abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_9248545
Heeft iemand misschien goede sushi gerechten? en Wie heeft het al eens gegeten en wat vond je ervan?

mij lijkt het heel

pi_9248570
Je hebt het dus nog nooit geeten?
  donderdag 20 maart 2003 @ 00:46:17 #3
50720 Wrong
Blinded by the lights..
pi_9248576
Dizzy new heights..
pi_9248734
bah bah bah
pi_9248746
wat is sushi?
  donderdag 20 maart 2003 @ 00:55:49 #6
33354 Triumph_The_Insult_Comic
Thank God I'm an atheist
pi_9248749
nooit gehad, en ook niet echt belang bij...
"Eminem is so street, I guess that's why I feel so comfortable pooping on him."
pi_9248796
Gadver!
Leven is perziksgewijs
pi_9248820
sie idd sushi topic of maak het een keer zelf, iedereen kan het, het is alleen wat werk (vooral voorbereiding en even leren rollen).
  donderdag 20 maart 2003 @ 01:05:05 #9
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_9248890
Lekker!! Hier in California kun je overal Sushi krijgen omdat er veel Japanse immigranten zijn.

Tuna Sashimi vindt ik persoonlijk het lekkerst. En de California Rolls.

Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_9253320
Sushi is echt heeeeeeeeeerlijk!!!!
Gewoon eten!!!
Met een beetje wasabi erbij en een kopje thee...:Y
When the day has come, when the sun will burn, when the beast is gone, when the Light returns...
  donderdag 20 maart 2003 @ 11:04:23 #11
8638 Ashram
World Wide Webslinger
pi_9254242
Sushi is wel lekker....dan wel met een schoteltje sashimi.
Alleen sushi is ook saai.

Ik neem meestal het volle pakket:
Altijd tempura en evt miso soepje...

voor hoofdgerecht een mixje van yakitori, sashimi en sushi...

Muahhahaha

Vanavond nog maar eens...moet er helaas wel iets van 50 euro voor uittrekken..

Everyone's got a bit of sadism and masochism in them, but not me, I'm 100% sadistic.
I'm going to burn in hell anyway, so why can't I ???
pi_9254279
Sashimi is het lekkerst, maar sushi is ook heerlijk.

Nog nooit zelf gemaakt, ben het wel altijd van plan, maar kom er maar niet aan toe. Denk dat het heel erg veel werk is. Volgens mij bespaart het enorm veel geld als je het zelf maakt.

"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_9258966
quote:
Op donderdag 20 maart 2003 00:46 schreef Poepoog het volgende:
Je hebt het dus nog nooit geeten?
nee nog nooit, maaar mij lijkt het echt heerlijk en als ik de berichten hier zo eens zie
pi_9259668
Ja doen! Je moet gewoon eens naar zo'n restaurant met een rolbandje gaan. Dan kun je steeds kleine hapjes van de rolband plukken die je er lekker uit vind zien. Er zit een erg goeie in Amsterdam, vlakbij de Kleine Komedie. Wel een kostbare gebeurtenis, maar ontzettend lekker. Het leuke van zo'n rolbandje is dat je van alles kunt uitproberen zonder dat je gelijk enorme porties hoeft te bestellen.
Het meest hemels blijft natuurlijk altijd sashimi tonijn, maar er zijn ook ontzettend lekker california rolls en maki's. De gewone sushi vind ik eigenlijk het minst interessant (stukkie vis op een rolletje rijst), omdat ik niet zo kapot ben van die rijst.
Oh ja, die kant en klaar sushi die je bij Albert Heijn kunt kopen is niet te vreten, daar hebben ze iets merkwaardigs met de rijst gedaan (de vis is wel van goede kwaliteit).
mooi he, alles
  donderdag 20 maart 2003 @ 15:43:04 #15
8638 Ashram
World Wide Webslinger
pi_9260682
Het probleem met het zelf maken van sushi is het inkopen doen. Vers vis kopen is niet moeilijk, maar sommigen weten gewoon niet waar ze het moeten halen.

Bovendien is het bereiden van de rijst al een kunst op zich. Natuurlijk zijn er altijd standaardrecepten die op zich goede resultaten afleveren maar als je de stijlen wil varieren, dan kom je toch op een redelijk omvangrijke boodschappenlijstje.

Pas doen als het voor minimaal 3 a 4 personen is.
Bovendien, nergens wordt je zo goed verwend als in een echt Japans restaurant.

De grootste aanrader voor Japans in Nederland tot nu toe:
Het Okura Hotel in Amsterdam....Japans hotel met echte Japans keuken met echte Japanners en dus geen Chinezen die tegenwoordig massaal aan de Sushibars beginnen.

Ben een paar keer geweest, het eten is fantastisch, de bediening hemels, maar de hoeveelheden zijn helaas niet echt groot uitgevallen.
Wat wel een struikelblok is, is de prijs....

We waren met 8 man....per persoon voor 100 euro gegeten en gedronken. Het is allemaal goed, maar 100 euro is achteraf gezien heel erg veel geld. De overige keren gingen er iets zachter aan toe.
Moet je wel een keer hebben geprobeerd vind ik...

WEL RESERVEREN!!

Everyone's got a bit of sadism and masochism in them, but not me, I'm 100% sadistic.
  donderdag 20 maart 2003 @ 19:24:52 #16
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_9265847
Waar halen jullie (degenen die het zelf maken) de vis vandaan...? Je moet de vis toch ongekookt of wat opeten... en als je die visjes ziet op de markt, dan zie je de rondwormen in de vis al bijna naar je toe lachen...
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
  vrijdag 21 maart 2003 @ 09:23:47 #17
8638 Ashram
World Wide Webslinger
pi_9277137
Ik doe mijn inkopen vaak in Antwerpen en om eerlijk te zijn...voor de beste vis moet je in de "achterbuurten" zijn. Zo wordt het genoemd. Ik noem het Marokkaanze wijken.

Die mensen weten wel wat goede vis is...Eerste klas vis tegen een veel betere prijs. En kruiden waarvoor je normaal 2 euro per busseltje betaalt, geven ze voor die prijs in balen....
Ik heb daar laatst nog een stuk verse tonijn gehaald. Heb ik in de winkel een stukje laten snijden om onmiddelijk te proeven.
Ik had toevallig een flesje sojasaus gekocht...
Wel met een schoon mes gesneden natuurlijk.

Ik denk dat je voor de beste vis echt zelf op een of andere vismarkt of veiling moet zijn. Andere keuzes zijn van die verschrikkelijk dure viswinkels of gewoon een betere Marokkaanse viswinkel.

vrijdag 21 maart 2003 @ 09:57:41 #18
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_9277665
Waarom is sushi eigelijk zo duur?
Ik heb het nooit gegeten. Wil het wel een keer doen.
Hier in scheveningen zit een sushi bar. Maar ben er
eigelijk nooit geweest. Mischien toch maar eens doen.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  vrijdag 21 maart 2003 @ 14:05:18 #19
5898 Taigurrr
*Diva by looks, geek by heart*
pi_9283141
Sushi zelf maken is euro-gewijs erg gunstig, zo duur zijn de ingredienten helemaal niet! Ik ga voor de ingredienten naar de Toko op de Nieuwmarkt (amsterdam), vis haal ik bij de "betere" visboer op ofwel de Cuijp (heb me laten vertellen dat bij 1 van de 2 visboeren het Okura ook altijd sushi-vis haalt), ofwel in het verlengde van de nieuwmarkt (ben even de naam kwijt, maar zit vlak bij de chinese tempel). Wel even zeggen dat je sushi-vis nodig hebt. (krijg je mooie gefileerde stukken). Rijst, zeewier etc. alleen in nood bij de appie kopen, want die is christus duur!

Ik heb een paar jaar geleden bij het Japanse Winkeltje (ook te amsterdam) een sushi-cursus gedaan, een ochtendje onder begeleiding knutselen,leren en dan smullen. En nu maak ik met regelmaat lekker cheap thuis sushi! Echt een aanrader die cursus: zie http://www.japansewinkeltje.nl , je leert namelijk precies waar je op moet letten voor de rijst. En oefening baart kunst he! (mooi excuus om VEEEEL sushi te maken en eten ) Thuis maak ik vaak makisushi met komkommer, bieslook en tonijn/zalm/garnalen. Als ik buiten de deur ga snacken, neem ik vaak een handrol met lekker veel frutsels erin (de californische bijvoorbeeld, met krab, mayo, avocado.....). Die zijn ook niet zo duur als de mooi gesneden soorten.

pi_9283375
Sushi is echt waanzinnig lekker en mijn man kan het prima zelf maken
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_9283447
quote:
Op vrijdag 21 maart 2003 14:14 schreef DarkElf het volgende:
Sushi is echt waanzinnig lekker en mijn man kan het prima zelf maken
* agenda trekt *

Wanneer schikt het? .

Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_9285050
quote:
Op vrijdag 21 maart 2003 14:17 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

* agenda trekt *

Wanneer schikt het? .

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')