abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 25 maart 2003 @ 14:44:49 #201
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_9362784
quote:
Op dinsdag 25 maart 2003 14:41 schreef rvand het volgende:

[..]

Of het standpunt van Bos voor het merendeel van de PvdA leden/stemmers onacceptabel is weet ik (nog) niet. Ik moet het nog zien.
Voor de rest kan ik me je reactie wel voorstellen, maar vind je ook niet dat nu de oorlog toch bezig is, het vasthouden aan een door de realiteit achterhaald standpunt weinig zinvol is?
Voor mij zal het er behoorlijk van afhangen wat Bos nu als compensatie van het CDA gaat krijgen.

Ik denk dat er pas problemen ontstaan op het moment dat de PvdA instemt met militaire steun. Op het gebied van de actualiteit kon Bos niet anders, denk ik. Hij heeft trouwens nooit gezegd dat hij de oorlog steunt. Hij heeft gezegd de oorlog te blijven betreuren, maar gezien het feit dat de oorlog bezig is en ALS hij dan al zou moeten kiezen, dat hij dan wel hoopt dat de geallieerden hem snel winnen. Dat lijkt me meer een realistisch standpunt dan dat het betekent dat hij achter de politieke steun staat en een meer realistisch standpunt dan hopen dat als je maar lang genoeg blijft roepen dat je tegen die oorlog bent, dat de oorlog dan ophoudt.
Art is long and time is fleeting
And our hearts, though stout and brave
Still, like muffled drums are beating
Funeral marches to the grave
  dinsdag 25 maart 2003 @ 14:46:05 #202
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_9362826
quote:
Op dinsdag 25 maart 2003 14:40 schreef daburnd88 het volgende:

[..]

Eigenlijk was het niet zo positief bedoeld, maar goed laten we daar niet een heel topic over door gaan.

Wat is er mis met een topic lang het uitleggen van mijn kant en het niet snappen van jouw kant?
quote:
Op dit moment heb ik meer respect voor alle partijen dan voor de pvda en cda. Ik kon het gedraai van de cda al niet hebben, maar nu komt de pvda ook nog eens met dezelfde benadering. Ik vind dat iedereen een duidelijke mening moet hebben, daar kan je tenminste wat mee.
De andere partijen liggen nu in de luwte waardoor hun 'fouten' niet worden (over)belicht.
quote:
Het straalt er gewoon vanaf dat deze 2 partijen gewoon graag willen regeren.
Ja, dat was ook de boodschap die uit de verkiezingsuitslag te lezen viel.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  dinsdag 25 maart 2003 @ 14:49:36 #203
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_9362915
quote:
Op dinsdag 25 maart 2003 14:44 schreef Wile_E_Coyote het volgende:

[..]

Ik denk dat er pas problemen ontstaan op het moment dat de PvdA instemt met militaire steun.

Dan onstaan er flinke problemen ja, maar is dat te verwachten? Ik denk het never nooit niet.
quote:
Op het gebied van de actualiteit kon Bos niet anders, denk ik. Hij heeft trouwens nooit gezegd dat hij de oorlog steunt. Hij heeft gezegd de oorlog te blijven betreuren, maar gezien het feit dat de oorlog bezig is en ALS hij dan al zou moeten kiezen, dat hij dan wel hoopt dat de geallieerden hem snel winnen. Dat lijkt me meer een realistisch standpunt dan dat het betekent dat hij achter de politieke steun staat en een meer realistisch standpunt dan hopen dat als je maar lang genoeg blijft roepen dat je tegen die oorlog bent, dat de oorlog dan ophoudt.
Daar ben ik het mee eens.
  dinsdag 25 maart 2003 @ 14:51:01 #204
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_9362955
quote:
Op dinsdag 25 maart 2003 14:49 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Dan onstaan er flinke problemen ja, maar is dat te verwachten? Ik denk het never nooit niet.

Ik mag hopen van niet.
quote:
[..]

Daar ben ik het mee eens.

Oh, dank u, dank u, dank u
Art is long and time is fleeting
And our hearts, though stout and brave
Still, like muffled drums are beating
Funeral marches to the grave
pi_9363004
quote:
Op dinsdag 25 maart 2003 14:40 schreef daburnd88 het volgende:

[..]
Op dit moment heb ik meer respect voor alle partijen dan voor de pvda en cda. Ik kon het gedraai van de cda al niet hebben, maar nu komt de pvda ook nog eens met dezelfde benadering. Ik vind dat iedereen een duidelijke mening moet hebben, daar kan je tenminste wat mee. Het straalt er gewoon vanaf dat deze 2 partijen gewoon graag willen regeren.

Kun jij de VVD nog volgen dan?
pi_9363648
quote:
Op dinsdag 25 maart 2003 14:52 schreef rvand het volgende:

[..]

Kun jij de VVD nog volgen dan?

Je daar heb ik geen problemen mee. Ik volg meedere partijen makkelijk. Maar de pvda en cda zijn het zeker niet.
[url=http://members.home.nl/luijtelaar/cinema.htm]cinema[/url] mijn homecinema | ik ben liever dood dan links | bush, de nieuwe messias
  dinsdag 25 maart 2003 @ 15:26:18 #207
14513 SilverMane
It`s all about the Mammon
pi_9363874
Ik val een beetje binnen nu, maar....... wie volgd hem dan op? Dus het zal wel allemaal mee vallen met zijn einde.
Je bent geen dwaas als je opgeeft wat je niet kunt vasthouden om te krijgen wat je nooit meer afgenomen kan worden.
pi_9364291
quote:
Op dinsdag 25 maart 2003 15:17 schreef daburnd88 het volgende:

[..]

Je daar heb ik geen problemen mee. Ik volg meedere partijen makkelijk. Maar de pvda en cda zijn het zeker niet.

Dus een partij die twee verschillende standpunten heeft is dan toch verdedigbaar?
pi_9364365
quote:
Op dinsdag 25 maart 2003 15:43 schreef rvand het volgende:

[..]

Dus een partij die twee verschillende standpunten heeft is dan toch verdedigbaar?

Ik heb verder nog geen 2 verschillende standpunten gezien of gehoord, maar jij hebt zeker iets wat je kan voorleggen als je zo begint te vragen. Wel graag even bronnen bij vermelden, evenals de datum zodat ik het ook zelf na kan zoeken en bekijken.
[url=http://members.home.nl/luijtelaar/cinema.htm]cinema[/url] mijn homecinema | ik ben liever dood dan links | bush, de nieuwe messias
  dinsdag 25 maart 2003 @ 16:05:51 #211
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_9364970
quote:
Op dinsdag 25 maart 2003 15:45 schreef daburnd88 het volgende:

[..]

Ik heb verder nog geen 2 verschillende standpunten gezien of gehoord, maar jij hebt zeker iets wat je kan voorleggen als je zo begint te vragen. Wel graag even bronnen bij vermelden, evenals de datum zodat ik het ook zelf na kan zoeken en bekijken.

quote:
Ook opmerkelijk was het interview van Max van der Stoel in de Volkskrant van vanochtend waarin hij zich onomwonden uitspreekt voor de Verenigde Staten en (net als ik) het kabinetsbeleid kritiseert omdat militaire steun wordt uitgesloten.
http://www.zalmlog.nl/
maandag, 24 maart 2003

Verdere discussie:
Standpunt VVD. Wie snapt het?

pi_9365158
quote:
Op dinsdag 25 maart 2003 16:05 schreef Sidekick het volgende:

[..]

[..]

http://www.zalmlog.nl/
maandag, 24 maart 2003

Verdere discussie:
Standpunt VVD. Wie snapt het?

Tja wat het kabinet beslist hoeft niet meteen gelijk te zijn aan zalm zn beslissing. Anders zou hij het kabinet zijn. Maar de verder discussie beperken we wel tot dat topic.

Heb je er wel eens over nagedacht zalm zelf te mailen? Ik doe het vaak zat.

dinsdag 25 maart 2003 @ 16:16:26 #213
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_9365292
quote:
Op dinsdag 25 maart 2003 16:11 schreef daburnd88 het volgende:

[..]

Nee, nooit over nagedacht. Waarom eigenlijk? Dat Zalm net zo draaierig is als Balkenende en Bos, dat boeit mij niet genoeg om ze daarop te wijzen. Ik houd het bij discussies hier op FOK!
pi_9365332
quote:
Op dinsdag 25 maart 2003 16:11 schreef daburnd88 het volgende:

[..]

Tja wat het kabinet beslist hoeft niet meteen gelijk te zijn aan zalm zn beslissing. Anders zou hij het kabinet zijn. Maar de verder discussie beperken we wel tot dat topic.

Wat dus het toekomstig CDA/PvdA kabinet beslist hoeft niet gelijk te zijn aan Bos zijn standpunt.
quote:
Ik mail Bos en die neemt het weer mee in zijn gesprekken met Zalm
pi_9365356
Waarom zou een formatie moeten stuklopen over iets dat in het buitenland speelt, en waar NL niet direct bij betrokken is? Waarom zou daardoor ons land nóg langer op belangrijke punten onbestuurbaar moeten blijven en daardoor schade lijden?

Nee, het is goed dat Wouter Bos éindelijk het licht heeft gezien, en vérder durft te gaan.

dinsdag 25 maart 2003 @ 16:22:13 #216
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_9365439
quote:
Op dinsdag 25 maart 2003 16:18 schreef DennisMoore het volgende:
Waarom zou een formatie moeten stuklopen over iets dat in het buitenland speelt, en waar NL niet direct bij betrokken is? Waarom zou daardoor ons land nóg langer op belangrijke punten onbestuurbaar moeten blijven en daardoor schade lijden?

Nee, het is goed dat Wouter Bos éindelijk het licht heeft gezien, en vérder durft te gaan.

Maar waarom had Balkenende niet 'het licht' moeten zien? De impasse "over iets dat in het buitenland speelt" komt van 2 kanten.
pi_9365462
Ik vind het ook een goede actie van Wouter Bos. Het heeft weinig zin om nog weken te bakkeleien over een oorlog die al aan de gang is. Er zit weinig anders op dan de situatie maar te accepteren zoals die is, te hopen dat de "Geallieerden" het Baath-regime zo snel mogelijk weten uit te schakelen en gewoon door te gaan met de formatie.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_9365471
quote:
Op dinsdag 25 maart 2003 16:17 schreef rvand het volgende:

[..]

Wat dus het toekomstig CDA/PvdA kabinet beslist hoeft niet gelijk te zijn aan Bos zijn standpunt.
[..]

Ik mail Bos en die neemt het weer mee in zijn gesprekken met Zalm

Dat zeg ik ook niet. Maar nu is het een formatie gesprek waar meteen gebackstabbed wordt.

Wat slim om bos overigens te mailen als je een vraag over Zalm hebt. DOH! Sorry, maar ik geloof niet dat bos reclame gaat maken voor zalm.

[Dit bericht is gewijzigd door daburnd88 op 25-03-2003 16:26]

pi_9365506
quote:
Op dinsdag 25 maart 2003 16:22 schreef Sidekick het volgende:

Maar waarom had Balkenende niet 'het licht' moeten zien? De impasse "over iets dat in het buitenland speelt" komt van 2 kanten.

CDA had liefst militaire steun willen leveren, net als de huidige coalitiepartners, VVD en LPF. Omdat het CDA inzag dat dat niet reëel zou zijn, hebben ze die wens laten vallen, toch?

Maargoed, het is voor mij niet helemaal helder nu.

Eiste het CDA dat de PvdA óók politieke steun zou geven, of eiste de PvdA dat het CDA zijn politieke steun zou intrekken?

pi_9365519
quote:
Op dinsdag 25 maart 2003 16:16 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Nee, nooit over nagedacht. Waarom eigenlijk? Dat Zalm net zo draaierig is als Balkenende en Bos, dat boeit mij niet genoeg om ze daarop te wijzen. Ik houd het bij discussies hier op FOK!

Meneertje koekepeertje probeerd ook eens wat te beweren
pi_9365618
quote:
Op dinsdag 25 maart 2003 16:24 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

CDA had liefst militaire steun willen leveren, net als de huidige coalitiepartners, VVD en LPF. Omdat het CDA inzag dat dat niet reëel zou zijn, hebben ze die wens laten vallen, toch?

Maargoed, het is voor mij niet helemaal helder nu.

Eiste het CDA dat de PvdA óók politieke steun zou geven, of eiste de PvdA dat het CDA zijn politieke steun zou intrekken?

Het is het cda dat het van de pvda eiste, omdat de pvda het ook toegezegd had van te voren.

Maar de steun voor een militaire inzet in irak wordt steeds groter in nederland. Nog ff en een meederheid onder de bevolking is gehaald, dan hoeven de amerikanen het alleen nog te vragen.

dinsdag 25 maart 2003 @ 16:29:02 #222
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_9365641
quote:
Op dinsdag 25 maart 2003 16:28 schreef daburnd88 het volgende:
Maar de steun voor een militaire inzet in irak wordt steeds groter in nederland. Nog ff en een meederheid onder de bevolking is gehaald, dan hoeven de amerikanen het alleen nog te vragen.
Die steun neemt al af, hoor.
pi_9365661
quote:
Op dinsdag 25 maart 2003 16:23 schreef daburnd88 het volgende:

[..]

Dat zeg ik ook niet. Maar nu is het een formatie gesprek waar meteen gebackstabbed wordt.

Het backstabben komt zeker niet bij Bos vandaan.
quote:
Wat slim om bos overigens te mailen als je een vraag over Zalm hebt. DOH! Sorry, maar ik geloof niet dat bos reclame gaat maken voor zalm.
De schoonheid van ironie......
pi_9365711
quote:
Op dinsdag 25 maart 2003 16:28 schreef daburnd88 het volgende:

[..]

omdat de pvda het ook toegezegd had van te voren.

hoe, wat wanneer? Met bron graag.
pi_9365726
quote:
Op dinsdag 25 maart 2003 16:29 schreef Farzin het volgende:

[..]

Die steun neemt al af, hoor.

Waar haal je dat vandaan?
[url=http://www.schandknaapje.nl]Farzin[/url]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: