abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 27 april 2003 @ 13:58:41 #151
45897 Pascalle27
nitro's meissie
pi_10044026
quote:
Op maandag 17 maart 2003 00:04 schreef Viola_Holt het volgende:

[..]

Inderdaad. Een zeer nauwkeurige beschrijving van televisie.

Overigens denk ik niet dat CNN drie dagen lang die lijken gaat laten zien !

Als er maar genoeg mensen blijven kijken, is het voor bedrijven weer aantrekkelijk om reclametijd er tussendoor op te kopen -> is weer een lekker goudmijntje voor CNN, dus zolang er mensen zijn die die beelden willen zien, zullen ze, inclusief elke twee minuten een herhaling van het moment dat ze omkwamen, die beelden blijven uitzenden. En drie dagen is heus niet lang als het gaat om mensen zie zo'n afkeer oproepen bij de grote massa, als deze twee schijnen te gaan doen. Bovendien, hoe vaak zijn die beelden van die vliegtuigen die zich in het WTC boorden niet herhaald? Gemiddeld genomen zullen er niet veel dingen zijn die jij en ik zo vaak aan ons netvlies voorbij hebben zien trekken...

Maar goed, dat zegt -tig keer meer over hoe ik tegen CNN aankijk, en hoeveel ik weet (of denk te weten) van de mentaliteit van iets als CNN, dan in hoeverre ik thuis ben in de Bijbel.

12-5-03 -- Beroepslieverd en amateurkreng -- 29-5-2003 -- 14-11-2003
pi_10044796
quote:
Op zondag 27 april 2003 12:39 schreef Rereformed het volgende:
De Dag des Oordeels zal nooit komen omdat God niet straft, niet oordeelt, niet vernietigt, zich niet wreekt.

God is Liefde.

Al het andere wat we over God zeggen zijn miezerige mensengedachten voortkomend uit menselijke wraakgevoelens of benauwdheid in het leven.

God is niet alleen liefde, God is ook rechtvaardig. Lees de bijbel er maar op na, dat God weldegelijk straft. Straffen is ook een vorm van liefde. Probeer maar eens een kind op te voeden zonder het ooit te straffen.. Denk niet dat het kind daar beter van wordt uiteindelijk.
  † In Memoriam † zondag 27 april 2003 @ 15:04:10 #153
47213 ArmaniMania
pi_10045203
quote:
Op zondag 27 april 2003 13:57 schreef fotoloog het volgende:

[..]

je vergeet een

Nee, het riep veel vraag tekens op of ik sommige antwoorden wel als serieus bedoelde of niet, dus heb ik het maar weg gelaten, hoef ik het niet meer uit te leggen.
  † In Memoriam † zondag 27 april 2003 @ 15:06:31 #154
47213 ArmaniMania
pi_10045251
quote:
Op zondag 27 april 2003 14:41 schreef Mariel het volgende:

[..]

God is niet alleen liefde, God is ook rechtvaardig. Lees de bijbel er maar op na, dat God weldegelijk straft. Straffen is ook een vorm van liefde. Probeer maar eens een kind op te voeden zonder het ooit te straffen.. Denk niet dat het kind daar beter van wordt uiteindelijk.

Dus wat in de bijbel staat is waar ? Mijn god komt in een bijbel voor,sterker nog mijn god is een gedeelte van de dag des oordeels.
pi_10046464
quote:
Op zondag 27 april 2003 15:06 schreef ArmaniMania het volgende:

[..]

Dus wat in de bijbel staat is waar ? Mijn god komt in een bijbel voor,sterker nog mijn god is een gedeelte van de dag des oordeels.

Ik heb nooit beweerd dat wat in de bijbel staat niet waar is, en ben ook van mening dat niets wat in de bijbel staat niet waar is.
  † In Memoriam † zondag 27 april 2003 @ 16:11:33 #156
47213 ArmaniMania
pi_10046627
quote:
Op zondag 27 april 2003 16:04 schreef Mariel het volgende:

[..]

Ik heb nooit beweerd dat wat in de bijbel staat niet waar is, en ben ook van mening dat niets wat in de bijbel staat niet waar is.

Ik wist wel dat je deze reactie zou plaatsten, geeft al aan dat je twijfelt. Onderbouw je mening nu eens over de dag des oordeels.
pi_10046778
quote:
Op zondag 27 april 2003 16:11 schreef ArmaniMania het volgende:

[..]

Ik wist wel dat je deze reactie zou plaatsten, geeft al aan dat je twijfelt. Onderbouw je mening nu eens over de dag des oordeels.

Eerder in dit topic kun je de basis vinden hoe ik het zie. Als je dan nog een extra onderbouwing nodig hebt wil ik je die gaarne geven.
  zondag 27 april 2003 @ 16:20:57 #158
53149 MasterPeace
Venus in Steenbok
pi_10046849
Dat alle triljarden en triljarden mensen die ooit bestaan hebben worden geoordeeld door god gebeurt dat binnen 1 dag, want dat impliceert "Dag" des Oordeels immers...?

Lijkt me een knappe prestatie i.i.g., een ware "tour de force" !

"Veel naoorlogse Nederlandse architecten moeten ervan overtuigd zijn
dat iemands levensgeluk evenredig toeneemt met de omvang van zijn ramen."
Benno Barnard
  zondag 27 april 2003 @ 16:23:02 #159
21607 the.moderator
Schapen neuken doe je zo!
pi_10046906
quote:
Op zondag 27 april 2003 16:20 schreef MasterPeace het volgende:
Dat alle triljarden en triljarden mensen die ooit bestaan hebben worden geoordeeld door god gebeurt dat binnen 1 dag, want dat impliceert "Dag" des Oordeels immers...?

Er hebben geen triljarden mensen bestaan! Er zijn er nu 6,289,956,729 en die kwamen voort uit veel minder mensen etc. Source: U.S. Bureau of the Census, International Data Base
Dyab Abou Jahjah was van 1988 tot 1991 Hezbollah-strijder in Libanon en is nu opgeklommen tot AEL pooier van Allah ...
  zondag 27 april 2003 @ 16:27:05 #160
53149 MasterPeace
Venus in Steenbok
pi_10047056
quote:
Op zondag 27 april 2003 16:23 schreef the.moderator het volgende:

[..]

Er hebben geen triljarden mensen bestaan! Er zijn er nu 6,289,956,729 en die kwamen voort uit veel minder mensen etc.

Ja, als je uit gaat van reincarnerende simultane zielen dan kom je op een lager percentage uit, maar dan is het nog een heel aantal hoor!
Benno Barnard
pi_10047202
quote:
Op zondag 27 april 2003 16:20 schreef MasterPeace het volgende:

Een dag kan voor God als duizend jaar zijn.. Het gebruik van dag impliceert wel dat het een onafgebroken proces zal zijn.
  zondag 27 april 2003 @ 16:36:07 #162
21607 the.moderator
pi_10047295
quote:
Op zondag 27 april 2003 16:27 schreef MasterPeace het volgende:

[..]

Ja, als je uit gaat van reincarnerende simultane zielen dan kom je op een lager percentage uit, maar dan is het nog een heel aantal hoor!

Zelfs in 2200 zullen er in totaal nog geen triljoen mensen geleefd hebben, en ook zelfs geen biljoen.

Source: United Nations "World Population From Year 0 to Stabilization"

World Population reached:

1 billion in 1804
2 billion in 1927 (123 years later)
3 billion in 1960 (33 years later)
4 billion in 1974 (14 years later)
5 billion in 1987 (13 years later)
6 billion in 1999 (12 years later)

World Population may reach:

7 billion in 2013 (14 years later)
8 billion in 2028 (15 years later)
9 billion in 2054 (26 years later)
10 billion in 2183 (129 years later)

* Pas op! 1 billion is één miljard.

[Dit bericht is gewijzigd door the.moderator op 27-04-2003 16:40]

Dyab Abou Jahjah was van 1988 tot 1991 Hezbollah-strijder in Libanon en is nu opgeklommen tot AEL pooier van Allah ...
pi_10047386
quote:
Op donderdag 20 maart 2003 10:17 schreef Viola_Holt het volgende:

[..]

Bedankt voor de informatie. Zal het zeker even lezen. Mijn punt was eigenlijk dat mij in meerdere posts verteld word dat ik God ga begrijpen en evt. zelfs ga geloven als ik de bijbel lees. Als ik de bijbel ga lezen kom ik die tegenstellingen tegen. Als ik die dus wil begrijpen, moet ik meer onderzoek gaan doen en blijft het dus niet bij het lezen van de bijbel. Waarom is het lezen van de bijbel toch nodig om te geloven ? Hoe moet dat met ongelovige blinde doofstomme mensen ?

Het is bekend dat sommige mensen eerder geloven. Of zelfs 'geloven' zonder de bijbel oid te hebben leren kennen. Bijvoorbeeld Abraham (vertaald: "Gods vriend").

Goede tip voor je om dat verhaal omtrend abraham te lezen. Deze is een sleutel binnen de kring van Chistendom,. Jodendom en Islam.

[Dit bericht is gewijzigd door k3vil op 27-04-2003 16:55]

zondag 27 april 2003 @ 16:43:42 #164
53149 MasterPeace
Venus in Steenbok
pi_10047444
quote:
Op zondag 27 april 2003 16:36 schreef the.moderator het volgende:

[..]

Source: United Nations "World Population From Year 0 to Stabilization"

En wanneer is Year Zero precies begonnen volgens de UN (Genesis, Atlantis, Lemuria, Big Bang, Nibiru etc.?)

En wanneer is er precies sprake van "stabilization" en volgens wiens maatstaven?

Benno Barnard
  zondag 27 april 2003 @ 17:02:18 #165
21607 the.moderator
pi_10047847
quote:
Op zondag 27 april 2003 16:43 schreef MasterPeace het volgende:

[..]

En wanneer is Year Zero precies begonnen volgens de UN (Genesis, Atlantis, Lemuria, Big Bang, Nibiru etc.?)

En wanneer is er precies sprake van "stabilization" en volgens wiens maatstaven?

In 2200 wordt een evenwicht tussen het sterftecijfer en het geboortecijfer verwacht. Dit houdt verband met aan de ene kant de beschikbare ruimte en voedsel en aan de andere kant de wereldwijd beschikbare anticonceptie. Tevens zal iedereen dan een zekere mate van luxe verwachten, want China en India zullen dan tot de ontwikkelde landen behoren. Het is niet exact mogelijk om te zeggen hoeveel mensen er in totaal op de Aarde geleefd hebben. Het is wel mogelijk om een bandbreedte aan te geven, waarbij een zeer conservatief getal 20 miljard is en het meest ruime aantal dik 100 miljard. Zelfs de meest ruime schatting komt nog niet tot 10% van één biljoen. Vandaar dat het eerder door jou genoemde aantal van triljoenen (wat jij triljarden noemde) totaal uit de lucht gegrepen is.

Guesstimates

Guesstimating the number of people ever born, then, requires selecting population sizes for different points from antiquity to the present and applying assumed birth rates to each period (see table). We start at the very, very beginning--with just two people (a minimalist approach!).

One complicating factor is the pattern of population growth. Did it rise to some level and then fluctuate wildly in response to famines and changes in climate? Or did it grow at a constant rate from one point to another? We cannot know the answers to these questions, although paleontologists have produced a variety of theories. For the purposes of this exercise, it was assumed that a constant growth rate applied to each period up to modern times. Birth rates were set at 80 per 1,000 per year through 1 A.D. and at 60 per 1,000 from 2 A.D. to 1750. Rates then declined to the low 30s by the modern period. (For a brief bibliography of sources consulted in the course of this alchemy, see References).

This semi-scientific approach yields an estimate of about 105 billion births since the dawn of the human race. Clearly, the period 8000 B.C. to 1 A.D. is key to the magnitude of our number, but, unfortunately, little is known about that era. Some readers may disagree with some aspects--or perhaps nearly all aspects--of the table, but at least it offers one approach to this elusive issue. If we were to make any guess at all, it might be that our method underestimates the number of births to some degree. The assumption of constant population growth in the earlier period may underestimate the average population size at the time. And, of course, pushing the date of humanity's arrival on the planet before 50,000 B.C. would also raise the number, although perhaps not by terribly much.

So, our estimate here is that about 5.5 percent of all people ever born are alive today. That's actually a fairly large percentage when you think about it.

[Dit bericht is gewijzigd door the.moderator op 27-04-2003 17:09]

zondag 27 april 2003 @ 17:11:40 #166
53149 MasterPeace
Venus in Steenbok
pi_10048068
quote:
Op zondag 27 april 2003 17:02 schreef the.moderator het volgende:

[..]

----------KNIP-----------

Dit moet ik klakkeloos aannemen? , sorry hoor maar de eerste de beste toekomstvoorspellende paragnost is niet meer of minder betrouwbaar dan diegenen die met bovenstaande theorie aan komen zetten
Benno Barnard
  zondag 27 april 2003 @ 17:28:17 #167
21607 the.moderator
pi_10048425
quote:
Op zondag 27 april 2003 17:11 schreef MasterPeace het volgende:

[..]

Dit moet ik klakkeloos aannemen? , sorry hoor maar de eerste de beste toekomstvoorspellende paragnost is niet meer of minder betrouwbaar dan diegenen die met bovenstaande theorie aan komen zetten

[sarcasme aan]

Nee hoor jij hebt gelijk en er zijn volgens jouw schatting altijd al 6,2 mijard mensen geweest. Als een mens dan gemiddeld 50 jaar leeft en je uitgaat van jouw triljoenen laten we zeggen 1.210.000.000.000.000 dan zijn er volgens jou dus 1.210.000/121 is 10.000 generaties geweest. Dan moet nog steeds volgens jouw berekening de mens meer dan 500.000 jaar in grote aantallen hebben bestaan. Dan zijn er dus ook 6,2 miljard Neandertalers geweest.

[sarcasme uit]

Jou berekening kan dus alleen kloppen als er miljarden Neandertalers zijn geweest en de mens al 10.000 generaties met grote aantallen mensen heeft gehad. Ik denk dat de door mij gequote berekening van 100 miljard heel wat realistischer is. Zoniet, dan mag jij de geschiedenis boeken gaan herschrijven.

zondag 27 april 2003 @ 17:35:04 #168
53149 MasterPeace
Venus in Steenbok
pi_10048544
quote:
Op zondag 27 april 2003 17:28 schreef the.moderator het volgende:

[..]

Jou berekening kan dus alleen kloppen als er miljarden Neandertalers zijn geweest en de mens al 10.000 generaties met grote aantallen....enz.

Wie zegt dat de Neanderthalers de eerste en enige mensachtigen waren, de evolutie-theorie heet nog steeds THEORIE en is geen sluitend bewijs, het is net zo goed GELOOF als de Christelijke visie!
Benno Barnard
  zondag 27 april 2003 @ 17:38:37 #169
21607 the.moderator
pi_10048608
quote:
Op zondag 27 april 2003 17:35 schreef MasterPeace het volgende:

[..]

Wie zegt dat de Neanderthalers de eerste en enige mensachtigen waren, de evolutie-theorie heet nog steeds THEORIE en is geen sluitend bewijs, het is net zo goed GELOOF als de Christelijke visie!

Maar een paar miljard mensen i.p.v. nog geen miljoen, dat valt 100.000 jaar later heus wel op. Kijk maar hoeveel rotzooi en vervallen bouwwerken wij al achterlaten voor het nageslacht. Hoe kan het dan dat geleerden hun hele leven moeten zoeken om één Neandertaler te vinden. Vindt je dat dan zelf ook niet een beetje onlogisch.
  zondag 27 april 2003 @ 17:49:30 #170
53149 MasterPeace
Venus in Steenbok
pi_10048774
quote:
Op zondag 27 april 2003 17:38 schreef the.moderator het volgende:

[..]

Maar een paar miljard mensen i.p.v. nog geen miljoen, dat valt 100.000 jaar later heus wel op. Kijk maar hoeveel rotzooi en vervallen bouwwerken wij al achterlaten voor het nageslacht. Hoe kan het dan dat geleerden hun hele leven moeten zoeken om één Neandertaler te vinden. Vindt je dat dan zelf ook niet een beetje onlogisch.

Wie zegt dat de Homo-Sapiens op deze planeet is ontstaan?

Bovendien is er nog nooit een "missing link" gevonden maar wel menselijke voetafdrukken in steenlagen van honderden-miljoenen jaren oud, waarin vlak naast die menselijke voetafdrukken ook afdrukken van dinosaurussen zijn gevonden, er zijn zelfs afdrukken van geribbelde schoenzolen met een doodgetrapte prehistorische tektiet eronder gevonden, dat het wetenschappelijk establishment en de invloedrijkste media-kanalen dit niet van de daken schreeuwen heeft met het feit te maken dat het niet strookt met de evolutie-theorie die om politieke redenen in stand behouden dient te worden als de "waarheid"...

Benno Barnard
pi_10048880
quote:
Op zaterdag 15 maart 2003 21:24 schreef Feanturi het volgende:

[..]

Jij kan mij niet eens bewijs geven dat Irak bestaat, je kan mij niet bewijzen dat de wereld uberhaupt bestaat. Praat me niet van bewijs, bewijs is het meest onzinnige woord dat er bestaat

Ik kan je anders vrij overtuigend bewijzen dat mijn rechtervuist bestaat hoor.
[b]Op donderdag 25 september 2003 00:13 schreef beertje_ het volgende:[/b][br]Of het valt me pas de laatste weken op of het was altijd al zo, gelly je bent een nerd die ik nog nooit wat interessants heb horen zeggen.
  zondag 27 april 2003 @ 18:09:34 #172
21607 the.moderator
pi_10049136
quote:
Op zondag 27 april 2003 17:49 schreef MasterPeace het volgende:

[..]

Wie zegt dat de Homo-Sapiens op deze planeet is ontstaan?

Bovendien is er nog nooit een "missing link" gevonden maar wel menselijke voetafdrukken in steenlagen van honderden-miljoenen jaren oud, waarin vlak naast die menselijke voetafdrukken ook afdrukken van dinosaurussen zijn gevonden, er zijn zelfs afdrukken van geribbelde schoenzolen met een doodgetrapte prehistorische tektiet eronder gevonden, dat het wetenschappelijk establishment en de invloedrijkste media-kanalen dit niet van de daken schreeuwen heeft met het feit te maken dat het niet strookt met de evolutie-theorie die om politieke redenen in stand behouden dient te worden als de "waarheid"...

Wat jij beweert is gewoon Science Fiction.

De oudste homoniden, waarvan ook de mens afstamt, zijn nog maar 5 miljoen jaar op Aarde.

Opnieuw is mijn conclussie, dat als jij gelijk hebt je de geschiedenis boeken kunt gaan herschrijven!

zondag 27 april 2003 @ 18:22:18 #173
53149 MasterPeace
Venus in Steenbok
pi_10049346
quote:
Op zondag 27 april 2003 18:09 schreef the.moderator het volgende:

[..]

Opnieuw is mijn conclussie, dat als jij gelijk hebt je de geschiedenis boeken kunt gaan herschrijven!

Ja, en als dat nou ook het geval is, ben jij dan zo afhankelijk van boeken waarin een (verkeerde) voorstelling van geschiedenis word gegeven, hang je je identiteit daaraan op?!

De geschiedenis is al HERSCHREVEN voor politieke doeleinden, het is een en al propaganda en desinformatie wat je in de gewone school en wetenschapsboekjes leest!

Benno Barnard
pi_10049768
quote:
Op zondag 27 april 2003 18:22 schreef MasterPeace het volgende:

[..]

Ja, en als dat nou ook het geval is, ben jij dan zo afhankelijk van boeken waarin een (verkeerde) voorstelling van geschiedenis word gegeven, hang je je identiteit daaraan op?!

De geschiedenis is al HERSCHREVEN voor politieke doeleinden, het is een en al propaganda en desinformatie wat je in de gewone school en wetenschapsboekjes leest!

Toch vreemd als je aan de macht van het kerkelijk instituut denkt...
  zondag 27 april 2003 @ 18:55:46 #175
53149 MasterPeace
Venus in Steenbok
pi_10049969
quote:
Op zondag 27 april 2003 18:43 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Toch vreemd als je aan de macht van het kerkelijk instituut denkt...

Hoe bedoel je, IK ben niet Christelijk hoor!, Ik geloof NIET in god, Ik beschouw de Bijbel niet als een handleiding voor hoe je moet leven laat staan dat ik geloof dat het "DE WAARHEID" vertegenwoordigd, Ik hang GEEN ENKELE religie aan, geen enkele politiek of filosofisch "isme"
Benno Barnard
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')