abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 25 maart 2003 @ 13:23:10 #176
1355 [Efink]
Nulli Cedo
pi_9360663
quote:
Op dinsdag 25 maart 2003 08:45 schreef Sidekick het volgende:
Tsja, door het vuile spel in mijn ogen van het CDA, verliest Bos wat vertrouwen.
nou kan je veel zeggen, maar ik denk niet dat je het CDA in dezen van vuil spel kunt betichten. Ik zou niet weten wat er aan hun standpunt niet duidelijk is geweest en bovendien zijn ze met hun standpunt (en het regeringsstandpunt tav IRak) tegemoet gekomen aan de PvdA... Dat Bos geen standpunt hard kan maken moet je niet afschuiven op het CDA, dat is zijn eigen probleem
  dinsdag 25 maart 2003 @ 13:23:36 #177
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_9360675
quote:
Op dinsdag 25 maart 2003 13:21 schreef Perrin het volgende:
Bah, Wouter Bos!
Een mening die wordt gewaardeerd hier in het Bos-Bashing-topic.
quote:
De regenten zijn terug.
Ik heb de hoop dat het wel gaat meevallen met het CDA
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  dinsdag 25 maart 2003 @ 13:26:39 #178
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_9360736
quote:
Op dinsdag 25 maart 2003 13:23 schreef [Efink] het volgende:

[..]

nou kan je veel zeggen, maar ik denk niet dat je het CDA in dezen van vuil spel kunt betichten. Ik zou niet weten wat er aan hun standpunt niet duidelijk is geweest en bovendien zijn ze met hun standpunt (en het regeringsstandpunt tav IRak) tegemoet gekomen aan de PvdA... Dat Bos geen standpunt hard kan maken moet je niet afschuiven op het CDA, dat is zijn eigen probleem

De mening van het CDA is opzich wel duidelijk, maar de beschuldigingen tov de PvdA vind ik vuil spel.
Zo zei de Hoop Scheffer 2 à 3 keer dat het bij de PvdA ontbreekt van een standpunt. Dat vind ik gewoon schandalig!

Dat de PvdA van standpunt is veranderd is iets totaal anders!

dinsdag 25 maart 2003 @ 13:29:37 #179
1355 [Efink]
Nulli Cedo
pi_9360811
quote:
Op dinsdag 25 maart 2003 13:26 schreef Sidekick het volgende:

[..]

De mening van het CDA is opzich wel duidelijk, maar de beschuldigingen tov de PvdA vind ik vuil spel.
Zo zei de Hoop Scheffer 2 à 3 keer dat het bij de PvdA ontbreekt van een standpunt. Dat vind ik gewoon schandalig!

Dat de PvdA van standpunt is veranderd is iets totaal anders!

nee hij heeft gelijk. het lijkt er namelijk sterk op dat de achterban / partij niet echt synchroon lopen met Bos' verhaal. bovendien wil dat verhaal van Bos nog weleens wisselen... dus heeft de PvdA als partij geen duidelijk standpunt
pi_9361016
quote:
Op dinsdag 25 maart 2003 13:21 schreef Perrin het volgende:
Bah, Wouter Bos!

De regenten zijn terug.

Zijn die ooit weggeweest dan? Alle grote partijen zijn al jaren lang typische regenten partijen. Dus zeker niet alleen de PvdA maar ook de VVD en CDA
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  dinsdag 25 maart 2003 @ 13:38:12 #181
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_9361021
quote:
Op dinsdag 25 maart 2003 13:29 schreef [Efink] het volgende:

[..]

nee hij heeft gelijk. het lijkt er namelijk sterk op dat de achterban / partij niet echt synchroon lopen met Bos' verhaal. bovendien wil dat verhaal van Bos nog weleens wisselen... dus heeft de PvdA als partij geen duidelijk standpunt

Hetzelfde valt te zeggen over het CDA.
Maar ik wil niet spreken over wisselen, maar over opschuiven. En dat is 1 keer gebeurd! Inhoudelijk ben ik het niet eensmet het nieuwe standpunt van de PvdA, maar ik kan het wel begrijpen vanwege de formatie.

Niemand kan verwachten dat alle partijen die in een nieuwe regering komen 100% van hun ideeen/plannen/standpunten kan realiseren in het regeeraccoord.

pi_9361081
quote:
Op dinsdag 25 maart 2003 13:10 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Ik vind er niets mis mee dat het wollig is, of dat het leuk klinkt. Zolang het maar realistisch is.
[..]

Realistisch heeft niets met links of rechts te maken. Beide zijn meestal realistisch.
[..]

Nee, de PvdA wil meer geld stoppen in het terugdringen van de wachtlijsten (het geld dat anders bedoeld zou zijn om het zorgstelsel om te vormen + extra geld)
[..]

Dan mag jij mij uitleggen hoe het stelsel is veranderd, wat dat is niet zo.

De pvda wil meer geld stoppen in het terug dringen, maar wilden ze nog wachten met hun maatregelen totdat de wachtlijsten wat terug gedrongen waren. Sorrie, maar wat is het nu?

Je zegt 2 verschillende dingen.

[url=http://members.home.nl/luijtelaar/cinema.htm]cinema[/url] mijn homecinema | ik ben liever dood dan links | bush, de nieuwe messias
  dinsdag 25 maart 2003 @ 13:45:50 #183
1355 [Efink]
Nulli Cedo
pi_9361198
quote:
Op dinsdag 25 maart 2003 13:38 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Hetzelfde valt te zeggen over het CDA.
Maar ik wil niet spreken over wisselen, maar over opschuiven. En dat is 1 keer gebeurd! Inhoudelijk ben ik het niet eensmet het nieuwe standpunt van de PvdA, maar ik kan het wel begrijpen vanwege de formatie.

Niemand kan verwachten dat alle partijen die in een nieuwe regering komen 100% van hun ideeen/plannen/standpunten kan realiseren in het regeeraccoord.

hehe, maar Bos schuift dusdanig op dat hij z'n belofte naar achterban niet nakomt, daar waar CDA geen problemen krijgt omdat ze praktisch op hetzelfde punt zijn gebleven....
pi_9361210
quote:
Op dinsdag 25 maart 2003 13:29 schreef [Efink] het volgende:

[..]

De achterban van de PvdA is inderdaad behoorlijk gediversificeerd en daarbij ook nog eens behoorlijk mondig. Dat is absoluut een ingewikkelde kwestie voor Bos. Ik kan met het standpunt dat hij nu heeft geformuleerd ten aanzien van Irak leven (kost me wel heel veel moeite), maar er zijn zeker een flink aantal PvdA leden/stemmers die daar anders over denken.

Bij het CDA geldt dat trouwens ook. Balkenende is door zijn eigen achterban teruggefloten waarbij het ging om wel of niet regeren met PvdA. Ook heeft hij vanwege druk uit het CDA het standpunt ten aanzien van Irak aardig genuanceerd. Ik vind dat trouwens op zich niet slecht. Je vertegenwoordigt een hoop mensen en daar moet je gewoon naar luisteren.
  dinsdag 25 maart 2003 @ 13:51:42 #185
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_9361360
quote:
Op dinsdag 25 maart 2003 13:40 schreef daburnd88 het volgende:

[..]

De pvda wil meer geld stoppen in het terug dringen, maar wilden ze nog wachten met hun maatregelen totdat de wachtlijsten wat terug gedrongen waren. Sorrie, maar wat is het nu?

Je zegt 2 verschillende dingen.

Er zijn 2 dingen:
1. Zorgstelsel veranderen.
2. Wachtlijsten verminderen (voornamelijk levensbedreigende)

De PvdA wil extra geld uittrekken voor punt 2 om daarna punt 1 te realisren.
Het CDA wil eerst geld uittrekken voor punt 1 om daarna punt 2 te realiseren.

Wiegel heeft verklaard dat je niet punt 1 en punt 2 beide tegelijk kan oplossen omdat je het geld maar 1 keer kan uitgeven.

pi_9361496
quote:
Op dinsdag 25 maart 2003 13:51 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Er zijn 2 dingen:
1. Zorgstelsel veranderen.
2. Wachtlijsten verminderen (voornamelijk levensbedreigende)

De PvdA wil extra geld uittrekken voor punt 2 om daarna punt 1 te realisren.
Het CDA wil eerst geld uittrekken voor punt 1 om daarna punt 2 te realiseren.

Wiegel heeft verklaard dat je niet punt 1 en punt 2 beide tegelijk kan oplossen omdat je het geld maar 1 keer kan uitgeven.

Je geeft geen antwoord. Ik wil van jou weten welke van de 2 beweringen je zelf achter staat.
[url=http://members.home.nl/luijtelaar/cinema.htm]cinema[/url] mijn homecinema | ik ben liever dood dan links | bush, de nieuwe messias
pi_9361526
Zo, de pvda fractie is nu in het verhoor met wouter bos. Er wordt nu overlegd of ze wouter bos nog bij zijn standpunten steunen of niet.

Weet iemand inmiddels al iets over het resultaat tot nu toe te vertellen?

Ik denk dat we terecht al mogen spreken over een pvda-soap Elke dag opnieuw nieuws rond wouter bos en de pvda. En elke dag weer iets negatiefs.

dinsdag 25 maart 2003 @ 14:05:46 #188
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_9361740
quote:
Op dinsdag 25 maart 2003 13:58 schreef daburnd88 het volgende:
Zo, de pvda fractie is nu in het verhoor met wouter bos. Er wordt nu overlegd of ze wouter bos nog bij zijn standpunten steunen of niet.

Ik denk dat we terecht al mogen spreken over een pvda-soap Elke dag opnieuw nieuws rond wouter bos en de pvda. En elke dag weer iets negatiefs.

We slaan de mop van de CDA-minister van defensie, zijn officieren en de onwetendheid van de CDA-premier maar even over? Lijkt me iets soapiger, gezien het feit dat die mensen de regering vormen en de PvdA slechts een gewone politieke partij is, waarbij het weinig uitmaakt voor het beeld van Nederland wat daar intern gebeurt, zolang de formatie niet rond is.
Art is long and time is fleeting
And our hearts, though stout and brave
Still, like muffled drums are beating
Funeral marches to the grave
pi_9361928
quote:
Op dinsdag 25 maart 2003 14:05 schreef Wile_E_Coyote het volgende:

[..]

We slaan de mop van de CDA-minister van defensie, zijn officieren en de onwetendheid van de CDA-premier maar even over? Lijkt me iets soapiger, gezien het feit dat die mensen de regering vormen en de PvdA slechts een gewone politieke partij is, waarbij het weinig uitmaakt voor het beeld van Nederland wat daar intern gebeurt, zolang de formatie niet rond is.

Que?

Als ik me niet vergis is het alleen nieuw over bos en de pvda. Maar je mag hier wel de links posten als jij beweerd dat het de cda is waar zoveel opstand over is.

En mij hoor je niets positiefs over de cda zeggen hoor, want ik mag die mensen evenweinig.

dinsdag 25 maart 2003 @ 14:14:54 #190
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_9361978
quote:
Op dinsdag 25 maart 2003 13:57 schreef daburnd88 het volgende:

[..]

Je geeft geen antwoord. Ik wil van jou weten welke van de 2 beweringen je zelf achter staat.

Het PvdA-standpunt, hoewel volgens de laatste berekeningen het omvormen van hetzorgstelsel goedkoper uitvalt, waardoor het vervroegd invoeren van het nieuwe stelsel helemaal geen probleem voor mij is.
quote:
Op dinsdag 25 maart 2003 13:58 schreef daburnd88 het volgende:

Er is idd elke dag nieuws. Ik wacht af wat het resultaat is.

Het valt me al mee dat de linkse media hier nog niet is genoemd die de PvdA heel wat media-aandacht geeft. Ach, dat komt nog wel wanneer de PvdA weer als held in het nieuws komt.

pi_9362057
quote:
Op dinsdag 25 maart 2003 14:14 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Het PvdA-standpunt, hoewel volgens de laatste berekeningen het omvormen van hetzorgstelsel goedkoper uitvalt, waardoor het vervroegd invoeren van het nieuwe stelsel helemaal geen probleem voor mij is.
[..]

Er is idd elke dag nieuws. Ik wacht af wat het resultaat is.

Het valt me al mee dat de linkse media hier nog niet is genoemd die de PvdA heel wat media-aandacht geeft. Ach, dat komt nog wel wanneer de PvdA weer als held in het nieuws komt.

Ode, je geeft nog steeds geen antwoord. Maar goed, ik zal beide opmerkingen van je wel ff weg strepen en het pvda standpunt nog eens nalezen.

Waarom zou de media nu weer de schuld moeten krijgen voor het draai gedrag van bos?

pi_9362125
De pvda fractie schijnt weer eensgezind dezelfde kant op te kijken behalve 1 persoon.

Waar kennen wij dit toch van?

dinsdag 25 maart 2003 @ 14:22:10 #193
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_9362223
quote:
Op dinsdag 25 maart 2003 14:17 schreef daburnd88 het volgende:

[..]

Ode, je geeft nog steeds geen antwoord. Maar goed, ik zal beide opmerkingen van je wel ff weg strepen en het pvda standpunt nog eens nalezen.

??
Eerst geld uittrekken om de wachtlijsten te verminderen, dan geld uittrekken om het stelsel te veranderen. Dat is het PvdA standpunt en dat is waar ik in 1ste instantie achtersta. Maar het CDA-standpunt is voor mij niet zo erg.

Is het zo duidelijk genoeg?

quote:
Waarom zou de media nu weer de schuld moeten krijgen voor het draai gedrag van bos?
Geen idee, ik hoor altijd verhalen dat de linkse media bezig is Bos te verheerlijken. Maar nu Bos onder zwaar vuur komt te liggen, dan is het opeens niet meer links. Dat wou ik ff aankaarten.

De media krijgt niet de schuld van mij, want als je hebt opgelet dan heb ik aangegeven dat ik tegen het standpunt van de PvdA ben tov Irak zoals die nu voor de formatie is veranderd.

dinsdag 25 maart 2003 @ 14:23:09 #194
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_9362254
quote:
Op dinsdag 25 maart 2003 14:19 schreef daburnd88 het volgende:
De pvda fractie schijnt weer eensgezind dezelfde kant op te kijken behalve 1 persoon.

Waar kennen wij dit toch van?

CDA? VVD? LPF?
pi_9362279
quote:
Op dinsdag 25 maart 2003 14:22 schreef Sidekick het volgende:

[..]

??
Eerst geld uittrekken om de wachtlijsten te verminderen, dan geld uittrekken om het stelsel te veranderen. Dat is het PvdA standpunt en dat is waar ik in 1ste instantie achtersta. Maar het CDA-standpunt is voor mij niet zo erg.

Is het zo duidelijk genoeg?
[..]

Geen idee, ik hoor altijd verhalen dat de linkse media bezig is Bos te verheerlijken. Maar nu Bos onder zwaar vuur komt te liggen, dan is het opeens niet meer links. Dat wou ik ff aankaarten.

De media krijgt niet de schuld van mij, want als je hebt opgelet dan heb ik aangegeven dat ik tegen het standpunt van de PvdA ben tov Irak zoals die nu voor de formatie is veranderd.

pi_9362315
quote:
Op dinsdag 25 maart 2003 14:23 schreef Sidekick het volgende:

[..]

CDA? VVD? LPF?

Lol, je weet het niet eens meer. Ik geef een je een hint. Ze waren elke dag op tv, ze hadden elke 2 weken een fractie vergadering met deze uitkomst. En ze hebben de val van een kabinet op hun naam.

En dan bedoel ik niet de pvda. Het begint met een l en eindigt op pf.

dinsdag 25 maart 2003 @ 14:28:28 #197
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_9362373
Bos kan het vergeten,

Het standpunt dat hij gisteren verkondigde is onacceptabel voor het meerendeel van de PvdA leden en stemmers. Ik heb onder meer op de PvdA gestemd vanwege het standpunt dat een oorlog buiten de VN onrechtmatig is. Nu vindt hij ineens dat het wel kan?? Op zo'n partij zal ik mijn stem niet meer laten gelden en ik hoop dat de partij dit belachelijke gedraai afkeurt en uit de formatiehandelingen stapt.

Balkende lijkt gewoon een loopje met Bos te nemen. Bos moet gewoon met zijn vuist op tafel slaan, hij wil te graag. Dat is het probleem. In dit geval KAN hij niet van het eerdere stanpunt afwijken, omdat het gewoon TE fundamenteel is.

(__/)
(='.'=)
(")_(")
  dinsdag 25 maart 2003 @ 14:35:14 #198
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_9362539
quote:
Op dinsdag 25 maart 2003 14:24 schreef daburnd88 het volgende:

[..]

Eindelijk de waardering die ik verdien.
quote:
Op dinsdag 25 maart 2003 14:25 schreef daburnd88 het volgende:

[..]

Lol, je weet het niet eens meer. Ik geef een je een hint. Ze waren elke dag op tv, ze hadden elke 2 weken een fractie vergadering met deze uitkomst. En ze hebben de val van een kabinet op hun naam.

En dan bedoel ik niet de pvda. Het begint met een l en eindigt op pf.

Bij de LPF keek er niet 1 man de andere kant op; ze kijken allemaal naar een andere richting.

Ik hoop eigenlijk dat Bos wordt teruggefloten door de fractie en dat hierdoor de formatie genoodzaakt is om te stoppen.

Ik wil wel zien of de VVD zich aan zijn woord kan houden. En hoe het CDA geloofwaardig wil overkomen samen met de LPF.

pi_9362652
quote:
Op dinsdag 25 maart 2003 14:35 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Eindelijk de waardering die ik verdien.
[..]

Bij de LPF keek er niet 1 man de andere kant op; ze kijken allemaal naar een andere richting.

Ik hoop eigenlijk dat Bos wordt teruggefloten door de fractie en dat hierdoor de formatie genoodzaakt is om te stoppen.

Ik wil wel zien of de VVD zich aan zijn woord kan houden. En hoe het CDA geloofwaardig wil overkomen samen met de LPF.

Eigenlijk was het niet zo positief bedoeld, maar goed laten we daar niet een heel topic over door gaan.

Op dit moment heb ik meer respect voor alle partijen dan voor de pvda en cda. Ik kon het gedraai van de cda al niet hebben, maar nu komt de pvda ook nog eens met dezelfde benadering. Ik vind dat iedereen een duidelijke mening moet hebben, daar kan je tenminste wat mee. Het straalt er gewoon vanaf dat deze 2 partijen gewoon graag willen regeren.

pi_9362681
quote:
Op dinsdag 25 maart 2003 14:28 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Bos kan het vergeten,

Het standpunt dat hij gisteren verkondigde is onacceptabel voor het meerendeel van de PvdA leden en stemmers. Ik heb onder meer op de PvdA gestemd vanwege het standpunt dat een oorlog buiten de VN onrechtmatig is. Nu vindt hij ineens dat het wel kan?? Op zo'n partij zal ik mijn stem niet meer laten gelden en ik hoop dat de partij dit belachelijke gedraai afkeurt en uit de formatiehandelingen stapt.

Balkende lijkt gewoon een loopje met Bos te nemen. Bos moet gewoon met zijn vuist op tafel slaan, hij wil te graag. Dat is het probleem. In dit geval KAN hij niet van het eerdere stanpunt afwijken, omdat het gewoon TE fundamenteel is.

Of het standpunt van Bos voor het merendeel van de PvdA leden/stemmers onacceptabel is weet ik (nog) niet. Ik moet het nog zien.
Voor de rest kan ik me je reactie wel voorstellen, maar vind je ook niet dat nu de oorlog toch bezig is, het vasthouden aan een door de realiteit achterhaald standpunt weinig zinvol is?
Voor mij zal het er behoorlijk van afhangen wat Bos nu als compensatie van het CDA gaat krijgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')