abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_9198042

Ik ben nieuw in lenzenland, maar nu heb ik een vraagje.
Na een aantal uren gaat het een soort prikken.
Heb echt het gevoel dat ik droge ogen heb.

Wat kan ik hiertegen doen, wat moet ik doen, wat mag ik niet doen?
Tot nu toe geef ik het steeds op en doe ik ze dan uit. Dan pak ik mijn bril wel weer!

pi_9198051
Zachte of harde lenzen?

Zit je in een ge-airconditionede omgeving?

C’est Davie :o)
pi_9198082
met je ogen knipperen helpt
Personal reminder: Create signature
  dinsdag 18 maart 2003 @ 09:38:02 #4
44536 oYo
Coituri te salutant!
pi_9198139
Neem wat eye refreshers mee.
Kan je krijgen bij elke opticien.
Gewoon even druppelen en je hebt weer traanvocht.

In het begin moeten jouw ogen gewoon wennen, wat betekent dat ze ook meer tranen moeten produceren.

dinsdag 18 maart 2003 @ 09:38:06 #5
17887 LazySod
Living Chaos, Living Life
pi_9198140
zoals al gezegd.. wat vaker knipperen.

ik ben ook nieuw in lenzenland - 6 weken geleden ermee begonnen. ik heb in de afgelopen weken een paar keer problemen gehad in de bioscopen enzo waar ik vaak kom .. vooral omdat ik tijdens het kijken van films maar zeer zelden met de ogen knipper..

tijdens het werken (kantoorbaan) gaat het redelijk goed - maar daar moet ik er op letten dat ik regelmatig extra "bijknipper''..

niet opgeven. als ze droog beginnen aan te voelen zachtjes de ogen dichtduwen, lenzen verschuiven, wat extra knipperen.. werkt redelijk goed.

als het fout blijft aanvoelen terug gaan naar de opticieen en kijken of er niet wat anders aan de hand is.

pi_9198179
Als ik droge ogen heb dan pak ik lenzenvloeistof, paar druppeltjes en het is weer goed voor een paar uurtjes.
pi_9198200
Ik duw met mijn vingers mn lenzen naar de zijkant van mijn ogen --> dan gaan je ogen traanvocht aanmaken om de lenzen weer op de goeie plek te krijgen: werkt altijd!!!
pi_9198239
JUe kunt je lenzen in het begin oko niet meteen een hele dag in!!! Dit moet je gewoon langzaam opbouwen naar een hele dag toe!! Dan kunnen je ogen eraan wennen en zullen ze (als het goed) mer traanvocht produceren zodat je geen last hebt van droge ogen!!
It's nice to be important but it's important to be nice!!!
pi_9198261
Tnx voor de tips.
Ik wil ze vrijdag (op mijn bruiloft) de hele dag in zodat ik dan niet met mijn bril voor schut loop
Dus ik had de tips nodig.

Het zijn zachte lenzen.

De tip over lenzenvloeistof... doe je dan gewoon druppel in je oog
Dan haal je ze er toch uit en dan weer erin of hoe zit dat?

Eye refreshers... tnx.
Die zal ik straks halen.

Ik zal slagen in lenzenland!

pi_9198265
quote:
Op dinsdag 18 maart 2003 09:43 schreef m_verstraeten het volgende:
JUe kunt je lenzen in het begin oko niet meteen een hele dag in!!! Dit moet je gewoon langzaam opbouwen naar een hele dag toe!!
Hoeft niet meer!!
Ik hoefde dat ook niet toen ik mijn lenzen kreeg.
Ik heb het zelfs extra gevraagd, want ik dacht ook dat het nodig was.
pi_9198270
quote:
Op dinsdag 18 maart 2003 09:43 schreef m_verstraeten het volgende:
JUe kunt je lenzen in het begin oko niet meteen een hele dag in!!! Dit moet je gewoon langzaam opbouwen naar een hele dag toe!! Dan kunnen je ogen eraan wennen en zullen ze (als het goed) mer traanvocht produceren zodat je geen last hebt van droge ogen!!
Mocht de eerste dag 4 uur, daarna iedere dag opbouwen met 2 tot maximaal 3 uur.
Dus je kan ze dus al zeer snel een hele dag in!
pi_9198278
quote:
Op dinsdag 18 maart 2003 09:45 schreef Kleintje het volgende:

De tip over lenzenvloeistof... doe je dan gewoon druppel in je oog

ja
pi_9198287
Tis in het begin ff wennen, daarna heb je er minder last van. De enige keer wanneer dat ik nog wel is last heb van droge ogen, is als je wat slaperig wordt.

Als het niet overgaat kan je ook andere vloeistof proberen, maar dat kun je pas na een tijdje gebruik zeggen.

Pot-Ver-Dikke!
pi_9198294
heb al jaren lenzen
heb alleen last van droge ogen aan het eind van de dag, als je ogen alweer een tijd hebben "gewerkt" en dus moe zijn.

dat droge ogen gevoel wat jullie hebben is gewenning
je went vanzelf om normaal te knipperen, nu knipper je onbewust minder omdat je ogen anders voelen.
komt wel goed, geef het een maan of 3/4

als het echt lang blijft of echt hinderlijk wordt heb je waarschijnlijk andere lenzen nodig, of je ogen zijn niet geschikt voor lenzen

ps, zorg dat je nooit met je lenzen in gaat slapen (ook niet 1 of 2 uurtjes), als je wakker wordt doen ze gruwelijk pijn wat niet zomaar over gaat (geld voor zachte maand lenzen, rest nooit gehad)

ook nog njet
pi_9198321
knipperen zorgt er trouwens ook voor dat de lenzen ook direct gereinigd worden

dus dubbele pret

Personal reminder: Create signature
pi_9198342
quote:
Op dinsdag 18 maart 2003 09:48 schreef MoleM het volgende:
knipperen zorgt er trouwens ook voor dat de lenzen ook direct gereinigd worden

dus dubbele pret

en meer aanslag krijgen
ook nog njet
pi_9198365
quote:
Op dinsdag 18 maart 2003 09:45 schreef Kleintje het volgende:

[..]

Mocht de eerste dag 4 uur, daarna iedere dag opbouwen met 2 tot maximaal 3 uur.
Dus je kan ze dus al zeer snel een hele dag in!

Ik mocht ze meteen de eerste dag 8 uur in en elke volgende dag 4 uur langer en het ging perfect . Van prikkende ogen heb ik nog niet echt last gahad, behalve die ene keer dat m'n linker lens binnenstebuiten in m'n oog zat , ach ja, 'k had haast.
Gapen werkt aanstekelijk weet je!
pi_9198396
Ik draag al jarenlang lenzen. En zoals hier al meer gezegt werd: meer knipperen met je ogen. De eerste paar weken zul je zulke dingen toch hebben omdat je ogen er nog niet aan gewend zijn. Maar met de tijd maakt je ogen automatisch meer traanvocht aan .

Dus geef het nog niet op .
Veel suc6

pi_9198498
quote:
Op dinsdag 18 maart 2003 09:52 schreef Mordreth het volgende:
Maar met de tijd maakt je ogen automatisch meer traanvocht aan .

Dus geef het nog niet op .
Veel suc6

Tot die tijd kun je natuurlijk ook VEEL fisherman's friend eten

Sterk spul he

Pot-Ver-Dikke!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')