abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_9202296
ik wist niet waar ik moest posten dus doe ik ut maar hiero...

stel je hebt jeuk, dus je krabt wat zowieso al niet goed is voor je huid maar ok, maar het blijft jeuken dus je krabt fanatieker, maar dan krab je een heeeeeel dun laagje van je huid eraf echt heel dun, zodatje een wondje krijgt wat heel erg irriteert/pijn doet maar niet bloed, wat doe je eraan?

beetje warrige uitleg maar ok

pi_9202317
Tsja... niet krabben is de enige oplossing. Wrijven helpt ook wel zeggen ze (maar daar geloof ik niet in)
"Signature?? I don't need no stinking signature!!"
  dinsdag 18 maart 2003 @ 12:41:19 #3
22713 maple-leaf
Terug van weggeweest...
pi_9202321
nix, heb ik ook wel eens, niet aankomen, misschien beetje ontsmetten en gewoon laten genezen
*Leve het hierNUmaals....Loesje©*
*Leven is het meervoud van lef....Loesje©*
  dinsdag 18 maart 2003 @ 12:42:06 #4
18818 Beurlap
Harde Kak! Ohnee, hallucinatie
pi_9202340
dr op slaan
De hallucinatie vliegt uit den aars. Nadeel is dat verderf na verloop van tijd om zich heenslaat, waardoor de hallucinatie niet meer de kracht behelst om de bittere, wrange waarheid te verbloemen, waarna men ziet wat het eigenlijk is: pure stront
pi_9202360
Sperma erop smeren, helpt ook zegt men.
pi_9202400
Het staat geschreven en gedrukt, je moet krabben waar het jukt.
Al die mooie plekken op aarde, en ik zit hier :N
pi_9202432
quote:
Op dinsdag 18 maart 2003 12:42 schreef VSGdotcom het volgende:
zal ut , tis wel heel irritant zo'n wondje.... weet ook iemand hoe alleen maar een klein laagje af kunt krabben... komt dat door bobbeltjes onder je houd, want van gewoon krabben gebeurt tdat nie zo makkelijk
  dinsdag 18 maart 2003 @ 12:46:19 #8
35614 nikanoru
[TK]Merry Fucking Christmas!
pi_9202458
Hete naald er tegen houden.
Dear Lord,please make it stop.Ik vind je lief. f0toboekThis is evolution,the monkey,the man,then the gun.
  dinsdag 18 maart 2003 @ 12:50:09 #9
39156 El_Diablo
To be concluded...
pi_9202554
Pijn is fijn,
Jeuk is leuk,
Bloed moet en,
Spastisch is fantastisch!
This place requires no physical fitness program:
Everyone gets enough exercise jumping to conclusions, flying off the handle, running down the boss,
knifing friends in the back, off loading decisions, dodging responsibility and pushing their luck!
pi_9202560
vaseline op smeren
Sunday bloody Sunday - Woensdag gehaktdag
pi_9202583
Jeuk ontstaat door een ophoping van bepaalde stoffen onder de huis...als je krabt verspreid je die stoffen en voel je het dus ( even ) minder..maar met wrijven bereik je dus hetzelfde effect..
Leven is liefde,
Liefde is leven,
Leef in liefde,
Laat liefde leven!
  dinsdag 18 maart 2003 @ 12:54:07 #12
17526 trie
't is wa.
pi_9202639
Calendula zalf (homeopatisch), voor kleine wondjes etc.. Gewoon te verkrijgen bij apotheek etc. Werkt supergoed!
Een ei maakt nog geen kip (en zo is het voorspeld).
pi_9202660
Ik heb het altijd als ik het warm heb en ga zweten, m'n buik is dus kapot gekrabt en m'n elleboogholtes beginnen ook weer kapot te gaan, de enige manier is niet krabben en insmeren en misschien komkommer erop leggen, dat las ik in een ander topic.
pi_9202683
Als je het over bobbeltjes hebt, klinkt het als een allergie ergens voor.
Dat jeukt verschrikkelijk..ik weet het
Flink vet houden en geen parfumhoudende zalf.
Zoals al eerder werd gepost vaseline erop.
Of nivea, als je daar tegen kan.
Beter is het om preventief te smeren, een droge huid geeft meer jeuk en irritatie.
  dinsdag 18 maart 2003 @ 15:48:10 #15
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_9207528
uhhmm, nagels knippen/vijlen?
Dat maakt de kans toch altijd een stukkie kleiner om je huid open te halen (ok kan nog wel maar toch wordt het moeilijker).

Misschien kan je proberen te achterhalen wat de oorzaak is dat die jeuk veroorzaakt en anders ga je ffies langs de dokter.

Als je galbulten hebt moet je juist NIET krabben hoe moeilijk het ook is, want je maakt ze er alleen groter mee en dus meer jeuk... Ik spreek uit ervaring en het is echt niet fijn...

Mists of dreams drip along the nascent echo and love no more. End of line.
MaxiTitan City
pi_9207736
Inderdaad je nagels klein knippen en af-veilen, verder een pleister op de wond plakken(zo kom je er niet meer aan) en snel iets gaan doen waardoor je gedachten op iets anders gericht worden, iets actiefs doen dus.
"Everybody talking to their pockets
Everybody wants a box of chocolates"
~Leonard Cohen
pi_9207852
Ik begrijp wat je bedoelt, je bedoelt echt een flinterdun laagje, wit als het op elkaar zit geplakt. En je huid wordt dan een beetje rood, alsof je een schaafwond hebt, alleen dan heel oppervlakkig.

Je moet dan ff wat uierzalf erop smeren en binnen het uur is de iriitatie weg.

Zo gaan wij nķet met elkaar om in Nederland
pi_9212007
Daar heb ik elke week last van na het boulderen (klimmen op rostblokken) op zondag: totaal kapotte vingers met schaafwonden tot bloedens aan toe. Gewoon intapen met sporttape en een week later is alles weer bruikbaar. Of zalf erop, wekt ook wel goed
pi_9212985
quote:
Op dinsdag 18 maart 2003 15:59 schreef Infinity123 het volgende:
Ik begrijp wat je bedoelt, je bedoelt echt een flinterdun laagje, wit als het op elkaar zit geplakt. En je huid wordt dan een beetje rood, alsof je een schaafwond hebt, alleen dan heel oppervlakkig.

Je moet dan ff wat uierzalf erop smeren en binnen het uur is de iriitatie weg.

jij begrijpt precies wat ik bedoel
pi_9213073
nagels knippen helpt niet wordt het alleen maar erger van wrijven helpt dan weer wel
  dinsdag 18 maart 2003 @ 19:36:13 #21
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_9213162
quote:
Op dinsdag 18 maart 2003 12:42 schreef VSGdotcom het volgende:
Het is echt zo ja... dat komt doordat er zink in zit en dat heeft een steriliserende (nee niet op die manier ) werking, waardoor de wond sneller kan genezen...
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')