quote:Liever draaikonterij dan illegaal oorlog voeren.
Op zaterdag 22 maart 2003 19:14 schreef X-Ray het volgende:[..]
Bush kan je tenminste niet van draaikonterij, meeloperij en besluitsloosheid beschuldigen.
quote:En de naam Bush is ook niet echt brandschoon op het gebied van draaikonterij. Herinnert iemand zich papa Bush zijn bekende toespraak?
Op zaterdag 22 maart 2003 19:15 schreef Meneer_Aart het volgende:[..]
Liever draaikonterij dan illegaal oorlog voeren.
"Read my lips. No new taxes"
En inderdaad. De eerste maanden geen nieuwe belastingen.. Oke, daarna verdubbelden ze, maar dat was bijzaak..
quote:Ah fantastisch. Eerst komen de Yanks al Brussel binnenstormen volgens jou, en nu wordt Bush jr op de uitspraken van zijn vader afgerekend. Dit wordt steeds beter zeg....
Op zaterdag 22 maart 2003 19:17 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
En de naam Bush is ook niet echt brandschoon op het gebied van draaikonterij. Herinnert iemand zich papa Bush zijn bekende toespraak?
En inderdaad. De eerste maanden geen nieuwe belastingen.. Oke, daarna verdubbelden ze, maar dat was bijzaak..
Eerwraak ook maar weer toepassen?
quote:Milosevic for president!!!!!!!!!!!
Op zaterdag 22 maart 2003 19:15 schreef Meneer_Aart het volgende:[..]
Liever draaikonterij dan illegaal oorlog voeren.
quote:Wat heeft dát er nu mee te maken
Op zaterdag 22 maart 2003 19:17 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
En de naam Bush is ook niet echt brandschoon op het gebied van draaikonterij. Herinnert iemand zich papa Bush zijn bekende toespraak?
quote:Je leest niet. En trouwens, zolang door rechts mensen uit het voormalige Paarse kabinet daarop blijven worden afgerekend, zonder dat rechts erkent dat daar ook de VVD in zat, denk ik dat in dit geval het spreekwoord 'pot verwijt de ketel' wel van toepassing verklaard kan worden.
Op zaterdag 22 maart 2003 19:18 schreef X-Ray het volgende:[..]
Ah fantastisch. Eerst komen de Yanks al Brussel binnenstormen volgens jou, en nu wordt Bush jr op de uitspraken van zijn vader afgerekend. Dit wordt steeds beter zeg....
Eerwraak ook maar weer toepassen?
quote:boehoehoe
Op zaterdag 22 maart 2003 19:27 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
Je leest niet. En trouwens, zolang door rechts mensen uit het voormalige Paarse kabinet daarop blijven worden afgerekend, zonder dat rechts erkent dat daar ook de VVD in zat, denk ik dat in dit geval het spreekwoord 'pot verwijt de ketel' wel van toepassing verklaard kan worden.
quote:Gaat het?
Op zaterdag 22 maart 2003 19:25 schreef milagro het volgende:[..]
Milosevic for president!!!!!!!!!!!
quote:De appel valt niet ver van de boom. Als ik een Amerikaan was zou ik me erge zorgen gaan maken. Eerst zijn pappie nadoen met oorlogje spelen.. Oh oh.. Wat deed pappie nog meer? Ieks! belastingen...
Op zaterdag 22 maart 2003 19:26 schreef milagro het volgende:[..]
Wat heeft dát er nu mee te maken
quote:De bombardementen op Servië versterkten de positie van Milosevic alleen.
Op zaterdag 22 maart 2003 19:25 schreef milagro het volgende:
Milosevic for president!!!!!!!!!!!
quote:tuurlijk.... kinderen van NSB-ers zijn per defintie ook fout en zo...
Op zaterdag 22 maart 2003 19:32 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
De appel valt niet ver van de boom. Als ik een Amerikaan was zou ik me erge zorgen gaan maken. Eerst zijn pappie nadoen met oorlogje spelen.. Oh oh.. Wat deed pappie nog meer? Ieks! belastingen...
tjonge jonge wat een ONZIN! je maakt jezelf nu echt belachelijk
quote:Wat een vergelijking: een politieke partij aanrekenen op het gevoerde beleid... of een zoon de daden van zijn vader aanrekenen
Op zaterdag 22 maart 2003 19:27 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
Je leest niet. En trouwens, zolang door rechts mensen uit het voormalige Paarse kabinet daarop blijven worden afgerekend, zonder dat rechts erkent dat daar ook de VVD in zat, denk ik dat in dit geval het spreekwoord 'pot verwijt de ketel' wel van toepassing verklaard kan worden.
Waarlijk islamitische familie-eerwaarden he?
quote:En ik dacht dat Farzin af en toe doorsloeg, maar jij kunt er ook wat van, hoor..
Op zaterdag 22 maart 2003 19:43 schreef X-Ray het volgende:[..]
Wat een vergelijking: een politieke partij aanrekenen op het gevoerde beleid... of een zoon de daden van zijn vader aanrekenen
.
Waarlijk islamitische familie-eerwaarden he?
quote:wat zei jij nou net... iets met pot en ketel...
Op zaterdag 22 maart 2003 19:44 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
En ik dacht dat Farzin af en toe doorsloeg, maar jij kunt er ook wat van, hoor..
kleuterklaspraat wordt het nu..hij zei hij zei mamaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!
quote:Het fundament van het internationale recht is de eigen territoriale integriteit. Dit betekent dat geen enkele staat zich het recht kan veroorloven om zich te bemoeien met de interne aangelegenheden van een andere staat. Door bijv. de oorlog te verklaren of zonder oorlogsverklaring met troepen binnen te vallen. Zou dit niet gelden dan kom je terecht in een strijd van allen tegen allen en uiteindelijk het recht van de sterksten. G.O. 1 was gebaseerd op het overtreden van Irak van dit algemeen aanvaarde fundament van het internationaal recht. Volkomen in overeenstemming dus met het internationale recht.
Op zaterdag 22 maart 2003 18:58 schreef milagro het volgende:
Wat de Irakezen doen brengt de vrede niet in gevaar..oh ja jeetje dat ik dat toch niet begreep...dus zolang er enkel gemarteld en gemoord wordt onderling boeit het niet..als er maar geen oorlog komt...want dat is erger.. en de agressor is de VS... ja zij hebben Saddam ook geen gelegenheid gegeven dit te voorkomen...nee en Chirac verdient de Nobel prijs voor de vrede zeker...want dubbele agenda's doen er alleen toe als je voor ingrijpen bent..
Voor WO 1 werd het recht tussen staten geregeld door bi- of multilaterale verdragen. Dit systeem bleek bijv. in Europa niet in staat om de Grote Oorlog te voorkomen. Verdragen konden eenvoudigweg opgezegd worden en bondgenootschappen wisselden voortdurend. In het interbellaire tijdperk werd de Volkerenbond opgericht, maar om tal van redenen, o.m. omdat Duitsland er geen lid van was en de herstelbepalingen van na WO 1 funest waren voor de politieke stabiliteit van Duitsland, zou dit eveneens een ramp worden. Na WO 2 zijn de VN opgericht om aan het internationaal recht handen en voeten te geven. Iedere staat die lid is van de VN accepteert de "hogere macht" van de VN in zake geschillen tussen staten en ondertekent het handvest. Hiermee ondertekent men overigens ook het mensenrechten handvest.
Nu levert eerder genoemd fundament van het internationaal recht een groot moreel probleem op indien in een bepaalde staat de mensenrechten met voeten worden getreden, zoals bijv. in Irak. Dit is geen causus belli, want het fundament van het internationale recht verbiedt dit. Als zo'n staat acties onderneemt tegen bijv. buurstaten dan, zie G.O. 1, is er wel een reden om in te grijpen, anders niet. Ook kunnen in geval van dreiging van buurstaten resoluties worden aangenomen, die onder bepaalde voorwaarden, meestal een beperkt ingrijpen rechtvaardigen, maar, omdat dan de veiligheidsraad van de VN een beslissing moet nemen, ligt dit veelal erg gevoelig.
Eik. komt het erop neer dat indien een bepaalde staat de mensenrechten met voeten treedt en een andere staat binnen valt noch bedreigt, er alleen een economische boycot kan worden opgelegd. In de hoop dat de economie verslechtert en het bewind ten ondergaat. Heel erg vervelend, maar noodzakelijk.
quote:Hear hear. Precies wat ik bedoelde.
Op zaterdag 22 maart 2003 19:57 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Lang verhaal
Bezwaar als ik je quote in een ander topic?
quote:Nee hoor...
Op zaterdag 22 maart 2003 19:58 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
Hear hear. Precies wat ik bedoelde.
Bezwaar als ik je quote in een ander topic?
quote:Oei, dat is geen Jip en Janneketaal
Op zaterdag 22 maart 2003 19:57 schreef Ryan3 het volgende:
verhaal
Kom hier ook ff kijken: Waarom deze oorlog binnen het recht valt
quote:Gedaan in het door Meneer_Aart aangehaalde topic
Op zaterdag 22 maart 2003 19:59 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Nee hoor...
quote:direct gerelateerd door zijn houding inzake Irak
Op zaterdag 22 maart 2003 20:15 schreef Kozzmic het volgende:
Discussieren over de oorlog svp in het oorlogsforum. Dit topic gaat over een 'naderend einde' voor Wouter Bos.
quote:Je vergeet dat Bush jr. ook leider is van de partij waarvan toemalig leider Bush sr. toen de bewuste uitspraak (overigens: no more taxes) deed.
Op zaterdag 22 maart 2003 19:43 schreef X-Ray het volgende:[..]
Wat een vergelijking: een politieke partij aanrekenen op het gevoerde beleid... of een zoon de daden van zijn vader aanrekenen
.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |