Dit lijkt mij in de toekomst een groot probleem worden. De autochtone bevolkingsgroep zal naarmate de jaren verstrijken misschien de meerderheid gaan vormen, en komen er natuurlijk andere politieke partijen in de regering. Grootste partij de Turkse Partije, tweede de Marokkaanse Partij, samen een meerderheid, en maken het beleid uit. Wetten veranderen, Sharia ingevoerd.
Is dit onzin of zou dit echt gaan kunnen in de toekomst? En wat zal men hier dan aan kunnen doen? Geboortebeperkingen invoeren?
Wat denken jullie?
quote:Er staat dat de grootste groep de turken zijn, en in 2010 zijn als tweede de marokkanen...
Op dinsdag 18 maart 2003 14:04 schreef gelly het volgende:
Sinds wanneer zijn aziaten moslims ?
quote:pure onzin, alsof de AEL de grootste partij zal worden, denk dat je niet zo ongerust hoefty te zijn hoor
Op dinsdag 18 maart 2003 14:01 schreef L3IPO het volgende:
http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=26922Dit lijkt mij in de toekomst een groot probleem worden. De autochtone bevolkingsgroep zal naarmate de jaren verstrijken misschien de meerderheid gaan vormen, en komen er natuurlijk andere politieke partijen in de regering. Grootste partij de Turkse Partije, tweede de Marokkaanse Partij, samen een meerderheid, en maken het beleid uit. Wetten veranderen, Sharia ingevoerd.
Is dit onzin of zou dit echt gaan kunnen in de toekomst? En wat zal men hier dan aan kunnen doen? Geboortebeperkingen invoeren?
Wat denken jullie?
Daarbij - een politieke partij kan ongrondwettelijk verklaard worden op basis van uitlatingen van de 'top' (zie cp '86). Als er echt een sharia partij in nederland komt kun je die altijd nog proberen te verbieden.
quote:hoezo niet? de allochtone bevolkingsgroep groeit VELE male sneller dan de autochtone bevolkingsgroep, is dan toch logisch dat in de toekomst de autochonen in de minderheid zullen raken en de allochtonen op hun eigen partijen zullen gaan stemmen?
Op dinsdag 18 maart 2003 14:07 schreef TimmyAsd het volgende:[..]
pure onzin, alsof de AEL de grootste partij zal worden, denk dat je niet zo ongerust hoefty te zijn hoor
quote:Nee, maar er mag wel strenger worden opgetreden tegen gezinshereniging en het halen van een partner uit het land van herkomst.
men hier dan aan kunnen doen? Geboortebeperkingen invoeren?
Wat denken jullie?
quote:precies ja, over een aantal decennie, zeg over 100 jaar, en dan? Verbieden kan niet zomaar, want het is op dat moment de wens van de meerderheid van de bevolking
Op dinsdag 18 maart 2003 14:08 schreef wijsneus het volgende:
Ik denk persoonlijk dat het met zo'n vaart niet zal lopen. 2 miljoen op de 16 kunnen niet een meerderheid halen in ons parlement en het duurt nog decennia voordat ze de 4 of 6 miljoen halen denk je niet?Daarbij - een politieke partij kan ongrondwettelijk verklaard worden op basis van uitlatingen van de 'top' (zie cp '86). Als er echt een sharia partij in nederland komt kun je die altijd nog proberen te verbieden.
quote:Tuurlijk, dat zal wel wat helpen, maar dan nog zal die groeperingen (gegeven dat de groeicijfers zo blijven) in de toekomst de grootste kunnen gaan worden
Op dinsdag 18 maart 2003 14:09 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Nee, maar er mag wel strenger worden opgetreden tegen gezinshereniging en het halen van een partner uit het land van herkomst.
quote:Nee, gewoon in de grondwet op laten nemen dat er geen reli-partijen deel van een regering uit mogen maken. Sterker nog, het zou zelfs zo moeten zijn dat landen die niet zo'n regel in hun grondwet op willen nemen subiet uit de EU geflikkert worden!
http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=26922Dit lijkt mij in de toekomst een groot probleem worden. De autochtone bevolkingsgroep zal naarmate de jaren verstrijken misschien de meerderheid gaan vormen, en komen er natuurlijk andere politieke partijen in de regering. Grootste partij de Turkse Partije, tweede de Marokkaanse Partij, samen een meerderheid, en maken het beleid uit. Wetten veranderen, Sharia ingevoerd.
Wat denken jullie?
Problem solved, and unto the 2'nd renaissance.
quote:Probleem is dat je ook nog partijen zoals het CDA hebt, wil je die ook verbieden dan?
Op dinsdag 18 maart 2003 14:11 schreef Nuoro het volgende:[..]
Nee, gewoon in de grondwet op laten nemen dat er geen reli-partijen deel van een regering uit mogen maken. Sterker nog, het zou zelfs zo moeten zijn dat landen die niet zo'n regel in hun grondwet op willen nemen subiet uit de EU geflikkert worden!
Problem solved, and unto the 2'nd renaissance.
quote:Je gaat er onterecht van uit dat mensen niet minder kinderen zullen krijgen naarmate ze meer in de samenleving integreren en zich steeds meer Nederlands zullen gedragen.
Op dinsdag 18 maart 2003 14:10 schreef L3IPO het volgende:[..]
Tuurlijk, dat zal wel wat helpen, maar dan nog zal die groeperingen (gegeven dat de groeicijfers zo blijven) in de toekomst de grootste kunnen gaan worden
quote:Dan heb je het over een periode van meer dan 100 jaar. Maar wat is er zo erg aan mocht het ooit zover komen ? Volgens mij ga je ervan uit dat iedere turk of marokkaan streng gelovig is, en een islamitische staat wil uitroepen. Je kunt geen beleid maken voor een periode van 100 jaar, laat staan voorspellingen doen over hoe Nederland eruit zal zien.
Op dinsdag 18 maart 2003 14:10 schreef L3IPO het volgende:[..]
Tuurlijk, dat zal wel wat helpen, maar dan nog zal die groeperingen (gegeven dat de groeicijfers zo blijven) in de toekomst de grootste kunnen gaan worden
quote:Ik vrees dat de meeste mensen in deze groepen niet veel zullen integreren in onze maatschappij, aangezien zij een heel ander geloof aanhangen. Als zij volgens hun principes (hun geloof, wat ze te horen krijgen van hun mede-moslims (lees imams) en wat ze zelf willen) lijkt het mij niet logisch dat zij niet minder kinderen zullen gaan krijgen.
Op dinsdag 18 maart 2003 14:12 schreef Sokrates het volgende:[..]
Je gaat er onterecht van uit dat mensen niet minder kinderen zullen krijgen naarmate ze meer in de samenleving integreren en zich steeds meer Nederlands zullen gedragen.
quote:tsja - gevaar van de democratie he. Maar nog wat anders - denk je niet dat naarmate de allochtone bevolking hier meerdere generaties is ze automatisch zullen verwesteren? Ook al is het beeld in de media mischien anders - het grootste deel van de allochtone nederlanders zijn keurig aangepaste mensen of in ieder geval, qua opvattingen, vergelijkbaar met een de wat strengere christenen.
Op dinsdag 18 maart 2003 14:09 schreef L3IPO het volgende:[..]
precies ja, over een aantal decennie, zeg over 100 jaar, en dan? Verbieden kan niet zomaar, want het is op dat moment de wens van de meerderheid van de bevolking
quote:je kan er toch wel over nadenken? en ik vraag mij af wat de meeste moslims willen, een staat zoals wij die nu kennen, of een staat naar hun eigen principes, normen en waarden?
Op dinsdag 18 maart 2003 14:13 schreef gelly het volgende:[..]
Dan heb je het over een periode van meer dan 100 jaar. Maar wat is er zo erg aan mocht het ooit zover komen ? Volgens mij ga je ervan uit dat iedere turk of marokkaan streng gelovig is, en een islamitische staat wil uitroepen. Je kunt geen beleid maken voor een periode van 100 jaar, laat staan voorspellingen doen over hoe Nederland eruit zal zien.
quote:Yep, ook het CDA. "Alle reli-partijen", schreef ik toch?
Op dinsdag 18 maart 2003 14:11 schreef L3IPO het volgende:[..]
Probleem is dat je ook nog partijen zoals het CDA hebt, wil je die ook verbieden dan?
quote:lees mijn post boven jouw post
Op dinsdag 18 maart 2003 14:15 schreef wijsneus het volgende:[..]
tsja - gevaar van de democratie he. Maar nog wat anders - denk je niet dat naarmate de allochtone bevolking hier meerdere generaties is ze automatisch zullen verwesteren? Ook al is het beeld in de media mischien anders - het grootste deel van de allochtone nederlanders zijn keurig aangepaste mensen of in ieder geval, qua opvattingen, vergelijkbaar met een de wat strengere christenen.
quote:Dat zal dus NOOIT lukken
Op dinsdag 18 maart 2003 14:15 schreef Nuoro het volgende:[..]
Yep, ook het CDA. "Alle reli-partijen", schreef ik toch?
quote:De meeste moslims zijn geïntegreerd, en gedragen zich netjes. Dus hier ga je al de fout in.
Op dinsdag 18 maart 2003 14:14 schreef L3IPO het volgende:[..]
Ik vrees dat de meeste mensen in deze groepen niet veel zullen integreren in onze maatschappij, aangezien zij een heel ander geloof aanhangen.
quote:Statistisch gezien neemt ook het aantal kinderen bij allochtonen af. Nu nog 2.5 tegenover 1.7 bij de autochtone bevolking dacht ik. Maar het neemt dus af.
Als zij volgens hun principes (hun geloof, wat ze te horen krijgen van hun mede-moslims (lees imams) en wat ze zelf willen) lijkt het mij niet logisch dat zij niet minder kinderen zullen gaan krijgen.
quote:wat is integreren? gelaten ondergaan dat ze moeten leven zoals wij? dat gebeurt nu denk ik, maar als ze de kans zullen zien dat ze ook naar hun eigen principes kunnen gaan leven, zullen ze die dan niet pakken?
Op dinsdag 18 maart 2003 14:17 schreef gelly het volgende:De meeste moslims zijn geïntegreerd, en gedragen zich netjes. Dus hier ga je al de fout in.
quote:Weet de preciese cijfers niet, maar volgens mij gaf het bericht op de FP een iets minder rooskleurig beeld...
Statistisch gezien neemt ook het aantal kinderen bij allochtonen af. Nu nog 2.5 tegenover 1.7 bij de autochtone bevolking dacht ik. Maar het neemt dus af.
quote:Waarom?
Nee, maar er mag wel strenger worden opgetreden tegen gezinshereniging en het halen van een partner uit het land van herkomst.
quote:Om de hier boven staande redenen
Op dinsdag 18 maart 2003 14:20 schreef SCH het volgende:[..]
Waarom?
quote:Ik vroeg het jou niet en ik tref het antwoord ook niet aan. Er wordt alleen een situatie geschetst en geen probleem.
Op dinsdag 18 maart 2003 14:21 schreef L3IPO het volgende:[..]
Om de hier boven staande redenen
quote:Vind jij de geschetste situatie dan geen (mogelijk toekomstig) probleem?
Op dinsdag 18 maart 2003 14:22 schreef SCH het volgende:[..]
Ik vroeg het jou niet en ik tref het antwoord ook niet aan. Er wordt alleen een situatie geschetst en geen probleem.
quote:Veel 3e generatie allochtonen verschillen niet veel van jou of mij qua principes en levenswijze. Dus waarom zouden ze ineens fundamentalist worden ? Zie je alle moslims als 1 soort figuur of zo ?
Op dinsdag 18 maart 2003 14:19 schreef L3IPO het volgende:[..]
wat is integreren? gelaten ondergaan dat ze moeten leven zoals wij? dat gebeurt nu denk ik, maar als ze de kans zullen zien dat ze ook naar hun eigen principes kunnen gaan leven, zullen ze die dan niet pakken?
[..]
quote:Het bericht zegt niks over het gemiddeld aantal kinderen, of een toename daarvan. De laatste cijfers spreken van een afname van het gemiddeld aantal kinderen.
Weet de preciese cijfers niet, maar volgens mij gaf het bericht op de FP een iets minder rooskleurig beeld...
quote:Tuurlijk niet, maar het is toch logisch dat een moslim naar de principes van de islam wil leven? daar hoef je toch geen fundamentalist voor te zijn? En als jij vind dat veel derde generatie allochtonen (ik heb het dus eigenlijk specifiek over Marokkanen en Turken) niet veel van jou of mij verschillen qua principes en levenswijze...
Op dinsdag 18 maart 2003 14:23 schreef gelly het volgende:
Veel 3e generatie allochtonen verschillen niet veel van jou of mij qua principes en levenswijze. Dus waarom zouden ze ineens fundamentalist worden ? Zie je alle moslims als 1 soort figuur of zo ?
quote:Het gaat er juist om wat in dat bericht staat, dat de allochtone bevolking veel sneller groeit dan de autochtone, dus de geboortecijfers van allochtonen kan wel afnemen, maar als die van autochtonen nog sneller afnemen, dan is het probleem nog steeds een reeel toekomstbeeld
Het bericht zegt niks over het gemiddeld aantal kinderen, of een toename daarvan. De laatste cijfers spreken van een afname van het gemiddeld aantal kinderen.
quote:Waarom? Omdat er een grote stroom ongeintegreerde en vaak analfabete mensen naar Nederland komen. Ze leveren geen of nauwelijks een bijdrage aan de Nederlanse samenleving en kosten handen vol geld. Zo is het natuurlijk dweilen met de kraan open wat de integratie betreft. Met de toenemende vergrijzing kunnen we niet nog een grote groep mensen gebruiken die alleen maar geld kosten.
Op dinsdag 18 maart 2003 14:20 schreef SCH het volgende:
Waarom?
En geboortebeperking, het is gewoon een feit dat allochtonen vaak om de verkeerde redenen kinderen nemen. Zo is een kind voor een allochtonen vrouw de snelste weg richting WAO (problemen die samen met zwangerschap kunnen optreden zijn nauwelijks te controleren). Stond laatst een heel interessant artikel over in de Elsevier.
[Dit bericht is gewijzigd door Strolie75 op 18-03-2003 14:54]
quote:hmz, daar heb ik eigenlijk nog nooit aan gedacht
Op dinsdag 18 maart 2003 14:27 schreef Strolie75 het volgende:En geboortebeperking, het is gewoon een feit dat allochtonen vaak om de verkeerde redenen kinderen nemen. Zo is een kind voor een allochtonen vrouw de snelste weg richting WAO (problemen die samen met zwangerschap kunnen optreden zijn nauwelijks te controleren). Stond laatst een heel interessant artikel over in de Elsevier.
quote:Je hebt een punt - maar als jij nou het idee had dat je De Oplossing Van Alle Wereldproblemen had gevonden, zou je dan ook niet de kans grijpen?
Op dinsdag 18 maart 2003 14:19 schreef L3IPO het volgende:
wat is integreren? gelaten ondergaan dat ze moeten leven zoals wij? dat gebeurt nu denk ik, maar als ze de kans zullen zien dat ze ook naar hun eigen principes kunnen gaan leven, zullen ze die dan niet pakken?
In principe ben ik het met je eens. Ze zullen hun eigen normen en waarden altijd stellen boven de onze.
Net zoals ik in principe mijn normen en waarden stel boven de jouwe. En jij de jouwe boven die van mij...
quote:Waarom zou dat logsich zijn ? Als jouw bewering zou kloppen, was de SGP de grootste partij van Nederland. Ik zie de Islam in Nederland, en dus de islamieten, een stuk gematigder worden in de toekomst. Dat kost wat tijd, maar bij ons is het ook niet over 1 nacht ijs gegaan.
Op dinsdag 18 maart 2003 14:26 schreef L3IPO het volgende:[..]
Tuurlijk niet, maar het is toch logisch dat een moslim naar de principes van de islam wil leven? daar hoef je toch geen fundamentalist voor te zijn? En als jij vind dat veel derde generatie allochtonen (ik heb het dus eigenlijk specifiek over Marokkanen en Turken) niet veel van jou of mij verschillen qua principes en levenswijze...
[..]
quote:En ook dat blijkt nergens uit, dat het geboortecijfer onder autochtonen naar beneden gaat. Dat is stabiel.
Het gaat er juist om wat in dat bericht staat, dat de allochtone bevolking veel sneller groeit dan de autochtone, dus de geboortecijfers van allochtonen kan wel afnemen, maar als die van autochtonen nog sneller afnemen, dan is het probleem nog steeds een reeel toekomstbeeld
quote:Ik geef ze ook geen ongelijk, alleen dat kan voor ons een probleem gaan zorgen in de toekomst.Ik zeg ook niet dat het zo is, maar ik zeg alleen dat het (naar mijn idee heel goed) zou kunnen gebeuren
Op dinsdag 18 maart 2003 14:28 schreef wijsneus het volgende:[..]
Je hebt een punt - maar als jij nou het idee had dat je De Oplossing Van Alle Wereldproblemen had gevonden, zou je dan ook niet de kans grijpen?
In principe ben ik het met je eens. Ze zullen hun eigen normen en waarden altijd stellen boven de onze.
Net zoals ik in principe mijn normen en waarden stel boven de jouwe. En jij de jouwe boven die van mij...
quote:Vooral "bekenverschuiving" schijnt populair te zijn als smoes, 100% afkeuring en nauwelijks door een arts vast te stellen.
Op dinsdag 18 maart 2003 14:28 schreef L3IPO het volgende:
hmz, daar heb ik eigenlijk nog nooit aan gedacht
quote:Ergens waar ik dat online kan vinden?
Op dinsdag 18 maart 2003 14:27 schreef Strolie75 het volgende:[..]
---> interessant artikel over in de Elsevier.
quote:Ook onder autochtone vrouwen een veelgebruikte klacht trouwens om lekker met behoud van inkomen de kids op te voeden. Het tillen van de WAO is dus niet voorbehouden aan de allochtoon.
Op dinsdag 18 maart 2003 14:30 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Vooral "bekenverschuiving" schijnt populair te zijn als smoes, 100% afkeuring en nauwelijks door een arts vast te stellen.
quote:Zucht, zowiezo denk ik dat de islamitische bevolking hier een stuk fundamentalistischer is dan de autochtone bevolking. Onder de autochtonen heb je namelijk ook erg veel atheisten en heel erg veel mensen die geloven dat er een God is, maar er niets verder mee doen. Dit zal bij moslims veel kleiner zijn. En of de gematigder gaan worden, dat zou kunnen, maar dat wil niet zeggen dat ze onze normen en waarden (haat die woorden) aan gaan hangen...
Op dinsdag 18 maart 2003 14:29 schreef gelly het volgende:
Waarom zou dat logsich zijn ? Als jouw bewering zou kloppen, was de SGP de grootste partij van Nederland. Ik zie de Islam in Nederland, en dus de islamieten, een stuk gematigder worden in de toekomst. Dat kost wat tijd, maar bij ons is het ook niet over 1 nacht ijs gegaan.
quote:Dat is misschien nu even stabiel, maar dat is de laatste jaren erg achteruit gegaan, autochtonen blijven ook steeds meer en langer single, is bij allochtonen ook eeb stuk minder denk ik...
En ook dat blijkt nergens uit, dat het geboortecijfer onder autochtonen naar beneden gaat. Dat is stabiel.
quote:Tuurlijk, maar als je naar de percentages kijkt zal het natuurlijk wel duidelijk zijn wie het snelste van zijn (lees haar) WAO zal profiteren
Op dinsdag 18 maart 2003 14:32 schreef gelly het volgende:[..]
Ook onder autochtone vrouwen een veelgebruikte klacht trouwens om lekker met behoud van inkomen de kids op te voeden. Het tillen van de WAO is dus niet voorbehouden aan de allochtoon.
quote:In het artikel stond echter wel dat het % allochtonen vrouwen dat er misbruik van maakt veel male hoger is.
Op dinsdag 18 maart 2003 14:32 schreef gelly het volgende:
Ook onder autochtone vrouwen een veelgebruikte klacht trouwens om lekker met behoud van inkomen de kids op te voeden. Het tillen van de WAO is dus niet voorbehouden aan de allochtoon.
Bij autochtonen is het meestal "ik heb een kindje gekregen en heb eigenlijk geen zin meer om te werken". Bij allochtonen is het "ik heb geen zin om te werken dus ik neem maar een kindje". Wereld van verschil.
quote:Moet je luisteren - als ze de meerderheid van de bevolking zijn hebben ze goed recht om te bepalen wat voor wetten wij moeten navolgen.
Op dinsdag 18 maart 2003 14:30 schreef L3IPO het volgende:[..]
Ik geef ze ook geen ongelijk, alleen dat kan voor ons een probleem gaan zorgen in de toekomst.Ik zeg ook niet dat het zo is, maar ik zeg alleen dat het (naar mijn idee heel goed) zou kunnen gebeuren
Ik denk alleen dat de situatie over 100-150 jaar zo anders is dat je geen vergelijk kunt trekken met de huidige. Bekijk eens wat voor verschuiving onze eigen maatschappijk heeft doorgemaakt in 50 jaar.
Dus - ja, het zou een probleem zijn als de situatie binnen laten we zeggen 10 jaar zover zou komen. Maar over een jaar of 60 zijn deze problemen niet meer relevant denk ik.
quote:Ze zullen natuurlijk meer intgreren, maar ze zullen nooit zoals wij worden...je kunt zeggen dat er nu ook grote verschillen zijn, maar die zijn veel minder groot als tussen bijvoorbeeld een islamitische partije en een christelijke partij. Aanwas van jongeren nodig, wil je die kweken? Je kunt mensen moeilijk dwingen om kinderen te nemen, en de allochtonen werken veel minder mee aan de draagkracht, omdat deze vaak minder goed geschoold zijn dan autochtonen en dus minder verdienen/belasting kunnen betalen...
Op dinsdag 18 maart 2003 14:34 schreef du_ke het volgende:
De groep die afkomstig is van niet westerse immigranten zal steeds groter worden maar ook steeds verder integreren. Ik zie neit echt problemen. Tevens hebben we gewoon aanwas van jongeren nodig om de economie draaiende te houden over een jaar of 10-15 gaan de babybooomers massaal met de Vut / pensioen en ze zullen toch vervangen/verzorgd moeten worden. dit zal steeds moeilijker worden voor de autochtone bevolking
quote:De geboortecijfers onder allochtonen zijn de laatste jaren een stuk sneller gedaald dan die van autochtonen (deels omdat ze ook flink hoger waren/zijn. Binnen een generatie verwacht ik dat de geboortecijfers in die groepen niet veel meer afwijken van het nederlandse gemiddelde.
Op dinsdag 18 maart 2003 14:26 schreef L3IPO het volgende:
Het gaat er juist om wat in dat bericht staat, dat de allochtone bevolking veel sneller groeit dan de autochtone, dus de geboortecijfers van allochtonen kan wel afnemen, maar als die van autochtonen nog sneller afnemen, dan is het probleem nog steeds een reeel toekomstbeeld
quote:Daar ben ik het dus echt niet mee eens. Democratisch gezien wel natuurlijk, maar dat zou voor mij een groot probleem van de democratie gaan worden
Op dinsdag 18 maart 2003 14:37 schreef wijsneus het volgende:[..]
Moet je luisteren - als ze de meerderheid van de bevolking zijn hebben ze goed recht om te bepalen wat voor wetten wij moeten navolgen.
quote:Ik denk van wel, schets mij eens een toekomstbeeld waardoor deze problemen in de toekomst niet meer relevant zullen zijn
Ik denk alleen dat de situatie over 100-150 jaar zo anders is dat je geen vergelijk kunt trekken met de huidige. Bekijk eens wat voor verschuiving onze eigen maatschappijk heeft doorgemaakt in 50 jaar.Dus - ja, het zou een probleem zijn als de situatie binnen laten we zeggen 10 jaar zover zou komen. Maar over een jaar of 60 zijn deze problemen niet meer relevant denk ik.
quote:Ik denk van niet. Het valt me nog steeds op dat ik altijd groepen allochtonen over straat zie lopen, dikke vrouw in kleden, met 4 kinderen en nog 3 kinderwagens...
Op dinsdag 18 maart 2003 14:38 schreef du_ke het volgende:[..]
De geboortecijfers onder allochtonen zijn de laatste jaren een stuk sneller gedaald dan die van autochtonen (deels omdat ze ook flink hoger waren/zijn. Binnen een generatie verwacht ik dat de geboortecijfers in die groepen niet veel meer afwijken van het nederlandse gemiddelde.
quote:De verzorgingstaat is niet te betalen of uit te voeren met alleen de autochtone bevolking. Ik heb er dan ook geen problemen mee (goed opgeleide) buitenlanders te werven om in nederland te komen werken. Allochtonen dragen minder bij aan de koopkracht, dat klopt maar zal ook steeds meer verschuiven. jongeren hebben betere opleidingen dan hun ouders en zullen dus ook meer verdienen.
Op dinsdag 18 maart 2003 14:38 schreef L3IPO het volgende:
Ze zullen natuurlijk meer intgreren, maar ze zullen nooit zoals wij worden...je kunt zeggen dat er nu ook grote verschillen zijn, maar die zijn veel minder groot als tussen bijvoorbeeld een islamitische partije en een christelijke partij. Aanwas van jongeren nodig, wil je die kweken? Je kunt mensen moeilijk dwingen om kinderen te nemen, en de allochtonen werken veel minder mee aan de draagkracht, omdat deze vaak minder goed geschoold zijn dan autochtonen en dus minder verdienen/belasting kunnen betalen...
quote:Goed opgeleide buitenlanders zijn schaars...en je kan zeggen dat allochtonen nodig zijn om de verzorgingsstaat te onderhouden, maar ik denk dat ze ze eigenlijk ondermijnd, omdat ze er veel meer gebruik (misbruik) van maken dat autochtonen
Op dinsdag 18 maart 2003 14:42 schreef du_ke het volgende:[..]
De verzorgingstaat is niet te betalen of uit te voeren met alleen de autochtone bevolking. Ik heb er dan ook geen problemen mee (goed opgeleide) buitenlanders te werven om in nederland te komen werken. Allochtonen dragen minder bij aan de koopkracht, dat klopt maar zal ook steeds meer verschuiven. jongeren hebben betere opleidingen dan hun ouders en zullen dus ook meer verdienen.
quote:Volgens mij kun je beter naar de cijfers kijken, i.p.v. dergelijke conclusies aan het straatbeeld te onttrekken
Op dinsdag 18 maart 2003 14:41 schreef L3IPO het volgende:[..]
Ik denk van niet. Het valt me nog steeds op dat ik altijd groepen allochtonen over straat zie lopen, dikke vrouw in kleden, met 4 kinderen en nog 3 kinderwagens...
quote:60 jaar geleden was het ondenkbaar dat je als homofiel zou mogen trouwen. Hetzelfde gaat gebeuren met al onze normen en waarden- en ja - ook die van de allochtone nederlander.
Op dinsdag 18 maart 2003 14:40 schreef L3IPO het volgende:[..]
Daar ben ik het dus echt niet mee eens. Democratisch gezien wel natuurlijk, maar dat zou voor mij een groot probleem van de democratie gaan worden
[..]Ik denk van wel, schets mij eens een toekomstbeeld waardoor deze problemen in de toekomst niet meer relevant zullen zijn
Dat bedoel ik een beetje te zeggen.
bah al die vieze wormen en naarden blegh ik heb er ook een hekel aan
quote:Het valt toch gewoon op? En de cijfers zijn ook niet echt positief te noemen
Op dinsdag 18 maart 2003 14:44 schreef gelly het volgende:[..]
Volgens mij kun je beter naar de cijfers kijken, i.p.v. dergelijke conclusies aan het straatbeeld te onttrekken
quote:Een mogelijk toekomstig probleem is wel heel ruim geformuleerd. Volgens mij zijn er nu problemen en zullen er altijd problemen blijven maar ik zie in de cijfers van de topicstarter niet meteen een drastische toename van problemen nee. Dat is ook niet duidelijk gemaakt in dit topic. Waar zouden die problemen dan uit bestaan?
Op dinsdag 18 maart 2003 14:23 schreef L3IPO het volgende:[..]
Vind jij de geschetste situatie dan geen (mogelijk toekomstig) probleem?
quote:Maar dat is heel wat anders als principes gebaseerd op het geloof. Christenen en Islamieten zullen denk ik nooit toegeven naar elkaar als het de godsdienst (kan) betreffen
Op dinsdag 18 maart 2003 14:45 schreef wijsneus het volgende:[..]
60 jaar geleden was het ondenkbaar dat je als homofiel zou mogen trouwen. Hetzelfde gaat gebeuren met al onze normen en waarden- en ja - ook die van de allochtone nederlander.
Dat bedoel ik een beetje te zeggen.
bah al die vieze wormen en naarden blegh ik heb er ook een hekel aan
quote:Nee, maar dat komt omdat jij een allochtoon gelijk ziet als een laaggeschoolde uitkeringstrekker die niks bijdraagt aan de maatschappij, en het liefst een sharia wil invoeren.
Op dinsdag 18 maart 2003 14:45 schreef L3IPO het volgende:[..]
En de cijfers zijn ook niet echt positief te noemen
quote:Dat blijkt dus wel degelijk uit dit topic
Op dinsdag 18 maart 2003 14:45 schreef SCH het volgende:[..]
Een mogelijk toekomstig probleem is wel heel ruim geformuleerd. Volgens mij zijn er nu problemen en zullen er altijd problemen blijven maar ik zie in de cijfers van de topicstarter niet meteen een drastische toename van problemen nee. Dat is ook niet duidelijk gemaakt in dit topic. Waar zouden die problemen dan uit bestaan?
quote:Het is lullig om te zeggen maar er zijn niet veel allochtonen die 'dwijlen met de kraan open' zouden schrijven. Valt wel mee hoor met die analfabeten, bij hun dan
Op dinsdag 18 maart 2003 14:27 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Waarom? Omdat er een grote stroom ongeintegreerde en vaak analfabete mensen naar Nederland komen. Ze leveren geen of nauwelijks een bijdrage aan de Nederlanse samenleving en kosten handen vol geld. Zo is het natuurlijk dwijlen met de kraan open wat de integratie betreft. Met de toenemende vergrijzing kunnen we niet nog een grote groep mensen gebruiken die alleen maar geld kosten.
quote:Nee hoor - er wordt een beeld van de allochtoon neergezet dat niet strookt met de werkelijkheid. Een allochtoon is gemiddeld geen analfabete, orthodoxe islamiet die zoveel mogelijk kinderen op de wereld wil zetten en zich niks wil aantrekken van de Nederlandse samenleving. Als de meerderheid zo zou zijn, wordt het een probleem. Zolang dat een kleine groep is, zie ik het probleem niet. Maar overtuig me maar.
Op dinsdag 18 maart 2003 14:47 schreef L3IPO het volgende:[..]
Dat blijkt dus wel degelijk uit dit topic
quote:Euhm, jij bestempelt mij meteen als een rechts-extremist? Ik zie wel de gemiddelde allochtoon als een laaggeschoolde uitkeringstrekker in vergelijking met de gemiddelde autochtoon, maar dat is ook zo. En het liefst de sharia in wil voeren vind ik niet, dat was slechts een voorbeeld. Ik denk wel dat de meeste graag een aangepaste wet ziet die meer naar hun principes gaat, met name als ze 1 van de grootste bevolkingsgroepen hier worden.
Op dinsdag 18 maart 2003 14:46 schreef gelly het volgende:[..]
Nee, maar dat komt omdat jij een allochtoon gelijk ziet als een laaggeschoolde uitkeringstrekker die niks bijdraagt aan de maatschappij, en het liefst een sharia wil invoeren.
[Dit bericht is gewijzigd door L3IPO op 18-03-2003 14:50]
quote:oh jewel hoor er zijn ook erg veel gematigde moslims. En lang niet alle allochtonen weigeren te integreren. Een proces als samen op weg of oecomenische diensten was 50 jaar geleden ook ondenkbaar en nu de gewoonste zaak van de wereld. (al blijven er natuurlijk altijd wat extremere uitzonderingen aan beidde zijden)
Op dinsdag 18 maart 2003 14:46 schreef L3IPO het volgende:[..]
Maar dat is heel wat anders als principes gebaseerd op het geloof. Christenen en Islamieten zullen denk ik nooit toegeven naar elkaar als het de godsdienst (kan) betreffen
quote:En vergeet niet dat als je in de WAO zit de inkomenseis vervalt bij het halen van een partner uit het buitenland.
Op dinsdag 18 maart 2003 14:30 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Vooral "bekenverschuiving" schijnt populair te zijn als smoes, 100% afkeuring en nauwelijks door een arts vast te stellen.
quote:Ik heb geen zin om alles 2x te zeggen, lees al mijn posts nog meer eens goed door
Op dinsdag 18 maart 2003 14:50 schreef du_ke het volgende:[..]
oh jewel hoor er zijn ook erg veel gematigde moslims. En lang niet alle allochtonen weigeren te integreren. Een proces als samen op weg of oecomenische diensten was 50 jaar geleden ook ondenkbaar en nu de gewoonste zaak van de wereld. (al blijven er natuurlijk altijd wat extremere uitzonderingen aan beidde zijden)
quote:Met dat zinnetje ga je echt vet de mist in. Het maakt je zeker niet tot rechts-extremist (dat zegt Gelly volgens mij ook nergens) maar het laat wel zien dat je slecht geinformeerd bent of wilt zijn. Je oordeelt misschien te veel op erg subjectieve waarneming, gezien je eerdere opmerking over vrouwen met kinderwagens. Je wilt niet weten (schat ik zo in) hoeveel allochtonen er op topfuncties zitten bij ministeries en sowieso meedraaien in de samenleving op alle niveaus, ook als uitkeringstrekker ja.
Op dinsdag 18 maart 2003 14:49 schreef L3IPO het volgende:[..]
Euhm, jij bestempelt mij meteen als een rechts-extremist? Ik zie wel de gemiddelde allochtoon als een laaggeschoolde uitkeringstrekker in vergelijking met de gemiddelde autochtoon, maar dat is ook zo. En het liefst de sharia in wil voeren vind ik niet, dat was slechts een voorbeeld. Ik denk wel dat de meeste graag een aangepaste wet ziet die meer naar hun principes gaat, met name als ze 1 van de grootste bevolkingsgroepen hier worden.
quote:Stel, over 50 jaar zijn er 4 groepen, 1 groep Christenen(1), 1 groep gematigd (/niet gelovigen) Christenen(2), 1 groep moslims(3) en 1 groep gematigde moslims(4). Als groep 1 en 3 nou een politiekpartije op gaan richten, gebaseerd op hun eigen principes, zie je dan niet in dat er een probleem zou kunnen komen?
Op dinsdag 18 maart 2003 14:49 schreef SCH het volgende:[..]
Nee hoor - er wordt een beeld van de allochtoon neergezet dat niet strookt met de werkelijkheid. Een allochtoon is gemiddeld geen analfabete, orthodoxe islamiet die zoveel mogelijk kinderen op de wereld wil zetten en zich niks wil aantrekken van de Nederlandse samenleving. Als de meerderheid zo zou zijn, wordt het een probleem. Zolang dat een kleine groep is, zie ik het probleem niet. Maar overtuig me maar.
quote:Niet erger dan het CDA nu.
Op dinsdag 18 maart 2003 14:53 schreef L3IPO het volgende:[..]
Stel, over 50 jaar zijn er 4 groepen, 1 groep Christenen(1), 1 groep gematigd (/niet gelovigen) Christenen(2), 1 groep moslims(3) en 1 groep gematigde moslims(4). Als groep 1 en 3 nou een politiekpartije op gaan richten, gebaseerd op hun eigen principes, zie je dan niet in dat er een probleem zou kunnen komen?
quote:Dat wil dus zeggen positieve discriminatie, waar ik erg tegen ben.
Op dinsdag 18 maart 2003 14:53 schreef SCH het volgende:[..]
Met dat zinnetje ga je echt vet de mist in. Het maakt je zeker niet tot rechts-extremist (dat zegt Gelly volgens mij ook nergens) maar het laat wel zien dat je slecht geinformeerd bent of wilt zijn. Je oordeelt misschien te veel op erg subjectieve waarneming, gezien je eerdere opmerking over vrouwen met kinderwagens. Je wilt niet weten (schat ik zo in) hoeveel allochtonen er op topfuncties zitten bij ministeries en sowieso meedraaien in de samenleving op alle niveaus, ook als uitkeringstrekker ja.
quote:Juist wel, want een partije als het CDA hoort gewoon bij dit land, een Islamitsche tegenhanger niet
Op dinsdag 18 maart 2003 14:55 schreef SCH het volgende:[..]
Niet erger dan het CDA nu.
quote:Neuh, ik zie hooguit wat langdurige coalitieonderhandelingen mochten ze veel stemmen krijgen.
Op dinsdag 18 maart 2003 14:53 schreef L3IPO het volgende:[..]
Stel, over 50 jaar zijn er 4 groepen, 1 groep Christenen(1), 1 groep gematigd (/niet gelovigen) Christenen(2), 1 groep moslims(3) en 1 groep gematigde moslims(4). Als groep 1 en 3 nou een politiekpartije op gaan richten, gebaseerd op hun eigen principes, zie je dan niet in dat er een probleem zou kunnen komen?
quote:Als er genoeg islamieten voor zo'n partij in Nederland wonen, toch wel? Ooit woonden er niet genoeg democraten voor D'66, nu wel (alhoewel genoeg?)
Op dinsdag 18 maart 2003 14:56 schreef L3IPO het volgende:[..]
Juist wel, want een partije als het CDA hoort gewoon bij dit land, een Islamitsche tegenhanger niet
Bovendien: de partij waar jij het over hebt bestaat al lang.
quote:Op het moment dat er genoeg mensen op willen stemmen hoort er er wel bij.
Juist wel, want een partije als het CDA hoort gewoon bij dit land, een Islamitsche tegenhanger niet
En als er maar een handjevol mensen op stemt is het een marginaal clubje wat weinig terzake doet.
quote:Er zijn nu al erg veel problemen met het vormen van een coalitie tussen de PvdA en het CDA, zullen deze problemen niet velen malen groter (onoverkomelijk) zijn tussen zeg maar het CDA en de Nieuwe Islamitschie Partij(fictief)?
Op dinsdag 18 maart 2003 14:57 schreef Ulx het volgende:[..]
Neuh, ik zie hooguit wat langdurige coalitieonderhandelingen mochten ze veel stemmen krijgen.
quote:Bedankt dat je me op een stomme taalfout wijst, ga nu eens in op mijn argumenten.
Op dinsdag 18 maart 2003 14:47 schreef SCH het volgende:
Het is lullig om te zeggen maar er zijn niet veel allochtonen die 'dwijlen met de kraan open' zouden schrijven. Valt wel mee hoor met die analfabeten, bij hun dan
quote:Waarom is een allochtoon die een hoge functie bij een ministerie heeft een voorbeeld van postieve discriminatie? In wat voor wereld leef jij? Jij denkt echt dat ze allemaal niks kunnen ofzo?
Dat wil dus zeggen positieve discriminatie, waar ik erg tegen ben.
En ze zitten voornamelijk in de lagere niveau's van de beroepsbevolking (lees laag geschoolde(betaalde) banen en uitkeringen.
quote:Dat vind ik dus een "eng" toekomstbeeld, dat wij geregeerd gaan worden door "onze" gastarbeiders...
Op dinsdag 18 maart 2003 14:58 schreef SCH het volgende:[..]
Als er genoeg islamieten voor zo'n partij in Nederland wonen, toch wel? Ooit woonden er niet genoeg democraten voor D'66, nu wel (alhoewel genoeg?)
Bovendien: de partij waar jij het over hebt bestaat al lang.
quote:Mannen en vrouwen die hierheen worden gehaald via huwelijksimmigratie en gezinshereniging komen niet uit de meest verlichte delen van Marokko en Turkije. De vrouwen zitten thuis en nemen niet deel aan het arbeidsproces dus die kosten alleen maar geld. Zetten ook nog eens veel kinderen op de wereld, kost ook weer meer geld aan kinderbijslag. Plus er komen steeds meer kinderen met een achterstand op school, kost ook weer meer geld. Vaak scheiden ze ook en komen dan weer opnieuw met iemand uit het oorspronkelijke land op de proppen, weer hetzelfde verhaal. Er komt meer familie over, die halen ook allemaal weer mensen uit het land van oorsprong. Allemaal mensen die de taal niet machtig zijn en onbemiddelbaar op de arbeidsmarkt. Ze wonen hutjemutje bij elkaar in de steden, het verval is dan ook duidelijk zichtbaar. De criminaliteit onder deze groep is enorm. Plus dat ze er fundamenteel andere denkbeelden op nahouden dan de gemiddelde Nederlander over vrijheid van meningsuiting, discriminatie, emancipatie, homosexualiteit, alcohol, drugs, sex, religie, etc. Zoals Mohammed Rabae van GroenLinks zei: "Nederlanders moeten maar accepteren dat wij islamieten nooit homo's zullen accepteren."
Op dinsdag 18 maart 2003 14:49 schreef SCH het volgende:[..]
Nee hoor - er wordt een beeld van de allochtoon neergezet dat niet strookt met de werkelijkheid. Een allochtoon is gemiddeld geen analfabete, orthodoxe islamiet die zoveel mogelijk kinderen op de wereld wil zetten en zich niks wil aantrekken van de Nederlandse samenleving. Als de meerderheid zo zou zijn, wordt het een probleem. Zolang dat een kleine groep is, zie ik het probleem niet. Maar overtuig me maar.
Maar verder is shoarma op z'n tijd wel lekker, hoor.
P.S. ben jij toevallig ook op Maroc.nl bezig onder de naam GayPride?
[Dit bericht is gewijzigd door GunsBlazing op 18-03-2003 15:01]
quote:Kut hè, democratie.
Op dinsdag 18 maart 2003 14:59 schreef L3IPO het volgende:[..]
Dat vind ik dus een "eng" toekomstbeeld, dat wij geregeerd gaan worden door "onze" gastarbeiders...
quote:Ik zeg niet dat ze het niet kunnen, tuurlijk wel, anders krijgen ze die baan niet, maar jij ontkent blijkbaar dat positieve discriminatie wordt toegepast, met name bij overheidsinstellingen
Op dinsdag 18 maart 2003 14:59 schreef SCH het volgende:[..]
Waarom is een allochtoon die een hoge functie bij een ministerie heeft een voorbeeld van postieve discriminatie? In wat voor wereld leef jij? Jij denkt echt dat ze allemaal niks kunnen ofzo?
quote:Over een jaar of vijftig? Geen idee.
Op dinsdag 18 maart 2003 14:58 schreef L3IPO het volgende:[..]
Er zijn nu al erg veel problemen met het vormen van een coalitie tussen de PvdA en het CDA, zullen deze problemen niet velen malen groter (onoverkomelijk) zijn tussen zeg maar het CDA en de Nieuwe Islamitschie Partij(fictief)?
quote:Als je mijn posts hierboven wat beter had gelezen had je kunnen lezen dat ik dit inderdaad als een nadeel van de democratie zie
Op dinsdag 18 maart 2003 15:00 schreef Ulx het volgende:[..]
Kut hè, democratie.
quote:ik ook niet, maar ik kan me er wel een voorstelling bij maken
Op dinsdag 18 maart 2003 15:01 schreef Ulx het volgende:[..]
Over een jaar of vijftig? Geen idee.
quote:Als je anderen zulke grove verwijten maakt, moet je eerste je eigen zaakjes voor elkaar hebben.
Op dinsdag 18 maart 2003 14:59 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Bedankt dat je me op een stomme taalfout wijst, ga nu eens in op mijn argumenten.
Dat van die kinderen is onjuist en achterhaald en ook nogal insinuerend. Allochtone vrouwen nemen geen kinderen om in de WAO te komen
De meeste allochtonen leveren wel een bijdrage aan de samenleving. Het verschil met autochtonen is er niet echt. Het lijkt net alsof uitkeringen en fraude daarmee aan allochtonen zijn voorbehouden. Nou vergis je niet, verhoudingsgewijs blijven autochtonen veruit in de meerderheid. Is ook logisch toch.
quote:Het is helemaal niet relevant dat je dat er bij sleept. Ik heb het over mensen die op eigen kracht veel bereiken.
Op dinsdag 18 maart 2003 15:01 schreef L3IPO het volgende:[..]
Ik zeg niet dat ze het niet kunnen, tuurlijk wel, anders krijgen ze die baan niet, maar jij ontkent blijkbaar dat positieve discriminatie wordt toegepast, met name bij overheidsinstellingen
quote:Maybe - doe't ie't leuk?
Op dinsdag 18 maart 2003 15:00 schreef GunsBlazing het volgende:ben jij toevallig ook op Maroc.nl bezig onder de naam GayPride?
Nee hoor, dat ben ik niet, wat zou ik op Maroc.nl moeten?
quote:Ik denk dat de bijdrage die de allochtonen leveren aan de verzorgingstaat minder is dan de kosten die deze groeperingen met zich meebrengen. Ook is het zo dat allochtonen meer fraude plegen (met de belastingen bijvoorbeeld) dan autochtonen, procentueel gezien.
Op dinsdag 18 maart 2003 15:02 schreef SCH het volgende:[..]
Als je anderen zulke grove verwijten maakt, moet je eerste je eigen zaakjes voor elkaar hebben.
Dat van die kinderen is onjuist en achterhaald en ook nogal insinuerend. Allochtone vrouwen nemen geen kinderen om in de WAO te komen
De meeste allochtonen leveren wel een bijdrage aan de samenleving. Het verschil met autochtonen is er niet echt. Het lijkt net alsof uitkeringen en fraude daarmee aan allochtonen zijn voorbehouden. Nou vergis je niet, verhoudingsgewijs blijven autochtonen veruit in de meerderheid. Is ook logisch toch.
quote:Maar da's alleen maar een voorstelling.
Op dinsdag 18 maart 2003 15:02 schreef L3IPO het volgende:[..]
ik ook niet, maar ik kan me er wel een voorstelling bij maken
Ik kan me geen voorstelling maken van coalitieonderhandelingen over 50 jaar tussen één van de huidige partijen en een nu nog fictieve club.
nou ja, ik kan het wel, maar het zal waarschijlijk als een lul op een drumstel slaan.
quote:Dat is zeker wel relevant, want die groep die het op eigen kracht bereiken is niet zo groot...
Op dinsdag 18 maart 2003 15:04 schreef SCH het volgende:[..]
Het is helemaal niet relevant dat je dat er bij sleept. Ik heb het over mensen die op eigen kracht veel bereiken.
quote:Je zou er in ieder geval goed bij passen
Op dinsdag 18 maart 2003 15:05 schreef SCH het volgende:[..]
Maybe - doe't ie't leuk?
Nee hoor, dat ben ik niet, wat zou ik op Maroc.nl moeten?
quote:Ja als jij ze zo wilt noemen? Ik zie ze gewoon als mensen maar dat gaat jou te ver?
Op dinsdag 18 maart 2003 14:59 schreef L3IPO het volgende:[..]
Dat vind ik dus een "eng" toekomstbeeld, dat wij geregeerd gaan worden door "onze" gastarbeiders...
quote:Jammer dat je dat niet kan, ik kan het namelijk wel
Op dinsdag 18 maart 2003 15:06 schreef Ulx het volgende:[..]
Maar da's alleen maar een voorstelling.
Ik kan me geen voorstelling maken van coalitieonderhandelingen over 50 jaar tussen één van de huidige partijen en een nu nog fictieve club.
nou ja, ik kan het wel, maar het zal waarschijlijk als een lul op een drumstel slaan.
quote:Ik heb niet de indruk dat jij daar veel verstand van hebt. Het is namelijk een ontzettende domme opmerking van je.
Op dinsdag 18 maart 2003 15:06 schreef L3IPO het volgende:[..]
Dat is zeker wel relevant, want die groep die het op eigen kracht bereiken is niet zo groot...
quote:Waar haal je dit nou weer vandaan ?
Op dinsdag 18 maart 2003 15:05 schreef L3IPO het volgende:[..]
Ook is het zo dat allochtonen meer fraude plegen (met de belastingen bijvoorbeeld) dan autochtonen, procentueel gezien.
quote:Je lult echt uit je nek - ik hou er niet van maar dan moet je echt met bronnen komen want het is totale bullshit.
Op dinsdag 18 maart 2003 15:05 schreef L3IPO het volgende:[..]
Ik denk dat de bijdrage die de allochtonen leveren aan de verzorgingstaat minder is dan de kosten die deze groeperingen met zich meebrengen. Ook is het zo dat allochtonen meer fraude plegen (met de belastingen bijvoorbeeld) dan autochtonen, procentueel gezien.
quote:zucht, tuurlijk zijn het mensen, maar ik ben wel van mening dat het mensen zijn die hier niet thuishoren maar die in hun eigen land veel beter zouden kunnen hebben, dat zou een hoop spanningen onder de autochtonen tot gevolg hebben, en misschien een opbouw van hun thuislanden?
Op dinsdag 18 maart 2003 15:07 schreef SCH het volgende:[..]
Ja als jij ze zo wilt noemen? Ik zie ze gewoon als mensen maar dat gaat jou te ver?
quote:Post 'm eens, ik ben nieuwsgierig.
Op dinsdag 18 maart 2003 15:07 schreef L3IPO het volgende:[..]
Jammer dat je dat niet kan, ik kan het namelijk wel
En niet één lullige variant, hè. Gelijk de meeste mogelijkheden dan.
quote:Nee joh - laat je niks wijsmaken. Ik heb prettige seks met moslims
Op dinsdag 18 maart 2003 15:08 schreef GunsBlazing het volgende:
Ze zien jou niet als mens, hoor. Je bent voor moslims lager dan een varken.
quote:Ik zal thuis nog eens in de oud papierbak kijken of ik dat nummer van Elsevier kan vinden, stond het mooi onderbouwd met cijfertjes.
Op dinsdag 18 maart 2003 15:02 schreef SCH het volgende:
quote:Allochtonen die uit arme gebieden hierheen worden gehaald leveren duidelijk geen bijdrage aan de samenleving. Ze hebben geen opleiding en spreken de taal niet. In numerieke aantallen frauderen inderdaad meer autochtonen dan allochtonen. Maar in % is het aantal frauderende autochtonen veel hoger. En aangezien ik bij een uitkeringsinstantie werk kan ik je verzekeren dat ik dit niet uit mijn duim zuig.
quote:Post dat scenario dan even.
Op dinsdag 18 maart 2003 15:11 schreef L3IPO het volgende:
Ik vind het jammer dat jullie zo blind zijn voor de feiten, maar ach, jullie zullen het over 50 jaar zelf wel merken, en dan hopelijk terugdenken aan deze discussie. Ik zeg niet dat mijn toekomstbeeld werkelijkheid zal worden, maar ik zie nog wel grote problemen in ons land, tussen de allochtonen en de autochtonen. Wie de aggressor zal zijn weet ik nog niet, dat zouden ze allebei kunnen zijn...
quote:Ok, post jij dan eerst even een verslag van 3000 worden die al mijn argumenten ed. onderuit halen?
Op dinsdag 18 maart 2003 15:09 schreef Ulx het volgende:[..]
Post 'm eens, ik ben nieuwsgierig.
En niet één lullige variant, hè. Gelijk de meeste mogelijkheden dan.
quote:Ik moslim? Nee hoor, ben een keurig gereformeerde jongen, althans in die sferen opgevoed. Ben zelf niet gelovig. Maar dat een imam eens iets tegen homo's roept, wil niet zeggen dat alle moslims zo denken, echt niet. Moslims zijn over het algemeen verdraagzamer tegenover homo's dan christenen is mijn eigen ervaring.
Op dinsdag 18 maart 2003 15:11 schreef GunsBlazing het volgende:
Ja, omdat je er zelf een bent.
quote:Kijk, dit vind ik dan weer jammer. Je roept een hele hoop, maar zodra gevraagd wordt waar je het allemaal op baseert geef je niet thuis. "Jullie zijn blind voor de feiten", zeg je dan. Laat die feiten dan eerst maar eens zien.
Ik vind het jammer dat jullie zo blind zijn voor de feiten, maar ach, jullie zullen het over 50 jaar zelf wel merken, en dan hopelijk terugdenken aan deze discussie. Ik zeg niet dat mijn toekomstbeeld werkelijkheid zal worden, maar ik zie nog wel grote problemen in ons land, tussen de allochtonen en de autochtonen. Wie de aggressor zal zijn weet ik nog niet, dat zouden ze allebei kunnen zijn...
quote:
Op dinsdag 18 maart 2003 15:12 schreef Ulx het volgende:[..]
Post dat scenario dan even.
quote:Waarom? Ik ben nieuwsgierig naar je scenario van de coalitiebesprekingen over 50 jaar. Dat heb je blijkbaar al in je hoofd zitten, dus ben ik nieuwsgierig.
Op dinsdag 18 maart 2003 15:12 schreef L3IPO het volgende:[..]
Ok, post jij dan eerst even een verslag van 3000 worden die al mijn argumenten ed. onderuit halen?
quote:Lees de post van Strolie...het is gewoon zo, maar ik heb geen zin om al die cijfertjes op te gaan zoeken voor jullie. Trouwens, dit soort cijfers kunnen natuurlijk heel erg gekleurd zijn, ligt eraan door wie ze gemaakt zijn...
Op dinsdag 18 maart 2003 15:13 schreef gelly het volgende:[..]
Kijk, dit vind ik dan weer jammer. Je roept een hele hoop, maar zodra gevraagd wordt waar je het allemaal op baseert geef je niet thuis. "Jullie zijn blind voor de feiten", zeg je dan. Laat die feiten dan eerst maar eens zien.
quote:Dat vind ik nou slap. Grote mond opentrekken, maar niet thuis geven zodra men wat vraagt.
Op dinsdag 18 maart 2003 15:13 schreef L3IPO het volgende:[..]
het heeft toch geen nut...misschien dat ik ooit nog eens voor school mijzelf hier in zal verdiepen, dan post ik dat wel meteen, is nu teveel werk
[Dit bericht is gewijzigd door Ulx op 18-03-2003 15:15]
quote:Als veel mensen zich zo opstellen als jij dan zie ik ook een probleem. Ik bedoel het niet lullig maar ik vind je niet overlopen van inlevingsvermogen en tolerantie. Maar ik heb er na het beroerde vorige jaar wel weer vertrouwen in dat de gemiddelde Nederlander iets verstandiger is en gewoon in vrede met zijn buurman kan leven. Je hoeft neit alles van elkaar te begrijpen of goed te keuren om toch prima met elkaar te kunnen leven.
quote:Omdat dat net zoveel werk is als wat jij mij vraagt...
Op dinsdag 18 maart 2003 15:14 schreef Ulx het volgende:[..]
Waarom? Ik ben nieuwsgierig naar je scenario van de coalitiebesprekingen over 50 jaar. Dat heb je blijkbaar al in je hoofd zitten, dus ben ik nieuwsgierig.
quote:Je kunt wat je je voorstelt toch wel even posten?
Op dinsdag 18 maart 2003 15:15 schreef L3IPO het volgende:[..]
Omdat dat net zoveel werk is als wat jij mij vraagt...
quote:Dat zul je met cijfers moeten bewijzen want het is je reinste kolder.
Op dinsdag 18 maart 2003 15:11 schreef Strolie75 het volgende:Allochtonen die uit arme gebieden hierheen worden gehaald leveren duidelijk geen bijdrage aan de samenleving. Ze hebben geen opleiding en spreken de taal niet. In numerieke aantallen frauderen inderdaad meer autochtonen dan allochtonen. Maar in % is het aantal frauderende autochtonen veel hoger. En aangezien ik bij een uitkeringsinstantie werk kan ik je verzekeren dat ik dit niet uit mijn duim zuig.
quote:Het beroerde vorige jaar? je bedoelt het vermoorden van Pim Fortyun? En in vrede leven met je allochtone buurman, ik denk dat dit maar weinig voorkomt in Nederland, het zal meer langs elkaar heenleven zijn
Op dinsdag 18 maart 2003 15:15 schreef SCH het volgende:[..]
Als veel mensen zich zo opstellen als jij dan zie ik ook een probleem. Ik bedoel het niet lullig maar ik vind je niet overlopen van inlevingsvermogen en tolerantie. Maar ik heb er na het beroerde vorige jaar wel weer vertrouwen in dat de gemiddelde Nederlander iets verstandiger is en gewoon in vrede met zijn buurman kan leven. Je hoeft neit alles van elkaar te begrijpen of goed te keuren om toch prima met elkaar te kunnen leven.
quote:Dat noem ik geen onderbouwing.
Op dinsdag 18 maart 2003 15:14 schreef L3IPO het volgende:[..]
Lees de post van Strolie...het is gewoon zo,
quote:Doe dan ook niet dergelijke uitspraken, denk ik dan weer.
maar ik heb geen zin om al die cijfertjes op te gaan zoeken voor jullie.
quote:Mwah, het CBS is geen linkse geitenwollensokken club, dus dat valt wel mee. Ik heb de cijfers overigens niet kunnen vinden, maar ik beweer dergelijke dingen dan ook niet.
Trouwens, dit soort cijfers kunnen natuurlijk heel erg gekleurd zijn, ligt eraan door wie ze gemaakt zijn...
quote:Volgens jou ja...
Op dinsdag 18 maart 2003 15:16 schreef SCH het volgende:[..]
Dat zul je met cijfers moeten bewijzen want het is je reinste kolder.
Het eerste zit wel wat in maar je stelt het veel te algemeen. Waarom hoor ik nooit iemand over de bijdragen die autochtonen aan de samenleving moeten leveren? Volgens mij houdt dat elkaar gezellig in evenwicht.
quote:Ik weet niet in wat voor wereld jij leeft maar ik heb Turkse en Surinaamse collega's waarbij ik over de vloer kom, ik wissel recepten uit met Marokkaanse kennissen en ik hoef niet te weten hoe de moslims verderop over mij denken zolang we elkaar groeten en een babbeltje maken (iets wat veel Nederlanders juist verleerd zijn).
Op dinsdag 18 maart 2003 15:16 schreef L3IPO het volgende:[..]
Het beroerde vorige jaar? je bedoelt het vermoorden van Pim Fortyun? En in vrede leven met je allochtone buurman, ik denk dat dit maar weinig voorkomt in Nederland, het zal meer langs elkaar heenleven zijn
Ik doelde niet op de moord maar op de hetze tegen allochtonen en de oproep tot onverdraagzaamheid die vorig jaar in gang werd gezet.
quote:Dat noem ik feiten, die hoeven niet onderbouwd te worden
Op dinsdag 18 maart 2003 15:17 schreef gelly het volgende:Dat noem ik geen onderbouwing.
quote:Tot dergelijke uitspraken werd ik gewoon gedwongen hier
Doe dan ook niet dergelijke uitspraken, denk ik dan weer.
quote:Nee, maar jij beweert wel dat ik ongelijk heb...
Mwah, het CBS is geen linkse geitenwollensokken club, dus dat valt wel mee. Ik heb de cijfers overigens niet kunnen vinden, maar ik beweer dergelijke dingen dan ook niet.
[Dit bericht is gewijzigd door L3IPO op 18-03-2003 15:20]
quote:Als jij met feiten komt, zal ik het ook doen. Jij suggereert tot je erbij neervalt.
Op dinsdag 18 maart 2003 15:17 schreef L3IPO het volgende:[..]
Volgens jou ja...
quote:Ik denk juist dat jij in een hele wereld leeft dat verreweg de meeste Nederlanders...
Op dinsdag 18 maart 2003 15:18 schreef SCH het volgende:[..]
Ik weet niet in wat voor wereld jij leeft maar ik heb Turkse en Surinaamse collega's waarbij ik over de vloer kom, ik wissel recepten uit met Marokkaanse kennissen en ik hoef niet te weten hoe de moslims verderop over mij denken zolang we elkaar groeten en een babbeltje maken (iets wat veel Nederlanders juist verleerd zijn).
Ik doelde niet op de moord maar op de hetze tegen allochtonen en de oproep tot onverdraagzaamheid die vorig jaar in gang werd gezet.
quote:Ik denk dat ik een stuk minder rechts ben dan jij links, dus zijn mijn suggesties een stuk minder subjectief dan die van jou
Op dinsdag 18 maart 2003 15:19 schreef SCH het volgende:[..]
Als jij met feiten komt, zal ik het ook doen. Jij suggereert tot je erbij neervalt.
quote:Onzin opmerking. Je gooit allerlei beweringen en suggesties over allochtonen op het net die je niet waar kunt maken en je wekt niet de indruk er veel van te weten. Het is blijkbaar allemaal gevoel. En dat is niet zo'n goede raadgever in dezen hebben we vorig jaar wel gemerkt.
Op dinsdag 18 maart 2003 15:21 schreef L3IPO het volgende:[..]
Ik denk dat ik een stuk minder rechts ben dan jij links, dus zijn mijn suggesties een stuk minder subjectief dan die van jou
correct me if i'm wrong
quote:Ah, ok.
Op dinsdag 18 maart 2003 15:19 schreef L3IPO het volgende:[..]
Dat noem ik feiten, die hoeven niet onderbouwd te worden
[..]
Ken je de definitie van het woord "feit" ?
code:feit (het ~) 1 gebeurtenis of omstandigheid waarvan de werkelijkheid vaststaat
=> feitelijkheid
[Dit bericht is gewijzigd door gelly op 18-03-2003 15:24]
quote:Nou, als men je vraagt om je suggesties een wat te verduidelijken geef je niet thuis.
Op dinsdag 18 maart 2003 15:21 schreef L3IPO het volgende:
correct me if i'm wrong
Da's wel jammer. Op deze manier klink je toch een beetje als een hol vat.
quote:Dat zeg jij, ik denk dat het erg moeilijk zal zijn om een rationeler persoon te vinden dan mij. En ik hoef ze ook niet waar te maken. Dan nog iets, ze hoeven ook niet waar te zijn, het gaat erom hoe de mensen erover denken. Als de meerderheid va de autochtonen dit zo zien, dan is het toch ook eigenlijk zo? De autochtonen zullen dan steeds meer tegenover de allochtonen komen te staan, die op hun beurt dan weer tegen de autochtonen in gaan, dat zou een groot probleem kunnen worden
Op dinsdag 18 maart 2003 15:22 schreef SCH het volgende:[..]
Onzin opmerking. Je gooit allerlei beweringen en suggesties over allochtonen op het net die je niet waar kunt maken en je wekt niet de indruk er veel van te weten. Het is blijkbaar allemaal gevoel. En dat is niet zo'n goede raadgever in dezen hebben we vorig jaar wel gemerkt.
quote:vaststaat ja, moet je dat dan onderbouwen? als het toch al vaststaat?
Op dinsdag 18 maart 2003 15:24 schreef gelly het volgende:[..]
Ah, ok.
Ken je de definitie van het woord "feit" ?
code:feit (het ~) 1 gebeurtenis of omstandigheid waarvan de werkelijkheid vaststaat
=> feitelijkheid
quote:
Op dinsdag 18 maart 2003 15:25 schreef L3IPO het volgende:[..]
Als de meerderheid va de autochtonen dit zo zien, dan is het toch ook eigenlijk zo?
quote:sorry dat ik niet op die manier over kom die jij graag wilt horen...
Op dinsdag 18 maart 2003 15:24 schreef Ulx het volgende:[..]
Nou, als men je vraagt om je suggesties een wat te verduidelijken geef je niet thuis.
Da's wel jammer. Op deze manier klink je toch een beetje als een hol vat.
quote:Niet dan? leg eens uit waarom niet?
Op dinsdag 18 maart 2003 15:25 schreef gelly het volgende:[..]
![]()
![]()
quote:Jij kan misschien niet met allochtonen omgaan, begin ik te bedenken. Schrijf dan ik en niet de meerderheid of de mensen
Op dinsdag 18 maart 2003 15:25 schreef L3IPO het volgende:[..]
Dat zeg jij, ik denk dat het erg moeilijk zal zijn om een rationeler persoon te vinden dan mij. En ik hoef ze ook niet waar te maken. Dan nog iets, ze hoeven ook niet waar te zijn, het gaat erom hoe de mensen erover denken. Als de meerderheid va de autochtonen dit zo zien, dan is het toch ook eigenlijk zo? De autochtonen zullen dan steeds meer tegenover de allochtonen komen te staan, die op hun beurt dan weer tegen de autochtonen in gaan, dat zou een groot probleem kunnen worden
quote:Waar haal je die meerderheid dan vandaan joh?
Op dinsdag 18 maart 2003 15:26 schreef L3IPO het volgende:[..]
Niet dan? leg eens uit waarom niet?
quote:Ik voel mij niet gebashed hoor, alleen mijn mening en mijn beeld van dit land strookt niet met die van jullie, en vica versa (fout gespeeld zou wel kunnen). Daarom zien jullie mij misschien als emotioneel/irrationeel aan, en ik jullie.
Op dinsdag 18 maart 2003 15:25 schreef SCH het volgende:
Laten we die jongen nou niet gaan bashen - het is alleen jammer dat als het om allochtonen gaat, het vaak na een half uurtje blijkt op niet veel anders gebaseerd te zijn dan de onderbuik. Da's niet zo interessant
quote:Dat moet jou als rationele denker toch wel duidelijk zijn lijkt me. Als 70 van de 100 mensen vinden dat alle allochtonen uitkeringstrekkers zijn, dan is het ineens een feit geworden ook al zeggen de cijfers van niet ?
Op dinsdag 18 maart 2003 15:26 schreef L3IPO het volgende:[..]
Niet dan? leg eens uit waarom niet?
Alsjeblieft zeg.
quote:Het gaat niet om het beeld.Het gaat om de werkelijkheid.
Op dinsdag 18 maart 2003 15:28 schreef L3IPO het volgende:[..]
Ik voel mij niet gebashed hoor, alleen mijn mening en mijn beeld van dit land strookt niet met die van jullie, en vica versa (fout gespeeld zou wel kunnen). Daarom zien jullie mij misschien als emotioneel/irrationeel aan, en ik jullie.
quote:Ok, dan (nog) niet meerderheid, maar het is wel duidelijk denk ik dat men steeds rechtser wordt in Nederland. En dat wordt natuurlijk steeds meer in de hand geworpen door de media, die met berichtgevingen zoals "groepsverkrachting door allochtone jongeren" of "jongere doodgeslagen door allochtonen" de mensen steeds meer naar rechts trekt...
Op dinsdag 18 maart 2003 15:28 schreef SCH het volgende:[..]
Waar haal je die meerderheid dan vandaan joh?
quote:Nee, maar dan als de publieke opinie wel zo is, dan kan dit problemen veroorzaken...
Op dinsdag 18 maart 2003 15:29 schreef gelly het volgende:[..]
Dat moet jou als rationele denker toch wel duidelijk zijn lijkt me. Als 70 van de 100 mensen vinden dat alle allochtonen uitkeringstrekkers zijn, dan is het ineens een feit geworden ook al zeggen de cijfers van niet ?
Alsjeblieft zeg.
[Dit bericht is gewijzigd door L3IPO op 18-03-2003 15:33]
quote:Als het werkelijk zo wordt dat de allochtonen in de meerderheid zijn, dan lijkt het me niet meer dan logisch dat de partij waar zij allemaal massaal voor stemmen ook aan de macht komt. Zo gaat dat!
Op dinsdag 18 maart 2003 14:08 schreef L3IPO het volgende:[..]
hoezo niet? de allochtone bevolkingsgroep groeit VELE male sneller dan de autochtone bevolkingsgroep, is dan toch logisch dat in de toekomst de autochonen in de minderheid zullen raken en de allochtonen op hun eigen partijen zullen gaan stemmen?
quote:En dat vind jij een gunstige ontwikkeling? Ook voor jezelf?
Op dinsdag 18 maart 2003 15:32 schreef scanman01 het volgende:[..]
Als het werkelijk zo wordt dat de allochtonen in de meerderheid zijn, dan lijkt het me niet meer dan logisch dat de partij waar zij allemaal massaal voor stemmen ook aan de macht komt. Zo gaat dat!
quote:Daar gaat het niet om... Als de meerderheid allochtoon is, dan zijn zij ook de grootste groep belanghebbenden zeg maar... En als ik het een slechte zaak vind ga ik wel, net als die honderdduizenden andere Nederlanders, emigreren ofzo...
Op dinsdag 18 maart 2003 15:33 schreef L3IPO het volgende:
En dat vind jij een gunstige ontwikkeling? Ook voor jezelf?
quote:Het zal allemaal wel meevallen. Nederland is en blijft een compromiscultuur. dat zal ook bij een grote moslimpartij het geval zijn. zo'n partij zal om een grote aanhang te verkrijgen zich erg op het midden moeten richten. en dus geen al te extreme denkbeelden moeten uitten. Oftewel dit zou voor mij niet grote bezwaren stuiten
Op dinsdag 18 maart 2003 15:33 schreef L3IPO het volgende:[..]
En dat vind jij een gunstige ontwikkeling? Ook voor jezelf?
quote:Dus jij laat je wegjagen uit je eigen land? Terwijl je het in het verleden (nu dus) er wat aan had kunnen doen?
Op dinsdag 18 maart 2003 15:37 schreef scanman01 het volgende:[..]
Daar gaat het niet om... Als de meerderheid allochtoon is, dan zijn zij ook de grootste groep belanghebbenden zeg maar... En als ik het een slechte zaak vind ga ik wel, net als die honderdduizenden andere Nederlanders, emigreren ofzo...
quote:Niet extreem nee, maar ik denk dat een Islamitische partij die in het midden zit ook teveel zou verschillen van Nederland in zijn geheel (principes, geschiedenis, religie) om voor de autochtonen bestaansrecht te hebben.
Op dinsdag 18 maart 2003 15:38 schreef du_ke het volgende:[..]
Het zal allemaal wel meevallen. Nederland is en blijft een compromiscultuur. dat zal ook bij een grote moslimpartij het geval zijn. zo'n partij zal om een grote aanhang te verkrijgen zich erg op het midden moeten richten. en dus geen al te extreme denkbeelden moeten uitten. Oftewel dit zou voor mij niet grote bezwaren stuiten
quote:Waar haal jij het recht vandaan? Ouwe opa's die hier de oorlog hebben meegemaakt zullen zich schamen voor je grote mond. En dat geclaim. Wat heb jij gedaan dat het jouw land is???
Op dinsdag 18 maart 2003 15:38 schreef L3IPO het volgende:[..]
Dus jij laat je wegjagen uit je eigen land? Terwijl je het in het verleden (nu dus) er wat aan had kunnen doen?
quote:Ik zeg ook niet dat ik dit zou doen toch? En als mijn opa nou ook voor dit land heeft gevochten? Is het dan niet ook automatisch mijn land? En jij beschouwt dit zeker niet als jouw land?
Op dinsdag 18 maart 2003 15:39 schreef SCH het volgende:[..]
Waar haal jij het recht vandaan? Ouwe opa's die hier de oorlog hebben meegemaakt zullen zich schamen voor je grote mond. En dat geclaim. Wat heb jij gedaan dat het jouw land is???
quote:Je kunt er niets aan doen, en terecht!
Op dinsdag 18 maart 2003 15:38 schreef L3IPO het volgende:
Dus jij laat je wegjagen uit je eigen land? Terwijl je het in het verleden (nu dus) er wat aan had kunnen doen?
quote:Dat was nou mijn vraag
Op dinsdag 18 maart 2003 15:51 schreef scanman01 het volgende:[..]
Je kunt er niets aan doen, en terecht!
quote:Dat zit er dik in.... Maar je kunt er dus niets aan doen. Tenminste niet op een menselijke manier.
Op dinsdag 18 maart 2003 15:54 schreef L3IPO het volgende:
Dat was nou mijn vraagEn jij vind dus van niet. Ik denk dat als uit latere cijfers zou blijken dat zit wel degelijk een reeel gevaar zou gaan vormen voor de samenleving zoals wij die kennen, dat veel Nederlanders hier wat aan zouden willen doen...
quote:Maar mensen kunnen (als het in hun ogen niet anders kan) ook heel onmenselijk doen...
Op dinsdag 18 maart 2003 15:57 schreef scanman01 het volgende:[..]
Dat zit er dik in.... Maar je kunt er dus niets aan doen. Tenminste niet op een menselijke manier.
quote:Dat is gebleken ja... Dan wordt opeens weer duidelijk dat we toch ook gewoon dieren/beesten zijn (sommigen althans)
Op dinsdag 18 maart 2003 16:06 schreef L3IPO het volgende:
Maar mensen kunnen (als het in hun ogen niet anders kan) ook heel onmenselijk doen...
quote:Op dat moment wel ja, maar als 200 jaar daarna blijkt dat het over het algemeen gezien de beste oplossing was?
Op dinsdag 18 maart 2003 16:16 schreef scanman01 het volgende:[..]
Dat is gebleken ja... Dan wordt opeens weer duidelijk dat we toch ook gewoon dieren/beesten zijn (sommigen althans)
quote:Jammer dat die geallieerden er toen een stokje voor gestoken hebben, anders hadden we het nu mooi geweten. Of niet ?
Op dinsdag 18 maart 2003 16:21 schreef L3IPO het volgende:[..]
Op dat moment wel ja, maar als 200 jaar daarna blijkt dat het over het algemeen gezien de beste oplossing was?
quote:Beste L3IPO, bepaalde situaties die jij zelf hebt meegemaakt zijn inderdaad een feit. Dit maakt echter niet automatisch jouw misschien wel foute extrapolatie en/of conclusie die je eruit trekt tot een feit.
Op dinsdag 18 maart 2003 15:19 schreef L3IPO het volgende:[..]
Dat noem ik feiten, die hoeven niet onderbouwd te worden
[..]Tot dergelijke uitspraken werd ik gewoon gedwongen hier
[..]Nee, maar jij beweert wel dat ik ongelijk heb...
Dat zie je wel vaker komen:
een ezel heeft vier poten
een tafel heeft vier poten
conclusie: een ezel = een tafel
En wanneer je dan iemand erop wijst dat die conclusie misschien wel eens fout zou kunnen zijn krijg je als antwoord:
"Ow! Ow! Dus je ontkent de feiten?? Dus jij wil mij vertellen dat een ezel geen vier poten heeft?? En een tafel ook niet? Ben je blind ofzo?? Moet ik soms onderbouwen dat een ezel vier poten heeft?? Dat zijn feiten man!"
Kortom, dat jij ziet dat bepaalde dingen zo zijn, maakt nog niet automatisch de conclusies die je trekt uit deze feiten correct (zie voorbeeld). En niet minder belangrijk: in veel gevallen trek jij die 'conclusie' niet eens uit die feiten, maar uit foute extrapolaties gebaseerd op die feiten. Nog een stuk erger dus.
quote:zucht
Op dinsdag 18 maart 2003 16:24 schreef gelly het volgende:[..]
Jammer dat die geallieerden er toen een stokje voor gestoken hebben, anders hadden we het nu mooi geweten. Of niet ?
quote:Ik trek wat dat betreft geen conclusie, ik geef mogelijkheden en suggesties
Op dinsdag 18 maart 2003 16:25 schreef KreKkeR het volgende:[..]
Beste L3IPO, bepaalde situaties die jij zelf hebt meegemaakt zijn inderdaad een feit. Dit maakt echter niet automatisch jouw misschien wel foute extrapolatie en/of conclusie die je eruit trekt tot een feit.
conclusie: een ezel = een tafelEn wanneer je dan iemand erop wijst dat die conclusie misschien wel eens fout zou kunnen zijn krijg je als antwoord:
"Ow! Ow! Dus je ontkent de feiten?? Dus jij wil mij vertellen dat een ezel geen vier poten heeft?? En een tafel ook niet? Ben je blind ofzo?? Moet ik soms onderbouwen dat een ezel vier poten heeft?? Dat zijn feiten man!"Kortom, dat jij ziet dat bepaalde dingen zo zijn, maakt nog niet automatisch de conclusies die je trekt uit deze feiten correct (zie voorbeeld). En niet minder belangrijk: in veel gevallen trek jij die 'conclusie' niet eens uit die feiten, maar uit foute extrapolaties gebaseerd op die feiten. Nog een stuk erger dus.
quote:Lol... we hebben ook last van overbevolking en kunnen ook alle mensen van 60 jaar en ouder afmaken.. Dan ben je ook van het probleem af en dat zal in de toekomst alleen maar gunstig zijn...
Op dinsdag 18 maart 2003 16:21 schreef L3IPO het volgende:
Op dat moment wel ja, maar als 200 jaar daarna blijkt dat het over het algemeen gezien de beste oplossing was?
quote:Oftewel, het gras is groen, maar niet alles wat groen is is gras.
Op dinsdag 18 maart 2003 16:25 schreef KreKkeR het volgende:
conclusie: een ezel = een tafel
quote:hmz, goed idee
Op dinsdag 18 maart 2003 16:32 schreef scanman01 het volgende:[..]
Lol... we hebben ook last van overbevolking en kunnen ook alle mensen van 60 jaar en ouder afmaken.. Dan ben je ook van het probleem af en dat zal in de toekomst alleen maar gunstig zijn...
quote:wat slim
Op dinsdag 18 maart 2003 16:33 schreef scanman01 het volgende:[..]
Oftewel, het gras is groen, maar niet alles wat groen is is gras.
quote:Dank je... Ik vond het ook wel briljant..
Op dinsdag 18 maart 2003 16:34 schreef L3IPO het volgende:
wat slim
Een geboortebeperking instellen, mensen mogen max 4 kinderen hebben, inburgering, die mensen zijn gewend om veel kinderen te baren want die moeten voor ze zorgen maar nederland heeft een zorgstelsel dus dat is niet nodig. Stopzetten van de kinderbijslag zou ook wel eens kunnen helpen tot het minderen.
Of andere optie is!
Alle autochtone mensen moeten zich helemaal suf neuken kids maken!
Zodat we toch een meerderheid behalen, Neuken voor het vaderland!
quote:Lol... dan blijkt die beperking al te zijn ingesteld want ik ken bijzonder weinig mensen die meer dan 4 kinderen hebben eigenlijk. Vroeger wel, vanwege gebrek aan voorbehoedsmiddelen denk ik, maar tegenwoordig is 2 het gemiddelde...
Op dinsdag 18 maart 2003 16:45 schreef E-ric het volgende:
kenne 2 dingen doen.Een geboortebeperking instellen, mensen mogen max 4 kinderen hebben
quote:Tuurlijk is het interessant om mogelijkheden te geven.
Op dinsdag 18 maart 2003 16:28 schreef L3IPO het volgende:[..]
Ik trek wat dat betreft geen conclusie, ik geef mogelijkheden
Maar als je een deel van deze mogelijkheden baseert op te betwisten gegevens, gegevens zoals bijvoorbeeld foute extrapolaties van eigen ervaringen, vermoedens, etc (allemaal vaak ook 'kleine' conclusietjes), dit terwijl het hier gaat om dingen die zich vandaag de dag afspelen, zullen van veel zaken de gegevens vaak al (redelijk) bekend zijn en zullen deze jouw extrapolaties/vermoedens tegenspreken.
Als dus om die reden de ander jou erop wijst dat de door jouw aangehaalde (toekomstige) mogelijkheden gebaseerd zijn op te betwisten of zelfs foute gegevens, oftwel de argumenten die je gebruikt om aan te tonen hoe iets zou kunnen verlopen zijn zwak of kloppen niet, dan kun jij toch niet komen met:
quote:Dat is toch flauw?
Ik vind het jammer dat jullie zo blind zijn voor de feiten, maar ach, jullie zullen het over 50 jaar zelf wel merken, en dan hopelijk terugdenken aan deze discussie.
quote:niet als flame bedoelt, maar heb jij vandaag een nieuw woordje geleerd?extrapolaties
Op dinsdag 18 maart 2003 16:52 schreef KreKkeR het volgende:[..]
Tuurlijk is het interessant om mogelijkheden te geven.
Maar als je een deel van deze mogelijkheden baseert op te betwisten gegevens, gegevens zoals bijvoorbeeld foute extrapolaties van eigen ervaringen, vermoedens, etc (allemaal vaak ook 'kleine' conclusietjes), dit terwijl het hier gaat om dingen die zich vandaag de dag afspelen, zullen van veel zaken de gegevens vaak al (redelijk) bekend zijn en zullen deze jouw extrapolaties/vermoedens tegenspreken.
Als dus om die reden de ander jou erop wijst dat de door jouw aangehaalde (toekomstige) mogelijkheden gebaseerd zijn op te betwisten of zelfs foute gegevens, oftwel de argumenten die je gebruikt om aan te tonen hoe iets zou kunnen verlopen zijn zwak of kloppen niet, dan kun jij toch niet komen met:
[..]Dat is toch flauw?
quote:Gister, speciaal voor de cito toets. Goed he.
Op dinsdag 18 maart 2003 17:11 schreef L3IPO het volgende:[..]
niet als flame bedoelt, maar heb jij vandaag een nieuw woordje geleerd?extrapolaties
Ik zal voortaan wel praten over foute doorberekeningen ok? (als in 3 allochtonen in straat crimineel, dan zullen allen wel crimineel zijn).
Reply nou eens ontopic op die post plz.
quote:Het zal allemaal wel, maar wat is die visie van jou dan? Als ik daar naar vraag krijg ik slappe smoesjes te horen. Je lijkt verdomme wel een SunChaserkloon.
Op dinsdag 18 maart 2003 15:28 schreef L3IPO het volgende:[..]
Ik voel mij niet gebashed hoor, alleen mijn mening en mijn beeld van dit land strookt niet met die van jullie, en vica versa (fout gespeeld zou wel kunnen). Daarom zien jullie mij misschien als emotioneel/irrationeel aan, en ik jullie.
quote:Pitbullsmokings afschaffen, geblondeerd haar verbieden, gouden kettingen in de ban, kratje heineken in de tuin = uitzetting, scheiden resulteert in rituele verbranding cd's van BZN, doodstraf op bezoek concert van Frans Bauer, begonia's voor het raam = korting op uitkering, tros of lpf-lidmaatschap = handen afhakken enz.
Op dinsdag 18 maart 2003 17:54 schreef GunsBlazing het volgende:
Geen kinderbijslag meer verstrekken aan gezinnen met meer dan twee kinderen. Uitkering stopzetten voor mensen die hun partner uit het buitenland halen. Marokkanen en Turken verbieden om iemand uit het land van de ouders en grootouders te halen. Geen familieleden meer laten overkomen. Afschaffen dubbele nationaliteit. Strafblad resulteert in onmiddelijke uitzetting naar land van herkomst (in geval van nieuwkomers). Scheiden resulteert in onmiddelijke uitzetting land van herkomst (nieuwkomers). Nieuwkomers kunnen de eerste vijf jaar geen aanspraak maken op bijstand en zijn arbeidsplichtig. Langer dan een half jaar werkloos, uitzetting.
quote:
Op dinsdag 18 maart 2003 18:01 schreef SCH het volgende:[..]
Pitbullsmokings afschaffen, geblondeerd haar verbieden, gouden kettingen in de ban, kratje heineken in de tuin = uitzetting, scheiden resulteert in rituele verbranding cd's van BZN, doodstraf op bezoek concert van Frans Bauer, begonia's voor het raam = korting op uitkering, tros of lpf-lidmaatschap = handen afhakken enz.
Daarnaast zal de ontkerkelijking ook bij Mohammedanen toeslaan; de `achterstand´ op de christelijke cultuur is maar 50 jaar.
Kortom, ik slaap er niet minder om, en ik raad je aan hetzelfde te doen.
De stijging van de zeespiegel zou wel eens een grotere bedreiging kunnen zijn....
Zeer positief die 75% groei bevolking niet-westerse allochtonen. Denk je nou echt dat Nederland er beter op vooruit gaat? maar niet heus.
quote:Maar wel een stuk gezelliger..
Op dinsdag 18 maart 2003 18:18 schreef toxi het volgende:
[afbeelding]Zeer positief die 75% groei bevolking niet-westerse allochtonen. Denk je nou echt dat Nederland er beter op vooruit gaat? maar niet heus.
quote:gezellig, die stijging van de criminaliteit
Op dinsdag 18 maart 2003 18:37 schreef scanman01 het volgende:[..]
Maar wel een stuk gezelliger..
quote:Is dat nog niet duidelijk? en niet schelden he
Op dinsdag 18 maart 2003 17:57 schreef Ulx het volgende:[..]
Het zal allemaal wel, maar wat is die visie van jou dan? Als ik daar naar vraag krijg ik slappe smoesjes te horen. Je lijkt verdomme wel een SunChaserkloon.
quote:Ik zeg alleen dat de allochtone bevolkingsgroep voor wrijving zorgt met de autochtone bevolking, maar dit nu nog meevalt, omdat de groep in verhouding nog klein is. Maar als deze groep nou langzamerhand de meerderheid gaat vormen, dat de autochtone mensen zich (nog meer) bedreigd zullen gaan voelen en hierdoor er problemen kunnen ontstaan in de toekomst. Dit is uiteraard een suggestie/mogelijkheid, maar wel gebaseerd op (mogelijke) feiten, zoals dat allochtonen (een groot deel) niet goed integreert, in de criminaliteit valt etc.
Op dinsdag 18 maart 2003 16:52 schreef KreKkeR het volgende:[..]
Tuurlijk is het interessant om mogelijkheden te geven.
[..]Dat is toch flauw?
quote:Jij vergelijkt de situatie van het Christendom met de Islam, alsof het gewoon geloof A en geloof B is, die precies dezelfde ontwikkeling door zullen gaan maken...dit lijkt me niet erg reeel, het zou natuurlijk wel kunnen dat ze minder naar de kerk (lees moskee) zullen gaan, maar het tegenovergestelde is ook mogelijk, dat in deze voor hun bedreigende maatschappij hen dwingt zichzelf vast te klampen aan hun eigen identiteit, zoals hun religie.
Op dinsdag 18 maart 2003 18:09 schreef BigDick het volgende:
Het is de katholieken uiteindelijk ook niet gelukt om zich naar de alleenheerschappij te fokken, al hebben ze daar wel hun uiterste best voor gedaan.
Echter, de macht van mijnheer pastoor en straks ook van de Iman is niet oneindig. Emancipatie van de bevolkingsgroepen zal er voor zorgen dat kinderaantallen afnemen en ook de lust naar een partner uit een ander cultuur (achterlijke platteland ergens in het zuiden) zal verdwijnen.Daarnaast zal de ontkerkelijking ook bij Mohammedanen toeslaan; de `achterstand´ op de christelijke cultuur is maar 50 jaar.
quote:
Op dinsdag 18 maart 2003 18:37 schreef scanman01 het volgende:[..]
Maar wel een stuk gezelliger..
quote:Nee hoor, want een grote oorzaak daarvan is intussen vertrokken naar buitenland!
Op dinsdag 18 maart 2003 19:48 schreef L3IPO het volgende:
gezellig, die stijging van de criminaliteit
quote:Ja... gek hè .... dat er mensen bestaan die omgang met veel culturen ook leuk kunnen vinden!
Op dinsdag 18 maart 2003 20:18 schreef N-I-X het volgende:yeah right....
quote:Ach, dat moet je ruim zien
Op dinsdag 18 maart 2003 20:12 schreef Re het volgende:
wat een ontzettend dom gezwets hier toch weer
Alleen sommigen willen dat nog niet geloven, en zien er de ergste dingen van in.
Ow jee, een allochtonen partij in de regering. Met zoveel allochtonen, zullen ze wel allemaal op die partij stemmen.
Want dan zullen wij geregeerd worden door allochtonen.
Wat een onzin zeg, tegen die tijd zijn het allang al geintegreerde Nederlanders.
quote:Whaa geweldig..
Op dinsdag 18 maart 2003 16:25 schreef KreKkeR het volgende:[..]
Beste L3IPO, bepaalde situaties die jij zelf hebt meegemaakt zijn inderdaad een feit. Dit maakt echter niet automatisch jouw misschien wel foute extrapolatie en/of conclusie die je eruit trekt tot een feit.
conclusie: een ezel = een tafelEn wanneer je dan iemand erop wijst dat die conclusie misschien wel eens fout zou kunnen zijn krijg je als antwoord:
"Ow! Ow! Dus je ontkent de feiten?? Dus jij wil mij vertellen dat een ezel geen vier poten heeft?? En een tafel ook niet? Ben je blind ofzo?? Moet ik soms onderbouwen dat een ezel vier poten heeft?? Dat zijn feiten man!"
quote:Nee, die post van jou straalt intelligentie uit
Op dinsdag 18 maart 2003 20:12 schreef Re het volgende:
wat een ontzettend dom gezwets hier toch weer
quote:Ik denk het ook wel, ik hoop het ook, ik zeg alleen dat het ook anders zou kunnen gaan
Op dinsdag 18 maart 2003 21:17 schreef c4nn1b4l het volgende:
Je moet het maar zo zien..
Na zoveel generaties, zullen de allochtonen wel Nederlandse Normen en Waarden overnemen. En zullen dan gewoon als Nederlanders worden beschouwd.Alleen sommigen willen dat nog niet geloven, en zien er de ergste dingen van in.
Ow jee, een allochtonen partij in de regering. Met zoveel allochtonen, zullen ze wel allemaal op die partij stemmen.
Want dan zullen wij geregeerd worden door allochtonen.
Wat een onzin zeg, tegen die tijd zijn het allang al geintegreerde Nederlanders.
quote:ja, inderdaad
Op dinsdag 18 maart 2003 21:22 schreef c4nn1b4l het volgende:[..]
Whaa geweldig..
quote:
Op dinsdag 18 maart 2003 20:21 schreef scanman01 het volgende:[..]
Nee hoor, want een grote oorzaak daarvan is intussen vertrokken naar buitenland!
[Dit bericht is gewijzigd door L3IPO op 18-03-2003 23:47]
quote:Nee hoor
Op dinsdag 18 maart 2003 20:23 schreef scanman01 het volgende:[..]
Ja... gek hè .... dat er mensen bestaan die omgang met veel culturen ook leuk kunnen vinden!
quote:En hoe dan? Ik heb nog een antwoord te goed van je.
Op dinsdag 18 maart 2003 23:33 schreef L3IPO het volgende:[..]
Ik denk het ook wel, ik hoop het ook, ik zeg alleen dat het ook anders zou kunnen gaan
Overigens kan het ook zo zijn dat over 50 jaar de zeespiegel zodanig is gestegen dat Nederland geheel onder water is gelopen. Om maar eens een dwarsstraat te noemen.
quote:Dat zou inderdaad net zo goed een toekomstig probleem kunnen worden, maar daar gaat het hier niet over
Op dinsdag 18 maart 2003 23:52 schreef Ulx het volgende:[..]
En hoe dan? Ik heb nog een antwoord te goed van je.
Overigens kan het ook zo zijn dat over 50 jaar de zeespiegel zodanig is gestegen dat Nederland geheel onder water is gelopen. Om maar eens een dwarsstraat te noemen.
quote:Ja, wel als een Nederlandse allochtoon trouwt met een andere Nederlandse allochtoon(se). Maar niet als ze steeds maar weer trouwen met mensen uit hun eigen land, dan blijven ze vastgeroest in hun eigen cultuur en normen en waarden.
Op dinsdag 18 maart 2003 21:17 schreef c4nn1b4l het volgende:
Je moet het maar zo zien..
Na zoveel generaties, zullen de allochtonen wel Nederlandse Normen en Waarden overnemen. En zullen dan gewoon als Nederlanders worden beschouwd.
Veel Turken en Marokkanen willen niet met een meisje trouwen dat in Nederland is opgegroeid, omdat die in veel gevallen zich te vrij voelen. Die meisjes leren op de middelbare school uit omgang met vriendinnen, hoe men in Nederland omgaat met vrouwen. Die pikken geen onderdrukking en willen gelijk zijn aan hun man.
En dat willen die mannen niet, dus halen ze een vrouw uit hun thuisland.
Gevolg, er verandert niets. Kinderen daarvan worden ook weer volgens die normen opgevoed en halen later ook weer een vrouw uit het thuisland. Enzovoort....
quote:Leg eens uit?
Op woensdag 19 maart 2003 15:10 schreef GunsBlazing het volgende:
Desnoods met harde hand
quote:hij bedoelt dat we met z'n allen niet zo gemeen moeten zijn voor onze medelanders en desnoods met geweld die neo-nazi's tot rede moeten dwingen.
Op woensdag 19 maart 2003 15:12 schreef Ulx het volgende:[..]
Leg eens uit?
quote:
Op woensdag 19 maart 2003 15:46 schreef du_ke het volgende:[..]
hij bedoelt dat we met z'n allen niet zo gemeen moeten zijn voor onze medelanders en desnoods met geweld die neo-nazi's tot rede moeten dwingen.
quote:voel je je aangespoken dan, er zit gewoon veel non--argumentatie in de redeneringen alhier en er worden weer zeer veel anekdotals uitgekotst ... dat is pas intelligent
Op dinsdag 18 maart 2003 23:32 schreef L3IPO het volgende:[..]
Nee, die post van jou straalt intelligentie uit
quote:Gewoon verbieden voor de landen Turkije, Marokko en de Antillen.
quote:Dat is gewoon niet waar.
Op dinsdag 18 maart 2003 14:23 schreef gelly het volgende:[..]
Veel 3e generatie allochtonen verschillen niet veel van jou of mij qua principes en levenswijze. Dus waarom zouden ze ineens fundamentalist worden ? Zie je alle moslims als 1 soort figuur of zo ?
Hoeveel ken je er?
Nul zeker?
De 2e en zelfs 3e generatie is fanatieken in zijn islam-beleving dan de 1e. Chadordragen kwam bij hun niet eens in hun hoofd voor!
quote:Fanatisme loopt door alle generaties heen. Volgens mij kan je niet zeggen dat er 1 generatie fanatieker is. Het fanatisme neemt niet toe denk ik, alleen heeft 11-9 en de reactie van de westerse wereld daarop ervoor gezorgd dat weer meer jongeren na zijn gaan denken over hun identiteit. En heeft verschillende keuzen tot gevolg. Afscheid nemen van de islam of er juist in duiken.
Op woensdag 19 maart 2003 18:53 schreef X-Ray het volgende:De 2e en zelfs 3e generatie is fanatieken in zijn islam-beleving dan de 1e. Chadordragen kwam bij hun niet eens in hun hoofd voor!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |