quote:Tco
Op zaterdag 15 maart 2003 21:00 schreef Tco99 het volgende:
jeeej
laten we hopen dat het ECHT het verkeerde voorstukje was...
moet er niet aan denken nog een week te wachten op het begin...
Zal idd verkeerde stukje geweest zijn, beetje slordig.
quote:Mk!
Op zaterdag 15 maart 2003 21:01 schreef -Mk- het volgende:[..]
Tco
.
Zal idd verkeerde stukje geweest zijn, beetje slordig.
quote:
Op zaterdag 15 maart 2003 21:52 schreef Nyame het volgende:
volgens mij is het louis...
Die is het dus zeker niet, want als eerste naar huis.
quote:Veel ideeen worden overgenomen van elkaar... dat is al vanaf de eerste reeks zo geweest. De Nederlandse afleveringen worden gelukkig wel opgenomen voordat de Belgische worden uitgezonden.
Op zaterdag 15 maart 2003 21:40 schreef calvobbes het volgende:
Hey hebben we zoiets ook al niet bij de belgen gezien? Fietsen om een laserstraal aan de gang te krijgen?
Astrid vind ik heel erg leuk, die mag wel winnen. Aafke is ook cool. Patricia is echt zo'n macrobiotische mevrouw. En ze speelt bingo (of wat was het?)
Chandrika en Elise zijn het leukst.
quote:Hmmm... Nouja... het is wel leuk om te zien hoe de nederlanders daar op reageren....
Op zaterdag 15 maart 2003 21:57 schreef sweek het volgende:Veel ideeen worden overgenomen van elkaar... dat is al vanaf de eerste reeks zo geweest.
Plus hij was als eerste binnen bij de eerste opdracht...
quote:Heheheh ja, ik dacht dat alleen bejaarden dat spelen. Nou, dus niet.
Op zaterdag 15 maart 2003 22:04 schreef jessie het volgende:
Bridge was het (goed opgelet he)
Ik kom hier nog op terug, moet er ff over nadenken.
Die koos tijdens de wandeling voor een zijpaadje, terwijl hij gewoon het hoofdpad moest volgen.
Daarnaast wilde hij me iets te graag fietsen.
Zucht.. ook deze keer zal ik het wel weer helemaal mis hebben
Maar wel weer leuk. Inderdaad jammer dat sommige opdrachten en onderdelen al bij de Belg voorbij zijn gekomen maar goed....
quote:Precies. En om het niet op te laten vallen voor Louis (?), zei hij vrij snel dat er door gelopen moest worden. Zou ik ook doen als ik Mol zou zijn.
Op zaterdag 15 maart 2003 22:08 schreef Mike het volgende:
Eerste indruk was Rene, de politie-agent.Die koos tijdens de wandeling voor een zijpaadje, terwijl hij gewoon het hoofdpad moest volgen.
Echt gaaf, 1 aflevering en ik zie weer overal complotten en verdachte dingen, .
quote:Je let echt op de stomste dingen, wel leuk.
Op zaterdag 15 maart 2003 22:11 schreef Barb het volgende:[..]
Echt gaaf, 1 aflevering en ik zie weer overal complotten en verdachte dingen,
.
code:Ron Patricia 5
Patricia Ron/Chandrika/Julien 6
Julien Louis 3
Louis Patricia/Astrid 9
Astrid Ferdi/Louis/Julien 7
Rene Astrid 8
Aafke Chandrike 1
Chandrika Louis -
Elise Louis 4
Ferdi Ron 2
quote:Ik mag dan wel gestudeerd hebben, maar dat wil niet zeggen dat ik begrijp waar de cijfertjes voor staan,
Op zaterdag 15 maart 2003 22:13 schreef Tom_Tom- het volgende:code:Ron Patricia 5
Patricia Ron/Chandrika/Julien 6
Julien Louis 3
Louis Patricia/Astrid 9
Astrid Ferdi/Louis/Julien 7
Rene Astrid 8
Aafke Chandrike 1
Chandrika Louis -
Elise Louis 4
Ferdi Ron 2
quote:Oh ja
Op zaterdag 15 maart 2003 22:15 schreef Barb het volgende:
Ik mag dan wel gestudeerd hebben, maar dat wil niet zeggen dat ik begrijp waar de cijfertjes voor staan,. Stemvolgorde perhaps?
quote:Daar ga ik maar niet teveel op letten. Daar zetten ze ook maar wat neer.
Op zaterdag 15 maart 2003 22:19 schreef Kittyme het volgende:
Eum... Op de site staan nu ook hints
Chandrika gaat winnen denk ik. Ze is slim, gaat met doven enzo om dus is erg visueel en ziet dus veel verdachte dingen.
quote:Idd! Dus gooien we er nog maar één in
Op zaterdag 15 maart 2003 22:11 schreef Barb het volgende:Echt gaaf, 1 aflevering en ik zie weer overal complotten en verdachte dingen,
.
quote:wel logisch want als niet-mol kon je nog niet weten dat je in een gangenstelsel terecht kwam... als mol zijnde heb je dit soort informatie toch al van te voren kunnen inzien...
Op zaterdag 15 maart 2003 22:26 schreef Sweej het volgende:[..]
Idd! Dus gooien we er nog maar één in
: Over Rene: op de site staat bij zijn kandidaatomschrijving dat hij niet houdt van kleine ruimtes. Bij de laser-opdracht was hij buiten aan het fietsen.
En ook al doen mensen mollig ze hoeven geen mol te zijn, maar willen wel mollig overkomen om zo hun kansen te vergroten.
Chandrika lijkt me trouwens ook wel een leuke mol.... Lastig!
quote:Die krijgen er toch 20?
Op zaterdag 15 maart 2003 22:38 schreef jessie het volgende:
Krijgen de kandidaten er ook zo weinig?
quote:Ja, en die krijgen ook hele andere vragen volgens mij.
Op zaterdag 15 maart 2003 22:57 schreef calvobbes het volgende:
Die krijgen er toch 20?
quote:Jup.
Op zaterdag 15 maart 2003 22:58 schreef Tom_Tom- het volgende:[..]
Ja, en die krijgen ook hele andere vragen volgens mij.
of zeg ik nu iets wat iemand al drie seizoenen terug heeft bedacht
quote:Ja, en je beschrijft de tactiek van o.a. Jantien en Inge.
Op zaterdag 15 maart 2003 23:04 schreef calvobbes het volgende:
quote:In een van de filmpjes had een kandidaat het daar ook al over (ik zat natuurlijk weer niet op te letten, heb dus geen idee wie het zei. Een man iig.).
Op zaterdag 15 maart 2003 23:04 schreef calvobbes het volgende:
quote:kortom, we moeten goed opletten op je tip van volgende week!
Op zaterdag 15 maart 2003 23:59 schreef Moesta het volgende:
De 1e mol afleveringen vind ik altijd heel erg wennen en vergeet de meeste namen steeds. Mijn gevoel zegt dat ferdi de mol is mede door het kompas en op de wie is de mol site staat, het 5 kwartier verkeerd lopen niet bij mogelijke hints. Maar zoals hier op het forum al verteld is als mol begin je niet zo opzichtig. Ik twijfel of ik over zal stappen naar julien of het nog maar even afkijk met ferdi.
Marc ondekte ik in aflevering 2, George volgens mij ook dus 3 keer is scheepsrecht zal ik maar hopen.
Ik kon niet meer terug komen naar de vragen... Fok me.
Dus niet doen, eerst allees lezen en op het laatst die vragen...
quote:lol nee niet echt
Op zondag 16 maart 2003 00:20 schreef evert het volgende:[..]
kortom, we moeten goed opletten op je tip van volgende week!
Heb je al enig idee?
Dit kan betekenen dat de mol als 1 van de laatste op het vliegveld aankwam.....
Wie weet de volgorde van aankomst op het vliegveld voor ze met zijn allen de helikopter ingingen?
quote:Tja, die conclusie zou ik niet durven trekken. Er zitten zoveel dwaalsporen tussen de echte aanwijzingen... En de makers weten inmiddels ook wel dat de Mol-fans de uitzendingen helemaal uitpluizen. Misschien dat we er tegen het einde van de serie nog wat aan hebben, maar vooralsnog hecht ik er niet veel waarde aan.
Op zondag 16 maart 2003 10:32 schreef LOSTtwo het volgende:
diegene waar je de foto's van ziet kunnen de Mol al niet zijn lijkt mij...
Valt het jullie ook op dat de vrouwen in De Mol altijd veel leuker zijn dan de mannen? Er zijn in het verleden heel wat memorabele Mol-vrouwen geweest, van Deborah tot Yvonne tot Jantien tot Inge en Sandra, enz., en bij de mannen waren eigenlijk alleen John en George echt leuk. En nu ook weer, alle vrouwen zijn weer hartstikke leuk (ik weet alleen nog niet zo goed wat ik moet denken van Patricia. Ze stoppen er altijd zo'n speciaal typje in, vorig jaar was dat Jantien. Misschien blijkt Patricia wel net zo leuk te zijn, we zullen zien) en de mannen maar weer zo-zo. Wmb mogen de mannen als eerste weg, en de vrouwen overblijven.
Over de aflevering zelf:
- Drie dingen waren hetzelfde als bij de Vlaamse Mol 3:
- Al meteen 20.000 ballen verdiend bij de eerste opdracht, lekker hoor!
- Die beelden van het afscheid van Louis in het donker met al die neerdwarrelende sneeuwvlokken... Wat een prachtig gezicht. Wat is Canada sowieso toch mooi.
- Chandrika intrigeert me.
- Dat ene muziekje tijdens het maken van de test was er weer, wat blijft dat ook geweldig.
Nog even over de aflevering van vorige week:
Angela zei helemaal op het einde in het telefoongesprek met George iets van Nou ja, het zijn allemaal mollen. Wat zou dat te betekenen kunnen hebben? Gewoon dat ze zich allemaal mysterieus voordoen om de verdenking op zichzelf te krijgen, of zit er meer achter? Dat telefoongesprek was sowieso vrij mysterieus van toon, en ik kan me niet voorstellen dat ze dat zomaar zonder reden uitzenden.
quote:Ja, of juist wel. Bij WIDM weet je het nooit.
Op zondag 16 maart 2003 10:32 schreef LOSTtwo het volgende:
... heeft iemand al hetr beginfilmpje "ontleedt" ? Daar kwamen wat foto's voorbij, die de Mol bestudeerde.... diegene waar je de foto's van ziet kunnen de Mol al niet zijn lijkt mij...
Maar het leek wel alsof de eerste opdracht haast niet mis kon gaan. Terwijl de tweede opdracht haast niet te halen was. Ik ben benieuwd naar de volgende aflevering.
quote:Dat was ook meteen het eerste waar ik aan dacht gisteren. "Daar wordt vast wel weer wat van afgetrokken in een volgende aflevering."
Op zondag 16 maart 2003 11:40 schreef Tom_Tom- het volgende:
Maar zomaar 20.000 euro in een klap in de pot is ook wel erg veel vind ik. Ik kan me niet voorstellen dat dat niet gehalveerd wordt ofzo.
quote:Ja, dat is wel anders dan bij de Vlaamse Mol: daar hoefde niet een van de kandidaten het geld te bewaren, toch? Is ook eigenlijk wel een beetje raar (ik vind dat de Mol moet voorkomen dat er geld in de pot komt, niet het er achteraf nog eens uit jatten).
Of de mol steelt uit de pot.
En de meest vergezochte verklaring voor het feit dat Ferdi de Mol is: Angela stelde (bij de executie) de vraag: "...en waar zit de Mol?". Wie kwam in beeld: Ferdi.
Eigenlijk hoop ik niet dat Ferdi de Mol is, want dat zou betekenen dat hij tot de laatste aflevering er in blijft zitten. Ik vind die jongen lichtelijk irritant met zijn pseudo intellectuele psycho gebrabbel. Wat mij betreft mag hij er snel uitvliegen....
Hopelijk komen er niet teveel Belgische elementen terug: de kokers, laserstraal enz.
En nu weer een weekje wachten...
quote:Maar alleen het laatste geld dat ze kregen was echt......
Op zondag 16 maart 2003 11:52 schreef Tom_Tom- het volgende:
Eerst kregen ze het zakgeld en daarna kregen ze zakgeld. Dat is apart.
In een eerste gok zou Chandrika natuurlijk de winnares zijn, maar behalve haar communicatieve vaardigheden weten we natuurlijk niks van haar.
Ik wil m'n eerste mollengok, Elise, nog niet weggooien, maar we hebben in deze aflevering niks van haar gezien (misschien juist op de achtergrond gebleven)
Een in het oog springende mol was toch Ferdi, het kompas-verhaal is al door een aantal mensen verteld.
En bij de lasers leek hij heel goed mee te doen. Vervolgens haalde hij heel actief alle standaards, deur inmiddels weer dicht, en vervolgens klooien met die standaards, misschien wist hij al dat ze het door tijdgebrek dan toch niet gingen halen.
Aafke leek maar een vervelend mens, altijd maar die veters, op de kaart zag ze 'het goede pad' (er stonden alleen hoogtelijnen op die kaart ) en in de tunnels zag je op een gegeven moment een shot dat ze heel stil in een hoekje bleef staan, zonder enige medewerking.
Een groep van verdachten dus, maar voorlopig blijf ik gokken op Elise
quote:uhm,... ja mooie plaatjes. zit er ook nog een hint in? de op- en aflopende tijd bijvoorbeeld?
Op zondag 16 maart 2003 12:07 schreef SmashBro het volgende:
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]
bij de intro van ferdi zegt ie 'ik ben 27 jaar', en vlak daarna hoor je iemand fluisteren (is hij de mol? ik zeg jah) als je het opgenomen hebt moet je maar even flink hard afspelen
lekkere aanwijzing/spoiler zou het zijn.
Overigens kregen ze als zakgeld volgens mij geen euro's, ze hebben toch dollars in Canada? Met euro's begin je daar niet veel. Het bovenste zakgeld biljet had een waarde van 100.
Aafke gaat bij mij aan kop in het irritatie klassement.
quote:
Op zondag 16 maart 2003 14:28 schreef Anzjie het volgende:
Bij Aafke kreeg "het Nolleke" gevoel....Ja, erg hé?
quote:Nolleke...
Op zondag 16 maart 2003 14:28 schreef Anzjie het volgende:
Bij Aafke kreeg "het Nolleke" gevoel....Ja, erg hé?
quote:Expeditie Robinson 2002
Op zondag 16 maart 2003 14:53 schreef EyE het volgende:
Nolleke...is die uit de vlaamse serie? (niet gezien)
Bij de tweede proef is het moeilijk een "mol" aan te wijzen omdat iedereen daar een mol geweest kan zijn. Trouwens met zon spiegel richten is verdomd moeilijk, dus ik denk dat de mol in proef 2 zich redelijk rustig kon houden
quote:Ze bedoelden dat de opnames in Portugal in 2001 waren.
Op zondag 16 maart 2003 14:58 schreef SmashBro het volgende:
Weet je wat raar is, in de terugblikaflevering stond op een gegeven moment in beeld dat WIDM3 (met George en Jantien enzo dus) in 2001 had plaatsgevonden. Maar dat had natuurlijk moeten zijn: 2002. Best wel slordige vergissing!
quote:Oh, dan klopt het wel ja. Maar dan had het logischer geweest als ze gewoon het jaar van uitzenden hadden aangehouden.
Op zondag 16 maart 2003 15:23 schreef CrazyDaisy85 het volgende:[..]
Ze bedoelden dat de opnames in Portugal in 2001 waren.
quote:Volgens mij werd die goede weg door Aafke gevonden..Ze vond zomaar een pad op de kaart. (die volgens Angela geen paden/wegen vertoonden)
Op zondag 16 maart 2003 15:06 schreef Mickey_Blue_Eyes het volgende:
Denk persoonlijk ook op dit moment het meest aan Ferdi, dat truukje met dat kompas, dus het in een rondje lopen, en daarna wel in 1 keer de goede weg vinden.Bij de tweede proef is het moeilijk een "mol" aan te wijzen omdat iedereen daar een mol geweest kan zijn. Trouwens met zon spiegel richten is verdomd moeilijk, dus ik denk dat de mol in proef 2 zich redelijk rustig kon houden
quote:Volgens mij stond het ook allemaal door elkaar..Bij Deborah stond mol 2003..
Op zondag 16 maart 2003 14:58 schreef SmashBro het volgende:
Weet je wat raar is, in de terugblikaflevering stond op een gegeven moment in beeld dat WIDM3 (met George en Jantien enzo dus) in 2001 had plaatsgevonden. Maar dat had natuurlijk moeten zijn: 2002. Best wel slordige vergissing!
quote:Nee dat betekende dat het recente beelden waren, ze hadden sommige ex-kandidaten opnieuw opgezocht voor de terugblikaflevering. Bij de oude beelden van Deborah stond 1999.
Op zondag 16 maart 2003 16:15 schreef Anzjie het volgende:[..]
Volgens mij stond het ook allemaal door elkaar..Bij Deborah stond mol 2003..
quote:Ja, ik ben meestal heel sceptisch als ik dit soort aanwijzingen lees, maar ik heb zelf geluisterd en dit is dus HEEL duidelijk, he?
Op zondag 16 maart 2003 13:54 schreef ScarFace_CvL het volgende:
Deze 'hint' heb ik van een ander (wieisdemol.com) forum.bij de intro van ferdi zegt ie 'ik ben 27 jaar', en vlak daarna hoor je iemand fluisteren (is hij de mol? ik zeg jah) als je het opgenomen hebt moet je maar even flink hard afspelen
Hoop echt dat het een valsstrik blijkt te zijn, want anders is het wel een hele grote blunder. Hoop dat Ferdi volgende week afvalt.
quote:Ik zit zelf op dat forum en er is ook iets in omloop waar te horen is 'Ferdi is de mol NIET'. Het kan dus een instinker zijn (laten we het hopen!)
Op zondag 16 maart 2003 17:47 schreef Jane het volgende:[..]
Ja, ik ben meestal heel sceptisch als ik dit soort aanwijzingen lees, maar ik heb zelf geluisterd en dit is dus HEEL duidelijk, he?
Hoop echt dat het een valsstrik blijkt te zijn, want anders is het wel een hele grote blunder. Hoop dat Ferdi volgende week afvalt.
quote:Hoi! Ik zit ook op het wieisdemol.com forum.
Op zondag 16 maart 2003 17:59 schreef CrazyDaisy85 het volgende:[..]
Ik zit zelf op dat forum en er is ook iets in omloop waar te horen is 'Ferdi is de mol NIET'. Het kan dus een instinker zijn (laten we het hopen!)
Heb het gehoord, ja. Maar die is een stuk minder overtuigend, vind ik. Ik hoor iig het hele woordje 'niet' niet.
quote:Thx voor de uitleg ik heb dus weer niet op zitten letten
Op zondag 16 maart 2003 16:50 schreef SmashBro het volgende:[..]
Nee dat betekende dat het recente beelden waren, ze hadden sommige ex-kandidaten opnieuw opgezocht voor de terugblikaflevering. Bij de oude beelden van Deborah stond 1999.
<maar hij zal de kleur rose niet vaak gebruiken> was dat nou voor een vage zin? Eg btje vreeeeemde informatie
quote:
Op zondag 16 maart 2003 19:05 schreef Jacqualine-Herrera het volgende:
Ron (33)
Grafisch Ontwerper
Ron kan erg goed gezichten onthouden, maar weet daar dan bijna nooit een naam bij te herinneren. Hij vindt zichzelf verbaal niet zo sterk, maar wel hulpvaardig. Graag zou hij een jaartje willen schilderen in Ierland, "maar hij zal de kleur rose niet vaak gebruiken". Televisie en bank zijn zn favoriete voorwerpen in huis.<maar hij zal de kleur rose niet vaak gebruiken> was dat nou voor een vage zin? Eg btje vreeeeemde informatie
Verder vond ik de eerste afleverinmg erg leuk
Ik heb (as usual) nog geen echte hints kunnen ontdekken. Ik denk niet dat de mol al echt heeft toegeslagen.
Leuke opdracht trouwens met de spiegels en die laserstraal! Die met die kaart vond ik mwoah..
De best opdracht was toch met uhm..Ik geloof Yvonne. Nico en Doortje? In die gevangenis Dat de een moest fietsen en de ander had weer een sleutel enzo
Whoahw die was egt cool
quote:Ik heb hem inderdaad niet één keer NIET zien grijnzen, best wel eng.
Op zondag 16 maart 2003 19:42 schreef karoltje het volgende:
MY GOD! Wat ben ik blij dat die Louiseruit is zeg! Ik was al bang dat ik 10 weken tegen die irritante harses met die bloedondermnnagelsvandaanhalende KUTgrijns
Maar die opdracht in de gevangenis met Yvonne en Nico enzo was wel heel anders dan die laseropdracht gisteren hoor.
quote:Jah I know
Op zondag 16 maart 2003 19:43 schreef SmashBro het volgende:[..]
Ik heb hem inderdaad niet één keer NIET zien grijnzen, best wel eng.
Maar die opdracht in de gevangenis met Yvonne en Nico enzo was wel heel anders dan die laseropdracht gisteren hoor.
quote:Helemaal mee eens, wat een walgelijk figuur
Op zondag 16 maart 2003 19:42 schreef karoltje het volgende:
MY GOD! Wat ben ik blij dat die Louiseruit is zeg! Ik was al bang dat ik 10 weken tegen die irritante harses met die bloedondermnnagelsvandaanhalende KUTgrijns
quote:Jah, hoe die daar dom stond te gillen op die splitsing......Afknapper..!!!
Op zondag 16 maart 2003 21:00 schreef Rewimo het volgende:[..]
Helemaal mee eens, wat een walgelijk figuur
zou dit filmpje niet in een andere volgorde of met andere beelden opnieuw de volgende keer kunnen komen?
vond dit erg opvallend
Wij vonden Elise de meeste mol-trekjes vertonen, alhoewel dat natuurlijk allemaal afleidingmanoeuvretjes kunnen zijn, waar wij vol op in tuinen.
Anyway, die tweede opdracht, was het toeval dat dat op George Island was? (Ik begin nu al overal wat achter te zoeken .)
quote:Tja, als we een George hadden misschien wel
Op maandag 17 maart 2003 07:24 schreef Dave het volgende:
Anyway, die tweede opdracht, was het toeval dat dat op George Island was? (Ik begin nu al overal wat achter te zoeken.)
quote:Ik bedoel dat dit een mogelijke verwijzing was naar de mol van vorig jaar. De enige die op het eiland een 'afwijkende' opdracht had, was die politie-agent (René?). Ergo: René is de mol.
Op maandag 17 maart 2003 07:36 schreef Rewimo het volgende:[..]
Tja, als we een George hadden misschien wel
quote:nee, want ze weten niet wie de afwijkende opdracht ging doen. rene kan het wel willen maar er hadden ook drie andere zich kunnen aanmelden
Op maandag 17 maart 2003 07:54 schreef Dave het volgende:[..]
Ik bedoel dat dit een mogelijke verwijzing was naar de mol van vorig jaar. De enige die op het eiland een 'afwijkende' opdracht had, was die politie-agent (René?). Ergo: René is de mol.
.
Karma Chamelion van Culture Club, dat op het eind een beetje door elkaar gehusseld wordt.
Ik kan er nog niks mee iig...
quote:Julien is advocaat en loopt dus ook (net als BG) geregeld in een jurk
Op maandag 17 maart 2003 15:24 schreef Jane het volgende:
Net een interview met Louis en de eerste muzikale aanwijzing van dit seizoen gehoord in Schiffers.fm om Radio 2.Karma Chamelion van Culture Club, dat op het eind een beetje door elkaar gehusseld wordt.
Ik kan er nog niks mee iig...
Dus nu zou het weer zoiets kunnen betekenen....
Die Ferdi heeft nog bij mij in de klas gezeten op de middelbare school. Tamelijk irritant eikeltje was het toen. Hem mag ik dus meteen al niet zo.
Maar als je het mij vraagt is Julien de mol.
Culture Club... Iemand die aangeeft van cultuur te houden of iemand die lid is van een club
quote:Was dat de Schiffers FM tip?
Op maandag 17 maart 2003 17:54 schreef Rewimo het volgende:
Karma Chameleon... Spiritueel ingesteld iemandDe Mol moet zich goed kunnen aanpassen en niet opvallen
Culture Club... Iemand die aangeeft van cultuur te houden of iemand die lid is van een club
quote:Ja klopt. Een gedeelte ervan en dan heen en weer gespoeld ofzo
Op maandag 17 maart 2003 18:40 schreef karoltje het volgende:Was dat de Schiffers FM tip?
quote:vrijdag wordt het herhaald hè????
Op zondag 16 maart 2003 13:54 schreef ScarFace_CvL het volgende:
Deze 'hint' heb ik van een ander (wieisdemol.com) forum.bij de intro van ferdi zegt ie 'ik ben 27 jaar', en vlak daarna hoor je iemand fluisteren (is hij de mol? ik zeg jah) als je het opgenomen hebt moet je maar even flink hard afspelen
quote:Misschien een verwijzing naar de bridgeclub van Patricia?
quote:Ja, het begin was gewoon en daarna leek het teruggedraaid. Maar de tip zou ook op de site komen te staan. Op wieisdemol.nl of schiffers.fm, ik weet niet welke.
Op maandag 17 maart 2003 18:49 schreef Sweej het volgende:
Heeft iemand het echt gehoord?
Edit:
Hier dus http://www.wieisdemol.nl/audio/afvaller_1.mp3
[Dit bericht is gewijzigd door Jane op 17-03-2003 21:31]
quote:Boy George.
Karma Chameleon... Spiritueel ingesteld iemandDe Mol moet zich goed kunnen aanpassen en niet opvallen
quote:boy george - george island
Op maandag 17 maart 2003 22:58 schreef schatje het volgende:[..]
Boy George.
quote:Angela weet het, zij doet nl. de briefings met de Mol en verder nog 1 of 2 medewerkers, maar van die ploeg weten dus ook zo min mogelijk mensen wie het is om risico's te vermijden.
Op dinsdag 18 maart 2003 15:46 schreef karoltje het volgende:
Zou Angela nou zelf weten wie de Mol is? of is dat te gevaarlijk omdat zij zo direct contact heeft met de groep...
Maarja er is nog maar 1 aflevering geweest, na de volgende aflevering denk ik er misschien wel weer anders over
quote:Als ik dat bij de Belgische Mol zag, die beelden met Marc, daar waren nogal wat cameramensen bij betrokken (denk maar aan die scène in die grotten/kerkers). Dus 1 of 2 lijkt me wat weinig.
Op dinsdag 18 maart 2003 16:10 schreef Tante Bep het volgende:[..]
Angela weet het, zij doet nl. de briefings met de Mol en verder nog 1 of 2 medewerkers, maar van die ploeg weten dus ook zo min mogelijk mensen wie het is om risico's te vermijden.
quote:Ja echt? Hoe laat, op welk net etc.
Op maandag 17 maart 2003 19:48 schreef cptmarco het volgende:vrijdag wordt het herhaald hè????
quote:Ik geloof iets van 10.00 's ochtends op ned 1.
Op woensdag 19 maart 2003 01:27 schreef sjak het volgende:[..]
Ja echt? Hoe laat, op welk net etc.
Ik heb het helaas gemist en mijn video heeft het niet opgenomen, dus ik moet vrijdag kijken.
Daarna ga ik me hopelijk weer mengen in de discussies hier :0
quote:Vrijdag, 11:05, NL1
Op woensdag 19 maart 2003 12:13 schreef DrMarten het volgende:[..]
Ik geloof iets van 10.00 's ochtends op ned 1.
Maar het staat vast wel ergens op internet
quote:Dank je
Op woensdag 19 maart 2003 12:15 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Vrijdag, 11:05, NL1
quote:Vind haar enorm irritant....zij was overigens ook het meest in beeld.
Op maandag 17 maart 2003 07:24 schreef Dave het volgende:
[afbeelding]Wij vonden Elise de meeste mol-trekjes vertonen, alhoewel dat natuurlijk allemaal afleidingmanoeuvretjes kunnen zijn, waar wij vol op in tuinen.
Anyway, die tweede opdracht, was het toeval dat dat op George Island was? (Ik begin nu al overal wat achter te zoeken
.)
quote:Nou jááááááá!!!
Op vrijdag 21 maart 2003 20:29 schreef Anzjie het volgende:
Morgen geen mol op tv i.v.m. gewijzigde tv uitzendingen![]()
![]()
Wordt het gewoon een week uitgesteld of komt het nu op zondag ofzo?
Belachelijk
Trouwens, ik heb vanochtend de Mol opgenomen:
Bij het voorstellen van de eerste kandidaat hoor je wat gemompel op de achtergrond (geen idee wat) en bij Ferdi wordt er wat gemompels (iets van is hij de mol?.....)
quote:Bah. Wat een mollenstreek. Kijk, die oorlog met Irak is natuurlijk wel erg, maar dat kan ook op andere zenders. Dat vind ik altijd weer zo overdreven van de nederlandse TV. Maar dat is een andere discussie.
![]()
quote:Helemaal mee eens...Maar het komt al op zoveel zenders de hele dag door...
Op vrijdag 21 maart 2003 20:47 schreef Tom_Tom- het volgende:[..]
Bah. Wat een mollenstreek. Kijk, die oorlog met Irak is natuurlijk wel erg, maar dat kan ook op andere zenders. Dat vind ik altijd weer zo overdreven van de nederlandse TV. Maar dat is een andere discussie.
P.s. volgens mij komt de mol gewoon te vervallen....
[Dit bericht is gewijzigd door Anzjie op 21-03-2003 21:42]
quote:PARDON????
![]()
De oorlog in Irak is kut natuurlijk, maar de hele dag is er geen MOER op tv en dan IS er eens een keer wat leuks en dan schrappen ze JUIST dat!!!!! * Nyame snapt het niet...
quote:Klopt inderdaad, volgens die website begint het om 22:02 uur.
Op vrijdag 21 maart 2003 22:25 schreef Anzjie het volgende:
Kreeg zojuist een berichtje dat op www.ned1.nl staat dat het wel door gaat en dan om 22.05u gewoon op Ned1.Echter op teletekst staat iets anders..
Hopelijk .nl het juist
http://applic.portal.omroep.nl/gids/televisie.php?dag=1&zender=1&blok=0&genre=0
Even allemaal opletten dus!!
quote:ze kunnen toch ook niet zomaar de Mol laten vervallen? Ach, is internet niet wat actueler dan teletekst?
Op vrijdag 21 maart 2003 22:25 schreef Anzjie het volgende:
Kreeg zojuist een berichtje dat op www.ned1.nl staat dat het wel door gaat en dan om 22.05u gewoon op Ned1.Echter op teletekst staat iets anders..
Hopelijk .nl het juist
quote:Da's een uur later dan normaal... Misschien hebben ze zich bedacht en het een uur verzet in plaats van het helemaal te laten vervallen?
Op vrijdag 21 maart 2003 22:31 schreef -chefke- het volgende:
22:02 - 23:00 Wie is... De Mol? (AVRO) het staat er toch echt.:Y als ze het niet uitzenden begin ik een oorlog. tegen de zender coordinator![]()
quote:Jammer, want op die tijd komt ook een nieuwe aflevering Crime Scene Investigation. Maar de Mol heeft natuurlijk voorrang!
Op vrijdag 21 maart 2003 22:31 schreef -chefke- het volgende:
22:02 - 23:00 Wie is... De Mol? (AVRO) het staat er toch echt.:Y als ze het niet uitzenden begin ik een oorlog. tegen de zender coordinator![]()
quote:Mee eens
Op vrijdag 21 maart 2003 22:32 schreef Sonho het volgende:[..]
ze kunnen toch ook niet zomaar de Mol laten vervallen? Ach, is internet niet wat actueler dan teletekst?
Ik denk dat ik NL 1 vanavond maar vanaf 9 uur opneem en dan de band laat vollopen.
Edit: Tss voordat ik deze edit schreef stond er nog Monarch of the Glen op TT en toen ik terugliep stond ook daar om 22 uur Wie is de Mol. Maargoed, 10 uur vanavond, Ned 1 dus.
Staat op het forum van www.wieisdemol.nl
Ojaaa.... vaag.. ter info........ Ingevoerd door "Judas"...
quote:Yeah rigth... Alsof iemand die 2 weken lang de Mol kan spelen in Nederland alsnog spontaan uit de school klapt.
Op zaterdag 22 maart 2003 22:00 schreef Leila het volgende:Ojaaa.... vaag.. ter info........ Ingevoerd door "Judas"...
Vond het wel opvallend dat die twee die de vragen moesten beantwoorden vrij sloom reageerden. En wel erg dom dat ze denken dat ze het antwoord over De Caprio op de boot te kunnen vinden
Aafke weer....
De verdenkingen:
code:Naam Mol volgorde
Julien ? 7 --> exit
Astrid Rene 5
Rene Astrid 1
Elise Ron/Ferdi 2
Aafke Ferdi 4
Ferdi Chandrika -
Chandrika Patricia 6 (groen in close-up)
Ron Patricia -
Patricia Ron/Chandrika 3 (groen in close-up
Tel daarbij het getal 28 dat goed werd gezegd en zij zeker wist dat het dit niet moest zijn (en Angela gaf de tip om het getal 28 te omzeilen).
[Dit bericht is gewijzigd door CJ op 22-03-2003 23:07]
Is misschien ook iets...
Iemand die het op band heeft?
quote:Dat zou dan in ieder geval betekenen dat Elise niet de mol is, want die kwam juist met 28 aanzetten.
Op zaterdag 22 maart 2003 23:06 schreef CJ het volgende:
Tel daarbij het getal 28 dat goed werd gezegd en zij zeker wist dat het dit niet moest zijn (en Angela gaf de tip om het getal 28 te omzeilen).
quote:Je bedoelt de letters T I P in het logo van Wie Is De Mol?
Op zaterdag 22 maart 2003 23:07 schreef pluisje het volgende:
Helemaal aan het einde, als het logo van Wie is de Mol in beeld is en Angela nog wat murmelt over dat je op de website kan kijken voor meer tips enzo, zag ik onderin het scherm heel vaag blauwe tekst staan, en dat was me vorige week ook al opgevallen.Iemand die het op band heeft?
quote:En René kwam ook meteen met 28 aanzetten, maar Patricia wist heel zeker dat dit niet kon.
Op zaterdag 22 maart 2003 23:09 schreef pluisje het volgende:[..]
Dat zou dan in ieder geval betekenen dat Elise niet de mol is, want die kwam juist met 28 aanzetten.
quote:De leeftijd van Leonardo DiCaprio. Die Rene goed bleek te hebben, maar de groep luisterde niet naar hem. De reden dat de opdracht met de boot mislukte. En Ron was er verantwoordelijk voor dat er nog 5.000 extra van het bedrag afging, hoewel hij niet kon weten of ze wel of niet de opdracht zouden halen.
Op zaterdag 22 maart 2003 23:07 schreef Leila het volgende:
Wat was dat dan met die 28.. Die René zei Uhh.. 28! En die meid, die nam dat niet aan, die maakte er 30 van...Is misschien ook iets...
quote:Nee, helemaal onderin het scherm in de zwarte achtergrond. Het was blauw, en het leek tekst van een regel of 2 lang, maar het was heel vaag.
Op zaterdag 22 maart 2003 23:09 schreef CJ het volgende:[..]
Je bedoelt de letters T I P in het logo van Wie Is De Mol?
quote:Iemand een screen? Anders wordt het weer wachten op de herhaling.
Op zaterdag 22 maart 2003 23:12 schreef pluisje het volgende:[..]
Nee, helemaal onderin het scherm in de zwarte achtergrond. Het was blauw, en het leek tekst van een regel of 2 lang, maar het was heel vaag.
quote:Ja dat was toch Patricia die eerst aan het navigeren was en toen iedereen langs ging om die leeftijd te vragen...?
Op zaterdag 22 maart 2003 23:10 schreef Kozzmic het volgende:[..]
De leeftijd van Leonardo DiCaprio. Die Rene goed bleek te hebben, maar de groep luisterde niet naar hem. De reden dat de opdracht met de boot mislukte. En Ron was er verantwoordelijk voor dat er nog 5.000 extra van het bedrag afging, hoewel hij niet kon weten of ze wel of niet de opdracht zouden halen.
quote:Ik dacht Aafke. Aafke is cool.
Op zaterdag 22 maart 2003 23:13 schreef Leila het volgende:
Ja dat was toch Patricia die eerst aan het navigeren was en toen iedereen langs ging om die leeftijd te vragen...?
quote:Ja.
Op zaterdag 22 maart 2003 23:13 schreef Leila het volgende:[..]
Ja dat was toch Patricia die eerst aan het navigeren was en toen iedereen langs ging om die leeftijd te vragen...?
Patricia nam direct de telefoon aan geloof ik? En als je de mollenbriefing hebt gezien maakt dat haar wel heel verdacht.
En wat werkt die Aafke toch irritant vind ik... op een of andere manier.
En ik ben ook heel benieuwd naar die blauwe letters op het scherm...
Zal bij de herhaling zeker screens maken indien niemand anders ze heeft.
quote:Dat was toch 28.... Kom op nou....
Op zaterdag 22 maart 2003 23:14 schreef Tom_Tom- het volgende:
In het voorstukje brabbelde Angela wat over het getal 27. Elise zei dat Leonardo DiCaprio 27 is.....
quote:Neenee, iemand zei 28 en zij riep toen juist nadrukkelijk: Nee, 27!
Op zaterdag 22 maart 2003 23:09 schreef pluisje het volgende:[..]
Dat zou dan in ieder geval betekenen dat Elise niet de mol is, want die kwam juist met 28 aanzetten.
quote:Ja, de instructies van de Mol gingen over het getal 28.
Op zaterdag 22 maart 2003 23:22 schreef Leila het volgende:[..]
Dat was toch 28.... Kom op nou....
quote:Echt waar? Hmm.
Op zaterdag 22 maart 2003 23:22 schreef Leila het volgende:
Dat was toch 28.... Kom op nou....
Maar ik vond het sowieso raar dat ze dat filmpje aan het begin lieten zien...
quote:Echt?
Op zaterdag 22 maart 2003 23:22 schreef Rewimo het volgende:[..]
Neenee, iemand zei 28 en zij riep toen juist nadrukkelijk: Nee, 27!
quote:Graag, want ik begin nu echt aan mezelf te twijfelen
Op zaterdag 22 maart 2003 23:21 schreef sweek het volgende:
En ik ben ook heel benieuwd naar die blauwe letters op het scherm...
Zal bij de herhaling zeker screens maken indien niemand anders ze heeft.
quote:Die Elise zei toen 27 ja.
Op zaterdag 22 maart 2003 23:27 schreef pluisje het volgende:[..]
Echt?
Weet je toevallig nog wie er dan wel 28 riep?
Erg dit zeg, ik weet het nou echt niet meer
[..]
Graag, want ik begin nu echt aan mezelf te twijfelen
Ik zag het, en riep gelijk tegen m'n vriend: "Kijk, onderin het scherm!!" en hij zag het inderdaad ook meteen (net nog even nagevraagd, en ja hij zag het ook echt). Het stond er niet eens zo heel kort, meer dan een seconde in ieder geval.
En het lijkt me dat de Mol zijn bagage nog wel zal hebben...
En wiens geheime wens het was om te trouwen is ook niet duidelijk geworden. Uit de Avrobode van vorige week:
Getrouwd: René, Julien, Patricia, Aafke
Alleenstaand: Chandrika
Gescheiden: Astrid
Samenwonend: Elise, Ferdi, Ron
De laatste drie zijn de meest logische kandidaten om als wens trouwen in te vullen lijkt me, samen met Chandrika.
Ik zal van de week het complete Avrobode-lijstje wel even posten.
quote:De opmerkelijke persoon bij dat drietal was toch wel Ron. Als de kandidaten op een gegeven moment 6 van de 9 rugzakken moeten afgeven, zonder te weten waarvoor, dan zou je toch verwachten dat een beetje gentleman zijn rugzak afstaat, en dat de 3 overgebleven bagagestukken allen van dames zijn.
Op zaterdag 22 maart 2003 23:31 schreef Rewimo het volgende:
De meeste kans voor de Mol om iets te verzieken was bij het zoeken van de koffers. Erg makkelijk om daar iets verkeerd te laten lopen. De codes die opgenoemd werden, werden trouwens zo te zien ook echt ingetikt. Maar we hebben lang niet alles codes in zien tikken.
quote:Als ze er niet toe doen, dan hadden ze zel duidelijk leesbaar gemaakt lijkt me
Op zaterdag 22 maart 2003 23:30 schreef Leila het volgende:Doen die letters er toe dan? Denk je....
quote:Ik word nu toch wel nieuwsgierig....
Op zaterdag 22 maart 2003 23:37 schreef pluisje het volgende:[..]
Als ze er niet toe doen, dan hadden ze zel duidelijk leesbaar gemaakt lijkt me
Misschien staat er wel complete onzin in ( in de trant van "Haha, we zeggen echt niet wie de mol is") maar het zal iig wel iets zijn
quote:Het was Astrid die toen de telefoon werd uitgereikt direct op Angela afstapte, wat door één van haar mede-kandidaten bij de executie als 'mols' werd bestempeld. Alleen was de telefoon later inderdaad in handen van Patricia (en Julien). Die met elkaar hadden afgesproken dat ze beide rechtstreeks de aanwijzingen wilden horen van Ferdi of Ron.
Op zaterdag 22 maart 2003 23:21 schreef sweek het volgende:
Patricia nam direct de telefoon aan geloof ik? En als je de mollenbriefing hebt gezien maakt dat haar wel heel verdacht.
Met het doorgeven van aanwijzingen per telefoon is tijdens de opdracht verder niet iets misgegaan. Wat was er bij de mollenbriefing?
quote:Ik ook
Op zaterdag 22 maart 2003 23:40 schreef Leila het volgende:[..]
Ik word nu toch wel nieuwsgierig....
Had echt gedacht dat iedereen het gezien zou hebben, zeker omdat ik me meen te herinneren dat ik het vorige week ook al zag.
Er zal echt niet staan wie de mol is ofzo, maar ik wil nu wel weten wat het was. En oh wat baal ik dat ik geen video heb
quote:Behalve dat Patricia dacht dat ze het antwoord wel effe op de boot zouden vinden
Op zaterdag 22 maart 2003 23:41 schreef Kozzmic het volgende:Met het doorgeven van aanwijzingen per telefoon is tijdens de opdracht verder niet iets misgegaan.
quote:Ja omdat die andere twee op dat kerkhof stonden en dat antwoord daar ook niet zouden wisten/konden vinden... toch..? Dan gaat ze het daar natuurlijk aan iedereen vragen. Dat vind ik niet zo verdacht.
Op zaterdag 22 maart 2003 23:44 schreef calvobbes het volgende:[..]
Behalve dat Patricia dacht dat ze het antwoord wel effe op de boot zouden vinden
Wat was uiteindelijk de stemverhouding? Wie stemden tegen doorgaan? En stemden ze allemaal, of werd er alleen gestemd door degenen die nog geen groen scherm hadden gehad?
quote:Astrid wilde door, en Ferdi ook, en die eruit ligt wilde ook door gaan toch..
Op zaterdag 22 maart 2003 23:46 schreef Kozzmic het volgende:
Ik vond het ook wel opmerkelijk dat in het begin van het programma werd gesteld dat de mol bij de executie de grootste klapper uit de geschiedenis van 'Wie is de Mol' kon maken. Dat bleek dus die groepsbeslissing te zijn 'wel of niet doorgaan met de executie'. Ferdi wilde per se doorgaan en was dus onmols bezig en Aafke probeerde het meest de anderen te overtuigen om niet door te gaan.Wat was uiteindelijk de stemverhouding? Wie stemden tegen doorgaan? En stemden ze allemaal, of werd er alleen gestemd door degenen die nog geen groen scherm hadden gehad?
[Dit bericht is gewijzigd door Leila op 22-03-2003 23:48]
quote:Die hadden een auto tot hun beschikking en konden vast wel naar het dorp rijden en daar het antwoord gaan zoeken.
Op zaterdag 22 maart 2003 23:46 schreef Leila het volgende:Ja omdat die andere twee op dat kerkhof stonden en dat antwoord daar ook niet zouden wisten/konden vinden... toch..?
quote:5 tegen 4. Dus ze hebben wel allemaal gestemd.
Op zaterdag 22 maart 2003 23:46 schreef Kozzmic het volgende:Wat was uiteindelijk de stemverhouding?
quote:Ferdi en Julien waren het felst.
Op zaterdag 22 maart 2003 23:47 schreef Leila het volgende:[..]
Astrid wilde door, eb Ferdi ook, en die eruit ligt wilde ook door gaan toch..
quote:Ja maar ze hadden het er allebei niet over van we gaan ff kijken... vond ik ook niet verdacht.... Als ze er allebei al niet over beginnen...
Op zaterdag 22 maart 2003 23:48 schreef calvobbes het volgende:[..]
Die hadden een auto tot hun beschikking en konden vast wel naar het dorp rijden en daar het antwoord gaan zoeken.
Ze is of de winnaar of de mol en ik ga voor het laatste.
Edit: even wat duidelijker gemaakt
quote:
Op zaterdag 22 maart 2003 23:41 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Het was Astrid die toen de telefoon werd uitgereikt direct op Angela afstapte, wat door één van haar mede-kandidaten bij de executie als 'mols' werd bestempeld. Alleen was de telefoon later inderdaad in handen van Patricia (en Julien). Die met elkaar hadden afgesproken dat ze beide rechtstreeks de aanwijzingen wilden horen van Ferdi of Ron.
Met het doorgeven van aanwijzingen per telefoon is tijdens de opdracht verder niet iets misgegaan. Wat was er bij de mollenbriefing?
quote:Het zou dus heel goed kunnen dat het een van diegenen was die de telefoon in handen heeft gehad...
Op zaterdag 22 maart 2003 23:43 schreef Leila het volgende:
Bij de Mollenbriefing ging het over het getal 28, en over dat je met een telefoon heel veel dingen mis kon laten lopen.
Verder was de verdeling bij het stemmen voor of tegen afkopen als volgt:
Voor: Elise, Aafke, Chandrika, Ron
Tegen: Ferdi, Julien (), Astrid, Patricia, René
Moeten we concluderen dat de mol zich tussen de voorstanders van het afkopen bevindt? Alleen is het jammer dat ik in géén van die vier de mol zie op dit moment.
[Dit bericht is gewijzigd door Jane op 23-03-2003 00:45]
quote:Mols zou hierbij zijn dat er wel wordt afgekocht, want dat betekent dat al het geld uit de pot verdwijnt. Daarom zou je de mol eerder verwachten bij de voorstanders, tenzij het verschil zo groot zou zijn dat het stemgedrag van de mol niet uit zou maken.
Op zondag 23 maart 2003 00:34 schreef Jane het volgende:
Verder was de verdeling bij het stemmen voor of tegen afkopen als volgt:Voor: Elise, Aafke, Chandrika, Ron
Tegen: Ferdi, Julien (
), Astrid, Patricia, René
Moeten we concluderen dat de mol zich tussen de tegenstanders van het afkopen bevindt?
Indien de mol echter bij de tegenstanders zit maakte zijn/haar stemgedrag wel uit, immers zonder die stem zou het 4-4 zijn geweest.
Wat daarbij ook nog van belang is is wie op dat moment al een groen scherm had gehad. Dat waren volgens mij de eerste 4 personen; Rene, Elise, Patricia en Aafke. Op het moment dat die vooral voor de eigen kansen zouden gaan hebben die het meest belang bij tegenstemmen.
[Dit bericht is gewijzigd door Kozzmic op 23-03-2003 00:48]
quote:Ik had het al veranderd. Foutje van mij.
Op zondag 23 maart 2003 00:42 schreef Kozzmic het volgende:Daarom zou je de mol eerder verwachten bij de voorstanders, tenzij het verschil zo groot zou zijn dat het stemgedrag van de mol niet uit zou maken.
quote:Ja, hier kun je een interessante theorie op loslaten. De mol moet de pot zo klein mogelijk houden, dus je zou denken dat die vóór afkopen moet stemmen, inderdaad.
Wat daarbij ook nog van belang is is wie op dat moment al een groen scherm had gehad. Dat waren volgens mij de eerste 4 personen; Rene, Elise, Patricia en Aafke. Op het moment dat die vooral voor de eigen kansen zouden gaan hebben die het meest belang bij tegenstemmen.
Als je nu de lijstjes naast elkaar legt, van wie er nog niet aan de beurt waren geweest en wie er ook daadwerkelijk vóór afkopen stemden, dan hou je alleen Chandrika en Ron over. Conclusie: Chandrika of Ron is de mol? Wel kort door de bocht, maar ja, je moet wat met dit soort theorieën, he?
quote:Rene, Elise, Aafke en Patricia waren dus al geweest.
Op zaterdag 22 maart 2003 23:05 schreef Tom_Tom- het volgende:code:Naam Mol volgorde
Julien ? 7 --> exit
Astrid Rene 5
Rene Astrid 1
Elise Ron/Ferdi 2
Aafke Ferdi 4
Ferdi Chandrika -
Chandrika Patricia 6 (groen in close-up)
Ron Patricia -
Patricia Ron/Chandrika 3 (groen in close-up
code:Hierbij ben ik er dus vanuit gegaan dat de Mol de executie zou willen afkopen. Ferdi en Astrid (en JulienKandidaten logische stem stemde mols/onmols René tegen tegen onmols
Elise tegen voor erg mols
Patricia tegen tegen onmols
Aafke tegen voor erg mols
-----------------------------------------------------
Astrid voor tegen erg onmols
Chandrika voor voor mols
Julien voor tegen erg onmols
Ron voor voor mols
Ferdi voor tegen erg onmols
Een kanttekening die je hierbij kunt plaatsen is dat het voor de kandidaten die bij de executie reeds aan bod waren gekomen wellicht iets minder logisch was om 'egoistisch' te stemmen dan voor degenen die nog moesten. Die wisten immers al dat ze zelf door waren. Als de kandidaat in kwestie het geld eigenlijk niet zo belangrijk vindt is vóór afkopen stemmen dan makkelijk uit te leggen als 'barmhartigheid'. Hiervan kan de Mol natuurlijk ook handig gebruik maken, maar het is imho toch minder onlogisch dan 'tegen' stemmen als je nog niet aan bod bent geweest (hetgeen dus heel ONmols is, naar mijn mening). Ingewikkeld verhaal misschien, maar ik hoop dat jullie het kunnen volgen.
Verder kun je misschien voorzichtig concluderen dat de Mol wel degelijk voor afkopen heeft gestemd. De verhouding was 5 tegen 4, dus als de Mol 'tegen' heeft gestemd, heeft die een enorme kans laten liggen. Zijn/haar stem had de balans dan immers naar de andere kant kunnen laten doorslaan. Ik zou me kunnen voorstellen dat, als bij het eerste overleg was gebleken dat de meerderheid sowieso tegen was, de Mol ook 'tegen' zou hebben gestemd om niet teveel op te vallen. Maar niet zoals de verhoudingen nu lagen. Eigenlijk was het nu zo dat Julien voor zijn eigen ondergang heeft gezorgd.
Ik zie geen tekst in beeld op het einde (zwarte scherm met internetadres).Ik heb zo even vijf keer terug gekeken en ik zie echt niets.
Tekst op briefje uit koker Aafke:
Dit is...
Belast(baar?)...
als je de...
hebt....
is, is...
informatie....
rest was niet te lezen
Als Mol zijnde blijf ik bij Ferdi: hij beweert stellig dat de ankerplaats goed is, hij vergeet even totaal wat zijn geheime wens was. Al is dat misschien weer te verdacht...
Beste opmerking in de uitzending: Astrid over politieagent Rene: hij kan als agent zijnde goed zijn mond houden en doen of zijn neus bloedt
quote:Ik word echt gek
Op zondag 23 maart 2003 11:20 schreef cptmarco het volgende:
Ik zie geen tekst in beeld op het einde (zwarte scherm met internetadres).Ik heb zo even vijf keer terug gekeken en ik zie echt niets.
Zag echt zo ontzettend duidelijk "iets blauws van een paar regels" helemaal onderin het scherm. En vorige week ook.
Ik ga volgende week heel goed opletten, want ik weet niet meer precies in welk scherm het was (in ieder geval een zwarte).
quote:over de hele breedte, helemaal onderin, het is een soort blauwe gloed, maar wel duidelijk letters of cijfers, maar helemaal vervormd.
Op zondag 23 maart 2003 11:28 schreef cptmarco het volgende:
staat het dan links of rechts onder???
Het is iig aan het einde, als het scherm zwart is, maar het kan ook zijn dat het logo van de mol ook in beeld is tegelijk.
en mijn eerste verdachte julien is dus weg, ai.
patricia met haar zuid oost zuid west verwisseling? ron of ferdi omdat zijn niet verder gingen op de leeftijd van leo di caprio? ook opvallend dat ze het heel ingewikkeld doorgaven. dus niet: het laatste getal is de leeftijd van di caprio maar de hele vraag voorlazen, dus nogal verwarrend maakten
en dan ferdi met zijn geheime wens gedoe, het ligt er wel heel dik op
Stille Ron? is een beetje zelfde type als george vorig jaar, dus denk ik niet. wel opvallend dat hij zijn bagage nog had en op een plek komt waar hij het beste kan saboteren.
Niemand gaf aan dat het zijn of haar geheime wens was om te trouwen.
En dat moet toch wel een ongehuwd iemand zijn.
Kortom, pff, ga even voor chandrika.
quote:
Op zondag 23 maart 2003 11:42 schreef cptmarco het volgende:sorry!
ik heb het nog even beeld voor beeld bekeken en ik zie echt helemaal niets.
quote:Ik blijf bij mijn voorspelling! Nou even gauw lezen of jullie berichten me op andere gedachten gaan brengen
Op zaterdag 8 maart 2003 22:16 schreef Nausicaa het volgende:
Mogen we al gaan voorspellen? Dan doe ik alvast de aftrap:
Elise en Patricia in de finale,
Chandrika is de mol.(stel je nou eens voor dat ik gelijk heb...
)
-edit- Nee!
O, over teksten in beeld: bij de beelden voorafgaand aan de echte executie (dus daar waar de kandidaten vertellen wie ze verdacht vinden en je hun ziet typen op de computer) leek het bij de (geloof ik) tweede kandidaat (nogmaals geloof ik) Astrid dat er hééél kort een stukje ondertitel in beeld was. Echt heel kort. Je kent het wel, het gebeurt wel eens als ze de ondertitels te snel instarten. Ik heb natuurlijk geen video aangezet, dus ik kan het niet terugzien. Is het iemand anders ook opgevallen?
[Dit bericht is gewijzigd door Nausicaa op 23-03-2003 13:50]
quote:Idd, Aafke rules!
Op zaterdag 22 maart 2003 23:15 schreef Tom_Tom- het volgende:
Aafke is cool.
En Ferdi is .
quote:Ik denk dat ze daarbij doelden op de 18.000 euro die in één klap uit de klas zou verdwijnen, zoveel geld heeft de Mol nog nooit in een keer kunnen doen verdwijnen. Ik vond het ook een beetje een anticlimax, ik had iets in de trant van in één keer drie kandidaten eruit ofzo verwacht.
Op zaterdag 22 maart 2003 23:46 schreef Kozzmic het volgende:
Ik vond het ook wel opmerkelijk dat in het begin van het programma werd gesteld dat de mol bij de executie de grootste klapper uit de geschiedenis van 'Wie is de Mol' kon maken.
Ben er overigens niet echt rouwig om dat Julien er uit is, wat een grijze muis zeg. Waarom ze die gecast hebben is mij een raadsel.
Ik vind dat gegoochel met de bagage door de makers trouwens echt niet kunnen. Deden ze vorig jaar ook al (die tassen in de fik door Ellen en Harrie). Zoiets doe je gewoon niet. Het draagt ook helemaal niks bij aan het spel. Dikke duim omlaag voor de makers. Ik zou er vrijwillig uit gestapt zijn als ze mij zoiets geflikt hadden.
Naam René (37)
Woonplaats Zeeland
Burgerlijke staat getrouwd
Kinderen geen
Beroep politieagent
Hobby's te veel om op te noemen
Omschrijft zichzelf als plichtsgetrouw, toegewijd, eigenwijs, perfectionistisch, lief
Beste eigenschap eerlijk en recht-door-zee
Slechtste eigenschap te veeleisend naar zichzelf en anderen
Hekel aan te kleine ruimtes
Angst slangen
Naam Chandrika (26)
Woonplaats Zoetermeer
Burgerlijke staat alleenstaand
Kinderen
Beroep sociaal-pedagogisch hulpverlener
Hobby's Afrikaanse dans, djembé spelen, sportschool
Omschrijft zichzelf als ondernemend, creatief, dromerig, sterk, nieuwsgierig
Beste eigenschap van iets negatiefs iets positiefs maken
Slechtste eigenschap nonchalant
Hekel aan dierenmishandeling en onrechtvaardigheid
Angst hoogtevrees
Naam Julien (31)
Woonplaats Rotterdam
Kinderen twee zoons
Beroep advocaat
Hobby's koken, computers, Discovery Channel, films van Woody Allen
Omschrijft zichzelf als nuchter, zorgzaam, rustig
Beste eigenschap goed empathisch vermogen
Slechtste eigenschap slordig en chaotisch
Hekel aan gemakzucht, arrogantie en sleur
Angst geen
Naam Patricia (39)
Woonplaats Amsterdam
Kinderen twee dochters
Beroep wetenschappelijk onderzoeker in het VU Medisch Centrum
Hobby's bridgen, squashen, skiën, wandelen
Omschrijft zichzelf als vrolijk, extravert en sociaal
Beste eigenschap meestal opgewekt
Slechtste eigenschap praat recht wat krom is
Hekel aan opscheppers
Angst insecten en muizen
Naam Aafke
Woonplaats Duivendrecht
Kinderen een dochter
Beroep beleidsmedewerker
Hobby's kamperen en studie onderwijskunde
Omschrijft zichzelf als emotioneel
Beste eigenschap enthousiast
Slechtste eigenschap drammerig
Hekel aan onrecht
Angst muizen en hoogtevrees
Naam Louis
Woonplaats Utrecht
Kinderen een dochter
Beroep corporate salesmanager
Hobby's golfen, reizen, lezen, muziek luisteren
Omschrijft zichzelf als enthousiast, gedreven, vastberaden, doortastend, initiatiefrijk, humoristisch (bescheiden is ie kennelijk vergeten )
Beste eigenschap vrolijk
Slechtste eigenschap eigenwijs
Hekel aan personen die hun afspraak niet nakomen
Angst geen
Naam Elise
Woonplaats *staat er niet bij, is Leiden*
Burgerlijke staat samenwonend
Kinderen geen
Beroep deels presentator van een lokaal kinderprogramma, deels receptionist
*hee, staat er niet steeds 'student' bij de introductie?*
Hobby's reizen
Omschrijft zichzelf als vrolijk, koppig, vasthoudend
Beste eigenschap levenskrachtig
Slechtste eigenschap boos zijn èn blijven
Hekel aan apathische mensen en vroeg opstaan
Angst kleine ruimtes
Naam Ferdi
Woonplaats Nijmegen
Kinderen geen
Beroep student managementwetenschap
Hobby's mountainbiken, hardlopen, wandelen
Omschrijft zichzelf als behulpzaam en ondernemend
Beste eigenschap altijd bereid meerdere wegen te bewandelen
Slechtste eigenschap op eigen houtje beslissingen nemen
Hekel aan nare spelletjes met dieren
Angst geen
Naam Astrid (44)
Woonplaats Amsterdam
Burgerlijke staat gescheiden
Kinderen twee dochters
Beroep pr-adviseur
Hobby's denken, shoppen, mensen observeren
Omschrijft zichzelf als dominant, maar wel met begrip voor anderen
Beste eigenschap trouw en loyaal
Slechtste eigenschap praat soms te veel
Hekel aan enge mannen
Angst vliegangst en soms hoogtevrees
Naam Ron (34)
Woonplaats Utrecht
Kinderen geen
Beroep eigenaar van een bedrijfje in grafisch ontwerp en webdesign
Hobby's lezen, sporten, reizen, schilderen
Omschrijft zichzelf als introvert, vriendelijk, creatief
Beste eigenschap trouw
Slechtste eigenschap verlegen
Hekel aan zeurende en huilerige kinderen
Angst spreken voor grote groep
Vind Aafke erg cool, zij mag van mij winnen, zoals ze even kwam etteren of de anderen de koers goed hadden berekend, schitterend.
Voor Aafke als mol is ook de koker actie, open maken en iemand overhalen om dat ook te doen.
Wat is de bedoeling eigenlijk van die koker? Elk nieuwsgierig persoontje doet die toch onmiddelijk open?
Als mol zie ik niet iemand die met een koffer op pad gaat ipv een rugzak. Astrid heeft iig een grote koffer bij zich, dus voor mij geen mol.
Ik zie geen blauwe letters aan het eind.
Waarom moeten we toch weer een heeeeele week wachten op de volgende aflevering, ik zou het leuker vinden als ze 5 afleveringen per week gaven.
Een goede tweede is Chandrika, die allerlei beslissingen wilde nemen die erg 'mols' zijn.
quote:Bij de Belgische Mol zat er een stukje fotografisch papier in, waardoor ze konden controleren wie hem opengemaakt had. Degenen die dat niet gedaan hadden, kregen op een bepaald moment een beloning in persoonlijk geld (dus buiten de pot).
Op zondag 23 maart 2003 16:23 schreef bunnyma het volgende:
Wat is de bedoeling eigenlijk van die koker? Elk nieuwsgierig persoontje doet die toch onmiddelijk open?
quote:Dus de mol zal die koker dicht laten?
Op zondag 23 maart 2003 16:26 schreef Rewimo het volgende:[..]
Bij de Belgische Mol zat er een stukje fotografisch papier in, waardoor ze konden controleren wie hem opengemaakt had. Degenen die dat niet gedaan hadden, kregen op een bepaald moment een beloning in persoonlijk geld (dus buiten de pot).
quote:Tja voor de Mol maakt het niet uit of hij hem opendoet of niet. Heeft Astrid haar koker opengemaakt
Op zondag 23 maart 2003 16:31 schreef bunnyma het volgende:[..]
Dus de mol zal die koker dicht laten?
Die weet toch al wat er in zit.
Valt Aafke dus af!! Maar ze heeft er wel voor gezorgd dat Astrid hem ook open deed dus![]()
quote:Ik vermoed van niet. Want die codes hingen af van de volgorde waarin ze de kaartjes aan de voorwerpen voorlazen. Dat betekent dat er sowieso verschillende combinaties mogelijk waren.
Op zondag 23 maart 2003 16:42 schreef Kittyme het volgende:
Wat ik me afvroeg... Zouden de codes die ingetoetst moesten worden op de computer en de cijfercombinaties nog iets betekenen? Een (voor mij helaas toch niet oncijferbare) hint misschien?
ABC12 of 12CBA, of willekeurig welke combinatie van de 5 letters en cijfers. De ingetoetste combinatie is dus in feite willekeurig, al moeten de 5 letters en cijfers op zich wel bij de juiste persoon horen.
quote:Ik heb het zelf niet gezien, maar ik ben wel erg blij dat ik niet de enige ben die zo nu en dan ergens teksten ziet
Op zondag 23 maart 2003 13:34 schreef Nausicaa het volgende:[..]
Ik blijf bij mijn voorspelling! Nou even gauw lezen of jullie berichten me op andere gedachten gaan brengen
-edit- Nee!
O, over teksten in beeld: bij de beelden voorafgaand aan de echte executie (dus daar waar de kandidaten vertellen wie ze verdacht vinden en je hun ziet typen op de computer) leek het bij de (geloof ik) tweede kandidaat (nogmaals geloof ik) Astrid dat er hééél kort een stukje ondertitel in beeld was. Echt heel kort. Je kent het wel, het gebeurt wel eens als ze de ondertitels te snel instarten. Ik heb natuurlijk geen video aangezet, dus ik kan het niet terugzien. Is het iemand anders ook opgevallen?
Mijn mol is trouwens Astrid, maar da's puur op gevoel.
quote:Wie zegt dat er hetzelfde gebeurt als in België? Ik zag een lap tekst op het papiertje uit de koker staan, volgens mij lijkt het meer op die enveloppen die de kandidaten vorig jaar kregen.
Op zondag 23 maart 2003 16:42 schreef Tom_Tom- het volgende:
Ik denk dat die twee niet de mol zijn omdat ze de koker hebben geopend. Dat denk ik vooral wegens de Belgische mol van dit jaar.
Ferdi misschien wel niet doordat het er wel heel erg duidelijk was dat hij in de war was bij de codes, alleen probeerde hij zich er wel op een snelle en wazige manier uit te praten, Rene lijkt me ook niet echt verdacht en Elise en Aafke waren ook heel druk bezig met het behalen van de opdrachten dus vallen ook best wel af.
quote:Je zag die tekst even in een heel moeilijke hoek op beeld, heeft iemand er wat uit kunnen ontcijferen?
Op zondag 23 maart 2003 19:25 schreef CrazyDaisy85 het volgende:[..]
Wie zegt dat er hetzelfde gebeurt als in België? Ik zag een lap tekst op het papiertje uit de koker staan, volgens mij lijkt het meer op die enveloppen die de kandidaten vorig jaar kregen.
quote:Nou daar kregen ze in aflevering 3 (dacht ik) een kokercontrole en maakten ze bij iedereen die koker open en deden het blaadje in fotovloeistof, als die verkleurde was de koker open geweest. Degenen die hun koker hadden geopend moesten in de gevangenis raadsels oplossen. Die hun koker niet hadden geopend kregen persoonlijk geld (los van de pot, hadden ze dus in de pocket) en konden beslissen om vrijstellingen af te kopen voor die in de gevangenis (als ze hun raadsel fout hadden ging er geld uit de pot). De mol moest daar dus bij zitten en ervoor zorgen dat het niet werd afgekocht om zo geld uit de pot te krijgen zonder zelf daarbij als schuldig verdacht te worden.
Op zondag 23 maart 2003 19:25 schreef CrazyDaisy85 het volgende:
Wie zegt dat er hetzelfde gebeurt als in België? Ik zag een lap tekst op het papiertje uit de koker staan, volgens mij lijkt het meer op die enveloppen die de kandidaten vorig jaar kregen.
quote:je twijfelt hopelijk toch niet aan jezelf hè?
Op zondag 23 maart 2003 17:11 schreef pluisje het volgende:[..]
Ik heb het zelf niet gezien, maar ik ben wel erg blij dat ik niet de enige ben die zo nu en dan ergens teksten ziet
Trouwens ook deze tekst zie ik niet terug op de video.
quote:Volgens mij ligt het gewoon aan je video
Op zondag 23 maart 2003 19:41 schreef cptmarco het volgende:[..]
je twijfelt hopelijk toch niet aan jezelf hè?
Trouwens ook deze tekst zie ik niet terug op de video.
En ik wist echt zeker dat ik het gezien had...maar als dan blijkt dat niemand anders het kan zien, ga je je wel afvragen of er iets mis is met je ogen, tv, lamp, of algemene geestelijke gesteldheid
quote:Die 2 codes waren wel degelijk verschillend, al scheelde het idd maar 1 letter.
Op zondag 23 maart 2003 19:32 schreef Eon het volgende:
Ron vond ik ook redelijk verdacht worden maar dat kan ik misschien weer mis hebben. Bij de bagageopdracht werd er volgens mij bij Rene 2 keer dezelfde code ingetoetst (in elk geval de bagage van de persoon helemaal aan de rechter kant die na 3 keer een verkeerde code z'n bagage niet meer terug kreeg) er zat iets van een 1 en y in en toen Ron voor de tweede keer iets intoetste leek het wel heel erg op de code daarvoor. 100% zeker weet ik het niet maar de twee codes leken in elk geval erg op elkaar.
quote:
Op zondag 23 maart 2003 19:37 schreef sweek het volgende:[..]
Je zag die tekst even in een heel moeilijke hoek op beeld, heeft iemand er wat uit kunnen ontcijferen?
quote:
Op zondag 23 maart 2003 11:20 schreef cptmarco het volgende:
Tekst op briefje uit koker Aafke:
Dit is...
Belast(baar?)...
als je de...
hebt....
is, is...
informatie....rest was niet te lezen
quote:1e keer: B R W Y 1
Op zondag 23 maart 2003 19:32 schreef Eon het volgende:
Bij de bagageopdracht werd er volgens mij bij Rene 2 keer dezelfde code ingetoetst
Ferdi misschien wel niet doordat het er wel heel erg duidelijk was dat hij in de war was bij de codes, alleen probeerde hij zich er wel op een snelle en wazige manier uit te praten, Rene lijkt me ook niet echt verdacht en Elise en Aafke waren ook heel druk bezig met het behalen van de opdrachten dus vallen ook best wel af.
quote:Aah thx...
Op zondag 23 maart 2003 19:47 schreef Rewimo het volgende:[..]
[..]
quote:Niet goed op zitten letten dus
Op zondag 23 maart 2003 19:48 schreef cptmarco het volgende:[..]
1e keer: B R W Y 1
2e keer: B J R Y 1
3e keer: B F V Y 1 (waarbij de V niet genoemd werd)
Ik denk eerlijk gezegd niet dat het hele kokerverhaal hetzelfde zal zijn als in België. In tegenstelling tot in België zat er nu een heel vel met tekst in en volgens mij was het geen fotopapier. Ik kan het mis hebben natuurlijk, maar op dit moment vermoed ik toch dat ze iets anders bedacht hebben.
quote:Het zag er idd niet uit als fotopapier. Bovendien stond er een tekst op en die zal toch ook wel iets betekenen.
Op zondag 23 maart 2003 20:27 schreef Jane het volgende:
Ik denk eerlijk gezegd niet dat het hele kokerverhaal hetzelfde zal zijn als in België. In tegenstelling tot in België zat er nu een heel vel met tekst in en volgens mij was het geen fotopapier. Ik kan het mis hebben natuurlijk, maar op dit moment vermoed ik toch dat ze iets anders bedacht hebben.
quote:scheurde ze er eerst geen stuk wit papier vanaf (wat er om de koker zat)??
Op zondag 23 maart 2003 21:05 schreef Rewimo het volgende:
Ik vraag me nu wel af hoe ze kunnen controleren wie zijn koker heeft opengemaakt. Zou er een soort verzegeling opzitten?
quote:Ik weet het niet meer, heeft iemand het nog op video staan?
Op zondag 23 maart 2003 21:07 schreef cptmarco het volgende:[..]
scheurde ze er eerst geen stuk wit papier vanaf (wat er om de koker zat)??
quote:
Op zondag 23 maart 2003 21:08 schreef Rewimo het volgende:[..]
Ik weet het niet meer, heeft iemand het nog op video staan?
ze trekken er een witte label vanaf. Dit zie je Astrid doen, Aafke zie je het papiertje er uit halen
[Dit bericht is gewijzigd door cptmarco op 23-03-2003 21:17]
quote:Dat zou dus betekenen dat ze inderdaad allebei hun koker geopend hebben. Als een van tweeën de Mol is, kan dat erop wijzen dat het openen van de koker geen ernstige gevolgen heeft ook al is het nadrukkelijk verboden (of is dat nu erg vergezocht
Op zondag 23 maart 2003 21:13 schreef cptmarco het volgende:[..]
*gechecked heeft*
ze trekken er een witte label vanaf. Dit zie je doet Astrid doen, Aafke zie je het papiertje er uit halen
quote:Bij de Belgen kostte het geld als ze de koker geopend hadden, maar daar is nu toch nog niet over gepraat??
Op zondag 23 maart 2003 21:16 schreef Rewimo het volgende:[..]
Dat zou dus betekenen dat ze inderdaad allebei hun koker geopend hebben. Als een van tweeën de Mol is, kan dat erop wijzen dat het openen van de koker geen ernstige gevolgen heeft ook al is het nadrukkelijk verboden (of is dat nu erg vergezocht
).
quote:Ja dat heb ik dus ook! Ik kijk het zaterdag wel weer... met wat meer aandacht....
Op zondag 23 maart 2003 21:19 schreef nijntje-pg het volgende:
Iedereen hier heeft zulke goede verdenkingen dat ik helmaal de kluts kwijt raak en niet meer weet wie ik moet verdenken![]()
quote:Nee, maar dat duurde bij de Belgen ook enkele afleveringen. Na die aanrijding die in scène was gezet, bij de "politie", toen moesten ze ineens die kokers inleveren, en daarna kregen ze pas te horen dat er geld tegenover stond.
Op zondag 23 maart 2003 21:18 schreef cptmarco het volgende:[..]
Bij de Belgen kostte het geld als ze de koker geopend hadden, maar daar is nu toch nog niet over gepraat??
quote:Dat hadden ze in Belgie toch al meteen gezegd bij het uitreiken?
Op zondag 23 maart 2003 21:31 schreef Rewimo het volgende:daarna kregen ze pas te horen dat er geld tegenover stond.
quote:Oeps, zou kunnen, ik heb aflevering 1 gemist
Op zondag 23 maart 2003 21:32 schreef calvobbes het volgende:[..]
Dat hadden ze in Belgie toch al meteen gezegd bij het uitreiken?
Bij de foto's viel het me op dat de achtergrond van Chandrika veel waziger is dan die van de rest.
zou het een aanwijzing zijn?
misschien is het wel veel te ver gezocht en gewoon toeval
wat denken jullie?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |