abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 19 maart 2003 @ 09:42:06 #26
36326 Freezor
Cold as stone
pi_9224590
God is een simpele materialisatie (leuk woord) van iets veel en veel groters. Alleen dat kunnen we ons niet voorstellen met onze simpele hersennen, dus is God bedacht.
Something for your mind, your body and your soul.
pi_9226910
Dit mag hier best blijven staan hoor, maar stel die vraag dan wel in een Truth-kader.
Speelt god een rol in paranormale verschijnselen?
Heeft God Ufo's en hun veronderstelde inzittenden ook gemaakt? De illuminati, de reptielen, die hele handel - wat is zijn rol daarin?
Wat vindt God van Wicca's?
Hoe zit dat met God en Lilith, die toch een tijd lang een bijbels figuur geweest is, totdat ze apocrief verklaard werd?
etc.

Degenen die meer existentiele vragen hebben verwijs ik graag naar WFT, waar een hele reeks topics over dit onderwerp rondfladderen.

pi_9228641
Is God het, die zorgt voor de volgorde van kaarten als je Tarot legt? Zorgt God voor de uitkomst als je de I Ching muntjes gooit? Legt God de stenen in je hand, als je de Runen raadpleegt? Of doe je dat zelf, als schudder? Is er uberhaupt wel verschil?

Interessante vragen, maar ik vraag me af wat je met het antwoord zou doen. Ik denk zelf dat het absoluut niet relevant is...

Unox, the worst operating system.
  woensdag 19 maart 2003 @ 13:14:15 #29
21527 Fonkmeistah
Zinloos Geweldig
pi_9229647
quote:
Op woensdag 19 maart 2003 09:27 schreef Nyles het volgende:
god is verzonnen door mensen die een verklaring ergens voor zochten...
De mens is een acteur in God's ultieme soapserie.
Zij die willen voorkomen dat je de werkelijke geschiedenis kent, zijn er op uit hem te herhalen.
Do not attempt to think or depression may occur, All sports broadcasts will proceed as normal
pi_9230445
quote:
Op woensdag 19 maart 2003 11:26 schreef iteejer het volgende:
Dit mag hier best blijven staan hoor, maar stel die vraag dan wel in een Truth-kader.
Speelt god een rol in paranormale verschijnselen?
Heeft God Ufo's en hun veronderstelde inzittenden ook gemaakt? De illuminati, de reptielen, die hele handel - wat is zijn rol daarin?
Wat vindt God van Wicca's?
Hoe zit dat met God en Lilith, die toch een tijd lang een bijbels figuur geweest is, totdat ze apocrief verklaard werd?
etc
Aangezien hier een boel atheistische en agnostische opvattingen staan (ik heb nog geen reactie gelezen in de trant van 'ja natuurlijk bestaat god'), zijn de vragen die je hier stelt niet echt heel erg terzake, dunkt me
Leven is perziksgewijs
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')