abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_9160101
Vreemd dat de meest invloedrijke rockbands van de jaren zeventig nog geen eigen centrale topic heeft. Maar omdat ik toch bezig ben om allerlei bands te voorzien van een eigen topic kan ik deze band toch moeilijk negeren.

Led Zeppelin

Voor een mooie biografie kan men beter terrecht bij allmusic.com http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&uid=11:40:36|AM&sql=Bfyec97l7krst~C

Ik zal me hier beperken tot enkel de discografie:

Led Zeppelin I : 1969
Led Zeppelin II : 1969
Led Zeppelin III : 1970
Led Zeppelin IV : 1971 -> Led Zeppelin - IV
Houses of the Holy : 1973
Psysical Grafitti : 1975
The Song Remains the Same [live] :1976
Presence : 1976
In Throught the Out Door: 1979

Mijn favoriete nummers zijn the Battle of Evermore, No Quarter, Achilles Last Stand, Communication Breakdown en Stairway to Heaven

dit is even het laatste topic dat ik open

pi_9160238
ow... só cool...

* Jordy-B is héle trotse (of blije, iig) bezitter van de "Song Remains The Same"-DVD

's zonde dat Bonham zo vroeg overleed.

Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  zondag 16 maart 2003 @ 18:05:10 #3
38856 Willaaam
De enige echte!
pi_9160280
Blijft u vooral vrolijk, ook na het lezen van deze post!
pi_9160343
quote:
Op zondag 16 maart 2003 18:03 schreef Jordy-B het volgende:

's zonde dat Bonham zo vroeg overleed.

Tja, een dagelijkse dosis van 40 wodka's moest hem vroeg of laat natuurlijk opbreken...

Gelukkig is zijn piepende bass drum pedaal op III (een van mijn favoriete LP's) vereeuwigd. En niemand, maar dan ook niemand, kon zo 'gevoelig' drummen in ballads ...

Leven is perziksgewijs
pi_9160401
quote:
Op zondag 16 maart 2003 18:09 schreef vincent20166 het volgende:

[..]

Tja, een dagelijkse dosis van 40 wodka's moest hem vroeg of laat natuurlijk opbreken...

Gelukkig is zijn piepende bass drum pedaal op III (een van mijn favoriete LP's) vereeuwigd. En niemand, maar dan ook niemand, kon zo 'gevoelig' drummen in ballads ...

Hmmm... dat piepje...

na 'n minuutje hoor je heel het nummer niet meer, alleen nog maar 't piepje. Nja... hij had af-en-toe 'ns wat anders moeten smeren dan z'n keel...

Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_9160546
[quote]Op zondag 16 maart 2003 17:54 schreef Toffe_Ellende het volgende:
de meest invloedrijke rockbands van de jaren zeventig

Invloedrijk? Noem eens wat voorbeelden dan?
Heb wat live concerten van Led Zeppelin, vind het niet geweldig. Beetje schreeuwerig. Stairway blijft wel een top100 aller tijden klassieker natuurlijk

pi_9160692
quote:
Op zondag 16 maart 2003 18:24 schreef Echoes het volgende:
[quote]Op zondag 16 maart 2003 17:54 schreef Toffe_Ellende het volgende:
de meest invloedrijke rockbands van de jaren zeventig

Invloedrijk? Noem eens wat voorbeelden dan?
Heb wat live concerten van Led Zeppelin, vind het niet geweldig. Beetje schreeuwerig. Stairway blijft wel een top100 aller tijden klassieker natuurlijk

Soundgarden, Jane's Addiction, The Tea Party, Tool, Screaming Trees, Red Hot Chili Peppers, Faith No More, Motley Crue, Iron Maiden, Van Halen, Masters of Reality, Queens of the Stone Age... enz enz enz...

Wat niet door Black Sabbath beinvloed is, is door Led Zeppelin beinvloed en vise versa

pi_9160734
quote:
Op zondag 16 maart 2003 18:33 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Wat niet door Black Sabbath beinvloed is, is door Led Zeppelin beinvloed en vise versa
Deep Purple nog even in je lijstje opnemen om de drie grote begin jaren '70 rockbands compleet te maken. Toegegeven, Ritchie Blackmore heeft in interviews verklaard dat de inspiratie voor de richting van In Rock van Led Zeppelin afkwam, maar Deep Purple heeft alsnog een gigantische eigen invloed gehad.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_9161720
quote:
Op zondag 16 maart 2003 17:54 schreef Toffe_Ellende het volgende:
dit is even het laatste topic dat ik open
ja nogal veel bandtopics opeens he. II vind ik een van de beste albums van de band, verder kan ik er ook niet veel over kwijt. Gewoon superband
  zondag 16 maart 2003 @ 19:42:10 #10
9613 Seborik
I, Voyager
pi_9162120
Erg goede band. Moet nog een keer de collectie compleet maken.
pi_9162378
quote:
Op zondag 16 maart 2003 18:37 schreef Litpho het volgende:

[..]

Deep Purple nog even in je lijstje opnemen om de drie grote begin jaren '70 rockbands compleet te maken. Toegegeven, Ritchie Blackmore heeft in interviews verklaard dat de inspiratie voor de richting van In Rock van Led Zeppelin afkwam, maar Deep Purple heeft alsnog een gigantische eigen invloed gehad.

amen

ik wilde net reageren

Tool........ en een hele tijd niets
  zondag 16 maart 2003 @ 20:15:12 #12
11485 Alfa_Drifter
Enfant Terrible
pi_9162792
Supergoede muziek. Wat ik vooral goed vind is het samenspel tussen de muzikanten, alle instrumenten komen goed tot hun recht. De drums, de gitaar, de basgitaar en de zang vormen hierdoor een bijna perfecte harmonie. Vormt samen met Black Sabbath en Deep Purple de basis voor de (hard)rock en metal. Black Sabbath is wat rauwer, Led Zeppelin wat bluesier. Deep Purple zit er naar mijn mening wat tussenin. Mijn favoriete nummers zijn:
Dazed and confused, Achilles last stand, Kashmir, Stairway to heaven, All my love en Ten years gone.
Da's toch nie normaal, das abnormaal, tis gewoon nie te gleuven!!!
pi_9163147
quote:
Op zondag 16 maart 2003 18:33 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Soundgarden, Jane's Addiction, The Tea Party, Tool, Screaming Trees, Red Hot Chili Peppers, Faith No More, Motley Crue, Iron Maiden, Van Halen, Masters of Reality, Queens of the Stone Age... enz enz enz...

ok weer een weetje..

Ik ben niet zo bekend in die muziekgerne..

zondag 16 maart 2003 @ 20:46:49 #14
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_9163501
Echt GE-WEL-DIG. Ik heb van de week bijna alle cd's van ze gekocht (ben al lang fan) en ik vind ze echt goed. Als je kijkt naar een nummer als "You Shook Me" en "Kashmir" dan zijn dat twee totaal andere geluiden. Echt heerlijk om naar te luisteren. Naast 'The Doors' en "Black Sabbath" is het een van de grootste bands van de afgelopen decennia.
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
  zondag 16 maart 2003 @ 20:48:29 #15
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_9163536
Yeah, battle of evermore, en kashmir, kan ik naar BLIJVEN luisteren.
Bij tweakers zitten er constant 20 kutnerds hun vinger blauw te hengsten aan de F5 knop, om vervolgens alleen maar binnen 30 seconden "deze vraag is ooit al gesteld, UTFS, slotje" te kunnen antwoorden... - Creativemind
pi_9163794
En Pagey is zo'n beetje iedere gitarist z'n held. Ze hebben zoveel goeie nummers, maar de eerste die in me opkomen zijn toch Immigrant Song en The Rain Song. De laatste is extreem melancholisch en Bombie heeft wat met melancholische songs..
  zondag 16 maart 2003 @ 21:02:52 #17
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_9163937
quote:
Op zondag 16 maart 2003 20:48 schreef Piro het volgende:
Yeah, battle of evermore, en kashmir, kan ik naar BLIJVEN luisteren.
Ik naar "You Shook Me"! Dat nummer klinkt echt ZO diep relaxed.. word je helemaal rustig van. En instrumentaal is het ook erg vet.
  zondag 16 maart 2003 @ 21:03:38 #18
2207 Juan Zueco
Rap is geen muziek!
pi_9163954
Het voordeel van een oudere broer. Led Zeppelin II is grijs gedraaid ter huize Zueco. Houses of the Holy overigens ook.

Je muzikale opvoeding is niet compleet zonder LZ.

J.

You bend your words like Uri Geller spoons...
pi_9164083
quote:
Op zondag 16 maart 2003 21:03 schreef Juan Zueco het volgende:
Het voordeel van een oudere broer. Led Zeppelin II is grijs gedraaid ter huize Zueco. Houses of the Holy overigens ook.

Je muzikale opvoeding is niet compleet zonder LZ.

J.

de mijne is verre van compleet.. zelfs geen Beatles of Stones. Dat is toch zeker wel het minimale!
pi_9164165
mjah, led zep..geweldige band. kheb onlangs nog dubbel-CD van ze gekocht, BCC-sessions met live werk + boekje

Page & Plant - walking into clarksdale(?) is ook wel aan te raden voor Led Zep fans.

zondag 16 maart 2003 @ 21:12:58 #21
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_9164186
quote:
Op zondag 16 maart 2003 21:09 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

de mijne is verre van compleet.. zelfs geen Beatles of Stones. Dat is toch zeker wel het minimale!

Ik hed es dat album gehuurd van de Beatles dat met zo veel heisa uitkwam een paar jaar geleden en het is echt diep, diep KUT. Ik heb nog nooit zulke klotemuziek gehoord.
  zondag 16 maart 2003 @ 21:14:09 #22
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_9164229
Ik kan trouwens van "The Yardbirds" niets vinden in de bieb volgens mij.
pi_9165621
kashmir
pi_9167926
heb bij m'n ouders wel is Led Zeppelin - remasters gejat en is afgeluisterd, was toen 14 ofzo, vond het toen niet zo bijster interessant.

3 jaar later heb ik de BBC sessions CD gekocht.. JEZUS, blies me tamelijk weg, de lange versies zijn gewoon super.

alleen jammer dat Page soms de bass ver in de achtergrond drukte, kan ik zelf als bassist niet zo waarderen

He who rides a tiger is afraid to dismount
  maandag 17 maart 2003 @ 01:19:20 #25
30961 Knaller
knalt er op los
pi_9170123
Goede band maar toch is het niet echt mijn smaak...

Dat ik Stairway To Heaven hun beste nummer vind zegt genoeg!!

"A single rose can be my garden, a single friend my world."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')