Zwangerschap en kindertjes deel 55
A.s. papa's en mama's:
1 april 2003: CarOnline
6 april 2003: Angel22
11 april 2003: NT-T.Bartman (papa)
16 april 2003: leviathanfd (papa)
22 april 2003: melonovy
12 mei: dolle_hond (papa)
18 mei 2003: PluizZzje
16 juni 2003: Miss
* 25 juni 2003: phileine en Voyeur
26 juni 2003 : coolbabe
?? juli 2003: Jacksmama
1 juli 2003: Tanne & Sc0rPi0n
8 juli 2003: Mirage & Overzichie
10 juli 2003: basset (papa)
24 juli 2003: Ethel
2 augustus 2003: danosa
* 4 augustus 2003: Eska & BugsBunny
* 15 augustus 2003: bixister & GHaven
17 augustus 2003: jessie
20 augustus 2003: Logican
31 augustus 2003: moussy
4 september 2003: Lois
28 september 2003: Chocobo (papa)
26 oktober 2003: Lies en Zooi
31 oktober 2003:SheDeviltje
oktober 2003: Meaghan
oktober/november 2003: Grijs
Babietjes:
28 Maart 2002 - Xanne, dochter van TheGhost en vriendin
* 3 mei 2002: Kajira Alicia Cosette, dochter van Knorretje en Danny
24 mei 2002: Freek, zoon van Leah
28 mei 2002: Zoë, dochter van Moralia
1 juli 2002: Melanie, dochter van otisclub
29 juli 2002: Tomas, zoon van Logican
10 augustus 2002 - 11 augustus 2002: Mink, zoon van moussy
16 augustus 2002: Rhody, zoon van gebruikersnaam
19 augustus 2002: Femke, dochter van Illogical
4 september 2002: Jonas, zoon van Sweej
30 oktober 2002: Tristan, zoon van Spuuglokje
19 november 2002: Justin Thomas, zoon van Angelic1
28 december 2002: Xander, zoon van D-FENS
6 januari 2003: Indy, dochter van Tinkepink
24 januari 2003: Nailo, zoon van mal-lam
4 februari 2003: Babet, dochter van Rosie
23 februari 2003: Demi Aidan, dochter van dice (papa)
5 maart 2003: Bram, zoon van Karin
18 maart 2003: Jennifer Leonie, dochter van Dinus
Dreumesjes:
23 maart 2001 : Sven, zoon van beertje_
23 mei 2001 : Jorden, zoon van Nausicaa
23 mei 2001 : Eva Sophie, dochter van Lois & Clark
27 juni 2001: Timo, zoon van Stout
19 augustus 2001: Nick, zoon van SmilingPeter
* 29 september 2001: Duco Yannik, zoon van No Nick & Kozzmic
14 november 2001: Jillian Delphine, dochter van Meaghan
22 November 2001: Kay, zoon van dice
5 december 2001 : Esther Paula, dochter van Dinus
16 december 2001: Bo, dochter van Jessie
24 december 2001: Jack, zoon van Jacksmama
12 februari 2002: Iris Lani Patricia, dochter van Gaoxing
1 maart 2002: Suzanne, dochter van SignOTheTimes
Peutertjes & Kleutertjes & Kindertjes:
14 april 1996: Chaves, zoon van Logican
9 maart 1998: Isabel, dochter van Rosie
17 maart 1998 : Wouter, zoon van Spuuglokje
28 september 1998: Justine, dochter van Summertime
20 maart 1999: Britt en Romée, dochters van CarOnline
13 mei 1999: René, dochter van moussy
16 september 1999: Caitlin, dochter van Angelic1
13 oktober 1999: Merijn, zoon van Stout
26 november 1999: Anouk, dochter van berney
30 december 1999: Sabine, dochter van Summertime
9 februari 2000: Sterre, dochter van Spuuglokje
30 juli 2000: Damien, zoon van Angel22
13 augustus 2000: Jim Remo, zoon van Knuffie
22 augustus 2000: Rutger, zoon van Rosie
2 september 2000: Jasper, zoon van coolbabe
19 oktober 2000: Christan Maurits, zoon van Rewimo & qltel
15 februari 2001: Daan, zoon van Grijs en K3
10 maart 2001 : Annabel, dochter van Mees
11 maart 2001: Damon, zoon van Lily
* de (as.) officiele Fok!baby's zijn roodgekleurd
[Dit bericht is gewijzigd door Lois op 21-03-2003 07:25]
quote:deze vond ik wel zo belangrijk om nog even te quoten
Op maandag 17 maart 2003 13:28 schreef Angel22 het volgende:
NOu dan mag ik ook nog wel evenIk ben net bij de mutsenprutser vandaan en hij heeft geprobeerd om onze kleine uk te draaien.
Dat ging tot overdwars en toen ging ukkie zo tegenwerken dat ie hem niet verder kreeg.
Pijnlijk was het niet... eerder een vervelend gevoel. Het lastige is bij nu dus dat mijn placenta tegen mijn buikwand aan ligt en niet aan mijn rugkant en dus moest ie wel heel voorzichtig doen want hij wilde niet de placenta lostrekken.
De gyn heeft de kleine weer terug gedraaid in zijn oorspronkelijke positie en ik moet volgende week maandag weer terug komen en dan moet ik een besluit genomen hebben wat voor een bevalling ik wil gaan doen. Dus of natuurlijk of een geplande keizersnede.
Hij vertelde me ook nog even dat de kleine op meer dan zeven en halve pond geschat wordt.... OUCH...Ik ga het er vanavond wel even goed met mijn man over hebben hoe we het nou gaan doen want ik twijfel toch wel heel erg wat ik nu eigenlijk wil.
Volgende week gaan we het ook nog even over de risico's hebben want hij gaat waarschijnlijk dan nog een keer proberen om het te draaien.
Ik zit trouwens wel bij de beste gyn die we in ons ziekenhuis hebben dus das wel een hele geruststelling.
Beterschap allemaal!!
quote:wat ontzettend attent van je Lois !!
[b]Op maandag 17 maart 2003 13:34 schreef Lois het volgendedeze vond ik wel zo belangrijk om nog even te quoten
Belana, bel je huisarts muts en mij vanavond!
Dinus pers die baby er eens uit! (volgens mij is het inmiddels allang geboren maar weten we het gewoon nog niet).
Ik kruip ook nog even in bed, een buikgriep hakt er erg in als je zwanger bent. we kunnen dit topic zowat wel zwangerschap en ziekenboeg gaan noemen zeg.
Lois, beterschap, ook voor Eva. Hoe doen jullie dat eigenlijk met de kinderopvang als ze zo vaak te ziek is om naar de kinderdagopvang te mogen? zelf thuisblijven? is dat aanvaardbaar voor je werkgever?
quote:
Op maandag 17 maart 2003 13:34 schreef Lois het volgende:[..]
deze vond ik wel zo belangrijk om nog even te quoten
idd ZW,Kind&ziekenboeg dus allemaal een dikke
quote:Spuuglokje, phileine en anderen die gereageerd hebben op mijn post: bedankt
Op vrijdag 14 maart 2003 23:55 schreef Spuuglokje het volgende:
Grijs, ook nog even een reactie van mij. Wouter is ook erg ver met letters en cijfers. Hij is nu bijna 5, maar kan al eenvoudige rekensommetjes, het hele alfabet, woorden schrijven en woorden lezen. Toen hij net 2 was telde hij tot 20, wist de letters enzovoorts. Maak je niet druk, het kan geen kwaad hoor. Ieder kind ontwikkelt zich anders, en last zal je kind er echt niet van hebben! Op andere gebieden is Daan misschien minder 'ver'? Wouter is bijvoorbeeld niet zo handig met een bal vangen...
Daan is inderdaad op motorisch gebied niet sneller, maar aan de andere kant doet hij het dan wel gelijk goed/beheerst.
Ik weet niet of sommigen bekend zijn met het boekje 'Oei, ik groei', waarin de ontwikkeling van baby's in 8 'sprongen' wordt beschreven. Bij Daan waren die 'sprongen' altijd goed te zien en nu nog steeds! Het lijkt alsof er bij hem op een gegeven moment een knopje omgaat, waardoor hij plotseling weer allerlei andere dingen kan.
Bijvoorbeeld: hij is nog maar pas begonnen met woordjes met meer dan 1 of 2 lettergrepen te zeggen (ongeveer 2 maand geleden, gok ik), maar nu zegt hij al kleine zinnetjes (van 3/4 woorden) en hij begint elke dag meer te kletsen. Erg leuk, trouwens!
Daan kan ook tot 10 tellen (daarna komt 11, 16, 18 ) en de kleuren herkennen/benoemen. Ik ben benieuwd wat zijn volgende 'project' wordt.
Ik maak me trouwens geen zorgen erover, hoor! Ik had alleen verwacht dat het consultatiebureau wel vaker tegen dit soort dingen aanliep, maar dat was dus niet zo. Gelukkig is er hier wat meer herkenning .
Nu zit ik weer alleen over mezelf te typen, ik hoop dat jullie het me niet kwalijk nemen. Ik heb tegenwoordig niet zo heel veel energie, ik hoop/verwacht dat dat beter wordt als ik de '3 maanden-grens' heb bereikt.
Angel wat een moeilijke beslissing voor je! Ik heb ongeveer voor dezelfde beslissing gestaan (alhoewel ik die niet zelf mocht nemen) en ben achteraf toch blij dat ik het eerst zelf mocht proberen. Tuurlijk was het absoluut niet prettig al die weeen voor niets maar de keizersnee is mij toch best tegengevallen. Ik denk dat als ze toch besloten hadden om in eerste instantie een keizersnee te doen ik me toch altijd zou hebben afgevraagd of het via de natuurlijke weg had gekunt en ik dus die hele keizersnee misschien wel niet nodig gehad zou hebben. Maar misschien was de keizersnee wel minder heftig geweest en het herstel erna als ik dus niet eerst een dag weeen gehad zou hebben, dat kan natuurlijk ook. Ik wil je wel waarschuwen om niet te licht tegen een keizersnee aan te kijken, ik heb het schromelijk onderschat. En dan niet zozeer de pijn (niet dat dat fijn was maar daar valt mee te leven) maar meer het niet kunnen verzorgen van je kindje de eerste dagen.
Ik hoop eigenlijk niet dat ik je nu bang maak hoor. Maar kijk alsjeblieft niet te licht tegen een keizersnee aan, dat had ik namelijk wel gedaan en mede daarom is het mij zo tegen gevallen.
Met Bram gaat het nog steeds geweldig. We hebben gister enorm gelachen, Peet deed Bram in de tummytub, meneer gaf een diepe zucht en scheet zo zijn hele tummytub vol Kon Peet weer helemaal opnieuw beginnen met badje maken enzo.
De wijkverpleegkundige is vanmorgen geweest met zijn groeiboekje. We kunnen op woensdagmiddag langs om te meten en te wegen, misschien dat we dat woensdag gaan doen. Ik ben wel benieuwd hoeveel hij weegt nu.
En ik ben al de helft van de kilo's kwijt Nog ontzettend veel kilo's te gaan natuurlijk maar hier ben ik al blij mee. Begin ook eindelijk weer een beetje mijn eigen gezicht terug te krijgen, het ergste pafferige is er al af.
Peet is druk bezig met een website met foto's te bouwen, binnenkort dus meer foto's.
Weten jullie mss een wondermiddeltje wat ik zou kunnen gebruiken tegen misselijkheid? Niet dat ik om de minuut boven de pot hang of zo, maar de hele dag door dat weeïge gevoel en die brok in m'n keel, ik word er zó ontzettend moe en sjaggie van
Dinus, ik hoop voor je dat je nu lekker van je meisje aan 't genieten bent en alles al achter de rug is.
Mocht ik te voorbarig zijn: heel veel sterkte en
Beterschap voor alle zieke kindjes .. En evt. zieke ouders natuurlijk ook
En die Bram toch
Zoals Karin zei, de pijn is te doen (voelt als hevige spierpijn omdat ze dwars door je spierlagen snijden). En je kunt een tijdje wat minder goed voor je baby zorgen. Toch heb ik me daar niet al te druk om gemaakt. Want de leuke dingen kon ik wel zelf doen: veel knuffelen, en voeden, en de vieze luiers waren voor de verpleging Na een paar dagen, nog in het ziekenhuis, heb ik Christan met wat hulp ook al zelf in bad gedaan.
Ben donderdagavond bevallen en dinsdags waren we thuis.
Nu zou ik sowieso in het ziekenhuis bevallen zijn, dus ik had me niet gefixeerd op het thuisbevallen. Dat lijkt me het moeilijkst, als je rekent op een thuisbevalling, en toch in het ziekenhuis belandt voor een aantal dagen. Als je je al instelt op een ziekenhuisbevalling ervaar je dat heel anders denk ik.
Bij ons in het ziekenhuis hadden ze ook een multomap met uitleg en foto's over wat je tijdens een keizersnee te wachten staat (zowel gepland als spoed). In mijn geval kreeg ik dat pas achteraf, maar ik vond het toch prettig om het te bekijken. Vraag eens of ze dat bij jullie ook hebben. Het maakt je alvast vertrouwd met alles wat er gaat gebeuren als je voor een ks kiest (of evt. niet meer kunt kiezen).
Als je nog vragen hebt, stel ze gerust hoor
Succes ermee. .
Karin, wat heerlijk dat het zo goed gaat bij jullie!
Haha, ik herken het helemaal hoor. Bij ons was het badwater ook regelmatig geel van kleur, jummie!
Hoe gaat het met de bv?
Meaghan, ik heb weleens gehoord dat vanille vla helpt tegen de misselijkheid. Ik heb er zelf nooit heel erge last van gehad dus of het echt werkt.. sterkte ermee iig.
Hier komen volgens mij een beetje tandjes door. Jonas heeft echt van die momenten dat hij ineens gaat gillen(vooral tegen het einde van de dag ) en als er een lepeltje verkeerd tegen zijn tandvlees aankomt is het ook brullen.
Bram, vieze brokepoeperd euhh tummy poeperd
Hier gaat alles wel lekker geloof ik, voel me alleen wat opgeblazen en merk toch wel dat mn buik aan het groeien is... duh.... Ik voel me er best vreemd bij.
-off-topic- Terwijl ik dit te tikken staat een zwaaaaar bezopen buurvrouw aan de deur of Peter niet meer wil fluiten in huis
[Dit bericht is gewijzigd door moussy op 17-03-2003 19:01]
quote:Vorig jaar hebben we bijna al onze vrije dagen er aan gespendeerd en dan nog de nodige hulp van de diverse opa's en oma's gehad. Mijn baas, en zeker die van Jeroen waren daar absoluut niet blij mee om het zacht uit te drukken.
Op maandag 17 maart 2003 13:56 schreef bixister het volgende:
Lois, beterschap, ook voor Eva. Hoe doen jullie dat eigenlijk met de kinderopvang als ze zo vaak te ziek is om naar de kinderdagopvang te mogen? zelf thuisblijven? is dat aanvaardbaar voor je werkgever?
Angel, jammer dat het draaien niet gelukt is. Ik ben eigenlijk wel benieuwd of iemand hier ervaring heeft met een wel gelukte draai, want volgens mij is dat bijna een onmogelijke opgave.
In tegenstelling tot Karin is de keizersnede mij erg meegevallen, maar ik ben er dan natuurlijk ook helemaal uitgerust aan begonnen. Bovendien zag ik er vreselijk tegenop, dus dan valt het snel mee. De pijn was alleen de eerste dag nogal heftig, maar ik kreeg heel snel morfine en toen was het leed geleden. Het niet kunnen zorgen voor je kindje die eerste dagen heb ik niet als een probleem gezien. Ik heb voornamelijk heel veel naar Katja gekeken en ik kon haar wel voeden en dat was voor mij toen ook eigenlijk wel genoeg. Bovendien ken ik ook vrouwen die na een superzware natuurlijke bevalling de eerste dagen ook niet veel meer konden doen dan op bed liggen en voeden .
Hopelijk hoef je die beslissing helemaal niet te nemen en lukt de volgende draaipoging wel . Ik had trouwens wel een hele blauwe buik van het draaien, zo hard hadden ze lopen rukken en trekken, maar echt pijn deed het inderdaad niet, maar op dat grove geweld was ik niet echt voorbereid.
Ik begin hem steeds meer te knijpen voor Dinus, er moet toch zo langzamerhand wel iets bekend zijn? Capaja weet jij al iets?
edit=aanvulling
Ik weet niet meer of het in dit forum was of op OO dat ik iets las over een gratis pak luiers. Ik heb ze aangevraagd gelijk (ben gek op gratis) en kreeg ze vandaag binnen, alle 1.
[Dit bericht is gewijzigd door Lois op 17-03-2003 20:27]
quote:Ik ook
Op maandag 17 maart 2003 20:17 schreef Lois het volgende:edit=aanvulling
Ik weet niet meer of het in dit forum was of op OO dat ik iets las over een gratis pak luiers. Ik heb ze aangevraagd gelijk (ben gek op gratis) en kreeg ze vandaag binnen, alle 1.![]()
Dinus moet nu toch bijna wel bevallen zijn toch??
Ik kreeg zojuist het volgende meeltje van Dinus haar moeder
quote:meer info heb ik dus ook nog niet
Even een kort berichtje over Dineke, ze is sinds Zondagavond opgenomen in het AZG, wel de hele Zondag hevige weeën gehad maar geen ontsluiting, pas savonds een kleine centimeter. Ze heeft een licht roesje gehad tegen de hevige weeën. Nu is het afwachten of het door zet, zoniet dan gaan ze morgen of woensdag er meer vaart achter zetten.
Groetjes van haar moeder, die er erg veel moeite mee heeft om haar zoveel pijn te zien lijden.
Och arme Dinus..... heel veel sterkte meid, ik hoop dat je gauw je kleintje in je armen hebt!
Komop Dinus, ontsluituuuuuuuuhhh...je kan het !!!
Zo, en nu maar duimen dat het wat opschiet.
Nou hier morgen 38 weken maar mooi niets dus, vandaag ff langs t ziekenhuis maar alles zit nog dicht dus inleiden heeft totaal geen zin
En ik ben het zat zeg, pffff van bank naar bed, bed naar bank en af en toe achter de pc.. vandaag eventjes naar buiten, heerlijk een frisse neus want verder lig ik toch maar boven t grootste gedeelte van de dag
Dinus ik hoop dat je inmiddels bevallen bent!
Ohhh en nou ben ik de naam kwijt van het Stuitertje... zou toch voor een keizersnee gaan, heb een paar spookverhalen gehoord, tis toch wel erg veilig voor de baby. Maar nou heb ik geen ervaring met een keizersnee maar een natuurlijke stuitbevalling lijkt me gewoon heel eng, straks wil het koppie er niet uit ofzo...
Ik ga weer es rusten... tot later
Dinus, als ik het mailtje van je moeder lees krijg ik een flashback naar de bevalling voor Bo. Hopelijk gaat het snel vorderen en hou je het allemaal nog een beetje vol. Je kan het echt hoor, ook al geloof je er helemaal niet meer in. Hoe je het doet, doe je het, maar je kleine meissie komt er uit echt waar
Als ik geen berichtjes meer lees omdat ik morgen een paar daagjes weg ga vergeet dan niet dat ik echt aan je denk hoor. Dikke knuf voor jou en je husb en Esther en je mamma die het ook moeilijk vind en een dikke knuf voor je meissie strakjes
Hoe kwam ik nou ook alweer aan een goekope personatest? Ik denk dat ik er voor deze maand toch maar eentje koop ....
Toot ik heb geen idee wat goedkoop is maar op http://www.vruchtbaarheid.org/shop/index_shop.html staan wel persona-test en andere ovulatietesten te koop
Toot: bij www.babybrabbel.com en dan de pre mom shop, of gewoon in de drogist een verpakking teststaafjes kopen. Zonder computertje kun je ze ook prima gebruiken, en het computertje is het dure onderdeel.
hihi wat zul je daarna een hoop bij te lezen hebben!!
Ik heb een blauwe buik...
een hele onwijze blauwe plek op de plaats waar de gyn het hoofdje aan het wegduwen was ....grrrrrr
En dat is precies op de plek waar normaal mijn broekrand zou zitten maar ik kan daar nu even echt nix hebben.
Wij hebben vannacht in onze nieuwe slaapkamer geslapen.... we zijn de hele avond bezig geweest met verhuizen en schoonmaken... Vandaag ga ik de nieuwe slaapkamer van Damien schoonmaken en zover klaarmaken dat er vanavond alleen nog verhuisd moet worden en dan morgen ga ik de slaapkamer van onze uk schoonmaken en dan zijn we in huis zover klaar. Eindelijk......
Dinus... meid ik hoop echt dat je nu inmiddels je ukkie in je armen hebt. Die noodkreet van je moeder had van mijn moeder kunnen zijn destijds
Ik vertrek zo weer naar mijn internetloze werkplek
Oja, ik heb ook 1 hele luier gekregen van DA. Gul hè
Dinus...komop meis!
CarOnline, jij ook veel sterkte!
Angel.. ouch! Dat wordt trainingsbroeken dragen!
Hier is het Jonas vond het wel gezellig om 3 keer wakker te worden vannacht
Jessie fijne vakantie en veel foto's maken van Bo he? Veel plezier!
quote:LOL! Ik ook! Wat een pakket was dat he?
Op maandag 17 maart 2003 20:17 schreef Lois het volgende:
edit=aanvulling
Ik weet niet meer of het in dit forum was of op OO dat ik iets las over een gratis pak luiers. Ik heb ze aangevraagd gelijk (ben gek op gratis) en kreeg ze vandaag binnen, alle 1.![]()
quote:Catootje, in de gebruiksaanwijzing van mijn personatest staat dat je 'm niet kan gebruiken bij vruchtbaarheidsbehandelingen. Je zou misschien nog even kunnen bellen met de persona advieslijn: 010 243 8878 (werkdagen tussen 8.00 en 16.00), om jouw persoonlijke situatie voor te leggen.
Op dinsdag 18 maart 2003 06:36 schreef Catootje het volgende:Hoe kwam ik nou ook alweer aan een goekope personatest? Ik denk dat ik er voor deze maand toch maar eentje koop ....
Sorry voor dit rotbericht.
jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
Dinus heeft een dochter !
[quote]
Dinus haar Hub heeft zijn moeder gebeld met de mededeling dat de bevalling niet ging lukken en daarom is het kind gehaald via de keizersnee. Het is allemaal goed verlopen en Dineke en haar kind maken het goed tot dusver. Het een dochter zoals verwacht, weegt 9,5(!) pond en ze heet Jennifer.
[/qoute]
Yvi en ik wilden een beetje plagen,maar er kwamen erg vervelende reacties helaas
En 9,5 pond... Ze worden steeds groter hier!
Fotootjes!!
Van harte gefeliciteerd hoor!!!! Fotooooooooooo!!
(Nausicaa, ik heb hem net besteld zul je altijd zien najaaa!! *beseft ineens dat ze dat ding dan dus nooooit nodig gaat hebben*
ik kreeg het goede nieuws om 12.30 binnen, dus ik denk dat het echt pas vanavond zal worden eer dat Husb eens een keer naar huis gaat
Het klinkt alsof de bevalling niet echt een feest was, dus geniet dan nu maar even lekker van jullie kleine wonder!
Dinus en hub.. ontzettend gefeliciteerd
quote:Toot tis dat ik geen alcohol kan drinken tijdens schooltijden maar anders....
Op dinsdag 18 maart 2003 13:31 schreef Catootje het volgende:
Ik ben wel drie kilo aangekomen van al die lange bevallingen *sjippies etend voor de computer wachtend* en nu heb ik zin in alcohol
Jee, 9,5 pond!
*rekent*
DAT IS BIJNA 5 KILO!!!!
*auw*
Ik hoop dat je snel weer op de been bent!
Meiden en husb een dikke geniet ervan hoor!!!
En nu ga ik echt weg. Thx voor de fijne vakantiedagjes wensjes en we gaan tuurlijk fotos maken van haar in badpakje zwembroekje enz
Doei doei
Dinus en man van harte gefeliciteerd met jullie dochter Jennifer!!!!
En ook al zo'n flinkert
quote:Veel plezier, geniet ervan, ik hoop dat je mooi weer hebt, dan heb ik het vrijdag ook
Op dinsdag 18 maart 2003 13:39 schreef jessie het volgende:
En nu ga ik echt weg. Thx voor de fijne vakantiedagjes wensjes en we gaan tuurlijk fotos maken van haar in badpakje zwembroekje enzDoei doei
Enne Capaja...voortaan eeeeeeeerst hier posten hè.. nu zie je wat er van komt
quote:HAHAHA dat was ook mijn reactie, een grote platte enveloppe, wat spannend... Nieuwsgierig scheur ik het met een ruk open, en wat vind ik daar: wel 1 DA luier, terwijl ik het idee had dat het veel meer zouden zijn...(Bij de Etos kon ik zo'n doos met goodies halen en daar zat een heel pak in...) Hmm, een gegeven paard niet in de bek kijken, zei mijn moeder altijd, maar ja, ik was wel even een beetje teleurgesteld, nu zie ik de lol er wel van in... Ik met die oernederlandse mentaliteit...
Op maandag 17 maart 2003 20:59 schreef CarOnline het volgende:
Ja, alle 1 de luiers heb ik ook binnen, ben ik dan zo'n hebbert die er minimaal 5 verwacht had? Dat versta ik onder proefpakket iig
Ik hoop dat je snel beter en hersteld bent van de keizersnede.
En een leuke naam ook nog.
Kan dat kind meteen fietsen ofzo?
Dinus, van harte met Jennifer!!!
GEFELICITEERD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Wow 9.5 pond.... das niet zo gek dat de bevalling niet wilde vlotten... my god wat een monstertje!!!!
Heel veel geluk natturlijk en herstel maar snel!!!!!!!!!!
Gefeliciteerd ,wat een leuke naam zeg.
En met recht een 'wolk van een baby'. .
Jeetje.
quote:Dat slaat nergens op Angel die van mij was 3200 gram (tussen de 6 en 7 pond).
Op dinsdag 18 maart 2003 14:32 schreef Angel22 het volgende:
Wow 9.5 pond.... das niet zo gek dat de bevalling niet wilde vlotten... my god wat een monstertje!!!!
(sorry dat ik zo reageer,).
9,5 pond hee, allemachtig, we zijn toch niet bezig met een wedstrijd wie het zwaarste kind kan baren he? Want dan haak ik vast af.
Caronline, je staat bovenaan! Niet schrikken hoor want je moet het nog wel rustig aan doen natuurlijk.
quote:Oeffff beetje kort door de bocht Berney..
Op dinsdag 18 maart 2003 15:16 schreef berney het volgende:Dat slaat nergens op Angel die van mij was 3200 gram (tussen de 6 en 7 pond).
En die bevalling wilde ook niet vlotten terwijl een kennis van mij een 9,5 ponder had en die is gewoon thuis geboren.(sorry dat ik zo reageer,).
quote:Dat snap ik wel berney... alleen t komt zo over alsof doordat ze zo zwaar en dus groot is niet door het baarkanaal heen kon...
Op dinsdag 18 maart 2003 15:16 schreef berney het volgende:[..]
Dat slaat nergens op Angel die van mij was 3200 gram (tussen de 6 en 7 pond).
En die bevalling wilde ook niet vlotten terwijl een kennis van mij een 9,5 ponder had en die is gewoon thuis geboren.(sorry dat ik zo reageer,).
No offence though
quote:
Op dinsdag 18 maart 2003 13:39 schreef jessie het volgende:
en we gaan tuurlijk fotos maken van haar in badpakje zwembroekje enzDoei doei
Hopelijk herstel je snel, fijne kraamtijd gewenst!
quote:En nu weer je bed in jij!
Op dinsdag 18 maart 2003 16:46 schreef CarOnline het volgende:
Dinus van harte met Jennifer!!
Wat een gewicht! Goed kosthuis gehadHopelijk herstel je snel, fijne kraamtijd gewenst!
quote:Owwww ik vrees dat dat er wel van gaat komen!! Vorige week schatten ze Ut al op 8 pond en zoals het er nu uitziet heeft Ut het nog prima naar de zin... zelf was ik 10 pond dus het zou me niets verbazen als Ut Jennifer voorbij gaat
Op dinsdag 18 maart 2003 16:04 schreef Lois het volgende:
9,5 pond hee, allemachtig, we zijn toch niet bezig met een wedstrijd wie het zwaarste kind kan baren he? Want dan haak ik vast af.Caronline, je staat bovenaan! Niet schrikken hoor want je moet het nog wel rustig aan doen natuurlijk.
Jaaa ik sta bovenaan! Spannend
Doe nog steeds rustig aan, heb zelfs een afspraak voor 25 Maart... jeetje zolang denken ze nog dat ik er loop! Er was nog niets verstreken dus inleiden heeft ook geen zin, wie weet volgende week wel... Of zou het toch 1 April worden?
quote:Die hebben we zaterdag al in 2 delen gevierd
Op dinsdag 18 maart 2003 16:49 schreef Kleintje het volgende:[..]
En nu weer je bed in jij!
Donderdag heb je 2 verjaardagen en moet je fit zijn!
quote:Heb je wel es he, met die 'hormonen'.
Op dinsdag 18 maart 2003 16:07 schreef just me het volgende:[..]
Oeffff beetje kort door de bocht Berney..
quote:Is al goed.
Op dinsdag 18 maart 2003 16:23 schreef Angel22 het volgende:[..]
Dat snap ik wel berney... alleen t komt zo over alsof doordat ze zo zwaar en dus groot is niet door het baarkanaal heen kon...
No offence though
Caronline, jij gaat er toch niet overheen hè, met Ut? Mooie buik hoor
quote:daar heb ik helemaal geen foto's van
Op dinsdag 18 maart 2003 16:56 schreef Kleintje het volgende:
Caro... doe er eens een foto bij van hoe de buik was met de tweeling.
Dan kunnen we even vergelijken of de buik nu dunner is.
Want volgens mij passen er hier weer makkelijk 2 in!
maar klopt wel wat je zegt want qua omtrek scheelt het maar een paar centimeters
GEFELICITEERD!
quote:pas maar op jij, anders ben je over 3 dagen de pineut
Op dinsdag 18 maart 2003 17:02 schreef Kleintje het volgende:
Ow... dan is het weer een tweeling. Hebben ze dat hartje gewoon nog niet gevonden en op de echo verstopt ut zich achter de andere!GEFELICITEERD!
![]()
quote:Kom je langs om me een kleine te geven dan?
Op dinsdag 18 maart 2003 17:04 schreef CarOnline het volgende:[..]
pas maar op jij, anders ben je over 3 dagen de pineut
in plaats van de bruid
back ontopic:
Hebben ze dus nog steeds niet bepaald of ze het gaan halen?
Ze laten je dus weer ploeteren net zoals de vorige keer? Ondanks je verzoeken?
quote:Nee, ze laten me niet ploeteren. Gister onderzoek gehad, omdat ik 38 weken ben nu, en het idee was om me met 38 weken in te leiden, om de weeën voor te zijn. Maar alles zit nog dicht, nog niets week of verstreken, dwz dat de bevalling vanzelf nog niet op gang komt. Ook kunnen ze niet gaan inleiden dmv vliezen breken omdat ze daar simpelweg nog niet bij kunnen. Omdat ik in dat thuismonitoring-projekt zit, moet ik a.s. dinsdag weer op controle en krijg ik weer een echo. Dan gaan ze ook kijken of het al rijp is, zodat ze bij de vliezen kunnen om ze te breken en dan meteen een ruggeprik. Mocht ik nou vannacht bijvoorbeeld erg aan het rommelen gaan, mag ik morgen bellen en kijken ze of er al wat gaande is, zodat ze er evt. bij kunnen. Dat is nu gewoon het punt, wachten tot de baarmoedermond er klaar voor is. Vind het prima als dat dinsdag of woensdag is, zit ook niet zo dicht op de verjaardag van Britt en Romée. Zing het nog wel een weekje uit. Heb goede hoop dat ze er dan wel bij kunnen, dan ben ik 39 weken...
Op dinsdag 18 maart 2003 17:05 schreef Kleintje het volgende:[..]
Kom je langs om me een kleine te geven dan?
back ontopic:
Hebben ze dus nog steeds niet bepaald of ze het gaan halen?
Ze laten je dus weer ploeteren net zoals de vorige keer? Ondanks je verzoeken?
Wij zijn vandaag voor het eerst naar buiten geweest met Bram. Het was natuurlijk geweldig weer. Ik moest even langs de huisarts en dit was net een mooi loopje. Mijn wond is lekker aan het pussen en smetten enzo sorry beetje viees praatje. Moet het goed schoonhouden, 2 x per dag met de douche goed uitspoelen en daarna droogfohnen. Maar dit kan dus nog wel even duren voordat het dichtzit helaas.
Maar Bram heeft geen kik gegeven, hij was compleet knock out van de voeding die hij net gehad heeft dus we hebben er een lekker rondje van kunnen maken. Heeft me erg veel goed gedaan de buitenlucht.
Philleine, bedankt voor de url van die echostudio in Groningen. Toen ik er gisteravond weer met mijn vriend over had vroeg hij ineens waarom doen we eigenlijk een pretecho? We wilden het graag om te zien of het een jongetje of meisje zou gaan worden, alleen zo her en der hoor ik steeds meer verhalen dat het verkeerd uitpakt. Misschien moeten we ons ook maar gewoon laten verrassen. Ik zit (weer) in dubio dus.
-ff vreselijk off-topic- Ik heb ooit eens onze site de familie knots genoemd, krijg ik net een mailtje van Tante Til herself
quote:Wow wat een eer Moussy!!!!
-ff vreselijk off-topic- Ik heb ooit eens onze site de familie knots genoemd, krijg ik net een mailtje van Tante Til herself![]()
quote:ik willut, ik willut, ik willut!! Ik ga dr straks ff op mn gemakkie terug mailen
Op dinsdag 18 maart 2003 19:39 schreef berney het volgende:[..]
Wow wat een eer Moussy!!!!
Geweldig mens vind ik dat altijd,vooral met die reclame waar ze in zit weet effe niet meer welke
Het is geloof ik niet de week van de soepele bevallingen.
Karin, hoe ging het lopen na de keizersnede? Ik kan me herinneren dat ik lange tijd moeite had met stukken lopen, maar achter de wagen ging het gelukkig wel. Vervelend zeg, dat die wond is gaan ontsteken.
Danosa, ik kan me wel voorstellen dat je twijfelt over de pretecho. Ik heb er op een gegeven moment heel bewust voor gekozen om het geslacht niet te weten. Ik vond het wel leuk om verrast te worden.
Caronline, wat een mooie (en vooral grote) buik!
karin, beterschap. Ik weet dat een ontstoken operatiewond erg onprettig is. Ik heb het zelf in 1997 gehad (andere reden, dat wel). Als je het goed in de gaten houdt en schoonhoudt is het zo weer weg!
En Karin: ik hoop dat je wond snel geheeld is en dat je heerlijk achter de kinderwagen kan rénnen!
quote:Is dat je zwangere wederhelft?
Op dinsdag 18 maart 2003 21:25 schreef leviathanfd het volgende:
Artemis665
Wel spannend dat er iets begon te rommelen, maar beter om nog maar een paar weekjes te blijven zitten.
Ennuh, ik denk dat CarOnline toch wel voorrang mag bij het bevallen. Per slot van rekening staat zij nu bovenaan.
[edit: andere hoofdletter]
quote:mooie naam Jennifer Leonie
Hallo allemaal,
Het is zover!! Onze Jennifer Leonie is geboren op 18 maart om 10.24 u. !!!!
De rest van het verhaal volgt nog!Groetjes Husb, Dineke en Esther
Dinus, mr Dinus en Esther: van harte gefeliciteerd! Dinus een voorspoedig herstel gewenst
Sven is al bijna 2...
gaat me veel te snel
we hadden voor Sven net zogoed geen bobikezitje voorop hoeven te kopen
quote:Artemis665 is idd mijn zwangere wederhelft.
Op dinsdag 18 maart 2003 21:58 schreef Brighteyes het volgende:[..]
Is dat je zwangere wederhelft?
Wel spannend dat er iets begon te rommelen, maar beter om nog maar een paar weekjes te blijven zitten.
Ennuh, ik denk dat CarOnline toch wel voorrang mag bij het bevallen. Per slot van rekening staat zij nu bovenaan.
[edit: andere hoofdletter]
quote:Psssst, hottopic
Op woensdag 19 maart 2003 07:34 schreef just me het volgende:
ik mis jullie leuke verhaaltjes hier.. nu moet ik weer naar een ander topic zoeken!!
Ik ga toch proberen om natuurlijk te bevallen.
Ik heb nu zoiets van ingrijpen kan altijd nog en we zien wel hoe het loopt.
Ik ben toch wel huiverig als ze gaan snijden in me en als het niet lukt natuurlijk dan heb ik tenminste geen keus meer en laat ik het wel over me heen komen.
quote:Wat spannend!!! Niet weeeer een lange bevalling hoor, dat kunnen mijn broeken niet aan! *sjippies...*
Op woensdag 19 maart 2003 08:55 schreef Angel22 het volgende:
We hebben een besluit genomen!!!!Ik ga toch proberen om natuurlijk te bevallen.
Ik heb nu zoiets van ingrijpen kan altijd nog en we zien wel hoe het loopt.
Ik ben toch wel huiverig als ze gaan snijden in me en als het niet lukt natuurlijk dan heb ik tenminste geen keus meer en laat ik het wel over me heen komen.
Eén voordeel, een lange bevalling zal het sowieso niet worden. Als het niet een beetje opschiet, grijpen ze al in.
quote:Het lopen gaat elke dag een stukje beter gelukkig. En het doet ook niet veel pijn. Ik denk dat Lois trouwens wel versteld zal staan van mijn tempo, volgens mij ligt dat al 2 x zo hoog als tijdens de laatste dagen zwangerschap in mijn ogen ren ik dus al Juweel
Op dinsdag 18 maart 2003 20:21 schreef livelink het volgende:
Karin, hoe ging het lopen na de keizersnede? Ik kan me herinneren dat ik lange tijd moeite had met stukken lopen, maar achter de wagen ging het gelukkig wel. Vervelend zeg, dat die wond is gaan ontsteken.
We wilden gisteravond warm water pakken voor de tummytub voor Bram en toen bleek onze ketel kapot te zijn Geweldige timing
Peet heeft meteen de toko gebeld waar wij een onderhoudscontract hebben, blijken wij een contract te hebben dat ze op werkdagen binnen 2 uur hier aanwezig zijn, joepie! Op dit moment wordt er dus iets vervangen ze hebben wel gezegd wat het was maar ik ben het alweer vergeten.
Met borstvoeden moeten we denk nog een ritme vinden. Gisteravond was het drama, hij kwam om half 7, 8 uur, half 11 en toen om 12 uur weer, ik was gesloopt, ik wou zo graag even slapen. Toen zijn we in diepe slaap gevallen en toen kwam hij pas om half 6 weer! Ik schrok me lam, de kraamverpleging had gewaarschuwd dat er maar maximaal 6 uur tussen 2 voedingen mag zitten dus dit was krapjes. Maar de lengte van voeden is nu een beetje "normaal" hij ligt gemiddeld zo'n 20 minuutjes te drinken. Je merkt dat hij gewoon steeds beter drinkt, er zit veel meer kracht achter.
Ik moet zeggen dat ik het wel een belasting vind hoor dat borstvoeden. Het is wel heel speciaal maar een nachtje lekker lang doorslapen zou mij echt heel goed doen. Ook kijk ik bij alles wat ik wil doen op de klok. Zal ik gaan douchen? Nou wacht maar even want volgens mij komt hij zo weer. Dat zal je gerust bij een flesje ook hebben maar dan kan je het wel even uit handen geven.
Ook het aanzuigen doet nog steeds behoorlijk pijn. Het wordt wel al minder hoor, maar die eerste teugen zit ik tegen het plafond. Een paar dagen geleden begon ik hem al te knijpen als hij wakker begon te worden "we moeten weer".
Al met al moet ik mezelf af en toe echt oppeppen om door te gaan met borstvoeden. Ik geniet wel heel erg van het intieme contact en ik zie ook dat hij er van geniet. Als het lukt gaan we hem vanmiddag wegen op het consultatiebureau, dat zal ook wel een flinke oppepper zijn om door te gaan met de borstvoeding (volgens mij is hij namelijk best wel wat gegroeid).
quote:Ik heb het stoeltje van de aldi ook, maar hetzelfde stoeltje is via internet te koop voor €7,50
Op woensdag 19 maart 2003 02:10 schreef beertje_ het volgende:
Trouwens... vanaf morgen hebben ze fietsstoeltjes voor achterop voor een prikkie bij de Aldi
we hadden voor Sven net zogoed geen bobikezitje voorop hoeven te kopen![]()
babywinkel.nl prijs:
vanaf eur 7,20 (nlg 15,87)
http://www.babywinkel.nl/Pages/Article.asp?Id=8012
*kuch* verkeerd gelezen, het stoeltje is 40 euro, de extra bevestiging is 7,50
Bram kan nog geen klokkijken joh; hij heeft er nog geen weet van hoeveel tijd er tussen een voeding zit Niet elke keer dat hij huilt zal hij honger hebben maar gewoon ook wel eens even jammeren en ja, als je hem dan de borst geeft is hij lekker snel stil
Je "moet" proberen je niet gek te laten maken door de tijden, als Bram 's nachts langer dan 6 uur doorslaapt is dat echt niet verkeerd! Hij is nu toch prima op gewicht. Meneertje had zijn buik gewoon vol en heeft er heerlijk op liggen slapen. Als hij honger had gehad had je hem écht wel gehoord!!
Probeer trots op jezelf te zijn dat je zo goed aan het borstvoeden bent!!
Zo en nou moet ik vliegen anders ben ik te laat voor de kapper en morgen komt de schoolfotograaf en juf Corine van de administratie moet er toch netjes opstaan
quote:Pfieuw, ik schrok al
Op woensdag 19 maart 2003 11:45 schreef moussy het volgende:[..]
Ik heb het stoeltje van de aldi ook, maar hetzelfde stoeltje is via internet te koop voor €7,50
babywinkel.nl prijs:
vanaf eur 7,20 (nlg 15,87)http://www.babywinkel.nl/Pages/Article.asp?Id=8012
*kuch* verkeerd gelezen, het stoeltje is 40 euro, de extra bevestiging is 7,50
Ik heb nu trouwens 2 stoeltjes
Sven is een langslaper(bijna nooit voor 9 uur) en was bang dat ik telaat bij de Aldi was om er één te bemachtigen. (en hoe moet ik dat ding meenemen met de kinderwagen?).
Gisteren aan Opa gevraagd of hij dat stoeltje wou ophalen en het antwoord was permanent nee. Je denkt toch niet dat ik een half uur in die rij ga staan. (Aldivrees op woensdag )
Dus..en toen moest papa onder werktijd maar even een stoeltje halen vanmorgen.(bij een nog drukker Aldifiliaal).
Opalief is vanmorgen toch gegaan en belde trots om 9 uur dat hij een fietsstoeltje had opgehaald. Oeps..
Angel22 veel sterkte en fijn dat je zo een besluit kon nemen.
Ik heb gisteren om 5 voor 6 nog bij de Aldi geprobeerd dat ik er één kon meekrijgen of één voor vandaag achteruit te leggen, vergeet het maar
quote:Dank je... het voelt meteen een stuk russtiger in mijn lijf nu ik een besluit genomen heb.
Op woensdag 19 maart 2003 14:47 schreef beertje_ het volgende:[..]
<<fietsverhaal>>
Angel22 veel sterkte en fijn dat je zo een besluit kon nemen.
quote:Karin, de eerste weken zijn echt het meest belastend!
Op woensdag 19 maart 2003 11:02 schreef Karin het volgende:Ik moet zeggen dat ik het wel een belasting vind hoor dat borstvoeden. Het is wel heel speciaal maar een nachtje lekker lang doorslapen zou mij echt heel goed doen. Ook kijk ik bij alles wat ik wil doen op de klok. Zal ik gaan douchen? Nou wacht maar even want volgens mij komt hij zo weer. Dat zal je gerust bij een flesje ook hebben maar dan kan je het wel even uit handen geven.
Ook het aanzuigen doet nog steeds behoorlijk pijn. Het wordt wel al minder hoor, maar die eerste teugen zit ik tegen het plafond. Een paar dagen geleden begon ik hem al te knijpen als hij wakker begon te worden "we moeten weer".
Al met al moet ik mezelf af en toe echt oppeppen om door te gaan met borstvoeden. Ik geniet wel heel erg van het intieme contact en ik zie ook dat hij er van geniet. Als het lukt gaan we hem vanmiddag wegen op het consultatiebureau, dat zal ook wel een flinke oppepper zijn om door te gaan met de borstvoeding (volgens mij is hij namelijk best wel wat gegroeid).
Ik vond het de eerste weken ook erg intensief! Het ging allemaal wel goed maar Jonas was (is ) best een hongerlappie en ik had soms het gevoel dat ik de hele dag en nacht aan het voeden was. Maar echt... het wordt echt een stuk minder hoor!
Ik dacht toen echt dat ik het niet vol ging houden zo lang. Al dat gemeut. 10 min aan de ene kant, 10 min aan de andere kant. Ik had de kraamhulp en hubbie en 6 kussens nodig om een goede houding te vinden! En dat aanzuigen was bij mij in het begin ook vrij pijnlijk hoor.
Pas hoorde ik van iemand het advies om een 'bv-maatje' te zoeken voor de eerste paar weken. Veel vrouwen haken nl. in de eerste weken af vanwege 'startproblemen'. Zo sleep je elkaar er doorheen!
Nu geef ik overdag ca. 4 voedingen en meestal op verzoek. Dat geeft echt een stuk rust.
Enne, je bent nu al een megakanjer hoor! Je doet zo ontzettend goed je best en aan je verhalen te horen gaat het hardstikke goed
quote:Je hebt gelijk, Bram kan idd geen klokkijken. Maar als hij na een uurtje weer vreselijk loopt te happen en te smakken heb ik wel eens het idee dat ik net een koe ben.
Op woensdag 19 maart 2003 14:40 schreef just me het volgende:
Karin even heel snel want ik moet zo naar de kapperBram kan nog geen klokkijken joh; hij heeft er nog geen weet van hoeveel tijd er tussen een voeding zit
Niet elke keer dat hij huilt zal hij honger hebben maar gewoon ook wel eens even jammeren en ja, als je hem dan de borst geeft is hij lekker snel stil
Je "moet" proberen je niet gek te laten maken door de tijden, als Bram 's nachts langer dan 6 uur doorslaapt is dat echt niet verkeerd! Hij is nu toch prima op gewicht. Meneertje had zijn buik gewoon vol en heeft er heerlijk op liggen slapen. Als hij honger had gehad had je hem écht wel gehoord!!Probeer trots op jezelf te zijn dat je zo goed aan het borstvoeden bent!!
Zo en nou moet ik vliegen anders ben ik te laat voor de kapper en morgen komt de schoolfotograaf en juf Corine van de administratie moet er toch netjes opstaan
Sweej dankjewel! Juist verhalen van jou en bijvoorbeeld Knorretje die al zo lang voedt geven mij moed om door te gaan, als jullie het kunnen kan ik het ook! 4 voedingen op een dag, wat een heerlijkheid lijkt me dat. Hoe lang duurde het bij jou voordat het een beetje pijnloos werd?
En Juweel, afkolven voor de nacht is inderdaad een optie maar daar kan je beter een paar weken mee wachten zodat meneer niet in de war raakt van het eten uit een flesje, wat een stuk makkelijker gaat dan de borst. Je hebt namelijk kans dat hij daarna geen borst meer wilt.
Het heeft toch wel 2 maanden geduurd voor het bijna pijnloos was die toeschietreflex. Nu voel ik het soms niet eens meer. Vooral 's nachts. Niet alleen jij, maar je kindje wordt er ook steeds handiger in. Stond ik een keer met Jonas onder de douche en hij had em zo te pakken hoor
Het is niet echt allemaal rozengeur nu hoor. Als Jonas een bui heeft heb ik soms nog weleens twee nachtvoedingen (maar da's gelukkig sporadisch).
quote:Hier duurde het ook heel lang voordat het pijnloos werd, maar we hadden hier dan ook een heel drama aan bloedende tepels, kloven, spruw wederom kloven, veel te veel melk, veel krampies, kloven, nogmaals spruw en heel veel melkkoe gevoelens. Denk toch zeker dat het pas na de zomer echt goed en prettig aanvoelde.
Op woensdag 19 maart 2003 19:58 schreef Karin het volgende:Sweej dankjewel! Juist verhalen van jou en bijvoorbeeld Knorretje die al zo lang voedt geven mij moed om door te gaan, als jullie het kunnen kan ik het ook! 4 voedingen op een dag, wat een heerlijkheid lijkt me dat. Hoe lang duurde het bij jou voordat het een beetje pijnloos werd?
Hier zitten we nog op gemiddeld 2 voedingen. De ene keer iets minder de andere keer lijkt ze er geen genoeg van te krijgen. En zolang ik niet zwanger raak gaan we gewoon door
quote:Heee, is me niet eens eerder opgevallen
Op woensdag 19 maart 2003 22:01 schreef Kleintje het volgende:![]()
Nu niet teveel posten...
Ik ben een paar dagen weg.
Ik lees zondag als ik mevrouw zuurtje ben wel weer bij!
quote:voor jou en zuurtje een wonderschone dag en ik zal aan jullie denken!! ontzettend veel liefs voor jullie van mij en beloof me heel lang gelukkig te blijven
Op woensdag 19 maart 2003 22:01 schreef Kleintje het volgende:![]()
Nu niet teveel posten...
Ik ben een paar dagen weg.
Ik lees zondag als ik mevrouw zuurtje ben wel weer bij!
just me !!!!
ik ga 20 mei naar utrecht om te kijken of ik evt in aanmerking kom om de opleiding tot lactatiedeskundige te volgen.
(om weer aan de bak te kunnen moet ik me namelijk omscholen en alles wat ik leuk vindt mag ik niet meer beoefenen. Dus na lang denken dit bedacht. Toch contact met mensen en kinderen in een hele mooie bijzondere periode. Heb er helemaal zin in. Hoop dat ik toegelaten word
A.s. Mevr. Kleintje zuurtje alvast van harte met jullie
Firstwheels Kids Buggy met draagbaar kinderbedje voor 159 EUR
ik weet niet of het wat is, maar ik las van de week iets over buggys/kinderwagens
http://www.kortingsbon.nl/documentviewer.html?sDocName=pageProduct&ProdID=162953
Hier weinig nieuws te melden. Vandaag bij de verloskundige stond ik na tien minuten weer buiten. Bloeddruk goed, maat van Miepie goed, hartje goed, alles goed. Miepie zit inderdaad met haar voetjes flink op mijn blaas te trappelen, maar dat vergeef ik haar dan maar.
Ik las een schattig verhaaltje over hoe het indalen nou in zijn werk gaat. Dat heeft namelijk te maken met de "stapreflex" van baby's (je weet wel, als je bij die kleintjes tegen hun voetjes duwt, duwen ze heel hard terug). Dus als zo'n kleintje lekker aan het trappelen is en toevallig iets stevigs raakt (bijvoorbeeld de baarmoederwand), dan slaat die stapreflex aan en begint ze te duwen en te stappen. Dat gaat dan lekker een poosje door, zolang er ruimte is wandelt ze rond over die baarmoederwand (pompiedompiedom). Op een gegeven moment wordt het te krap en komt ze tijdens de wandeling klem te zitten, meestal gebeurt dat als ze met het koppie naar beneden zitten, dan glippen ze een beetje achter het schaambeen. Omdat ze klem raken, gaan ze nog harder duwen met hun voetjes (die reflex weer) en duwen ze zichzelf naar beneden. Eigenlijk best zielig als je er zo over nadenkt.
In ieder geval vind ik het beeld van Miepie die rondwandelt in mijn baarmoeder wel aandoenlijk, als ik haar nu druk voel bewegen (het is al zo erg dat ik er soms wakker van word) denk ik "oh, die is lekker een stukje aan het wandelen". Lief toch. Als ik 's avonds heel rustig ga liggen kan ik ook al spelletjes met haar doen, dan duw ik ergens op mijn buik, en dan schopt ze na een tijdje daar terug. Echt heel bijzonder om zo contact te hebben.
Zuurtje en Kleintje: veel plezier dit weekend, maar er iets knallends van! En alvast gefeliciteerd met de maritale status. Het valt niet tegen hoor .
En in dezelfde serie voor ET en Swets, ik zie er net ook eentje die met ivf vandaag een positieve test in haar handen houdt en een andere via icsi.
quote:Knor ik ben zo trots op je!!
Op woensdag 19 maart 2003 22:19 schreef Knorretje het volgende:
ongelovelijk offtopic:just me !!!!
ik ga 20 mei naar utrecht om te kijken of ik evt in aanmerking kom om de opleiding tot lactatiedeskundige te volgen.
(om weer aan de bak te kunnen moet ik me namelijk omscholen en alles wat ik leuk vindt mag ik niet meer beoefenen. Dus na lang denken dit bedacht. Toch contact met mensen en kinderen in een hele mooie bijzondere periode. Heb er helemaal zin in. Hoop dat ik toegelaten word
Ik zit hier met een big smile achter de pc!! Het is een zware opleiding maar de meiden die ik ken hebben er zoveel plezier in! Eentje heeft het gecombineerd met een borstvoedingswinkel in Amsterdam.
Mocht je nog voor-info nodig hebben dan kan ik je wel met iemand in contact brengen!
quote:Ik moet bij dit verhaal ineens denken aan onze goudvis die een paar maanden geleden is doodgegaan. Ik zag 's morgens dat Sinas niet meer in zijn kom zat
Op woensdag 19 maart 2003 23:36 schreef phileine het volgende:
Op een gegeven moment wordt het te krap en komt ze tijdens de wandeling klem te zitten, meestal gebeurt dat als ze met het koppie naar beneden zitten, dan glippen ze een beetje achter het schaambeen. Omdat ze klem raken, gaan ze nog harder duwen met hun voetjes (die reflex weer) en duwen ze zichzelf naar beneden. Eigenlijk best zielig als je er zo over nadenkt.
-edit- Moussy, sterkte straks. Het is vast niks bijzonders (dat MOET gewoon ). Bah, waarom kan het nou niet eens gewoon zorgeloos gaan, meid! Ik zal aan je denken om 11 uur...
quote:He, getver Moussy! Waarom nou weer. Het is vast allemaal goed, maar de schrik he.
Op donderdag 20 maart 2003 09:08 schreef moussy het volgende:
ik moet straks rond 11 uur in het ziekenhuis zijn voor een echo, gisteravond heb ik wat bloed verloren....
Hier gaat gewoon niks zonder slag of stoot lijkt wel, volgens mij woon ik op een indianenkerkhof
Van de week had ik een hele discussie met mn schoonzus.... ze vond dat we maar positief moesten blijven denken, omdat ik me niet zwanger voel, die buik niet hoort voor mn gevoel bla bla bla.... Het enige dat ik er uit kreeg was dat ik ondanks het positieve denken toch een urn op mn kast had staan, tis allemaal zo makkelijk gezegd als je niet weet wat er in iemand om gaat.. ik heb het nu toch wel een beetje gehad met het zwanger zijn. Ik wil een voorjaar-zomerslaap en pas in augustus wakker worden
quote:jaaaaaaaa, dit kan ik me helemaal voorstellen hoor!! Ik heb het ook, maar dan met al die hormonen en van alles en nog wat. De rek is er een beetje uit he? Ik bewaar alle optimisme wel voor je, met moussy's kindje is niks mis *herhaalt dat honderd keer voor zichzelf* Wees jij maar even bang, dat kan ik me goed voorstellen. Ik ga hier achter de puter wachten tot je met goed bericht thuiskomt en dan zeg ik wel dat ik dat aaaaaltijd heb geweten!!!
Op donderdag 20 maart 2003 09:22 schreef moussy het volgende:
Gisteravond dacht ik ook dat het niks zou zijn, omdat het maar eenmalig was, maar nu krijg ik toch de zenuwen![]()
Hier gaat gewoon niks zonder slag of stoot lijkt wel, volgens mij woon ik op een indianenkerkhof
Van de week had ik een hele discussie met mn schoonzus.... ze vond dat we maar positief moesten blijven denken, omdat ik me niet zwanger voel, die buik niet hoort voor mn gevoel bla bla bla.... Het enige dat ik er uit kreeg was dat ik ondanks het positieve denken toch een urn op mn kast had staan, tis allemaal zo makkelijk gezegd als je niet weet wat er in iemand om gaat.. ik heb het nu toch wel een beetje gehad met het zwanger zijn. Ik wil een voorjaar-zomerslaap en pas in augustus wakker worden
quote:Had niet beter gezegd kunnen worden.
Op donderdag 20 maart 2003 09:31 schreef Catootje het volgende:[..]
jaaaaaaaa, dit kan ik me helemaal voorstellen hoor!! Ik heb het ook, maar dan met al die hormonen en van alles en nog wat. De rek is er een beetje uit he? Ik bewaar alle optimisme wel voor je, met moussy's kindje is niks mis *herhaalt dat honderd keer voor zichzelf* Wees jij maar even bang, dat kan ik me goed voorstellen. Ik ga hier achter de puter wachten tot je met goed bericht thuiskomt en dan zeg ik wel dat ik dat aaaaaltijd heb geweten!!!
Ik duim voor je
Mous, we duimen en denken en hopen en stressen allemaal met je mee!
quote:Zie je wel!! Hetkanwelhetkanwel!!! *onthoudt* Doen jullie dat af en toe herhalen voor mij? Rewimo, doe nog es vertellen?
Op donderdag 20 maart 2003 09:41 schreef lady-wrb het volgende:
speciaal voor catootje:mijn oudste zoon is ook een resultaat van clomid!!!!!!!
![]()
![]()
quote:O nee hè... Hoe ver ben je nu Moussy? Ik dacht dat je al uit de gevarenzone was, of vergis ik me nu? Ik duim heel hard hoor!
Op donderdag 20 maart 2003 09:08 schreef moussy het volgende:
ik moet straks rond 11 uur in het ziekenhuis zijn voor een echo, gisteravond heb ik wat bloed verloren....
quote:Het succesverhaal van Melina
Op donderdag 20 maart 2003 09:59 schreef Catootje het volgende:[..]
Zie je wel!! Hetkanwelhetkanwel!!! *onthoudt* Doen jullie dat af en toe herhalen voor mij? Rewimo, doe nog es vertellen?
*gaat lekker op de bank liggen en luisteren naar het verhaaltje van Tante Rewimo*
Moussy, veel sterkte in het ziekenhuis, we hopen allemaal dat alles goed is
Ik wilde nog wel vol trots vertellen dat ik vanmorgen mijn laatste moeders voor moeders fles gevuld heb en zo blij ben met het schattige serviesje van Nijntje wat ik heb gekregen van ze.
Mous, heel veel succes, het is nu 11 uur en ik duim als een gek.
Ik hoop dat je snel goed nieuws krijgt!
Moussy, ik hoop met iedereen mee dat er niets aan de hand is!
Tis nu wel een keer genoeg geweest he! Sterkte
Het moet wel goed zijn joh, hoeveel ellende kan een mens verdragen.
Catootje, onze oudste is ook met behulp van clomid onstaan, moed houden hoor.
quote:
Op donderdag 20 maart 2003 11:43 schreef Angelic1 het volgende:
CarOnline!!! Gefeliciteerd met je meiden!![]()
![]()
Nu gaan ze naar school, dat zal (voorlopig) rustig worden thuis...
Ben nog iemand vergeten deze week maar beter laat dan nooit:
Wouter gefeliciteerd met je 5e verjaardag en spuuglokje natuurlijk ook!
Knor knapt Alicia al op van de antibiotica?
[Dit bericht is gewijzigd door Lois op 20-03-2003 11:49]
quote:het gaat een stuk beter in ieder geval. We zijn maandag weer gestopt met de antibiotica en prompt dinsdag had ze weer een snottebel en hoest ze weer een beetje. Maar niet zo erg als die week ervoor en ze maakt ook een betere indruk.
Op donderdag 20 maart 2003 11:48 schreef Lois het volgende:
Knor knapt Alicia al op van de antibiotica?
Ik wil trouwens weer wat minder mooi weer (ook weer niet te koud, maar gewoon weer waarbij je het net te koud vindt om naar buiten te gaan waardoor je lekker rustig binnen blijft)
quote:...het blijft mooi!!!
Op donderdag 20 maart 2003 10:53 schreef Rewimo het volgende:[..]
Het succesverhaal van Melina
Melina's papa en mama wilden heel graag een kindje, maar het lukte niet. Toen gingen ze naar de dokter en die zag dat mama geen eitje liet springen elke maand en dat papa's zaadjes gezellig bij elkaar klonterden. En toen heeft de dokter mama medicijnen gegeven en toen mama voor de tweede keer medicijnen nam, hebben papa's zaadjes heel goed hun best gedaan en samen met het eitje een heel mooi meisje gemaakt: Melina
Owwww, lees ik er nog meer Clomidverhaaltjes bij YES!!!! Dat geeft een burger moed!!! En ik heb mijn ovulatietesten binnen (romed is het merk) en deze is voor professional use and an aid for ivf-treatment ..dus kunnen mijn clomidpilletjes hopelijk geen kwaad De mevrouw van die van Nausicaa was heel duidelijk: dat merk kon ik niet gebruiken, maar bij deze woord er met geen woord over gerept, wat ik zo in de gauwigheid zag...
(go moussiemous!!!)
Dames gefeliciteerd (en Spuulokje natuurlijk ook nog..ik schaam me diep!)
Ik ben dus wel heel blij met het mooie weer, sorry knor , Eva en ik spelen elke middag nu buiten en dat bevalt prima.
En nu gaan we lekker wandelen en ik hoop dat er snel nieuws is van mous.
quote:(owwww, god Sterre ook al vergeten, ik ban wat dat betreft een stoute tante Toot)
Op donderdag 20 maart 2003 12:23 schreef phileine het volgende:
Pfffff.... Moussy schiet eens op met nieuws.
Toot: clomid heeft als het goed is geen invloed op ovulatietesten (heb het laatst voor een vriendinnetje uitgezocht). Over die testen van Romed hoor ik altijd dat je iets meer urine moet gebruiken dan in de bijsluiter staat. (heb je die cassettes, dat je met een pipetje moet druppelen? Of zo'n ding waar je overheen moet plassen?)
Nee, ik moet druppelen: er staat alleen dat mensen met pco een verhoogde waarde kunnen hebben, maar offie dan meteen zo hoog is dat je vals-positief hebt...
(weet jij of er een pipetje bij zit? Mien got, wasda toch allemoal klein!! *brabantmodus* )
Kom op Mous, wees es thuis en doe es posten!!
quote:Lois, op www.jarig.nl kan je een verjaardagskalender aanmaken en krijg je een seintje als er iemand jarig is... diezelfde gebruiken we ook voor de Fok! crew. Weinig werk, groot plezier
Op donderdag 20 maart 2003 12:25 schreef Lois het volgende:
Ik zal vanavond even een mooie verjaardagskalender in elkaar frobelen en een apart felicitatietopic ervan maken. Dat stond al langer in de planning maar ik zal er nu even tijd voor vrij maken
quote:kan ik me ook wel weer wat bijvoorstellen, maar het doet zo'n pijn
Op donderdag 20 maart 2003 12:25 schreef Lois het volgende:
Ik ben dus wel heel blij met het mooie weer, sorry knor, Eva en ik spelen elke middag nu buiten en dat bevalt prima.
En nu gaan we lekker wandelen en ik hoop dat er snel nieuws is van mous.
die hele erge koude dagen waren een ramp, maar nu ga ik weer te veel doen vanwege het mooie weer en is het ook weer ramp met m'n gestel
hoop dat ik snel zwanger raak dat weet ik waarom ik pijn heb, dan doe ik het weer ergens voor
maar goed genoeg geklaagd voor de aankomende maanden.
we wachten verder in spanning op moussy.
Alles was goed, de gyn (ook een leuke) kon niet vinden waar het bloed vandaan is gekomen. Fijn zo'n inwendig onderzoek Kunnen ze die eendenbekken niet verwarmen? DoZo lag zoals altijd heerlijk te duimen , volgens mij komt DoZo duimend ter wereld
Na de onderzoeken en de echo kreeg ik 1 ding te horen wegwezen!! Ook deze gyn heeft weer ff naar het hoofdje en ruggetje gekeken en ook hij kon niks van een afwijking vinden
-edit- typo en de jarige kindertjes vergeten te feliciteren
Gefeliciteeeeeerd!!
[sub] Knor, bij de trekpleister hebben ze allemaal dingetjes van winnie de pooh en Lois van difrax hebben ze een leuk setje van nijntje, zal zo ff zoeken naar ene plaatje. Gevonden: http://www.difrax.nl/categorien?func=viewProduct&wid=14&mainCategory=Cadeaus&subCategory=Nijntje&difraxProduct_ID=1172&articleName=Kado%20Koffer%20Nijntje[/sub]
meiden voor het duimen
[Dit bericht is gewijzigd door moussy op 20-03-2003 12:48]
quote:IK zei het toch *opluchting verbergt*
Op donderdag 20 maart 2003 12:35 schreef moussy het volgende:
meeeeeeeeeeldt hottopic stond toch niet aan?Alles was goed, de gyn (ook een leuke) kon niet vinden waar het bloed vandaan is gekomen. Fijn zo'n inwendig onderzoek
Kunnen ze die eendenbekken niet verwarmen? DoZo lag zoals altijd heerlijk te duimen , volgens mij komt DoZo duiment ter wereld
Na de onderzoeken en de echo kreeg ik 1 ding te horen wegwezen!!
Ook deze gyn heeft weer ff naar het hoofdje en ruggetje gekeken en ook hij kon niks vane en afwijking vinden
Ik heb één keer een gyn gehad (een vrouw) die de eendenbek altijd voorverwarmde op de kachel voordat ze hem gebruikte, dat scheelt echt veel want je gaat dan ook niet direct zo spannen waardoor het inbrengen nog lastiger gaat. En drs. Papa van de pret-echo had voorverwarmde echo-gel, dat was ook wel een feest op mijn buik.
Toot: als het goed is zit er een ienemienie pipetje bij. Je moet dan gewoon wat meer druppeltjes gebruiken dan in de bijsluiter staat, anders kunnen ze vals negatief zijn. En ik heb me laten vertellen dat het beste tijdstip voor ovulatietesten tussen 10.00 's ochtends en 10.00 uur 's avonds is (in sommige bijsluiters staat iets anders).
Knor, wat naar dat het nog steeds zoveel pijn doet. Ik hoop zo voor je dat het verbetert door een volgende zwangerschap. Kan me wel voorstellen dat de pijn sowieso beter te dragen is als je het ergens voor doet. Je weet trouwens wel dat de kans op zwangerschap kleiner is als je borstvoeding geeft? Dat heeft namelijk invloed op je eisprong. Justme, weet jij daar het fijne van?
zo en nog even verder werken en dan straks de tekenaar Thé Tjong-Khing die nu op school over zijn werk staat te vertellen weer naar het station brengen
quote:zo niet dan laten we de boel hier vastzetten en ben ik er ook grotendeels vanaf.
Op donderdag 20 maart 2003 13:08 schreef phileine het volgende:
Knor, wat naar dat het nog steeds zoveel pijn doet. Ik hoop zo voor je dat het verbetert door een volgende zwangerschap.
quote:maar niet onmogelijk toch ? *wanhopig wordt* ik heb een eisprong en een redelijk regelmatige cyclus, in de vruchtbare periode doen we het vaak genoeg en braaf om de dag/ om de 2 dagen.Maar als de borstvoeding inderdaad de grote boosdoener is dan moet ik heel hard gaan nadenken wat ik wil (doorvoeden of stoppen en proberen zwanger te raken) Maar goed, die tweede heeft de wachttijd van alicia nog niet verbroken en dat geduld konden we ook opbrengen dus bij deze vast ook wel...
Je weet trouwens wel dat de kans op zwangerschap kleiner is als je borstvoeding geeft? Dat heeft namelijk invloed op je eisprong. Justme, weet jij daar het fijne van?
*gaat op onderzoek uit naar eisprongen, vruchtbaarheid en borstvoeding*
quote:Pfew, wist het zweet van het voorhoofd! Wat een heerlijk nieuws, en natuurlijk ook van het hoofdje en ruggetje!
Na de onderzoeken en de echo kreeg ik 1 ding te horen wegwezen!!Ook deze gyn heeft weer ff naar het hoofdje en ruggetje gekeken en ook hij kon niks van een afwijking vinden
quote:Oh, dat Nijntje spul is leuk!
[sub] Knor, bij de trekpleister hebben ze allemaal dingetjes van winnie de pooh en Lois van difrax hebben ze een leuk setje van nijntje, zal zo ff zoeken naar ene plaatje.
Ik had eigenlijk een klein vraagje: mag je fetakaas eten als je zwanger bent? Ik weet dat brie niet mag en 'gewone kaas' wel, maar eigenlijk weet ik niet goed welke kazen nu wel en niet mogen...
Britt en Romée van harte gefeliciteerd.
* beertje_ blijft duimen voor Catoot
Lois is het misschien een idee om deze topics ook in de lijst van oude Z & K delen te zetten??
Kinderpraatjes
[Centraal] peuter en kleuter topic
Zwangerschap & kindertjes foto topic deel 2
Zwangerschaps en kindertjes meeting 2/deel 2
En natuurlijk andere delen die ik zo niet kan vinden.
Persoonlijk raak ik een beetje de weg kwijt hier vooral als ik een paar daagjes geen tijd heb gehad.
Dinsdag wordt ik geopereerd(niets ernstigs hoor) maar kan dan een paar weken niet voor Sven zorgen. De eerste week moet ik in het ziekenhuis blijven maar wat een geregel allemaal zeg. Manlief heeft het gelukkig zo kunnen regelen met ouderschapsverlof(wel wat minder inkomen natuurlijk).
2 dagen naar het werk en één dag thuiswerken, mijn moeder vangt de overige 2 dagen op maar is ook niet echt een gezond mens anders is m'n vader de klos(die ook niet echt gezond is). Laat ik me er maar niet te druk over maken.
quote:Ook zorgen voor een kind?
Op donderdag 20 maart 2003 14:06 schreef Angel22 het volgende:
Kun je geen thuiszorg oid aanvragen voor die periode?
Ik heb zelf bij de thuiszorg (evean) gewerkt en ik weet dat ze daar ook gewone tijdelijke gezinszorg deden.
Ik heb zelf nl ook in een gezin gezeten waarvan de moeder tijdelijk was uitgeschakeld door een operatie.
Familie deed zoveel als ze konden maar dat was niet voldoende om het allemaal mee te redden. Gooi eens een balletje op zou ik zeggen.
quote:Dat gezin had twee kinderen. 1 van 2 jaar en een van 6 jaar waar ik heb gewerkt. Die hadden voor 8 weken hulp nodig en daar werkte ik twee dagen in de week en een collega van me twee dagen en dan 1 dag was de man thuis.
Op donderdag 20 maart 2003 14:13 schreef beertje_ het volgende:[..]
Ook zorgen voor een kind?
Denk dat ik weinig kans maak hier. M'n buurvrouwtje heeft een meisje van 3 en was zwanger met ernstige bekkeninstabiliteit maar kreeg geen hulp omdat ze geen mensen hadden.
Maar bedankt voor de tip
Britt en Romée, van harte gefeliciteerd!!
En Spuuglokje, -beter laat dan nooit- nog gefeliciteerd met je twee kanjers (doe nog es een foto posten, ik vin ze zo leuk!)
Knor (en wat leuk dat je zo'n cursus gaat doen misschien..)
Morgen vertrekken we voor een week richting Oostenrijkallemachtig, wat een zooi neem je mee met zo'n kleine Hubbie zou vandaag vrij zijn maar omdat de oorlog is uitgebroken moest hij onverwacht naar zijn werk (NOS) en moet hij tot vannacht 12uur werken. Dusse.. ik ben de hele dag aan het vliegen en rennen om alles in te pakken en de laatste boodschappen te doen.
Kga gauw verder!
Doeg allemaal, tot over een weekje
quote:Bedankt! Ik kan dus gerust fetakaas in de salades doen of samen met de olijven opeten
Op donderdag 20 maart 2003 14:22 schreef phileine het volgende:
-duidelijk verhaal-
verder vraag ik me ook wel eens af of rauwmelkse kaas ook nog gevaarlijk is als je het bijv. in een ovengerecht verwerkt. wordt dan de mogelijke listeria bacterie niet door die verhitting uitgeschakeld? ik heb 't tot nu toe nog niet geprobeerd hoor, maar weten jullie hier iets van?
quote:Ik durfde het niet te vragen
Op donderdag 20 maart 2003 13:08 schreef phileine het volgende:
Fijn Mous dat het allemaal goed is. Kan me voorstellen dat je even vreselijk in de stress schoot, maar wij vonden hier allemaal dat het gewoon niet mis kón zijn en ziedaar: het heeft geholpen. Kon je nu zien of het een Do of een Zo was? Of willen jullie dat deze keer niet weten?
Sweej, fijne vakantie!! En Beertje alvast heel veel sterkte met je operatie!! Ik kan me voorstellen dat je niet helemaal rustig bent , zo met een hummel om je heen. mijn moeder zei altijd; Moeders kunnen niet ziek zijn, ze had gelijk!!
* berney gunt je een gezond kindje met alles erop en eraan.
Heb je kunnen zien 'wat het is/wordt??
Niet dat het belangrijk is. .
Voornaamste is dat het goed gaat!!!
Enne Catoot blijf geloven in je droom, eens komt ie uit. Echt waar!! .
Britt en Romée, van harte gefeliciteerd dames!
En ook Wouter en Sterre alsnog van harte hoor! Deze is voor jullie
Lois, is het een idee om de verjaardagen van de oudere kids in het peuter- en kleutertopic te zetten?
Beertje, sterkte alvast als je straks uitgeschakeld bent. Ik hoop voor je dat het meevalt.
Laat d'r naar de EHBO gaan als ze het niet vertrouwt! Ik heb in mijn zwangerschap het HELLP syndroom gehad en vertrouwde het op het laatst niet meer en riep alleen nog maar dat het kind er NU uit moest.
Freek gehaald, placenta volledig aan gort. Die had geen uur meer moeten zitten......
Moraal van dit verhaal, je moedergevoel zit er zelden naast. Laat je ons even weten hoe het verder gegaan is?
Mouss! zucht van verlichting slaakt
Goed nieuws mous!
quote:Ik heb de sticky aangepast met van alles wat ik kon vinden, mocht ik nog iets vergeten zijn dan hoor ik het graag.
Op donderdag 20 maart 2003 14:01 schreef beertje_ het volgende:
Lois is het misschien een idee om deze topics ook in de lijst van oude Z & K delen te zetten??
quote:Coolbabe, ik had geloof ik in een ander topic gelezen dat jij na een curettage Clomid hebt gehad om de eisprong weer op gang te helpen. Hoe snel na de curettage heb je aan de bel getrokken, dat je niet meer ongesteld werd? En hoe lang heb je Clomid moeten slikken?
Op donderdag 20 maart 2003 10:57 schreef coolbabe het volgende:
Catootje, dit Gijsje in mijn buik hè, zit daar ook met dank aan een kuurtje Clomid![]()
Moussy, fijn dat alles goed was. Goed nieuws, zeg.
quote:Hoestie met jou eik? Hoe voel je je (als ik zo vrij mag zijn)?
Op donderdag 20 maart 2003 21:16 schreef livelink het volgende:[..]
Coolbabe, ik had geloof ik in een ander topic gelezen dat jij na een curettage Clomid hebt gehad om de eisprong weer op gang te helpen. Hoe snel na de curettage heb je aan de bel getrokken, dat je niet meer ongesteld werd? En hoe lang heb je Clomid moeten slikken?
Ik ben misschien wat ongeduldig, maar ik ben ook nog niet ongesteld geworden sinds mijn curettage en ik wil eigenlijk wel graag weer opnieuw proberen zwanger te worden, vandaar mijn interesse.Moussy, fijn dat alles goed was. Goed nieuws, zeg.
Gezien het feit dat we nu een [Centraal] peuter en kleuter topic topic hebben wilde ik dit topic graag omdopen naar Zwangerschap en babietjes en het andere topic naar dreumes,peuter en kleuter. Zo maken we een onderscheid naar leeftijd, is het misschien minder "gezellig" maar het zal wel de drukte ten goede komen denk ik.
Wat vinden jullie daarvan?
Vandaag om 11:00 uur moeten we bij de gyn zijn. Dan gaan ze proberen onze kleine te draaien.
dat optrekken is het probleem niet. Maar het geklauter op de tafel/voetenbank/stoeltjes/plantetafels/kussens/speelgoedmanden wel. Ze durft er namelijk niet vanaf, maar is ook niet zo pienter om het dan maar niet te doen. Tig keer achter elkaar laat ze ons haar kunsten zien en tig keer achter elkaar is het gillen, krijssen en ontroostbaar huilen omdat mevrouw er weer af wil. Iets waarvoor ik eigenlijk niet genoeg kracht heb om steeds te doen. Hoe leer je een kind van haar leeftijd aan hoe ze er af moet ? En als dat niet aan te leren is hoe lang duurt die fase ? Is het een fase die te overbruggen is met een hulpje hier in huis of duurt die fase te lang ?
Vreemd genoeg durft ze trouwens ook het deur/traphekje niet lostelaten als ze zich daaraan opgetrokken heeft
quote:Mwoch.. niet om over naar huis te schrijven.
Op vrijdag 21 maart 2003 07:53 schreef just me het volgende:
ET hoe is het met jou eigenlijk???
goed om mezelf denken enzo dus.
Maar nu ga ik eerst een weekendje naar Groningen Ff lekker een weekendje weg, terrasje pakken, winkelen, toeristje spelen..
Dus zondagavond op z'n vroegst zal ik wel ff uitgebreider verslag doen
quote:(allereerst lijken we wel weer in een stuitligflow te zitten!!! Iedereen succes met de buikies)
Op vrijdag 21 maart 2003 10:01 schreef E.T. het volgende:[..]
Mwoch.. niet om over naar huis te schrijven.
Sinds een paar weken gaat 't niet zo goed eigenlijk. Het leeghalen van m'n vaders huis en alles wat er bij de verkoop van dat huis komt kijken zorgt ervoor dat mijn emotionele weerstand het nivo van een grassprietje heeft.goed om mezelf denken enzo dus.
Maar nu ga ik eerst een weekendje naar Groningen
Ff lekker een weekendje weg, terrasje pakken, winkelen, toeristje spelen..
Ik kan het me zo goed voorstellen ET, ben je ook al weer aan de hormonen voor april? Want dan mocht je weer toch? Mijn hormonen zorgen ook voor allerlei neveneffecten en brengen mijn lichamelijke EN geestelijke weerbaarheid tot zo'n beetje nul. Tel daar bij op dat je je vader hebt verloren...jee, geen wonder!!! Pas goed op jezelf, ik hoop dat ik morgen beter ben, zodat ik je in persoon kan vertellen dat de beloning (een baby) voor ons ook kan zijn!!! Iig veel plezier in Grunnen (het is hier prachtig weer)
quote:Na 11 weken zat ik bij de huisarts die mij vertelde dat als ik over een half jaar nog niet ongesteld zou zijn, ik maar eens terug moest komen en dan zou hij me een kuurtje primolut geven (de lul heeft zeker nooit een kinderwens gehad
Op donderdag 20 maart 2003 21:16 schreef livelink het volgende:[..]
Coolbabe, ik had geloof ik in een ander topic gelezen dat jij na een curettage Clomid hebt gehad om de eisprong weer op gang te helpen. Hoe snel na de curettage heb je aan de bel getrokken, dat je niet meer ongesteld werd? En hoe lang heb je Clomid moeten slikken?
Ik ben misschien wat ongeduldig, maar ik ben ook nog niet ongesteld geworden sinds mijn curettage en ik wil eigenlijk wel graag weer opnieuw proberen zwanger te worden, vandaar mijn interesse.Moussy, fijn dat alles goed was. Goed nieuws, zeg.
quote:dat herken ik wel van mijn kinderen. het was voor mij inderdaad een periode van goed opletten (heeel vermoeiend) en af en toe een valpartij.
Op vrijdag 21 maart 2003 09:02 schreef Knorretje het volgende: verhaal over klimmen en klauteren
quote:ik zat dit zo te lezen en dan komt er bij mij ook weer een boel boven.
Sinds een paar weken gaat 't niet zo goed eigenlijk. Het leeghalen van m'n vaders huis en alles wat er bij de verkoop van dat huis komt kijken zorgt ervoor dat mijn emotionele weerstand het nivo van een grassprietje heeft.
Moussy ben blij dat alles goed was, kan me voorstellen dat de schrik er goed inzat.
Knorretje ik hoop dat je in aanmerking komt om de opleiding te gaan doen. Lijkt me een geweldig dankbare baan, om mensen te kunnen helpen bij problemen met borstvoeding.
Sweej, een dagje te laat maar ik hoop dat je een leuke vakantie hebt!
Jeetje is het nu stuitmaand? Ik hoop dat die kleintjes een beetje willen meewerken en gewoon lekker meedraaien als ze gedraaid worden.
Hier gaat alles gangetje. Bram is steeds meer wakker en wil dan lekker bij iemand liggen. Heerlijk hoor, even flink knuffelen.
quote:Dat René begon te klimmen en klauteren kon-mocht ik haar ook niet tillen. Ik gaf haar gewoon een handje en dan kwam ze er zelf af. Zou Alicia daar ook niet instinken?
Op vrijdag 21 maart 2003 09:02 schreef Knorretje het volgende:
optrekmonster
quote:mooi klote dus
Op vrijdag 21 maart 2003 10:17 schreef lady-wrb het volgende:
dat herken ik wel van mijn kinderen. het was voor mij inderdaad een periode van goed opletten (heeel vermoeiend) en af en toe een valpartij.
maar het is iets waar ze vanzelf uitkomen hoor. je kan honderd keer zeggen of voordoen of helpen, maar ze moeten het gewoon zelf uitvinden. het kan inderdaad een tijdje duren.
quote:
ik vind het te vergelijken met de fase dat ze wel gaan staan maar niet meer weten hoe weer te gaan zitten en dus loslaten en plat achterover vallen......
dat heeft ze hier gelukkig 7 van de 10 keer wel door. Ze bukt net zo lang tot ze met d'r hand de vloer raakt en gaat dan op de billen of op de knieen zitten. Dat had ze na mijn idee vrij snel door. dus wie weet
quote:Hoop dat ik de kracht kan vinden om dan die honderden keren te doen
ik denk dat het enige is dat je nu kunt doen is proberen te voorkomen dat ze valt. til haar gewoon niet van het ding af waar ze opgeklommen is, maar help haar naar beneden. zoals ik al zei, dat zal je waarschijnlijk honderden keren mogen doen, maar er komt een keer dat ze het zelf zal doen
(had zo gehoopt op mooie positieve geluiden, maar zie alleen maar negatieve geluiden
)
quote:alicia wil niet 1 handje ze wil er twee
Op vrijdag 21 maart 2003 11:36 schreef moussy het volgende:
Dat René begon te klimmen en klauteren kon-mocht ik haar ook niet tillen. Ik gaf haar gewoon een handje en dan kwam ze er zelf af. Zou Alicia daar ook niet instinken?
quote:Hoe is het gegaan het draaien????
Op vrijdag 21 maart 2003 08:00 schreef leviathanfd het volgende:
We zijn woensdag voor de echo geweest en de kleine ligt inderdaad in een stuit.
Het enige voordeel is dat we nu wel een foto van de echo hebben. Ook heb ik met de digicam wat foto's gemaakt:
[afbeelding]Vandaag om 11:00 uur moeten we bij de gyn zijn. Dan gaan ze proberen onze kleine te draaien.
quote:Wij hebben het Damien zelf laten uitzoeken op die leeftijd en pas als het echt niet anders kon hem eraf geholpen.
Op vrijdag 21 maart 2003 09:02 schreef Knorretje het volgende:
alicia heeft zich in een paar dagen tijd ontwikkeld tot een nog erger optrekmonstertje dan ze al was (en ik maar denken dat ze zich al voldoende optrok)dat optrekken is het probleem niet. Maar het geklauter op de tafel/voetenbank/stoeltjes/plantetafels/kussens/speelgoedmanden wel. Ze durft er namelijk niet vanaf, maar is ook niet zo pienter om het dan maar niet te doen. Tig keer achter elkaar laat ze ons haar kunsten zien en tig keer achter elkaar is het gillen, krijssen en ontroostbaar huilen omdat mevrouw er weer af wil. Iets waarvoor ik eigenlijk niet genoeg kracht heb om steeds te doen. Hoe leer je een kind van haar leeftijd aan hoe ze er af moet ? En als dat niet aan te leren is hoe lang duurt die fase ? Is het een fase die te overbruggen is met een hulpje hier in huis of duurt die fase te lang ?
Vreemd genoeg durft ze trouwens ook het deur/traphekje niet lostelaten als ze zich daaraan opgetrokken heeft
quote:Heel veel plezier!!!!!!!
Sinds een paar weken gaat 't niet zo goed eigenlijk. Het leeghalen van m'n vaders huis en alles wat er bij de verkoop van dat huis komt kijken zorgt ervoor dat mijn emotionele weerstand het nivo van een grassprietje heeft.goed om mezelf denken enzo dus.
Maar nu ga ik eerst een weekendje naar Groningen
Ff lekker een weekendje weg, terrasje pakken, winkelen, toeristje spelen..
quote:Stuitmaand en grote babies maand denk ik
Op vrijdag 21 maart 2003 11:24 schreef Karin het volgende:
Jeetje ik kijk 1 dag niet en ondanks dat het topic nu gesplitst is gaat het toch enorm hard allemaal.Moussy ben blij dat alles goed was, kan me voorstellen dat de schrik er goed inzat.
Knorretje ik hoop dat je in aanmerking komt om de opleiding te gaan doen. Lijkt me een geweldig dankbare baan, om mensen te kunnen helpen bij problemen met borstvoeding.
Sweej, een dagje te laat maar ik hoop dat je een leuke vakantie hebt!
Jeetje is het nu stuitmaand? Ik hoop dat die kleintjes een beetje willen meewerken en gewoon lekker meedraaien als ze gedraaid worden.
Hier gaat alles gangetje. Bram is steeds meer wakker en wil dan lekker bij iemand liggen. Heerlijk hoor, even flink knuffelen.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Ik wordt niet goed van deze zwangerschap.... blegh ik ben het nu echt zat.... mijn rug werkt niet mee en mijn buik ook niet echt en dan nog dat dwarspissertje wat niet goed ligt AAAAAARRRRGGGGGHHHH!!!!!!
Sorry hoor ik moest het ff kwijt.
Ik kan 's nacht niet op of om in bed alle houding doen zeer in mijn rug. Het enige wat wel redelijk ligt is plat op me rug maar dat houd ik niet langer vol dan tien minuten want dan krijg ik last van benauwdheid door de druk van ukkie....
Iemand nog tips voor me.... ik heb wel al met handdoeken enzo geprobeerd voor onder me buik als ik op mijn zij lig maar die schuiven steeds weg
quote:Hangt van je eigen vruchtbaarheid af... met Damien ben ik door de pil heen zwanger geworden (die slikte ik al zo'n 8 jaar ook ) maar ik was wel ziek geweest daarvoor en dat zou weleens de oorzaak kunnen zijn dat mijn pil verminderd werkte.
Op vrijdag 21 maart 2003 12:30 schreef Ms_Furious het volgende:
Mijn schoonzus heeft besloten zwanger te gaan worden, ze heeft ongeveer 8 á 9 jaar de pil gebruikt dus nu vroeg zij zich af in hoeverre dit invloed heeft op het zwanger worden.
Ze heeft wel eens gehoord dat het 1 á 2 jaar kon duren als je zolang aan de pil was, dus vroeg ze zich af of het waar was?
quote:Ik lag op het laatst half op mijn zij, met een kussen in mijn rug, een kussen onder mijn buik, een kussen tussen mijn benen, een kussen onder mijn voeten voor het vocht en 2 kussen onder mijn hoofd tegen maagzuur. Slapen is gewoonweg altijd lastig die laatste weekjes denk ik, ik heb helaas geen tips voor je.
Op vrijdag 21 maart 2003 12:32 schreef Angel22 het volgende:Ik kan 's nacht niet op of om in bed alle houding doen zeer in mijn rug. Het enige wat wel redelijk ligt is plat op me rug maar dat houd ik niet langer vol dan tien minuten want dan krijg ik last van benauwdheid door de druk van ukkie....
Iemand nog tips voor me.... ik heb wel al met handdoeken enzo geprobeerd voor onder me buik als ik op mijn zij lig maar die schuiven steeds weg
Ik overweeg om zo'n voedingskussen te kopen om nu het slapen wat makkelijker te maken en daarna het voeden, heeft iemand er ervaring mee? Het zijn van die dure dingen...
Ik kan niet meer echt in mijn favo houding liggen, dat was half op mijn buik half op mijn zij. Zodra mijn buik het matras raakt begint Miepie op dat punt heel theatraal te trappelen, alsof ze wil zeggen "help, weet je dan niet dat IK hier zit, ik word zo helemaal geplet!". Volgens mij loopt het wel los, maar ze maakt er een groot drama van dus dan kan ik niet meer slapen. Dus als ik jullie verhalen hoor verheug ik me al helemaal
Karin, wat klinkt dat heerlijk zo gezellig met Bram. Ben je nu de supergelukkige op de roze wolk verse moeder?
vreselijk off-topic: Lois, als er vanavond toch wordt vergaderd, kan er dan misschien ook eens iets gedaan worden aan die gruwelijke spelfout in de banner van fok-dating? Het staat zo knullig, zo prominent boven aan de pagina.
quote:Jaaaaaaaaa dat wilde ik ook nog vragen, of iemand er hier ervaring mee heeft en of dat ding bevalt. ( En ook of ik hem niet gewoon kan namaken op de naaimachine
Op vrijdag 21 maart 2003 13:15 schreef phileine het volgende:Ik overweeg om zo'n voedingskussen te kopen om nu het slapen wat makkelijker te maken en daarna het voeden, heeft iemand er ervaring mee? Het zijn van die dure dingen...
quote:Daarvoor kun je beter Jorms even mailen op jorma@fok.nl. Die gaat over de banners. Ik heb trouwens nooit goed opgelet merk ik want er is mij nooit een spelfout opgevallen.
vreselijk off-topic: Lois, als er vanavond toch wordt vergaderd, kan er dan misschien ook eens iets gedaan worden aan die gruwelijke spelfout in de banner van fok-dating? Het staat zo knullig, zo prominent boven aan de pagina.
quote:Blij dat het goedgaat met je vriendin! En blij dat het nu goed in de gaten gehouden wordt.
Op vrijdag 21 maart 2003 13:15 schreef phileine het volgende:
Karin, wat klinkt dat heerlijk zo gezellig met Bram. Ben je nu de supergelukkige op de roze wolk verse moeder?
Aan de ene kant is het idd een roze wolk, aan de andere kant maak ik me echt vreselijk veel zorgen (echt over de stomste dingen, het ene uur vraag ik me af of hij niet teveel poept, paar uur later of ie niet te weinig poept enz enz enz). En als hij langer dan een paar minuten huilt en ik krijg hem niet stil staan we met zijn tweetjes te huilen hoor. Ik vind dat zooooo zielig. Het zullen ook vast wel hormonen zijn, ik jank echt nog steeds om alles. Ondertussen hou ik het nu wel droog bij het lezen van de krant, vorige week zat ik al te janken bij de rouwadvertenties. Maar bij de tv zit ik af en toe echt te slikken. Zielige dingen worden ook niet meer gekeken. Ook moet ik vaak een keer slikken als ik Bram in zijn bedje zie liggen, of als Peet lekker tegen hem zit te kletsen als hij hem staat te verschonen en ik schiet nu ook al vol nu ik eraan denk
We genieten ook enorm met zijn drietjes. Straks als hij weer gegeten heeft (waar ik me trouwens ook weer zorgen om maak, hij blijft nu al een paar keer best lang weg) gaan we weer een rondje wandelen. We lopen te vechten wie de wagen mag duwen! Gelukkig zijn de de laatste dagen elke keer als we gingen wandelen wat buren/bekenden tegen gekomen, ik moet hem vol trots aan iedereen laten zien! Ook kwamen we gister de moeder tegen van een vrouw die naast me gelegen heeft in het ziekenhuis. Erg leuk om te horen hoe het met haar en de kleine gaat. Die is helaas 's nachts erg veel wakker, dan weet je weer dat je handen dicht mag knijpen met zo'n makkelijk ventje.
ET het weer is hier echt prachtig dus ik hoop dat dit weekendje je goed doet.
quote:Oe, danosa!! Hoeveel weken was je nu ook alweer?
Op vrijdag 21 maart 2003 13:38 schreef danosa het volgende:
Ik krijg morgen een pretecho!!!!! Ik ben helemaal hieperdepieper, heb zojuist de afspraak gemaakt. De mevrouw vroeg ook of ik wilde weten wat het was, een jongetje of meisje en toen riep ik ja en nee, jeetje ben er gewoon nog niet uit. Spannend he!ET het weer is hier echt prachtig dus ik hoop dat dit weekendje je goed doet.
quote:
Op vrijdag 21 maart 2003 13:15 schreef phileine het volgende:
Ik overweeg om zo'n voedingskussen te kopen om nu het slapen wat makkelijker te maken en daarna het voeden, heeft iemand er ervaring mee? Het zijn van die dure dingen...
Ik kan niet meer echt in mijn favo houding liggen, dat was half op mijn buik half op mijn zij. Zodra mijn buik het matras raakt begint Miepie op dat punt heel theatraal te trappelen, alsof ze wil zeggen "help, weet je dan niet dat IK hier zit, ik word zo helemaal geplet!". Volgens mij loopt het wel los, maar ze maakt er een groot drama van dus dan kan ik niet meer slapen. Dus als ik jullie verhalen hoor verheug ik me al helemaal
quote:In een woord: DOEN!!
Op vrijdag 21 maart 2003 13:19 schreef Lois het volgende:
Jaaaaaaaaa dat wilde ik ook nog vragen, of iemand er hier ervaring mee heeft en of dat ding bevalt. ( En ook of ik hem niet gewoon kan namaken op de naaimachine)
Je hebt er echt een hoop plezier van zowel in de zwangerschap als bij het voeden als voor de kleine als voor een rugpatient
Zelfmaken is totaal geen probleem, simpel, handig, (maak wel meerdere hoezen, makkelijk met verschonen als je hem gaat gebruiken bij voeden of om/onder je kleine legt. Het lekkerste is met die polysterminiballetjes vulling. vormt helemaal naar je eigen lichaam/houding en ondersteunt daar waar je graag ondersteuning wil.
Ook heb ik vrij moeten nemen, terwijl ik nog in mijn proeftijd zit.
Hopelijk gaat het allemaal goed.
Ik zag trouwens iets over grote babies? Nou, die van ons niet. Onze is aan de kleine kant (gok: 2146 gram nu). Dit was te verwachten omdat we allebei niet groot zijn (en waren).
Bo (en wij ook) heeft genoten. Heerlijk gezwommen, gewandelt, gefietst, gegeten, enz enz. Zelfs het slapen ging goed met Bo. Ben zo trots op me meissie hoe ze zich aangepast heeft. De bossen vond ze schitterend. Vooral de keien en steentjes we hebben er 3 uit haar mond moeten vissen Smorgens om half 9 gingen we verse broodjes halen en je kon merken dar ze de rust in het bos niet gewend was. Gillen dat ze deed va plezier hoor. We hadden ons eigen haantje bij ons. Elke ochtend maakte ze het hele park wakker
Toen we aankwamen konden we eerst de hele keuken verbouwen want de pannen enz stonden al snel niet waar ze wezen moesten
Nu heerlijk bewig met uitpakken en wassen enzo Maar voor herhaling vatbaar dus. Foto's stuur ik vanavond even naar iemand van wie het mag.
En mis ik nou de foto's van onze Jennifer of kijk ik niet goed? En is er nog nieuws van Dinus?
en nee geen verder nieuws van dinus, maar ja die ligt vast nog in het ziekenfabriek
en met esther hadden we ook pas na 5 dagen de foto's
quote:ben wel geen jessie, maar we hebben beiden in het zelfde kraamhotel gelegen.
Op vrijdag 21 maart 2003 16:09 schreef bixister het volgende:
jessie, vraagje: jij hebt toch iets geregeld met een zgn 'kraamhotel', klopt dat? hoe werkt dat? zijn die 'hotels' aangesloten bij de reguliere kraamzorg of is het iets losstaands?
ik kan namelijk in Utrecht nergens meer kraamzorg krijgen voor de periode dat ik uitgerekend ben, dus ik ben naarstig op zoek naar alternatieven.
Ons kraamhotel was iets losstaand. Ze waren wel aangesloten bij de thuiszorgvereniging, maar boden gegarandeerd plaats mits je ingeschreven stond bij ze. Ze konden namelijk altijd kamers bijhuren bij het naastgelegen hotel waardoor je nooit zonder kraamhulp kwam te staan. Wij hebben alletwee in het kraamhotel bij rotterdam airport gelegen maar er is inmiddels een tweede hier op zuid geopend vlak naast het stclara
linkje: http://www.kraamhotel.nl/
quote:kun je ook niet in het diakonessehuis terrecht ? of ben je voor de opening al bevallen ?
Op vrijdag 21 maart 2003 16:53 schreef bixister het volgende:
ah, tnx Knor! helaas zit zoiets niet in Utrecht of omgeving.
laat maar is alleen kortdurend geen volledige kraamzorg
quote:geen kraamzorg?? nou.. in uiterste nood
Op vrijdag 21 maart 2003 16:09 schreef bixister het volgende:
jessie, vraagje: jij hebt toch iets geregeld met een zgn 'kraamhotel', klopt dat? hoe werkt dat? zijn die 'hotels' aangesloten bij de reguliere kraamzorg of is het iets losstaands?
ik kan namelijk in Utrecht nergens meer kraamzorg krijgen voor de periode dat ik uitgerekend ben, dus ik ben naarstig op zoek naar alternatieven.
quote:
Op vrijdag 21 maart 2003 17:17 schreef just me het volgende:[..]
geen kraamzorg?? nou.. in uiterste nood
![]()
quote:nee.
hebben ook de particulieren kraamzorgbureau's geen plekje meer?
eigenlijk zou m'n verzekering het regelen, maar die stuurden ons een briefje dat zij niks voor ons konden vinden, of we zelf nog op zoek wilden gaan. desnoods familie/bekenden inschakelen dus. om die te betalen zouden we dan wel geld krijgen. hmpf. een schrale troost. maar misschien 'n extra lokkertje voor JustMe?
quote:utrecht - rotterdam is niet een hele grote afstand. In het Kraamhotel liggen wel vaker mensen van verderaf. Je kunt daar gewoon bevallen en verblijven. (mocht het medisch gezien toch niet doorgaan om daar te bevallen dan is het ziekenhuis om de hoek en wordt je daarheen getransporteerd voor de bavalling en mag je daarna weer terugkomen)
Op vrijdag 21 maart 2003 17:34 schreef bixister het volgende:
eigenlijk zou m'n verzekering het regelen, maar die stuurden ons een briefje dat zij niks voor ons konden vinden, of we zelf nog op zoek wilden gaan. desnoods familie/bekenden inschakelen dus. om die te betalen zouden we dan wel geld krijgen. hmpf. een schrale troost.
Je mag je eigen verloskundige meenemen. Kan dit niet om de een of andere reden hebben zij ook relaties met verschillende verloskundigen in de buurt die dan de bevalling kunnen begeleiden.
Je kunt ook pas na de bevalling komen, bv de dag erna (mits je je goed genoeg voelt om de afstand te overbruggen en de kleine uiteraard ook) Ghaven kan daar ook gewoon blijven slapen als ie wil, hoeft ie niet iedere dag op en neer.
quote:Hé ik ben Patrick Kluivert niet! Ik wacht wel effe.
Op vrijdag 21 maart 2003 17:41 schreef Knorretje het volgende:[..]
wordt je daarheen getransporteerd voor de bavalling
Ghaven kan daar ook gewoon blijven slapen als ie wil, hoeft ie niet iedere dag op en neer.
bixix: wat een ellende zeg dat je niks kunt krijgen. Ik ben ook nog een beetje huiverig, als het goed is is het geregeld, maar bij bij buuv zeiden ze ook op het laatste moment af (was wel een ander kraambureau). Gelukkig heb ik mijn moeder als back-up, die is kraamverzorgster geweest dus die kan altijd nog komen inspringen als het nodig is.
Karin, ik vind het nog steeds extra speciaal om jouw verhalen te lezen, omdat ik jou beschouw als mijn voorland. Toen ik de eerste keer zwanger werd, was dat gelijk met jou bijvoorbeeld, en de meesten die in dit topic voor mij moeten bevallen hebben er al minimaal eentje, dus die weten al vanalles. Dus ik volg alles wat je vertelt met enorme interesse.
quote:Waar woont ze en wat is haar uurtarief?
Op vrijdag 21 maart 2003 18:15 schreef phileine het volgende:
Gelukkig heb ik mijn moeder als back-up, die is kraamverzorgster
Capaja ik ga nu even leuke fotos zoeken en sturen
quote:die ik voor het voeden heb gebruikt was +/- 1.70 bij een omtrek van 55/60 cm. Ik heb er nogeen en die is veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel groter maar iets dunner en gebruik ik nu om te slapen.
Op vrijdag 21 maart 2003 18:15 schreef phileine het volgende:
knor, heb jij ook de afmetingen van zo'n kussen ergens? en waar kan ik die polydingesbolletjes kopen? 50 euro vind ik toch wel een hoop geld, daar maak ik het inderdaad net zo makkelijk zelf voor.
polystyreen kogeltjes gaan erin. Deze zijn nog best prijzig en op de markt verkrijgbaar. Polystyreen heeft namelijk de eigenschap warmte of koelte op te nemen en vast te houden. Heerlijk als je kleine meid er straks in ligt hoef je niet bang te zijn voor warmteverlies. Ook is het zelf wel handig bij het slapen. Het wordt niet klefferig warm zoals bij fiber vulling of schuimrubber. Ze zijn wel prijzig maar je hoeft het kussen er niet helemaal mee op te vullen, een beetje ruimte is namelijk wel handig want dan vormt ie makkelijker om je lijf heen, je zakt er dan als het ware een beetje in weg om vervolgens de steun alom te krijgen.
(het lijkt wel een verkoop praatje zo )
Tweede hands worden ze trouwens ook best veel verkocht. Even een andere hoes er om heen maken en klaar. En als je het niet vertrouwt haal je de binnenhoes ook las, flikkertje de kogeltjes ff in een bak, wast de binnenhoes en naait hem met de hand nadat je hem gevult hebt weer dicht.
edit: een alternatief is boekweit dopjes maar er was een in mijn ogen belangrijke reden waarom ik dat niet heb gebruikt maar voor de dure variant ging. weet alleen zo gauw niet meer wat.
edit 2: was ff aan het zoeken wat ze nu 2dehands kosten en kwam deze tegen: patroon en vulling voor 13,50 euro
en nog een voor 3 euro maar dan alleen het patroon
sorry voor de enorm lange linkjes
(wij hebben het patroon zelf in elkaar gefrutseld heel veel gekeken in de winkels, gevoeld uitgeprobeerd, geknooid en voila we hadden er een. Zolang je maar hoefijzervormig blijft dan komt het snel goed)
[Dit bericht is gewijzigd door Knorretje op 21-03-2003 20:26]
quote:
Op donderdag 20 maart 2003 22:13 schreef Catootje het volgende:[..]
Hoestie met jou eik? Hoe voel je je (als ik zo vrij mag zijn)?
Ik heb trouwens ook zo'n bananen-kussen gekocht. Bij de Lidl voor fl15,99. Ik zou niet meer zonder kunnen slapen. Ik heb hem gekocht omdat ik altijd het dekbed overal prop om lekker te liggen, niet eens voor de zwangere buik of een kotertje, straks mag, als ik hem kan missen DoZo er op liggen
Knorretje, mijn tip met klauteren is hetzelfde als die van Rewimo. Probeer Alicia zo snel mogelijk te leren om zich overal achteruit van af te laten glijden. Als ze dat truukje eenmaal doorheeft, werkt het voor alles (bank, bed, kussens enz..)
Coolbabe, wat een hork die huisarts . Gelukkig was je gyn wat reeeler, maar die snappen natuurlijk wel wat een kinderwens is.
Leviathanfd, ook ik ben heel benieuwd of het draaien bij jullie wel wil lukken. Het moet toch ook wel eens goed gaan, anders zouden ze het toch niet standaard blijven aanbieden, zou je zeggen.
Jessie, leuk dat je het zo naar je zin hebt gehad, weer helemaal beter?
Bixister, veel sterkte met het zoeken naar kraamzorg. Het is mij een jaar geleden nog net wel gelukt via de verzekeringsmaatschappij bij Take Good Care. Heb je die al geprobeerd? Ze hebben een kantoor in Utrecht en in Nieuwegein.
E.T. Heel veel plezier in Groningen met dit mooie weer. Lekker veel terrasjes pakken.
Angel22, sterkte met die laatste loodjes. Ik heb helaas geen tips voor je qua slapen.
Danosa, ik ben heel benieuwd naar je pretecho en vooral of je uiteindelijk toch wilt weten of het een meisje of een jongetje wordt.
Karin, heel herkenbaar allemaal.
Phileine, blij dat je vriendin zo goed geholpen is in het ziekenhuis. We klagen wel af en toe over al die gynaecologen, maar ze doen toch af en toe wel degelijk wat goeds, zie ook het verhaal van Coolbabe.
Waarschijnlijk ben ik nu toch wel weer mensen vergeten, maar dat komt omdat het hier weer zo lekker druk is. Ik hoop snel wat van Dinus te horen, want ik ben toch wel heel erg benieuwd naar haar verhaal en de foto's van Jennifer natuurlijk.
En ik klaag niet graag maar nu moet het even hoor. Nu heb ik naast de pijnlijke wond, tepelkloof, zere kuit, overal jeuk van de uitslag en het vervellen, zere handen, gesprongen lippen, darmen die weer op zijn plaats aan het borrelen zijn, algehele moeiheid, zweetaanvallen ook nog aambeien gekregen Klote staalpillen
Wat een ramp trouwens als je niet eens kan vertrouwen of er wel kraamzorg is. Juist het weer in een ritme komen in mijn eigen huis met kraamhulp vond ik erg prettig. Alhoewel zo'n kraamzorghotel ook erg aanlokkelijk klinkt.
phileine leuk om te lezen dat je mijn verhalen zo volgt
quote:Ik heb vorige week een parkeerwacht verrot gescholden...heeeeeel ordinair!
Op vrijdag 21 maart 2003 20:55 schreef moussy het volgende:
heeeeeeeeeeeelp, mn hormonen nemen me mee op sleeptouw!! Ik heb vanmiddag 4 mensen redelijk over de riedel gewerkt om een picknicktafel die 2 weken geleden €169,- was (en toen niet voorradig, maar kon ook niet te bestellen) en nu voor €199,- te koop stond... We hebben hem dus uiteindelijk voor €169,- meegekregen
quote:Pfieuw ik ben dus niet de enige
Op vrijdag 21 maart 2003 21:08 schreef Catootje het volgende:[..]
Ik heb vorige week een parkeerwacht verrot gescholden...heeeeeel ordinair!
Owww..... Karin, wat herkenbaar het niet mee willen geven van je kind!! Ik heb het nog hoor. Zolang ik dr ruik is het goed Ben blij dat je niks van trombose of zo hebt
Jessie, gaaf joh, dat je vakantie zo goed is bevallen!!
Phileine, kan je miepie niet uitputten voor je gaat slapen met een baarmoeder-wandel-vierdaagse? Van Mink hield ik wel eens een voetje vast, dan werd ie helemaal giftig en ging mn complete baarmoeder tot baarvader verbouwen
Joehoe, andere verse zwangere, nemen jullie hormonen al een loopje met je? Van René was ik ook zo fel, van Mink niet, vond ik alles wel best.. zou het dan toch een Do worden ipv een Zo ?? We hebben al een weddenschap lopen om een etentje, wij denken dat het een Do wordt
Ik heb toruwens ook al een vermoeden waar mn beetje bloed vandaan is gekomen, ja ergens bij mn baarmoeder vandaan, duh, maar ik heb die avond 2x een vreselijke hoestbui gehad, misschien is er wel een pieterig adertje gesprongen
quote:En ik een lerares van ons vanmorgen, tjees volgens ons zit ze in de penopauze wat een humeur zeg.
Op vrijdag 21 maart 2003 21:08 schreef Catootje het volgende:[..]
Ik heb vorige week een parkeerwacht verrot gescholden...heeeeeel ordinair!
badmeester ben ik al bruin ??
alle andere foto's staan in het fotodraadje hoor, komen jullie daar ook even kijken
quote:damn, die is best stevig
Op vrijdag 21 maart 2003 21:52 schreef BabyBo het volgende:
[afbeelding]badmeester ben ik al bruin ??
alle andere foto's staan in het fotodraadje hoor, komen jullie daar ook even kijken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |