abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 3 januari 2001 @ 17:17:36 #1
2561 judge
Life is what you make of it
pi_615818
ik zit hier een beetje met een dillema, hoop dat hier mensen raad hebben of een manier vinden dit te accepteren...

Ik heb sinds kort een relatie met een lieve meid, ze heeft ook een zoontje, ze heeft dus ook nog contact met haar ex, wat ik begrijpelijk vind (hij is en blijft de vader, ook al kijkt hij er niet haast naar om)

maar wat ik laatst van haar hoorde was ik niet blij mee, sommige zullen dit misschien licht opvatten,
voor mij is het wel degelijk iets wat ik echt niet leuk vind.

Ze vertelde me plotseling dat ze haar ex nog knuffelde en een kus gaven als ze elkaar gedag zeiden op haar mond). Terwijl we nu toch al z' on 2 maanden samen zijn.
Ze had wel verwacht dat ik het niet leuk vond, dus verzweeg ze het, tot die ene keer dat ze het wel
vertelde, ik was daardoor nogal flink geschokt, zij ook omdat ze niet had verwacht dat ik het zo erg vond, ze vertelde dat er niets achter zat... maar voor mij veranderde dat echt niet wat er door me
heen ging. Ik weet dat hij haar nog graag terug wilt, dus hij kijkt tegen die kus in ieder geval heel
anders als zij (zij heeft dan het voordeel van de twijfel)
Maar ondanks dat ze beloofd heeft het niet meer te doen, blijft het maar door me hoofd spoken.

Ik weet dat ze heel veel van me houdt, en ik ben ook ongeloofelijk gek op haar, maar waarom doet ze dan zoiets, het is toch logisch dat ik zoiets dan niet leuk vind? of ben ik dan zo'n rare?

En voor deze keer a.u.b. geen vervelende opmerkingen, ik hou ook wel van geintjes, maar dit is even serieus voor mij, dus geintjes prima, maar geen sarcasme

pi_615835
Ik ben zelf van mening dat je niet het recht hebt om te spelen met de gevoelens van een ander. Als die ex haar terug wil, mag zij hem niet op de mond zoenen. Als jij als haar vriend zulke intimiteit niet vind passen bij ex-geliefden, heeft zij daar rekening mee te houden.
Dat is mijn mening hierover.
DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
pi_615904
Wat is een zoen op de mond? Gewoon een licht kusje of echt zoen zoen. Goeie vrienden en vriendinnen geef ik vaak ook een zoen op hun mond. Dus zo zal zij het ook wel doen. Ik gaf me ex vaak ook een zoen op ze mond als ik hem gedag zei terwijl het al uit was.
Maar ja als hij der nog steeds iets achter zoekt is het wel minder.
Als zij heeft belooft het niet meer te doen, dan moet je der maar geloven en der vertrouwen.
  woensdag 3 januari 2001 @ 17:39:05 #4
2561 judge
pi_615919
Ben in ieder geval al blij dat ik niet de enige ben die hier zo over denkt...

Maar ik moet ik moet eerlijk bekennen dat ik toen echt twijfelde om gewoon te zeggen als je met hem zoent, waarom ben je dan eigenlijk bij mij?

Zij vind het niets ergs, ze doet het niet meer omdat ik het niet leuk vind, maar in principe vind ik dat de verkeerde rede, ik wil juist dat zij begrijpt dat het niet goed is, in ieder geval zeker niet met een ex...

pi_615928
quote:
Op 03 januari 2001 17:17 schreef judge het volgende:
sommige zullen dit misschien licht opvatten
Inderdaad.
Jusqu'ici tout va bien...
pi_615936
quote:
Op 03 januari 2001 17:39 schreef judge het volgende:
Ben in ieder geval al blij dat ik niet de enige ben die hier zo over denkt...

Maar ik moet ik moet eerlijk bekennen dat ik toen echt twijfelde om gewoon te zeggen als je met hem zoent, waarom ben je dan eigenlijk bij mij?

Zij vind het niets ergs, ze doet het niet meer omdat ik het niet leuk vind, maar in principe vind ik dat de verkeerde rede, ik wil juist dat zij begrijpt dat het niet goed is, in ieder geval zeker niet met een ex...

Ja, maar goed, iedereen kan daar wat anders bij denken. Misschien ligt het gewoon voor haar anders. Maar ik vind het wel terecht dat ze er in dit geval met jouw gevoelens rekening houdt. Het is denk ik te moeilijk om haar jouw norm hierover op te dringen.
Het is duidelijk dat zij dit niet deed om jouw te kwetsen. En daarom, omdat ze merkte dat het dat wel deed, is ze ermee opgehouden.
DANYEL EN THIJS
  woensdag 3 januari 2001 @ 17:48:01 #7
2561 judge
pi_615966
HEt oneerlijke eraan vind ik dat ze inmiddels allang wist dat ik zoiets niet leuk zou vinden, en het toch nog deed...

En daarom verzweeg ze het al die tijd.

pi_616017
quote:
Op 03 januari 2001 17:48 schreef judge het volgende:
HEt oneerlijke eraan vind ik dat ze inmiddels allang wist dat ik zoiets niet leuk zou vinden, en het toch nog deed...

En daarom verzweeg ze het al die tijd.

Sja...Ik kan niet inschatten hoe jouw vriendin is. Misschien gaat ze met iedereen zo om, of voelt ze zich schuldig ten opzichte van haar ex, of wat ook..
Je hebt iemand niet aan een leiband, ook al heb je er een relatie mee. Voor mij zou het genoeg zijn om te weten dat ze het niet meer doet. Als je tenminste haar woord vertrouwt. Het klinkt een beetje alsof je haar niet helemaal vetrouwt daarin.
Als je haar vetrouwt, en zij zegt het niet meer te doen: stap erover heen. Geloof mij maar, er zullen nog voldoende dingen gebeuren wat wel de moeite waard is om er ruzie over te krijgen. Ik vind dat je of er overheen moet stappen, of uit moet zoeken waarom het zoo belangrijk voor je is.
DANYEL EN THIJS
pi_617688
persoonlijk denk ik er zo over ... Ik zou het niet goed keuren als ik zie dat mijn vriendin met de ex van haar zou kussen. Nee ik zou het niet over mijn hart kunnen laten komen, ik denk dat ik daar persoonlijk te gevoelig voor ben. Maar waarom zou je vriendin met haar ex zoenen?.. als je met elkaar zoent is er toch nog sprake van liefde, of zie ik dit verkeerd. Een zoen op de wang en of mond zonder dat er veel kontact is qua echt tongzoenen enzo ..

Ik denk dat als je een relatie met de een of andere afbreekt je nog best sexueel en of lichaamlijk kontact mag onderhouden, maar als je een vriend krijgt moet je wel indien je wel met je ex op zo'n manier door wilt gaan bekijken of dat een mogelijkheid is in de relatie die je nu voert. Want niet iedereen denk het zelfde daar over ..

Mijn mening dus

The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_621958
quote:
Op 03 januari 2001 17:37 schreef MissX het volgende:
Wat is een zoen op de mond? Gewoon een licht kusje of echt zoen zoen.
Inderdaad, daar vind ik wel een groot verschil tussen zitten. Vaak kus ik vriendinnen ook op de mond terwijl sommige gewoon een vriend hebben....maar als het een wat heftigere kus wordt (is) zou ik het in jouw geval ook absoluut niet leuk vinden en ook gewoon niet accepteren!

[Dit bericht is gewijzigd door Godspeed op 05-01-2001 10:05]

I dream my life.................and live my dream!
pi_622391
Ik blijf in herahling vallen..
Maar als je dit soort dingen gaat pikken van je partner, is het eind zoek..

Tuurlijk heb je het recht om te eisen dat ze geen andere mannen zoent.

En als het zo weinig voor haar betekend... dan laat ze het maar.

pi_622635
Wat is er bedreigend aan van het iemand zoenen op de mond en het knuffelen van mensen om wie je geeft?

Ik zoen zoveel mensen om wie ik geef op de mond en ik vind het normaal als mijn vriend dat ook doet. Daar kan ik nou echt niet jaloers van worden.

Als je dat al niet accepteert van je geliefde, wat kun je dan nog wél accepteren?

[Dit bericht is gewijzigd door -Oxazepam- op 05-01-2001 13:13]

vrijdag 5 januari 2001 @ 13:14:12 #13
2561 judge
pi_622650
Met die laatste opmerking ben ik het dus niet eens...
"Als je dit niet kunt accepteren wat dan wel?"

Iedereen is verschillend, ik doe dat soort dingen zelf ook niet, voor de rest ben ik wel heel erg makkelijk. maar met dat soort dingen niet, zeker niet als het nog een ex is ook...

vrijdag 5 januari 2001 @ 13:16:45 #14
2603 Zusje
beroepsoptimist
pi_622664
Ten eerste vind ik niet dat je het recht hebt om ook maar iets te eisen in een relatie.
Ten tweede zegt dit in feite meer over Judge dan over zijn vriendin. Volgens mij heeft dit grootendeels te maken met zijn eigen onzekerheid.
Ten derde wees blij dat mensen die samen een kind hebben nog op zo'n vriendschappelijke manier met elkaar om kunnen gaan.
pi_622677
quote:
Op 05 januari 2001 13:14 schreef judge het volgende:
Met die laatste opmerking ben ik het dus niet eens...
"Als je dit niet kunt accepteren wat dan wel?"

Iedereen is verschillend, ik doe dat soort dingen zelf ook niet, voor de rest ben ik wel heel erg makkelijk. maar met dat soort dingen niet, zeker niet als het nog een ex is ook...

't Is dus inderdaad een ex van haar en dat betekent dus dat ze voor jou kiest en niet voor haar ex (daarom is het ook een ex).

Of ben je er niet zo zeker van dat ze hem niet terug wil en dat ze voor jou kiest?

vrijdag 5 januari 2001 @ 13:24:52 #16
2561 judge
pi_622696
Ik beweerde toch niet dat ik wil dat ze niet goed met elkaar opschieten, hij is en blijft de vader, ondanks dat hij amper naar zijn kind omkijkt.

Maar dat betekent niet dat ik het maar eens moet zijn dat zij haar ex zoent...
Dat heeft totaal niets met mijn onzekerheid te maken. en zoiezo eis ik niets, maar zou ze het blijven doen, dan weet ik dat ik daar echt niet mee om zou kunnen gaan.
Of het nou het juiste is of niet, dat is mijn gevoel.

Bovendien zou zij het niet accepteren als ik dat met mijn ex zou doen, helaas heb ik daar minder geluk mee, want ik heb mijn eigen kindje nog nooit gezien, omdat ik dat niet mag, en wettelijk niets kan doen helaas.

vrijdag 5 januari 2001 @ 13:30:01 #17
2432 Nimue
keep your magic
pi_622718
Voor haar betekent het duidelijk wat anders dan voor jou. Zij vindt het normaal om mensen op de mond te zoenen zonder seksuele gevoelens daarbij. Nou daar kan ik me best iets bij voorstellen, ik heb ook wel vrienden gehad waarbij ik dat deed. Was gewoon een manier om onze vertrouwdheid uit te drukken. Als zij nog wat met hem zou willen zou ze nu toch niet met jou zijn, lijkt mij. Dus voor haar kan dit. Voor jou niet en je hebt gevraagd of ze het niet meer wil doen. Ze laat merken dat ze je mening belangrijk vindt en respecteert door dat niet meer te doen. Dat is toch heel lief van haar? Jij zegt dat ze het ook nog deed terwijl ze wist dat je het niet leuk zou vinden. Had je dat toen al expliciet tegen haar gezegd? Want als je het niet duidelijk gezegd hebt kan jij wel denken dat je daar duidelijk over geweest bent, maar dat blijkt vaak niet. Wat jij denkt non-verbaal of indirect heel duidelijk te maken kan voor een ander absoluut niet duidelijk zijn. Misschien is haar nu pas duidelijk geworden hoe belangrijk dit echt voor je is en nu doet ze het ook niet meer. Iets om blij over te zijn, lijkt mij. Je moet je goed voorstellen dat zij echt niet snapt dat het voor jou zo belangrijk is omdat ze het echt heel anders ziet. Dus geen onwil, maar gewoon een heel ander beeld daarvan. Jij doet misschien ook wel eens wat dat zij heel vervelend vindt wat jij heel onbelangrijk vindt. Dat moet je leren accepteren van elkaar en een omgangsvorm voor vinden.
It takes all sorts to make the world (Keri Hulme, The bone people)
  vrijdag 5 januari 2001 @ 13:34:12 #18
2561 judge
pi_622737
Ik heb toen duidelijk gezegd wat dat ik zelfs zoenen op elkaars mond niet goed vind, en dat dus met nadruk echt niet leuk vind.

Ze heeft me toen in het begin duidelijk verteld dat ze dat soort dingen dus niet meer zou doen... maar later bleek dus dat ze het nog wel deed, dus ik vind dat echt gelogen, hoe je het ook went of keert

vrijdag 5 januari 2001 @ 16:57:34 #19
2432 Nimue
keep your magic
pi_623768
OK, goed dat je vanaf het begin duidelijk geweest bent. Jammer dat ze zich niet aan haar belofte gehouden heeft. Ik neem aan dat dat gebeurd is omdat het voor haar gewoon niet zo belangrijk is. Zij kan zich waarschijnlijk echt niet voorstellen dat jij dat wel zo belangrijk vindt. En tja, ze is ook maar een mens en die maken fouten. Het zal niet de laatste keer zijn dat jullie ergens zo verschillend over denken en jij zult haar waarschijnlijk ook wel eens zo kwetsen. Hoort bij een intense relatie, denk ik.
It takes all sorts to make the world (Keri Hulme, The bone people)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')