quote:
Kan ik postzegels met een waardeaanduiding in guldens nog gebruiken?
Postzegels met waardeaanduiding in guldens, uitgegeven vanaf 1977, en postzegels met dubbele waardeaanduiding (euro en gulden) blijven voor onbepaalde tijd geldig. U kunt deze dus gewoon gebruiken. U dient dan wel te plakken tot het geldende tarief. Hiervoor zijn speciale bijplakzegels (EUR 0,02) verkrijgbaar. Overigens zijn postzegels in euros, net als postzegels in guldens, alleen te gebruiken bij verzending vanuit Nederland.Op de pakketzegel, aangetekend-zegel en servicezegels, bijvoorbeeld rembours, staat geen waardeaanduiding. Deze zegels blijven gewoon geldig. De bijbehorende formulieren en biljetten waarop guldens staan vermeld mogen sinds 2002 niet meer gebruikt worden. Alleen remboursformulieren en verzendbiljetten met eurobedragen zijn geldig. Nieuwe formulieren zijn verkrijgbaar op het postkantoor
quote:Dat is dus niet waar.. vanaf 1977...
Op zondag 16 maart 2003 16:14 schreef Lexie het volgende:
Zelfs postzegels uit de jaren '50 kun je nog gebruiken
niet dat de postbode het doorheeft hoor..
Vanaf 1 januari 2002 wordt op de nieuw uit te brengen postzegels alleen de eurowaarde vermeld (39 eurocent)
Postzegels met een Nederlandse gulden- of dubbele waardeaanduiding blijven na de introductie van de euro voor onbepaalde termijn geldig voor frankering van postzendingen. Voor een juiste frankering kan zonodig het tariefverschil worden bijgeplakt. Daarmee voorkomt PTT Post een complexe omwisselprocedure en is het gemak voor haar klanten zo groot mogelijk.
quote:Oeps, ik dacht van wel
Op zondag 16 maart 2003 16:15 schreef reem het volgende:[..]
Dat is dus niet waar.. vanaf 1977...
niet dat de postbode het doorheeft hoor..
[Dit bericht is gewijzigd door BloodhoundFromHell op 16-03-2003 16:18]
quote:
Op zondag 16 maart 2003 16:15 schreef Vibromass het volgende:
Ik weet dat je graag keer op keer demonstreert hoe deerniswekkend frugaal je levensstijl is BHFH, maar je zou ook gewoon eens Google ter hand kunnen nemenhttp://www.tpgpostbusiness.nl/pd/euro_postzegels.htm
quote:niet lang hikken, lekker likken
Op zondag 16 maart 2003 16:18 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
en de decemberzegels ook? of moet ik dan wachten tot december.... trouwens het gaat om WENS zegels en wellicht ook slechts voor een bepaalde periode geldig, zo;n gekke vraag is dat niet hoor.
quote:met bijplakken kan het gewoon (zondag nog gedaan
Op zondag 16 maart 2003 16:18 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
en de decemberzegels ook? of moet ik dan wachten tot december.... trouwens het gaat om WENS zegels en wellicht ook slechts voor een bepaalde periode geldig, zo;n gekke vraag is dat niet hoor.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |