Maar vroeger, een hele tijd geleden, nog voor de tijd dat ze regels in gingen voeren wat een maximum motervermogen bepaalde.
Toen waren er auto's die mijn en misschien ook wel jullie hart nog steeds sneller doen slaan.
Enkele voorbeelden:
Renault Alpine A110
MG Metro
R5 turbo [/b]
[i] Ford Cortina
Ford RS 200 aka de dodenwagen
Audi Quatro
Opel Manta i 400
en natuurlijk deze
Peugeot 205 T16 Paris-Dakar
Peugeot 205 T16 ralley
quote:hoe kon ik die vergeten
Op maandag 17 maart 2003 20:01 schreef Tburg het volgende:
ik mis de lancia
mooie foto's overigens
En ik blijf de RS200 echt nog steeds een van de mooiste auto's allertijden vinden. Heb er eens 2 zien staan in Valkenswaard, ondanks dat hij maar in een hele kleine oplage is gemaakt.
[Dit bericht is gewijzigd door Toewan op 17-03-2003 20:33]
quote:pak alvast maar een doekje
Op maandag 17 maart 2003 20:23 schreef Toewan het volgende:
Een aantal van deze auto's reden later nog in het EK rallycross, zoals de RS200 en de Metro 6R4, onder andere bereden door Martin Schanche en Will Gollop. Jammer dat er nog maar weinig aandacht aan deze sport wordt besteed.En ik blijf de RS200 echt nog steeds een van de mooiste auto's allertijden vinden. Heb er eens 2 zien staan in Valkenswaard, ondanks dat hij maar in een hele kleine oplage is gemaakt.
quote:Ey, hoe kom je aan de foto van mijn garage..
Op maandag 17 maart 2003 20:32 schreef GizartFRL het volgende:[..]
pak alvast maar een doekje
![]()
En die 2 RS200's die ik had zien staan was bij het EK Rallycross in Valkenswaard.
redelijk onbekend, en volgens mij niet vaak in nederland meegedaan, maar wel een mooie foto!
quote:De rallysport is vrij groot hoor...
Op maandag 17 maart 2003 20:23 schreef Toewan het volgende:
. Jammer dat er nog maar weinig aandacht aan deze sport wordt besteed.
quote:Jij kunt thuis geen RTL5 of Eurosport ontvangen?
Op maandag 17 maart 2003 20:23 schreef Toewan het volgende:
Jammer dat er nog maar weinig aandacht aan deze sport wordt besteed.
quote:
Op maandag 17 maart 2003 20:00 schreef GizartFRL het volgende:
en natuurlijkdeze
Peugeot 205 T16 Paris-Dakar
Peugeot 205 T16 ralley
quote:Ik heb het over rallycross, geen rally-sport. Rallycross zijn korte manches van een aantal ronden, in tegenstelling tot de lange proeven van rally.
Op maandag 17 maart 2003 20:59 schreef Herfst het volgende:[..]
Jij kunt thuis geen RTL5 of Eurosport ontvangen?
quote:Ik denk dat ik weet wat je bedoeldt, maar volgens mij laten ze dat ook wel zien bij RTL5 rally report hoor.
Op maandag 17 maart 2003 21:02 schreef Toewan het volgende:[..]
Ik heb het over rallycross, geen rally-sport. Rallycross zijn korte manches van een aantal ronden, in tegenstelling tot de lange proeven van rally.
Wat heeft je sig trouwens te betekenen, Kreator? We hebben toch niks tegen zeeuwen, he?
quote:rally-sprint heet dat, zijn meestal een stuk of 3 rondes over een industrieterrein.
Op maandag 17 maart 2003 21:02 schreef Toewan het volgende:[..]
Ik heb het over rallycross, geen rally-sport. Rallycross zijn korte manches van een aantal ronden, in tegenstelling tot de lange proeven van rally.
quote:dat is weer iets anders... geen zin om t uit te leggen kan vast iemand anders. kga sloapen
Op maandag 17 maart 2003 21:35 schreef pr0f het volgende:[..]
rally-sprint heet dat, zijn meestal een stuk of 3 rondes over een industrieterrein.
www.rally4u.nl
www.htsrallyteam.nl
leuke sites voor meer info....
quote:Inderdaad, het is anders, rallysprint zijn nog steeds korte klassementsproeven. Rallycross is op een kort afgesloten circuit met een gedeelte verhard en een gedeelte onverhard.. In de manches moet je je proberen te plaatsen voor een plaats in de A- B- of C-finale. En door vooraan te eindigen in de C-finale kan je je weer plaatsen voor de B-finale (etc.)
Op maandag 17 maart 2003 21:39 schreef Ultimora het volgende:[..]
dat is weer iets anders... geen zin om t uit te leggen kan vast iemand anders. kga sloapen
Dit is een foto van een start van een manche in Valkenswaard
quote:Tjabbo, das de ST165....
Op maandag 17 maart 2003 20:39 schreef Tjabbo het volgende:
en niet te vergeten, de eerste GT4 Alltrac Toyota Celica, de ST 185
Dit is de ST185:
Enige overeenkomsten?
quote:4 Wielen?
Op dinsdag 18 maart 2003 07:53 schreef Plaguebearer het volgende:Enige overeenkomsten?
![]()
Nice ! .
450 PK, in 2.9 seconde op de 100 op gravel.
quote:
Op dinsdag 18 maart 2003 08:11 schreef D-Devil het volgende:
Delta S4.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]Nice !
.
450 PK, in 2.9 seconde op de 100 op gravel.
quote:* Plaguebearer wrijft poep uit de ogen van D-Devil
Op dinsdag 18 maart 2003 08:03 schreef D-Devil het volgende:[..]
4 Wielen?
Ook een ST185 maar dan een streetlegal versie
quote:speciaal voor jou
Op dinsdag 18 maart 2003 16:49 schreef jogie het volgende:
Waarom staat er nog geen Audi S1 tussen, toch algemeen beschouwd als de beste rallywagen ooit! (nee ik heb er zelf geen pics van)
quote:CelicaCS,
Op dinsdag 18 maart 2003 07:53 schreef Plaguebearer het volgende:[..]
Tjabbo, das de ST165....
Dit is de ST185:
Enige overeenkomsten?
![]()
Typfoutje. sorry.
Ik had wel de goeje auto's erbij gepost.
En ik zie trouwens geen enkele overeenkomst tussen die 3 mooie celica's en die zwarte boot
Oh toch. het NOS stickertje
Ik weet niet of dit ding ooit iets bereikt heeft, maar deze BX ziet er zo vreemd uit dat die wel een paar pics waard is.
Kan iemand me iets over deze wagen vertellen en dan vooral wat ie bereikt heeft, of wat ie juist niet bereikt heeft.
[Dit bericht is gewijzigd door Kleffe_Dop op 18-03-2003 23:14]
quote:Volgens mij hebben die kruisjes niks bereikt
Op dinsdag 18 maart 2003 22:58 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Citroën BX 4TCIk weet niet of dit ding ooit iets bereikt heeft, maar deze BX ziet er zo vreemd uit dat die wel een paar pics waard is.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]Kan iemand me iets over deze wagen vertellen en dan vooral wat ie bereikt heeft, of wat ie juist niet bereikt heeft.
quote:2 secs googlen:
Op dinsdag 18 maart 2003 22:58 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Citroën BX 4TCIk weet niet of dit ding ooit iets bereikt heeft, maar deze BX ziet er zo vreemd uit dat die wel een paar pics waard is.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]Kan iemand me iets over deze wagen vertellen en dan vooral wat ie bereikt heeft, of wat ie juist niet bereikt heeft.
The Citroën BX 4TC is one of the lesser known rally cars from the Group B period. It was based on a similar concept to the Audi Quattro, in that it had a front-engine, monocoque chassis design. The BX 4TC could have been successful had it been introduced earlier, but because it was introduced in 1986, it was outclassed by competitors with space frames, mid-engine layouts and a several year development advantage. The BX 4TC competed in one world championship rally, suffered three mechanical failures, was rolled back onto the boat, and was never seen again in world rally competition.
quote:Hoho! Das geen NOS stickertje. Zo lame ben ik niet! NOS gebruiken heeft weinig met tunen te maken, maar met je blok opblazen
Op dinsdag 18 maart 2003 20:20 schreef Tjabbo het volgende:[..]
CelicaCS,
Typfoutje. sorry.
Ik had wel de goeje auto's erbij gepost.En ik zie trouwens geen enkele overeenkomst tussen die 3 mooie celica's en die zwarte boot
![]()
![]()
Oh toch. het NOS stickertje
Er staat een HKS stickertje op aan de ene kant (en das ok, want ik gebruik ook echte HKS onderdelen onder de kap, en aan de andere kant staat Toyota in het Japans geschreven.
* Plaguebearer zit erover te denken zijn zwarte boot dan toch maar wit te laten spuiten
p.s. gisteren een sprintje gedaan tegen een nieuwe Integra Type-R. Die dingen zijn echt bloedsnel zeg! 204 pk @8000 rpm met een gewicht van 1000 kg. Ik zit op de 260 pk@6000 rpm met een gewicht van 1350 kg. Was dus een even match We gingen gelijk op, no winners. WAs wel cool.
quote:Spank you!
Op dinsdag 18 maart 2003 17:20 schreef GizartFRL het volgende:[..]
speciaal voor jou
quote:Hehe. geintje hoor van dat NOS...
Op woensdag 19 maart 2003 08:08 schreef Plaguebearer het volgende:[..]
Hoho! Das geen NOS stickertje. Zo lame ben ik niet! NOS gebruiken heeft weinig met tunen te maken, maar met je blok opblazen
Er staat een HKS stickertje op aan de ene kant (en das ok, want ik gebruik ook echte HKS onderdelen onder de kap, en aan de andere kant staat Toyota in het Japans geschreven.
* Plaguebearer zit erover te denken zijn zwarte boot dan toch maar wit te laten spuiten
p.s. gisteren een sprintje gedaan tegen een nieuwe Integra Type-R. Die dingen zijn echt bloedsnel zeg! 204 pk @8000 rpm met een gewicht van 1000 kg. Ik zit op de 260 pk@6000 rpm met een gewicht van 1350 kg. Was dus een even match
We gingen gelijk op, no winners. WAs wel cool.
Waar trouwens dat sprintje gedaan? stoplichtsprintje? of een meeting?
Tja, honda heeft altijd snelle bakken gehad, daar is die nieuwe integra natuurlijk geen uizondering op.
Off-topic:
Wil trouwens binnenkort een celica 2.0gti van type 94-97 kopen.
standaard 178pk...is dat nog makkelijk te tunen? of loop ik tegen hetzelfde probleem aan als in mijn 4AFE blokje van mijn GTSi ?
quote:Stoplichtsprint.
Op woensdag 19 maart 2003 11:15 schreef Tjabbo het volgende:[..]
Hehe. geintje hoor van dat NOS...
En je weet wat ik van je auto vindt, dus wit spuiten ?Waar trouwens dat sprintje gedaan? stoplichtsprintje? of een meeting?
Tja, honda heeft altijd snelle bakken gehad, daar is die nieuwe integra natuurlijk geen uizondering op.Off-topic:
Wil trouwens binnenkort een celica 2.0gti van type 94-97 kopen.
standaard 178pk...is dat nog makkelijk te tunen? of loop ik tegen hetzelfde probleem aan als in mijn 4AFE blokje van mijn GTSi ?
[offtopic modus]
Ligt volgens mij een 3SGE blok in. Het enige wat je daar mee kan doen is andere nokkenassen, een openlucht filtertje en de kat eronder uitslopen. Het gewicht van de celica speelt hierbij de beperkende factor. Meer is gewoon niet echt uit dat blok te krijgen (hooguit 200 pk ofzo, of je moet met compressorkits gaan werken).
Als je echt wilt tunen, koop dan een Celica 2.0 GT4. Die zijn maar een fractie duurder dan zo'n 2.0 gti widebody. Je hebt vaak al een gt4 vanaf zo'n 6000-7000 euro. (Heb ik het wel over een T18 model. Een T20 WRC is niet te betalen).
[/offtopic modus]
quote:bedankt voor je reactie.
Op woensdag 19 maart 2003 11:21 schreef Plaguebearer het volgende:[..]
Stoplichtsprint.
[offtopic modus]
Ligt volgens mij een 3SGE blok in. Het enige wat je daar mee kan doen is andere nokkenassen, een openlucht filtertje en de kat eronder uitslopen. Het gewicht van de celica speelt hierbij de beperkende factor. Meer is gewoon niet echt uit dat blok te krijgen (hooguit 200 pk ofzo, of je moet met compressorkits gaan werken).Als je echt wilt tunen, koop dan een Celica 2.0 GT4. Die zijn maar een fractie duurder dan zo'n 2.0 gti widebody. Je hebt vaak al een gt4 vanaf zo'n 6000-7000 euro. (Heb ik het wel over een T18 model. Een T20 WRC is niet te betalen).
[/offtopic modus]
180 Pk is genoeg. ik ben allang blij dat ik er een savage kit op mag laten bouwen van mijn girlvriend.
(zie: http://www.savage.de/savage_files/index/pictures/celicat20fb.jpg)
had je nog geen Escort WRC met taartscheppen...
Fiat 131
De Wulpse Lancia Fulvia
enne.....
quote:nouHOU!!!!!!!!
Op woensdag 19 maart 2003 11:35 schreef realist_ik het volgende:
[afbeelding]
GMTA zulle we maar zeggen...
quote:
Op woensdag 19 maart 2003 11:43 schreef heijx het volgende:[..]
GMTA zulle we maar zeggen...
Herbie .... *zucht*
quote:
Op woensdag 19 maart 2003 11:49 schreef SilverSpirit het volgende:
"Ford RS 200 aka de dodenwagen"
Waarom de 'dodenwagen' ?
quote:De beruchte groep B auto's waren eigenlijk allemaal dodenwagens. Te snel en te veel kracht waardoor uiteindelijk de group B opgeheven werd en er veiligere klassen werden gebruikt voor de rallysport.
But there was a time when rallying was very different. The early 1980s saw a category created specifically for manufacturers who wanted to show off their engineering capabilities; Group B was born. The Group B rally supercars quickly evolved into 500+ horsepower, four-wheel-drive chest-thumping beasts with space frames, kevlar bodywork, and many other high-tech pieces. The cars reached a point where many wondered if the cars had reached a point where the drivers could not fully control them. For instance, the Lancia Delta S4 could accelerate from 0 to 100 km/h in 2.3 seconds on a gravel road. Henri Toivonen drove an S4 around Estoril, the Portuguese Grand Prix circuit, so quickly that he would have qualified sixth for the 1986 Portuguese Grand Prix. Nigel Mansell sampled a Peugeot 205 T16 and said it could out-accelerate his F1 car. And, perhaps most impressive (frightening?), the driver's reaction times were cut in half compared with previous rally cars. The Group B rally cars and their pilots were the stuff of which legends are made.
The RS200 had a brief rally career. The factory team withdrew immediately following the death of Henri Toivonen.
quote:Daarom was het de dodenklasse.
The end of Group B
The pace of technology in Group B was astounding, but FISA was planning Group S. Group S was to be a class which would allow manufacturers to produce highly futuristic cars, and only ten copies would be required for homologation. However, the inevitable finally happened: during the 1986 Port Wine rally in Portugal, a Ford RS200 left the road on a spectator stage, killing three and injuring dozens; after the crash, all the works teams withdrew from the rally. But the final blow for Group B came on May 4, 1986.Lancia's lead driver, Henri Toivonen, was dominating the 1986 championship and the Tour de Corse rally when his S4 left the road during a twisty tarmac stage. The car went off the edge of the road, hitting trees and rocks while sliding down a hillside. Toivonen and his navigator, Sergio Cresto, were killed. There were no witnesses to the crash, and the subsequent fire completely destroyed the car, leaving the remains unrecognizable as a vehicle. The heat from the fire was so intense that all that remained of the car was a blackened space frame. Group B and Group S were instantly cancelled for the 1987 season; Ford and Audi withdrew from Group B immediately. The other works teams decided to see the season out.
quote:En toch vindt ik het dan zo ongelooflijk hypocriet om je terug te trekken...je weet wat de risico's zijn als je zulke PK monsters bouwt!? Ook de coureurs weten dat.
Op woensdag 19 maart 2003 12:05 schreef GizartFRL het volgende:[..]
Daarom was het de dodenklasse.
quote:Het was niet zo dat de teams zich allemaal gelijk terugtrokken, maar de FI(S)A hief de klasse op aan het einde van het seizoen.Evenals de geplande klasse S.
Op woensdag 19 maart 2003 18:43 schreef jogie het volgende:[..]
En toch vindt ik het dan zo ongelooflijk hypocriet om je terug te trekken...je weet wat de risico's zijn als je zulke PK monsters bouwt!? Ook de coureurs weten dat.
quote:Ook niet alle teams, maar wel o.a. Audi...ik vind dat erg hypocriet maar goed. Ik vind het overigens wel jammer dat dit soort monsters niet meer gebouwd mogen worden voor de racerij. Het gaat toch om de mooiste techniek en dat wordt op dit moment gewoon niet toegestaan!
Op woensdag 19 maart 2003 18:47 schreef GizartFRL het volgende:[..]
Het was niet zo dat de teams zich allemaal gelijk terugtrokken, maar de FI(S)A hief de klasse op aan het einde van het seizoen.Evenals de geplande klasse S.
quote:dat is geen stratos maar een monte carlo
Op maandag 17 maart 2003 20:21 schreef GizartFRL het volgende:
Stratos
quote:Daarvoor zou er eigenlijk weer een soort van Groep S moeten komen met auto's die 10 stuks nodig hebben voor homologatie. En die als een soort concept cars mogen rijden.
Op donderdag 20 maart 2003 17:33 schreef jogie het volgende:[..]
Ook niet alle teams, maar wel o.a. Audi...ik vind dat erg hypocriet maar goed. Ik vind het overigens wel jammer dat dit soort monsters niet meer gebouwd mogen worden voor de racerij. Het gaat toch om de mooiste techniek en dat wordt op dit moment gewoon niet toegestaan!
quote:had gehoopt dat niemand me op die fout zou pakken
Op donderdag 20 maart 2003 17:37 schreef hoe-die-nie het volgende:[..]
dat is geen stratos maar een monte carlo
Maar je hebt gelijk, ik postte wat te overhaast in de veronderstelling dat het een Stratos was.
Ben een beetje overstuur
quote:Ik zou het waanzinnig mooi vinden om zo'n serie weer nieuw leven in te blazen! Als je die plaatjes van een Stratos ziet....dat zijn pas rally auto's. Maar goed genoeg gedroomd, back to reality..en dat is dat die citrofielen het wk aan het domineren zijn
Op donderdag 20 maart 2003 17:39 schreef GizartFRL het volgende:[..]
Daarvoor zou er eigenlijk weer een soort van Groep S moeten komen met auto's die 10 stuks nodig hebben voor homologatie. En die als een soort concept cars mogen rijden.
Het eigenlijke idee van die groep weer doorvoeren.
Lijkt me wel wat om dat te zien.
Denk alleen wel dat ze dan heel erg met regels gaan beginnen om zoiets als de groep B tragedie te voorkomen.
quote:Daar hebben we een ander topic voor he
Op donderdag 20 maart 2003 17:53 schreef jogie het volgende:[..]
Ik zou het waanzinnig mooi vinden om zo'n serie weer nieuw leven in te blazen! Als je die plaatjes van een Stratos ziet....dat zijn pas rally auto's. Maar goed genoeg gedroomd, back to reality..en dat is dat die citrofielen het wk aan het domineren zijn
quote:Nope jij blijkbaar wel, pics???
Op donderdag 20 maart 2003 17:55 schreef GizartFRL het volgende:[..]
Daar hebben we een ander topic voor he
Trouwens, nu we het toch over Citroën hebben.
Ken jij de ZX Grand Raid ook?
quote:
Op donderdag 20 maart 2003 17:57 schreef jogie het volgende:[..]
Nope jij blijkbaar wel, pics???
meer na de lunchpauze.
quote:Heftig!!!! Wel nog steeds duidelijk een citroen!
Op donderdag 20 maart 2003 17:58 schreef GizartFRL het volgende:[..]
meer na de lunchpauze.
luxe racen!
dit even ter illuistratie hoe klein een ZX is.
en natuurlijk een ge(i)le
Ook een hele mooie..
Onduidelijk wie er nu sneller is trouwens..
Imagerij (eerste is een 3d knutsel van mij...):
En deze mag ook gerust legendarisch genoemt worden,
De Subaru Impreza 555 GT Turbo:
Zal hem wel willen hebben
Datsun 240Z.
1971 East African Safari Rally 1st & 2nd
1972 Monte Carlo Rally 3rd
1973 East African Safari Rally 1st
Even wat pics dan om ontopic te blijven
Peugeot 205 Turbo 16
Metro 6R4 (mijn favoriet )
Ford RS200
Link naar een gozer die een replica van een RS200 heeft staan en ermee racet..
quote:Wist je dat de Metro 6R4 eigenlijk helemaal geen Metro is, maar een Maestro. Hij gebruikt de bodemplaat en onderstel van een Maestro en het bodywork (wat er nog van over is) van de Metro. Vandaar dat de replica's (die dus wel 100% Metro zijn) er vaak ook een beetje vreemd uitzien.
Op zondag 5 oktober 2003 18:58 schreef GeFrenzy2 het volgende:
Metro 6R4 (mijn favoriet)
[afbeelding]
Waanzinnige clip
.
quote:Met Vatanen? Die is idd súper!
Op zondag 5 oktober 2003 22:35 schreef Crashcat het volgende:
Ik heb nog een filmpje van de Pikes Peak course dat genomineerd is van een Franse festival.
Pug 309 of 306 ? zonder bijrijder en levensgevaarlijke afgrond.Waanzinnige clip
![]()
.
quote:Waarschijnlijk bedoel je Course de Pikes Peak (Ari Vatanen).mpg (66Mb), trouwens de auto is een Peugeot 405
Op zondag 5 oktober 2003 22:35 schreef Crashcat het volgende:
Ik heb nog een filmpje van de Pikes Peak course dat genomineerd is van een Franse festival.
Pug 309 of 306 ? zonder bijrijder en levensgevaarlijke afgrond.Waanzinnige clip
![]()
.
http://www.bremo.nl/Filmpjes/eifel-rally.wmv
quote:Super
Op dinsdag 7 oktober 2003 13:24 schreef AsconaB-16V het volgende:
Deze pas zelf gemaakt in Duitsland in de Eifel !!!
http://www.bremo.nl/Filmpjes/eifel-rally.wmv
quote:Erg gaaf!
Op dinsdag 7 oktober 2003 13:24 schreef AsconaB-16V het volgende:
Deze pas zelf gemaakt in Duitsland in de Eifel !!!
http://www.bremo.nl/Filmpjes/eifel-rally.wmv
en de Legandarische Rally lancia's
Et is tijd voor lancia om een nieuwe rally bak te maken en weer rally king te worden
quote:Wat is het idee achter die kofferbakdeksel? Extragratis achterspoiler?
Op dinsdag 7 oktober 2003 14:01 schreef cosmick het volgende:
Wat Fjatjes
quote:sow! jammer dat het nep is, anders zou het een ultra gave foto geweest zijn!
Op dinsdag 7 oktober 2003 18:03 schreef Snoop_Dogg het volgende:
Als ik bijvoorbeeld op archiefbeelden zie hoe ze over bergweggetjes reden, nou, zo hard rijd ik op de snelweg nog niet.
En bij haarspeld bochten met daaronder een afgrond van 300 meter komen ze gerust net zo hard aanrijden om vervolgens met een noodgang die bocht te nemen... terwijl er niks geen vangrail of zo staat.
Respect hoor, maar ze zijn wel getikt
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 13:24 schreef AsconaB-16V het volgende:
Deze pas zelf gemaakt in Duitsland in de Eifel !!!
http://www.bremo.nl/Filmpjes/eifel-rally.wmv
Dat eventjes-acceleren van die Metro als'ie geslipt is....uberstoer
quote:Motor ligt achterin bij die Fiatjes, het is dus puur voor de koeling (luchtgekoeld).
Op dinsdag 7 oktober 2003 18:30 schreef mbvt het volgende:[..]
Wat is het idee achter die kofferbakdeksel? Extragratis achterspoiler?
quote:Nee, da's gewoon de motorkap (motor achterin dus) die openstaat zodat de motor voldoende koeling krijgt.
Op dinsdag 7 oktober 2003 18:30 schreef mbvt het volgende:[..]
Wat is het idee achter die kofferbakdeksel? Extragratis achterspoiler?
-- edit -- Zie net bericht van Sjoewe. Nog nie helemaal wakker
Jan de Rooy - DAF Turbotwin.
Het is een 1.000 pk sterk (twee 11,6 ltr motoren van elk ruim 500 pk) rally monster met een topsnelheid van 200 km/h.
Saab 96 met legendarische Carlsson aan het stuur:
* Tr0ublegum blijft het een raar gezicht vinden, een DS in de modder
quote:He man! Die Peugeot heb ik in de vorm van een Matchbox autootje, die achterklep kan der helemaal af, vet he
Op zondag 5 oktober 2003 18:58 schreef GeFrenzy2 het volgende:
Sorry voor dit gravediggen, maar ik moet gewoon kwijlen bij die group B auto's. Wat een mooie sport is dit toch...Even wat pics dan om ontopic te blijven
Peugeot 205 Turbo 16
[afbeelding]Metro 6R4 (mijn favoriet
)
[afbeelding]Ford RS200
[afbeelding]Link naar een gozer die een replica van een RS200 heeft staan en ermee racet..
Ga maar eens op zoek naar onderstaand bestand, 1:35 uur rallycar plezier; oa Audi Quatro, Ford Escort Mk1/Mk2, Lancia 037/Delta s4 (mijn favoriet), Peugeot 205 T16, Toyota Celica en nog veel meer.
The.World's.Greatest.Rally.Cars-DivX.avi
Veel kijkplezier alvast
En dit is waar jullie het eerde over hadden:
De Peugeot 405 Turbo16, Pikes Peak version!
Peugeot 205 Turbo 16, Pikes Peak version
Wat is die rooie auto in de achtergrond?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |