Led Zeppelin
Voor een mooie biografie kan men beter terrecht bij allmusic.com http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&uid=11:40:36|AM&sql=Bfyec97l7krst~C
Ik zal me hier beperken tot enkel de discografie:
Led Zeppelin I : 1969
Led Zeppelin II : 1969
Led Zeppelin III : 1970
Led Zeppelin IV : 1971 -> Led Zeppelin - IV
Houses of the Holy : 1973
Psysical Grafitti : 1975
The Song Remains the Same [live] :1976
Presence : 1976
In Throught the Out Door: 1979
Mijn favoriete nummers zijn the Battle of Evermore, No Quarter, Achilles Last Stand, Communication Breakdown en Stairway to Heaven
dit is even het laatste topic dat ik open
* Jordy-B is héle trotse (of blije, iig) bezitter van de "Song Remains The Same"-DVD
's zonde dat Bonham zo vroeg overleed.
quote:Tja, een dagelijkse dosis van 40 wodka's moest hem vroeg of laat natuurlijk opbreken...
Op zondag 16 maart 2003 18:03 schreef Jordy-B het volgende:'s zonde dat Bonham zo vroeg overleed.
Gelukkig is zijn piepende bass drum pedaal op III (een van mijn favoriete LP's) vereeuwigd. En niemand, maar dan ook niemand, kon zo 'gevoelig' drummen in ballads ...
quote:Hmmm... dat piepje...
Op zondag 16 maart 2003 18:09 schreef vincent20166 het volgende:[..]
Tja, een dagelijkse dosis van 40 wodka's moest hem vroeg of laat natuurlijk opbreken...
Gelukkig is zijn piepende bass drum pedaal op III (een van mijn favoriete LP's) vereeuwigd. En niemand, maar dan ook niemand, kon zo 'gevoelig' drummen in ballads ...
na 'n minuutje hoor je heel het nummer niet meer, alleen nog maar 't piepje. Nja... hij had af-en-toe 'ns wat anders moeten smeren dan z'n keel...
Invloedrijk? Noem eens wat voorbeelden dan?
Heb wat live concerten van Led Zeppelin, vind het niet geweldig. Beetje schreeuwerig. Stairway blijft wel een top100 aller tijden klassieker natuurlijk
quote:Soundgarden, Jane's Addiction, The Tea Party, Tool, Screaming Trees, Red Hot Chili Peppers, Faith No More, Motley Crue, Iron Maiden, Van Halen, Masters of Reality, Queens of the Stone Age... enz enz enz...
Op zondag 16 maart 2003 18:24 schreef Echoes het volgende:
[quote]Op zondag 16 maart 2003 17:54 schreef Toffe_Ellende het volgende:
de meest invloedrijke rockbands van de jaren zeventigInvloedrijk? Noem eens wat voorbeelden dan?
Heb wat live concerten van Led Zeppelin, vind het niet geweldig. Beetje schreeuwerig. Stairway blijft wel een top100 aller tijden klassieker natuurlijk
Wat niet door Black Sabbath beinvloed is, is door Led Zeppelin beinvloed en vise versa
quote:Deep Purple nog even in je lijstje opnemen om de drie grote begin jaren '70 rockbands compleet te maken. Toegegeven, Ritchie Blackmore heeft in interviews verklaard dat de inspiratie voor de richting van In Rock van Led Zeppelin afkwam, maar Deep Purple heeft alsnog een gigantische eigen invloed gehad.
Op zondag 16 maart 2003 18:33 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Wat niet door Black Sabbath beinvloed is, is door Led Zeppelin beinvloed en vise versa
quote:ja nogal veel bandtopics opeens he. II vind ik een van de beste albums van de band, verder kan ik er ook niet veel over kwijt. Gewoon superband
Op zondag 16 maart 2003 17:54 schreef Toffe_Ellende het volgende:
dit is even het laatste topic dat ik open
quote:amen
Op zondag 16 maart 2003 18:37 schreef Litpho het volgende:[..]
Deep Purple nog even in je lijstje opnemen om de drie grote begin jaren '70 rockbands compleet te maken. Toegegeven, Ritchie Blackmore heeft in interviews verklaard dat de inspiratie voor de richting van In Rock van Led Zeppelin afkwam, maar Deep Purple heeft alsnog een gigantische eigen invloed gehad.
ik wilde net reageren
quote:ok
Op zondag 16 maart 2003 18:33 schreef Toffe_Ellende het volgende:[..]
Soundgarden, Jane's Addiction, The Tea Party, Tool, Screaming Trees, Red Hot Chili Peppers, Faith No More, Motley Crue, Iron Maiden, Van Halen, Masters of Reality, Queens of the Stone Age... enz enz enz...
Ik ben niet zo bekend in die muziekgerne..
quote:Ik naar "You Shook Me"! Dat nummer klinkt echt ZO diep relaxed.. word je helemaal rustig van. En instrumentaal is het ook erg vet.
Op zondag 16 maart 2003 20:48 schreef Piro het volgende:
Yeah, battle of evermore, en kashmir, kan ik naar BLIJVEN luisteren.
Je muzikale opvoeding is niet compleet zonder LZ.
J.
quote:de mijne is verre van compleet..
Op zondag 16 maart 2003 21:03 schreef Juan Zueco het volgende:
Het voordeel van een oudere broer. Led Zeppelin II is grijs gedraaid ter huize Zueco. Houses of the Holy overigens ook.Je muzikale opvoeding is niet compleet zonder LZ.
J.
Page & Plant - walking into clarksdale(?) is ook wel aan te raden voor Led Zep fans.
quote:Ik hed es dat album gehuurd van de Beatles dat met zo veel heisa uitkwam een paar jaar geleden en het is echt diep, diep KUT. Ik heb nog nooit zulke klotemuziek gehoord.
Op zondag 16 maart 2003 21:09 schreef Toffe_Ellende het volgende:[..]
de mijne is verre van compleet..
zelfs geen Beatles of Stones. Dat is toch zeker wel het minimale!
3 jaar later heb ik de BBC sessions CD gekocht.. JEZUS, blies me tamelijk weg, de lange versies zijn gewoon super.
alleen jammer dat Page soms de bass ver in de achtergrond drukte, kan ik zelf als bassist niet zo waarderen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |