abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 19 maart 2003 @ 12:05:09 #51
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_9227998
quote:
Op woensdag 19 maart 2003 11:58 schreef rvand het volgende:
Bos houdt gewoon vast aan zijn verkiezingsbelofte: Geen steun aan een oorlog zonder instemming van de VN. Niks gedraai, vanaf het begin helder en duidelijk.
Ik snap niet dat er mensen zijn die nu beginnen te zeiken. Misschien was er wat onduidelijkheid tov de Patriots, maar dat is een detail.
quote:
Maar waar komt het manmoedige VVD/CDA/LPF kabinet mee? Wel politieke steun, maar geen militaire steun.... Als angstige buurjongetjes staan ze erbij: We vinden het wel fijn als jij (V.S.) die bullebak (Irak) in mekaar tremt, maar wij blijven hier wel staan kijken, ok?
Zelf heb ik geen flauw idee wat het precies inhoudt; en wat de reden precies is.
quote:
En dan Gerrit 'ferme taal' Zalm. Betitelt dit kabinetscompromis, nota bene mede opgesteld door zijn eigen ministers, als een laf standpunt. Ik ben benieuwd of hij dan vandaag dapper genoeg is om per direct al zijn VVD ministers uit het kabinet terug te trekken. Als hij het trouwens doet ben ik de eerste om met heel veel respect te applaudiseren.

Ook heeft hij gisteren in het radio 1 journaal aangegeven dat Balkenende niet naar de VVD hoeft te komen mochten de coalitiebesprekingen mislukken. Kijken hoe lang hij dat deze keer volhoudt, of dat net als in juni vorig jaar de geur van het pluche in het kader van het landsbelang toch wel weer erg lekker ruikt.....

Zalm kan niet de ministers terugtrekken, maar wel het vertrouwen opzeggen. Daarnaast hoop ik ook dat de VVD eens verantwoordelijk neemt, ipv een paar jaar later zeggen dat ze geen invloed hebben gehad door whatever.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  woensdag 19 maart 2003 @ 12:07:36 #52
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_9228079
quote:
Op woensdag 19 maart 2003 12:02 schreef Verbal het volgende:

[..]

Ik ben voor...

V.

Ik ben tegen...

Ze moeten het nu zelf uitzoeken, 'het volk heeft gesproken'.
Als er al nieuwe verkiezingen komen, dan worden dat de eerste volledig tactische verkiezingen.

woensdag 19 maart 2003 @ 12:09:34 #53
136 V.
Like tears in rain...
pi_9228141
quote:
Op woensdag 19 maart 2003 12:07 schreef Sidekick het volgende:

Als er al nieuwe verkiezingen komen, dan worden dat de eerste volledig tactische verkiezingen.

Hmmm, volgens mij werd er juist bij de vorige verkiezingen al te veel tactisch gestemd... waar o waar zijn de tijden dat men koos voor de standpunten waar men het mee eens was

V.

Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 19 maart 2003 @ 12:10:41 #54
27285 Arma_Angelus
Blashyrkh We Ride
pi_9228174
quote:
Op woensdag 19 maart 2003 12:09 schreef Verbal het volgende:
Hmmm, volgens mij werd er juist bij de vorige verkiezingen al te veel tactisch gestemd... waar o waar zijn de tijden dat men koos voor de standpunten waar men het mee eens was

V.

tactisch stemmen is in mijn ogen op je standpunten(desnoods compromis als het niet helemaal klopt) stemmen.
Ride for vengeance | Tons of Tattoos | Tattoopedia
  woensdag 19 maart 2003 @ 12:13:27 #55
136 V.
Like tears in rain...
pi_9228251
quote:
Op woensdag 19 maart 2003 12:10 schreef Arma_Angelus het volgende:

[..]

tactisch stemmen is in mijn ogen op je standpunten(desnoods compromis als het niet helemaal klopt) stemmen.

Volgens mij is tactisch stemmen: op een bepaalde partij stemmen (die niet helemaal de jouwe is) om te zorgen dat een andere partij minder kans heeft.

In MIJN ogen is dat een beetje boel jammer.

Magoed...

V.

Ja inderdaad, V. ja.
pi_9228266
Mooi! Straks is Saddam uit Irak gekickt en de PvdA gaat niet met het CDA in de regering zitten, 2 vliegen in 1 klap. De zon schijn en het leven is mooi.
To hell with Kyoto!
pi_9228413
quote:
Op woensdag 19 maart 2003 12:13 schreef George_Bush het volgende:
Mooi! Straks is Saddam uit Irak gekickt en de PvdA gaat niet met het CDA in de regering zitten, 2 vliegen in 1 klap. De zon schijn en het leven is mooi.
In Irak komt een nieuwe corrupte regering en een gezellige burgeroorlog waar de VS zich natuurlijk niet mee wil bemoeien (dat zijn binnenlandse aangelegenheden )
En in nederland een PvdA/VVD/GL regering nou daar kan ik nog wel mee leven
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  woensdag 19 maart 2003 @ 12:27:30 #58
27285 Arma_Angelus
Blashyrkh We Ride
pi_9228625
quote:
Op woensdag 19 maart 2003 12:13 schreef Verbal het volgende:
Volgens mij is tactisch stemmen: op een bepaalde partij stemmen (die niet helemaal de jouwe is) om te zorgen dat een andere partij minder kans heeft.

In MIJN ogen is dat een beetje boel jammer.

Magoed...

V.

ik snap wat je bedoelt, alleen vind ik dat niet tactisch
Ride for vengeance | Tons of Tattoos | Tattoopedia
  woensdag 19 maart 2003 @ 12:30:14 #59
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_9228695
Hiep Hoi! Paars 3! Maar, de PvdA zal, helaas, niet van haar standpunt met betrekking tot Irak, afwijken en dus niet samen met de VVD kunnen regeren. Zonde.
kernˇgeˇleerˇde (de ~ (m.))
1 kernfysicus
pi_9245849
quote:
Op woensdag 19 maart 2003 12:19 schreef du_ke het volgende:

[..]

In Irak komt een nieuwe corrupte regering en een gezellige burgeroorlog waar de VS zich natuurlijk niet mee wil bemoeien (dat zijn binnenlandse aangelegenheden )
En in nederland een PvdA/VVD/GL regering nou daar kan ik nog wel mee leven

VVD, PvdA en GL

Ik eet m'n sok op als dat de nieuwe regering gaat worden.

FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  woensdag 19 maart 2003 @ 23:01:35 #61
44924 GunsBlazing
Freedom Fighter
pi_9245939
Bos nu op 3. Wat een ongelooflijke draaikont is het toch!!! Hij geeft er gewoon een draai aan om toch maar in de regering te kunnen komen!
Bush is dus een universalist die een machtsbalans wil scheppen die in het voordeel van de vrijheid is.
pi_9246319
quote:
Op woensdag 19 maart 2003 23:01 schreef GunsBlazing het volgende:
Bos nu op 3. Wat een ongelooflijke draaikont is het toch!!! Hij geeft er gewoon een draai aan om toch maar in de regering te kunnen komen!
Hij moet wel met zo'n onmogelijk hypocriete 'partner'. De grootste zeurpiet in dezen is trouwens Zalm, kunnen we die niet naar het oorlogsfront sturen?
  donderdag 20 maart 2003 @ 08:59:17 #63
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_9252003
quote:
Op woensdag 19 maart 2003 23:14 schreef SCH het volgende:

[..]

Hij moet wel met zo'n onmogelijk hypocriete 'partner'. De grootste zeurpiet in dezen is trouwens Zalm, kunnen we die niet naar het oorlogsfront sturen?

Waarom haal je Zalm er nu weer bij.
quote:
Teruglopend naar het Binnenhof viel ik in de vele camera- en radioploegen die daar vanwege de kabinetsformatie rondhangen. Veel vragen daarover. Heb amateurisme als sleutelwoord gebruikt. Het is onbegrijpelijk dat het probleem Irak, waarvan men van meet af aan wist dat er verschil van mening was, 8 weken is blijven liggen tijdens de onderhandelingen. Dat het onoplosbaar zou zijn wil er bij mij ook niet in. Ook tussen VVD en PvdA bestaan traditioneel verschillen van mening op het gebied van de buitenlandse politiek. Toch is 8 jaar lang een fatsoenlijk buitenlands beleid gevoerd zonder grote openbare conflicten. Je moet wel willen en kunnen natuurlijk.

Gepost door Gerrit Zalm om 15:07 uur
Bron: www.gerritzalm.nl
pi_9252144
quote:
Op donderdag 20 maart 2003 08:59 schreef marky het volgende:
Waarom haal je Zalm er nu weer bij.
Omdat Zalm zich met dingen bemoeit waar ie niks meet te maken heeft.
pi_9252415
quote:
Op woensdag 19 maart 2003 23:14 schreef SCH het volgende:

[..]

Hij moet wel met zo'n onmogelijk hypocriete 'partner'.

Hij moet helemaal niets, als ie echt voor zijn woord staat breekt ie de formatie besprekingen af. Maar dat doet ie niet, hij zal wel bij draaien want de oorlog is nu toch al begonnen en verder blabla bla......
To hell with Kyoto!
  donderdag 20 maart 2003 @ 09:43:08 #66
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_9252675
quote:
Op donderdag 20 maart 2003 09:10 schreef Frenkie het volgende:

[..]

Omdat Zalm zich met dingen bemoeit waar ie niks meet te maken heeft.

Er werd hem, geloof ik wel iets gevraagd.
pi_9254164
quote:
Op woensdag 19 maart 2003 22:58 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

VVD, PvdA en GL

Ik eet m'n sok op als dat de nieuwe regering gaat worden.

Ik verwacht ook niet dat het lukt. Maar alles om de CDA weer zo rap mogelijk uit het centrum van de macht te schoppen.

In belgie hebben ze een vergelijkbare coalitie dus het kan wel

Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  donderdag 20 maart 2003 @ 11:08:47 #68
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_9254335
Nu de PvdA aan de zijde van de geallieerden staat, kan de formatie weer door of niet?
  donderdag 20 maart 2003 @ 11:12:13 #69
15486 Ernst
Ziet het donker in
pi_9254426
quote:
Op woensdag 19 maart 2003 11:58 schreef rvand het volgende:
Bos houdt gewoon vast aan zijn verkiezingsbelofte: Geen steun aan een oorlog zonder instemming van de VN. Niks gedraai
Nou, dat zien we, HAHAHAHA .
  donderdag 20 maart 2003 @ 11:14:42 #70
15486 Ernst
Ziet het donker in
pi_9254473
quote:
Op dinsdag 18 maart 2003 23:43 schreef Arma_Angelus het volgende:
prima PVDA blijf bij je standpunt.
...
quote:
Op dinsdag 18 maart 2003 23:47 schreef ullie het volgende:
Goed standpunt van de PvdA. Ik denk dat het overgrote deel van hun stemmers het met deze lijn eens zijn. Dan maar niet regeren.
Dus toch wel...
quote:
Op dinsdag 18 maart 2003 23:50 schreef QyRoZ het volgende:
Inderdaad. Ik wil liever niet verraden worden. Als ze mij nu in de steek laten zijn ze voorgoed mijn stem kwijt.
quote:
Op woensdag 19 maart 2003 12:00 schreef Fogerty het volgende:
Precies. Niks zwak, je verkiezingsbeloftes laten vallen om koste wat kost te reageren, dat is zwak en in dat geval zou ik nooit meer op ze gaan stemmen.
Dat zijn er dus in ieder geval weer 2 minder. .
  donderdag 20 maart 2003 @ 11:15:19 #71
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_9254486
quote:
Op donderdag 20 maart 2003 11:12 schreef Ernst het volgende:

[..]

Nou, dat zien we, HAHAHAHA .

quote:
20-03-2003 10:15
Vannacht is de oorlog uitgebroken in Irak.
Wij betreuren dit en ervaren het als een nederlaag temeer omdat wij steeds duidelijk hebben gemaakt dat wij van mening zijn dat er nog mogelijkheden waren om de oorlog te voorkomen en een besluit van o.a. de Verenigde Staten buiten de Veiligheidsraad om niet konden steunen.

Nu de oorlog is uitgebroken en de gevolgen voor de betrokkenen dramatisch kunnen zijn, hoopt de PvdA-fractie vurig dat deze zo kort mogelijk zal duren en zo min mogelijk mensenlevens zal kosten.

Zoals wij in de debatten van de afgelopen maanden ook duidelijk hebben gemaakt, past in de thans ontstane situatie geen neutraliteit omdat Saddam Hussein daarbij de lachende derde zou zijn. Wij hebben tot in de laatste Kamerdebatten daarbij ook zelf gezegd dat als de oorlog eenmaal begint en wij moeten kiezen tussen Saddam Hussein of de geallieerden, ook wij zullen kiezen voor de geallieerden.

We gaan er daarbij dan vanuit dat de basisprincipes van proportionaliteit en het humanitaire oorlogsrecht worden gehandhaafd. Wij gaan er vanuit dat de Nederlandse regering zich vooral zal inzetten ten behoeve van een snelle aanvang van de wederopbouw van democratie en bestuur in Irak onder regie van de Verenigde Naties. Wij verzoeken de Nederlandse regering zich hiervoor in te zetten en initiatieven te nemen voor de opvang van slachtoffers en vluchtelingen.

http://pvda.nl/renderer.do/menuId/37298/sf/37298/returnPage/37298/itemId/13718/pageId/45641/instanceId/37907/
pi_9254503
quote:
Op donderdag 20 maart 2003 10:59 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ik verwacht ook niet dat het lukt. Maar alles om de CDA weer zo rap mogelijk uit het centrum van de macht te schoppen.

Dat zal niet zo meevallen. CDA zit gebakken momenteel. In de 1e Kamer kunnen ze zowel met VVD als met PvdA hun plannen er door drukken.
quote:
In belgie hebben ze een vergelijkbare coalitie dus het kan wel
En je ziet wat er van komt.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  donderdag 20 maart 2003 @ 11:21:27 #73
15486 Ernst
Ziet het donker in
pi_9254608
quote:
Op donderdag 20 maart 2003 11:15 schreef Sidekick het volgende:
Zoals wij in de debatten van de afgelopen maanden ook duidelijk hebben gemaakt, past in de thans ontstane situatie geen neutraliteit omdat Saddam Hussein daarbij de lachende derde zou zijn.
Voor de oorlog was Saddam Hussein ook al de lachende derde bij een slappe opstelling als die van de PvdA, de Fransen, de Duitsers etc. etc. Daardoor is resolutie 1441 ondermijnd geraakt.

Maar goed, de PvdA heeft zijn standpunt gewoon veranderd, anders hadden ze voor het uitbreken van de oorlog wel gezegd "Als er oorlog komt, dán zullen we de VS steunen"... maar nee, ze presenteerde het als een hard standpunt. Géén oorlog en geen steun zonder de VN. Jammer.

donderdag 20 maart 2003 @ 11:25:08 #74
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_9254687
quote:
Op donderdag 20 maart 2003 11:21 schreef Ernst het volgende:

[..]

Voor de oorlog was Saddam Hussein ook al de lachende derde bij een slappe opstelling als die van de PvdA, de Fransen, de Duitsers etc. etc. Daardoor is resolutie 1441 ondermijnd geraakt.

Maar goed, de PvdA heeft zijn standpunt gewoon veranderd, anders hadden ze voor het uitbreken van de oorlog wel gezegd "Als er oorlog komt, dán zullen we de VS steunen"... maar nee, ze presenteerde het als een hard standpunt. Géén oorlog en geen steun zonder de VN. Jammer.

Voor de oorlog was Hussein helemaal niet de lachende derde (in mijn ogen), en het veranderde standpunt vind ik zeer kwalijk omdat Hussein echt niet de lachende derde is bij een neutraal standpunt.

Ze trappen in de val om te kiezen...
Jammer van de PvdA, een echt blunder.

pi_9254866
Of CDA en PvdA stellen de formatie besprekingen uit tot de oorlog voorbij is en het probleem van voor of tegen gaat vanzelf weg.
To hell with Kyoto!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')