abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_9137911
Waarom vloeken mensen? Welke drang ze hun aan tot handelen? Vloeken is volgens mij tot stand gekomen omdat "gvd" stoer, dat denken de mensen. Ze zeggen niet "sjips" want dat is natuurlijk niet cool en dan ben je geen echte man/ vrouw.
Nadere uitleg van GVD:

"god verdoem mij"

mensen horen het. Die denken "wh00t" als ik dat zeg vind iedereen mij wreed..... Terwijl ze niet weten wat t betekent..

Wat vinden jullie van vloeken? Waarom vloeken jullie? Je kan dan vast wel met een opmerking komen als "god bestaat toch niet!! de aarde was er gewoon" Dat vind ik echt een "sjips" opmerking.

[Dit bericht is gewijzigd door mast3r op 15-03-2003 15:28]

pi_9137941
Nondedju (of hoe je dat schrijf) is iig geen vloeken.
Is dacht ik een verbastering van het frans voor naam van god
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zaterdag 15 maart 2003 @ 15:27:22 #3
9977 Vibromass
A Fistful of Boomstick
pi_9137953
quote:
Op zaterdag 15 maart 2003 15:25 schreef mast3r het volgende:
Waarom vloeken mensen? Welke drang ze hun aan tot handelen? Vloeken is volgens mij tot stand gekomen omdat "gvd" stoer, dat denken de mensen. Ze zeggen niet "sjips" want dat is natuurlijk niet cool en dan ben je geen echte man/ vrouw.
Nadere uitleg van GVD:

"god verdoem mij"

Kortom mensen horen het. Die denken "wh00t" als ik dat zeg vind iedereen mij wreed..... Terwijl ze niet weten wat t betekent..

Iedereen weet waar godverdomme voor staat hoor. En gebruikt het toch. Want als je niet in god gelooft boeit het natuurlijk niet zo. Maar ja, in onze maatschappij krijg je zelfs als atheïst zoveel religie opgedrongen dat je op momenten dat het tegenzit 'jezus' zegt of godverdomme. Tekenend huh.
Zo kunt u gemasseerd worden terwijl u lekker TV kijkt.
pi_9137959
stress relief.

toch niks lekkerder dan een keer flink vloeken als je je kut voelt

Als de natuur perfect was...
... zouden alle anorexialijders automatisch in vluchtelingenkampen worden geboren
pi_9137960
quote:
Wat vinden jullie van vloeken? Waarom vloeken jullie? Je kan dan vast wel met een opmerking komen als "god bestaat toch niet!! de aarde was er gewoon" Dat vind ik echt een "sjips" opmerking.
Ik vind het allemaal best. Vloeken is een prima uiting van frustratie en godverdomme ligt lekker in de mond. Sjips heeft niet echt die kracht. Het onlaadt wat minder grondig.
Elke overeenkomst tussen jouw realiteit en de mijne berust op zuiver toeval
  zaterdag 15 maart 2003 @ 15:28:10 #6
16456 Kwark
Great Jorb!
pi_9137963
quote:
Nadere uitleg van GVD:

"god verdoem mij"

Kortom mensen horen het. Die denken "wh00t" als ik dat zeg vind iedereen mij wreed..... Terwijl ze niet weten wat t betekent..

Sjips toch op man
Bassist, drummer & percussionist gezocht voor akoestische band! Zie topic [url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/477979]Muzikanten gezocht![/url] of mail naar lightningbugs@rock.com!
pi_9137973
quote:
Op zaterdag 15 maart 2003 15:28 schreef thoth het volgende:

[..]

Ik vind het allemaal best. Vloeken is een prima uiting van frustratie en godverdomme ligt lekker in de mond. Sjips heeft niet echt die kracht. Het onlaadt wat minder grondig.

net zoals kanker?
  zaterdag 15 maart 2003 @ 15:29:21 #8
16456 Kwark
Great Jorb!
pi_9137982
quote:
Op zaterdag 15 maart 2003 15:28 schreef mast3r het volgende:

[..]

net zoals kanker?

kanker is een lekker scheldwoord
Bassist, drummer & percussionist gezocht voor akoestische band! Zie topic [url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/477979]Muzikanten gezocht![/url] of mail naar lightningbugs@rock.com!
pi_9137988
quote:
Op zaterdag 15 maart 2003 15:29 schreef Kwark het volgende:

[..]

Dat vind ik ook
pi_9137993
Om mijn woede, frustratie te uitten.. of om duidelijk kenbaar te maken dat ik ergens niet van gediend ben.
Maar ik kijk wel uit waar en wanneer ik vloek.
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
pi_9138001
quote:
Op zaterdag 15 maart 2003 15:29 schreef Kwark het volgende:

dat ligt inderdaad heel lekker in de mond
... zouden alle anorexialijders automatisch in vluchtelingenkampen worden geboren
pi_9138004
quote:
Op zaterdag 15 maart 2003 15:28 schreef mast3r het volgende:

[..]

net zoals kanker?

Vind ik ook zo'n woord waar veel kracht van uitgaat ja. Het is wel typisch dat het nou precies de woorden zijn waar bepaalde mensen weer emotioneel een probleem mee hebben.
Elke overeenkomst tussen jouw realiteit en de mijne berust op zuiver toeval
pi_9138012
quote:
Nadere uitleg van GVD:

"god verdoem mij"

mensen horen het. Die denken "wh00t" als ik dat zeg vind iedereen mij wreed..... Terwijl ze niet weten wat t betekent..

Schelden en/of vloeken is bij onmacht het gebrek aan betere bewoording. Tevens is het scheldwoord gerelateerd aan de mate waarin die persoon dat hecht. Als godverdomme goed voelt om eruit te gooien zeggen ze dat liever dan sjips
It's no use crying over spilt milk... Unless that was Jack Bauer's milk. Oh you are so screwed.
pi_9138017
Tjah, wie scheldt er nou met vrouwelijke geslachtsdelen..
Do you ever have that feeling where you're not sure if you're awake or still dreaming?
pi_9138031
quote:
Op zaterdag 15 maart 2003 15:31 schreef dikkebanaan het volgende:
Tjah, wie scheldt er nou met vrouwelijke geslachtsdelen..
jij in ieder geval niet he ? met je dikke banaan
pi_9138100
quote:
Op zaterdag 15 maart 2003 15:29 schreef mast3r het volgende:

[..]

Dat vind ik ook

'k heb 't gevoel dat je met "kanker" meer mensen tegen 't been schopt dan met "godverdomme".

nogal schijnheilig, imo. Zeuren over het gebruik van godverdomme, maar vloeken met kanker wèl oké vinden...

Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  zaterdag 15 maart 2003 @ 15:38:30 #17
14827 Kogando
Modelprutser
pi_9138130
quote:
Op zaterdag 15 maart 2003 15:36 schreef Jordy-B het volgende:
'k heb 't gevoel dat je met "kanker" meer mensen tegen 't been schopt dan met "godverdomme".

nogal schijnheilig, imo. Zeuren over het gebruik van godverdomme, maar vloeken met kanker wèl oké vinden...

Mjah, maar met een vloek misbruik je de naam van God. En als je kanker zegt doe je dat dus niet, net zoals met pleuris, tyfus, pokke en pest.
Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
pi_9138131
quote:
Op zaterdag 15 maart 2003 15:32 schreef mast3r het volgende:

[..]

jij in ieder geval niet he ? met je dikke banaan

Do you ever have that feeling where you're not sure if you're awake or still dreaming?
pi_9138132
quote:
Ik vind je dan iig niet wreed

Ik scheld nooit, ik sla er meteen op los bij de eerste de beste die in mijn buurt komt. Maar ik scheld zelden.

zaterdag 15 maart 2003 @ 15:39:29 #20
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_9138141
Gewoon afreageren En das goed want dan blijf je niet met je agressiviteit zitten en ga je niet zondags bij het voetbal de supporters van de tegenpartij in elkaar meppen!
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  zaterdag 15 maart 2003 @ 15:39:39 #21
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_9138147
quote:
Wat een onzin zeg, daar gaat het helemaal niet om. Schelden doe je om je frustratie/woede ergens over te uiten, daarvoor is het nodig dat de gebruikte scheldwoorden een bepaalde lading hebben. dan kan je wel sjips zeggen, maar dat heeft geen lading en dus schiet je het doel van het schelden voorbij.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
  zaterdag 15 maart 2003 @ 15:42:01 #22
14827 Kogando
Modelprutser
pi_9138186
Ik vind meisjes die hard GVD roepen trouwens wel jammer... Net zoals meisjes die een harde boer laten zegmaar.
Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
pi_9138201
godverdekanker..... daar straalt pas kracht vanaf.. perfecte vloek..
  zaterdag 15 maart 2003 @ 15:43:09 #24
16839 Sander_P
Turning Around
pi_9138207
quote:
Op zaterdag 15 maart 2003 15:36 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Naja opzich vind ik kanker ook wel een lekker scheldwoord, er wordt dan alleen vaak gezegd "ja wacht maar tot een bekende van je het krijgt", nou mijn vader heeft dus kanker en ik voel me echt niet gekwetst als iemand kanker zegt, als ze nou kanker lijder zeggen dan wordt ik daar wat minder vrolijk van idd
pi_9138213
quote:
Op zaterdag 15 maart 2003 15:42 schreef Kogando het volgende:
Ik vind meisjes die hard GVD roepen trouwens wel jammer... Net zoals meisjes die een harde boer laten zegmaar.
wat heeft een agrarier nou weer te maken met meisjes die gvd roepen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')