Ik ben nieuw in lenzenland, maar nu heb ik een vraagje.
Na een aantal uren gaat het een soort prikken.
Heb echt het gevoel dat ik droge ogen heb.
Wat kan ik hiertegen doen, wat moet ik doen, wat mag ik niet doen?
Tot nu toe geef ik het steeds op en doe ik ze dan uit. Dan pak ik mijn bril wel weer!
In het begin moeten jouw ogen gewoon wennen, wat betekent dat ze ook meer tranen moeten produceren.
ik ben ook nieuw in lenzenland - 6 weken geleden ermee begonnen. ik heb in de afgelopen weken een paar keer problemen gehad in de bioscopen enzo waar ik vaak kom .. vooral omdat ik tijdens het kijken van films maar zeer zelden met de ogen knipper..
tijdens het werken (kantoorbaan) gaat het redelijk goed - maar daar moet ik er op letten dat ik regelmatig extra "bijknipper''..
niet opgeven. als ze droog beginnen aan te voelen zachtjes de ogen dichtduwen, lenzen verschuiven, wat extra knipperen.. werkt redelijk goed.
als het fout blijft aanvoelen terug gaan naar de opticieen en kijken of er niet wat anders aan de hand is.
Het zijn zachte lenzen.
De tip over lenzenvloeistof... doe je dan gewoon druppel in je oog
Dan haal je ze er toch uit en dan weer erin of hoe zit dat?
Eye refreshers... tnx.
Die zal ik straks halen.
Ik zal slagen in lenzenland!
quote:Hoeft niet meer!!
Op dinsdag 18 maart 2003 09:43 schreef m_verstraeten het volgende:
JUe kunt je lenzen in het begin oko niet meteen een hele dag in!!! Dit moet je gewoon langzaam opbouwen naar een hele dag toe!!
quote:Mocht de eerste dag 4 uur, daarna iedere dag opbouwen met 2 tot maximaal 3 uur.
Op dinsdag 18 maart 2003 09:43 schreef m_verstraeten het volgende:
JUe kunt je lenzen in het begin oko niet meteen een hele dag in!!! Dit moet je gewoon langzaam opbouwen naar een hele dag toe!! Dan kunnen je ogen eraan wennen en zullen ze (als het goed) mer traanvocht produceren zodat je geen last hebt van droge ogen!!
quote:ja
Op dinsdag 18 maart 2003 09:45 schreef Kleintje het volgende:De tip over lenzenvloeistof... doe je dan gewoon druppel in je oog
Als het niet overgaat kan je ook andere vloeistof proberen, maar dat kun je pas na een tijdje gebruik zeggen.
dat droge ogen gevoel wat jullie hebben is gewenning
je went vanzelf om normaal te knipperen, nu knipper je onbewust minder omdat je ogen anders voelen.
komt wel goed, geef het een maan of 3/4
als het echt lang blijft of echt hinderlijk wordt heb je waarschijnlijk andere lenzen nodig, of je ogen zijn niet geschikt voor lenzen
ps, zorg dat je nooit met je lenzen in gaat slapen (ook niet 1 of 2 uurtjes), als je wakker wordt doen ze gruwelijk pijn wat niet zomaar over gaat (geld voor zachte maand lenzen, rest nooit gehad)
dus dubbele pret
quote:en meer aanslag krijgen
Op dinsdag 18 maart 2003 09:48 schreef MoleM het volgende:
knipperen zorgt er trouwens ook voor dat de lenzen ook direct gereinigd wordendus dubbele pret
quote:Ik mocht ze meteen de eerste dag 8 uur in en elke volgende dag 4 uur langer
Op dinsdag 18 maart 2003 09:45 schreef Kleintje het volgende:[..]
Mocht de eerste dag 4 uur, daarna iedere dag opbouwen met 2 tot maximaal 3 uur.
Dus je kan ze dus al zeer snel een hele dag in!
Dus geef het nog niet op .
Veel suc6
quote:Tot die tijd kun je natuurlijk ook VEEL fisherman's friend eten
Op dinsdag 18 maart 2003 09:52 schreef Mordreth het volgende:
Maar met de tijd maakt je ogen automatisch meer traanvocht aan.
Dus geef het nog niet op
.
Veel suc6
Sterk spul he
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |