abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 17 maart 2003 @ 20:00:30 #1
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_9188016
Tegenwoordig zijn rallyauto's natuurlijk leuk om te zien.

Maar vroeger, een hele tijd geleden, nog voor de tijd dat ze regels in gingen voeren wat een maximum motervermogen bepaalde.
Toen waren er auto's die mijn en misschien ook wel jullie hart nog steeds sneller doen slaan.
Enkele voorbeelden:


Renault Alpine A110


MG Metro


R5 turbo [/b]


[i] Ford Cortina


Ford RS 200 aka de dodenwagen


Audi Quatro


Opel Manta i 400

en natuurlijk deze

Peugeot 205 T16 Paris-Dakar

Peugeot 205 T16 ralley

"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_9188063
ik mis de lancia
mooie foto's overigens
pi_9188152
De auto van een goede vriend van mij.. check em in emmeloord dit weekend! t gaat over een Sierra xr4x4 2.9V6



2825cc Single Turbo Beast
  maandag 17 maart 2003 @ 20:05:30 #4
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_9188197
quote:
Op maandag 17 maart 2003 20:01 schreef Tburg het volgende:
ik mis de lancia
mooie foto's overigens
hoe kon ik die vergeten
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
  maandag 17 maart 2003 @ 20:18:27 #5
14876 Weurst
want worst is al bezet
pi_9188594
Hoe kon je deze vergeten onder andere 3 x monte carlo op haar naam (eigenlijk 4 keer vinden vele nog steeds), absoluut de snelste in de jaren 60 tijdens vele rally's (ook oa. tulpenrally).
Mini Cooper S, de echte:


In '97 heeft er nog een Mini mee gedaan aan de Monte carlo maar niet erg ver gekomen in het klassement, dat was ten gelegenheid van de overwining 30 jaar geleden ofzo.
droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst - pe[per]worst
  maandag 17 maart 2003 @ 20:21:23 #6
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_9188667
Stratos

"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
  maandag 17 maart 2003 @ 20:22:39 #7
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_9188701
Lancia Delta S4

"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_9188713
Een aantal van deze auto's reden later nog in het EK rallycross, zoals de RS200 en de Metro 6R4, onder andere bereden door Martin Schanche en Will Gollop. Jammer dat er nog maar weinig aandacht aan deze sport wordt besteed.

En ik blijf de RS200 echt nog steeds een van de mooiste auto's allertijden vinden. Heb er eens 2 zien staan in Valkenswaard, ondanks dat hij maar in een hele kleine oplage is gemaakt.

[Dit bericht is gewijzigd door Toewan op 17-03-2003 20:33]

  maandag 17 maart 2003 @ 20:26:49 #9
35614 nikanoru
[TK]Merry Fucking Christmas!
pi_9188792
Aahh de Renault 5 Turbo, wat een auto.

En er zijn er nog enkele te koop vanaf ongeveer 20.000 euro. slechts

Dear Lord,please make it stop.Ik vind je lief. f0toboekThis is evolution,the monkey,the man,then the gun.
  maandag 17 maart 2003 @ 20:29:03 #10
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_9188854
de lancia:



Edit: Shit! Gizard was sneller

  maandag 17 maart 2003 @ 20:32:56 #11
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_9188940
quote:
Op maandag 17 maart 2003 20:23 schreef Toewan het volgende:
Een aantal van deze auto's reden later nog in het EK rallycross, zoals de RS200 en de Metro 6R4, onder andere bereden door Martin Schanche en Will Gollop. Jammer dat er nog maar weinig aandacht aan deze sport wordt besteed.

En ik blijf de RS200 echt nog steeds een van de mooiste auto's allertijden vinden. Heb er eens 2 zien staan in Valkenswaard, ondanks dat hij maar in een hele kleine oplage is gemaakt.


pak alvast maar een doekje

"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
  maandag 17 maart 2003 @ 20:34:55 #12
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_9188994
leuke site met wat specs en....filmpjes!!!

van de lancia, en peugeot

http://www.hot.ee/vrt/bgroup.htm

  maandag 17 maart 2003 @ 20:39:21 #13
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_9189101
en niet te vergeten, de eerste GT4 Alltrac Toyota Celica, de ST 185


pi_9189116
quote:
Op maandag 17 maart 2003 20:32 schreef GizartFRL het volgende:

[..]

pak alvast maar een doekje

[afbeelding]


Ey, hoe kom je aan de foto van mijn garage.. Maar die site kende ik al, volgens de "vin table" rijden er ook enkele in Nederland rond.

En die 2 RS200's die ik had zien staan was bij het EK Rallycross in Valkenswaard.

  maandag 17 maart 2003 @ 20:45:29 #15
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_9189258
of een saabje:

redelijk onbekend, en volgens mij niet vaak in nederland meegedaan, maar wel een mooie foto!

  Official ESF Kreviewer maandag 17 maart 2003 @ 20:56:20 #16
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_9189513
quote:
Op maandag 17 maart 2003 20:23 schreef Toewan het volgende:
. Jammer dat er nog maar weinig aandacht aan deze sport wordt besteed.
De rallysport is vrij groot hoor... .
pi_9189580
quote:
Op maandag 17 maart 2003 20:23 schreef Toewan het volgende:
Jammer dat er nog maar weinig aandacht aan deze sport wordt besteed.
Jij kunt thuis geen RTL5 of Eurosport ontvangen?
Playlist | Studio Brussel (NL 102.1 FM / BE 100.9 FM)
pi_9189596
quote:
Op maandag 17 maart 2003 20:00 schreef GizartFRL het volgende:
en natuurlijk deze

[afbeelding]

Peugeot 205 T16 Paris-Dakar

[afbeelding]

Peugeot 205 T16 ralley


Playlist | Studio Brussel (NL 102.1 FM / BE 100.9 FM)
pi_9189662
quote:
Op maandag 17 maart 2003 20:59 schreef Herfst het volgende:

[..]

Jij kunt thuis geen RTL5 of Eurosport ontvangen?


Ik heb het over rallycross, geen rally-sport. Rallycross zijn korte manches van een aantal ronden, in tegenstelling tot de lange proeven van rally.
pi_9189705
quote:
Op maandag 17 maart 2003 21:02 schreef Toewan het volgende:

[..]

Ik heb het over rallycross, geen rally-sport. Rallycross zijn korte manches van een aantal ronden, in tegenstelling tot de lange proeven van rally.


Ik denk dat ik weet wat je bedoeldt, maar volgens mij laten ze dat ook wel zien bij RTL5 rally report hoor.

Wat heeft je sig trouwens te betekenen, Kreator? We hebben toch niks tegen zeeuwen, he?

Playlist | Studio Brussel (NL 102.1 FM / BE 100.9 FM)
pi_9189924
ff een fatsoenlijke bijdrage..


2825cc Single Turbo Beast
pi_9190240
Die manta i400 die waren in hun tyd niet bij te houden in hun klasse
Dude!
  maandag 17 maart 2003 @ 21:35:08 #23
11731 pr0f
Hit any user to continue
pi_9190328
quote:
Op maandag 17 maart 2003 21:02 schreef Toewan het volgende:

[..]

Ik heb het over rallycross, geen rally-sport. Rallycross zijn korte manches van een aantal ronden, in tegenstelling tot de lange proeven van rally.


rally-sprint heet dat, zijn meestal een stuk of 3 rondes over een industrieterrein.
www.rally4u.nl
www.htsrallyteam.nl
leuke sites voor meer info....
Renault 5 GT Turbo. 120 pk, 848 kg, 0-100 in 7.8 sec.
pi_9190442
nog wat oostblok gebakjes... wel oud
bron: http://www.rallyalbum.hu








Unbanned :)
pi_9190476
quote:
Op maandag 17 maart 2003 21:35 schreef pr0f het volgende:

[..]

rally-sprint heet dat, zijn meestal een stuk of 3 rondes over een industrieterrein.
www.rally4u.nl
www.htsrallyteam.nl
leuke sites voor meer info....


dat is weer iets anders... geen zin om t uit te leggen kan vast iemand anders. kga sloapen
2825cc Single Turbo Beast
pi_9193981
quote:
Op maandag 17 maart 2003 21:39 schreef Ultimora het volgende:

[..]

dat is weer iets anders... geen zin om t uit te leggen kan vast iemand anders. kga sloapen


Inderdaad, het is anders, rallysprint zijn nog steeds korte klassementsproeven. Rallycross is op een kort afgesloten circuit met een gedeelte verhard en een gedeelte onverhard.. In de manches moet je je proberen te plaatsen voor een plaats in de A- B- of C-finale. En door vooraan te eindigen in de C-finale kan je je weer plaatsen voor de B-finale (etc.)

Dit is een foto van een start van een manche in Valkenswaard

pi_9197102
quote:
Op maandag 17 maart 2003 20:39 schreef Tjabbo het volgende:
en niet te vergeten, de eerste GT4 Alltrac Toyota Celica, de ST 185
Tjabbo, das de ST165....

Dit is de ST185:

Enige overeenkomsten?

<<Hier kan uw advertentie staan>>
pi_9197149
quote:
Op dinsdag 18 maart 2003 07:53 schreef Plaguebearer het volgende:

Enige overeenkomsten?


4 Wielen?
https://gulden.com/nl/ - Hoe gulden jouw vermogen laat groeien!
pi_9197177
Delta S4 .




Nice ! .

450 PK, in 2.9 seconde op de 100 op gravel.

https://gulden.com/nl/ - Hoe gulden jouw vermogen laat groeien!
  dinsdag 18 maart 2003 @ 08:18:50 #30
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_9197209
quote:
Op dinsdag 18 maart 2003 08:11 schreef D-Devil het volgende:
Delta S4 .

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Nice ! .

450 PK, in 2.9 seconde op de 100 op gravel.



Aparte manier van 'bij de moter komen'
pi_9197463
quote:
Op dinsdag 18 maart 2003 08:03 schreef D-Devil het volgende:

[..]

4 Wielen?


* Plaguebearer wrijft poep uit de ogen van D-Devil

Ook een ST185 maar dan een streetlegal versie

<<Hier kan uw advertentie staan>>
pi_9209115
Waarom staat er nog geen Audi S1 tussen, toch algemeen beschouwd als de beste rallywagen ooit! (nee ik heb er zelf geen pics van)
"When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself."
  dinsdag 18 maart 2003 @ 17:20:02 #33
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_9209890
quote:
Op dinsdag 18 maart 2003 16:49 schreef jogie het volgende:
Waarom staat er nog geen Audi S1 tussen, toch algemeen beschouwd als de beste rallywagen ooit! (nee ik heb er zelf geen pics van)
speciaal voor jou

"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
  dinsdag 18 maart 2003 @ 17:22:45 #34
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_9209942
en natuurlijk de Audi Pikes Peak ( vergeet je hele beeld van de nieuwe maar)

"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
  dinsdag 18 maart 2003 @ 20:20:00 #35
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_9214450
quote:
Op dinsdag 18 maart 2003 07:53 schreef Plaguebearer het volgende:

[..]

Tjabbo, das de ST165....

Dit is de ST185:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Enige overeenkomsten?

[afbeelding]


CelicaCS,

Typfoutje. sorry.
Ik had wel de goeje auto's erbij gepost.

En ik zie trouwens geen enkele overeenkomst tussen die 3 mooie celica's en die zwarte boot

Oh toch. het NOS stickertje

  dinsdag 18 maart 2003 @ 22:58:28 #36
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_9219340
Citroën BX 4TC

Ik weet niet of dit ding ooit iets bereikt heeft, maar deze BX ziet er zo vreemd uit dat die wel een paar pics waard is.



Kan iemand me iets over deze wagen vertellen en dan vooral wat ie bereikt heeft, of wat ie juist niet bereikt heeft.

[Dit bericht is gewijzigd door Kleffe_Dop op 18-03-2003 23:14]

pi_9219676
quote:
Op dinsdag 18 maart 2003 22:58 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Citroën BX 4TC

Ik weet niet of dit ding ooit iets bereikt heeft, maar deze BX ziet er zo vreemd uit dat die wel een paar pics waard is.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Kan iemand me iets over deze wagen vertellen en dan vooral wat ie bereikt heeft, of wat ie juist niet bereikt heeft.


Volgens mij hebben die kruisjes niks bereikt
  dinsdag 18 maart 2003 @ 23:13:28 #38
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_9219759
[edit]zo beter? probeerde te linken vanaf een Geocities site vandaar...
  dinsdag 18 maart 2003 @ 23:26:24 #39
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_9220089
quote:
Op dinsdag 18 maart 2003 22:58 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Citroën BX 4TC

Ik weet niet of dit ding ooit iets bereikt heeft, maar deze BX ziet er zo vreemd uit dat die wel een paar pics waard is.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Kan iemand me iets over deze wagen vertellen en dan vooral wat ie bereikt heeft, of wat ie juist niet bereikt heeft.


2 secs googlen:
(http://www.google.com/search?sourceid=navclient&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=citroen+bx+rally)


The Citroën BX 4TC is one of the lesser known rally cars from the Group B period. It was based on a similar concept to the Audi Quattro, in that it had a front-engine, monocoque chassis design. The BX 4TC could have been successful had it been introduced earlier, but because it was introduced in 1986, it was outclassed by competitors with space frames, mid-engine layouts and a several year development advantage. The BX 4TC competed in one world championship rally, suffered three mechanical failures, was rolled back onto the boat, and was never seen again in world rally competition.

bron: http://www.stormloader.com/groupb/citroen.html

pi_9223546
quote:
Op dinsdag 18 maart 2003 20:20 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

CelicaCS,

Typfoutje. sorry.
Ik had wel de goeje auto's erbij gepost.

En ik zie trouwens geen enkele overeenkomst tussen die 3 mooie celica's en die zwarte boot

Oh toch. het NOS stickertje


Hoho! Das geen NOS stickertje. Zo lame ben ik niet! NOS gebruiken heeft weinig met tunen te maken, maar met je blok opblazen

Er staat een HKS stickertje op aan de ene kant (en das ok, want ik gebruik ook echte HKS onderdelen onder de kap, en aan de andere kant staat Toyota in het Japans geschreven.

* Plaguebearer zit erover te denken zijn zwarte boot dan toch maar wit te laten spuiten

p.s. gisteren een sprintje gedaan tegen een nieuwe Integra Type-R. Die dingen zijn echt bloedsnel zeg! 204 pk @8000 rpm met een gewicht van 1000 kg. Ik zit op de 260 pk@6000 rpm met een gewicht van 1350 kg. Was dus een even match We gingen gelijk op, no winners. WAs wel cool.

<<Hier kan uw advertentie staan>>
pi_9225269
quote:
Op dinsdag 18 maart 2003 17:20 schreef GizartFRL het volgende:

[..]

speciaal voor jou

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]


Spank you!
"When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself."
pi_9225705
had ik deze al gezien

lancia stratosje
en toen.....
  woensdag 19 maart 2003 @ 11:15:19 #43
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_9226579
quote:
Op woensdag 19 maart 2003 08:08 schreef Plaguebearer het volgende:

[..]

Hoho! Das geen NOS stickertje. Zo lame ben ik niet! NOS gebruiken heeft weinig met tunen te maken, maar met je blok opblazen

Er staat een HKS stickertje op aan de ene kant (en das ok, want ik gebruik ook echte HKS onderdelen onder de kap, en aan de andere kant staat Toyota in het Japans geschreven.

* Plaguebearer zit erover te denken zijn zwarte boot dan toch maar wit te laten spuiten

p.s. gisteren een sprintje gedaan tegen een nieuwe Integra Type-R. Die dingen zijn echt bloedsnel zeg! 204 pk @8000 rpm met een gewicht van 1000 kg. Ik zit op de 260 pk@6000 rpm met een gewicht van 1350 kg. Was dus een even match We gingen gelijk op, no winners. WAs wel cool.


Hehe. geintje hoor van dat NOS...
En je weet wat ik van je auto vindt, dus wit spuiten ?

Waar trouwens dat sprintje gedaan? stoplichtsprintje? of een meeting?
Tja, honda heeft altijd snelle bakken gehad, daar is die nieuwe integra natuurlijk geen uizondering op.

Off-topic:
Wil trouwens binnenkort een celica 2.0gti van type 94-97 kopen.
standaard 178pk...is dat nog makkelijk te tunen? of loop ik tegen hetzelfde probleem aan als in mijn 4AFE blokje van mijn GTSi ?

pi_9226750
quote:
Op woensdag 19 maart 2003 11:15 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

Hehe. geintje hoor van dat NOS...
En je weet wat ik van je auto vindt, dus wit spuiten ?

Waar trouwens dat sprintje gedaan? stoplichtsprintje? of een meeting?
Tja, honda heeft altijd snelle bakken gehad, daar is die nieuwe integra natuurlijk geen uizondering op.

Off-topic:
Wil trouwens binnenkort een celica 2.0gti van type 94-97 kopen.
standaard 178pk...is dat nog makkelijk te tunen? of loop ik tegen hetzelfde probleem aan als in mijn 4AFE blokje van mijn GTSi ?


Stoplichtsprint.

[offtopic modus]
Ligt volgens mij een 3SGE blok in. Het enige wat je daar mee kan doen is andere nokkenassen, een openlucht filtertje en de kat eronder uitslopen. Het gewicht van de celica speelt hierbij de beperkende factor. Meer is gewoon niet echt uit dat blok te krijgen (hooguit 200 pk ofzo, of je moet met compressorkits gaan werken).

Als je echt wilt tunen, koop dan een Celica 2.0 GT4. Die zijn maar een fractie duurder dan zo'n 2.0 gti widebody. Je hebt vaak al een gt4 vanaf zo'n 6000-7000 euro. (Heb ik het wel over een T18 model. Een T20 WRC is niet te betalen).
[/offtopic modus]

<<Hier kan uw advertentie staan>>
  woensdag 19 maart 2003 @ 11:27:17 #45
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_9226933
quote:
Op woensdag 19 maart 2003 11:21 schreef Plaguebearer het volgende:

[..]

Stoplichtsprint.

[offtopic modus]
Ligt volgens mij een 3SGE blok in. Het enige wat je daar mee kan doen is andere nokkenassen, een openlucht filtertje en de kat eronder uitslopen. Het gewicht van de celica speelt hierbij de beperkende factor. Meer is gewoon niet echt uit dat blok te krijgen (hooguit 200 pk ofzo, of je moet met compressorkits gaan werken).

Als je echt wilt tunen, koop dan een Celica 2.0 GT4. Die zijn maar een fractie duurder dan zo'n 2.0 gti widebody. Je hebt vaak al een gt4 vanaf zo'n 6000-7000 euro. (Heb ik het wel over een T18 model. Een T20 WRC is niet te betalen).
[/offtopic modus]


bedankt voor je reactie.
Een GT4 zal het niet worden, want ik heb hem voor woon-werk verkeer.
(en wie gebruikt nou zijn gt4 voor werkverkeer )

180 Pk is genoeg. ik ben allang blij dat ik er een savage kit op mag laten bouwen van mijn girlvriend.
(zie: http://www.savage.de/savage_files/index/pictures/celicat20fb.jpg)

  woensdag 19 maart 2003 @ 11:42:27 #47
5673 heijx
Qui que boue
pi_9227357
Vroegâh....

had je nog geen Escort WRC met taartscheppen...


Fiat 131

De Wulpse Lancia Fulvia

enne.....

Security isn't a dirty word, Blackadder!
Crevice is... but security isn't.
  woensdag 19 maart 2003 @ 11:43:24 #48
5673 heijx
Qui que boue
pi_9227378
quote:
Op woensdag 19 maart 2003 11:35 schreef realist_ik het volgende:
[afbeelding]


nouHOU!!!!!!!!

GMTA zulle we maar zeggen...

Security isn't a dirty word, Blackadder!
Crevice is... but security isn't.
pi_9227481
quote:
Op woensdag 19 maart 2003 11:43 schreef heijx het volgende:

[..] GMTA zulle we maar zeggen...


Herbie .... *zucht*

  woensdag 19 maart 2003 @ 11:49:04 #50
10655 SilverSpirit
Laatste kans.....
pi_9227533
"Ford RS 200 aka de dodenwagen"


Waarom de 'dodenwagen' ?

Laatste kans.....
  woensdag 19 maart 2003 @ 12:02:07 #51
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_9227896
quote:
Op woensdag 19 maart 2003 11:49 schreef SilverSpirit het volgende:
"Ford RS 200 aka de dodenwagen"


Waarom de 'dodenwagen' ?


quote:
But there was a time when rallying was very different. The early 1980s saw a category created specifically for manufacturers who wanted to show off their engineering capabilities; Group B was born. The Group B rally supercars quickly evolved into 500+ horsepower, four-wheel-drive chest-thumping beasts with space frames, kevlar bodywork, and many other high-tech pieces. The cars reached a point where many wondered if the cars had reached a point where the drivers could not fully control them. For instance, the Lancia Delta S4 could accelerate from 0 to 100 km/h in 2.3 seconds on a gravel road. Henri Toivonen drove an S4 around Estoril, the Portuguese Grand Prix circuit, so quickly that he would have qualified sixth for the 1986 Portuguese Grand Prix. Nigel Mansell sampled a Peugeot 205 T16 and said it could out-accelerate his F1 car. And, perhaps most impressive (frightening?), the driver's reaction times were cut in half compared with previous rally cars. The Group B rally cars and their pilots were the stuff of which legends are made.


The RS200 had a brief rally career. The factory team withdrew immediately following the death of Henri Toivonen.


De beruchte groep B auto's waren eigenlijk allemaal dodenwagens. Te snel en te veel kracht waardoor uiteindelijk de group B opgeheven werd en er veiligere klassen werden gebruikt voor de rallysport.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
  woensdag 19 maart 2003 @ 12:05:12 #52
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_9228001
quote:
The end of Group B
The pace of technology in Group B was astounding, but FISA was planning Group S. Group S was to be a class which would allow manufacturers to produce highly futuristic cars, and only ten copies would be required for homologation. However, the inevitable finally happened: during the 1986 Port Wine rally in Portugal, a Ford RS200 left the road on a spectator stage, killing three and injuring dozens; after the crash, all the works teams withdrew from the rally. But the final blow for Group B came on May 4, 1986.

Lancia's lead driver, Henri Toivonen, was dominating the 1986 championship and the Tour de Corse rally when his S4 left the road during a twisty tarmac stage. The car went off the edge of the road, hitting trees and rocks while sliding down a hillside. Toivonen and his navigator, Sergio Cresto, were killed. There were no witnesses to the crash, and the subsequent fire completely destroyed the car, leaving the remains unrecognizable as a vehicle. The heat from the fire was so intense that all that remained of the car was a blackened space frame. Group B and Group S were instantly cancelled for the 1987 season; Ford and Audi withdrew from Group B immediately. The other works teams decided to see the season out.


Daarom was het de dodenklasse.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_9238327
quote:
Op woensdag 19 maart 2003 12:05 schreef GizartFRL het volgende:

[..]

Daarom was het de dodenklasse.


En toch vindt ik het dan zo ongelooflijk hypocriet om je terug te trekken...je weet wat de risico's zijn als je zulke PK monsters bouwt!? Ook de coureurs weten dat.
"When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself."
  woensdag 19 maart 2003 @ 18:47:47 #54
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_9238441
quote:
Op woensdag 19 maart 2003 18:43 schreef jogie het volgende:

[..]

En toch vindt ik het dan zo ongelooflijk hypocriet om je terug te trekken...je weet wat de risico's zijn als je zulke PK monsters bouwt!? Ook de coureurs weten dat.


Het was niet zo dat de teams zich allemaal gelijk terugtrokken, maar de FI(S)A hief de klasse op aan het einde van het seizoen.Evenals de geplande klasse S.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_9263461
quote:
Op woensdag 19 maart 2003 18:47 schreef GizartFRL het volgende:

[..]

Het was niet zo dat de teams zich allemaal gelijk terugtrokken, maar de FI(S)A hief de klasse op aan het einde van het seizoen.Evenals de geplande klasse S.


Ook niet alle teams, maar wel o.a. Audi...ik vind dat erg hypocriet maar goed. Ik vind het overigens wel jammer dat dit soort monsters niet meer gebouwd mogen worden voor de racerij. Het gaat toch om de mooiste techniek en dat wordt op dit moment gewoon niet toegestaan!
"When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself."
pi_9263526
quote:
Op maandag 17 maart 2003 20:21 schreef GizartFRL het volgende:
Stratos

[afbeelding]


dat is geen stratos maar een monte carlo
So pardon me while I burn and rise above the flame.
  donderdag 20 maart 2003 @ 17:39:42 #57
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_9263588
quote:
Op donderdag 20 maart 2003 17:33 schreef jogie het volgende:

[..]

Ook niet alle teams, maar wel o.a. Audi...ik vind dat erg hypocriet maar goed. Ik vind het overigens wel jammer dat dit soort monsters niet meer gebouwd mogen worden voor de racerij. Het gaat toch om de mooiste techniek en dat wordt op dit moment gewoon niet toegestaan!


Daarvoor zou er eigenlijk weer een soort van Groep S moeten komen met auto's die 10 stuks nodig hebben voor homologatie. En die als een soort concept cars mogen rijden.
Het eigenlijke idee van die groep weer doorvoeren.
Lijkt me wel wat om dat te zien.
Denk alleen wel dat ze dan heel erg met regels gaan beginnen om zoiets als de groep B tragedie te voorkomen.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
  donderdag 20 maart 2003 @ 17:40:47 #58
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_9263612
quote:
Op donderdag 20 maart 2003 17:37 schreef hoe-die-nie het volgende:

[..]

dat is geen stratos maar een monte carlo


had gehoopt dat niemand me op die fout zou pakken

Maar je hebt gelijk, ik postte wat te overhaast in de veronderstelling dat het een Stratos was.
Ben een beetje overstuur

"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_9263895
quote:
Op donderdag 20 maart 2003 17:39 schreef GizartFRL het volgende:

[..]

Daarvoor zou er eigenlijk weer een soort van Groep S moeten komen met auto's die 10 stuks nodig hebben voor homologatie. En die als een soort concept cars mogen rijden.
Het eigenlijke idee van die groep weer doorvoeren.
Lijkt me wel wat om dat te zien.
Denk alleen wel dat ze dan heel erg met regels gaan beginnen om zoiets als de groep B tragedie te voorkomen.


Ik zou het waanzinnig mooi vinden om zo'n serie weer nieuw leven in te blazen! Als je die plaatjes van een Stratos ziet....dat zijn pas rally auto's. Maar goed genoeg gedroomd, back to reality..en dat is dat die citrofielen het wk aan het domineren zijn
"When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself."
  donderdag 20 maart 2003 @ 17:55:55 #60
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_9263926
quote:
Op donderdag 20 maart 2003 17:53 schreef jogie het volgende:

[..]

Ik zou het waanzinnig mooi vinden om zo'n serie weer nieuw leven in te blazen! Als je die plaatjes van een Stratos ziet....dat zijn pas rally auto's. Maar goed genoeg gedroomd, back to reality..en dat is dat die citrofielen het wk aan het domineren zijn


Daar hebben we een ander topic voor he
Trouwens, nu we het toch over Citroën hebben.
Ken jij de ZX Grand Raid ook?
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_9263955
quote:
Op donderdag 20 maart 2003 17:55 schreef GizartFRL het volgende:

[..]

Daar hebben we een ander topic voor he
Trouwens, nu we het toch over Citroën hebben.
Ken jij de ZX Grand Raid ook?


Nope jij blijkbaar wel, pics???
"When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself."
  donderdag 20 maart 2003 @ 17:58:35 #62
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_9263972
quote:
Op donderdag 20 maart 2003 17:57 schreef jogie het volgende:

[..]

Nope jij blijkbaar wel, pics???


meer na de lunchpauze.

"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_9264013
quote:
Op donderdag 20 maart 2003 17:58 schreef GizartFRL het volgende:

[..]

[afbeelding]

meer na de lunchpauze.


Heftig!!!! Wel nog steeds duidelijk een citroen!
"When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself."
  donderdag 20 maart 2003 @ 18:26:30 #64
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_9264457
de auto die je er half achter ziet staan:

luxe racen!

"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
  donderdag 20 maart 2003 @ 18:27:53 #65
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_9264482

dit even ter illuistratie hoe klein een ZX is.

en natuurlijk een ge(i)le

"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
  vrijdag 11 april 2003 @ 19:35:04 #66
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_9724732

Ook een hele mooie..

Onduidelijk wie er nu sneller is trouwens..

"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_9724842
gvd mis ik een van de beste (waarschijnlijk zelfs de beste)
de lancia delta!!!!!
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
pi_9726032
Inderdaad, de Lancia Delta S4 / HF Integrale is verreweg de succesvolste rallyauto ooit... 6x op rij constructeurs titel. Need I say more?

Imagerij (eerste is een 3d knutsel van mij...):



pi_9729022
en nog meer:

Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
pi_9742818

volvo amazone


kattenrug


240 rally

pi_9743924
Deze wagen interesseerde mij voor de Rallysport, de Toyota Celica GT4:

En deze mag ook gerust legendarisch genoemt worden,
De Subaru Impreza 555 GT Turbo:

B.S.U.R.
  zondag 13 april 2003 @ 01:51:07 #72
41103 gijsje79
Why So Serious?
pi_9745240




De 504 coupe Rally






Halo Stats
360 Blog
Drie maal daags en de rest naar behoefte.
  dinsdag 15 april 2003 @ 14:52:53 #73
48735 knillis
Pig in cyberspace
pi_9793871
en nog een oudje, maar helemaal niet succesvol, onder meer door te laat uitgebracht, de citroen bx 4tc

  dinsdag 15 april 2003 @ 15:46:32 #74
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_9795333
http://home.uva.nl/onno.vanbraam/menu/intro-screen.JPG
Die heeft toch een turbo???
En is daar een mooie staat versie van. En zo ja wat kost dat. En prestatie,s?? En onderhoud?

Zal hem wel willen hebben

Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  woensdag 16 april 2003 @ 11:25:51 #75
24324 imriyr
GAAAAAAAAAAAAAAAAS!
pi_9811737
Nog eentje, minder bekend.






Datsun 240Z.
1971 East African Safari Rally 1st & 2nd
1972 Monte Carlo Rally 3rd
1973 East African Safari Rally 1st

Aan/Uit Fokker - Meer uit dan aan de laatste tijd..
pi_13670469
Sorry voor dit gravediggen, maar ik moet gewoon kwijlen bij die group B auto's. Wat een mooie sport is dit toch...

Even wat pics dan om ontopic te blijven

Peugeot 205 Turbo 16


Metro 6R4 (mijn favoriet )

Ford RS200

Link naar een gozer die een replica van een RS200 heeft staan en ermee racet..

pi_13676093
quote:
Op zondag 5 oktober 2003 18:58 schreef GeFrenzy2 het volgende:
Metro 6R4 (mijn favoriet )
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]


Wist je dat de Metro 6R4 eigenlijk helemaal geen Metro is, maar een Maestro. Hij gebruikt de bodemplaat en onderstel van een Maestro en het bodywork (wat er nog van over is) van de Metro. Vandaar dat de replica's (die dus wel 100% Metro zijn) er vaak ook een beetje vreemd uitzien.
Wel ultieme brute bak, 400pk 3 liter Twin Turbo V6 (afgeleid van de 3.5 liter Rover V8, eigenlijk zijn er gewoon 2 cilinders afgehakt) met 4 wiel aandrijving
pi_13676420
Ik heb nog een filmpje van de Pikes Peak course dat genomineerd is van een Franse festival.
Pug 309 of 306 ? zonder bijrijder en levensgevaarlijke afgrond.

Waanzinnige clip .

なんだっけ
pi_13677498
quote:
Op zondag 5 oktober 2003 22:35 schreef Crashcat het volgende:
Ik heb nog een filmpje van de Pikes Peak course dat genomineerd is van een Franse festival.
Pug 309 of 306 ? zonder bijrijder en levensgevaarlijke afgrond.

Waanzinnige clip .


Met Vatanen? Die is idd súper!
pi_13681161
quote:
Op zondag 5 oktober 2003 22:35 schreef Crashcat het volgende:
Ik heb nog een filmpje van de Pikes Peak course dat genomineerd is van een Franse festival.
Pug 309 of 306 ? zonder bijrijder en levensgevaarlijke afgrond.

Waanzinnige clip .


Waarschijnlijk bedoel je Course de Pikes Peak (Ari Vatanen).mpg (66Mb), trouwens de auto is een Peugeot 405
pi_13712072
Deze pas zelf gemaakt in Duitsland in de Eifel !!!


http://www.bremo.nl/Filmpjes/eifel-rally.wmv

Member off "The lords of the Ring" says : Wie later remt, rijd langer snel !
pi_13712652
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 13:24 schreef AsconaB-16V het volgende:
Deze pas zelf gemaakt in Duitsland in de Eifel !!!


http://www.bremo.nl/Filmpjes/eifel-rally.wmv


Super mooi om die wagens weer te zien!
  dinsdag 7 oktober 2003 @ 14:01:17 #83
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_13713188
Wat Fjatjes

pi_13713278
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 13:24 schreef AsconaB-16V het volgende:
Deze pas zelf gemaakt in Duitsland in de Eifel !!!


http://www.bremo.nl/Filmpjes/eifel-rally.wmv


Erg gaaf!
pi_13720012

en de Legandarische Rally lancia's

Et is tijd voor lancia om een nieuwe rally bak te maken en weer rally king te worden

Doctor, your bulova plant needs special tending to
Doctor, we need more oxygen we need more co2
Doctor, dr. greenthumb you’re needed
pi_13720699
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 14:01 schreef cosmick het volgende:
Wat Fjatjes

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]


Wat is het idee achter die kofferbakdeksel? Extragratis achterspoiler?
pi_13720985
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 18:03 schreef Snoop_Dogg het volgende:

sow! jammer dat het nep is, anders zou het een ultra gave foto geweest zijn!
pi_13722712
Die rally rijders zijn sowieso volkomen getikt, ik zou voor geen goud met zo'n snelheid op zulke weggetjes gaan rijden.

Als ik bijvoorbeeld op archiefbeelden zie hoe ze over bergweggetjes reden, nou, zo hard rijd ik op de snelweg nog niet.

En bij haarspeld bochten met daaronder een afgrond van 300 meter komen ze gerust net zo hard aanrijden om vervolgens met een noodgang die bocht te nemen... terwijl er niks geen vangrail of zo staat.

Respect hoor, maar ze zijn wel getikt

"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_13723106
Vitara hillclimb met picknicktafel

pi_13724267
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 13:24 schreef AsconaB-16V het volgende:
Deze pas zelf gemaakt in Duitsland in de Eifel !!!


http://www.bremo.nl/Filmpjes/eifel-rally.wmv


Dat eventjes-acceleren van die Metro als'ie geslipt is....uberstoer

  dinsdag 7 oktober 2003 @ 21:05:33 #91
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_13725100
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 18:30 schreef mbvt het volgende:

[..]

Wat is het idee achter die kofferbakdeksel? Extragratis achterspoiler?


Motor ligt achterin bij die Fiatjes, het is dus puur voor de koeling (luchtgekoeld).
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
  woensdag 8 oktober 2003 @ 08:48:01 #92
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_13732809
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 18:30 schreef mbvt het volgende:

[..]

Wat is het idee achter die kofferbakdeksel? Extragratis achterspoiler?


Nee, da's gewoon de motorkap (motor achterin dus) die openstaat zodat de motor voldoende koeling krijgt.

-- edit -- Zie net bericht van Sjoewe. Nog nie helemaal wakker

pi_13732909

DAF Coupé Rally


Jan de Rooy - DAF Turbotwin.
Het is een 1.000 pk sterk (twee 11,6 ltr motoren van elk ruim 500 pk) rally monster met een topsnelheid van 200 km/h.

pi_13733041
Wat ik hier nog mis:

Saab 96 met legendarische Carlsson aan het stuur:


And then you realize that the light at the end of the tunnel is just a freight train comin' your way...
pi_13798506
Citroen DS heeft destijds best mooie prestaties neergezet, o.a. Rally van Monte Carlo verschillende edities zwaar competitie gevoerd met de mini's




* Tr0ublegum blijft het een raar gezicht vinden, een DS in de modder

watch like nobody's dancing
pi_13798890
quote:
Op zondag 5 oktober 2003 18:58 schreef GeFrenzy2 het volgende:
Sorry voor dit gravediggen, maar ik moet gewoon kwijlen bij die group B auto's. Wat een mooie sport is dit toch...

Even wat pics dan om ontopic te blijven

Peugeot 205 Turbo 16
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Metro 6R4 (mijn favoriet )
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Ford RS200
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Link naar een gozer die een replica van een RS200 heeft staan en ermee racet..


He man! Die Peugeot heb ik in de vorm van een Matchbox autootje, die achterklep kan der helemaal af, vet he
En nu ben ik het zat.
pi_13804500
Voor de leifhebbers van rally cars (vooral oudjes)

Ga maar eens op zoek naar onderstaand bestand, 1:35 uur rallycar plezier; oa Audi Quatro, Ford Escort Mk1/Mk2, Lancia 037/Delta s4 (mijn favoriet), Peugeot 205 T16, Toyota Celica en nog veel meer.

The.World's.Greatest.Rally.Cars-DivX.avi

Veel kijkplezier alvast

pi_13804573
De Lancia Stratos / Monte Carlo is zo'n cool autootje.

"History teaches us that humans behave wisely only once they have exhausted all other alternatives."
  zaterdag 11 oktober 2003 @ 11:10:29 #99
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_13805776
Peugeot 405 Turbo 16 - Paris Dakar version









En dit is waar jullie het eerde over hadden:
De Peugeot 405 Turbo16, Pikes Peak version!


Peugeot 205 Turbo 16, Pikes Peak version



Wat is die rooie auto in de achtergrond?

  zaterdag 11 oktober 2003 @ 13:02:31 #100
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_13807427
DAF 55 Marathon Rally

You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_13812910
wtf, nog geen pics van een Rally/race BX? nouja bij deze


abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')