijn school, ze zouden niet weten wat ik op school doe. Als ik drie maanden thuis zit, dan zouden ze het nog niet door hebben.

Natuurlijk moeten ze niet thuis blijven als ik huiswerk maak, laat ze lekker weg gaan. Maar ze kunnen toch wel een beetje meehelpen met het veranderen van dit gezin als het zo nodig moet veranderen.

Trouwens laat maar zitten, jullie snappen het toch niet...

dinsdag 25 maart 2003 @ 15:03:43 #74
50639 Visie
SAAB 9-3 AERO
pi_9363287
quote:
Op maandag 24 maart 2003 11:07 schreef postinggirl het volgende:
Lieve mensen hoor, absoluut, maar wel wat betuttelend. Ze zijn volgens mij als de dood dat mij iets overkomt. Waarom dat zo is weet ik niet. Mijn kleind, dunne postuur misschien, ik heb niet zo veel in de strijd te gooien als mij iets overkomt. Maar verder zie ik geen reden. Ik heb me altijd vrij netjes gedragen.

Ik moet mezelf echt pushen, mezelf echt ontwikkelen buiten mijn ouders om, want als ik alles volgens de regels van mijn ouders zou moeten doen zou ik eeuwig 15 blijven en een HEEL beperkt wereldbeeld houden. Overdreven ruimdenkend zijn ze niet.

Ik ben bijna 22 en ga en loop voor zover mogelijk rond waar ik zelf wil, al willen ze absoluut niet dat ik ergens in de randstad rond ga lopen zwalken als ik nieuwe kleren wil hebben. 'Wat moet je daar? Met al die junks, zwarten, blablabla. En waarom zo ver? Uden is toch ook leuk?'

Ik heb zoiets van 'Je hebt OVERAL de kans dat je portemonnee afgepakt wordt en dat je een mes in je rug krijgt, ook in het centrum van Uden. Moet je dan altijd binnen blijven?'

Ik heb buiten hun weten om al behoorlijk wat tripjes naar de Dam/Koopgoot/andere 'gevaarlijke' plekken gemaakt en heb er alleen maar heel veel plezier in dat ik eens wat andere gebouwen en een ander soort mensen zie dan in de vertrouwde buurt. Als je je portemonnee maar goed diep in je tas stopt met wat plastic zakken er bovenop heb je die aan het einde van de dag ook nog wel. Vaak zeg ik gewoon dat ik naar het wat 'bravere' Den Bosch/Nijmegen/Eindhoven ga (is soms waar en soms ook niet) en eenmaal buiten zie ik wel waar ik heen ga voor mijn nieuwe kleren. (En ja, er zijn al ooit gesprekken over geweest.)

Ik zal echt blij zijn als ik voldoende financien heb om op mezelf te gaan wonen. Vrijheid. Maar er is in mijn 'sector' op het moment niks te halen. Hopelijk trekt de economie snel bij.

Dat wordt echt nog wat als ik mijn ouders ooit mee ga delen dat ik op mezelf wil ga wonen en dan als het kan in een STAD. (Uden heeft hele slechte openbaar vervoer-verbindingen en is qua toekomstige mogelijke beroepen voor mij niet echt praktisch.)

Agree... als je met al die dingen rekening moet gaan houden dan heb je geen leven meer. Kan je net zo goed meteen tussen 2 planken gaan liggen! (trouwens leuk dat je in Uden woont, ik ook )
  dinsdag 25 maart 2003 @ 15:10:05 #75
32567 Kamphuys
Domo Di Campo
pi_9363468
Het valt ook niet mee, aan de gemiddelde Fok!er vragen om zich in te leven in jouw situatie...

Waarom ga je niet op jezelf wonen? Of vind je je daar nog te jong voor?

[Dit bericht is gewijzigd door Kamphuys op 25-03-2003 15:31]

dinsdag 25 maart 2003 @ 15:28:01 #76
51213 Powder
Wild & Innocent
pi_9363914
Als ik terugkijk op de opvoeding die ik heb genoten moet ik zeggen dat ik daar zeer tevreden over ben, alhoewel ik daar vroeger nog wel eens over te klagen had uiteraard.
Mijn ouders hebben niet verkeerd geboerd, maar hebben mij en mijn zusje nooit verwend. We hebben ook moeten werken voor onze centen, met het idee dat je nooit weet hoe we het als we op eigen benen moeten staan hebben. Dat we nooit in een diep gat vallen als we het zelf niet zo breed hebben als thuis bij paps en mams.

Sinds 2,5 jaar geleden bekend werd dat mijn vader ongeneeslijk ziek is, is er nogal wat veranderd. Zeg maar gerust dat mijn kijk op het leven een 180 graden is gedraaid. Wat ik eerst belangrijk vond kan me nu geen seconde meer boeien... hetgeen niet altijd even goed is .

We waren altijd al een hecht gezin, onze band is de afgelopen jaren nog véél sterker geworden. Mijn ouders, mijn zusje en ik zijn een echte 4-eenheid geworden. Niet dat het ons tegen de grote boze buitenwereld is, maar we staan wel heel sterk samen.

WARNING: The consumption of alcohol may leave you to wonder what the hell happened to your bra.
  dinsdag 25 maart 2003 @ 15:39:05 #77
44190 Marissssie
Yeah, right.
pi_9364191
quote:

[..]

.

Offtopic

En dan wil je advocate worden

pi_9364337
quote:
Op dinsdag 25 maart 2003 15:39 schreef Marissssie het volgende:

[..]

Offtopic

En dan wil je advocate worden

Dan gaat het niet om mensen waar ik van hou en waar ik om geef. Dan gaat het om mensen die ik amper ken.
pi_9366966
Mijn ouders:

Mijn moeder, een vreselijk lief mens die mij en in mindere mate mijn broertje aan ons lot heeft overgelaten tijdens de opvoeding. Waarschijnlijk omdat al heel snel in het huwelijk bekent werd dat deze relatie niet stand zou houden. Als mijn ouders samen in huis waren, was de gezelligheid de deur uit. Het heeft tot mijn 15e geduurd tot mijn ouders gescheiden zijn. Nu probeert ze het tegenover mijn broertje en mij goed te maken door van alles voor ons te kopen. En ze gebruikt mijn zoon als een 2e kans om te laten zien dat de scheiding de reden was voor haar emotionele afwezigheid.

Mijn vader, tussen hem en mij is het altijd spaak gelopen. Wij lijken qua karakter zoveel op elkaar dat dat op jonge leeftijd al botste. Ik kon in zijn ogen niets goed doen, en dat liet hij me te pas en te onpas weten. Op mijn 16e op mezelf gaan wonen en hem sinds die dag misschien 3 keer gezien en een paar keer aan de telefoon gehad. De laatste keer dat ik hem gezien heb is inmiddels al weer 4 jaar geleden. Geen behoefte meer aan ook, te veel gebeurd te veel gezegd. Ook al raak ik me de laatste jaren meer en meer bewust van mijn eigen rol in het mislopen van deze relatie.

Ik dacht toen ik jong was dat mijn ouders alle wijsheid in pacht hadden. Pas toen ik zelf kinderen kreeg ontdekte ik dat zij ook aldoende geleerd hebben, en dus eigenlijk ook maar gewoon een beetje aanmodderden

dinsdag 25 maart 2003 @ 17:30:32 #80
22598 SurfDude
Wat denk je zelf?!
pi_9367140
quote:
Op zaterdag 22 maart 2003 15:45 schreef ramses het volgende:
Hij rijdt geen auto (laat zich rijden),

In de auto van mijn vader (bmw 760Li) met chauffeur (in zo'n grote bak kan ze niet rijden) naar de Aldi om boodschappen. Ik kon wel door de grond zakken...

Ongelooflijk, dan heb je zo'n auto, en dan rijd je 'm niet zelf. Zonde...

Om maar een beetje On-Topic te blijven: belachelijk dat nogal wat mensen hier vinden dat je nergens over mag zeuren omdat jullie "toevallig" nogal rijk zijn.

pi_9367373
quote:
Op dinsdag 25 maart 2003 14:47 schreef ramses het volgende:

Natuurlijk moeten ze niet thuis blijven als ik huiswerk maak, laat ze lekker weg gaan. Maar ze kunnen toch wel een beetje meehelpen met het veranderen van dit gezin als het zo nodig moet veranderen.

Trouwens laat maar zitten, jullie snappen het toch niet...

Misschien helpt 't om met je ouders het begrip 'normaal gezin' te definieren. Ik denk dat ze zelf een heel ander beeld hebben van wat normaal is dan dat jij dat ziet. Ik denk dat je ouders in een totaal andere wereld leven en geen idee hebben van 'normaal'.

Als je je ouders zou spreken zijn ze d'r vast en zeker van overtuigd dat ze jullie normaal opvoeden.. misschien moet je 't daar 's met ze over hebben.

pi_9368061
quote:
Op dinsdag 25 maart 2003 17:30 schreef SurfDude het volgende:

[..]

Ongelooflijk, dan heb je zo'n auto, en dan rijd je 'm niet zelf. Zonde...

Om maar een beetje On-Topic te blijven: belachelijk dat nogal wat mensen hier vinden dat je nergens over mag zeuren omdat jullie "toevallig" nogal rijk zijn.

Of ze nu rijk is of niet, dat maakt mij echt geen donder uit. Zelf heb ik 't ook niet echt slecht... Ik heb meer 't idee dat ze alles afschuift op haar ouders en geen actie onderneemt met 't excuus dat ze de confrontatie niet aan durft te gaan.Dan denk ik dat je de oorzaak ook best eens bij jezelf kunt zoeken ipv. van alles afschuiven.

Ze is nu 18 ofzo toch? Dan moet je toch wel sterk genoeg in je schoenen staan om er wat van te zeggen.

quote:
Op dinsdag 25 maart 2003 15:10 schreef Kamphuys het volgende:
Het valt ook niet mee, aan de gemiddelde Fok!er vragen om zich in te leven in jouw situatie...
Had jij dan een betere suggestie?
pi_9368174
quote:
Op dinsdag 25 maart 2003 18:16 schreef lazlow het volgende:

[..]

Had jij dan een betere suggestie?

Ja, naar Elitelife.nl gaan, die mensen daar hebben wel iets meer kijk op 't leven dan hier.
pi_9369128
Het is juist goed voor je om boodschappen te gaan doen bij de Aldi! Dan kom je tenminste onder de normale mensen, die moeten werken voor hun inkomsten.

Maar aan de andere kant herken ik wel iets aan je verhaaltje. Vroeger schaamde ik me voor mijn huis. Ik zat namelijk op een school waar veel kinderen met bijstandouders zaten en ik woonden in een villa met 3 auto's, een werkster en een nanny in dienst. Op zich waren wij wel een redelijk normaal gezin. Wij deden niet veel overbodige dingen en wij deelden ons geld met mensen die het harder nodig hadden. Toch durfde ik geen vriendinnetjes mee naar huis te nemen, omdat ik dacht dat zij mij verwend zouden vinden. Ik wilde er alles aan doen om NORMAAL te zijn!

Volgens mij zijn er wel belangrijkere dingen in het leven om je druk over te maken....

If you obey all the rules, you miss all the fun!
  maandag 31 maart 2003 @ 01:22:00 #85
22598 SurfDude
Wat denk je zelf?!
pi_9477081
quote:
Op dinsdag 25 maart 2003 19:07 schreef Jummy het volgende:
Het is juist goed voor je om boodschappen te gaan doen bij de Aldi! Dan kom je tenminste onder de normale mensen, die moeten werken voor hun inkomsten.
Rijke mensen hoeven niet te werken voor hun inkomsten?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')