mij lijkt het heel
Tuna Sashimi vindt ik persoonlijk het lekkerst. En de California Rolls.
Ik neem meestal het volle pakket:
Altijd tempura en evt miso soepje...
voor hoofdgerecht een mixje van yakitori, sashimi en sushi...
Muahhahaha
Vanavond nog maar eens...moet er helaas wel iets van 50 euro voor uittrekken..
Nog nooit zelf gemaakt, ben het wel altijd van plan, maar kom er maar niet aan toe. Denk dat het heel erg veel werk is. Volgens mij bespaart het enorm veel geld als je het zelf maakt.
quote:nee nog nooit, maaar mij lijkt het echt heerlijk en als ik de berichten hier zo eens zie
Op donderdag 20 maart 2003 00:46 schreef Poepoog het volgende:
Je hebt het dus nog nooit geeten?
Bovendien is het bereiden van de rijst al een kunst op zich. Natuurlijk zijn er altijd standaardrecepten die op zich goede resultaten afleveren maar als je de stijlen wil varieren, dan kom je toch op een redelijk omvangrijke boodschappenlijstje.
Pas doen als het voor minimaal 3 a 4 personen is.
Bovendien, nergens wordt je zo goed verwend als in een echt Japans restaurant.
De grootste aanrader voor Japans in Nederland tot nu toe:
Het Okura Hotel in Amsterdam....Japans hotel met echte Japans keuken met echte Japanners en dus geen Chinezen die tegenwoordig massaal aan de Sushibars beginnen.
Ben een paar keer geweest, het eten is fantastisch, de bediening hemels, maar de hoeveelheden zijn helaas niet echt groot uitgevallen.
Wat wel een struikelblok is, is de prijs....
We waren met 8 man....per persoon voor 100 euro gegeten en gedronken. Het is allemaal goed, maar 100 euro is achteraf gezien heel erg veel geld. De overige keren gingen er iets zachter aan toe.
Moet je wel een keer hebben geprobeerd vind ik...
WEL RESERVEREN!!
Die mensen weten wel wat goede vis is...Eerste klas vis tegen een veel betere prijs. En kruiden waarvoor je normaal 2 euro per busseltje betaalt, geven ze voor die prijs in balen....
Ik heb daar laatst nog een stuk verse tonijn gehaald. Heb ik in de winkel een stukje laten snijden om onmiddelijk te proeven.
Ik had toevallig een flesje sojasaus gekocht...
Wel met een schoon mes gesneden natuurlijk.
Ik denk dat je voor de beste vis echt zelf op een of andere vismarkt of veiling moet zijn. Andere keuzes zijn van die verschrikkelijk dure viswinkels of gewoon een betere Marokkaanse viswinkel.
Ik heb een paar jaar geleden bij het Japanse Winkeltje (ook te amsterdam) een sushi-cursus gedaan, een ochtendje onder begeleiding knutselen,leren en dan smullen. En nu maak ik met regelmaat lekker cheap thuis sushi! Echt een aanrader die cursus: zie http://www.japansewinkeltje.nl , je leert namelijk precies waar je op moet letten voor de rijst. En oefening baart kunst he! (mooi excuus om VEEEEL sushi te maken en eten ) Thuis maak ik vaak makisushi met komkommer, bieslook en tonijn/zalm/garnalen. Als ik buiten de deur ga snacken, neem ik vaak een handrol met lekker veel frutsels erin (de californische bijvoorbeeld, met krab, mayo, avocado.....). Die zijn ook niet zo duur als de mooi gesneden soorten.
quote:* agenda trekt *
Op vrijdag 21 maart 2003 14:14 schreef DarkElf het volgende:
Sushi is echt waanzinnig lekker en mijn man kan het prima zelf maken
Wanneer schikt het? .
quote:
Op vrijdag 21 maart 2003 14:17 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:[..]
* agenda trekt *
Wanneer schikt het?
.
|
Forum Opties | |
---|---|