Overnemen..quote:Op woensdag 8 maart 2006 19:23 schreef nednil het volgende:
Voor de liefhebbers een vraag : Wat moet de scheidsrechter beslissen als na het nemen van een hoekschop de bal op de lat blijft liggen ?
Wel overnemen, maar met een andere bal. Alleen een lekke bal kan blijven liggen.quote:Op woensdag 8 maart 2006 19:28 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
[..]
Overnemen..
Vorige week weer met pijn en moeite geslaagd voor de spelregeltoets..
Het antwoord is trouwens a. Motivatie: de overtreding wordt duidelijk door 1 partij gemaakt. Daarom geen scheidsrechtersbal.quote:Op woensdag 8 maart 2006 19:34 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Ja, hij was gemeen. Voorbeeld:
Een wisselspeler betreedt het speelveld om een bidon te pakken die was blijven liggen bij een blessurebehandeling. Je fluit af. Hoe hervat je het spel?
a. indirecte vrije trap op de plek waar de bal was
b. indirecte vrije trap op de plek waar de wisselspeler het veld betrad
c. scheidsrechtersbal op de plek waar de bal was
d. scheidsrechtersbal op de plek waar de wisselspeler het veld betrad
En wat moet hij doen als er 2 ballen in het spel zijn ?quote:Op woensdag 8 maart 2006 19:49 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
[..]
Het antwoord is trouwens a. Motivatie: de overtreding wordt duidelijk door 1 partij gemaakt. Daarom geen scheidsrechtersbal.
Als er überhaupt onderbroken moet worden omdat er chaos ontstaat, dan wordt spel hervat met een scheidsrechtersbal, nadat de 'overbodige' bal verwijderd is.quote:Op woensdag 8 maart 2006 19:52 schreef nednil het volgende:
[..]
En wat moet hij doen als er 2 ballen in het spel zijn ?
Nee. Het spel dient onmiddellijk te worden onderbroken omdat die tweede bal als een "vreemd object" wordt gezien (kan ook een hond zijn).quote:Op woensdag 8 maart 2006 20:11 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
[..]
Als er überhaupt onderbroken moet worden omdat er chaos ontstaat, dan wordt spel hervat met een scheidsrechtersbal, nadat de 'overbodige' bal verwijderd is.
Als er net een aanval bezig is, onderbreek je niet het spel voor een tweede bal aan de andere kant van het veld.quote:Op woensdag 8 maart 2006 20:22 schreef nednil het volgende:
[..]
Nee. Het spel dient onmiddellijk te worden onderbroken omdat die tweede bal als een "vreemd object" wordt gezien (kan ook een hond zijn).
En dat is hetzelfde met die reservespeler. Op het moment dat hij in het veld komt, is hij een "vreemd object"". Spel onderbreken en hervatten met scheidsrechterbal.
Een scheidsrechter kan NOOIT een veldstraf geven indien de overtreding niet op het veld door 1 van de 22 spelers is gemaakt.
De scheidsrechter kan de reservespeler een gele kaart geven. Maar wat kan hij doen als , theoretisch, iemand uit het publiek het doet ?
Overigens is die bidon in het veld een fout van scheidsrechter en hulpscheidsrechter : zij dienen er voor zorg te dragen dat er geen "vreemde objecten" in het veld zijn.
Sorry dat is de regel en toch ook logisch. De keeper of een van de verdedigers kan die bal aanzien voor de speelbal.quote:Op woensdag 8 maart 2006 20:25 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
[..]
Als er net een aanval bezig is, onderbreek je niet het spel voor een tweede bal aan de andere kant van het veld.
Voetbal bestaat niet in theorie. Als je je niet kunt verplaatsen in de realiteit en [cliché] in de geest van de wedstrijd [/cliché], dan heeft het allemaal weinig zin.quote:
Je wist het toch ook zo goed van die reservespeler ?quote:Op woensdag 8 maart 2006 20:27 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
[..]
Voetbal bestaat niet in theorie. Als je je niet kunt verplaatsen in de realiteit en [cliché] in de geest van de wedstrijd [/cliché], dan heeft het allemaal weinig zin.
Logisch nadenken gaat boven jouw regelboekje. Ik vind de richting waarin je nu gaat vervelend trouwens. Als je er niet tegen kan dat ik het met je oneens ben, moet je het zeggen, dan houd ik daar rekening mee.quote:Op woensdag 8 maart 2006 20:30 schreef nednil het volgende:
[..]
Je wist het toch ook zo goed van die reservespeler ?
En die laatste opmerking getuigt van weinig overtuigingskracht.
Dus als "referee" lap je regels aan je laars.quote:Op woensdag 8 maart 2006 20:31 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
[..]
Logisch nadenken gaat boven jouw regelboekje. Ik vind de richting waarin je nu gaat vervelend trouwens. Als je er niet tegen kan dat ik het met je oneens ben, moet je het zeggen, dan houd ik daar rekening mee.
Nee, je moet het niet zo star zien. De belangrijkste regel staat niet in het spelregelboekje en luidt: gebruik je gezond verstand.quote:Op woensdag 8 maart 2006 20:39 schreef nednil het volgende:
[..]
Dus als "referee" lap je regels aan je laars.
We gaan er verder maar niet meer over discussiëren. Ik heb maar 21 jaar gefloten.quote:Op woensdag 8 maart 2006 20:47 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
[..]
Nee, je moet het niet zo star zien. De belangrijkste regel staat niet in het spelregelboekje en luidt: gebruik je gezond verstand.
Het geval met de tweede bal is een goed voorbeeld.
Ik heb liever tien types zoals jij die nog enig respect hebben voor regels en autoriteit dan links anarchistisch tuig, maar je moet het niet overdrijven natuurlijk.
Dan snap ik het helemaal niet. Een speler stoomt op richting de goal van de tegenpartij, maar jij onderbreekt het spel omdat iemand een tweede bal in het veld gooit op de andere helft.quote:Op woensdag 8 maart 2006 20:59 schreef nednil het volgende:
[..]
We gaan er verder maar niet meer over discussiëren. Ik heb maar 21 jaar gefloten.
Riley fluit gewoon goed.quote:Op woensdag 8 maart 2006 21:47 schreef bergkampf het volgende:
Die Merck van gister Barca-Chelsea en nu die eikel die Lyon-Psv fluit maken er een eigen show van. HET GAAT NIET OM JULLIE
Sorry vriend, maar dat is niet de regel. Die regel is sinds een jaar of 1, 2 gewijzigd in "een tweede bal hinderlijk in het spel", dus niet aan de andere kant van het veld. Verder kan ik aan je opmerkingen totaal niet zien dat je 21 jaar gefloten hebtquote:Op woensdag 8 maart 2006 20:26 schreef nednil het volgende:
[..]
Sorry dat is de regel en toch ook logisch. De keeper of een van de verdedigers kan die bal aanzien voor de speelbal.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |