abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_9135415
Ik heb sinds gister een (flinke!) kom met 2 tropische vissen, althans.. tropisch.. ik heb er zelf op zich weinig verstand van maar de mensen van de winkel zeiden dat ze deze visjes speciaal uitgekozen hadden omdat die dus in een gewone kom kunnen en niet in een speciaal aquarium hoeven en ook geen verwamringslement nodig hebben.

Nou heb ik een maanvisje en een geen idee wat voor vis Hij heeft allemaal kleurtjes (als je em onder een bepaald licht houdt, GEEN neon tetra) en de maanvis doet eigenlijk sinds gister niks, ja heeeel af en toe zwemt ie wat, die ander is echter wel enigszins actief.

Nu had ik gister het water lauw gemaakt (zoals het in de winkel ook was, heb gevoeld) maar dat was vanmorgen heel sterk afgekoeld! Ik had het idee dat het te koud voor ze was want zelfs die "actieve" deed bar weinig.

Ik heb er wat kopjes warm water bij gedaan en het leek erop dat het "actieve" visje daar gelijk heenging voor de warmte ofzo..

Nouja, mijn vraag nu Is dit wel in orde dan? Volgens de winkel konden ze dus gewoon in een kom, met normaal water in een slaap of huiskamer of wat dan ook.

Ik wil ze niet dood laten gaan ofzo..

pi_9135454
quote:
Ik wil ze niet dood laten gaan ofzo..
Dat lijkt mij ook niet.

Tenzij er niemand hier op het forum je kan helpen, lijkt het mij heel verstandig om weer even terug te gaan naar de winkel.

Misschien kan je wat vinden op internet
http://vissen.pagina.nl " target="_blank"> http://vissen.pagina.nl ofzo.

I will rule the universe and you all gonna die !!!!!!
pi_9135456
Volgens mij is een maanvis een tropisch vissie
moet water hebben in de buurt van de 25 graden....
dus een verwarmingselement kopen wil wel eens helpen.
Fok! is geschiedenis onder dit account.... :)
pi_9135475
mijn tip:

koop een normaal aquarium met een verwarmingselement en goede inrichting, een boek over de soort vis die je hebt en een aquariumboek..

en geloof nooit zomaar wat ze je in de dierenwinkel vertellen

zaterdag 15 maart 2003 @ 12:30:04 #5
14827 Kogando
Modelprutser
pi_9135477
quote:
Op zaterdag 15 maart 2003 12:28 schreef Suikermais het volgende:
Volgens mij is een maanvis een tropisch vissie
moet water hebben in de buurt van de 25 graden....
dus een verwarmingselement kopen wil wel eens helpen.
Je kan de kom natuurlijk ook gewoon op het fornuis zetten...
Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
pi_9135484
Ja, dat vraag ik me dus af, want volgens de mensen in die winkel is het niet nodig en hebben ze deze visjes juist daarom ook in de verkoop.

"Echte" tropische vissen hebben ze niet.

En ik wil dus juist GEEN toestanden met verwarmingselementen enzo en dat kon dus daarom heb ik deze genomen (omdat ze er toch wat interessanter uitzien dan een gemiddelde goudvis).

pi_9135498
quote:
Op zaterdag 15 maart 2003 12:29 schreef freaky-me het volgende:
mijn tip:

koop een normaal aquarium met een verwarmingselement en goede inrichting, een boek over de soort vis die je hebt en een aquariumboek..

en geloof nooit zomaar wat ze je in de dierenwinkel vertellen

Ja, wat moet ik dan wel geloven, die mensen hebben er normaliter verstand van hoor

En die "tip" daar heb ik toch geen ruk aan! Dat wil ik namelijk helemaal niet en dat is mijn vraag ook niet

pi_9135591
Vissen horen per definitie niet in een kom
pi_9135592
idd vaak weten ze er in de dierenwinkel maar weinig van en zeggen ze maar wat.
ik weet niet hoe koud het bij jou wordt maar veel kouder dan 21 graden moet het niet worden. als het 's nachts 15 graden is in huis is zo'n kommetje snel afgekoeld.
koop een aquarium (zo'n kleine rechthoekige kunstof bak is helemaal niet duur, 15 euro ofzo) en een verwarmingselementje (nog eens 15 euro) zou ik zeggen.
  zaterdag 15 maart 2003 @ 12:41:22 #10
14827 Kogando
Modelprutser
pi_9135597
quote:
Op zaterdag 15 maart 2003 12:31 schreef heaven7 het volgende:
Ja, wat moet ik dan wel geloven, die mensen hebben er normaliter verstand van hoor

En die "tip" daar heb ik toch geen ruk aan! Dat wil ik namelijk helemaal niet en dat is mijn vraag ook niet

Tering.. wees blij dat er iemand de moeite neemt om te reageren op je vraag. Visjes in een kom werkt gewoon nooit echt goed, alleen een goudvis bijvoorbeeld gaat wel. Maar als je allemaal leuke visjes wilt, neem dan een gewoon aquarium. Een aantal jaar geleden heb ik het zelf ook al eens geprobeerd, als je die lui in de dierenwinkel moet geloven 'doen' sommige visjes het nog in een lege kom bij wijze van spreken.

Nee, een kom met vissen werkt niet.

Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
  zaterdag 15 maart 2003 @ 12:41:42 #11
12208 SoNoS
Vaoclan 92
pi_9135600
quote:

Nouja... we proberen je alleen maar te helpen.. niet boos worden

Nee maar serieus... is dit de enige plek waar je geinformeerd heb naar die vissen ?? Misschien is het verstandig om voordat je dit soort vissen koopt, eens wat meer rond te vragen...

Dat kan natuurlijk nu nog... loop eens een andere dierenwinkel binnen, en vraag het daar eens... Of kijk eens in een boek over die vissen...
Mocht hieruit blijken, dat die beesten wel verwarming nodig hebben, en allemaal van die speciale dingen, zou ik zeker terug gaan naar die dierenwinkel, en vragen of ze de vissen terug nemen, omdat ze je iets verkocht hebben, wat niet voldoet aan jouw vraag...

I will rule the universe and you all gonna die !!!!!!
  zaterdag 15 maart 2003 @ 12:41:51 #12
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_9135601
Ehh hier een kenner;

Maanvissen hebben water nodig van rond de 25 graden.. Als het water beneden de 21 graden is gaan ze gewoon dood
Dus idd stom dat je dat advies kreeg van de dierenwinkel.

Zebravisjes en Chinese danio's zijn ook tropische visjes, maar die kunnen wel gewoon in koud water alhoewel ze nie zo lang zullen leven als dat je ze in 23 graden-water doet

Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_9135607
Dan ga ik dus terug want zoals ik heb meerdere malen gezegd heb, DAT WIL IK NIET!

En vissen horen per definitie niet in een kom Inkie In de 3e wereldlanden zou genoeg voedsel moeten zijn, stort jij maandelijk een miljoen euro daarvoor?

pi_9135619
Maanvissen hebben bovendien zelfs een groot aquarium nodig. Voordat je aan vissen begint kun je je beter een beetje inlezen op internet of een aquariumvissenboek aanschaffen.
pi_9135632
quote:
Op zaterdag 15 maart 2003 12:42 schreef heaven7 het volgende:
Dan ga ik dus terug want zoals ik heb meerdere malen gezegd heb, DAT WIL IK NIET!

En vissen horen per definitie niet in een kom Inkie In de 3e wereldlanden zou genoeg voedsel moeten zijn, stort jij maandelijk een miljoen euro daarvoor?

We hebben het hier over vissen. Om even ontopic te blijven.
pi_9135638
Nouja, ik hoef niet persee een kom met allemaal leuke visjes ofzo.. maar het zijn er 2 (ik dacht dat dat prettiger zou zijn voor de vissen zelf misschien) het zijn hele kleintjes en het is een hele grote kom hoor!! Daar heb ik echt wel aan gedacht.

Alleen wil ik dus niet ik weet niet hoeveel geld uitgeven aan verwarmingselementen en moeilijk doen (sorry maar 30 euro is in mijn ogen erg veel geld), ik wilde gewoon een leuk visje en een maanvis ziet er nou eenmaal leuker uit dan een gewone goudvis en aangezien ze zeiden dat dit prima kan is het toch niet gek dat ik daarop vertrouw als leek zijnde

[Dit bericht is gewijzigd door heaven7 op 15-03-2003 12:46]

pi_9135649
quote:
Op zaterdag 15 maart 2003 12:44 schreef inkie1010 het volgende:

[..]

We hebben het hier over vissen. Om even ontopic te blijven.

Ja, ik stelde een andere vraag over vissen, ik vroeg niet of vissen in een kom horen of wel? ONTOPIC BLIJVEN DUS!
  zaterdag 15 maart 2003 @ 12:45:56 #18
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_9135659
quote:

Doe effe normaal tegen inkie, ze heeft namelijk wel gelijk .
Alleen goudvissen kunnen in een kom, die zijn er speciaal voor gefokt om de tegen de stress die het zwemmen in een kom met zich meebrengt te kunnen .
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_9135664
quote:
Op zaterdag 15 maart 2003 12:44 schreef heaven7 het volgende:
Nouja, ik hoef niet persee een kom met allemaal leuke visjes ofzo.. maar het zijn er 2 (ik dacht dat dat prettiger zou zijn voor de vissen zelf misschien) het zijn hele kleintjes en het is een hele grote kom hoor!! Daar heb ik echt wel aan gedacht.

Alleen wil ik dus niet ik weet niet hoeveel geld uitgeven aan verwarmingselementen en moeilijk doen, ik wilde gewoon een leuk visje en een maanvis ziet er nou eenmaal leuker uit dan een gewone goudvis en aangezien ze zeiden dat dit prima kan is het toch niet gek dat ik daarp vertrouw als leek zijnde

Ken je niemand met een groot tropisch aquarium? Misschien heeft iemand nog wel plek voor ze.
pi_9135673
quote:
Op zaterdag 15 maart 2003 12:45 schreef heaven7 het volgende:

[..]

Ja, ik stelde een andere vraag over vissen, ik vroeg niet of vissen in een kom horen of wel? ONTOPIC BLIJVEN DUS!

Maar het komt wel door die kom dat je dit probleem hebt.
pi_9135679
Ja, die ken ik wel maar ik heb verdorie toch voor betaald? Ze geven mij mn geld maar terug. Ik ben toch verkeerd ingelicht, dan ga ik ze niet leuk weggeven hoor.
pi_9135680
quote:
waaróm wil je dat niet?

zo duur is het niet en je hebt er veel plezier van. mocht je ooit willen uitbreiden naar een dure glazen bak dan is zo'n kleine bak handig als je wilt kweken ofzo.

-edit: te duur dus. Dan koop je toch voor 12 euro het kleinste verwarmingselement en die hang je in de kom. Als de kom groot genoeg is, zoals je zegt, moet dat verder best gaan. en de visjes zullen 25 graden fijn vinden en vrolijk rondzwemmen, zodat je er ook meer plezier van hebt.

[Dit bericht is gewijzigd door niego op 15-03-2003 12:50]

pi_9135685
een maanvis komt niet voor in koudere delen van de wereld ....dus is het een tropical fish. lijkt me handig die dieren"speciaal"zaak eens aan te geven bij de plaatselijke dierenbescherming...koop als de donder een verwarmingselement en als je geld over hebt iig een klein soort aquarium ...iets van 50 cm lang iig.....de laatste tijd gaan hier ook nieuw gekochte vissen langzaam dood ..helaas maar deze zitten in een fatsoenlijk bakkie ook al zijn dit "koud"water visjes en hebben ze geen verwarmings element ..
maar die maanvis heeft zeker een aardig bekkie warmte nodig denk rond de 22 a 23 graden ©
pi_9135695
quote:
Op zaterdag 15 maart 2003 12:46 schreef inkie1010 het volgende:

[..]

Maar het komt wel door die kom dat je dit probleem hebt.

Nou, het gaat eigenlijk om de temperatuur hoor..

Waarom zouden ze bv wel een een klein aquarium kunnen maar niet in een grote kom?

pi_9135707
quote:
Op zaterdag 15 maart 2003 12:47 schreef heaven7 het volgende:
Ja, die ken ik wel maar ik heb verdorie toch voor betaald? Ze geven mij mn geld maar terug. Ik ben toch verkeerd ingelicht, dan ga ik ze niet leuk weggeven hoor.
Het was maar een idee hoor, als je die beestjes tenminste ook nog een aardig leventje gunt. Bij die dierenwinkel worden ze straks zo weer in een kom verkocht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')