Bijna 19 maanden geleden kwam ik een meisje tegen, ze was heel lief, schattig en ik vond haar meteen leuk. Geen fotomodel, maar wel lief en mooi lang haar.
Allebei hebben we een christelijke opvoeding gehad, en zij was er wat meer mee bezig dan mij.
Langzaam aan begonnen we een beetje met sex. Alles redelijk op z'n tijd, niks overhaast. Het punt was dat ze het niet wou doen, maar ondertussen deden we verder alles. Ook af en toe er gewoon in.
Op een gegeven is het er per ongeluk toch van gekomen dat we het zijn gaan doen.
Vanaf toen hebben we het een paar maanden regelmatig gedaan. Totdat haar moeder er op een vervelende manier achter kwam en het ons meteen verbood en eisste dat we stopten ().
We zijn nog een tijdje door gegaan, tot op een gegeven moment ze weer met haar moeder had gepraat en ze ineens overtuigd was dat het niet meer kon. Puur omdat in de Bijbel zou staan dat... We zijn toen 2 weken gestopt, hebben er uren over gepraat en na een goed gesprek met een goede vriend van ons was ze toch weer overtuigd om het te gaan doen.
Hierna is de sex alleen maar beter geworden. Totdat we op een gegeven moment geen plek meer hadden omdat zij bij mij thuis niet welkom was en bij haar thuis ging het ook niet.
Deze tijd hebben we het af en toe in de auto gedaan, als ouders niet thuis waren, op vakantie, zwembad en etc. Klinkt allemaal leuk, maar het was zwaar behelpen en we deden het echt niet heel vaak meer.
Begin dit jaar ben ik op kamers gegaan, ik had verwacht dat dit ons sexleven weer nieuw leven in zou kunnen blazen omdat we eindelijk ons eigen stekkie zouden hebben. Maar net toen ze haar moeder meedeelde dat ze die avond bij mij voor het eerst weer zou blijven slapen, vroeg haar moeder natuurlijk of we nog aan sex deden (achterlijke benaming). Liegen kon ze niet dus gaf ze toe en probeerde ze zichzelf te verdedigen. Helaas is ze erg weerloos tegen haar moeder. Nou, dat eindigde dus in een besluit dat ze er nu definitief mee wou stoppen, daarbij komt dat ze vanaf toen ook veel met het geloof bezig is gegaan en ze vind voornamelijk dat het om die reden niet kan.
Deze keuze is me zwaar gevallen, maar we hebben afgesproken ons uiterste best te doen om elkaar toch te bevredigen en al het andere vooral niet te laten. Erg fijn was dit niet, maar goed, we gaan er het beste van proberen te maken.
Afijn, 6 weken geleden begint ze ineens dat ze orale sex ook niet meer wilt omdat het ook te intiem zou zijn. Goed, zo bouw je dus duidelijk geen relatie op. Ik ben zelf erg gesteld op mijn sexualiteit en vind het heel moeilijk om er mee om te gaan.
Ondertussen hebben we het in 3 maanden tijd nog 3 keer gedaan. Eigenlijk met tegenzin van haar uit, maar uit liefde voor mij. Laatste keer waren we gewoon heel intens aan het vrijen en toen ik haar in haar oor fluisterde dat ik in haar wou komen hebben we het toch gedaan, zij nam zelfs het initiatief. Volgende ochtend toen we wakker werden lag ze te huilen.
Ondertussen weet ik het ook niet meer. Is het normaal dat je van iemand van 20 kan verwachten dat ie praktisch geen sex heeft? Ik voel me echt zo kut de laatste 3 maanden. Moet ik nou echt mezelf zo uitschakelen en uit liefde voor haar haar keuze respecteren en daarbij zelf ongelukkig en gefrustreerd raken. Of moet ik voor mezelf kiezen? Het punt is dat ik echt ontiegelijk veel van haar hou. Voor mij blijft ze de ware. Het word alleen moeilijk als zij keuzes maakt die mijn leven ondragelijk maken. Ik merk gewoon dat dit niet goed voor me is, ik maak zwaar sexueel gefrustreerde opmerkingen, word geil van een onderbroeken reclame en sjor me 2 a 3 keer per dag. En dat terwijl ik juist daarmee aan het stoppen was om me op een sexuele relatie met haar te richten. Wat moet ik nou doen?? Ik kan het echt niet zo maar met haar uit maken, daar hou ik echt veelste veel voor van haar. Maar zo verder gaan is ook geen optie. Vreemdgaan ben ik nog feller tegen, maar ik kan haar ook niet zeggen dat ik het met een ander ga doen als zij niet wil.
Ik heb dit gepost omdat ik benieuwd ben hoe anderen met deze situatie om zouden gaan. Ikzelf sta op het punt om haar mee te delen dat ik niet zo verder wil. Als het uitgaat dan word het echt pakken wat je pakken kan voor mij, dan laat ik me nergens meer door tegen houden.
Elk serieus advies is welkom.
en sex is niet het belangrijker dan de relatie, maar wel een belangrijk onderdeel!
Zelfbevrediging lijkt me prima om wat druk van de ketel af te krijgen, om het maar zo te zeggen, daar lijkt me niks mis mee. Maar het lijkt me toch dat het moeilijk wordt om dit vol te houden. Praat er nog eens goed over hoe jullie het alletwee voelen. Ik weet niet of ik mijn relatie om deze reden zou opgeven, maar het lijkt me erg moeilijk iig.
Ik snap alleen niet dat je vriendin niet voor zichzelf kan bepalen of ze sex wil. Ze wil wel vanwege de liefde maar niet vanwege dr moeder/godsdienst .
Heb je het daar weleens over gehad, haar eigen willetje?
Ennuh als je jezelf 3x per dag helpt versterk je dat probleem alleen maar.. Besef wel dat je nu misschien elke dag sex wilt. maar als je getrouwd bent of samenwoond blijf je echt niet heel je leven dagelijks met elkaar naar bed gaan..
'k zou zeggen beheers je als zij je waard is wat je zegt dat ze je waard is.. ennuh als je er moeite mee hebt concentreer je dan op andere dingen dan sex..
nogmaals als je echt van haar houdt, stel je alles ondergeschikt aan haar..
Maar goed, als je echt van haar houdt dan blijf je natuurlijk bij haar. De oorzaak ligt hier dus bij haar moeder? Dan moet je je kip zo sterk zien te krijgen dat ze 's wat weerstand tegen d'r ma durft te uiten.
Ze moet voor zichzelf opkomen. Straks zijn jullie wat ouder, wonen jullie misschien samen en dan? Mag je dan nog steeds niet neuken?
Maar als zij de ware voor jou is, en andersom ook uiteraard, dan moet je haar niet dumpen omdat je nu wat sexueel gefrustreerd raakt...
quote:....normaal dat je van iemand van 20 kan verwachten...
Op donderdag 20 maart 2003 14:18 schreef Mordreth het volgende:
Praat er goed met haar over en zeg dat je het heel erg mist.. ik weet niet hoe oud ze is?
quote:Waarom is ze bij jou ouders niet welkom?
Totdat we op een gegeven moment geen plek meer hadden omdat zij bij mij thuis niet welkom was en bij haar thuis ging het ook niet.
quote:Da's hij, niet z'n vriendin...
Op donderdag 20 maart 2003 14:19 schreef Yorout het volgende:[..]
....normaal dat je van iemand van 20 kan verwachten...
Ik persoonlijk zou het nooit uitmaken in dit geval. Ik heb zelf ook iets dergelijks meegemaakt. Het enige wat helpt is geduld hebben, dit is makkelijk gezegd en kan soms heel moeilijk zijn, maar geloof me dat helpt.
Wat betreft het geloof is haar keuze op zich niet vreemd, ikzelf ben van mening dat het niet uitmaakt als je echt helemaal zeker weet dat je met elkaar verder gaat. God beschouwt ons als zijn kinderen en wil ons graag beschermen zoals een vader dat zou doen, vandaar dat ik denk dat het echt niet uitmaakt, als je maar zeker van je zaak bent.
Mijn advies luidt : Maak het niet uit. Heb geduld, ook al is dat erg moeilijk.
quote:Oh, sorry je heb gelijk. Dan moeten we nog even op dat antwoord wachten
Op donderdag 20 maart 2003 14:21 schreef Musiquence het volgende:[..]
Da's hij, niet z'n vriendin...
Ik kan niet een relatie met iemand hebben en geen sex hebben. Kan ze honderd keer gelovig zijn en de ware. Sex is voor mij een heel belangrijk deel van een relatie......zonder sex is er voor mij geen relatie.
Dus als ik jou was zou ik het uitmaken of haar iig laten weten hoe jij er over denkt. Wil ze dan nog niet.....zou ik het uitmaken.
De liefde gaat na een tijd wel over.....en dan is er vrij baan voor betere relaties.
Het enige wat ik niet zou doen is vreemdgaan da's achterbaks en vuil
Laat haar eerst es ff wat redelijkheid in het hoofd van d'r ma stampen verdomme dat kind is kompleet gehersenspoeld, "omdat het in de bijbel staat" , ja lekker dan, als er in de bijbel staat dat je van een gebouw af moet springen als jeje niet lekker voelt doe je dat toch ook niet, kom op, redelijkheid eerst dan de rest.
quote:Het is vaak de interpretatie van de bijbel door de mensen, dat ligt niet aan de bijbel zelf of aan het geloof, maar aan de mens erachter.
Op donderdag 20 maart 2003 14:30 schreef Nyles het volgende:
Sorry hoor, maar als zij geen sex wilt (met nadruk op haar moeder) vanwege dat geloof, is dit weer een goed voorbeeld hoe verderfelijk geloof wel niet is![]()
M'n theorie wordt weer verwezenlijkt.Laat haar eerst es ff wat redelijkheid in het hoofd van d'r ma stampen verdomme dat kind is kompleet gehersenspoeld, "omdat het in de bijbel staat" , ja lekker dan, als er in de bijbel staat dat je van een gebouw af moet springen als jeje niet lekker voelt doe je dat toch ook niet, kom op, redelijkheid eerst dan de rest.
quote:okay das waar
Op donderdag 20 maart 2003 14:33 schreef Bl00dy het volgende:[..]
Het is vaak de interpretatie van de bijbel door de mensen, dat ligt niet aan de bijbel zelf of aan het geloof, maar aan de mens erachter.
Zie ook mijn reactie hierboven.
Dus alsvolgt: Vertel die ma dat ze de bijbel verkeert interperteert
quote:Pardon!?!?!?!?!?!?
Op donderdag 20 maart 2003 14:10 schreef Cloontje het volgende:
We zijn toen 2 weken gestopt, hebben er uren over gepraat en na een goed gesprek met een goede vriend van ons was ze toch weer overtuigd om het te gaan doen.
Vooral uit het feit dat ze toch steeds weer terug komt bij die keuze blijkt dat het voor haar wel heel belangrijk is. Zij heeft dus gekozen.
Nu is de keuze aan jou. Hou je van haar en blijf je bij haar, onvoorwaardelijk? Of wil je sex en ga je dus op zoek naar een partner waar je dat wel kan krijgen?
Either way zal je voorlopig nog wel even aan het rukken blijven, want je vind waarschijnlijk niet morgen weer een ander die wel met je wil sexen.
Er is toch niets mis met een relatie waarbij het (voorlopig) blijft bij strelen en zoenen? En in je vrije tijd kan je dan jezelf bevredigen.
Grootste probleem voor mij was niet eens het gebrek aan sex, maar het complete gebrek aan intimiteit en aanhankelijkheid. Ze was al minder fysiek ingesteld dan ik, maar zij werd afkerig van aanrakingen, knuffels of andere intimiteiten, omdat zij bang was dat dat mij teveel opwond en de valse hoop gaf dat we sex zouden hebben. Daardoor werd juist een enorme barriere opgeworpen.
ik kan je alleen maar aanraden om het even aan te kijken, vooral als het de liefde van je leven is, maar zet er een punt achter als het niet werkt. Pas op dat jullie niet totaal fysiek van elkaar vervreemden.
quote:Meestal moet je zulke mensen die met de bijbel zo erg bezig zijn en er naar leven duidelijk hun gelijk geven. Bijvoorbeeld door te trouwen
Op donderdag 20 maart 2003 14:37 schreef Nyles het volgende:[..]
okay das waar
Dus alsvolgt: Vertel die ma dat ze de bijbel verkeert interperteert
Heel veel mensen nemen de bijbel TE letterlijk op en doen soms de raarste dingen, en vreemd genoeg spreken ze zichzelf tegen... Maar goed das weer een ander verhaal.
Als het meisje nou zelf problemen had met de sex, okee. Daar kun je over praten en langzaam opbouwen, maar zoals een geloof ? Liefde staat boven het geloof....
quote:Hmmz... zoals ik het lees begon d'r moeder erover te zeuren dat ze niet meer mocht terwijl zij wel wou.. en vanaf toen begon dat gedoe.
Op donderdag 20 maart 2003 14:46 schreef Brighteyes het volgende:[..]
Pardon!?!?!?!?!?!?
Je gaat iemand toch niet overhalen om sex met je te hebben. Wat is er gebeurd met vrije keuze?
Als zij ervoor kiest om geen sex te hebben voor het huwelijk dan is dat haar keuze en vind ik het voornamelijk heel goor en ranzig dat jij koste wat kost probeert haar over te halen.Vooral uit het feit dat ze toch steeds weer terug komt bij die keuze blijkt dat het voor haar wel heel belangrijk is. Zij heeft dus gekozen.
Nu is de keuze aan jou. Hou je van haar en blijf je bij haar, onvoorwaardelijk? Of wil je sex en ga je dus op zoek naar een partner waar je dat wel kan krijgen?Either way zal je voorlopig nog wel even aan het rukken blijven, want je vind waarschijnlijk niet morgen weer een ander die wel met je wil sexen.
Er is toch niets mis met een relatie waarbij het (voorlopig) blijft bij strelen en zoenen? En in je vrije tijd kan je dan jezelf bevredigen.
quote:Ze wil helemaal niet, vanaf het begin af aan al niet. Zoals ik het lees heeft dit voor haar voornamelijk met godsdienst te maken en helpen de commentaren van haar moeder haar daar alleen aan te herinneren.
Op donderdag 20 maart 2003 14:15 schreef Yorout het volgende:
Ik snap alleen niet dat je vriendin niet voor zichzelf kan bepalen of ze sex wil. Ze wil wel vanwege de liefde maar niet vanwege dr moeder/godsdienst.
Trouwen met dr.. je zegt dat ze de ware is, en dat is de enige manier om sex te hebben
quote:5e en 6e regel van boven:
Op donderdag 20 maart 2003 14:49 schreef Mordreth het volgende:[..]
Hmmz... zoals ik het lees begon d'r moeder erover te zeuren dat ze niet meer mocht terwijl zij wel wou.. en vanaf toen begon dat gedoe.
quote:Nog geen woord over d'r moeder gezien hoor!
Op donderdag 20 maart 2003 14:10 schreef Cloontje het volgende:
Het punt was dat ze het niet wou doen, maar ondertussen deden we verder alles.
En dan nog, als heeft het wel met d'r moeder te maken. Als zij zich er niet prettig bij voelt moet ze het ook gewoon niet doen! Je kan heel veel schade aanrichten met sex tegen je zin in doen!
quote:Liefde en geloof zouden gelijk moeten staan. Geloof = liefde, voor het grootste deel althans. Vrijwel alles in het geloof heeft dan ook met liefde te maken. Je moet heel erg goed uitkijken dat je niet naast je schoenen gaat lopen en juist het tegenovergestelde gaat doen, van wat de bijbel ons zegt.
Op donderdag 20 maart 2003 14:49 schreef ArmaniMania het volgende:[..]
Als het meisje nou zelf problemen had met de sex, okee. Daar kun je over praten en langzaam opbouwen, maar zoals een geloof ? Liefde staat boven het geloof....
Ik sluit me ook aan bij Brighteyes. Als zij het om wat voor reden dan ook geen sex wil, dan moet je dat respecteren, dat kan en mag je niet (lees: nooit) afdwingen.
Mijn advies voor de topicstarter blijf : Heb geduld, als je echt van haar houdt.
[Dit bericht is gewijzigd door Bl00dy op 20-03-2003 14:58]
Ze is bij mij thuis niet meer welkom omdat mijn moeder ook een verhaal appart is. Ze heeft zelfs ruzie gezocht met de ouders van m'n vriendin.
Toen we het dus wel deden was ze btw er wel van overtuigd dat het kon, omdat we elkaars eerste waren en het voelde gewoon goed en we hebben gewoon een heel bewuste keus gemaakt bij elkaar te blijven.
Ik heb haar btw nooit onder druk gezet een keuze te maken het wel te doen. Maar vaak liep ze te twijfelen en wist ze niet waarom. Haar hele leven is ze gewoon opgegroeid met het idee dat sex vies is, iets is voor als je 30 bent ofzo en eigenlijk alleen om kindertjes te maken.
quote:Als ik voor de sex had gekozen was ik hier niet aan begonnen of had ik het al heel lang geleden uitgemaakt. Sex is niet het belangrijkste, maar ik mis het wel. Heel erg zelfs, omdat ik er van kan genieten en omdat ik er gewoon behoefte aan heb, ik ben een man van net 20, wat verwacht je?
Either way zal je voorlopig nog wel even aan het rukken blijven, want je vind waarschijnlijk niet morgen weer een ander die wel met je wil sexen.
Misschien moet je bij een ander meisje ook wel zo lang wachten en moet je eerst nog 20 colaatjes voor d'r kopen en mee naar de film nemen enzo
Blij dat ik geen 16 meer ben hihi
quote:Wat haar redenen ook zijn om geen sex te willen, die redenen zul je moeten respecteren. Ik heb zelf ook geen affiniteit met leefregels door het geloof maar voor haar is het blijkbaar erg belangrijk.
...We zijn toen 2 weken gestopt, hebben er uren over gepraat en na een goed gesprek met een goede vriend van ons was ze toch weer overtuigd om het te gaan doen...
-----
...Eigenlijk met tegenzin van haar uit, maar uit liefde voor mij. Laatste keer waren we gewoon heel intens aan het vrijen en toen ik haar in haar oor fluisterde dat ik in haar wou komen hebben we het toch gedaan, zij nam zelfs het initiatief. Volgende ochtend toen we wakker werden lag ze te huilen...
quote:wat mensen allemaal wel niet over hebben voor sex
Op donderdag 20 maart 2003 14:58 schreef EggsTC het volgende:
TROUWENNNNNNNNNNNNNNNN
quote:Daar kan ik heel kort over zijn. Als ik liefde heb weet ik zeker dat ik liefde heb. Maar als ik er over moet lezen in een bijbel geloof ik dat ik liefde heb,maar weet het dan nog lang niet zeker.
Op donderdag 20 maart 2003 14:55 schreef Bl00dy het volgende:[..]
Liefde en geloof zouden gelijk moeten staan. Geloof = liefde, voor het grootste deel althans. Vrijwel alles in het geloof heeft dan ook met liefde te maken. Je moet heel erg goed uitkijken dat je niet naast je schoenen gaat lopen en juist het tegenovergestelde gaat doen, van wat de bijbel ons zegt.
Alles wat je met liefde doet kun je meer me bereiken dan met geloof...
Sterker nig in sommige landen zijn ze oorlog aant voeren wegens geloofsovertuigingen. Heilge oorlogen noemen die idiooten dat dan ook nog...
quote:Je weet dat ik al jaren op je wacht
Op donderdag 20 maart 2003 14:59 schreef Ilsjuhh het volgende:[..]
wat mensen allemaal wel niet over hebben voor sex
quote:sure
Op donderdag 20 maart 2003 15:00 schreef EggsTC het volgende:[..]
Je weet dat ik al jaren op je wacht
![]()
en nog een beetje vreemd dat ze bij jullie thuis niet welkom is
COMMUNICEREN!!!!!!
quote:Ik persoonlijk verwacht ook niet anders. Heel verstandig dat je zegt dat sex niet het belangrijkste is. Dat je er behoefte aan hebt is begrijpelijk.
Op donderdag 20 maart 2003 14:55 schreef Cloontje het volgende:
[..]Als ik voor de sex had gekozen was ik hier niet aan begonnen of had ik het al heel lang geleden uitgemaakt. Sex is niet het belangrijkste, maar ik mis het wel. Heel erg zelfs, omdat ik er van kan genieten en omdat ik er gewoon behoefte aan heb, ik ben een man van net 20, wat verwacht je?
Maar heb geduld en dan weet ik als ik je verhaal zo lees, dat het allemaal wel goed komt. Als zij idd is opgevoed met het idee dat sex 'vies' is, dan is dat aan jou om haar te laten zien dat dat niet zo is. Tot de tijd dat zij er wel klaar voor is, zul je dat moeten accepteren. Ik hoop ook voor jou en voor haar dat je bij elkaar blijft.
Sterkte in ieder geval, wat je keuze ook mag worden.
quote:
Op donderdag 20 maart 2003 15:00 schreef Ilsjuhh het volgende:[..]
sure
quote:als ik een plaatje kon verkleinen had ik er allang 1 gehad
Op donderdag 20 maart 2003 15:08 schreef EggsTC het volgende:[..]
Neem een keer een icon joh..iconloze
En ik zie sjorren niet echt als de oplossing, want er is meer wat ik mis dan alleen kwakkie lozen.
Communicatie is in mijn ogen weinig mis mee, we hebben er echt uren over gepraat. Maar helaas bleef het van haar kant altijd bij: "ik vind dat het zo in de bijbel staat en daarom doe ik het niet meer".
De reden dat ze bij mij thuis niet meer welkom is is omdat ze daar zelf voor heeft gekozen. Mijn moeder heeft echt hele smerige dingen gedaan om mij en haar boos te krijgen en op een gegeven moment is mijn vriendin echt huilend en scheldend naar buiten gelopen.
quote:Geef plaatje strax maar op msn, dan verklein ik hem... maar nu genoeg voor de slowchat.. anders komt ripley orde op zaken stellen
Op donderdag 20 maart 2003 15:09 schreef Ilsjuhh het volgende:[..]
als ik een plaatje kon verkleinen had ik er allang 1 gehad
quote:Dit is inderdaad een moeilijke kwestie.
Op donderdag 20 maart 2003 15:00 schreef ArmaniMania het volgende:[..]
Daar kan ik heel kort over zijn. Als ik liefde heb weet ik zeker dat ik liefde heb. Maar als ik er over moet lezen in een bijbel geloof ik dat ik liefde heb,maar weet het dan nog lang niet zeker.
Alles wat je met liefde doet kun je meer me bereiken dan met geloof...
Sterker nig in sommige landen zijn ze oorlog aant voeren wegens geloofsovertuigingen. Heilge oorlogen noemen die idiooten dat dan ook nog...
Als je liefde hebt, kun je dat inderdaad zeker weten. Geloven is hier een groot woord. Voor veel christenen, zoals ikzelf is geloven toch een soort van zeker weten, het is niet alleen het lezen. Het is ook het doen van wat de bijbel zegt. Hierbij komt heel veel neer op een ding. Heel simpel, dat is liefde.
Twijfels zullen er vrijwel altijd wel zijn, dat hoort gewoon bij je geloof.
In kwesties als deze maakt het het soms erg moeilijk.
Met liefde kun je veel bereiken, maar waar komt deze liefde vandaan? Dat moet toch ergens door ontstaan zijn. Voor mij persoonlijk is de reden erachter God. Ik respecteer daarnaast ook wat anderen denken.
In sommige landen zijn ze inderdaad oorlog aan het voeren vanwege het geloof. Dit is natuurlijk een andere discussie, maar dat is toch ook raar?
Ik denk zelf altijd van : "Hoe kan een mens (lees: sterfelijke) ooit een heilige oorlog beginnen. Dit kan en mag enkel God zelf beslissen." Wat betreft oorlogen om het geloof of namens het geloof, ik vind dat dus onzin.
Dit is een klein antwoord voor een moeilijke en gecompliceerde vraag En dit is natuurlijk nog lang niet alles wat er over te vertellen/ te schrijven is, want het onderwerp is nogal pittig
Maar voor de topicstarter helpt dit niet veel. Die zal gewoon geduld moeten hebben en haar mening moeten respecteren.
quote:Hmmmzz. Als geloof/godsdienst op zo'n manier in je relatie komt dan is het toch nie goed hoor. Ik denk dat als jullie het over jullie geloof al niet eens kunnen worden dat het dan toch het slimste is er een punt achter te zetten.
Maar voor de topicstarter helpt dit niet veel. Die zal gewoon geduld moeten hebben en haar mening moeten respecteren.
quote:Is er dan echt geen andere manier waarop je dit kunt oplossen, samen met haar? Er zijn verschillende dingen, waarmee je behoorlijk intiem kan zijn, zonder daadwerkelijk met elkaar te neuken. Je kunt wel andere intieme dingen proberen.
Op donderdag 20 maart 2003 15:10 schreef Cloontje het volgende:En ik zie sjorren niet echt als de oplossing, want er is meer wat ik mis dan alleen kwakkie lozen.
De grens tussen wat wel en niet mag is mij ook niet helemaal duidelijk met betrekking tot de bijbel, maar er zijn echt wel manieren voor. Praat met haar eens over jouw probleem en vraag wat zij wel denkt dat kan. Je zult met haar moeten gaan praten over wat zij wel acceptabel vind of niet IMHO. is denk ik voor jou nog geen oplossing.
quote:En zij nog niet aan sex blijkbaar... Al is het dan door d'r geloof.
Op donderdag 20 maart 2003 16:02 schreef Cloontje het volgende:
Trouwen ben ik nog niet aan toe.
Beetje stomme opmerking die nu plaatst maargoed.
Et staat niet in de 10 geboden dat het niet mag,.. tevens zijn de 10 geboden 'ouderwetse' geboden/richtlijnen van god naar de mensen (omdat ze jezus niet kenden)
[spirituele modus]
Wel nu, als je vriendin op basis van de bijbel geen seks wilt hebben is dat haar punt, maar het MOET niet. Als ze jezus heeft aangenomen als haar redder en verlosser dan is dat voor haar voldoende om in de hemel te komen.... Ze moet het dus niet om de regeltjes doen maar om haar overtuiging.
[/spirituele modus]
Nee ben zelf geen christen, ga alleen elke zondag naar de kerk, en hoor dit soort verhalen
(sorry alst beetje onsamenhangend is )
Ik denk dat je een scheiding moet trekken tussen Lust en Liefde.... 'Echte liefde kan wachten'
Het blijft moeilijk om anderhalf jaar van je leven in 1 A4'tje uit te leggen, natuurlijk zijn er nog veel meer meespelende factoren.
Jammer blijft dat sommige dingen uit z'n verband worden getrokken of verkeerd worden gelezen/begrepen.
Ik zal alles nog eens een paar keer goed doorlezen, en vanavond spreek ik haar weer. Gister ook, hebben we ook van 8 tot 1 lopen discusieren. Zoals inmiddels duidelijk is, communiceren doen we echt wel. Het moeilijke is alleen dat we allebei een eigen mening hebben. Is dat ook niet gewoon menselijk?
quote:Niemand zegt ook dat het in een a4'tje uit te leggen is, dat zou wel erg makkelijk zijn.
Op vrijdag 21 maart 2003 09:24 schreef Cloontje het volgende:
Mensen, iedereen hartelijk bedankt voor de moeite om te lezen en te reageren.Het blijft moeilijk om anderhalf jaar van je leven in 1 A4'tje uit te leggen, natuurlijk zijn er nog veel meer meespelende factoren.
Jammer blijft dat sommige dingen uit z'n verband worden getrokken of verkeerd worden gelezen/begrepen.
Ik zal alles nog eens een paar keer goed doorlezen, en vanavond spreek ik haar weer. Gister ook, hebben we ook van 8 tot 1 lopen discusieren. Zoals inmiddels duidelijk is, communiceren doen we echt wel. Het moeilijke is alleen dat we allebei een eigen mening hebben. Is dat ook niet gewoon menselijk?
Sorry als we je verkeerd hebben begrepen
Het is niet meer dan menselijk om een eigen mening te hebben. Je moet alleen een middenweg zien te vinden. Been there, done that. Dat is gewoon erg moeilijk, maar als ik je verhaal lees, denk ik echt wel dat er een goede oplossing uitkomt, je zult denk ik gewoon veel geduld moeten hebben.
waarom?
A) Je maat jezelf alleen maar GEK als je wel sex wilt en je geen morlele verplichtingen hebt die dat tegen houden.
B) Je altijd je vriendin haar eigen keuzes moet laten maken, en als DAT haar keuze is .. tja.. jij kan er niet mee leven dus ga je verder. (logisch lijkt me, maar no hard feelings en ook geen chantage).
C) wel kort door de bocht, maar toch een waarheid: Een relatie zonder intimiteit (sex) is een vriendschappelijkerelatie.
Als ik jou was zou ik er gewoon mee nokken, je leeft maar 1x en jezelf dan pijnigen in een leven lijkt me niet bepaald plezant, denk dat god het ook niet zo gewild had. Tenslotte wil je graag sex maar je houdt ook van haar wilt het niet uitmaken maar kan daardoor geen sex hebben.. En als je beetje van sex houdt is het lastig nog zonder sex helder te denken. Het idee dat je nooit meer sex gaat krijgen omdat je principeel tegen vreemdgaan bent en je het dus moet doen met een sexloze vriendin is moordend. Serieus je vreet jezelf op van binnen. Kieze of delen wordt't..
En dit alles zonder mening over de kansloze act van je vriendin die maar doet wat haar moeder zegt.. pff.. je kan er toch een eigen visie op nahouden, op de bijbel? Iedereen die dat ding leest kan ze eigen interpetatie hanteren. De grote fout bij een godsdienst imho ligt dan ook bij het 'met de paplepel erin gieten' gedoe. Pure speculatie: maar die moeder van je vriendin is zowaar alleen getrouwd omdat het raar was vroeger een alleenstaande moeder te zijn, en die vader komt nu ze getrouwd zijn ze behoeftes even halen bij die moeder.. nou dan zou ik als moeder ook jaloers zijn op de vrijheid en plezier die die dochter heeft. Maar als echte moeder gun je het je dochter en ga je dat niet verneuken..
[Dit bericht is gewijzigd door cYbErTiM op 21-03-2003 09:49]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |