abonnement Unibet Coolblue
pi_24445938
ik bedoelde 'aan je zitten te trekken' ook overdrachtelijk

We hebben al genoten van de boeking van het eerste hotel (de eerste dagen boeken we maar even vooruit). Vol, nog eens vragen, vol, nog eens vragen, etc. etc., na tien keer vragen is er opeens een kamer, wat zeg ik, meerdere kamers

Anyway de route zal iets van dit worden:
Delhi - Mondawa - Jaipur - Kota/Bundi - Udaipur - Jodhpur - Jaisalmer - Bikaner (?) - Haridwar/Risikesh (ja, 25 uur met de trein ) - Delhi

Veel zin in, en we hebben het idee dat 6 weken nu al veel te kort is. Ik denk dan ook dat het reisschema nog wel wat ingekort gaat worden. De afstanden zijn inmens (ondanks dat het maar een relatief klein stukje India is).

Ow, KNAK, waarschijnlijk weet jij dat. We hebben hier nog oude rupees liggen (die zonder beeltenis van Gandhi). Worden die nog normaal geaccepteerd?
pi_24520142
tvp
pi_24538240
ik ben wat verder aan het kijken gegaan, op andere sites en heb oa collega's gesproken de volgende zaken over een india vakantie zijn blijven hangen inmiddels.... :

Het land is zo ongelovelijk
ongelovelijk: vies, onaardige mensen, opdringerige mensen, verbijsterend, vermoeiend, mooi etc etc
Je wordt er minstens 1 week ziek, je verliest minstens 10 kg
aankomen op new Delhi is af te raden, 50 van die indieres om je heen die je ergens naar toe brengen
je word continu bedondert
als india je eerste azie ervaring is, niet doen!


Hoe denken jullie hierover?
  donderdag 13 januari 2005 @ 22:06:49 #254
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_24552162
neejoh! India is wel apart en druk, maar zeker niet zo erg als jij het schetst! India viel mij juist reuze mee! Veel beter georganiseerd als ik dacht en taci's en riksjas zijn hardstikke veilig,.. je moet niet met de eerste de beste sjaggeraar meelopen natuurlijk en weet waar je heen moet als je op delhi aankomt en pak een officiele taxi naar je eerste hotel... Het internationale vliegveld van Delhi zelf is hardstikke veilig en modern, dus op het vliegveld zelf kun je je eerst nog rustig orienteren en om je heen kijken voor je een taxi pakt! die verhalen zijn echt onzin!

Als je daar loopt doe je net of je er al duizend keer geweest bent en weet van tevoren wat een taxi ongeveer moet kosten en weet hoe je hotel en de straat heet. dan loop je in stevige ,vastberaden pas naar een officiele taxi en zegt waar jeheen moet en spreekt dudelijk een prijs af en alles is oke..

Overdags kan je zowiezo al niks gebeuren in delhi, behalve misschien een verkeersongeluk.

Je moet niet al die verhalen geloven, mensen overdrijven graag.. Ik had die verhalen ook gehoord, maar India viel me echt 100% mee!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_24552987
ik wil er wel es met je over kletsen via msn, als je dat wil, wil je mij ff mailen denn?
pi_24590209
goed, ik heb het hele topic doorgeworsteld...aangezien het topic al 2 jr loopt, werken helaas niet alle links meer...maar wel wat vraagjes:
wat neem je mee tegen de (bijna onherroeppelijke) ziekte?
Vega eten is geen probleem?
Treinticketboeken.... zeggen ze niet dat alles vol is? Zo ja, hoe dit te voorkomen/omzeilen?
Waar hebben jullie geslapen?
Geld pinnen, kan dit met postbankpas?
Wat is het vermoedelijke dagbudget anno 2005?
ennuhhh hoe zittut met slangen

ik blijf ws in het noordelijk gedeelte van India....
ik heb veel van de bezienswaardigheden en doorlopen routes opgeschreven om binnenkort mijn eigen route uit te kunnen stippelen....
mochten jullie nog ideeen tips hebben.... ik ga ws van half aug, tot net iets voor half sept....

groetjes!
pi_24590303
ps als ik om 03.00 land.... waar kan ik dan beste heen gaan?
  zondag 16 januari 2005 @ 10:06:59 #258
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_24593631
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 23:57 schreef Babbelzz het volgende:
goed, ik heb het hele topic doorgeworsteld...aangezien het topic al 2 jr loopt, werken helaas niet alle links meer...maar wel wat vraagjes:
wat neem je mee tegen de (bijna onherroeppelijke) ziekte?

>wat ik altijd meeneem op vakantie, anti diaree pillen, steriele naalden, plijsters, jodium, asperine, noodverband, ORS en evt preventief anti malaria.

Vega eten is geen probleem?

>Mits je van curries houdt is India een ideaal vega land

Treinticketboeken.... zeggen ze niet dat alles vol is? Zo ja, hoe dit te voorkomen/omzeilen?
Waar hebben jullie geslapen?

>nee, je kan gewoon bij een officiele ticketbooth kaartjes kopen, loop gewoon naar het ticket office op het station en koop een kaartje (bij voorkeur 2e klasse!) Op mijn reis lieten we het doen door iemand en het Engelse meisje waar ik mee heb opgetrokken liet het vaak doen via iemand van het hotel. puur om tijd te sparen) Maar niks om je druk over te maken, voor de beste adviezen over dit soort dngen en vooral over slaapplaatsen , koop de lonelyplanet van india (er is zelfs een speciale van noord-india) en daar staat heel veel in! vooral wat betreft het zoeken van accomodaties onmisbaar.

Geld pinnen, kan dit met postbankpas?

>In de grote steden wel, maar neem voor de zekerheid altijd een creditkaart(bij voorkeur VISA) mee en wat contanten.. (doe ik ook altijd, stop ik dan op verschillende plaatsen, zodat je , als je bestilen of beroofd wordt nooit alles kwijt bent)

Wat is het vermoedelijke dagbudget anno 2005?

het ligt er heel erg aan wat je gaat doen en hoeveel ongemak je kan verdragen, ook hier biedt de LP uitkomst. Ik denk zelf dat je voor 30 euro per dag een eind moet kunnen komen als je geen hoge esen stelt aan de accomodatie en eten.


ennuhhh hoe zittut met slangen

>geen enkele slang gezien in India

ik blijf ws in het noordelijk gedeelte van India....
ik heb veel van de bezienswaardigheden en doorlopen routes opgeschreven om binnenkort mijn eigen route uit te kunnen stippelen....
mochten jullie nog ideeen tips hebben.... ik ga ws van half aug, tot net iets voor half sept....

groetjes!

>veel plezier en denk dus vooral aan die Lonely planet!


[ Bericht 2% gewijzigd door BloodhoundFromHell op 16-01-2005 10:17:36 ]
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zondag 16 januari 2005 @ 10:19:53 #259
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_24593725
misschien kan je KNAK meeten, onze India'se fokker, die woont tenslotte in India, ik had hem net gemist omdat ie in NL was toen.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_24597456
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 02:42 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Anyway de route zal iets van dit worden:
Delhi - Mondawa - Jaipur - Kota/Bundi - Udaipur - Jodhpur - Jaisalmer - Bikaner (?) - Haridwar/Risikesh (ja, 25 uur met de trein ) - Delhi

Veel zin in, en we hebben het idee dat 6 weken nu al veel te kort is. Ik denk dan ook dat het reisschema nog wel wat ingekort gaat worden. De afstanden zijn inmens (ondanks dat het maar een relatief klein stukje India is).
Je reist dus eigenlijk vooral door Rajasthan? Mondawa en Koti ken ik niet, maar plaatsen als Jaipur, Udaipur, Jodhpur, Jaisalmer en Bikaner lijken me een beetje hetzelfde soort plaatsen. Als je daar 6 weken voor uittrekt kun je best rustig aan doen.
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 23:49 schreef Babbelzz het volgende:
ik ben wat verder aan het kijken gegaan, op andere sites en heb oa collega's gesproken de volgende zaken over een india vakantie zijn blijven hangen inmiddels.... :

Het land is zo ongelovelijk
ongelovelijk: vies, onaardige mensen, opdringerige mensen, verbijsterend, vermoeiend, mooi etc etc
Je wordt er minstens 1 week ziek, je verliest minstens 10 kg
aankomen op new Delhi is af te raden, 50 van die indieres om je heen die je ergens naar toe brengen
je word continu bedondert
als india je eerste azie ervaring is, niet doen!

Hoe denken jullie hierover?
Dik overdreven. Gewoon goed voorbereiden en dan is er niks aan de hand.
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 23:57 schreef Babbelzz het volgende:
goed, ik heb het hele topic doorgeworsteld...aangezien het topic al 2 jr loopt, werken helaas niet alle links meer...maar wel wat vraagjes:
wat neem je mee tegen de (bijna onherroeppelijke) ziekte?
Een goede voorbereiding is het belangrijkst. Weet wat je wel en niet moet eten en drinken. Ondanks dat kun je ziek worden door het weer (en de airco) en omdat je druk bezig bent. Neem in ieder geval anti-diarree middelen en laxeer middelen mee (voor als je teveel anti-diarree inneemt).
quote:
Vega eten is geen probleem?
Nee, maar als je alleen in de hotelrestaurants gaat eten kan het wat eentonig worden. Zoek dan een vegetarisch restaurant op. Wel opletten dat je genoeg groenten binnenkrijgt, vaak krijg je niet zoveel.
quote:
Waar hebben jullie geslapen?
Vier-sterren hotels meestal.
quote:
Geld pinnen, kan dit met postbankpas?
Ondersteunt de Postbankpas ook Maestro (zoals de ABN)? Dan kun je in een aantal banken pinnen (niet in allemaal).
quote:
Wat is het vermoedelijke dagbudget anno 2005?
Hangt ervanaf wat je doet natuurlijk.
quote:
ennuhhh hoe zittut met slangen
Als je in de steden blijft kom je behalve koeien, honden, varkens, kippen, geiten, olifanten en kamelen geen andere dieren tegen. Qua insecten zijn er alleen veel vliegen en een enkele kakkerlak (hangt er natuurlijk af waar je zit).
pi_24601936
http://www.rtl.nl/reizen/yorintravel/bestemmingen/india_2.xml

naast info ook tv uitzendingen terug te kijken van yorintravel, erg leuk!
pi_24602578
@BHFH is visa beter dan mastercard? Ik stel gemiddelde eisen denk ik aan hotel en eten, ik hoef geen luxe. is die 30 euro incl treinreis ofzo?
@VAK ook bedankt voor de tips! Postbank doet ook Maestro

Is een reisklamboe (bestaan die?) noodzakelijk?
  maandag 17 januari 2005 @ 07:45:29 #263
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_24608151
visa is veel beter geaccepteerd doorgaans.. weet ik niet meer zeker of mastercard nou wel of niet in inda bekend is, maar visa zowiezo. Hoeveel je kwijt bent ligt er heel erg aan wat je wilt doen! De trein is niet duur en als je over je budget heen raakt kun je altijd nog 3e klasse nemen om te besparen (al zou ik dat niet aanraden)

Ik heb geen klamboe gebruikt in India, weinig insecten gezien. Hej, leuk linkje, ik wist niet dat je die afl kon kijken op internet (heb geen nl commerciele zenders hier).
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  maandag 17 januari 2005 @ 10:35:30 #264
24329 KNAK
ff w88,......
pi_24609523
quote:
als india je eerste azie ervaring is, niet doen!
Waarom niet? das toch leuk . een lekkere cultuurshock! dan blijft het lekker goed in je geheugen staan , en , het is heus zo slecht nog niet... na een aantal dagen raak je er al aan gewend.
quote:
Ow, KNAK, waarschijnlijk weet jij dat. We hebben hier nog oude rupees liggen (die zonder beeltenis van Gandhi). Worden die nog normaal geaccepteerd?
Ja, deze kan je nog gebruiken.


India is niet zo onderontwikkeld zoals vele mensen denken
Je kan gewoon pinnen, er zijn redelijke en dure hotels in elke grote stad en om de zoveel kilometer heb je een pharmacy shop waar je veel medicijnen zonder papiertje kan ophalen

De mensenmassa die op je af komt om geld aan je te verdienen... dat zal in het begin wel een beetje naar en chaotisch overkomen maar als je gewoon stug blijft en er een lolletje van maakt en meerdere chauffeurs in je onderhandelingen betrekt kan het altijd leuk worden en uiteraard gaat de prijs dan lekker omlaag... want uiteindelijk willen ze je toch vervoeren

Voor mij is het wat anders, ik stap in, ik zeg: knal de meter aan en ik vertel hoe je gaat rijden

Ik betaal dan ook geen rupee meer dan de lokale medemens.. en dat vinden de chauffeurs echt niet leuk

Mocht iemand via msn wat info willen hebben:
(fok-user-name)ker2@hotmail.com



[ Bericht 4% gewijzigd door KNAK op 17-01-2005 11:10:30 ]
Mai pben rai~!
  maandag 17 januari 2005 @ 10:44:20 #265
24329 KNAK
ff w88,......
pi_24609646
Mastercard werkt hier
Visa/Visa electron, weet ik veel wat nog meer
Dr zijn ook vele banken, ING,. HDFC, UDI, ICICI.. etc etc... meer dan je in Nederland hebt
Je kan dus makkelijk pinnen

Ik heb nog een oude Fortis bankpas , voor 2 Euro per transactie kan ik hier rupees pinnen

[ Bericht 16% gewijzigd door KNAK op 17-01-2005 10:57:18 ]
Mai pben rai~!
  dinsdag 18 januari 2005 @ 23:50:29 #266
112269 Mae-Lena
The Feminin Touch!
pi_24631493
Hoi,
toevallig, via via hier op deze thread terechtgekomen en wou toch ff ook een korte reactie geven. Deze reactie hoofdzakelijk relevant voor budgetreizigers die willen reizen en leven met de plaatselijke bevolking, irrelevant voor de ‘guided tours’. Mijn eerste Aziëreis was India en gelukkig had ik een 'ervaren' persoon bij. Ondertussen heb ik al wat meer Azië ervaring (Indonesie, Laos, Thailand en dus India) en eerlijk gezegd, India alleen als onervaren reiziger zou ik toch afraden, in gezelschap van mensen die al in Azie op reis geweest zijn, no problem. Alles hangt natuurlijk ook af van het soort persoon dat je zelf bent. Thailand en Indonesie zijn een makkie, Laos ook zolang je op de toeristische route blijft. Het moeilijkste is om te leren onderhandelen, dat kunnen wij niet meer, maar dat leer je heel snel, de juiste info te pakken te krijgen, en het juiste voedsel (hygienisch/gezond) binnen te krijgen. Het belangrijkste is om ogen in je kop te hebben en je gewoon niet te laten bedonderen. Be relaxed, er zal veel tegenvallen, maar als je relaxed bent, valt er altijd een oplossing uit de bus, uiteindelijk ben jij diegene met het geld, dus in nood, no worries. Laat het allemaal maar op je afkomen, maar zorg dat je stevig staat, want de klap zou wel eens hard kunnen zijn, maar eens die eerste klap voorbij is, is India een grandioos land. En zoals anderen hier al gezegd hebben, het is idd veel minder archaisch dan velen denken. Het is arm, maar daarom zeker niet onderontwikkeld. Integendeel!

India is natuurlijk een ongelooflijk groot land. Zelf heb ik een stuk van het zuiden tot midden India gedaan en dat valt goed mee, als ik dit vergelijk met de verhalen die ik hoor van mensen die het noorden gedaan hebben. In het Zuiden heb ik geen mensen op straat zien sterven van honger en uitputting, alles leek er relatief ok te zijn op sociaal en economisch vlak. Het Noorden daarentegen zou op een aantal punten zeer schrijnend zijn en dat heeft ook zijn weerslag op het (emotioneel) comfort van de reiziger, afhankelijk van die zijn instelling. Als je wil luilekkeren, dan moet je in oa Goa zijn. Maar dat kan je op veel plaatsen in de wereld ...

India is zeker een must als je een beetje openminded bent en interesse hebt in de Aziatische cultuur. Bereid je wel goed voor, en vooral TIJD, ongelooflijk veel TIJD voorzien... je zal wel zien waarom, het leven heeft in India een andere definitie ... zoals zovele dingen ...

India heeft mijn kijk op de wereld veranderd.

Veel succes!
Taste Ma-yZ ... Can You Sense It?
  woensdag 19 januari 2005 @ 12:33:09 #267
24329 KNAK
ff w88,......
pi_24639291
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 23:50 schreef Mae-Lena het volgende:

India heeft mijn kijk op de wereld veranderd.
...en dan ben je er alleen maar toerist, je weet dat je vakantie stopt en dat je dan weer teruggaat

Kan je je voorstellen wat het met je doet als er al 4 jaar zit
Ik leer er wel van ja.
Mai pben rai~!
  FOK!fotograaf maandag 31 januari 2005 @ 08:36:51 #268
17893 Forno
pi_24845953
Mereltje en ik zitten momenteel 4 weken in India (nu in Bombay onder het Sea Shore Guesthouse). Morgen vertrekken we naar Goa. We zijn nu in Delhi - agra - Jaipur - Pushkar - Udaipur - Ahmedabad en Bombay geweest. En laat je niet wijsmaken dat de cultuurshock "wel mee valt" het is een gigantische shock. Als je dat ontkent ben je of alleen in touristen-enclaves geweest of met een grote groep of hebben giant oogkleppen op (of hebben al veel meer reiservaring). Door gewenning zullen de eerste dagen snel worden vergeten, maar als groentje uit het westen ontkom je er niet aan haha. Just go there!!

Heeft iemand al de boeken van V.S. Naipaul aangeraden? Zo niet, dan bij deze. Deze man uit Trinidad met roots in India weet de bevolking uiterst diepgaand te omschrijven. Ben nu het boek 'A Million Mutiny's Now' aan het lezen. Interviews met mensen uit diverse lagen van de bevolking.

Het meest dat me verbaasde is de honger naar kennis en rijkdom (status) van de mensen. Buiten de armoede is de welvaart voor veel Indiers rap stijgende. Men onderkent de problemen en wil ze hard aanpakken (watervoorzieningen, wegen, armoede etcetera), maar dat kost - volgens enkele Indiers die ik heb gesproken - nog minimaal 20 a 30 jaar. Het land is simpelweg te groot om dat sneller te doen. Als je ziet hoe ze een weg aanleggen begrijp je het haha. Steentje voor steentje met vele handen. En de corruptie natuurlijk die alles vertraagd.

We reizen nog 2 maanden door India richting varanassi en darjeemling, vanuit Sikkim naar Nepal en hopelijk via Tibet naar China! Heeft iemand ervaring met airtravel vanuit Lhasa (Tibet) naar China? Ik las dat de weg tussen Lhasa en China niet echt begaanbaar is?
pi_24853328
Hai Forno,
bedankt weer voor je reactie, en ook dat het echt een enorme cultuurshock is. het word mijn eerste azie ervaring en bereid me op van alles voor wat ik me nu toch niet kan voorstellen. Ik ga een week of 4 naar india en blijf in het noorden. de boeken die jij aanraadt heb ik niet eerder gehoord.
Leuke/nuttige info geef je, schetst ws slechts een beeld....

ik weet niets over de weg naar China, maar wie weet komt door mijn reactie dit topic weer voor iemand anders in beeld...
Ik weet wel dat BHFH naar Nepal gereisd is, maar hoe toen verder? vlgs mij is hij via de hoofdstand Kathmandu naar huis gegaan.?
pi_24868804
quote:
Op maandag 31 januari 2005 08:36 schreef Forno het volgende:
En laat je niet wijsmaken dat de cultuurshock "wel mee valt" het is een gigantische shock. Als je dat ontkent ben je of alleen in touristen-enclaves geweest of met een grote groep of hebben giant oogkleppen op (of hebben al veel meer reiservaring).
En natuurlijk kan niemand een andere ervaring hebben dan jij?

Naipaul's boeken heb ik zelf nooit gelezen. Wel moet je je realiseren dat zijn boeken over India al vrij oud zijn (jaren '70, '80 geloof ik). Er zijn intussen al een aantal dingen veranderd (zo vindt hij Indiërs tegenwoordig intellectueel genoeg om zijn boeken te kunnen begrijpen).
quote:
We reizen nog 2 maanden door India richting varanassi en darjeemling, vanuit Sikkim naar Nepal en hopelijk via Tibet naar China!
Ga je bij Darjeeling ook met de befaamde "Toy Train"? Zijn de extra visa's voor het noord-oosten en Sikkim trouwens makkelijk te regelen?

[ Bericht 7% gewijzigd door VAK op 01-02-2005 19:58:45 ]
  dinsdag 1 februari 2005 @ 19:54:36 #271
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_24868905
Nieuws uit Nepal al gelezen Forno? Je kan er op het moment niet heen dus! Koning Nepal grijpt de macht, grenzen op slot!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_24876214
Dag dag,

Mocht je het nog niet weten, dan nu wel :-)

Ik heb zojuist een ticket geboekt voor mijn vakantie.
4 weken (alleen) rondtrekken in India, en wel van 21 augustus tot 18 september dit jaar...
Ik ga verblijven in Noord India en heb nog in overweging of ik naar Nepal zal gaan voor 1 of meerdere dagen....In ieder geval ga ik via Delhi, naar Agra, Varanasi, Jaipur...

Cultuurshock is me aan alle kanten verzekerd....
Mocht je iemand kennen, die er al geweest is en nog praktische tips (zoals bv deurstopper, voor in de hotels achter je kamerdeur, anders komt iedereen maar binnen), hou ik me van harte aanbevolen!

groet,
Babblezz
pi_24876222
nu ik topic BHFH lees, denk ik: ik zie het wel ff

Nepal dan
  woensdag 2 februari 2005 @ 07:41:59 #274
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_24877568
misschien kun je wel naar Chitwan tzt , dat is immers ver van alle probleem gebieden en erg de moeite waard!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  woensdag 2 februari 2005 @ 07:48:12 #275
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_24877585
als je waardevolle spullen in een kluisje legt, zorg er dan voor dat het iets is waaraan je kan zien als het open is geweest (een zakje met een hangslot oid) Het gebeuren dat creditcards worden omgewisseld bijvoorbeeld. Geef verder creditcards nooit af, maar blijf er altijd bij als je ze gebruikt. (een hangslot kan trouwens altijd handig zijn om mee te nemen) een wig voor de deur als je ergens moet slapen waar je het niet vertrouwt kan ook handig zijn (en kost niks geen ruimte) Verder een zaklamp! (het liefst zon hele kleine maglight die in je zak kan) Stroom valt vaak uit en kan erg handig zijn.

Stop je geld op verschillende plekken op je lichaam (en gebruik geen dikke portemonnee ofzo) , zodat je als je beroofd wordt altijd nog de trein kan nemen richting ambassade oid. Loop niet te koop met dure spullen, pas op in welke taxi dat je stapt en zorg voor kleine coupuresd (taxichauffeurs kunnen nooit wisselen) ,

ga verder niet savonds alleen op straat lopen als je niet zeker weet dat het veilig is.. Loop niet zomaar mee met "gidsen" die zich op straat aanbieden. (meestal zullen ze wel tot vervelends toe met je meelopen overigens als je niet heel erg duidelijk bent) als je iemand neemt als gids die je dus bij voorkeur zelf vraagt ipv andersom, zorg ervoor dat je van tevoren DUIDELIJKE afspraken maakt over geld ,dan voorkom je problemen en een scene)

gewoon eik de basic veiligheidsmaatregelen, al moet je natuurlijk niet paranoia zijn, want angst dat je evt iets overkomt mag je vakantie natuurlijk niet verpesten.

[ Bericht 16% gewijzigd door BloodhoundFromHell op 02-02-2005 07:56:58 ]
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  FOK!fotograaf donderdag 3 februari 2005 @ 16:37:03 #276
17893 Forno
pi_24904100
Reactie op Bubbelz
Na de cultuurshock kun je ten volle van het land genieten, dus wees gerust. Veel plezier in de voorbereidingen!


Reactie op VAK
Natuurlijk, ik overdreef een beetje. Het boek dat ik noemde komt ergens uit '90, vrij recent, en geeft juist een beeld van de overgang tussen koloniaal India en zelfstandig India. En de Indiers zijn zeker niet achterlijk, het gros is goed geschoold. De lui waar je als toerist mee te maken hebt (chauffeurs van tuk tuk's, hotelpersoneel, personeel in restaurantjes) zijn vaak arm en dus niet zo slim. Hierdoor krijg je een beetje een krom beeld van India.

Visa's voor Sikkim zijn volgens de lonely planet vrij eenvoudig te krijgen. Maar of Nepal in april mogelijk is, is momenteel onzeker. Ik hoop het in ieder geval enorm! Las vandaag de The Indian Times over de machtovername door de koning en wist dat onze plannen op losse schroeven kwamen te staan helaas.


Reactie op BHFH
Zie antwoord op VAK. Hopelijk is de situatie over twee maanden weer wat verbetert. Het zal dan in ieder geval duidelijk zijn of het toerisme nog mogelijk is. Momenteel zitten we in Goa, in Colva. Lekker warm en veel zon en palmbomen. Zaterdag gaan we de carnavalsoptocht in Panjim bekijken, en morgen huren we een scooter. Langs Vasco da Gama, Panjim en Old Goa.
  zaterdag 5 februari 2005 @ 05:30:41 #277
24329 KNAK
ff w88,......
pi_24931512
De cultuurshock is niet zo heel erg heftig
Het is meer het idee
Als je er een dag bent dan ben je er eigenlijk al aan gewend

Op het moment ben ik in Bangkok en ga de 8e weer terug naar India...helaas

Veel plezier wie er in India rondzwerft
Mai pben rai~!
pi_24949880
BHFH, een zakje met een hangslot????????????????hoe zie je dat voor je?
pi_25037010
een vriendinnetje van me, meende zich te herinneren dat er voor sommige landen info-avonden zijn voor als je daar heen wil...
naar mijn idee zijn dat toch alleen info avonden vanuit reisorganisaties waar je pas heen mag als je via hen geboekt hebt?
Ik heb een lijndienstticket gekocht en nix met een reisorg te maken verdersz... weet iemand of er dan toch gelegenheid is om naar zo'n avond te gaan?
Doet de ambassade hier ook iets in?
  vrijdag 11 februari 2005 @ 14:40:54 #280
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_25040572
Djoser heeft geheel vrijblijvende informatiebijeenkomsten! ( www.djoser.nl )

Het lijkt me erg sterk dat de ambassade zoiets doet..

[ Bericht 24% gewijzigd door BloodhoundFromHell op 11-02-2005 15:28:15 ]
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_25193320
Vanaf 5 januari ben ik nu al door India aan het reizen, de route tot nog toe:
Delhi-Agra-Jaipur-Pushkar-Udaipur-Ahmedabad-Bombay-Colva- Hampi-Mysore.

We gaan morgen naar Ooty om vervolgens via Coimmbatore-Pondicherry te gaan.
Heeft iemand nog tips om plaatsen te bezoeken tussen Pondicherry en Khajuraho??

Vanuit Khajuraho willen we naar Varanasi en Darjeeling om vanuit daar naar richting Nepal te gaan als de situatie het toelaat.
pi_25295417
wow lekker mereltje!
Hoe lang blijf je daar nog?


Ik ben net terug van wintersport en heb me heerlijk verdiept in de Lonely Planet en de Capitool en bekeken waar ik allemaal heen wil....
Nu wil ik in delhi starten en eindigen, voor 4 weken en wil Agra, Jaipur, udaipur, Varanasi in ieder geval aan doen. nu vraag ik me af, kan het beste 'linksom' of 'rechtsom' reizen, ook in het kader van de indrukken?
  maandag 28 februari 2005 @ 17:46:42 #283
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_25300804
om wat meer buiten de gebaande paden te gaan , waarom ga je niet door naar bijvoorbeeld Calcutta. De mensen die er geweest zijn hoor ik dat dat een erg indrukwekkende stad is. Je hebt vier weken, dus dan er nog best een locatie bij. Je zou vanaf varanasi ook met de trein richting zuiden kunnen gaan om bij bombay uit te komen en dan weer naar het noorden?
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_25312547
ja dat is allemala nog open hoor BHFH. ik heb ook wat kleinere dorpjes op het programma staan... alleen vroeg ik me af of er hier toevallig mensen zijn, die zeggen: bewaar dat voor het laatst! daar daar en daarom bv...
  woensdag 2 maart 2005 @ 07:59:39 #285
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_25326412
babbelzz, misschien moet je het programma peking express kijken, op net 5 va as zondag , gaat over jongeren die moeten liften van peking naar bombay en max 1 euro per dag uit mogen geven, lijkt me een erg leuk en interessant programma!

helaas heb ik geen net5 hier op de kaberl!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_25327351
Thnx voor de tip.
Kun jij het niet online terugkijken?
pi_25332859
We blijven nog een dikke maand in India misschien langer dat weten we nog niet. We gaan waarschijnlijk naar Kathmandu vliegen om vanuit daar te kijken of het mogelijk is om nog een trektocht te maken. Ons eindstation is Beijing (4 juli) dan vliegen we weer terug.

We hebben besloten om 38 uur in de trein te zitten van Chennai/Madras naar Varanasi. We kunnen al aardig in de trein slapen en kunnen lekker wat naar buiten kijken om wat van de omgeving te zien. Het reizen in de trein is op zich al een heel avontuur.
pi_25333328
lekker mereltje dat je zo lang daar kunt blijven! ook prettig dat het treinreizen al went! Ga je een online reisverslag maken als je terug bent?
heb je een sabatical ofzo?

Als ik zo vrij mag zijn: wat kost jou een gemiddelde dag aldaar?

groeten,

Babbelzzz
  woensdag 2 maart 2005 @ 17:37:59 #290
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_25333964
quote:
het is op VT4 hoorde ik, die heb ik wel op de kabel!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_25335303
nou das mooi! wordt eea gelijktijdig uitgezonden?
  woensdag 2 maart 2005 @ 19:34:12 #292
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_25335504
nee bij ons is het morgen al! Ik heb het net gelezen (gelukkig op tijd) maar katen we maar weer on topic gaan !
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_25337619
leuk! mocht je online link hebben nar prog, hou ik me aanbevolen ivm onregelmatig werken!
  donderdag 3 maart 2005 @ 16:03:11 #294
24329 KNAK
ff w88,......
pi_25348152
3 bevriende locals en ik vertrekken over een klein uurtje naar het oosten, eigenlijk ik ben officially ziek thuis door dat rare klimaat hier ,de temperatuur is in 1 week omhooggeschoten van 25 naar 35 en vanwege dat in en out wandelen van airco-gebouwen en weer naar buiten ben ik nu verkauwuh... en das leuk als het warm is!

Bestemming van dit tripje is Auraville oid, in Tamilnadu, 6 uurtjes rijden en komen daar morgen ochtend 4 of 5 uur aan, vraag me af wat ik daarna gaan doen aangezien mijn lot in lokale handen ligt
Denk dat ik ook wel de getroffen tsunami kusten ga zien... .

wie weet schiet ik wel een paar fototjes neer
Mai pben rai~!
  FOK!fotograaf donderdag 3 maart 2005 @ 16:42:08 #295
17893 Forno
pi_25348533
We (Mereltje en ik) zijn gisteren in Auroville geweest in Tamil Nadu, 10 kilometer boven Pondicherry. Hebben we je net gemist Knak! Een aardige bezienswaardigheid is de Matri Mandir (Temple). We konden er niet dichtbij komen, was afgezet, alleen voor de bewoners van Auroville. Er hangt een apart sfeertje daar...

Voor mijn reisverslag kun je naar <a href="http://fornooo.blogspot.com">mijn weblog</a> surfen. Maar we hebben nog 4 maanden, waarvan 1 maand India!! Vandaag zijn we in Chennai aangekomen en maandag vertrekken we naar Varanassi, in een 3-tier airco coupe. Want de sleeper class is tot 26 maart volgeboekt!
pi_25366973
Auroville is toch dat experiment om een nieuwe wereldgemeenschap op te zetten? Een soort alternatieve woongemeenschap?

@Babbelzz: ik ben net een weekje terug van 6 weken India, en een reisverhaal komt er nog van
Wij waren ongeveer 15 euro per dag per persoon kwijt, en dat waren middenklassehotels en een biertje op z'n tijd Trouwens Air India is nog een k*ttigere vliegmaatschappij dan Vietnam Airlines. Maar daar heb je niks aan als je al geboekt hebt

Ik zou overigens grote steden met kleine plaatsen afwisselen. Anders wordt je een beetje gestoord in Noord- India. Als je grote afstanden wilt reizen is het aan te bevelen om trein en/of vliegtuigen vooruit te boeken, want de populaire trajecten zitten snel vol.
Vliegen doe je alleen met Air Deccan (googlen maar), een soor easyjet. Die hanteren namelijk dezelfde tarieven voor Indiërs/buitenlanders, en als je ver vooruit kunt boeken, vlieg je voor een prikkie. De rest van de mij'en is schandalig duur. Air Deccan heeft wel een beperkt routenet.
Bussen zijn eigenlijk leuker dan treinen, omdat je naar buiten kunt kijken en bij AC treinen kun je dat niet (de ramen zijn een soort van afgeplakt tegen de hitte). Maar zo'n nachttrein overbrugt wel stevige afstanden, en de afstanden zijn groot!

Over beperkt gesproken: beperk je in het aantal plaatsen wat je bezoekt. Plaatsen en bevolking worden een stuk leuker als je wat meer dagen op één plek blijft. Ik vond contact maken met de bevolking moeilijker dan in bijvoorbeeld Zuid Oost Azië. Mensen zijn wat schuwer en afstandelijker, dus dat kost een paar dagen investering.
  vrijdag 4 maart 2005 @ 19:27:45 #297
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_25367878
He moet dan ook nooit en te nimmer in een AC trein gaan in India, Dino! In de 2e klasse kun je gewoon in de deuropening gaan staan en ook door het raam naar buiten kijken. Bovendien kun je dan op de stations door de tralies heen allemaal lekkere dingen kopen van straatventers! AC coupe=onconfortabele vrieskisthokje!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zondag 6 maart 2005 @ 00:21:16 #298
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_25389499
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 19:27 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
He moet dan ook nooit en te nimmer in een AC trein gaan in India, Dino! In de 2e klasse kun je gewoon in de deuropening gaan staan en ook door het raam naar buiten kijken. Bovendien kun je dan op de stations door de tralies heen allemaal lekkere dingen kopen van straatventers! AC coupe=onconfortabele vrieskisthokje!
Voor de echte avonturier is 2e klasse (welke eigenlijk sleeperclass en second seating heten) wel de beste optie ja. Maar bij hoge temperaturen en lange ritten lijkt het me echt niet prettig om in een coupe zonder AC zitten. En met een beetje handigheid kan je ook in een AC-coupe bij de deuropening staan. Het kan prima, maar of het veilig is dat is een ander verhaal

Algemene tip: Zorg als het even kan voor een ketting met hangslot om de bagage te zekeren aan de plaats indien men lange ritten gaat maken. Het komt nog steeds voor dat bagage wordt gestolen. Neem beter het zekere voor het onzekere.
"Go Ahead, Make My Day !!"
  FOK!fotograaf zondag 6 maart 2005 @ 09:38:19 #299
17893 Forno
pi_25392568
Normaliter reizen wij ook met de sleeper class in de trein. Voor korte ritten overdag kies ik de bus, voor lange en nachtelijke ritten de trein. En vliegen in India is voor mensen met te weinig tijd. Je mist enorm veel van het land als je 10 km hoog in een kistje zit.

Auroville is inderdaad een soort internationale gemeenschap, opgezet door The Mother. Er leven mensen uit ongeveer 40 landen, 2/3 is buitenlander. Het doel is om zichzelf te kunnen onderhouden zonder een hierarchie, gebonden door een soort religie of spiritualisme. Het enige dat ons opviel is dat de Indiers het (zware) werk doen en de witjes waarschijnlijk ergens in hun villa's zitten (die zie je niet).

Ben heel benieuwd naar Varanassi!
pi_25394630
quote:
Op maandag 21 februari 2005 14:50 schreef Mereltje het volgende:
We gaan morgen naar Ooty om vervolgens via Coimmbatore-Pondicherry te gaan.
Heeft iemand nog tips om plaatsen te bezoeken tussen Pondicherry en Khajuraho??
Waarschijnlijk ben je er nu al voorbij, maar: Orissa schijnt tegenwoordig ook populairder te worden bij toeristen. Ik weet niet precies wat er daar allemaal te zien is. Volgens mij gaat het daar meer om de tribale mensen. Misschien kun je daar nog even naar kijken.

Krijgen jullie in Auroville trouwens ook nog wat te horen over de Veda's?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')