boot harder vaart dan 20 km p/u
boot langer is dan ongeveer 14 meter (meende ik te weten.)
Zo te zien zal het erom hangen maar aangezien er geen registratie op zit, of is hij overgeschilderd, denk ik dat je net onder de 20 zal blijven.
Let wel goed op je verlichting. Korter dan 7 meter alleen een wit rondomschijnend licht.
Heb er zelf trouwens 1 van 6.5 mtr met een motor van 25 PK en die gaat 18 km p/u weegt leeg 1200 kilo.
Verder nodig almanak (max 2 jaar oud) en een waterkaart van het gebied dat bevaren wordt.
[Dit bericht is gewijzigd door beware_reageerd op 17-03-2003 15:15]
quote:Mmm, ok, maar waarom zitten die buitenboordmotoren zo raar rond de 9,9 pk te etteren, is dat nog een oude regeling of zo?
Op maandag 17 maart 2003 15:13 schreef beware_reageerd het volgende:
Niet waar. Je hebt alleen een vaarbewijs nodig als je:boot harder vaart dan 20 km p/u
boot langer is dan ongeveer 14 meter (meende ik te weten.)Zo te zien zal het erom hangen maar aangezien er geen registratie op zit, of is hij overgeschilderd, denk ik dat je net onder de 20 zal blijven.
Let wel goed op je verlichting. Korter dan 7 meter alleen een wit rondomschijnend licht.
Verder nodig almanak (max 2 jaar oud) en een waterkaart van het gebied dat bevaren wordt.
quote:nee, dat zijn 4 cilinder motoren
Op maandag 17 maart 2003 15:14 schreef SP het volgende:[..]
Mmm, ok, maar waarom zitten die buitenboordmotoren zo raar rond de 9,9 pk te etteren, is dat nog een oude regeling of zo?
Denk hierbij aan een spitfire of de kleinere rubberboten. Die gaan zelfs nog met een 3 PK als de brandweer. Had ik vroeger bij mijn ouders als bijboot.
quote:Idd, heb zelf ook een rubberboot met polyester bodem. 6 PK Yamaha erachter. gaat ook zo rondt de 40 Km/h
Op maandag 17 maart 2003 15:17 schreef beware_reageerd het volgende:
Nee, heeft meer te maken met prijs v/d motor en wat de spiegel aan kan. Sommige boten varen wel te hard met een 10 PK.Denk hierbij aan een spitfire of de kleinere rubberboten. Die gaan zelfs nog met een 3 PK als de brandweer. Had ik vroeger bij mijn ouders als bijboot.
Het Vaarbewijs is verplicht voor een schip van 15 meter of meer dat niet bedrijfsmatig wordt gebruikt.
Verder voor een motorboot met een lengte van minder dan 15 meter die harder kan varen dan 20 km/ uur.
Dit kan o.a. gemeten worden met een GPS.
Er wordt niet naar het aantal pk's gekeken, maar wel of de combinatie boot- motor eventueel harder kan dan 20 km/ uur.
Een opblaasbare boot met 6 pk kan dat al gauw.
quote:Niet allemaal. En zeker de wat oudere niet. Was meer prijs die doorslag gaf. Kan anders ook kijken bij zeilcollege punt je weet wel. Dacht dat die een deel van het vaarbewijs on-line hadden staan.
Op maandag 17 maart 2003 15:16 schreef Disher het volgende:[..]
nee, dat zijn 4 cilinder motoren
Veel plezier. Heb ik ook al jaren.
quote:Jup inderdaad, vaart als een tiet....
Op maandag 17 maart 2003 15:18 schreef simonsvision het volgende:
blablabla
Een opblaasbare boot met 6 pk kan dat al gauw.
opzich moet ik ook maar eens gaan checken of ik m'n vaarbewijs kan halen, want de boetes liegen er niet om op het water.
quote:volges mij is het de koninklijke moterbotenclub (KNMC)
Op maandag 17 maart 2003 15:27 schreef jpfeikens het volgende:
misschien staat er wat op www.knwv.nl (koninklijke nederlandse watersport bond of hoe je het ook tiept), lijkt mij wel igg
Gewon vaarbewijs halen dus, is niet zo moeilijk en duur. En je weet de regels meteen goed, er zijn genoeg gasten op het water die die regels niet kennen.
[Dit bericht is gewijzigd door Weurst op 17-03-2003 15:38]
quote:nee, maar zodra je geregistreerd staat als snel motorschip moet je wel een aantal dingen aan boord hebben zoals een brandblusser (almanak weet ik niet).
Op maandag 17 maart 2003 15:30 schreef Frenkyboy het volgende:
Okee, dan gok ik erop dat ie onder de twintig per uur blijft. Een almanak is trouwens niet nodig aan boord van een "klein open schip" voorzover ik weet. Dank...
Zodra je gaat planeren ga je al snel door de verminderde weerstand een kilometertje of 30 met deze boot. Misschien wel richting 40
[Dit bericht is gewijzigd door -roys- op 17-03-2003 15:42]
quote:Brandblusser, almanak, waterkaart, reddingsvesten, dodemansknop.
Op maandag 17 maart 2003 15:37 schreef Weurst het volgende:[..]
nee, maar zodra je geregistreerd staat als snel motorschip moet je wel een aantal dingen aan boord hebben zoals een brandblusser (almanak weet ik niet).
quote:hehe... met zo'n boot echt niet, dan heb je minimaal 20 pk voor nodig, en ja... ik kan het weten ja... met die 12 pk wordt het nog een twijfelgevalletje
Op maandag 17 maart 2003 15:41 schreef -roys- het volgende:
Deze boot zal zeker geregistreerd moeten worden als snelle motorboot. Dit heeft al gevolg dat je ook een vaarbewijs zal moeten hebben. Verder is een brandblusser en zwemvesten altijd verplicht en verlichting alleen als je na zonsondergang gaat varen.Zodra je gaat planeren ga je al snel door de verminderde weerstand een kilometertje of 30 met deze boot. Misschien wel richting 40
quote:9.9 met 4cylinders
Op maandag 17 maart 2003 15:16 schreef Disher het volgende:[..]
nee, dat zijn 4 cilinder motoren
Toch leuk om te zien hoe weinig mensen er van weten Lang leven vakantiewerk als havenmeester in bru
quote:Dodemanskoortje/knop ook als hij niet geregistreed is (bij zodiac's)
Op maandag 17 maart 2003 15:42 schreef Disher het volgende:[..]
Brandblusser, almanak, waterkaart, reddingsvesten, dodemansknop.
quote:het zal ook wle met wetgeving in andere landen te maken hebben. Misschien dat daar zo'n soort regeling met vaarbewijzen of belastingen wel pas begint met 9,9 pk.
Op maandag 17 maart 2003 16:00 schreef j22flyingdownwind het volgende:
Naar mijn weten heeft dat 9.9 alleen te maken dat het leuk staat ofzo, want het heeft absoluut niets met de spiegel te maken want als die max aantal pk daarvan 10 is kan je er gewoon 10 aan hangen...
quote:Jah dat kan goed ja. In Italië is er ook een G200 gemaakt (1998cc). Een motorinhoud onder de 2 liter geeft belastingvoordelen.
Op maandag 17 maart 2003 17:15 schreef Weurst het volgende:[..]
het zal ook wle met wetgeving in andere landen te maken hebben. Misschien dat daar zo'n soort regeling met vaarbewijzen of belastingen wel pas begint met 9,9 pk.
Zo'n wetgeving bestaat ook in andere landen met diesel auto's en motorinhoud, vandaar al die 1,9 liter diesels.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |