quote:
Op maandag 17 maart 2003 11:54 schreef F1908 het volgende:
Als iemand topics als deze opent waarschijnlijk. Dan zit je over dat soort dingen na te denken nou dan moet je best wel saai zijn
quote:dan ben je wel saai
Op maandag 17 maart 2003 11:54 schreef vosss het volgende:
Ik ben IT-er
quote:en dat is het antwoord op de topic-vraag? Interessant. Nee, jij niet, het antwoord. Maar maakt dat jou dan ook weer interessant en dus niet saai en...help!
Ik ben IT-er
quote:Een verrassend antwoord als dit is dan weer niet saai. ja dan weet ik het ook niet meer hoor
Op maandag 17 maart 2003 11:55 schreef Isabeau het volgende:[..]
niets te doen hebben en wachten tot je vriend thuis komt is niet per definitie saai zijn. Nou ben ik wel vrij saai, maar dat is een andere discussie
saai1 (het,de ~ (m.))
1 lichte, gekeperde wollen stof => serge
saai2 (bn.)
1 weinig levendig, waarvan weinig uitgaat => vervelend, niets aan
HIHI
Best een saaie omschrijving!
Iemand kan een ander saai vinden omdat deze een rare toon heeft qua praten of gewoon niet de juiste gespreksstof heeft of iets anders.
Iemand anders kan dan weer die persoon heel interessant vinden, omdat deze meer in zijn straatje ligt. Dus saai is een mening!
quote:Ik ben vrij weinig levendig als ik achter fok zit te zitten
Op maandag 17 maart 2003 12:01 schreef Suzanna het volgende:
saai1 (het,de ~ (m.))1 lichte, gekeperde wollen stof => serge
saai2 (bn.)1 weinig levendig, waarvan weinig uitgaat => vervelend, niets aan
(verder associeer ik mezelf niet met gekeperde wollen stof)
quote:Je opende waarschijnlijk dit topic met de intensie er achter te komen of je zelf saai bent of niet ... ex vriendin denkt ook dat ze saai is, maar dat komt omdat ik dat juist niet ben en ze zich met mij vergelijkt ... want ze is niet saai.
Op maandag 17 maart 2003 12:02 schreef Isabeau het volgende:[..]
Ik ben vrij weinig levendig als ik achter fok zit te zitten
Dus toch saai.(verder associeer ik mezelf niet met gekeperde wollen stof)
quote:Nee, zo saai zijn we nou (in jouw ogen).
Op maandag 17 maart 2003 12:15 schreef Abbadon het volgende:
weten jullie nou echt niets beters om over te discussieren?
quote:Je bedoelt van die lui die overdreven populair lopen te doen en dergelijke? Mensen die alles aangrijpen als het op uitstapjes en dergelijke aankomt? Ja, dat soort lui zijn eigenlijk best wel saai.
Op maandag 17 maart 2003 12:07 schreef Schorpioen het volgende:
Mensen die door andere mensen heel gezellig en interessant worden gevonden, vind ik soms doodsaai, of omgekeerd. Het hangt dus maar van de persoon af; ik ben saai in de ogen van sommige mensen, in de ogen van anderen ben ik het absoluut niet.
quote:als je jezelf en anderen nooit meer verrast (en dus vast zit in een totaalvoorspelbaar patroon van gedragingen) zoals ondergetekende
Op maandag 17 maart 2003 12:18 schreef Troel het volgende:
Tja, saai...Daar moet je Bosbeetle voor vragen
bosbeetle
quote:Laten we een wedstrijd theezakjes in de prullenbak gooien doen!
Op maandag 17 maart 2003 12:40 schreef sebaz het volgende:
Zullen we met zijn allen rondjes gaan draaien in onze burostoel?
quote:
Ik ben IT-er
Saai hoor, it moet niets van IT hebben.
Oh..enneh deze past beter in R&P.
[Dit bericht is gewijzigd door Bluezz op 17-03-2003 13:32]
Van die supergemiddelde, extreem stabiele mensen zonder uitspattingen, die alles (zowel gedrag, smaak als uiterlijk) keurig correct volgens de sociale regeltjes doen, op het griezelige af. En daarmee nooit iemand voor het hoofd zullen stoten. Weinig creativiteit, weinig 'eigens', nooit een wat heftiger emotie laten zien (zowel huilen als uitbundig lachen), altijd even meegaand, enzovoort. Kortom,
Ik ben niet zo dol op zo'n soort van 'levende robot'.
quote:En die mensen kunnen juist uitermate interessant zijn!
Op maandag 17 maart 2003 21:14 schreef postinggirl het volgende:
Wat ik persoonlijk pas echt saaie personen vind?Van die supergemiddelde, extreem stabiele mensen zonder uitspattingen, die alles (zowel gedrag, smaak als uiterlijk) keurig correct volgens de sociale regeltjes doen, op het griezelige af. En daarmee nooit iemand voor het hoofd zullen stoten. Weinig creativiteit, weinig 'eigens', nooit een wat heftiger emotie laten zien (zowel huilen als uitbundig lachen), altijd even meegaand, enzovoort. Kortom,
![]()
Ik ben niet zo dol op zo'n soort van 'levende robot'.
quote:Persoonlijk vind ik het niets met R&P te doen. Denk dat GC toch de juiste plek ervoor was.
Op maandag 17 maart 2003 13:26 schreef Bluezz het volgende:
Ik geloof niet in saai.
Het heeft te maken met de wisselwerking tussen mensen, of er gespreksstof is.
Wat Vork zei eigenlijkOh..enneh deze past beter in R&P.
Wanneer iemand saai is? Wanneer hij/zij jou niet weet te prikkelen. Dat kan dus een momentopname zijn, maar dat kan uiteindelijk ook een compleet plaatje zijn. Terwijl die persoon bij iemand anders totaal niet saai is.
De wereld vindt mij saai, en ik vind de wereld saai.
But loving every minute of it!
quote:
Op dinsdag 18 maart 2003 00:36 schreef Argento het volgende:
Ik ben dan wel geen IT-er (god bewaar me zeg....), maar ik ga nooit uit, drink geen alcohol (lust ik niet), rook niet, heb welgeteld 1 vriend die ik 1 of 2 keer per jaar zie en een wonderschoon meisje als vriendin waarmee ik tot mijn volle tevredenheid, zij het nogal huisje-boompje-beestje samenwoon. Mijn baan speelt zich in kantoorsfeer af. Ik werk ruim 40 uur per week. Als ik mijn baas moet geloven doe ik mijn werk tot volle tevredenheid. Ik heb ook geen klachten. Ik heb geen lease-auto maar een krampachtig bijeen gespaarde Punto uit 1994 (my pride and joy) die ik op gezette tijden (2 keer per jaar) ook nog ns was. Ik heb geen geestelijke problemen, noch ben ik in het bezit van enige lichamelijk handicap. Afgezien van de cosmetische variant daarvan. Ik heb een uitstekend contact met mijn ouders, mijn zus, haar echtgenoot en hun pasgeboren baby (ok, die laatste is nog een beetje bang voor mij, maar dat komt wel goed). Ik kan niet wachten tot het kleintje oud genoeg is om mee te nemen naar de dierentuin. Met mijn schoonouders kan ik ook wel door 1 deur. Zelf woon ik in een onooglijk flatje in een onoogelijke buurt in een onooglijke wijk van een onopvallende stad in ons toch al niet zo spectaculaire landje. Het meest onruststokende wat in ons anderszins volledig onopvallende flatje wil gebeuren, is als de katten (een drietal) het op hun heupen hebben. Doorgaans liggen zij echter nogal versufd voor zich uit te staren, zoals het een fatsoenlijke kat betaamt. Zaterdag is boodschappendag en poetsdag. Ik ga 1 keer per maand naar de kapper. Liefst op zaterdagochtend zodat die dag niet helemaal naar de knoppen is. Ik neem zonder morren mijn plaats in de kassarij van Aldi of AH in. Zondag is rustdag of als het echt niet anders kan (schoon)familiedag.De wereld vindt mij saai, en ik vind de wereld saai.
Mensen die gewoon tevreden zijn zonder zich druk te maken of de buitenwereld hen wel hip vindt...
Goed, tips om saaiheid tegen te gaan, pas je een beetje aan om ongemakkelijke stiltes te voorkomen, blijf open voor suggestie en als je het echt niet meer weet.. Cliche's zijn er om gebruikt te worden...
Lekker weertje he ;-)
RD
quote:Wat of wie voor de ene saai is, is spannend voor een ander...
Op maandag 17 maart 2003 11:53 schreef Isabeau het volgende:
Ik was dit IT'ers zijn saaie mensen topic aan het doorlezen en vroeg me ineens af wat precies saaiheid dan wel niet is. Dat verschilt toch per persoon? Ik kan bijvoorbeeld heel anders zijn bij verschillende personen. Sommige mensen maken me heel vrolijk en praatgraag en bij andere mensen ben ik heel stil en heb ik ze écht niks te zeggen ("wat een mooi weer hé, de laatste tijd?"). Dus wanneer kun je iemand het etiket Saai opplakken?
Gelukkig is de "definitie" voor ieder verschillend... anders zou het een saaie wereld zijn...
my 2 cents
quote:Eenieder is dus zo saai als dat hij of zij dat zelf ziet! Het maakt geen f*ck uit wat je allemaal wel of niet doet, het gaat erom hoe je het beleeft!
Op dinsdag 18 maart 2003 00:36 schreef Argento het volgende:
Ik ben dan wel geen IT-er (god bewaar me zeg....), maar ik ga nooit uit, drink geen alcohol (lust ik niet), rook niet, heb welgeteld 1 vriend die ik 1 of 2 keer per jaar zie*knip*
De wereld vindt mij saai, en ik vind de wereld saai.
quote:Deze vraag stel ik me ook altijd af
Op maandag 17 maart 2003 11:53 schreef Isabeau het volgende:
Sommige mensen maken me heel vrolijk en praatgraag en bij andere mensen ben ik heel stil en heb ik ze écht niks te zeggen ("wat een mooi weer hé, de laatste tijd?"). Dus wanneer kun je iemand het etiket Saai opplakken?
Dat is pas Saai
quote:Dat vind jij saai, maar dat kan een ander dus niet saai vinden maar erg interessant
Op donderdag 20 maart 2003 20:11 schreef Aneurism het volgende:
Iemand die nooit neukt, nooit naar feestjes gaat en nog nooit een relatie heeft gehad mede dankzij zijn obsesie voor het sparen van postzegels uit timboektoe.Dat is pas Saai
quote:Ik zou zelfmoord plegen als ik in zo'n leven terecht zou komen...
Op donderdag 20 maart 2003 20:44 schreef juss het volgende:[..]
Dat vind jij saai, maar dat kan een ander dus niet saai vinden maar erg interessant
.
En mensen die geen gesprek beginnen, die op elke vraag een zo kort mogelijk antwoord geven en vervolgens niets terugzeggen maar in plaats daarvan een beetje appelig voor zich uit gaan staren.
quote:Misschien doen ze dat wel omdat ze jou saai vinden
Op donderdag 20 maart 2003 21:19 schreef Roellio het volgende:
En mensen die geen gesprek beginnen, die op elke vraag een zo kort mogelijk antwoord geven en vervolgens niets terugzeggen maar in plaats daarvan een beetje appelig voor zich uit gaan staren.
Ik kan mensen echt niet uitstaan als je ze "meningen" hoort spuien die exact gelijk zijn aan meningen van anderen. En als je ze vraagt om die mening eens uit te leggen, ze eigenlijk geen goed antwoord hebben.
Hetzelfde geldt voor de mensen die stil in de hoek zitten, en nooit eens durven te zeggen als iets ze niet aanstaat. Ik heb soms echt de neiging om die mensen eens door elkaar te schudden om te kijken of ze nog leven
just my 2 cents
quote:De kans dat iemand met zeer beperkte interesses saai is, is dan ook tamelijk groot.
Op maandag 17 maart 2003 12:18 schreef TimMer1981 het volgende:
Saaie mensen zijn mensen met wie je geen interesses deelt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |