ok moest het even kwijt
flycoo
Succes in ieder geval!
suc6 iig... + jullie hebbe maar 2 maande? wat is 2 maande nou man.. oppasse dat ze je niet alleen voor de financien houdt he
quote:' voor ' in de zin van ' voorafgaand '
Op zaterdag 22 maart 2003 00:44 schreef tjarie het volgende:
maar hoezo van iemand voor jou :S .. u couldnt do the job?
quote:klinkt misschien wat bot, maar ik deel deze mening
Op zaterdag 22 maart 2003 00:50 schreef Yankee het volgende:
vlucht nu het nog kan!
-edit-
meer bedoeld als in "je gaat nog niet zo lang met haar, dus ik zou niet de verantwoordelijkheid van een kind dat niet van jou is op me willen nemen"
quote:Leuke woordspeling
Op zaterdag 22 maart 2003 00:37 schreef Flycoo het volgende:
[..]dus nog geen zin om zoon verantwoordelijkheid op me te nemen. [..]
Als ik jou was, zou ik er echt goed over nadenken. Twee maand is niet bijster lang, terwijl je, als je toch besluit bij haar te blijven, een beslissing neemt die van invloed is op de rest van je hele leven.
Succes ermee
/edit: en wat zegt de "echte" vader?
quote:
vlucht nu het nog kan!
quote:Die wil er niks mee te maken hebben maar zal wel alimentatie moeten betalen.
Op zaterdag 22 maart 2003 00:54 schreef r0bert het volgende:en wat zegt de "echte" vader?
En komop zeg.. 't is natuurlijk pas twee maanden he.
quote:Precies
Op zaterdag 22 maart 2003 01:01 schreef Bombie het volgende:
Moeilijk... maar je hebt nog een heel leven voor je. Het zal nooit jouw kind zijn en omdat jij het niet hebt verwekt is het iig niet jouw verantwoordlijkheid (niet dat dit een verantwoordlijkheidsissue is). Als jij genoeg van haar houdt om het voor haar over te hebben een kind van haar en een ander op te voeden, moet je dat vooral doen... maar bij elke andere gedachte maken dat je wegkomt.En komop zeg.. 't is natuurlijk pas twee maanden he.
Kan me voorstellen hoe je je voelt, heb ook wel eens nagedacht over een dergelijke situatie. Het is sowieso al lastig om tegelijk je gevoel en je verstand het eens te laten worden, maar dit ligt weer een trapje hoger op de moeilijkheidsladders.
Ik zou even wat tijd voor jezelf nemen om eens rustig na te denken over deze situatie. Dat hoeft nu niet, je kan ervoor kiezen om eerst met haar genoeg gesproken te hebben om er een goed oordeel over te vormen om dan pas je tijd te nemen. Of je neemt nu tijd om dan juist goed het gesprek in te gaan.
Het zal in ieder geval niet over 1 nacht ijs gaan, whatever je beslissing is.
quote:Mijn eerste reactie ook... en biologisch gezien verantwoord.
Op zaterdag 22 maart 2003 00:52 schreef Vision het volgende:[..]
klinkt misschien wat bot, maar ik deel deze mening
-edit-
meer bedoeld als in "je gaat nog niet zo lang met haar, dus ik zou niet de verantwoordelijkheid van een kind dat niet van jou is op me willen nemen"
Mijn tweede reactie: moeilijk... als ik in jouw situatie zat zou ik proberen afstand te nemen, maar niet de deur dichtgooien, misschien is ze de vrouw van je leven.
quote:Inderdaad, ook al zal het beide kanten uit lopen... Hij zal toch voor de keuze moeten staan... Doe je het niet, of doe ga je er wel mee door... En dat kind heb je zelf niet verwekt... Dit vraagt heel wat van een man...
Op zaterdag 22 maart 2003 01:03 schreef Brad het volgende:
Lekker zeg, zo'n situatieKan me voorstellen hoe je je voelt, heb ook wel eens nagedacht over een dergelijke situatie. Het is sowieso al lastig om tegelijk je gevoel en je verstand het eens te laten worden, maar dit ligt weer een trapje hoger op de moeilijkheidsladders.
Ik zou even wat tijd voor jezelf nemen om eens rustig na te denken over deze situatie. Dat hoeft nu niet, je kan ervoor kiezen om eerst met haar genoeg gesproken te hebben om er een goed oordeel over te vormen om dan pas je tijd te nemen. Of je neemt nu tijd om dan juist goed het gesprek in te gaan.
Het zal in ieder geval niet over 1 nacht ijs gaan, whatever je beslissing is.
quote:
vlucht nu het nog kan!
jij gaat anders spijt krijgen, naja grote kans iig
quote:
vlucht nu het nog kan!
quote:
vlucht nu het nog kan!
quote:
Op zaterdag 22 maart 2003 00:58 schreef Flycoo het volgende:[..]
Die wil er niks mee te maken hebben maar zal wel alimentatie moeten betalen.
En dan moet jij voor de verantwoordelijkheid van zo'n eikel opdraaien
quote:mee eens
Op zaterdag 22 maart 2003 09:32 schreef Natemy het volgende:
Moeilijk! Ik denk dat je, hoe paradoxaal ook, je gevoelens voor haar even moet scheiden van haar zwangerschap. Je hebt sinds 2 maanden een relatie, dat is nog vrij kort. Ik vind je vriendin erg dapper, dat ze het kind wil houden (zelf heb ik die beslissing ook eens genomen)maar ze kan geen verantwoordelijkheid bij jou afdwingen. Kortom ga voor je relatie, hou van haar en steun haar, maar laat haar zwangerschap geen bindmiddel worden, dwz. blijf je gevoelens voor haar peilen en laat je niet insluiten door je verantwoordelijkheidsgevoel voor een kind. Ik wens jullie heel veel sterkte en maak elkaar geen verwijten over haar beslissing. SUC6!!
ik vraag me trouwens ook af wat je vriendin wil.. wil ze dat jij de vader word, of wil ze je gewoon als haar vriend, los van haar kind
het is verbazend waar een mens in kan groeien en waar je aan kan wennen.
En de vader in kwestie? Wat vindt die ervan?
quote:Ben jij soms de vader?
Op zaterdag 22 maart 2003 10:58 schreef theunknown het volgende:
Waar ben je in godsnaam mee bezig ?? Eerst moet je die hele zwangerschap doormaken ( wordt ze vet ) en in die periode waarschijnlijk ook zeer beperkte sex, daarna als dat kind eruit is alleen maar gejank/gekrijs/vieze luiers en een vrouw die te moe voor je is. Als het een beetje tegen zit valt het financieel vies tegen en dan moet je ook nog eens wat bijleggen. En jij wordt dalijk papa door het kind genoemd. Leuke dingen en je studie zullen er erg onder lijden. Ik zou zeggen dat je er niet aan toe bent en naai er uit!
quote:zo dachten jou ouders er ook over?
Waar ben je in godsnaam mee bezig ?? Eerst moet je die hele zwangerschap doormaken ( wordt ze vet ) en in die periode waarschijnlijk ook zeer beperkte sex, daarna als dat kind eruit is alleen maar gejank/gekrijs/vieze luiers en een vrouw die te moe voor je is. Als het een beetje tegen zit valt het financieel vies tegen en dan moet je ook nog eens wat bijleggen. En jij wordt dalijk papa door het kind genoemd. Leuke dingen en je studie zullen er erg onder lijden. Ik zou zeggen dat je er niet aan toe bent en naai er uit!
quote:hij is tenminste realistisch. je kunt wel emotioneel over het kind gaan doen 'en wat moet daar nu mee' maar je moet ook aan jezelf denken, dat doet echt niemand anders voor je.
Op zaterdag 22 maart 2003 11:12 schreef superbam het volgende:[..]
zo dachten jou ouders er ook over?
vooral dat laatste is zo realistisch...
*en in die periode waarschijnlijk ook zeer beperkte sex,
alweer heel realistisch
*daarna als dat kind eruit is alleen maar gejank/gekrijs/vieze luiers
vooral dat "alleen maar"
*en een vrouw die te moe voor je is.
moet je zelf ook een handje uitsteken, helpt enorm tegen de moeheid van een ander...
*Als het een beetje tegen zit valt het financieel vies tegen en dan moet je ook nog eens wat bijleggen.
Dat heeft echt wat met kinderen te maken ja
*En jij wordt dalijk papa door het kind genoemd.
Het zal je maar gebeuren zeg
*Leuke dingen en je studie zullen er erg onder lijden.
zowaar, ik ben het met je eens
quote:Ze lijkt mij anders wel een dappere meid; bovendien heb ik nergers gelezen dat ze de topicstarter onder druk zet!
Op zaterdag 22 maart 2003 11:25 schreef theunknown het volgende:
Sjongejonge wat een domme opmerkingen, hij heeft pas sinds kort iets met die meid en er is een grote kans dat het hem heel erg gaat tegenvallen en die meid hem alleen maar gaat gebruiken, zou voor mij het risico niet waard zijn.
quote:mensen worden vaak dikker als ze zwanger zijn, idd ja, jij bent nogal dom als je dát niet weet.
Op zaterdag 22 maart 2003 11:28 schreef superbam het volgende:
*Eerst moet je die hele zwangerschap doormaken ( wordt ze vet )vooral dat laatste is zo realistisch...
*en in die periode waarschijnlijk ook zeer beperkte sex,
alweer heel realistisch
*daarna als dat kind eruit is alleen maar gejank/gekrijs/vieze luiers
vooral dat "alleen maar"
![]()
*en een vrouw die te moe voor je is.
moet je zelf ook een handje uitsteken, helpt enorm tegen de moeheid van een ander...
*Als het een beetje tegen zit valt het financieel vies tegen en dan moet je ook nog eens wat bijleggen.
Dat heeft echt wat met kinderen te maken ja
*En jij wordt dalijk papa door het kind genoemd.
Het zal je maar gebeuren zeg
*Leuke dingen en je studie zullen er erg onder lijden.
zowaar, ik ben het met je eens
vrouwen kunnen vooral in de laatste drie maanden geen/ heel beperkte ex hebben, ivm dikke buik, zegt dat je iets?
in het begin idd, zeg de eerste 18 maanden? ja, en natuurlijk dat schattige koppie, dat is idd heeeeeel wat waard
t'is gewoon heel vermoeiend een kind te hebben, je houd geen seconde voor jezelf/'ons twee' over, altijd het kind.
of je betaald je blauw aan een oppas natuurlijk
luiers, 18 euro per pak (2 per week) potjes voer 70 eurocent per stuk (3 per dag) babykamer maken, gewone kosten van een mens in huis als kleren, ziektekosten enz enz.
ja, t'is duur, een kind.
voor de rest; pappa worden genoemd is niet erg áls je van het kind houd.
studie zal er onder lijden, dus daar gaat je kans op een goeie baan, want die studie krijg je niet meer terug ivm kosten voor het kind.
quote:en dan maar goed ook
Op zaterdag 22 maart 2003 11:29 schreef Natemy het volgende:[..]
Ze lijkt mij anders wel een dappere meid; bovendien heb ik nergers gelezen dat ze de topicstarter onder druk zet!
quote:Ook IndoGuyver deelt deze mening!
vlucht nu het nog kan!
Het zal erg moeilijk voor jou worden met zo'n kind, vooral natuurlijk omdat dat kind altijd een band zal vormen tussen haar en dr ex.
Je hebt nog maar zo kort een relatie, laat je niet verblinden door de verliefdheidperiode.
RUN!
IG
Het vluchtgedrag, ik ken de achtergrond van jullie relatie niet, is wel tekenend voor de jonge mannen vandaag de dag. Vroeger waren mannen "echte kerels" en lieten de vrouw niet in de steek vanwege haar zwangerschap. De rede om de relatie te verbreken moet meer draagkracht hebben: namenlijk stiekem gedrag, gehaaidheid, chantage... Punten rond haar zwangerschap en jullie relatie waar je later elkaar verwijten over zal gaan maken en ruzie om kan krijgen als de verliefdheid voorbij is.
Maar als jullie een gewone echte "voor elkaar voor het leven geschapen" verhouding hebben: kinderen neem je niet: die krijg je.
[Dit bericht is gewijzigd door barman op 22-03-2003 11:56]
quote:vroeger, toen je je geld nog kon verdienen met handwerk. nu, nu je eerst een goeie opleiding moet hebben om ergens te komen...
Op zaterdag 22 maart 2003 11:53 schreef barman het volgende:
Paar feitjes en vragen:
-Ze was dus in de laatste 2 weken van haar vorige relatie zwanger geworden. Was dat in de hoop die relatie te redden en hem aan haar te binden?
-Hoe lang heeft ze die relatie gehad?
-Hoe ben jij direct hierna aan haar gekomen? Was jij de rede dat het uit ging?
-Wat verwacht zij van jou?
-Waarom beweerd ze zo stellig dat ze die 2 weekjes eerder dan ze met jou ging is bevrucht. Hoe weet ze dat? En waarom meldt ze dit? Zijn jij en haar ex soms heel opvallend verschillend kwa raskenmerk?
-Besef je dat heel veel mannen, onwetend, helemaal niet de biologische vader van hun kind zijn en dat laatste niet het punt mag zijn voor een gelukkig gezinnetje.
-Misschien heeft jou killersperma het zijne wel om zeep geholpen en blijkt het alsnog van jou of van een lachende derde. Zo gaat het ook vaak.
-Wil je zelf ooit vader worden?
-En zo ja wil je liever een jonge of een oude vader zijn?Het vluchtgedrag, ik ken de achtergrond van jullie relatie niet, is wel tekenend voor de jonge mannen vandaag de dag. Vroeger waren mannen "echte kerels" en lieten de vrouw niet in de steek vanwege haar zwangerschap. De rede om de relatie te verbreken moet meer draagkracht hebben: namenlijk stiekem gedrag, gehaaidheid, chantage... Punten rond haar zwangerschap en jullie relatie waar je later elkaar verwijten over zal gaan maken en ruzie om kan krijgen als de verliefdheid voorbij is.
Maar als jullie een gewone echte "voor elkaar voor het leven geschapen" verhouding hebben: kinderen neem je niet: die krijg je.
quote:Ik kan me dat vluchtgedrag wel voorstellen eerlijk gezegd. In dit geval dan. Het gaat hier om een zeer prille relatie en een zwangerschap waar hij niks mee te maken heeft gehad. Normaal gesproken heb je het samen over anticonceptie gehad en ben je er dus met z'n tweeën ook verantwoordelijk voor als het "mis" gaat en de vrouw toch zwanger wordt. Die medezeggenschap heeft hij hier niet gehad en dat verandert de situatie mijn inziens wel behoorlijk.
Op zaterdag 22 maart 2003 11:53 schreef barman het volgende:Het vluchtgedrag, ik ken de achtergrond van jullie relatie niet, is wel tekenend voor de jonge mannen vandaag de dag. Vroeger waren mannen "echte kerels" en lieten de vrouwen niet in de steek vanwege haar zwangerschap. De rede om de relatie te verbreken moet meer draagkracht hebben: stiekem gedrag, gehaaidheid, chantage... Punten rond haar zwangerschap en jullie relatie waar je later elkaar verwijten over zal gaan maken en ruzie om kan krijgen als de verliefdheid voorbij is.
quote:zwanger zijn is wat anders dan vet worden bedoel ik...
Op zaterdag 22 maart 2003 11:42 schreef Tweater het volgende:
mensen worden vaak dikker als ze zwanger zijn, idd ja, jij bent nogal dom als je dát niet weet.
quote:nooit wat van gemerkt/last van gehad iig
vrouwen kunnen vooral in de laatste drie maanden geen/ heel beperkte ex hebben, ivm dikke buik, zegt dat je iets?
quote:klinkt raar misschien, maar dat is helemaal niet zo erg als je denkt
in het begin idd, zeg de eerste 18 maanden? ja, en natuurlijk dat schattige koppie, dat is idd heeeeeel wat waard
quote:misschien, maar zo heb ik het niet ervaren
t'is gewoon heel vermoeiend een kind te hebben, je houd geen seconde voor jezelf/'ons twee' over, altijd het kind.
quote:dat bespaar je weer doordat je minder gaat stappen (en kb krijgt)
of je betaald je blauw aan een oppas natuurlijk
luiers, 18 euro per pak (2 per week) potjes voer 70 eurocent per stuk (3 per dag) babykamer maken, gewone kosten van een mens in huis als kleren, ziektekosten enz enz.
ja, t'is duur, een kind.
quote:eens
voor de rest; pappa worden genoemd is niet erg áls je van het kind houd.
quote:ben zelf ook gestopt en heb ondanks dat wel een goed betaalde baan.
studie zal er onder lijden, dus daar gaat je kans op een goeie baan, want die studie krijg je niet meer terug ivm kosten voor het kind.
Lijkt me wel kut man, als je pas 2 maanden iets hebt, en je moet dan al gaan kiezen of je voor de rest van je leven (tenminste zo zou ik dat zien) met haar door wilt of niet.
quote:Het is wel ff schrikken jongen, maar wat ook al geschreven is, als je een vriendin hebt met een kind, maakt dat je nog geen vader, al ben je emotioneel gezien wel praktisch de vader na een 'gezamelijke' zwangerschap.
Ja je leest het goed, mijn vriendin is zwanger van iemand van voor mij en ze weet het zelf nu bijna drie weken terwijl ze al twee en een halve maand zwanger is. Ze wil het houden.
Probleem is een beetje dat ik niet weet wat ik er mee moet. Ik hou van haar hebben nu een goede relatie van pas twee maanden. maar ik ben 21 en zij is 22, we studeren allebei nog en ik heb dus nog geen zin om zoon verantwoordelijkheid op me te nemen. Je kan wel zeggen dat het mijn verantwoordelijkheid niet is maar als dat kind er eenmaal is dan trek je het toch aan als je begrijpt wat ik bedoel.
Ben nu een beetje depri omdat ik echt niet weet wat ik moet doen. ik wil haar ook niet laten kiezen tussen mij en dat kind. Heeft iemand hier ook ervaring mee of heeft iemand gewoon serieuze tips?ok moest het even kwijt
flycoo
Je hebt gelukkig nog ongeveer een half jaar om de uiteindelijke beslissing te maken, en tegen die tijd ben je iig wel zoveel verder dat je een stuk beter weet wat je gevoelens voor haar zijn.
Qua financiën zit het toch wel goed met haar? Ik bedoel, haar ouders sponsoren haar toch?
En zolang jullie niet samenwonen zit je d'r niet 24/7 aan vast natuurlijk.
Sterkte, en ik ben benieuwd...
PS. hoe klikt het tussen je vriendin en je vrienden / studiegenoten?
Ten eerste wil ik even kwijt dat er wel vrij veel, hard word gereageerd.
Ik heb een collega die precies hetzelfde is overkomen. Ik dacht : hij als pa ?
Hij had het er ook moeilijk mee. Maar hij is bij haar gebleven. Omdat hij van haar houd.
Hij is nu een super papa. En de kleine is heel wijs met hem. Terwijl ie het helemaal zag zitten.
Ik weet wel het is nog maar kort dag bij jou, maar laat je niks wijs maken. Door ren voor je leven. Het is een hele verantwoording. Maar als je toch van haar houd ?
In ieder geval sterkte ermee ..
Groetjes Karin
quote:Het is ook nergens gesteld dat hij voor haar kind moet zorgen
Op zaterdag 22 maart 2003 12:17 schreef vosss het volgende:
Ik zou die meid keihard laten vallen (niet letterlijk) maar dumpen en vlug ook, wat moet je op 21 jaar voor een kind zorgen?
suc6!
quote:Als hij het kind niet erkent, is hij wettelijk niet de vader en ook niet verplicht alimentatie te betalen (dit voordat je jezelf rijk gaat zitten rekenen).
Op zaterdag 22 maart 2003 00:58 schreef Flycoo het volgende:[..]
Die wil er niks mee te maken hebben maar zal wel alimentatie moeten betalen.
quote:
Op zaterdag 22 maart 2003 12:07 schreef DeStedebouwer het volgende:
Kun je haar niet overhalen om abortus te laten plegen? Of is het daar te laat voor?
Dat slaat dus nergens op
Ze hebben net een relatie en het kind is niet eens van hem
quote:iets in die zin klopt niet helemaal
Op zaterdag 22 maart 2003 12:28 schreef coolbabe het volgende:
Alleen een kind wat binnen een huwelijk wordt geboren heeft automatisch een moeder én een vader
quote:
Op zaterdag 22 maart 2003 12:35 schreef superbam het volgende:[..]
iets in die zin klopt niet helemaal
quote:ik dacht dat elk kind automatisch een vader had..
Op zaterdag 22 maart 2003 13:00 schreef coolbabe het volgende:[..]
ze moeten natuurlijk wel allebei nog leven maar je snapt toch wat ik bedoel?
quote:En iemand achterlaten waar je van houd? En dan nogwel met een kind. Misselijke reactie zeg, getuigt van heel veel inlevingsvermogen
Op zaterdag 22 maart 2003 12:54 schreef Artman het volgende:
Run like the wind and don't look back !!!!!!!!
quote:uiteraard, maar ik bedoel voor de wet
Op zaterdag 22 maart 2003 13:04 schreef superbam het volgende:[..]
ik dacht dat elk kind automatisch een vader had..
vraagje, hoezo kan het niet van jou zijn dan? als ze 2,5 maand zwanger is, betekent dat dat ze eigenlijk maar 2 maand echt zwanger is, want de eerste halve maand word er altijd bijgerekend.....dus eigenlijk duurt een zwangerschap maar 38 weken in plaats van 40, snap je wat ik bedoel? Dus als jullie meteen toen jullie verkering kregen met elkaar naar bed zijn geweest, zou het toch heel goed kunnen dat het kindje toch van jou is.
groetjes
quote:waarschijnlijk krijgt ie nu het advies nog harder te rennen
Op zaterdag 22 maart 2003 13:07 schreef mama-in-spe het volgende:
uhmvraagje, hoezo kan het niet van jou zijn dan? als ze 2,5 maand zwanger is, betekent dat dat ze eigenlijk maar 2 maand echt zwanger is, want de eerste halve maand word er altijd bijgerekend.....dus eigenlijk duurt een zwangerschap maar 38 weken in plaats van 40, snap je wat ik bedoel? Dus als jullie meteen toen jullie verkering kregen met elkaar naar bed zijn geweest, zou het toch heel goed kunnen dat het kindje toch van jou is.
groetjes
quote:dit is weer een van die reacties die me erg boos kunnen maken. Ten eerste over die leeftijd. Ik ben zelf 19 en zwanger van ons eerste kindje....ik studeer psychologie en ben ook van plan daarmee door te gaan. School en familie zullen alles doen om me daarbij te helpen. En dan ben ik nog de moeder. Ik heb ook al gelezen dat de topicstarter dan zijn school niet zou kunnen afmaken, maar dat is niet zo. Hij is hoogstwaarschijnlijk niet de vader toch? Nou, dan heeft hij wat dat betreft ook geen verplichtingen tegenover het kind en de moeder en kan hij dus gewoon zijn studie etc afmaken.
Op zaterdag 22 maart 2003 12:17 schreef vosss het volgende:
Ik zou die meid keihard laten vallen (niet letterlijk) maar dumpen en vlug ook, wat moet je op 21 jaar voor een kind zorgen?
En dan nog de volkomen egocentrische reacties die ik hier lees: ze word vet, ze wil geen sex meer etc....ten eerste, dat vet hoeft helemaal niet, want als dat kind eruit is, kan ze zo weer op haar oude gewicht etc zitten. En tijdens de zwangerschap kan je gewoon sex hebben hoor, geen probleem, ook op het eind, het enige waar je dat rekening mee moet houden is dat je niet meer de hele karma sutra af kan lopen....
Ik denk dat hier teveel word gekeken naar de puur praktische kanten van deze situatie. Wat nou als de topicstarter toch wel heel veel voor dit meisje voelt? Ik bedoel, dat zou zo maar eens kunnen he Dan moet ie maar zijn gevoelens opzij zetten? Mocht het later toch tegenvallen op welk vlak dat ook, kan ie altijd nog weg....zoals ik al eerder zei, hij is niet de vader, dus heeft geen enkele verplichting.
Zo,even mijn hart gelucht
quote:Helemaal mee eens.
Op zaterdag 22 maart 2003 13:17 schreef mama-in-spe het volgende:[..]
Ik denk dat hier teveel word gekeken naar de puur praktische kanten van deze situatie. Wat nou als de topicstarter toch wel heel veel voor dit meisje voelt? Ik bedoel, dat zou zo maar eens kunnen he
Dan moet ie maar zijn gevoelens opzij zetten? Mocht het later toch tegenvallen op welk vlak dat ook, kan ie altijd nog weg....zoals ik al eerder zei, hij is niet de vader, dus heeft geen enkele verplichting.
Wat ik hoor in mijn omgeving:
Als een vrouw moeder wordt, staat het kind op nummer een.
Lijkt me goed om je dat te realiseren.
quote:Wat ik me afvraag nog even, hoeveel tijd zat er nu tussen de ex jou? Geen? Of een week. En wat als die vader toch nog bij het kind betrokken wil worden. Dan heb je kans dat ze toch voor haar ex kiest. En weet je zeker dat het kind is verwerkt voor jouw relatie met haar?
Op zaterdag 22 maart 2003 13:17 schreef mama-in-spe het volgende:
dit is weer een van die reacties die me erg boos kunnen maken. Ten eerste over die leeftijd. Ik ben zelf 19 en zwanger van ons eerste kindje....In het geval van de topicopener is het niet [b]hun[b] kindje.
ik studeer psychologie en ben ook van plan daarmee door te gaan. School en familie zullen alles doen om me daarbij te helpen.
[b]Maar van jou en je vriend was het een bewuste keus het kind te nemen of iig te houden. En het is een kind van jullie samen
Nou, dan heeft hij wat dat betreft ook geen verplichtingen tegenover het kind en de moeder en kan hij dus gewoon zijn studie etc afmaken.
maar als hij dat zou doen zou de relatie sowieso op niets zijn gebaseerd en houdt het geen stand
En dan nog de volkomen egocentrische reacties die ik hier lees: ze word vet, ze wil geen sex meer etc....ten eerste, dat vet hoeft helemaal niet, want als dat kind eruit is, kan ze zo weer op haar oude gewicht etc zitten. En tijdens de zwangerschap kan je gewoon sex hebben hoor, geen probleem, ook op het eind, het enige waar je dat rekening mee moet houden is dat je niet meer de hele karma sutra af kan lopen....Ik snap de reacties best. De relatie is pas 2 maanden aan, die dingen die ze zouden doen om elkaar te leren kennen kunnen ze nu niet doen
Ik denk dat hier teveel word gekeken naar de puur praktische kanten van deze situatie. Wat nou als de topicstarter toch wel heel veel voor dit meisje voelt? Ik bedoel, dat zou zo maar eens kunnen heDan moet ie maar zijn gevoelens opzij zetten?
Nee, hij moet haar niet dumpen, als hij van haar houdt moeten ze er samen doorheen.
Mocht het later toch tegenvallen op welk vlak dat ook, kan ie altijd nog weg....zoals ik al eerder zei, hij is niet de vader, dus heeft geen enkele verplichting.
Precies. Geen enkele verplichting, ook niet financieel.
Lastig he, die hormonen
Zo, mijn bijdrage in deze
quote:
Op zaterdag 22 maart 2003 10:09 schreef oYo het volgende:
uit jouw post blijkt dat jij er niet klaar voor bent <punt>
quote:
vlucht nu het nog kan!
quote:Wanneer kom je weer op tv, ik ben je grootste fan.
Op zaterdag 22 maart 2003 13:43 schreef SunChaser het volgende:
Zo, mijn bijdrage in deze
Als ik in deze situatie zou belanden dan zou ik voor mezelf eerst goed duidelijk stellen hoeveel ik van haar houdt. De mogelijke verantwoordelijkheden die het kind zou meebrengen zou ik op de tweede plaats zetten. Ik zou er wel bij stil staan maar proberen het niet teveel mijn beslissingen te laten beinvloeden. Als je daadwerkelijk van haar houdt zou ik haar zeker niet laten vallen door een ongelukje wat iedereen kan overkomen. 2 Maanden is alleen wel erg kort, maar je hebt nog 7 maanden de tijd om er goed over na te denken. Als je relatie tenminste zo lang uithoudt, wie zegt dat jullie wel 9 maanden bij elkaar kunnen blijven jullie kennen elkaar net.
quote:Dus je kent haar sinds eind januari, of sinds eind januari is het aan. Haar relatie is half januari uitgegaan, als je er vanuit gaat dat ze op de laatste dag zwanger is geraakt (anders was het nog later uit natuurlijk) en ze is aan het begin van jullie relatie ook nog in New York geweest.
ze is al twee en een halve maand zwanger.We hebben nu een goede relatie van pas twee maanden.
quote:Verder komt ze niet bij jou over de vloer.
Op zondag 2 februari 2003 21:40 schreef Flycoo het volgende:
Mijn vriendinnetje is op dit moment in New york
quote:Hoeveel tijd hebben jullie dan in die 2 maanden eigenlijk echt samen doorgebracht?
Op dinsdag 28 januari 2003 20:25 schreef Flycoo het volgende:
Probleempje, ik woon in een studentenhuis en heb sinds kort een vriendin. dat is nog niet direct het probleem maar ze wil hier bijna niet meer komen omdat ze alles hier in huis vies vindt.
quote:Maar als je hem dwingt een vaderschapstest te laten doen en dat kan via de nederlandse wet, wordt hij alsnog de vader en moet alsnog alimentatie betalen en alsof het hier om het geld gaat, dat is volgens mij het laatste waar je aan moet gaan denken, materialist
Op zaterdag 22 maart 2003 12:28 schreef coolbabe het volgende:
[..]
Als hij het kind niet erkent, is hij wettelijk niet de vader en ook niet verplicht alimentatie te betalen (dit voordat je jezelf rijk gaat zitten rekenen).
Alleen een kind wat binnen een huwelijk wordt geboren heeft automatisch een moeder én een vader
quote:Als die vader ook 21 is en geen geld heeft valt er weinig te halen lijkt me. Kale kip enzo.
Op zaterdag 22 maart 2003 14:15 schreef snoopy050 het volgende:[..]
Maar als je hem dwingt een vaderschapstest te laten doen en dat kan via de nederlandse wet, wordt hij alsnog de vader en moet alsnog alimentatie betalen
Vergeet niet dat 't voor jou misschien minder serieus is, maar dat 't voor het kind heel beroerd is als jij na een x jaar de relatie wil beeindigen. Leg dan maar eens uit dat je eigelijk niet zijn papa bent, en dat je zijn mama niet meer zo leuk vind.
Denk niet alleen aan jezelf, maar ook aan de toekomst van het kind.
quote:Er zijn waarschijnlijk zat mensen die het helemaal prima vinden en dat komt, door hun papa in de steek gelaten, kinderen alleen maar ten goed. Alleen, als de topicstarter zich er niet in kan vinden moet ie het zeker niet doen. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat dat het kind ten goede komt.
Op zaterdag 22 maart 2003 12:22 schreef Karin21 het volgende:
Ik heb een collega die precies hetzelfde is overkomen. Ik dacht : hij als pa ?
Hij had het er ook moeilijk mee. Maar hij is bij haar gebleven. Omdat hij van haar houd.
Hij is nu een super papa. En de kleine is heel wijs met hem. Terwijl ie het helemaal zag zitten.
quote:Dit is natuurlijk niet relevant in dit topic. Echte kerels laten hun door zichzelf bevruchtte vrouw en kind ook niet (I repeat niet) in de steek. Helaas is dit geen waarheid, maar een levensmotto. Een principe en een oergevoel. Veel papa's die eerst hun meisje zwanger maken en dan wegrennen, dat vind ik onthutsend. Maar papa's die hun meisje in de eerste plaats al niet zwanger hebben gemaakt, gaan vrijuit. Ik mag er toch nog zeker wel even aan toevoegen dat dit meisje zich wel heeft laten nemen (met vruchtbare afloop) vóórdat ze al vrij vlot weer een andere relatie kreeg. Wat ook niet onbelangrijk is om je af te vragen: heeft deze vrouw de relatie met topicstarter bewust opgezocht als steun voor haar toekomstige bevalling?
Op zaterdag 22 maart 2003 11:53 schreef barman het volgende:
Het vluchtgedrag, ik ken de achtergrond van jullie relatie niet, is wel tekenend voor de jonge mannen vandaag de dag. Vroeger waren mannen "echte kerels" en lieten de vrouw niet in de steek vanwege haar zwangerschap.
quote:Als het 'jouw' schattige koppie met daarin 'jouw' oogjes is wel ja.
Op zaterdag 22 maart 2003 11:42 schreef Tweater het volgende:[..]
Al die reakties van: "ze wordt dikker, ze heeft minder of geen behoefte meer aan sex, gehuil dat je wakker houdt" doen er helemaal niet toe, want als je met z'n tweetjes een kind krijgt, neem je dat allemaal voor lief toch? En het is volgens mij ook een unieke en leerzame ervaring waar je vol zelfvertrouwen in moet stappen. Echter... al die 'vervelende' bijkomstigheden zijn misschien wel moeilijk te slikken als je zelf al niet de echte papa bent. Ik persoonlijk zou het waarschijnlijk gewoon niet kunnen opbrengen voor een kindje dat niet echt van mij is. Zeker als je zelf ook vruchtbaar genoeg bent, kan ik me voorstellen dat je er veel moeite mee zou hebben. Dan ga ik er wel vanuit dat jullie er later bijv. nog een kindje bij zouden maken maar dan van jezelf, maar hoe gaat dat dan in z'n werk. Ik hoor natuurlijk wel verhalen dat er dan gevoelsmatig geen verschil tussen de kinderen zit alsof ze allebei van jou zijn. Ik vind dat een prachtig idee, zeker als het kind ouder wordt en veel liefde nodig heeft van een papa die het kind beschouwd als z'n eigen. Alleen wordt het kind uiteindelijk ouder en gaat toch op zoek naar z'n echte vader lijkt me. Wordt je dan zelf ook niet gevoelsmatig 'afgestaan' als vader door dat kind?
Moet je na veel twijfel de stap wel nemen om bij haar en het kind te blijven? Moet je niet gelijk vastberaden zijn zo van: "Ik hou zielsveel van deze vrouw en zal er alles aan doen om haar en het kind niet in de steek te laten, te onderhouden en te beschermen omdat ik dat nou eenmaal zielsgraag wil"?
Ik denk 't wel eigenlijk. Maar dat is wat het hier zo moeilijk maakt omdat de relatie nog zo kort is en de redenen zo verkeerd kunnen zijn.
quote:sorry, dit is wel het domste advies hier gelezen.
Op zaterdag 22 maart 2003 10:29 schreef extreme het volgende:
Ik zou er juist niet te veel over nadenken, je relatie zit nog in een beginstadium, kijk hoe het loopt, kijk hoe het zich ontwikkeld.
Goed over nadenken is heel belangrijk, anders zit je over een jaar te kijken met de gevolgen van je ondoordachte keuzes.
ok, een genuanceerde mening geven is heel moeilijk, maar praten er over, met haar en met goede vrienden/familie en zoeken naar steun voor de komende tijd, zowel qua opvang voor kind als morele steun is heel belangrijk.
quote:
Op dinsdag 11 december 2001 23:28 schreef Flycoo het volgende:
Flycoo gaat dit jaar weer 3 keer op wintersportOver 2 weken ga ik 2 weken naar St.Moritz 1 week lesgeven bij The Wave Snowboard division St.Moritz
Dan de derde week van Januari 1 weekje Val To met m'n club en dan nog de derde week van Februari 1 weekje naar Kaprun
quote:
Op maandag 4 februari 2002 22:30 schreef Flycoo het volgende:
Weet iemand nog een snowboard shop in Rotterdam??
Ik heb me laatst rot gezocht maar ik kon niet zoveel vinden.Ok bedankt alvast.
Flycoo (hoopt dat er nog sneeuw ligt volgende week)
quote:
Op woensdag 25 december 2002 17:22 schreef Flycoo het volgende:
Val Thorens roeleerd inderdaad
3 jan zijn we er weer om lekker los te gaan daar.
quote:nee, hij is in januari geweest. In 2002 ging hij in feruari. De topicopener is ook SB-leraar (Ruuuuuuddddddddddieeeeee) dus als 21-jarige hunk zal hij straks zeker veel verleidingen moeten weerstaan als leraar vs vader.
Op zaterdag 22 maart 2003 15:26 schreef Bayswater het volgende:
even de statistieken:
Jij gaat derde week van februari een week op wintersport.
Daar moet hij zeker over nadenken, aangezien het niet zijn kind is.
Wil hij SB-leraar zijn en 3x pj op werkvakantie, of wil hij samen gaan wonen en voor zijn vriendin kiezen.
quote:tsskk.. abortus (ze moet niet zeuren en nadenken over jullie toekomst) (sorry als dit hard over komt, zo denk ik erover)
Ja je leest het goed, mijn vriendin is zwanger van iemand van voor mij en ze weet het zelf nu bijna drie weken terwijl ze al twee en een halve maand zwanger is. Ze wil het houden.
Probleem is een beetje dat ik niet weet wat ik er mee moet. Ik hou van haar hebben nu een goede relatie van pas twee maanden. maar ik ben 21 en zij is 22, we studeren allebei nog en ik heb dus nog geen zin om zoon verantwoordelijkheid op me te nemen. Je kan wel zeggen dat het mijn verantwoordelijkheid niet is maar als dat kind er eenmaal is dan trek je het toch aan als je begrijpt wat ik bedoel.
Ben nu een beetje depri omdat ik echt niet weet wat ik moet doen. ik wil haar ook niet laten kiezen tussen mij en dat kind. Heeft iemand hier ook ervaring mee of heeft iemand gewoon serieuze tips?ok moest het even kwijt
flycoo
Dat is zo, maar tot in zoverre, als je blijft en het kind word geboren dan heb je verantwoordelijkheid naar het kind toe....
Een kind is geen speelballetje waarmee je kan testen, of je gaat er voor de volle 100% voor, of doe het niet....
Een kind brengt grote verantwoordelijkheid met zich mee en beperkt je gigantisch in je vrijheid.
Natuurljk heeft een kind ook hele leuke kanten(anders nam niemand kinderen, iig geen meerdere kinderen ), maar de verantwoordelijkheid moet je wel aankunnen....
Ben jij er klaar voor om een vader te zijn, want dit is wat je word als je blijft, niet het vriendje van je meisje, maar een pappa....
Je leven zal op z'n kop staan, niets zal meer zijn zoals je het gewend bent.
Dat heeft hele mooie kanten, maar ook zijn mindere kanten....
Weeg dit goed af, spreek er met je vriendin over...
Je bent 2 maanden bij haar, je zit nog in de rozengeur en manenschijn-periode(ok is wel wat minder door dit nieuws.....), ook jullie zullen ups en downs krijgen, ben je er klaar voor om het elkaar echt te leren kennen en te leren met elkaar te leven te combineren met een kind?
Een baby erbij maakt dit een stuk moeilijker namelijk, vermoeidheid, onwennigheid zal zijn tol vragen, als je nog niet op elkaar bent ingestemt kan dat veel probs geven.
Ik ben dol op kinderen, ik zou er het liefste 20 hebben ofzo, kinderen brengen veel vreugde, de liefde die je mag delen met ze is fantastisch, het is fantastisch om samen met een kind helemaal opnieuw de wereld te mogen ontdekken.
Ik vind het heerlijk om een mama te zijn.
Zo'n klein ventje of meisje die zomaar ineens stralend naar je lacht, later zomaar ineens om je nek heen vliegt, jou als held ziet, ineens zegt, pappa ik hou van je, een kindje dat begint te stralen als pappa thuis komt, die met je wil spelen, die zo nu en dan eens bij jullie in bed slaapt, terwijl je naar hem/haar kijkt, zo lief, zo kwetsbaar, zo onschuldig....
Dit staat je te wachten, maar ook s'nachts gejank, terwijl jij gewoon moet functioneren overdag, ziektetjes, kinderprobleempjes enz. enz. enz. enz.
Het is prachtig een kind, maar je moet er wel echt aan toe voor zijn, anders breng je ellende voor jezelf en voor het kind.
quote:Ik heb de indruk dat als jij je in die situatie zou bevinden, dat jij er dan niet aan toe zou zijn. Maar dat was niet de bedoeling van dit topic.
quote:Lekkere botte opmerking
Waar ben je in godsnaam mee bezig ?? Eerst moet je die hele zwangerschap doormaken ( wordt ze vet ).....
quote:Volgens mij waren al zijn zinnen bot
Op maandag 24 maart 2003 22:32 schreef miendobbelsteen het volgende:[..]
Lekkere botte opmerking
Maar oke, ik zou het moeilijk vinden als ik jou was en ik kan je niet meer wensen dan suc6 met wat je beslissing ook moge zijn...
quote:
Op zaterdag 22 maart 2003 12:00 schreef superbam het volgende:[..]
zwanger zijn is wat anders dan vet worden bedoel ik...
daarbij weet jij niet of ik dom/niet dom benja maar ze wordt dus wel dik en dan is het nog niet eens door hem
[..]nooit wat van gemerkt/last van gehad iig
is toch redelijk een algemeen bekent feit, lijkt me ook best lastig met zo'n buik
[..]klinkt raar misschien, maar dat is helemaal niet zo erg als je denkt
Wel als je nog zo jong bent als hem
[..]misschien, maar zo heb ik het niet ervaren
Als je nog en je studie erbij hebt en een baantje en je vriendin en een kind wordt het aardig druk anders...
[..]dat bespaar je weer doordat je minder gaat stappen (en kb krijgt)
Fijn op je 21ste/22ste, jeej niet meer lekker stappen.. Je kan niet eens lekker een avondje uit met je vriendin nu... Hij is jong, hij wil wat.. Ik ben nu 20 en moet er niet aan denken dat ik over 1 of 2 jaar niet meer kan stappen, omdat mijn vriendin een kind van een andere man zou krijgen/hebben... Dan maar minder geld!
[..]eens
hier ben ik het ook mee eens
[..]ben zelf ook gestopt en heb ondanks dat wel een goed betaalde baan.
kan dus wel....Het kan dus wel ja, maar je studeert omdat je het leuk vind neem ik aan.. Omdat je een studie doet die je meestal wel leuk vind. Later wil je een baan die aansluit op je studie (altans ik wel). En die toekomst wil ik voor geen goud weggooien.. Het is simpelweg een droom.. En als ik zo'n vriendin zou krijgen zou ik het botweg uitmaken, puur voor mezelf.. Klinkt hard, maar ik denk ook nog graag aan mezelf!
Nogmaals bedankt
Groeten Flycoo
quote:één van de zinnigste posts met de nuttigste info in het hele topic...
Op maandag 24 maart 2003 10:49 schreef erodome het volgende:
Er word hier wel gezegd, je bent de vader niet dus het is ook jouw verantwoordelijkheid niet...Dat is zo, maar tot in zoverre, als je blijft en het kind word geboren dan heb je verantwoordelijkheid naar het kind toe....
Een kind is geen speelballetje waarmee je kan testen, of je gaat er voor de volle 100% voor, of doe het niet....Een kind brengt grote verantwoordelijkheid met zich mee en beperkt je gigantisch in je vrijheid.
Natuurljk heeft een kind ook hele leuke kanten(anders nam niemand kinderen, iig geen meerdere kinderen), maar de verantwoordelijkheid moet je wel aankunnen....
Ben jij er klaar voor om een vader te zijn, want dit is wat je word als je blijft, niet het vriendje van je meisje, maar een pappa....
Je leven zal op z'n kop staan, niets zal meer zijn zoals je het gewend bent.
Dat heeft hele mooie kanten, maar ook zijn mindere kanten....Weeg dit goed af, spreek er met je vriendin over...
Je bent 2 maanden bij haar, je zit nog in de rozengeur en manenschijn-periode(ok is wel wat minder door dit nieuws.....), ook jullie zullen ups en downs krijgen, ben je er klaar voor om het elkaar echt te leren kennen en te leren met elkaar te leven te combineren met een kind?Een baby erbij maakt dit een stuk moeilijker namelijk, vermoeidheid, onwennigheid zal zijn tol vragen, als je nog niet op elkaar bent ingestemt kan dat veel probs geven.
Ik ben dol op kinderen, ik zou er het liefste 20 hebben ofzo, kinderen brengen veel vreugde, de liefde die je mag delen met ze is fantastisch, het is fantastisch om samen met een kind helemaal opnieuw de wereld te mogen ontdekken.
Ik vind het heerlijk om een mama te zijn.Zo'n klein ventje of meisje die zomaar ineens stralend naar je lacht, later zomaar ineens om je nek heen vliegt, jou als held ziet, ineens zegt, pappa ik hou van je, een kindje dat begint te stralen als pappa thuis komt, die met je wil spelen, die zo nu en dan eens bij jullie in bed slaapt, terwijl je naar hem/haar kijkt, zo lief, zo kwetsbaar, zo onschuldig....
Dit staat je te wachten, maar ook s'nachts gejank, terwijl jij gewoon moet functioneren overdag, ziektetjes, kinderprobleempjes enz. enz. enz. enz.
Het is prachtig een kind, maar je moet er wel echt aan toe voor zijn, anders breng je ellende voor jezelf en voor het kind.
WIL hij of NIET
zaak is wel dat hij die keuze ruim voor de geboorte van het kindje maakt. Zoel moeder als kind moeten weten of ze jou bij hun toekomst berekeningen moet incasseren of niet !
JE kan een kindje niet een vader geven om hem vervolgens af te pakken..
Je kan haar niet een hele zwangerschap laten denken dat ze ene man heeft om op te rekenen.. om vervolgens in je eentje gelaten te worden.
KIEZEN.
Of 100% of SNEL en eerlijk weg.
Ik was 19 toen ik mijn 1e kindje kreeg.
Niet gepland... ik was mij juist aan het voorbereiden op mijn volgende studie. ( HBO )
Ik ben er 100% voor gegaan..
ik heb ondervonden dat als je elkaar steunt je WEL je studie kan volgen.... dat als je hard wil werken.. je het financieel WEL kan redden..
Zaak is dan alleen dat je het 100% wil.
NU dus eerlijk beslissen of je een pappa wil zijn of niet.
Succes met de moeilijke beslissing..
quote:Ik ben zwanger.. mijn buik is net een luchballon..
:
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
geen seks ?
volgens mij ben jij verkeerd geinformeerd...
de behoefte aan seks is bij iedere vrouw verschillend en zal ook verschillend blijven in de zwangerschap.
Feit is wel dat vrouwen in de regel juist geiler zijn dan voorheen. Beetje dom om zomaar te gaan roepen zonder eerst informatie in te winnen
"ALLEEN ??? maar gejank, vieze luiers en gekrijs"
Heb jij wel eens een baby van dichtbij gezien ?
Het geeft je veel meer. Ja er komt gehuil bij.. net zoals jij een rotteattitude meenbrengt.. en mijn man een ochtendhumeurtje met gemopper.. jong of oud.. ze hebben allen negatieve kanten.. je weegt af of het voor je opweegt tegen de fijne dingen !!
Dan nog iets informatiefs... ( beetje dom weer geen info in te winnen eer je blèrt, niet ?)
baby´s slapen de eerste tijd zo´n 18 uur per dag ( de één iets meer de ander iets minder )
dat betekend dus 18 uur geen gebler in normale omnstandigheden.
Je bent in totaal ruwe geschat zo´n 2 uur per dag bezig met voeden...
6 uur wakker min 2 uur een fles/ borst in zijn/haar mond.. geeft nog maar 4 uur om eventueel te janken..
Van die 4 uur ligt hij een half uur rozig in een badje te doezelen.. 3,5 UUR !!!
enz enz......
Financieel ???
Als je samenwoont tuurlijk leg je dan financieel bij.. dan heb je toch een gezamelijk huishouden.. ?? Je kiest voor een gezin of niet.
Als jij pappa wil zijn.. dan moet je pappa zijn..
als je het niet wil.. dan moet je nu weg..
Het gaat er gewoon om of je wil of niet..
[Dit bericht is gewijzigd door Mirage op 25-03-2003 10:16]
quote:Flycoo, ik wens je veel sterkte na deze beslissing; ik heb er ook wel begrip voor. Waar ik minder begrip voor heb, is de houding van een aantal fokkers, die zonder meer jouw vriendinnetje veroordelen; het meisje krijgt wel mooi in haar eentje een kind en ik geloof niet dat ze het verdient heeft te worden afgeschilderd als een geraffineerde opportuniste oid.Suc6 en sterkte voor haar!!
Op dinsdag 25 maart 2003 10:03 schreef Flycoo het volgende:
Bedankt allemaal, ik heb besloten samen met haar om te stoppen met de relatie. Oftewel we zijn uit elkaar. Ik zou haar nog wel altijd blijven zien (hoor je altijd als een relatie over is maar denk dat dit een ander verhaal is) Is wel een verdomt moeilijke beslissing maar ik denk dat het beter is zo. Maar in ieder geval bedankt voor de reactie's en ik ga verder met het verwerken van dit alles en weer lekker door met mijn levenNogmaals bedankt
Groeten Flycoo
quote:Ja ik steun haar ook in haar beslissing en ik denk dat het haar gaat lukken nogmaals bedankt voor alle reacies
Op dinsdag 25 maart 2003 10:15 schreef Natemy het volgende:
Flycoo, ik wens je veel sterkte na deze beslissing; ik heb er ook wel begrip voor. Waar ik minder begrip voor heb, is de houding van een aantal fokkers, die zonder meer jouw vriendinnetje veroordelen; het meisje krijgt wel mooi in haar eentje een kind en ik geloof niet dat ze het verdient heeft te worden afgeschilderd als een geraffineerde opportuniste oid.Suc6 en sterkte voor haar!!
Sorry dat ik het zo bot zeg, maar zo bekijk ik het. Ga lekker studeren, daarna werken, en daarna pas een kind krijgen met iemand van wie je weet dat je voor een langere tijd een stabiele basis voor een kind en voor jezelf kunt creeeren en onderhouden....
quote:
Op dinsdag 25 maart 2003 13:21 schreef Joe Gain het volgende:
je studeert nog en je hebt pas twee maanden een relatie? Ik zou het zo snel mogelijk uit maken, kom op man, wees realistisch, je kent haar nog niets eens door en door, en daar sta je over 6 maanden poepluiers te verschonen, terwijl je, met jouw leeftijd en studie, volop aan het neuken en rukken moet zijn. En het is niet eens jouw kind!!!!Sorry dat ik het zo bot zeg, maar zo bekijk ik het. Ga lekker studeren, daarna werken, en daarna pas een kind krijgen met iemand van wie je weet dat je voor een langere tijd een stabiele basis voor een kind en voor jezelf kunt creeeren en onderhouden....
en ff ontopic: moeilijke situatie, maar hoop voor jezelf dat je de juiste beslissing heb genomen.
suc6 verder
[Dit bericht is gewijzigd door SeeS op 25-03-2003 16:08]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |