abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_9137578
Of is ze lid van Al-Qaeda?
quote:
Nina Brink verkocht vóór Twin Towers haar aandelen
Gepubliceerd op zaterdag 15 maart 2003

RIJSWIJK (ANP) - Nina Brink, die honderden miljoenen verdiende aan de beursgang van internetbedrijf World Online, heeft 11 september 2001 al haar aandelen verkocht. Dat gebeurde enkele uren vóór de terroristische aanslagen in New York.
Naar eigen zeggen liet Brink zich leiden door haar intuïtie. De voormalige topvrouw van World Online vertrouwt sinds het beursdebacle met WOL meer dan ooit op haar intuïtie, zegt ze in een interview met het blad Ondernemend Nederland.

Toen World Online naar de beurs ging, had Nina Brink daar geen goed gevoel bij, maar liet ze zich ompraten. ,,Mijn intuïtie verzette zich heel sterk tegen de beslissing om met World Online naar de beurs te gaan.''

De beursgang in maart 2000 kostte duizenden beleggers veel geld. Het aandeel WOL kostte bij uitgifte 43 euro, maar verloor snel daarna in waarde. WOL werd uiteindelijk voor 20 euro per aandeel door Tiscali overgenomen.

Sinds World Online hecht Brink meer belang aan haar intuïtie, zegt ze. ,,Wat niemand weet is dat ik in de ochtend van 11 september rond vijf 's nachts in New York wakker ben geworden. Ik heb mijn bankier gebeld en tegen hem gezegd: verkoop al mijn aandelen. Alles. Nu. En dat was nogal wat. De directie belde me terug om me te vragen of ik wel goed bij mijn hoofd was: ik zou zeker geld verliezen op die manier.''

Brink verklaarde de bankier dat het een intuïtief besluit betrof: toen werd besloten tot de beursgang van World Online voelde ze zich net zo. Dat gevoel wilde ze niet meer. ,,Dat was pure intuïtie.''

Bron: www.planet.nl
I don't suffer from insanity; I enjoy every minute of it!
  zaterdag 15 maart 2003 @ 15:08:37 #2
37252 Miwe
Wat mot je?
pi_9137690
Tja, of ze is paranormaal begaafd, of ze heeft banden met Al-Qaeda.
  zaterdag 15 maart 2003 @ 15:10:53 #3
41606 Misanthroopia
Consequences Schmonsequences!
pi_9137729
Er is nog een optie:

Puur toeval.

"Do you like apples? I SAID: DO YOU LIKE APPLES?? HOW D'YA LIKE_THEM_APPLES!!"
pi_9137732
goede zakenmensen hebben inderdaad dat instinct, de meeste beursjongens zijn ook geen ondernemers maar gewoon loonslaven die dat instinct niet hebben...

ik geloof haar wel..

Bij Disneykand sluit alles, behalve de souvenirwinkels
pi_9137774
Als ik nu besluit om al m'n aandelen te verkopen, en over een uur vergaat de wereld toevallig, ben ik dan ook paranormaal?

D'r zullen altijd mensen zijn die net voor een ramp aandelen verkopen.
D'r zullen altijd mensen zijn die net voor een ramp aandelen kopen.

Dat Nina Brink toevallig nou tot die 1e groep behoort en de publiciteit zoekt zegt imho niets.

pi_9137818
quote:
Op zaterdag 15 maart 2003 15:14 schreef Elevation het volgende:

D'r zullen altijd mensen zijn die net voor een ramp aandelen verkopen.
D'r zullen altijd mensen zijn die net voor een ramp aandelen kopen.

Net zoals er altijd mensen zijn die die dag net de bus gemist hebben en daardoor de ramp hebben overleefd. En dat dan als een teken van God, Allah of wie dan ook beschouwen.
pi_9137848
Hè, verpest mijn topic niet zo met dat nuchtere gedoe
I don't suffer from insanity; I enjoy every minute of it!
  zaterdag 15 maart 2003 @ 15:20:38 #8
42466 EdPowers
Professional Pervert
pi_9137854
wel jammer dat ze alles verkocht, van mij mocht ze wel bloeden!
pi_9137879
Nah, misschien had ze wel een vage droom gehad of zow. Wie weet...

Maar iedereen heeft toch wel eens van die ingevingen van tijd tot tijd? Of leg da nou aan mijn?

That which you give thought to, is that which you invite into your reality. Give though only to what you are wanting to see and forget what you do not wish to see.
  zaterdag 15 maart 2003 @ 15:23:00 #10
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_9137881
Klinkt voor mij meer als een suf sensatieverhaaltje.

Extra sensatiegehalte: honderden miljoenen verdiend aan de beursgang van Worldonline

Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  zaterdag 15 maart 2003 @ 15:41:55 #11
23780 Templ4r
Spiritual Warrior
pi_9138183
Het schijnt dat uit onderzoek is gebleken, dat er vlak voor 11 september flink is gehandeld in bepaalde aandelen zoals American Airlines door grote partijen zoals banken. Daarnaast ben er allerminst van overtuigd dat 11 september is gepleegd de Al Quada. Er zijn veel aanwijzingen dat de CIA er zelf achterzit. Dit zou de voorkennis van bepaalde grote banken kunnen verklaren. Mischien had Nina ook zo haar connecties. Ik sluit niets uit. 11 september komt Bush en de elite in de VS te goed uit. Daarnaast geloof ik niet echt dat Bin vanuit een grot zo'n grote en complexe operatie heeft geplanned en uitgevoerd. Ik vind het allemaal maar verdacht. Ik zal proberen om nog een link te vinden waarin dat stond over die grote aandelen handel vlak voor 11 september.
  zaterdag 15 maart 2003 @ 15:49:09 #12
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_9138303
quote:
Op zaterdag 15 maart 2003 15:41 schreef Templ4r het volgende:
Het schijnt dat uit onderzoek is gebleken, dat er vlak voor 11 september flink is gehandeld in bepaalde aandelen zoals American Airlines door grote partijen zoals banken. Daarnaast ben er allerminst van overtuigd dat 11 september is gepleegd de Al Quada. Er zijn veel aanwijzingen dat de CIA er zelf achterzit. Dit zou de voorkennis van bepaalde grote banken kunnen verklaren. Mischien had Nina ook zo haar connecties. Ik sluit niets uit. 11 september komt Bush en de elite in de VS te goed uit. Daarnaast geloof ik niet echt dat Bin vanuit een grot zo'n grote en complexe operatie heeft geplanned en uitgevoerd. Ik vind het allemaal maar verdacht. Ik zal proberen om nog een link te vinden waarin dat stond over die grote aandelen handel vlak voor 11 september.
Omzet staat elke dag in de krant, zoek dus naar een oude krant. Voor mijn gevoel is je verhaal net zo onzinnig als dat van Nina Brink.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_9140183
en wat was er zo complex aan 11 sept aanslagen? Dat ze slecht beveiligde vliegtuigen op de zelfde dag kaapten? poeh poeh daar moet je voor hebben gestudeert zeg. kom op jongen dat had elke idioot kunnen plannen en uitvoeren.
pi_9140723
ja hoor, elke mongool had het kunnen uitvoeren

zo'n grote vliegtuig kapen en precies in de wtc vliegen is knap lastig

pi_9141007
niet met getrainde mensen...
  zaterdag 15 maart 2003 @ 18:12:04 #16
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_9141236
quote:
Op zaterdag 15 maart 2003 15:41 schreef Templ4r het volgende:
Er zijn veel aanwijzingen dat de CIA er zelf achterzit.
Jij snapt wel wat voor gruwelijk rel dat zou geven hoop ik?
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
  zaterdag 15 maart 2003 @ 18:36:14 #17
42436 errrrr
aka HaQDaQ
pi_9141881
hehe lol de CIA... je hebt idd gelijk dat het ze goed uitkomt, maar hun eigen mensen vermoorden, dat gaat ze toch te ver, imho. En als het uit zou lekken wil je echt niet weten wat voor probleem ze daar in dat grote goede eerlijke enz enz slijm slijm Amerika hebben...

(voor de dombo's: sarcastisch )

"What a splendid head, yet no brain."
"Why use Windows when there is a door?"
pi_9142587
Als de CIA het zelf zou hebben gedaan hadden ze wel een minder cruciaal doel genomen.
pi_9142989
quote:
Op zaterdag 15 maart 2003 17:48 schreef ruthless het volgende:
ja hoor, elke mongool had het kunnen uitvoeren

zo'n grote vliegtuig kapen en precies in de wtc vliegen is knap lastig

niet elke mongool is ZO taalkundig, als dat jij dat bent.
  zaterdag 15 maart 2003 @ 20:47:32 #20
37887 Dauthi
Progressive
pi_9144708
quote:
Als de CIA het zelf zou hebben gedaan hadden ze wel een minder cruciaal doel genomen.
Dat had dus precies het effect gemist wat gecreërd moest worden. totale chaos en paniek creer je alleen door iets te doen wat status heeft en aanzien in feite hadden ze dan beter het vrijheidsbeeld kunnen doen maar dat ging hen zelfs te ver:P
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
pi_9146538
quote:
Op zaterdag 15 maart 2003 15:23 schreef XL het volgende:
Klinkt voor mij meer als een suf sensatieverhaaltje.
Het artikel komt uit de telegraaf (zag ik op de frontpage)

geen toelichting nodig dacht ik zo

pi_9149837
Hier vind je een aantal speculaties over wat er allemaal gebeurd zou kunnen zijn...

http://www.asile.org/citoyens/numero14/missile/trou_en.htm
http://www.thememoryhole.org/911/cia-simulation.htm
http://www.serendipity.li/wot/meyssan1.htm

Ik weet zelf niet echt wat ik moet geloven

zondag 16 maart 2003 @ 01:31:03 #23
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_9149940
Een van de theorieen is dat CIA & Co op de hoogte waren van de aanslagen maar er niets aan deden om het te voorkomen.

Dit om zo een rechtvaardiging te hebben om Afghanistan, Irak en andere landen aan te pakken.

De langetermijn strategie planners van de amerikaanse regering hebben zien aankomen dat ze over 10 a 20 jaar grote problemen gaan krijgen, bijvoorbeeld 1) doordat Irak tegen die tijd zeker over atoomwapens bezit en de mogelijkheid om met raketten de VS te treffen.

2) Een ander probleem is de olieschaarste tegen die tijd, als vele oliebronnen uitgeput zijn. Zuid amerika en Rusland zijn misschien wel helemaal door hun olievoorraden heen, en de enige overgebleven oliebronnen zitten dan in Saudi Arabie en Irak die bij elkaar zo'n 70 procent van de olievoorraden bezitten. Als die dan weigeren de westerse wereld van olie te voorzien dan storten deze hele westerse samenlevingen in. Immers de hele samenleving draait op deze basis van olie. En helaas is waterstof dan nog steeds geen rendabel alternatief voor olie. Dus een strategische bezetting van een land om de olietoevoer op de lange termijn veilig te stellen.

3) China is over 20 jaar een supermacht die waarschijnlijk de rol van VS overneemt als economische heerser van de wereld. Om hun positie veilig te stellen en China dwars te zitten moet de VS de olietoevoer naar China tegenwerken.

Om terug te komen op Nina Brink, er zijn genoeg mensen die idd bovennatuurlijke gaven bezitten dus misschien is ze er wel een van.

pi_9155514
quote:
Op zondag 16 maart 2003 01:31 schreef slashdotter3 het volgende:
Een van de theorieen is dat CIA & Co op de hoogte waren van de aanslagen maar er niets aan deden om het te voorkomen.
Daar is zoveel bewijs voor dat dat al geen theorie meer te noemen valt. De CIA wist sinds 1995 van plannen om vliegtuigen te kapen en ze op Amerikaanse doelen neer te laten storten. Sinds 1996 wist diezelfde CIA welke mensen er mee bezig waren. De CIA wist ook dat die mensen sinds 1999 en 2000 in Amerika verbleven. Ze wisten zelfs dat die mensen vliegles namen, en daarbij een nogal afwijkende behoefte aan kennis lieten zien. Ze wisten zelfs dat die groep iets van plan was in September 2001.

Hoeveel de CIA waard is als opsporingsinstelling is dus wel aangetoont, lijkt me. Geen [censuur]

zondag 16 maart 2003 @ 14:24:48 #25
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_9155788
volgens mij ging het om nina brink hier en niet een of ander slap geneuzel over conspiracy theorieen rond het WTC.
Want zo complex was het allemaal niet...

Maar enniewees ik geloof er geen donder van dat nina brink paranormaal begaafd is. Iedereen had kunnen voorspellen dat die aandelen geen donder waard zouden worden, wat wil je ook met een bedrijf dat nog nooit winst had gemaakt etc. Als iedereen nu gewoon eens had nagedacht en zich niet iets stoms had laten aanpraten dan was de hele internetbel nooit ontstaan

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')