ik heb als kind mijn moeder ook es goed voor schut gezet. Ik was toen ook iets van 5 jaar ofzo. In de winkel stond een moeder met een klein meisje met zo'n oogpleister. Ik vond die dingen erg stom en zei ook dus ook gewoon tegen dat meisje:
"Wat heb jij een stom lapje voor je oog"
- Nee hoor is nie stom lapje
"Dat is wel een stom vies lapje!"
- Nietus is nie stom lapje he mama?
Waarop ik zei: DAT IS WEL EEN STOM LAPJE! MOET IK JE IN MEKAAR SLAAN?
Mijn moeder wist niet meer waar ze het zoeken moest
als je nu niet springt
als je nu niet springt
mama is een homofiel
quote:
Op maandag 21 april 2003 23:59 schreef Larissa het volgende:
Mijn dochter had skates gehad toen ze een jaar of 4 was en ze had mij over gehaald er ook een paar te kopen. Ik was aan het oefenen op het pleintje hierachter en ineens kwam ze langs scheuren, zag me stuntelen, stond stil en zei keihard "Kom maar mama, ik geef je wel een handje".Toen ze een jaar of 6 was stonden we in de supermarkt en liep naar voren bij de kassa naar de snoepjes waar ze verlekkerd bleef staan. "Kom eens hier, je krijgt niets meer'" zei ik. Keihard door die supermarkt: "Waarom zeg je dat nou mama, ik STA hier alleen maar, ik zeg toch niks?".
Tijdje terug had mijn dochter voor het eerst zelf internet opgestart en kwam trots melden dat ze een site had gevonden over haar spelletje Rollercoaster. "Goh", zeg ik, "hoe heb je die gevonden?". "Die heb ik gegoocheld". Ze had blijkbaar een keer meegekeken hoe ik via Google dingen zocht.
Paar maanden terug had ik mijn Windows geupdatet maar daarna deed niets het meer van Microsof. MSN niet, IE en Outlook Express. De volgende ochtend: "mama! Internet EXPLODER doet ut niet meer". "Nee, schat, die is gisteravond geëxplodeerd.
quote:In de auto hier horen we voortdurend: "En nu?" of "Doe je nou?". Bij voorkeur als we even stilstaan
Op dinsdag 22 april 2003 20:39 schreef Rewimo het volgende:
We zitten in de auto, verkeer helemaal vast, komt er een vermanend stemmetje van de achterbank: Dóórrijden, papa!
En als Jorden op een stoel klimt: "Nee vamme he? Pas op, nee vamme!" (vamme = vallen).
Of ineens: "Kijkkijkkijkkijkkijk!".
Ik zelf toen ik ongeveer 3 was: We gingen naar frankrijk toe, mijn oom huurde daar altijd een boederij en wij mochten oowk komen. Nou ik kende net een beetje Nederlands, kon net lekker weg babbelen. Na een lange reis met de trein komen we dan eindelijk aan met de trein, komt er sown oude dame op mij af (t was de eigenarese van die boederij) en begint in het Frans een heel verhaal "ma petite blablabla". Ik als 3 jarige hoorde dat eens aan en toen die dame eindelij klaar was zei ik als antwoord: "pelie pelaa peloe" Jah, wat wil je als iemand sown onzin tegen je uitkraamd
Oowk zei ik altijd: Colettas (=toilettas) en stampesta (tandpasta)
Een paar dagen later zit ik samen met hem in de bus, en voor ons zit een oude man. Wesley staat op en zegt keihard door de bus. Kijk, pappa die meneer gaat ook binnenkort dood.
----
Een paar weken geleden vroeg Wesley me voor de zoveelste keer om snoep, dus ik zeg voor de grap...welk stukje van nee begrijp je niet. hij antwoord doodleuk:" de eerste 2 letters pap".
En Wouter (net 5) zei laatst na een bezoek aan mijn ouders (die ruim 3 uur rijden van ons vandaan wonen): "Ik wil pas weer naar opa en oma als ik 6 ben." Dus ik zeg:"Nou, dat is dan pas over een jaar!" Wouter antwoord:"Oke, als ik half 6 ben dan."
dierengeluiden
paard - hihi
vis - mond open en dicht
konijn - ogen open en dicht knijpen
uitspraken;
"bloemetjes op de jurk, niet ruiken.. plat!"
terwijl ik tv zit te kijken en ondertussen in half mn broek zit te schijten (was toen 2) mn vader; "heb je een hoop in de broek?"ik; "moet je niet mee moeien, ikke wil kijken"
tegen mn buurjongen;"Bram, als jij lelijk doet bij m'n zusje, Bram, kijk me eens aan! Als je mn zusje pijn doet, dan krijg je een tik!" (terwijl mn zus ouder is dan ik
)
Helle boebe beh
Helle pieieiet helle puffe puffe puffe
Toejoejoejoejoe
![]()
of op een vakantie in Duitsland:
We waren naar een druipsteengrot genaamd de BingHöle geweest en gingen nu naar de Teufelshöle. Dus ik zo: "sjonge, ze hebben een binghöle, ze hebben een teufelshöle, hebben ze hier ook een apenheul? ![]()
iedereen in de auto lachen...
en ik verbaasd wat er nou raar was aan die vraag (höle en heul klinkt nl. gewoon hetzelfde)
Hij komt graag bij mijn moeder, maar moet altijd een beetje wennen aan de hond. Vorige keer had mijn moeder hem opgehaald en nam hem mee naar haar huis, toen ze de deur opendeed stond de hond bovenaan de trap. (bovenhuis). Marijn bleeft stokstijf staan en liep niet mee naar binnen. "Kom je nou?" zei mijn moeder. "Eh... ik wou eigenlijk mórgen langskomen" was het verlegen antwoord. Wist ook even geen andere uitvlucht om die hond te ontlopen.
Oppaskindje roept nog altijd: Mag ik op het krimlek??
en natuurlijk mn quote
|
|
|
V
prrrrrr
Hij heeft van mijn ouders een geldkistje gekregen met een echt slot en sleutels, dat noemt hi zijn doosje en stopt daar werkelijk alles in. Nu lopen we zondag langs de glas en papierbak waar iemand (vrouw) dus iets aan het indoen was en roept heel hard "doosje". Mij kon je wegdragen maar ik weet niet of die vrouw het ook zo leuk vond.
Hij had afgelopen zaterdag bij de H&M een windmolen gekregen waar hij tegen aan moest blazen. Blazen deed hij maar niet zo hard en dus was de lol er gauw van af. We lopen buiten en het waaide flink en uit zich zelf ging dat molentje draaien. Zegt Ryan in eens "kijk zonder batterijen" !!!
Aangezien Ryan eens in de twee weken het weekend bij ons is had ik voor vaderdag al een cadeautje in huis gehaald. Zo een plak klei waar je zijn handje inkan drukken en dan zijn naam en datum er bij kan zetten. Dus mijn vriend was gisteren de honden uitlaten en ik trok het cadeautje uit de kast en begon creatief te wezen. Na dat het handje eindelijk in de klei stond, legde ik Ryan uit dat het ons geheimpje was en dat het een cadeautje was voor papa. Toen papa nog geen voet binnen had rende het guppie heel hard op papa af en riep "cadeautje". Gelukkig riep hij niet wat het was.
quote:Haha... weer een reden om het verhaal van Sint niet te overtuigend te vertellen
Op dinsdag 1 april 2003 22:13 schreef Rosie het volgende:
Een meisje van toen 9, nu 13, dat bij mij in het dorp woont en regelmatig bij ons komt had ook een leuke:"Weet je, puntjepuntje die bij mij in de klas zit (groep 5 of 6 ) gelooft nog in Sinterklaas !!!"
Ik zei: NEE TOCH, 9 jaar, dan geloof je toch echt niet meer in Sinterklaas hahahahahihihihi.
Ze vond mijn reactie wel grappig, en borduurde nog even verder, want toen zei ze:
" Ja , en huppelepup uit mijn klas, die gelooft nog in GodZe dacht, sinterklaas bestaat niet, dan zal god ook wel niet echt zijn!!!
Ik wist even niet wat ik hierop moest zeggen.
Ik heb toen wel uit moeten leggen dat het zo zwartwit niet is.
1 van mij dan:
Het jonge zoontje van een vriendin was door ons, samen met z'n tweelingzus gevraagd voor bruidsjongen. Wel, hij wil niet echt graag in de schijnwerpers staan, dus reageerde hij met een antwoord aan zijn moeder:
'Maar, mama, wil jij dan geen bruidsmama zijn?' - voor hem: case solved ![]()
Nog 1: z'n moeder had net gekookt, dus aan tafel wordt er begonnen met eten. Zegt hij plotseling verontwaardigd: 'Mama, je moet niet zo heet koken!'
En nu zijn we een paar maanden verder, en als we sokken of schoenen aan of uit gaan doen heet dat voor haar nog altijd "koekakou?" We krijgen het er nooooit meer uit ben ik bang ![]()
En duurt mijn getwijfel bij Appie Heijn te lang, roept ze: "Klaar!!!!"
Blijkbaar niet helemaal begrepen
quote:Ik had een furby die ik van iemand had gekregen gedoneerd aan mijn (toen) 4-jarige nichtje. Mijn moeder is nogal tegen die dingen, dus we hadden gezegd dat ze het niet aan oma moest laten zien. Bij het vertrek tuurt mijn moeder nog even in de auto om gedag te zeggen, mijn nichtje snel haar hand in de richting van de furby "nee oma, dat ding hier mag jij niet zien!". Je moet ze op die leeftijd blijkbaar niet vragen om iets verborgen te houden
Op dinsdag 6 mei 2003 09:50 schreef Little-Angel het volgende:
Aangezien Ryan eens in de twee weken het weekend bij ons is had ik voor vaderdag al een cadeautje in huis gehaald. Zo een plak klei waar je zijn handje inkan drukken en dan zijn naam en datum er bij kan zetten. Dus mijn vriend was gisteren de honden uitlaten en ik trok het cadeautje uit de kast en begon creatief te wezen. Na dat het handje eindelijk in de klei stond, legde ik Ryan uit dat het ons geheimpje was en dat het een cadeautje was voor papa. Toen papa nog geen voet binnen had rende het guppie heel hard op papa af en riep "cadeautje". Gelukkig riep hij niet wat het was.
quote:en rookt ie nu al?
Op zaterdag 10 mei 2003 23:57 schreef MarGje het volgende:
Stond jaren geleden met het kleine broertje van mijn vriend bij de bushalte en daar stond een hele grote gespierde man, biertje in een hand, sigaret in de andere. Loopt mijn zwagertje op hem af, trekt die man aan zijn jas en zegt heel serieus: "meneer, weet u wel dat u daar hartkanker van krijgt?" Ik dacht even dat die man heel erg boos zou worden, dus ik sleur 'm bij die man vandaan en verontschuldig me meteen!! Maar die man kon er de humor wel van inzien en zei dat hij helemaal gelijk had en dat hij later maar niet moest gaan roken, want dat is idd heel dom! Later echt vreeeselijk om gelachen! (hij is nu puber en als ie vervelend is, vertel ik dat verhaal, vind ie niet leuk!!)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |