abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 25 maart 2003 @ 16:36:53 #226
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_9365882
quote:
Op dinsdag 25 maart 2003 16:31 schreef BugsySiegel het volgende:
Waar haal je dat vandaan?
Dezelfde bron die meldde dat de steun voor de oorlog toenam.
  dinsdag 25 maart 2003 @ 16:42:05 #227
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_9366022
quote:
Op dinsdag 25 maart 2003 16:25 schreef daburnd88 het volgende:

[..]

Meneertje koekepeertje probeerd ook eens wat te beweren

Ben je kwaad dat ik de discussie hier heb gewonnen?
quote:
Op dinsdag 25 maart 2003 16:28 schreef daburnd88 het volgende:

[..]

Maar de steun voor een militaire inzet in irak wordt steeds groter in nederland. Nog ff en een meederheid onder de bevolking is gehaald, dan hoeven de amerikanen het alleen nog te vragen.

Die steun gaat uit van politieke(!) steun. Of je moet natuurlijk ff een linkje geven om mijn ongelijk aan te tonen.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_9366114
Hier zijn de linkjes betreffende steun voor de oorlog in Nederland:

• peiling 24 maart
  • peiling 21 maart
  • For what it's worth, het is (c) Maurice de Hond

Conclusies:
    - Steun is afgenomen
    - Support voor militaire steun ligt een stuk lager dan support voor politieke steun

pi_9366124
    quote:
    Op dinsdag 25 maart 2003 16:31 schreef rvand het volgende:

[..]

hoe, wat wanneer? Met bron graag.

Dat hebben balkenende en maxim verhagen na het eerste kamer debat toegegeven.
    [url=http://members.home.nl/luijtelaar/cinema.htm]cinema[/url] mijn homecinema | ik ben liever dood dan links | bush, de nieuwe messias
    pi_9366155
    quote:
    Op dinsdag 25 maart 2003 16:42 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Ben je kwaad dat ik de discussie hier heb gewonnen?
    [..]

Die steun gaat uit van politieke(!) steun. Of je moet natuurlijk ff een linkje geven om mijn ongelijk aan te tonen.

Nee ik ga alleen niet in op jou oh zo geweldige argument "zalm is ook een draaikont"

Wow, wat een argument

[url=http://members.home.nl/luijtelaar/cinema.htm]cinema[/url] mijn homecinema | ik ben liever dood dan links | bush, de nieuwe messias
    pi_9366166
    Wat tegenslagen en de steun neemt af. Zal wel weer toenemen als er weer flinke progressie wordt gemaakt.

[Dit bericht is gewijzigd door BugsySiegel op 25-03-2003 16:48]

[url=http://www.schandknaapje.nl]Farzin[/url]
    pi_9366180
    quote:
    Op dinsdag 25 maart 2003 16:45 schreef Kozzmic het volgende:

• peiling 24 maart
  • peiling 21 maart

Conclusies:
    - Steun is afgenomen
    - Support voor militaire steun ligt een stuk lager dan support voor politieke steun

Hoe is dat eigenlijk in de rest van Europa, zijn daar ergens concrete cijfers van te vinden?
    pi_9366187
    quote:
    Op dinsdag 25 maart 2003 16:45 schreef Kozzmic het volgende:

• peiling 24 maart
  • peiling 21 maart

Conclusies:
    - Steun is afgenomen

Vreemd op de fok frontpage stond dat het toegenomen is. Ik neem aan dat frontpage het fout heeft
    pi_9366209
    quote:
    Op dinsdag 25 maart 2003 16:45 schreef daburnd88 het volgende:

[..]

Maxime Verhagen beweerde dit, en Wouter Bos beweerde het tegendeel. Balkenende heeft zich hier bij mijn weten niet mee bemoeit. Het is maar wie je het meest betrouwbaar acht...
      dinsdag 25 maart 2003 @ 16:50:26 #235
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_9366231
    quote:
    Op dinsdag 25 maart 2003 16:47 schreef daburnd88 het volgende:

[..]

Nee ik ga alleen niet in op jou oh zo geweldige argument "zalm is ook een draaikont"

Als je goed leest, zie je dat ik Bos en Balkenende ook draaikonten noem.
    quote:
    Wow, wat een argument
    Heb je de links van Kozzmic al bekeken?
    A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
    Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
    I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
      dinsdag 25 maart 2003 @ 16:52:43 #236
    34355 Farzin
    Weg en opgetieft.
    pi_9366287
    quote:
    Op dinsdag 25 maart 2003 16:48 schreef daburnd88 het volgende:
    Vreemd op de fok frontpage stond dat het toegenomen is. Ik neem aan dat frontpage het fout heeft
    Dat ging over de peiling van vrijdag, vriend. Gisteren is er weer een peiling gehouden, en daaruit bleek dat de steun voor de oorlog is afgenomen. Het gaat in beide gevallen om peilingen van Maurice de Hond.
    pi_9366315
    quote:
    Op dinsdag 25 maart 2003 16:48 schreef daburnd88 het volgende:

[..]

Op basis van de peiling van 21 maart, ja.
    Vervolgens is die steun weer gezakt.
    Volgens Maurice de Hond, tenminste.
    pi_9366341
    Maar ja, het naderend eind van Wouter Bos...

Het topic begint inderdaad aardig vol te raken!

dinsdag 25 maart 2003 @ 16:56:42 #239
    41223 Wile_E_Coyote
    Thank God I'm an atheist
    pi_9366371
    Bos blijft heus wel. De achterban zal hem niet laten vallen. De JS is altijd Roomser dan de Paus geweest.

Het Gastenboek op www.wouterbos.nl is overwegend positief.

Art is long and time is fleeting
    And our hearts, though stout and brave
    Still, like muffled drums are beating
    Funeral marches to the grave
    pi_9366404
    hopelijk haalt ie die grijns is van z'n smoel en z'n eindeloos gekakel of niks

hup rule nederland

pi_9366482
    Wat de achterban wel en niet vindt is nog niet zo belangrijk. Veel belangrijker is wat de fractie er van vindt. Dat raakt werkelijk de positie van Bos als fractievoorzitter.
    quote:
    De twee partijen zijn het erover eens dat resolutie 1441 van de Veiligheidsraad de 'feitelijke grondslag' is voor de interventie. Daarnaast vinden ze ontwapening van Saddam Hoessein in 'het belang van herstel van de internationale rechtsorde en het belang van het Irakese volk'. De PvdA keerde zich eerder tegen de beslissing van de Verenigde Staten om tot oorlog over te gaan.

Als de Amerikanen vragen om troepen te vervangen, zal Nederland dat steeds afzonderlijk beoordelen, hebben PvdA en CDA afgesproken. Het CDA stond welwillender tegenover mogelijke verzoeken van de VS. Militaire deelname aan de oorlog in Irak blijft uitgesloten.

quote:
    Bos maakte duidelijk dat hij de kwestie het liefst achter zich wil laten. Maar zeker vijf Kamerleden, onder wie Jet Bussemaker, Peter Van Heemst en Diederik Samsom, hebben problemen met het compromis, aldus Kamerlid Khadija Arib. Bron.
      dinsdag 25 maart 2003 @ 17:07:16 #242
    10954 Vampier
    SoCal FTW
    pi_9366611
    Kabouter Bos is naar mijn mening een slinks zakenmannetje wat erg machtsgeil is.
    Free people own guns! Slaves do not!
      dinsdag 25 maart 2003 @ 17:08:48 #243
    15449 Philosocles
    blogito ergo sum
    pi_9366635
    quote:
    De twee partijen zijn het erover eens dat resolutie 1441 van de Veiligheidsraad de 'feitelijke grondslag' is voor de interventie.
    Hmm, da's nog geen rechtvaardiging - dat woord wordt kennelijk maar vermeden om de vrede te bewaren? Ben benieuwd wat uit het gesprek met Max van der Stoel komt, PvdA-prominent en internationaal-recht deskundige.

[Dit bericht is gewijzigd door Philosocles op 25-03-2003 17:11]

iedereen is uniek behalve ik
      dinsdag 25 maart 2003 @ 17:09:27 #244
    41223 Wile_E_Coyote
    Thank God I'm an atheist
    pi_9366650
    quote:
    Op dinsdag 25 maart 2003 17:07 schreef Vampier het volgende:
    Kabouter Bos is naar mijn mening een slinks zakenmannetje wat erg machtsgeil is.
    Jij moet je er niet mee bemoeien . Jij bent een 'proud resident of the US' dus maak je maar druk om de politiek daar. heb je je handen vol aan, denk ik zo.
    pi_9366655
    quote:
    Op dinsdag 25 maart 2003 16:56 schreef Wile_E_Coyote het volgende:
    Bos blijft heus wel. De achterban zal hem niet laten vallen. De JS is altijd Roomser dan de Paus geweest.

Het Gastenboek op www.wouterbos.nl is overwegend positief.

Ja de recenties van ebay oplichters ook.
    pi_9366855
    quote:
    Op dinsdag 25 maart 2003 16:45 schreef daburnd88 het volgende:

[..]

Wacht even: Balkenende en Verhagen van het CDA weten beter dan Bos zelf wat hij gezegd heeft. Tuurlijk, dan heb je gelijk.

Trouwens , ik hoorde net van Bos dat Zalm heeft erkend tegen de oorlog in Irak te zijn. Heeft Zalm zelf gezegd... zei Bos.

pi_9366983
    Bos denkt Pronk te kunnen overtuigen. Wat een onzinnige gedachte. Bovendien een onnodige gedachte, Pronbk doet er helemaal niet toe. Ofwel, Bos is weer de weg kwijt: dit vleesgeworden compromis vergeet steeds dat híj de hoofdlijn van de partij bepaalt. En dat hij Pronk gewoon moet laten zwammen.

-----------------------------------------------------------------------------------------------
    Bos denkt critici te kunnen overtuigen

DEN HAAG - PvdA-leider Bos denkt dat hij critici ervan kan overtuigen dat de PvdA inzake Irak de juiste koers vaart. "Ik ben bereid aan iedereen ons standpunt uit te leggen, en als ik voldoende tijd krijg dan sluit ik niet uit dat ik ook Jan Pronk en Bart Tromp kan overtuigen", zei hij dinsdag voor aanvang van een nieuwe onderhandelingsronde in de kabinetsformatie.

Voormalig PvdA-minister Pronk en partij-ideoloog Tromp behoren tot een groepje prominente PvdA'ers dat vindt dat Bos in de gesprekken met het CDA over Irak te veel heeft ingeleverd.

Bos wees er dinsdag op dat de PvdA heeft vastgehouden aan haar standpunt dat Nederland niet militair betrokken mag raken bij de oorlog in Irak. Hij vindt dat PvdA en CDA nu naar de toekomst moeten kijken. Beide partijen zijn volgens hem min of meer veroordeeld tot elkaar, door gebrek aan alternatieven. "Als we zouden breken, zitten we over drie weken waarschijnlijk toch weer bij elkaar."

CDA-leider Balkenende noemde het "een uitstekend uitgangspunt" voor de formatie dat CDA en PvdA nu op één lijn zitten over Irak. Balkenende en Bos gaan zich dinsdagmiddag onder leiding van de informateurs Donner en Leijnse buigen over de vraag hoe de rest van de formatie-onderhandelingen het beste aangepakt kan worden.

Bron.

dinsdag 25 maart 2003 @ 17:23:58 #248
    41223 Wile_E_Coyote
    Thank God I'm an atheist
    pi_9366992
    PvdA-fractie achter Bos
    Gepubliceerd op dinsdag 25 maart 2003 16:53
    DEN HAAG (ANP) - De fractie van de PvdA staat met uitzondering van Tweede-Kamerlid Van Heemst achter de opstelling van PvdA-leider Bos in de onderhandelingen om te komen tot een coalitie met het CDA.

De CDA-fractie schaarde zich dinsdag eensgezind achter CDA-leider Balkenende, nadat PvdA en CDA maandag hadden besloten de strijdbijl te begraven over Nederlandse steun aan de oorlog in Irak.

Balkenende en Bos gaan zich dinsdagmiddag onder leiding van de informateurs Donner en Leijnse buigen over de vraag hoe de rest van de formatie-onderhandelingen het beste aangepakt kan worden.

PvdA-leider Bos zei na afloop van beraad met zijn fractie er alles aan gedaan te hebben om zijn fractie te overtuigen. ,,Maar je moet kunnen accepteren dat iemand een andere afweging maakt'', zei hij over het standpunt van Van Heemst.

Van Heemst vindt dat het verschil van inzicht tussen CDA en PvdA over Nederlandse steun aan de oorlog in Irak een breekpunt had moeten zijn in de formatie. Hij heeft dat geschreven in een korte verklaring. Van Heemst vindt de internationale rechtsorde zo essentieel, dat alleen op basis van een tweede resolutie van de Veilgheidsraad een militair ingrijpen gerechtvaardigd zou zijn geweest.

Na een moeizaam overleg van bijna zeven uur besloten CDA en PvdA maandagavond het verschil van mening over Irak niet verder te vergroten. Ze gaven aan de VN-resolutie 1441 te accepteren als ,,feitelijke grondslag'' voor de oorlog. Woensdagavond licht Bos het PvdA-standpunt toe aan zijn achterban tijdens een partijbijeenkomst in Amsterdam. Ook daar verwacht hij een stevige discussie.

Geactualiseerd om 16.42 uur
    Copyright 2003 ANP

pi_9367121
    quote:
    Op dinsdag 25 maart 2003 17:23 schreef rroloff het volgende:
    Bos denkt Pronk te kunnen overtuigen. Wat een onzinnige gedachte. Bovendien een onnodige gedachte, Pronbk doet er helemaal niet toe.
    Zie de Pronk-factor maar een beetje als de Wiegel-factor. Allebei niks concreets meer te melden maar nog steeds spreken voor een grote groep in hun partijen.
    pi_9367235
    Wouter Bos heeft een helder en duidelijk standpunt over Irak. En iedereen die dat niet vindt begrijpt het gewoon nog niet.

Dat gaat niet lang goed, Wouter.

Een welgemeend advies: Zeg nou gewoon dat het CDA je het mes op de keel heeft gezet. En dat je daarom aan het zwabberen bent gegaan. Iedereen snapt dat als je een regering vormt je compromissen moet sluiten. Maar ga niet net doen als je niet zwabbert. Dat vind ik zo schijnheilig.

Trouwens, Diederik Samson snapt het wél:

---------------------------------------------------------------------------------------------------
    Bos: 'Ik heb geen woordbreuk gepleegd' 25-03-2003

Wouter Bos meent 'geen woordbreuk' naar zijn achterban te hebben gepleegd. De PvdA en het CDA kwamen gisteravond overeen voor de oorlog tegen Irak te zijn. Lange tijd verdedigde Bos een standpunt tegen de oorlog. Vanmorgen schaarde de Tweede Kamerfractie van de PvdA zich vrijwel unaniem achter Bos. Bos zei dat dinsdagmiddag aan het begin van de hervatting van de onderhandelingen met premier Jan Peter Balkenende.

De PvdA rommelt sinds de knieval van Bos gisteren. PvdA-oudgedienden als Jan Pronk en Bart Tromp hebben in het openbaar gezegd dat Bos zijn rug recht had moeten houden. Het nieuwe PvdA-Kamerlid Diederik Samson zei vanmorgen na het PvdA-fractieberaad dat de PvdA een belofte heeft gebroken maar voor een goede zaak. Bos bestrijdt dat: "Ik heb geen woordbreuk gepleegd. Ik merk dat dit een moeilijk standpunt is. Ik heb de tijd nodig om dat uit te leggen."

Kamerlid Peter van Heemst is de enige die zich dinsdag na afloop van het fractieberaad tegen Bos uitsprak. Hij zal later op de dag een schriftelijke verklaring afleggen. Volgens een woordvoerder van de partij heeft de opstelling van Van Heemst geen gevolgen voor zijn functioneren binnen de partij. Eerder al zei Bos er 'alles aan gedaan te hebben iedereen te overtuigen'. "Maar je moet kunnen accepteren dat iemand een andere afweging maakt", zei hij op het Binnenhof.

De fractie voerde dinsdagochtend overleg over de standpunten in de kwestie Irak en de mogelijke gevolgen daarvan voor de kabinetsformatie van PvdA en CDA. Maandag werd na zeven uur overleg tussen CDA en PvdA duidelijk dat beide partijen doorgaan met de formatiebesprekingen, ondanks een verschillend standpunt in de kwestie Irak.

http://www.nieuws.nl/news/NEWS/article.php?cat_id=4&article_id=6572
    ------------------------------------------------------------------------------------------------

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')