abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 19 maart 2003 @ 16:58:04 #1
50720 Wrong
Blinded by the lights..
pi_9235545
Ik lees hier wel eens over mensen die meer dan 12 uur per dag online zijn. Hoe hou je het vol. Ik merk dat als ik te vaak online ben, mijn productiviteit in andere dingen daalt, de kwaliteit van het bezig zijn ook.

Het massa internet gebruik speelt nu een aantal jaar. Maar als we kijken naar onze kinderen, broertjes, zusjes..in hoeverre is het een gevaar.

Elk venster is een nieuwe prikkel.
Hoe bepaal jij wanneer het afgelopen is.

Dizzy new heights..
pi_9235629
Ik weet als het genoeg is, als ik dingen ga zeggen als:

Is er punt nog post punt nl.

gymnocalycium saglione in m'n hol
pi_9235651
in principe staat het hier 24 p dag aan maar ik zit er denk ik schat ik 'productief' 4 u p dag achter de pc, de rest van de tijd doe ik iets anders (lees niet achter de pc)
onder
pi_9235686
quote:
Op woensdag 19 maart 2003 17:00 schreef Maud_Dib het volgende:
Ik weet als het genoeg is, als ik dingen ga zeggen als:

Is er punt nog post punt nl.

want op welk punt je je ook bevind punt nl ....
Wie een kuil graaft voor een ander is een werknemer.
pi_9235751
quote:
Op woensdag 19 maart 2003 17:02 schreef okkie-man het volgende:

[..]

want op welk punt je je ook bevind punt nl ....

Weken punt, maanden punt nl?
gymnocalycium saglione in m'n hol
  woensdag 19 maart 2003 @ 17:08:04 #6
44963 MadMarine
geregistreerde gek
pi_9235852
ik vind die hele verslaving niet zo'n punt kom hoor, ik heb toch nix beters te doen, ik ben immers scholier, en met de 2e fase hebben ze ons al ons (leer-/huis-)werk afgenomen.
ga maar even met die witte meneer mee...
[b]best bekeken topic, ooit[/b]
  woensdag 19 maart 2003 @ 17:08:22 #7
50720 Wrong
Blinded by the lights..
pi_9235861
quote:
Op woensdag 19 maart 2003 17:04 schreef Maud_Dib het volgende:

[..]

Weken punt, maanden punt nl?

Doet me denken aan een reclame voor gratis internet uit 1998.

Maar ontopic

Dizzy new heights..
pi_9236002
Mij lijkt het pas echt verslavend als je (na het bezoeken van je dagelijkse sites), zomaar wat blindelings over het net gaat zoeken, puur en alleen omdat je op internet wilt zitten
Wie een kuil graaft voor een ander is een werknemer.
pi_9236003
Ik zit denk ik toch wel 4 uur online of langer per dag.
Er is weinig aan te doen.
Verslavend, iedereen doet het.
Billie Holiday is Lady Day!
pi_9241668
ik zit er de hele avond achter, en pas als ik echt me ogen niet meer open kan houden ga ik naar bed.
  woensdag 19 maart 2003 @ 20:45:51 #11
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_9241862
Ik word gemiddeld na 4 uur al hangerig en verveeld van internetten. Ik heb de tijden wel gekend dat ik 12 uur achter internet zat, toen kon ik mezelf ook echt internetverslaafde noemen...
Ik heb dat tegenwoordig niet meer, al wil ik soms nog wel 's dingen uitstellen om 'nog ff' m'n mail binnen te halen of 'nog ff dit en dat'. Maar niet erger dan dat. Ik kan ook dagen zonder internet.
Ik denk ook dat het ligt aan of je verder nog iets te doen hebt. Als ik geen werk heb, merk ik ook dat ik langer achter de PC zit.

Hehehe, misschien herkenbaar voor mensen: toen ik echt internetverslaafd was, had ik op een gegeven moment als ik in de stad liep, de behoefte dingen aan te klikken met een soort denkbeeldige muis

Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_9242470
Ik kan ook dagen zonder internet... Het komt alleen niet vaak meer voor...
I´m back.
  woensdag 19 maart 2003 @ 21:21:41 #13
33552 -Sophia-
Only faith can make you fly.
pi_9242911
Ik zit altijd als ik thuis ben achter de computer. Als ik er niet achter zit heb ik altijd het idee dat ik iets mis, bijvoorbeeld als er iemand online is met wie ik graag praat, dan mis ik een kans om met diegene een gesprek te hebben. Ik voel me echt zwaar eenzaam en alleen als ik niet op internet zit. Ik denk dat ik dus wel een beetje verslaafd ben.
hoe irritant kun je zijn?
  woensdag 19 maart 2003 @ 21:36:43 #14
50267 Fregtia
the calm before another storm
pi_9243324
Ik heb pas internet thuis. En ik moet zeggen: voor die tijd verveelde ik mij soms wel eens, vooral `s avonds. Nu verveel ik me nooit meer, want als ik niets te doen heb, ga ik even op internet. Vooral muziek downloaden is nu echt een hobby. Maar ik ben niet verslaafd, zit er maar een uurtje per dag achter, soms een hele dag helemaal niet, maar het is wel leuk tijdverdrijf.
If all our days are numbered, then why do I keep counting?
pi_9243502
in de vakantie zit ik er rustig de hele dag achter, vanaf het moment dat ik wakker ben totdat ik ga slapen en als ik op vakantie ga probeer ik in internetcafe's of bij de receptie me mail te checken en ff te surfen op internet...
  woensdag 19 maart 2003 @ 21:51:31 #16
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_9243775
Al jaren behoorlijk verslaafd. Als ik opsta gaat de computer aan, op m'n werk internet ik ook regelmatig en 's avonds doe ik ook weinig anders. In de weekends kom ik er alleen uit als ik bijv. even naar de stad moet (wat nieuwe plaatjes kopen en dergelijke ), de rest van de dag breng ik achter de computer door. Ik heb er zelf geen problemen mee, ik ben anderen niet tot last, dus... de ideale oplossing
If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
pi_9244086
quote:
Op woensdag 19 maart 2003 21:36 schreef Fregtia het volgende:
Ik heb pas internet thuis. En ik moet zeggen: voor die tijd verveelde ik mij. Nu verveel ik me nooit meer
Ik denk dat ook omgekeerd kan zijn..
  woensdag 19 maart 2003 @ 22:17:11 #18
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_9244520
Ik kan op zich wel dagen zonder internet, maar voor mij is het meer iets wat ik "liever" ga doen dan leren, soort uitstel van executie.

Als ik bij m'n ouders of anderen ben heb ik helemaal niet de behoefte om te computeren. Heb dan wel andere dingen te doen.

Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal...
  woensdag 19 maart 2003 @ 22:25:19 #19
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_9244734
Beter aan de PC interactief doen dan liggen zappen op de bank.
Afijn best veel, ook op werk, maar kan best ook zonder.... tussen het werken, eten TV kijken, sporten, uitgaan, familie, winkelen, huishouden, blaaaat doe ik het dus wel ja

Denkbeeldig dubbelklikken op dingen op straat ofsow (rokjes,om ze denkbeeldig omhoog te klikken bijvoorbeeld ) ken ik ook....

ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
pi_9245111
quote:
Op woensdag 19 maart 2003 22:25 schreef DaBuzzzzz het volgende:

Denkbeeldig dubbelklikken op dingen op straat ofsow (rokjes,om ze denkbeeldig omhoog te klikken bijvoorbeeld ) ken ik ook....

hehe, ik schrijf soms tijdens me repetities wel eens in chattaal
  woensdag 19 maart 2003 @ 22:39:44 #21
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_9245230
quote:
Op woensdag 19 maart 2003 22:37 schreef Sylvana het volgende:

[..]

hehe, ik schrijf soms tijdens me repetities wel eens in chattaal

In zakelijke E-mails afsluiten met:

Met vriendelijke groet

Naam enzo

ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
pi_9245380
Ik ben 2 à 3 uur per dag online... en FOK begint aardig verslavend te werken...
pi_9245602
ik ben maar **12 uur per dag aanwezig
Nee ik ben geen 14
  woensdag 19 maart 2003 @ 22:53:21 #24
50720 Wrong
Blinded by the lights..
pi_9245691
Oke, maar is het niet zo dat als we het niet zouden kennen, we het niet zouden missen (zelfde met mobiele telefoons. Absoluut, internet heeft zijn voordelen, ik zal de laatste zijn om dat te ontkennen..maar het creeert ook nieuwe vormen van isolatie, waan en passiviteit.

Af en toe heb ik van die momenten..dat ik mezelf echt achter de computer zie zitten..
en anderen.

het is als een drug..

Ik zie de aggressie bij mijn neefjes en mijn broertje als ze moeten stoppen met internetten. Ook de teleurstelling.

Ik maak me zorgen

Dizzy new heights..
  woensdag 19 maart 2003 @ 23:40:18 #25
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_9247116
quote:
Op woensdag 19 maart 2003 22:53 schreef Wrong het volgende:
Ik zie de aggressie bij mijn neefjes en mijn broertje als ze moeten stoppen met internetten. Ook de teleurstelling.

Ik maak me zorgen

Is dat dan echt anders dan dat jijzelf eerder boos werd omdat je geen tv meer mocht kijken?

ontopic: ik zit steeds meer achter internet. Thuis hebben we sinds kort kabel en op de uni draait internet op de achtergrond ook vaak wel mee.
Geen goede zaak

Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
  donderdag 20 maart 2003 @ 00:35:50 #26
50720 Wrong
Blinded by the lights..
pi_9248376
quote:
Op woensdag 19 maart 2003 23:40 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Is dat dan echt anders dan dat jijzelf eerder boos werd omdat je geen tv meer mocht kijken?
Ja ik denk dat het anders is. Kijk een tv, dat heeft nog een bepaalde controle. Er zullen drie vier zender zijn die je zullen aanspreken/prikkelen. Op het internet zoek je die prikkels (vensters) zelf op..en het mooie is..ze zijn ontelbaar.
Jonge mensen vinden het moeilijk om deze drug te kunnen doseren en geef ze eens ongelijk.

Is het ene venster afgesloten, heb je er al weer 4 geopend. Of anderen hebben er 4 geopend voor jou..

Dizzy new heights..
  woensdag 26 maart 2003 @ 01:06:13 #27
50720 Wrong
Blinded by the lights..
pi_9378586
Heb al enige tijd geen messenger-achtige programma's op mijn computer staan..en dat versterkt wel je gang..

Is een mooie eerste stap

Dizzy new heights..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')