dus wil ik vragen of hier mensen zijn die ervaring hebben met antidepressiva. of je nou ook zo jong bent als ik of niet, ik zou graag wat ervaringen van anderen horen, ook om me een beetje een beeld te kunnen vormen van wat me te wachten staat.
Alvast bedankt!
moet ik verder gaan?
oow ja... ik ben 14 en zit in 4VWO... ik voel me niet bepaald 14 ofzo aangezien ik alleen met 16 jarigen in de klas zit en bijna al mijn vrienden ook 16 jaar of ouder zijn... en als je ziet dat gemiddeld 1 op de 10 jongeren op het voortgezet onderwijs ECHT depressief (dus dat het is vastgesteld en die mensen in therapie zijn) zijn, is het wel degelijk iets dat je serieus moet nemen
[Dit bericht is gewijzigd door Yuki op 21-03-2003 21:14]
quote:Ja, met het lezen van het tweede gedeelte van m'n post
Op vrijdag 21 maart 2003 21:12 schreef Yuki het volgende:
depressie: jezelf waardeloos voelen, zeer grote overlijdenswens, automutilatie, zin van het leven niet meer zien...moet ik verder gaan?
Een heleboel kinderen hebben dat rond die leeftijd, maar om dan meteen antidepressivum te gaan slikken?
quote:Dat zijn geen bijwerkingen van een depressie, dat is een doorsnee 14 jarige als je het mij vraagt...
Op vrijdag 21 maart 2003 21:12 schreef Yuki het volgende:
depressie: jezelf waardeloos voelen, zeer grote overlijdenswens, automutilatie, zin van het leven niet meer zien...moet ik verder gaan?
hij heeft nu dus pillen ertegen
quote:Slechte resultaten op school of geen vrienden mischien
Op vrijdag 21 maart 2003 21:13 schreef R2cksson het volgende:
Hoe kun je op die leeftijd nou depressief zijn?!
quote:Niet
Op vrijdag 21 maart 2003 21:08 schreef NiKos het volgende:
ik ben 17.. en 10 minuten geleden mijn eerste ingenomen
quote:Ik was 9 en ken de meeste Antidepressiva nu wel.....
Op vrijdag 21 maart 2003 21:13 schreef R2cksson het volgende:
Hoe kun je op die leeftijd nou depressief zijn?!
Heden ben ik medisch vrij en zie alles positief,maar dat was niet door de hulp van Medicijnen.... Ik heb het allemaal zelf moeten doen....
Het helpt alleen de pieken en dalen af te zwakken.
Ik ben zelf 17, slik ook al een half jaar antidepressiva (eerst prozac, nu paroxetine) en daarnaast een miniminibeetje antipsychotica voor mijn angsten.
Ik ben ook een boek aan het schrijven (soort dagboek) misschien dat jou dat ook helpt
Als je wil mag je me toevoegen op msn
[Dit bericht is gewijzigd door Cynix ® op 08-01-2004 23:31]
Mag ik weten hoe een arts zoiets voorschrijft, op welke basis zoiets gebeurt, aantal gesprekken ed?
Dat moet niet mogen...
Zoals jij zelf al zegt.. het maakt meer stuk dan goed..
Door niets te voelen los je je problemen echt niet op...
14 en door een arts aan een verslaving geholpen worden..
Belachelijk
Tijdje gelede kreeg ik ze ook voorgeschreven alleen omdat ik ff niet meer wist welke kant ik op moest met me leven. En ik was toen pas 19...
Hoezo slechte huisarts? Tijdje later vond ik een opleiding die me geweldig leek en heb een paar leuke hobbiez er bij! Echt helemaal top. En zonder die maffe Seroxat of zow. Ranzige zooi... misselijk worden van een pil en er aan verslaafd kunnen worden. Das geen medicijn in mijn ogen!!
Ik zou je adviseren om ze niet te slikken (maar wie ben ik heh? ^_^). En er gewoon over praten met iemand familie/vrienden/psycholoog.
ik vraag dit zodat ik een beetje weet wat ik kan gaan verwachten. Weet er al aardig wat vanaf door me ma enzo, maar toch...
quote:Leeftijd zegt niet zo veel denk ik, het gaat er om hoe oud/ver die jongen is als persoon, sommigen van 14 zitten misschien al op het nivo van een 18 jarige, en als je dan depressief bent/identiteits crisis hebt (wat vaak voorkomt bij jongeren in de puberteit) moeten er pillen voorgeschreven worden om die dalen af te vlakken en zo die jongen te behoeden voor impulsieve gedachten/ondernemingen.
Op vrijdag 21 maart 2003 21:19 schreef Lopat het volgende:
Belachelijk.. welke arts schrijft dat voor?Dat moet niet mogen...
Zoals jij zelf al zegt.. het maakt meer stuk dan goed..
Door niets te voelen los je je problemen echt niet op...
14 en door een arts aan een verslaving geholpen worden..
Belachelijk
Mijn advies is dat je de komende periode alles over je heen moet laten komen en vooral blij moet zijn dat je er zo vroeg bij bent, dan verkloot je je gehele pubertijd tenminste niet. Leg jezelf geen deadline op van "dan en dan moet ik ervan af zijn" en probeer de situatie te accepteren.
De medicijnen zijn een ondersteunend middel, je zult er zelf - met de hulp van vrienden is ook nooit weg - uit moeten komen.
Als je wat meer wilt weten mag je me best mailen ofzo
Heel veel sterkte iig
quote:Nou ik weet niet waar jij gestudeert hebt, maar dit is echt nonsens van de bovenste plank...
Op vrijdag 21 maart 2003 21:22 schreef Kwarkie het volgende:[..]
Leeftijd zegt niet zo veel denk ik, het gaat er om hoe oud/ver die jongen is als persoon, sommigen van 14 zitten misschien al op het nivo van een 18 jarige, en als je dan depressief bent/identiteits crisis hebt (wat vaak voorkomt bij jongeren in de puberteit) moeten er pillen voorgeschreven worden om die dalen af te vlakken en zo die jongen te behoeden voor impulsieve gedachten/ondernemingen.
Ik kan me goed voorstellen dat wanneer je vreselijke dingen hebt meegemaakt, moord, doodslag, seksueelmisbruik, etc... dat je het super moeilijk hebt...
Maar als dat niet zo is.. dan help je een kind de grond in door dit soort middelen...
In je puberteit leer je jezelf kennen, als je dat onderdrukken gaat met antidepressiva, jeeesus... je sloopt iemand.....
Ik vind dit echt heeel kwalijk
quote:1: ik ben al wel uitgegroeid, lig nogal voor op me leeftijdsgenoten zoals ik daarnet al uitlegde
Op vrijdag 21 maart 2003 21:19 schreef shmoopy het volgende:
Zo jong, nog niet eens uitgegroeid, en nu al aan de anti-depressiva?Mag ik weten hoe een arts zoiets voorschrijft, op welke basis zoiets gebeurt, aantal gesprekken ed?
quote:Ben ik niet met je eens. Bij mij hebben ze het bewust niet gedaan en nu is het dubbel en zo hard terug gekomen. Ik heb tijden lang depressieve periodes gehad in de pubertijd en er is niks aan gedaan, waardoor ik mezelf vooral van een negatieve kant heb leren kennen. Ik denk dat je ieder geval apart moet zien.
Op vrijdag 21 maart 2003 21:25 schreef Lopat het volgende:In je puberteit leer je jezelf kennen, als je dat onderdrukken gaat met antidepressiva, jeeesus... je sloopt iemand.....
Ik vind dit echt heeel kwalijk
quote:ff offtopic dan maar
Op vrijdag 21 maart 2003 21:25 schreef Lopat het volgende:[..]
Nou ik weet niet waar jij gestudeert hebt, maar dit is echt nonsens van de bovenste plank..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |