Resterend competitieschema
16/03/2003 14:30 Ajax-Excelsior
23/03/2003 13:00 PSV-Ajax
06/04/2003 14:30 Ajax-RBC Roosendaal
13/04/2003 13:00 NAC-Ajax
19/04/2003 19:30 Ajax-Roda JC
27/04/2003 13:00 AZ-Ajax
03/05/2003 19:30 Ajax-RKC
11/05/2003 14:30 NEC-Ajax
18/05/2003 13:00 Ajax-De Graafschap
25/05/2003 14:30 FC Twente-Ajax
29/05/2003 14:30 Ajax-Heerenveen
Website: Ajax.NL
[Dit bericht is gewijzigd door GerardVanAs op 15-03-2003 11:28]
quote:
De inschattingsfout van AjaxHet nieuws dat Ajax haar meerderheidsbelang in de Belgische club Germinal Beerschot Antwerpen (GBA) volledig van de hand heeft gedaan, kwam niet als een verrassing. Ajax wilde al langer af van dit financiële blok aan haar been. Voor welgeteld 1 euro werd het belang van 72,5% verkocht aan GBA-voorzitter Jos Verhaegen. Daarmee komt een eind aan episode die gevoeglijk kan worden afgedaan als een inschattingsfout.
Ajax sloeg eind jaren '90 haar vleugels uit, omdat het ook internationaal haar naam meer ten gelde wilde maken. Ook al met het oog op de torenhoog opgeschoefde transfersommen nam de club enkele buitenlandse verenigingen over, die daarna als volwaardige dochter van Ajax door het leven gingen. Naast GBA ging het om Ashanti Goldfields uit Ghana en Ajax Cape Town uit Zuid-Afrika.
Na enkele hoopvolle jaren brak echter bij Ajax het besef door dat deze clubs minder opbrachten dan qua investering mocht worden verwacht. De Ghanese club leverde (via Ajax) tot nu toe slechts een aantal spelers aan GBA (en dus niet direct aan Ajax zelf), terwijl van Belgische kant tot nu toe slechts twee spelers richting Amsterdam kwamen: Jelle van Damme en de eerder deze week gecontracteerde 17-jarige verdediger Thomas Vermaelen. Beide spelers zijn dus eigenlijk een klein vermogen waard, gezien de Amsterdamse investeringen (ruim 13 miljoen euro) in GBA.
Omdat ook Ajax in een moeilijke financiële situatie raakte, was het niet verwonderlijk dat men zo snel mogelijk afwilde van deze buitenlandse filialen. Slechts Ajax Cape Town schijnt nog wel aardig te draaien, maar het is een kwestie van tijd (en een kredietwaardige koper) tot Ajax ook de financiële banden met deze club verbreekt.
quote:
Op zaterdag 15 maart 2003 11:45 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
quote:Zijn wel 2 goede spelers, en als we de CL nou even winnen kunnen we dat bedrag makkelijk missen.
Op zaterdag 15 maart 2003 11:48 schreef Frenkie het volgende:[..]
13 miljoen euro (daar gaan de opbrengsten uit de CL )
quote:als als als.. voorlopig drukt dit de winst van jouw NV met 13 miljoen.
Op zaterdag 15 maart 2003 12:10 schreef GerardVanAs het volgende:[..]
Zijn wel 2 goede spelers, en als we de CL nou even winnen kunnen we dat bedrag makkelijk missen.
quote:winst? Welke winst?
Op zaterdag 15 maart 2003 12:15 schreef Frenkie het volgende:[..]
als als als.. voorlopig drukt dit de winst van jouw NV met 13 miljoen.
quote:Die al lang zijn betaald en niet meer meetellen in de huidige winst/verlies cijfers
Op zaterdag 15 maart 2003 11:48 schreef Frenkie het volgende:13 miljoen euro (daar gaan de opbrengsten uit de CL )
quote:Morgenmiddag
Op zaterdag 15 maart 2003 11:09 schreef Kang-He het volgende:
Morgenavond.
Dat hele gedoe met die zuster clubs is ook vaag, het idee is opzich wel goed, maar het rendement is gewoon laag.
quote:Gelukkig schoppen ze die er dan ook allemaal uit nu. Ashanti Goldfields, GBA. Ik weet alleen niet of ze nog een echte band hebben met Ajax Capetown, maar ik denk van wel.
Op zaterdag 15 maart 2003 12:52 schreef HeatWave het volgende:
Dat hele gedoe met die zuster clubs is ook vaag, het idee is opzich wel goed, maar het rendement is gewoon laag.
Dat hele idee was een paar jaar geleden echt een hype (feyenoord had ook opeens een club in Ghana gekocht enzo), maar het is nooit geworden wat men er van voorspeld had. Gewoon een technische samenwerking is goed zat .
quote:Dat doet Galasek snel, zoveel wedstrijden in zo'n korte tijd.
Mijlpaal voor Chivu en Galásek
Amsterdam, 15 maart 2003
Cristian Chivu en Tomás Galásek spelen zondag tegen Excelsior allebei een 100ste wedstrijd voor Ajax.
Als coach Ronald Koeman besluit om zondag 16 maart in het competitieduel tegen Excelsior gebruik te maken van de diensten van de internationals, betekent dat een jubileum voor de Roemeen en de Tsjech.
In het geval van Ajax-aanvoerder Cristian Chivu gaat om zijn 100ste competitiewedstrijd, bij Tomás Galásek om zijn 100ste officiële wedstrijd voor Ajax.
quote:Tja, hij speelt ze bijna allemaal. Alleen al voor de winterstop had hij er al 30-35 (was wel met oefenduels enzo meegeteld en die tellen natuurlijk niet in deze 100 mee), dus dan gaat het hard
Op zaterdag 15 maart 2003 14:21 schreef GerardVanAs het volgende:
Dat doet Galasek snel, zoveel wedstrijden in zo'n korte tijd.
quote:idd.
Op zaterdag 15 maart 2003 14:30 schreef FlyingFox het volgende:
excelsior, eitje
Piece of cake
quote:Successupporters.
Op zaterdag 15 maart 2003 19:29 schreef LoekB het volgende:
Die van ons gaat harder..
.
quote:is dat zo..?? ik vraag me dat af. Een "afschrijving op investeringen" staat toch op een andere plaats op de balans dan een "deelneming in".
Op zaterdag 15 maart 2003 12:47 schreef keeper het volgende:[..]
Die al lang zijn betaald en niet meer meetellen in de huidige winst/verlies cijfers
.
quote:daar gaat het ook nergens over.
Op zaterdag 15 maart 2003 19:53 schreef keeper het volgende:[..]
Successupporters.
quote:Het was vroeg toen ik het postte.
Op zaterdag 15 maart 2003 12:49 schreef keeper het volgende:[..]
Morgenmiddag
.
.
quote:In dat topic van jullie moet alles 30x herhaald worden voordat iemand het daar is snapt.
Op zaterdag 15 maart 2003 19:29 schreef LoekB het volgende:
Die van ons gaat harder..
.
Wij Ajacieden zijn gewoon heel duidelijk, like J. Cruyf
quote:
Op zondag 16 maart 2003 00:52 schreef Ajaxno1 het volgende:[..]
In dat topic van jullie moet alles 30x herhaald worden voordat iemand het daar is snapt.
quote:Ik vraag me af waar dat bedrag van 10 miljoen euro vandaan komt. Heb het ook al eerder gelezen in de pers. Dat belastingonderzoek dat er was/ is, ging naar ik weet over de tekengelden voor 2 spelers. Het kan toch niet zijn dat 2 spelers zoveel tekengeld hebben gekregen dat ajax daar 10 miljoen euro belastinggeld over had moeten betalen?
Op zaterdag 15 maart 2003 20:06 schreef Frenkie het volgende:
Ow en er staat meen ik ook nog een bedrag van 10 miljoen euro aan achterstallige belastingen niet op de balans
quote:Succes? Zitten wij bijna in de kwartfinale's van de CL? Staan wij op de 2e of 1e plek in de HCE? Zoveel succes zie ik niet, op dit moment. Maar toch blijven we posten
Op zaterdag 15 maart 2003 19:53 schreef keeper het volgende:[..]
Successupporters.
quote:Nee, afschrijvingen maak je op objecten die zijn waarde verliezen. Net als een huis is een voetbalvereniging normaal gesproken een waardevast object. Een auto is na 5 jaar nog maar een klein deel van zijn oorspronkelijke waarde waard. Een huis is na 5 jaar meestal meer waard dan het oorspronkelijk heeft gekost. Afschrijven op een huis doe je dus niet.
Op zaterdag 15 maart 2003 20:06 schreef Frenkie het volgende:[..]
is dat zo..?? ik vraag me dat af. Een "afschrijving op investeringen" staat toch op een andere plaats op de balans dan een "deelneming in".
Ow en er staat meen ik ook nog een bedrag van 10 miljoen euro aan achterstallige belastingen niet op de balans
De waarde van een voetbalvereniging is moeilijk in geld uit te drukken, zeker omdat een club het ene jaar geen kont waard is, en het jaar daarna veel waard kan zijn. Dit komt omdat de waarde van een vereniging wordt bepaald door de spelers.
Ik denk dat dit gewoon als een verlies van 13 miljoen wordt afgeboekt. Gekocht voor 13 miljoen, verkocht voor 1 euro. Resultaat op de balans: -12.999.999 euro.
Ik kan er natuurlijk helemaal naast zitten, maar ook al wordt er wel afgeschreven dan nog wordt het nu in 1 keer verekend waardoor het een theoretische verlies is. Extra geld raakt ajax er nu niet meer aan kwijt.
Die 10 miljoen is ook al betaald geloof ik.
quote:Volgens het UN van gisteren ook niet.
Op zondag 16 maart 2003 12:44 schreef CAZZO het volgende:
die 10 miljoen aan de belasting is echt nog niet betaald volgens de NRC van gisteren
quote:Inderdaad, maar dat moet dus nog gebeuren. Tel daar de miskoop van ene Mido bij op, en de belasting en we hebben het over een bedrag waar we utreg mee kunnen redden
Op zondag 16 maart 2003 12:39 schreef Merkowitz het volgende:
Ik denk dat dit gewoon als een verlies van 13 miljoen wordt afgeboekt. Gekocht voor 13 miljoen, verkocht voor 1 euro. Resultaat op de balans: -12.999.999 euro.
quote:
Na de moeilijke start van het seizoen, waarbij de jeugdigde ploeg moeite had te wennen aan het niveau, is de A1 van Ajax nu volledig op stoom gekomen.De ploeg won vanmiddag met maar liefst 10-1 van FC Twente. Maduro (2), Esajas (2), Vermaelen, Cameron, Muller van Moppes, Benson Archia, Elmas en een eigen doelpunt zorgden voor het tiental treffers. De ploeg staat door het verlies van Vitesse A1 tegen de nummer 2 Heerenveen nog maar vijf punten achter de koploper. In punten staat het gelijk met de Friezen. Die hebben echter nog wel een wedstrijd minder gespeeld.
quote:goed voor Cazzo
Op zondag 16 maart 2003 12:57 schreef keeper het volgende:
Nu we het toch over 10-en enzo hebben:
[..]
quote:Mido moet nog verkocht worden, die is alleen voor een paar maanden verhuurd waarna die definitief verkocht wordt.
Op zondag 16 maart 2003 12:48 schreef Frenkie het volgende:[..]
Inderdaad, maar dat moet dus nog gebeuren. Tel daar de miskoop van ene Mido bij op, en de belasting en we hebben het over een bedrag waar we utreg mee kunnen redden
Doet pijn he, dat Ajax wel kan blijven bestaan in moeilijke tijden en Utreg niet
quote:Ja het resultaat voor dit jaar wordt nog negatief, maar dat is een resultaat dat is geen verlies. De 10 miljoen is een verlies aangezien dat nog niet [schijnbaar] betaald is. Mido wordt sowieso nog niet afgeboekt omdat die nog in bezit is en nog zeker waarde vertegenwoordigd. Dat zal een verlies worden voor het komende boekjaar.
Op zondag 16 maart 2003 12:48 schreef Frenkie het volgende:[..]
Inderdaad, maar dat moet dus nog gebeuren. Tel daar de miskoop van ene Mido bij op, en de belasting en we hebben het over een bedrag waar we utreg mee kunnen redden
Dus wat hebben we nu echt.
Een negatief deelresultaat van 22.999.999 euro. [hiervan 10 miljoen verschuldigd]
Tel hierbij de 13 miljoen inkomsten van de CL en dan zitten we nog maar op een resultaat van - 8.999.999 miljoen.
Jullie moeten wel realiseren dat het hier om een resultaat gaat en niet om een verlies.
Er worden hier steeds dingen door elkaar gehaald. Het klinkt leuk dat ajax een negatief resultaat heeft van 25 miljoen euro. Dat het eigenlijk een winst is met een negatief eindresultaat op de balans daar loopt iedereen overheen.
Kunnen jullie het nog volgen?
Ajax maakt 13.000.000 - 10.000.000 winst dit jaar. [puur even gekeken naar de cijfers in dit topic] Het resultaat op de balans is echter
-8.999.999 door het verkopen van de belgische vereniging.
De club wordt dus minder waard, maar de liquide middelen stijgen.
Voor de aandeelhouders is dit een slechte zaak [kleiner eigen vermogen, minder waarde van de club, minder waarde van het aandeel.]
maar ajax zelf heeft er bijster weinig last van.
16/3/2003 19:13
Het meespelen van Hatem Trabelsi, komende woensdag in het Champions League-treffen met AS Roma, is twijfelachtig. De Afrikaan viel in de wedstrijd tegen Excelsior uit met een geblesseerde enkel.
Ronald Koeman toonde zich na afloop van dat duel not amused. 'Mocht Trabelsi inderdaad niet fit genoeg zijn, dan is dat een lelijke streep door de rekening', sprak de Ajax-coach. 'Hij trapte half in de grond toen hij wilde schieten en ging daarbij door zijn enkel.'
Koeman wilde Cristian Chivu en Tomás Galásek eigenlijk sparen, maar moest de Roemeen door nood gedwongen toch inbrengen. Eigenlijk had de coach nog meer rust willen geven, maar gezien het belang dat hij ook nog altijd aan de competitie hecht, zou dat een onverantwoorde beslissing zijn geweest.'
'Een aantal mensen is niet honderd procent fit genoeg om dit zware programma af te werken', aldus Koeman. 'Ik denk daarbij bijvoorbeeld aan Rafael van der Vaart. Dat ik hem toch heb laten staan, heeft te maken met het belang van de competitie. We moeten minimaal tweede worden.'
------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kut!
quote:Wat zal jij weinig te posten hebben als we woensdag gelijkspelen of winnen, zondag winnen en 16 april winnen
Op zondag 16 maart 2003 21:41 schreef chelloboy het volgende:
Woensdag uit de CL
Zondag uitgespeeld voor de Landstitel
16 April uit de Amstelcup
quote:Jij denkt dat je Zondag wint
Op zondag 16 maart 2003 21:56 schreef GerardVanAs het volgende:[..]
Wat zal jij weinig te posten hebben als we woensdag gelijkspelen of winnen, zondag winnen en 16 april winnen
quote:Ach, we hebben tenminste Nederland Europees een beetje op de kaart gezet.
Op zondag 16 maart 2003 22:23 schreef chelloboy het volgende:[..]
Jij denkt dat je Zondag wint
Echt geloof mij nou ajaks wint niks dit jaar,alleen die JC schaal daar mag je het mee doen.
quote:Geloof mij maar, deze zondag gaan we toch echt winnen
Op zondag 16 maart 2003 22:23 schreef chelloboy het volgende:[..]
Jij denkt dat je Zondag wint
Echt geloof mij nou ajaks wint niks dit jaar,alleen die JC schaal daar mag je het mee doen.
quote:In de onderste 2 dingen heeft ie wel gelijk.
Op zondag 16 maart 2003 21:56 schreef GerardVanAs het volgende:[..]
Wat zal jij weinig te posten hebben als we woensdag gelijkspelen of winnen, zondag winnen en 16 april winnen
Hij is de soort Emile Ratelband van FOK, hij blijft altijd positief.
Zelfs als PSV 10 punten achter zou staan op Ajax met nog 3 wedstrijden te gaan zegt Chelloboy dat PSV nog kampioen wordt.
quote:
Op zondag 16 maart 2003 22:50 schreef GerardVanAs het volgende:Zelfs als PSV 10 punten achter zou staan op Ajax met nog 3 wedstrijden te gaan zegt Chelloboy dat PSV nog kampioen wordt.
Roma had dit wekend met 1-0 verloren, dus zo moeilijk kan het niet zijn!
quote:
Eerste operationele winst van Ajax sinds de beursgang
Amsterdam, 17 maart 2003
AFC Ajax heeft over de eerste zes maanden van het boekjaar 2002/2003 een gering verlies na belastingen geleden van 0,8 miljoen euro. Het vergelijkbaar resultaat over het eerste halfjaar van het vorig boekjaar verbeterde met 2,6 miljoen euro, met name veroorzaakt door opbrengsten uit het meespelen in de UEFA Champions League. Het vergelijkbaar resultaat bestaat overigens uit de geconsolideerde cijfers van AFC Ajax NV onder aftrek van de cijfers voor de Belgische en Ghanese deelnemingen. Via onderstaande link kunt u deze downloaden.
HALFJAARCIJFERS AFC AJAX NV PER 31 DECEMBER 2002
Het operationele resultaat is fors verbeterd met ¤ 7,8 miljoen ten opzichte van het voorgaande jaar. De netto-omzet is gestegen met 42,5% van ¤ 27,1 miljoen naar ¤ 38,6 miljoen. De totale bedrijfskosten zijn met ¤ 3,7 miljoen gestegen van ¤ 27,8 miljoen naar ¤ 31,5 miljoen. Het resultaat vergoedingssommen bedraagt ¤ 0,5 miljoen positief. Dit is ¤ 2,9 miljoen minder dan over het eerste halfjaar van 2001/2002.
quote:Ik wacht op Frenkie's analyse.
Op maandag 17 maart 2003 10:43 schreef GerardVanAs het volgende:
Zo, even een positief berichtje tussendoor;
[..]
quote:Ik eigenlijk ook, was ook de voornaamste reden om het hier te posten.
Op maandag 17 maart 2003 23:17 schreef keeper het volgende:[..]
Ik wacht op Frenkie's analyse.
Toen Koeman net aangesteld werdt, riep iederen: "we kijken wel als Koeman een tijdje trainer is, voordat we weer valse hoop krijgen" niet iedereen had zoveel vetrouwen is de zoveelste coach van Ajax in korte tijd. En kijk nu eens. Koeman heeft Ajax terug gebracht naar de vaderlandse top en de Europeese top (toegegeven Co heeft hier ook aan mee geholpen).
Toen Koeman aangesteld werd, had ik zelf ook geen verwachtingen meer. Vooral na de hoge verwachtingen die iedereen had over Co en Wouters, ik had geen zin meer in de zoveelste mislukking.
Maar uiteindelijk bleek een coach uit het Cruyf kamp toch de juiste keus te zijn.
Koeman bedankt!!!!!!!!
Rob Mooij, als Amsterdamse politieagent met supportersbegeleiding belast, bevestigde dat supporters zijn gestoken. ,,Het is jammer dat het is gebeurd, want het is het hele jaar nog goed gegaan. Maar hier konden de supporters ook niets aan doen. Zij werden opgewacht en meteen gestoken. Het waren ook fans met kaarten en officiële Ajax-supporters.''
De politie wilde het steekincident uit de publiciteit houden. Zij is bang dat de Ajax-aanhangers wraak gaan nemen op Italiaanse supporters, als de Amsterdamse club in de kwartfinales AC Milan treft. Vijf jaar geleden gebeurde dat, nadat Ajax-fans in Zagreb werden gemolesteerd.
------------------------------------------------------------------------------------
Achterlijk, als je niet tegen je verlies kan,
Niet dat Ajax-supporters zo lief zijn maar dit is wel wat erger.
quote:Lezen;VOOR de wedstrijd
Op donderdag 20 maart 2003 17:34 schreef Ajax_master het volgende:
Voetbal: Vijf Ajax-supporters gestoken
Gepubliceerd op donderdag 20 maart 2003 16:34
ROME (ANP) - Rond de Champions League-wedstrijd AS Roma - Ajax hebben vijf supporters van de Amsterdamse club steekwonden opgelopen. Ze hoefden niet in het ziekenhuis te worden opgenomen. De politie heeft een onbekend aantal mensen aangehouden.
Voor de wedstrijd braken er voor het Olympisch stadion ernstige rellen uit, waarbij aanhangers van de Italiaanse club met honkbalknuppels, flessen en messen groepen Ajax-fans belaagden.Rob Mooij, als Amsterdamse politieagent met supportersbegeleiding belast, bevestigde dat supporters zijn gestoken. ,,Het is jammer dat het is gebeurd, want het is het hele jaar nog goed gegaan. Maar hier konden de supporters ook niets aan doen. Zij werden opgewacht en meteen gestoken. Het waren ook fans met kaarten en officiële Ajax-supporters.''
De politie wilde het steekincident uit de publiciteit houden. Zij is bang dat de Ajax-aanhangers wraak gaan nemen op Italiaanse supporters, als de Amsterdamse club in de kwartfinales AC Milan treft. Vijf jaar geleden gebeurde dat, nadat Ajax-fans in Zagreb werden gemolesteerd.
------------------------------------------------------------------------------------
Achterlijk, als je niet tegen je verlies kan
quote:
Mido spuwt galVIGO, vrijdag
Ahmed ´Mido´ Hossam maakt zondag zijn debuut voor Celta de Vigo tegen Athletic Bilbao. Maar terwijl Ajax in Rome glorieerde, spuwde de Egyptenaar in Spanje zijn gal over de club, waar hij nog drieënhalf jaar onder contract staat.Ronald Koeman is een grote speler geweest, aldus het probleemkind. En misschien wordt het ook een grote trainer. Maar alles wat er tussen ons is gebeurd, valt te herleiden tot een communicatiestoornis. Een relatieprobleem dat hij veroorzaakte door niet of nauwelijks met mij te spreken. Koeman raakte mij op geen enkele manier, en dat geldt ook voor mijn vriend Ibrahimovic, die beter gaat presteren als hij het vertrouwen van de trainer proeft. Van alle beschuldigingen klopt alleen het feit, dat ik een keer vijf minuten te laat kwam op Nederlandse les.
Met de verstoorde relatie gooit de spits nu alle ramen in voor een terugkeer. In juni zal hier blijken dat ik niet zo´n slechte jongen ben als Michel Verschueren (manager Anderlecht, red.) en Ronald Koeman willen doen geloven. Ruud Krol bemiddelde niet, omdat hij een echte hulptrainer is, die zwijgt uit angst voor zijn baan. Ik kon met mijn woede alleen terecht bij Leo Beenhakker. Die begreep dat Ibrahimovic en ik geen gewone meelopers zijn. Koeman vond mijn sterallures kennelijk vervelend. Een jongen van 19 hoort zich niet als ster te gedragen. Ja, ik heb het karakter van een vedette. Ik heb mijn eigen persoonlijkheid en begrijp niet waarom al die lullige leefregeltjes zo belangrijk zijn. Ooit zal blijken dat Koeman ongelijk heeft.
quote:tnx
Op vrijdag 21 maart 2003 10:23 schreef superjoden het volgende:
12.30
quote:
Ajax verdiende al ruim 11 miljoen euro in CLDe Champions League legt Ajax geen windeieren. De Amsterdammers verdienden al het slordige bedrag van 10,8 miljoen euro. Plaatsing voor de kwartfinales leverde de club woensdagavond een bonus op van ruim 2,7 miljoen euro.
Plaatsing voor de Champions League is sowieso al goed voor 1,7 miljoen euro. Iedere groepswedstrijd is goed voor een premie van 340.000 euro. Ajax won in de eerste rond twee duels (680.000 euro) en speelde twee keer gelijk (340.000 euro). De winst op AS Roma in de tweede ronde leverde Ajax 340.000 euro op, de vijf gelijke spelen 850.000 euro.Het verdienen kan nu overigens pas écht gaan beginnen voor de Amsterdamse club: slaagt Ajax erin zich te plaatsen van de halve finales, dan levert dat 3,4 miljoen euro op. Plaatsing voor de eindstrijd is goed voor iets meer dan vier miljoen euro, terwijl winst nog eens 6,8 miljoen euro in het laatje zal brengen.
AC Milan. Is die ploeg te pakken?
quote:Nope , ze maken geen schijn van kans denk ik
Op vrijdag 21 maart 2003 15:06 schreef methodmich het volgende:
AC Milan. Is die ploeg te pakken?
Milan is gewoon een maatje te groot.
quote:Elke ploeg is te pakken.
Op vrijdag 21 maart 2003 16:21 schreef Takemenow het volgende:[..]
Nope , ze maken geen schijn van kans denk ik
Je hebt nooit geen schijn van kans.
Een kans is er altijd, al is die op papier klein.
quote:Op papier ben ik het eens een keertje met je eens...
Op vrijdag 21 maart 2003 16:21 schreef Takemenow het volgende:[..]
Nope , ze maken geen schijn van kans denk ik
quote:Dat zou een goeie zijn
Op vrijdag 21 maart 2003 16:33 schreef Alfonso het volgende:
Tomasson zal de winnende maken.
quote:Mensen schijnen niet te beseffen dat het uiteindelijk 11 tegen 11 is, los van welke namen eraanvast zitten. Dat is dus in wezen altijd onvoorspelbaar
Op vrijdag 21 maart 2003 16:30 schreef Da_Sandman het volgende:[..]
Op papier ben ik het eens een keertje met je eens...
Maar het is en blijft een vreemd spelletje...
quote:Tomasson schiet vanaf 3 meter voor het leeg doel nog niet raak.
Op vrijdag 21 maart 2003 16:33 schreef Alfonso het volgende:
Tomasson zal de winnende maken.
quote:Goh , bij Feyenoord schoot ie ze dr aardig in
Op vrijdag 21 maart 2003 17:04 schreef methodmich het volgende:[..]
Tomasson schiet vanaf 3 meter voor het leeg doel nog niet raak.
Een gemiddelde van 1 goal op 33 kansen ongeveer.
quote:op dat gemiddelde draait zlatan ook
Op vrijdag 21 maart 2003 17:07 schreef methodmich het volgende:
Ja en hoeveel heeft ie er gemist???Een gemiddelde van 1 goal op 33 kansen ongeveer.
quote:We gaan weer zo beginnen :
Op vrijdag 21 maart 2003 17:07 schreef methodmich het volgende:
Ja en hoeveel heeft ie er gemist???Een gemiddelde van 1 goal op 33 kansen ongeveer.
Wat dacht je van die leipo bij jullie , die Zlatan ofzow , ik kan me zoveel ongelooflijke missers van die gast herinneren en dat ie weg mocht van Ajakkes enzow...... weet je nog
quote:ga je weer lopen trollen? calimero!?
Op vrijdag 21 maart 2003 17:11 schreef Takemenow het volgende:[..]
We gaan weer zo beginnen :
Wat dacht je van die leipo bij jullie , die Zlatan ofzow , ik kan me zoveel ongelooflijke missers van die gast herinneren en dat ie weg mocht van Ajakkes enzow...... weet je nog
quote:Ik begin niet ! Doei
Op vrijdag 21 maart 2003 17:13 schreef fotoloog het volgende:[..]
ga je weer lopen trollen? calimero!?
quote:Kappen nou daarmee!
Op vrijdag 21 maart 2003 17:14 schreef Takemenow het volgende:Ik begin niet ! Doei
quote:Frusti frusti!
Op vrijdag 21 maart 2003 17:08 schreef CAZZO het volgende:[..]
op dat gemiddelde draait zlatan ook
Kies maar een andere sport jongen, over AJAX komen jullie met zijn allen nooit meer heen
-excuses aan golfer -
quote:Je moet verdomme eens goed kijken in andere topics voor je mij gaat lopen afzeiken ja !!!!
Op vrijdag 21 maart 2003 17:16 schreef golfer het volgende:[..]
Kappen nou daarmee!
Ga gewoon inhoudelijk posten en hou op met je getroll in vrijwel elk topic, anders kan je binnenkort helemaal niet meer posten in VBL.
quote:O paupertje we spreken je zondag wel weer
Op vrijdag 21 maart 2003 17:16 schreef kamagurka het volgende:[..]
Frusti frusti!
Kies maar een andere sport jongen, over AJAX komen jullie met zijn allen nooit meer heen
-excuses aan gol fer
-
quote:That's the spirit!
Op vrijdag 21 maart 2003 17:19 schreef CAZZO het volgende:[..]
O paupertje we spreken je zondag wel weer
quote:Ken al je postings tot nu toe in VBL en de wijze waarmee je post en uitlokt is de reden dat men zo fel reageert op je.
Op vrijdag 21 maart 2003 17:18 schreef Takemenow het volgende:Je moet verdomme eens goed kijken in andere topics voor je mij gaat lopen afzeiken ja !!!!
![]()
Je ken hier verdomme niks zeggen af je wordt afgezeken , stelletje wijven
quote:T is al goed hoor , je leest toch wat je lezen wilt.
Op vrijdag 21 maart 2003 17:21 schreef golfer het volgende:[..]
Ken al je postings tot nu toe in VBL en de wijze waarmee je post en uitlokt is de reden dat men zo fel reageert op je.
Als jij normaal inhoudelijk gaat posten heb je nergens last van.
Dus gewoon ophouden met je getroll.
Als ik ergens normaal reageer krijg ik toch ook gezeik man , maar t is goed hoor , jij vermaakt je wel met je vriendjes
Ik zal voortaan niks meer posten oke
quote:En Park, lees ik in het blessure-topic
Op vrijdag 21 maart 2003 19:11 schreef methodmich het volgende:
Geen idee... Volgens mij alleen Hofland.
quote:Persoonlijk lijkt Gentenaar me wel wat.
De Telegraaf meldt vandaag dat Ajax op zoek is naar een nieuwe keeper nu Didulica en Timmer aan het einde van het seizoen vertrekken. Naast Lobont en Stekelenburg zou Ajax graag een derde keeper aantrekken. De Telegraaf noemt daarbij met name de transfervrije Harold Wapenaar, die ook op het lijstje van PSV en Club Brugge staat. Ook Babos en Gentenaar zouden kandidaten zijn.
quote:Mij ook wel
Op zaterdag 22 maart 2003 13:31 schreef keeper het volgende:
crosspost
[..]Persoonlijk lijkt Gentenaar me wel wat.
quote:Mij ook
Op zaterdag 22 maart 2003 13:32 schreef GerardVanAs het volgende:[..]
Mij ook wel
Maar Babos of wapenaar zijn ook niet slecht
quote:`
Op zondag 23 maart 2003 15:24 schreef LoekB het volgende:
Hoi..
edit door golfer:-waarschuwing voor deze user!
[Dit bericht is gewijzigd door golfer op 23-03-2003 16:23]
quote:Wil je soms de groeten doen?
Op zondag 23 maart 2003 15:24 schreef LoekB het volgende:
Hoi..
quote:Waarvandaan wil die dat doen dan?
Op zondag 23 maart 2003 15:25 schreef keeper het volgende:[..]
Wil je soms de groeten doen?
3de plek, UEFA cup of CL?
quote:
Ajax zal het in de volgende competitiewedstrijd, zaterdag 5 april tegen RBC Roosendaal in de Amsterdam Arena, moeten stellen zonder de verdedigers Hatem Trabelsi en Cristian Chivu. Beiden zitten dat duel een schorsing uit. Eerstgenoemde kreeg tegen PSV zijn vierde gele kaart na een overtreding op Robben in het strafschopgebied waardoor de Eindhovenaren een penalty kregen. Cristian Chivu moest tegen PSV met twee keer geel van het veld. De tweede gele kaart was een zeer discutabele beslissing van scheidsrechter Wegereef.
quote:Mido en Machlas dan maar terughalen voor de verdediging?
Op zondag 23 maart 2003 16:13 schreef keeper het volgende:[..]
quote:Mwah tegen RBC kunnen we Chivu en Hatem wel missen. Gewoon Berg en Dal en de Jong die dat opvangen toch
Op zondag 23 maart 2003 16:15 schreef twi het volgende:[..]
Mido en Machlas dan maar terughalen voor de verdediging?
quote:O'Brien, Pasanen, Bergdolmo en de Jong moet lukken...Alhoewel is m'n vertrouwen in Bergdolmo wat ik vorig jaar had wel aardig geslonken na al die missers....
Op zondag 23 maart 2003 16:20 schreef keeper het volgende:[..]
Mwah tegen RBC kunnen we Chivu en Hatem wel missen. Gewoon Berg en Dal en de Jong die dat opvangen toch
.
quote:Das oud nieuws man, dat poste ik gister al.
Op zondag 23 maart 2003 18:29 schreef CAZZO het volgende:
Lees net op rtl-text dat Beenhakker interesse heeft in Harold Wapenaar als extra keeper voor komend seizoen
quote:maar dat kwam uit de telegraaf dat van mij uit de mond van don leo
Op zondag 23 maart 2003 18:31 schreef keeper het volgende:[..]
Das oud nieuws man, dat poste ik gister al.
quote:Respect voor jouw directe lijn met kakkerlakkenleo.
Op zondag 23 maart 2003 18:32 schreef CAZZO het volgende:
maar dat kwam uit de telegraaf dat van mij uit de mond van don leo
Stel, dat Zoetebier weg gaat bij Feyenoord, is dat misschien iets voor Ajax?
quote:Ja, nou. Boukhari speelt ook bij Ajax hoor
Op zondag 23 maart 2003 18:35 schreef RedGuy het volgende:
Het zou zonde zijn als Wapenaar als Rotterdammer naar Ajax zou gaan.
En Gullit is ook een Amsterdammer, maar heeft nooit voor Ajax gespeeld (wel voor psv en feyenoord).
quote:Als 3e doelman misschien wel een leuk idee.
Stel, dat Zoetebier weg gaat bij Feyenoord, is dat misschien iets voor Ajax?
Anyway, mijn voorkeur momenteel is toch echt Gentenaar halen .
quote:Gentenaar is te goed voor 3e doelman.
Op zondag 23 maart 2003 18:39 schreef keeper het volgende:[..]
Ja, nou. Boukhari speelt ook bij Ajax hoor
.
En Gullit is ook een Amsterdammer, maar heeft nooit voor Ajax gespeeld (wel voor psv en feyenoord).
[..]Als 3e doelman misschien wel een leuk idee.
Anyway, mijn voorkeur momenteel is toch echt Gentenaar halen
.
Gentenaar gaat over 2 jaar naar Feyenoord. .
quote:Dan wordt ie toch lekker 1e doelman
Op zondag 23 maart 2003 18:43 schreef RedGuy het volgende:
Gentenaar is te goed voor 3e doelman.
Hij is zeker beter dan Stekelenburg en misschien ook wel als Lobont.
quote:Denk dat die miljoenen ergens anders in gestopt gaan worden.
Op zondag 23 maart 2003 18:53 schreef CAZZO het volgende:
Wapenaar is transfervrij
Gentenaar heeft nog een contract tot 2005
maar om dat af te kopen zal ajax wel geen moeite hebben gezien de vele miljoenen die ze hebben verdiend in de cl
Vind Gentenaar ook te goed om te halen voor 3de doelman, is voor zo'n goede keeper veel beter als die naar een club gaat waar die een garantie heeft dat die eerste keeper wordt.
quote:Een goede spits zal wel wat voor Ajax zijn.
Op zondag 23 maart 2003 19:09 schreef GerardVanAs het volgende:[..]
Denk dat die miljoenen ergens anders in gestopt gaan worden.
quote:Die nieuwe jongen van Celta de Vigo schijnt bij z'n debuut meteen gescoord te hebben. Lijkt me wel een goeie.
Op zondag 23 maart 2003 19:33 schreef RedGuy het volgende:
Een goede spits zal wel wat voor Ajax zijn.
quote:
Op zondag 23 maart 2003 20:05 schreef keeper het volgende:[..]
Die nieuwe jongen van Celta de Vigo schijnt bij z'n debuut meteen gescoord te hebben. Lijkt me wel een goeie.
LoL!
quote:Ik vind Gentenaar op dit moment veruit de beste keeper in de Nederlandse competitie, hij zou dan echt 1e doelman moeten worden.
Op zondag 23 maart 2003 19:09 schreef GerardVanAs het volgende:[..]
Denk dat die miljoenen ergens anders in gestopt gaan worden.
Vind Gentenaar ook te goed om te halen voor 3de doelman, is voor zo'n goede keeper veel beter als die naar een club gaat waar die een garantie heeft dat die eerste keeper wordt.
quote:Zeker weten.
Op zondag 23 maart 2003 21:35 schreef Potter het volgende:[..]
Ik vind Gentenaar op dit moment veruit de beste keeper in de Nederlandse competitie, hij zou dan echt 1e doelman moeten worden.
Begrijp toch nooit waarom Koeman Witschge haast nooit meer speeltijd geeft, als die speelt is die fantastisch.
En Litmanen, tja, die kost alleen maar geld, maar als die speelt, doet die het goed.
Zie dit van de Telegraaf.nl
quote:
Wapenaar op lijstje bij Ajax
EINDHOVEN - Harald Wapenaar is een van de kandidaten om volgend seizoen bij Ajax te komen. De keeper van FC Utrecht is na de dit seizoen transfervrij en krijgt geen nieuw contract bij de noodlijdende club."Wapenaar is een mogelijkheid", bevestigt technisch directeur Leo Beenhakker van Ajax. "Hij ligt ook voor de hand, omdat hij een aflopende verbintenis heeft."
Bij Ajax vertrekken de doelmannen Henk Timmer (gehuurd van AZ) en Joey Didulica, die in de belangstelling staat van Austria Wien. Dit seizoen kampte de club al met een tekort aan keepers door blessures bij Maarten Stekelenburg en Bogdan Lobont.
Dinsdag hebben Beenhakker en trainer Ronald Koeman een gesprek met Richard Witschge. De middenvelder heeft een aflopend contract. "In januari hebben we afgesproken dat we na de tweede ronde van de Champions League met een aantal spelers gaan praten en hen duidelijkheid geven", zei Beenhaker.
Witschge zelf wil wel blijven, maar wil eerst van Koeman horen of hij nog perspectief heeft. "Het gaat om de sportieve voorwaarde, of ik nog aan spelen toe zal komen. Is dat niet het geval, dan heeft het voor mij weinig zin", aldus Witschge.
Eind april praten Beenhakker en Koeman met Jari Litmanen en zijn zaakwaarnemer over de toekomst van de speler. De Fin werd dit seizoen binnengehaald om sturing te geven aan de jonge ploeg, maar is al maanden geblesseerd (momenteel aan de achillespees) en zicht op snel herstel is er nog niet.
quote:Inderdaad, snap toch al niet wat Maxwell doet in de basis, Witschge hoort daar GVD.
Op zondag 23 maart 2003 23:43 schreef HeatWave het volgende:
Witschge wegdoen is de grootste fout die Koeman kan maken op het moment. MAxwell was (net als de rest hoor) echt WAARDELOOS vandaag, en dat had Richard prima kunnen opvangen, maar nee... Koeman en wisselen.. Die les was ie ziek denk ik.
Leuk hoor van Koeman dat hij al die tieners een kans geeft, maar Witschge is gewoon veel beter
Waarom staat Witschge nooit meer in.
Dan zou ik Koeman een eikel vinden als hij witschge wegdoet!
quote:Las vanmorgen weer in de krant dat Koeman Maxwell een van de beste spelers gisteren vond op het veld, en dat vind die steeds terwijl ik hem vreselijk vind spelen.
Op maandag 24 maart 2003 08:39 schreef Ajax_master het volgende:
ja idd.Waarom staat Witschge nooit meer in.
Dan zou ik Koeman een eikel vinden als hij witschge wegdoet!
Ik zou ook flink balen als Witschge weg zou moeten.
Ik vind Maxwell een van de betere spelers die Ajax heeft. Veel meer kwaliteit dan Witschge.
Maar ik zal wel geen reet van voetbal snappen.
quote:
Op maandag 24 maart 2003 09:46 schreef RedGuy het volgende:
Vreemd.Ik vind Maxwell een van de betere spelers die Ajax heeft. Veel meer kwaliteit dan Witschge.
Met Witschge weet ik het niet. Het is een goede voetballer en brengt veel ervaring mee om de jonge spelers te sturen en te begeleiden. Is het niet in het veld, dan wel op de training. Ook hebben we een groot aantal jonge en goede middenvelders, du shet is niet noodzakelijk dat hij blijft.
Litmanen is natuurlijk van wereldklasse: als hij speelt!!!
Tuurlijk is hij voor niets overgekomen, maar hij vangt ook salaris. En verder is hij meer bezig met revalideren, dan dat hij bij de selectie aanwezig is.
Hij zou dit seizoen belangrijk worden voor de Tjempieunsliek, heeft ook een aantal wedstrjiden gespeeld, maar de kwartfinales zijn evengoed gehaald. Als je Litmanen volgend seizoen ook houdt, staat het waarschijnlijk de ontwikkeling van de jonge spelers in de weg.
Litmanen en Witschge moeten gewoon een ondersteunende (begeleidende) rol krijgen bij Ajax / de selectie.
En een eerste doelman hoeft ook niet gehaald te worden. Lobont en Stekelenburg zijn allebei goed genoeg als eerste doelman (ondanks de grabbelballen van Lobont). Als er een doelman gehaald moet worden, is het een derde doelman.
quote:Daar sluit ik me bij aan. Maxwel speelt over een paar jaar wel in het Braziliaanse elftal, mark my words.
Op maandag 24 maart 2003 09:46 schreef RedGuy het volgende:
Vreemd.Ik vind Maxwell een van de betere spelers die Ajax heeft. Veel meer kwaliteit dan Witschge.
En Litmanen is gewoon een dikke vette miskoop, die jongen is alleen maar geblesseerd. Maar ja, dat wist je al voor hij kwam, want in z'n laatste jaren bij Ajax en daarna bij Barça en Liverpool was hij ook veelvuldig geblesseerd.
quote:
Op maandag 24 maart 2003 17:26 schreef methodmich het volgende:
Maxwell is één van de beste Ajacieden, qua aanleg. Maar het is wel een "kennersvoetballer" zeg maar...
quote:Jum
Op maandag 24 maart 2003 17:49 schreef SCH het volgende:![]()
Hoe elitair
quote:Helaas - u bent niet geselecteerd in de categorie voetbalkenners
Op maandag 24 maart 2003 18:21 schreef keeper het volgende:[..]
Jum
.
quote:Bepoal jij dat.
Op maandag 24 maart 2003 18:35 schreef SCH het volgende:
Helaas - u bent niet geselecteerd in de categorie voetbalkenners
quote:Keepersprobleem ook weer opgelost
De 19-jarige Robert Zwinkels tekende vandaag een tweejarig contract bij Ajax. Het contract gaat in op 1 juli 2003. Zwinkels is momenteel keeper van Jong Ajax, al moet hij zijn plaats met regelmaat afstaan aan één van de keepers van het eerste elftal.
quote:
Van der Vaart: onzin dat ik nog niet de oude ben
AMSTERDAM - Volgens zijn trainer Ronald Koeman is hij nog lang niet de Rafael van der Vaart van voor zijn blessure. De speler is het daar zelf niet mee eens: "Het is een beetje onzin om dat na een paar slechte wedstrijden te zeggen."
Bondscoach Dick Advocaat selecteerde de middenvelder maandag gewoon voor het Nederlands elftal voor de EK-kwalificatieduels met Tsjechië en Moldavië. "Of ik erop gerekend had? Nou, ik hoorde wel geruchten. Het is altijd leuk natuurlijk en het geeft een goed gevoel dat ik er na mijn knieblessure gelijk weer bijzit."Getergd is Van der Vaart wel dat Koeman hem na de nederlaag tegen PSV eruit lichtte. "Ik speelde niet goed, maar dat gold voor het hele team. Alleen, er werd meer naar mij gekeken. Het voelt dan een beetje alsof ik dubbel heb verloren. De kritiek richtte zich op mij, maar dat is ook wel terecht."
De dag na de nederlaag trainde Ajax met minder dan een halve selectie, omdat de internationals zijn uitgewaaierd over Europa. "Het was een zware klap, want we hebben het kampioenschap vergooid", beseft de twintigjarige middenvelder.
"De tweede plaats is in gevaar, hoewel ik niet denk dat Feyenoord alles gaat winnen. Waarom zouden zij nu ineens alles winnen? En: wij staan nog wel een punt voor."
Ajax staat niettemin onder druk. Ondanks de successen in de Champions League, waarin de kwartfinales werden bereikt, bestaat het gevaar dat de ploeg aan het einde van de competitie met lege handen achterblijft. "Wij zetten ons wel makkelijk over het verlies bij PSV heen", denkt Van der Vaart. "Het was een incident. Wij speelden zeker niet goed, maar PSV was ook dramatisch."
Dit kan toch niet man, wat is dat voor randdebiel, en die kakkerlakker Leo trouwens ook.
Een van de publiekslievelingen en beste spelers van Ajax geen nieuw contract
quote:
Ajax niet verder met Richard Witschge
Amsterdam, 25 maart 2003
Technisch directeur Leo Beenhakker en coach Ronald Koeman van Ajax hebben Richard Witschge meegedeeld volgend seizoen geen plaats voor hem te zien in de A-selectie van Ajax. Het contract tussen de regerend landskampioen en bekerhouder Ajax en Richard Witschge loopt op 30 juni van dit jaar af.
Richard Witschge werd in het seizoen 2001-2002 door Ajax verhuurd aan het Spaanse Alavés. Ajax-coach Ronald Koeman haalde Witschge dit seizoen terug bij de A-selectie. Tot nog toe kwam Witschge in 16 wedstrijden in de Holland Casino Eredivisie, 1 Amstel Cupduel en 7 UEFA Champions Leaguewedstrijden namens Ajax in actie. Witschge scoorde dit seizoen in de thuiswedstrijd van Ajax tegen FC Zwolle.
In totaal speelde Richard Witschge sinds 26 oktober 1986 (AZ Ajax 1-6) 279 officiële wedstrijden voor Ajax, waarin hij 18 doelpunten maakte. Met Ajax won Witschge in 1992 de UEFA Cup, in 1990 en 1998 het landskampioenschap en in 1998 en 1999 de Amstel Cup. Bovendien bezorgde hij met een benutte vrije trap in de extra tijd Ajax een 4-3 zege op FC Barcelona en de eindoverwinning in het vierde Amsterdam Tournament.Behalve voor Ajax en Alavés speelde Richard Witschge voor FC Barcelona, Girondins de Bordeaux en Blackburn Rovers. Bovendien droeg hij 31 keer het shirt van het Nederlands Elftal.
quote:Ik snap het niet. Er zijn spelers die ik toch eerder de deur uit zou doen. Witschge laat in zijn invalsbeurten altijd zien een goede kracht voor ajax te zijn, maar schijnbaar denkt de technische staf daar toch anders over.
Ajax niet verder met Richard Witschge
Amsterdam, 25 maart 2003
Technisch directeur Leo Beenhakker en coach Ronald Koeman van Ajax hebben Richard Witschge meegedeeld volgend seizoen geen plaats voor hem te zien in de A-selectie van Ajax. Het contract tussen de regerend landskampioen en bekerhouder Ajax en Richard Witschge loopt op 30 juni van dit jaar af.
quote:Inderdaad, hij speelde altijd als een van de besten van het veld als hij speelde.
Op dinsdag 25 maart 2003 15:23 schreef Merkowitz het volgende:[..]
Ik snap het niet. Er zijn spelers die ik toch eerder de deur uit zou doen. Witschge laat in zijn invalsbeurten altijd zien een goede kracht voor ajax te zijn, maar schijnbaar denkt de technische staf daar toch anders over.
Ik snap dit echt niet hoor, er zijn er genoeg die eerder wegkunnen.
eikols.
Witschge zomaar laten gaan.
quote:Ik vind dat we iets moeten doen, een spandoek ofzo.
Op dinsdag 25 maart 2003 15:26 schreef mitt het volgende:![]()
![]()
eikols.
Witschge zomaar laten gaan.
Hiermee maakt Koeman zich niet geliefd.
Leuk hoor, al die pubers die hij een kans geeft, maar een paar betrouwbare krachten mogen toch wel blijven.
quote:Witschge is niet zo oud als Grim en niet zo slecht als Winter.
Op dinsdag 25 maart 2003 15:46 schreef Qi het volgende:
Mwah, ik kan het wel begrijpen. Ajax wil bouwen aan een nieuw jong team, en daar passen de oudjes niet meer in. Eerder vertrok Grim, daarna Winter, en nu is Witsche aan de beurt. Voor de langere termijn is dit alleen maar gunstig.
quote:Gun ik hem wel, alleen denk ik het niet.
Op dinsdag 25 maart 2003 16:14 schreef LoekB het volgende:
Misschien is Feyenoord wat voor Richard?
Witschge zal wel een bepaalde loon-eis gesteld hebben die Ajax niet geheel conform zijn leeftijd/nut vond. En daar kan ik wel inkomen.
Overigens wel respect voor Witschge, een hele goede voetballer. Maar voor hem is het ook eens tijd om pas op de plaats te maken.
Maar veel mensen hier reageren als een stel Jari-adepten. Jongens, tuurlijk was het een leuke voetballer, maar ook Sjaak Swart heeft eens moeten stoppen .
[Dit bericht is gewijzigd door keeper op 25-03-2003 16:29]
quote:En keepernieuws:
De Braziliaan Rafael Augusto Torres is momenteel voor een week op proef bij Ajax. De middenvelder speelt momenteel bij het Braziliaanse Marcilio Dias. Hij kan zowel op links als rechts uit de voeten, zo meldt Ajax.nl. Hij zal zowel bij de A1 als bij Jong Ajax enkele trainingen afwerken. De Braziliaan werd vorige week pas gescout bij een jeugdtoernooi.
quote:Maar goed, dat was ook wel verwacht natuurlijk.
Doelman henk Timmer keert terug naar AZ. Ajax heeft vanmiddga bekendgemaakt dat het Timmer geen nieuw contract zal aanbieden voor het volgend seizoen. Vanwege de keepersproblemen had Ajax Henk Timmer voor de rest van het seizoen gehuurd van de Alkmaarders.
quote:Niet zo oud als Grim, en niet zo slecht als Winter, maar oud genoeg om plaats te moeten maken voor de 'jonkies'.
Op dinsdag 25 maart 2003 16:07 schreef GerardVanAs het volgende:[..]
Witschge is niet zo oud als Grim en niet zo slecht als Winter.
quote:Tja, leuk hoor, al die pubers in de basis, maar ik vind een paar ervaren spelers ook wel handig, zeker Europees gezien.
Op dinsdag 25 maart 2003 16:37 schreef Qi het volgende:[..]
Niet zo oud als Grim, en niet zo slecht als Winter, maar oud genoeg om plaats te moeten maken voor de 'jonkies'.
quote:Want? Die "pubers" doen het echt niet slecht hoor. Of dacht je dat ze met Witschge in de basis wel hadden gewonnen van Arsenal of Roma?
Op dinsdag 25 maart 2003 16:38 schreef GerardVanAs het volgende:
Tja, leuk hoor, al die pubers in de basis, maar ik vind een paar ervaren spelers ook wel handig, zeker Europees gezien.
quote:Witschge heeft elke wedstrijd laten zien dat ie echt wel met het niveau mee kan.
Op dinsdag 25 maart 2003 16:49 schreef keeper het volgende:[..]
Want? Die "pubers" doen het echt niet slecht hoor. Of dacht je dat ze met Witschge in de basis wel hadden gewonnen van Arsenal of Roma?
quote:Zeker, maar hij heeft geen toekomst meer. En als je, zoals Ajax nou eenmaal moet, moet inkrimpen in het spelersbestand, laat je dan een 30-er die aan zijn laatste seizoen bezig is nog een jaartje langer blijven, of kies je voor jongens als Sneijder, Maxwel en vd Vaart, die dezelfde potentie hebben, maar waar meer toekomst in zit?
Op dinsdag 25 maart 2003 16:49 schreef mitt het volgende:
Witschge heeft elke wedstrijd laten zien dat ie echt wel met het niveau mee kan.
Makkelijke keuze hoor .
quote:Dan nog hoor. Witschge op deze manier kan je der goed bijhouden.
Op dinsdag 25 maart 2003 16:52 schreef keeper het volgende:[..]
Zeker, maar hij heeft geen toekomst meer. En als je, zoals Ajax nou eenmaal moet, moet inkrimpen in het spelersbestand, laat je dan een 30-er die aan zijn laatste seizoen bezig is nog een jaartje langer blijven, of kies je voor jongens als Sneijder, Maxwel en vd Vaart, die dezelfde potentie hebben, maar waar meer toekomst in zit?
Makkelijke keuze hoor
.
quote:idd en voor elke wedstrijd die hij speelt zit er een talent op de bank
Op dinsdag 25 maart 2003 16:52 schreef keeper het volgende:[..]
Zeker, maar hij heeft geen toekomst meer. En als je, zoals Ajax nou eenmaal moet, moet inkrimpen in het spelersbestand, laat je dan een 30-er die aan zijn laatste seizoen bezig is nog een jaartje langer blijven, of kies je voor jongens als Sneijder, Maxwel en vd Vaart, die dezelfde potentie hebben, maar waar meer toekomst in zit?
Makkelijke keuze hoor
.
quote:De vergelijking Witschge - Bergdolmo ontgaat me een beetje. Want waar Witschge de nodige concurrentie op zijn plek kent (zie hierboven), daar heeft Bergdolmo alleen Pasanen. Pasanen is overigens terecht 1e keus, maar als hij (of Chivu) eens wegvalt, wie moet er dan spelen? Bergdolmo dus (of eventueel De Jong).
Op dinsdag 25 maart 2003 16:54 schreef mitt het volgende:
Dan nog hoor. Witschge op deze manier kan je der goed bijhouden.
En Bergdolmo is er ook nog steeds.
quote:Yakubu Pasanen De Jong (Heitinga) , en waar Walker nog is verhuurd.
Op dinsdag 25 maart 2003 16:56 schreef keeper het volgende:[..]
De vergelijking Witschge - Bergdolmo ontgaat me een beetje. Want waar Witschge de nodige concurrentie op zijn plek kent (zie hierboven), daar heeft Bergdolmo alleen Pasanen. Pasanen is overigens terecht 1e keus, maar als hij (of Chivu) eens wegvalt, wie moet er dan spelen? Bergdolmo dus (of eventueel De Jong).
quote:Yakubu en Heitinga idd nog, maar Yakubu ben ik nog niet echt uitgesproken fan van en Heitinga is lang geblesseerd en we moeten maar eens zien of dat nog eens wat wordt (Tobiasen?).
Op dinsdag 25 maart 2003 16:57 schreef mitt het volgende:
Yakubu Pasanen De Jong (Heitinga) , en waar Walker nog is verhuurd.
Ik bedoel alleen te zeggen, iets van ervaring is geen schande hoor.
Ik ben het met je eens trouwens dat ervaring ook wel nodig is, maar dat moet toch van andere spelers als Galasek afkomen denk ik. Witschge is misschien wel leuk voor in de selectie (zoals een Van Halst), maar op het veld of in de basis mis ik hem absoluut niet.
quote:Europees gezien? Witsche heeft maar een paar keer gespeeld in de CL, waarvan, als ik het me goed herrinner, allemaal invalbeurten. Nu heeft Ajax de kwartfinales gehaalt, en ik durf toch wel te stellen dat Witsche daar echt een minieme invloed op heeft gehad. Witsche is overbodig. Ajax heeft goede jonge spelers die ook prima op die positie kunnen spelen.
Op dinsdag 25 maart 2003 16:38 schreef GerardVanAs het volgende:[..]
Tja, leuk hoor, al die pubers in de basis, maar ik vind een paar ervaren spelers ook wel handig, zeker Europees gezien.
Maarja..ik heb nog hoop op Walker volgend seizoen.
quote:Idd ze blijven maar als paddenstoelen uit de grond ploppen bij AJAX
Op dinsdag 25 maart 2003 17:05 schreef mitt het volgende:
Witschge speelde anders thuis tegen Arsenal een fantastische wedstrijd.Maarja..ik heb nog hoop op Walker volgend seizoen.
Het zal dus wel een financiële kwestie zijn waarop dit besluit is genomen.
quote:Inderdaad, hij was echt een van de besten van het hele veld, zoniet de beste, in de CL wedstrijden die hij speelde, weetnie exact meer welke dat was.
Op dinsdag 25 maart 2003 17:08 schreef golfer het volgende:
Ik vind het zonde om een speler die nog over zoveel potentie beschikt als Witschge en die als invaller bewezen heeft rust en overzicht en ervaring in het elftal te kunnen brengen van de hand te doen.Het zal dus wel een financiële kwestie zijn waarop dit besluit is genomen.
quote:Nou, nou, nou, dat gaat wat ver
Op dinsdag 25 maart 2003 17:11 schreef GerardVanAs het volgende:[..]
Inderdaad, hij was echt een van de besten van het hele veld, zoniet de beste, in de CL wedstrijden die hij speelde, weetnie exact meer welke dat was.
quote:Die is verhuurd aan GBA en komt volgens mij niet terug.
Op dinsdag 25 maart 2003 17:05 schreef mitt het volgende:
Maarja..ik heb nog hoop op Walker volgend seizoen.
quote:Volgens mij hebben we talenten zat voor op het middenveld? Kunnen we niet beter naar een extra talent voor in de spits zoeken???
De Braziliaan Rafael Augusto Torres is momenteel voor een week op proef bij Ajax. De middenvelder speelt momenteel bij het Braziliaanse Marcilio Dias. Hij kan zowel op links als rechts uit de voeten, zo meldt Ajax.nl. Hij zal zowel bij de A1 als bij Jong Ajax enkele trainingen afwerken. De Braziliaan werd vorige week pas gescout bij een jeugdtoernooi.
Hoogendorp lijkt mij echt iets voor Ajax.
Aan de bal brengt ie rust en is ie zeker bruikbaar, maar je ziet dat hij in de duels 90 % van de tijd voorbij wordt gelopen. Misschien had hij nog wel een jaar kunnen blijven, maar als er toch geen perspectief is? Overigens zat dit er al een tijd in.
quote:Vorig jaar hadden we in de jeugd een goeie rondlopen, wat is daar ook al weer mee gebeurd?
Op dinsdag 25 maart 2003 18:49 schreef kreischer2000 het volgende:
Volgens mij hebben we talenten zat voor op het middenveld? Kunnen we niet beter naar een extra talent voor in de spits zoeken???
quote:RKC wil em niet weg doen omdat ze nog zicht hebben op europees voetbal. Wat ze aan het einde van het seizoen met hem doen zou ik niet weten. Denk dat de prijs ook wel een factor zal spelen, als RKC te veel vraagd gaat ajax kijken naar engelaar of denneboom.
Op dinsdag 25 maart 2003 18:52 schreef RedGuy het volgende:
Of gewoon een Nederlandse spits wegkopen bij een club, eentje met ervaring.Hoogendorp lijkt mij echt iets voor Ajax.
[Dit bericht is gewijzigd door koeskoes op 25-03-2003 19:27]
quote:rafael ? kweetnie volgens mij speelt hij bij jong ajax of ajax2.
Op dinsdag 25 maart 2003 19:18 schreef keeper het volgende:[..]
Vorig jaar hadden we in de jeugd een goeie rondlopen, wat is daar ook al weer mee gebeurd?
.
quote:Nando Rafeal is naar Hertha.
Vorig jaar hadden we in de jeugd een goeie rondlopen, wat is daar ook al weer mee gebeurd?
.
quote:Ben je serieus, of synisch??
.
Maar ja,
Hopelijk mag hij nog wat afscheidduellen bv: AC Milan en Feyenoord
Witschge je hebt ons lang gediend en we zullen je niet vergeten
quote:volgens mij was daniel de ridder middenvelder, hij scoorde iig veel
Op dinsdag 25 maart 2003 19:26 schreef RedGuy het volgende:[..]
Daniel de Ridder heeft laatst contract bij Ajax getekend, volgens mij was dat ook een spits.
quote:Dat wist ik
Op dinsdag 25 maart 2003 19:26 schreef RedGuy het volgende:
Nando Rafeal is naar Hertha.
quote:Volgens mij is het meer een '10' , maar toch.
Daniel de Ridder heeft laatst contract bij Ajax getekend, volgens mij was dat ook een spits.
Ajax moet gewoon weer een spits hebben die er per seizoen 20 inrost. De laatste die dat deed was namelijk Shota Arveladze (hoewel die in zn 2e seizoen ook tegenviel).
Kan Ajax niet (alsnog) Roy Makaay halen? Of is daar geen geld voor? .
quote:Hoi
Op dinsdag 25 maart 2003 19:27 schreef The_Hives het volgende:
cynisch
Nouja, de enige die het niveau van Ajax aan zou kunnen is Hoogendorp, lijkt me.
En RKC zit financieël ook niet bepaald lekker, dus een grote kans dat hij volgend jaar wel eens ajacied zou kunnen zijn.
quote:roy makaay zou idd leuk zijn
Op dinsdag 25 maart 2003 19:29 schreef keeper het volgende:
Kan Ajax niet (alsnog) Roy Makaay halen? Of is daar geen geld voor?.
quote:was ik inmiddels achter
Op dinsdag 25 maart 2003 19:30 schreef keeper het volgende:[..]
Hoi
.
quote:Onbetaalbaar, heeft net een salarisverhoging gehad. Voor de topscorer van Spanje mag je aardig wat miljoentjes meenemen.
Op dinsdag 25 maart 2003 19:34 schreef koeskoes het volgende:[..]
roy makaay zou idd leuk zijn
maar ik zou niet weten hoe het met zen contract zit en wat ze marktwaarde op dit moment is
quote:denk het ook!
Op dinsdag 25 maart 2003 19:37 schreef The_Hives het volgende:[..]
Onbetaalbaar, heeft net een salarisverhoging gehad. Voor de topscorer van Spanje mag je aardig wat miljoentjes meenemen.
En Makaay...dream on...
quote:en wie is u? supporter van emmen of veendam?
Op dinsdag 25 maart 2003 19:40 schreef Bobu het volgende:
In de Sportweek van vandaag wist Petro te melden, dat Hoogendorp volgend jaar alsnog naar Ajax gaat.En Makaay...dream on...
quote:Nuttige reactie
Op dinsdag 25 maart 2003 19:42 schreef fotoloog het volgende:[..]
en wie is u? supporter van emmen of veendam?
quote:l-e-z-e-n!!!! dat staat er toch...........ik denk het ook!!!!!
Op dinsdag 25 maart 2003 19:46 schreef Bobu het volgende:[..]
Nuttige reactie
![]()
I.p.v. te reageren op het m.i. toch vrij aardige nieuws van Petro...en tja, het lijkt mij vrij duidelijk dat Makkay ONHAALBAAR is voor welke Nederlandse topclub dan ook. Hij is topscorer in Spanje, verdient aardig wat centjes, Deportivo draait goed (al staat het niet in de kwartfinale CL...) dus geen enkele reden voor hem om daar weg te gaan.
quote:Dat over Makaay was een algemene reactie over mensen die dachten dat deze misschien wel haalbaar was.
Op dinsdag 25 maart 2003 19:49 schreef fotoloog het volgende:[..]
l-e-z-e-n!!!! dat staat er toch...........ik denk het ook!!!!!
Maar laat de discussie hier maar weer gewoon over Ajax en de niet-contract-verlenging van Witschge gaan...ben benieuwd waar Witschge volgend jaar speelt, want hoorde dat ie nog wel wilde blijven voetballen.
quote:Mee eens.
Op dinsdag 25 maart 2003 16:23 schreef keeper het volgende:
Ben ik nou de enige die hier niet echt wakker van kan liggen? We hebben momenteel zo veel betere spelers dan Witschge.Witschge zal wel een bepaalde loon-eis gesteld hebben die Ajax niet geheel conform zijn leeftijd/nut vond. En daar kan ik wel inkomen.
Overigens wel respect voor Witschge, een hele goede voetballer. Maar voor hem is het ook eens tijd om pas op de plaats te maken.
Maar veel mensen hier reageren als een stel Jari-adepten. Jongens, tuurlijk was het een leuke voetballer, maar ook Sjaak Swart heeft eens moeten stoppen
.
Maar toch jammer dat Witschge niet vaker speelt. Hij zou DIT seizoen nog wel eens wat vaker opgestelkd mogen worden. Vond 'm tijdens de CL wedstrijden dat-ie speelde echt wat extraas brengen...
quote:absoluut........vind het jammer dat ie weg moet!!!
Op dinsdag 25 maart 2003 19:59 schreef Doc het volgende:[..]
Mee eens.
Maar toch jammer dat Witschge niet vaker speelt. Hij zou DIT seizoen nog wel eens wat vaker opgestelkd mogen worden. Vond 'm tijdens de CL wedstrijden dat-ie speelde echt wat extraas brengen...
quote:misschien dat ie het niveau "gasselich" haalt?
Op dinsdag 25 maart 2003 20:04 schreef kreischer2000 het volgende:
Nog een maal: Hulde aan Witschge!En aub geen hogendorp, is echt niet goed genoeg voor Ajax.
quote:Of Stapleton.
Op dinsdag 25 maart 2003 20:07 schreef fotoloog het volgende:
misschien dat ie het niveau "gasselich" haalt?
Djump Frank. Djump!!
quote:hehehehe!
Op dinsdag 25 maart 2003 20:27 schreef keeper het volgende:[..]
Of Stapleton.
Springen Frank. Springen!!
Hij wilde nog wel een jaartje door, en 't had dus niets met financien te maken.
26/3/2003 8 :50
Ajax heeft deze week Rafael Augusto Torres op proef. De 19-jarige middenvelder speelde zich met zijn club Marcílio Dias tijdens het jeugdtoernooi in het Italiaanse Viareggio in de kijker van de scouts van Ajax en verdiende daarmee een korte stage in Amsterdam. Torres traint tot en met vrijdag mee met Jong Ajax en de A1.
Torres, die onder contract staat bij Santa Catarina, kan zowel links als rechts op het middenveld uit de voeten. 'Ik ken de club niet zo goed, alleen van televisie. Maar de eerste indruk is heel goed, kan eigenlijk niet beter. Het is een geweldige ervaring om hier mee te mogen doen, ik hoop dat ik in deze week veel kan leren en een contract kan afdwingen', aldus Torres op de website van Ajax.
kent iemand deze knakker?
quote:Zijn er nog kaarten?
Op woensdag 26 maart 2003 09:12 schreef jobosrulez het volgende:
Yes. Zo net effe kaarten gehaald voor Ajax - AC Milan
quote:* Doopy-X- gaat ze vanmiddag halen
Op woensdag 26 maart 2003 09:12 schreef jobosrulez het volgende:
Yes. Zo net effe kaarten gehaald voor Ajax - AC Milan
Weet iemand wat er precies met Jari Litmanen aan de hand is? Hij is al zolang weg...
quote:heb ze zojuist ook gehaald....42 eurotjes.... 401
Op woensdag 26 maart 2003 11:32 schreef Doopy-X- het volgende:[..]
* Doopy-X- gaat ze vanmiddag halen
quote:Ja en terecht. Wat heeft die nou gebracht dit jaar? En wat denk je dat die gaat brengen nog? Litmanen is een relatief dure speler en zeker als je weet dat je ongeveer 3 wedstrijden in een seizoen op hem kan rekenen.
Op woensdag 26 maart 2003 09:59 schreef StarGazer het volgende:
Ik denk dat in navolging van Witschge, het heel goed mogelijk is dat Jari ook Ajax moet gaan verlaten
quote:Hij is geblesseerd, zoals altijd.
Op woensdag 26 maart 2003 12:07 schreef Qi het volgende:
Weet iemand wat er precies met Jari Litmanen aan de hand is? Hij is al zolang weg...
Hoogendorp lijkt me ongeschikt. Ajax zal in het buitenland gaan zoeken en wellicht Kwame Quansah als 3e spits terughalen van GBA.
Juventus wil Mido. Misschien kan Ajax Zalayeta van Juve overnemen. Anders zal Alexander Farnerud mogelijk een optie zijn, een Zweedse spits en ex-partner van Zlatan in de Zweedse jeugdploeg.
Overigens denk ik niet dat Ajax per sé een spits moet hebben die er 20 maakt. Kijk naar de laatste topscorers van Ajax, dat waren meestal de aanvallende middenvelders, zoals Bergkamp en Litmanen. Als Zlatan, die er nu 12 heeft, er nog 6 inschopt, komt ie op 18. Kluivert maakte er ook meestal tussen de 15 en 18, dus zo slecht is dat niet.
De bal kwam er voor Jari Litmanen deze ochtend veelvuldig aan te pas. De Fin liet de fans genieten van fraaie staaltjes balbeheersing
Als die nou niet zovaak geblesseerd was hadden we heel wat aan hem gehad, misschien is die voor de halve finale Amstel Cup tegen Feyenooit wel fit, Litmanen tegen Feyenoord is gewoon top voetbal
quote:Owee, als dat maar goed gaat
Op woensdag 26 maart 2003 16:16 schreef GerardVanAs het volgende:
Litmanen was vanmorgen nog aan het trainen.
quote:Wie was dat ook alweer, die een paar maanden geleden zo hard stond te schreeuwen dat ie zo blij was dat Jari terugwas?
Op woensdag 26 maart 2003 14:56 schreef keeper het volgende:[..]
Ja en terecht. Wat heeft die nou gebracht dit jaar? En wat denk je dat die gaat brengen nog? Litmanen is een relatief dure speler en zeker als je weet dat je ongeveer 3 wedstrijden in een seizoen op hem kan rekenen.
quote:Ow, daar zal ik best bij hebben gehoord
Op woensdag 26 maart 2003 16:26 schreef LoekB het volgende:
Wie was dat ook alweer, die een paar maanden geleden zo hard stond te schreeuwen dat ie zo blij was dat Jari terugwas?.
Maar ik ben realistisch genoeg om in te zien dat Jari's rendement dit jaar rond de 0 ligt (ff los van die 2 schitterende goals tegen feyenoord en Roma dan).
quote:met zijn ervaring hoop ik dattie tegen milan speelt!
Op woensdag 26 maart 2003 16:38 schreef keeper het volgende:[..]
Ow, daar zal ik best bij hebben gehoord
.
Maar ik ben realistisch genoeg om in te zien dat Jari's rendement dit jaar rond de 0 ligt (ff los van die 2 schitterende goals tegen feyenoord en Roma dan).
Gordon (Goedemorgen Gordon @ Noordzee FM) zei zo:
"Zijn er al plannen, voor wat je nu gaat doen?"
Richard:
"Ja, het schijnt dat als je carriere een beetje in de slop zit dat je altijd nog bij Noordzee FM terecht ken, ken ik daar altijd nog wel een contract tekenen."
quote:
Op woensdag 26 maart 2003 19:01 schreef GerardVanAs het volgende:
Witschge was trouwens super op de radio vanmorgen.Gordon (Goedemorgen Gordon @ Noordzee FM) zei zo:
"Zijn er al plannen, voor wat je nu gaat doen?"Richard:
"Ja, het schijnt dat als je carriere een beetje in de slop zit dat je altijd nog bij Noordzee FM terecht ken, ken ik daar altijd nog wel een contract tekenen."
quote:
Witschge was trouwens super op de radio vanmorgen.Gordon (Goedemorgen Gordon @ Noordzee FM) zei zo:
"Zijn er al plannen, voor wat je nu gaat doen?"Richard:
En het zegt ook wel genoeg hoor dat niemand het over Litmanen de afgelopen tijd heeft gehad.Tijdens de belangrijke Champions League wedstrijden hoorde je niks over hem.
quote:Hehe. Lekker Amsterdams
Witschge was trouwens super op de radio vanmorgen.
quote:Ja, gheghe, zeer Amsterdams was het gesprek
Op woensdag 26 maart 2003 19:15 schreef keeper het volgende:[..]
Hehe. Lekker Amsterdams
.
Maar hij was erg leuk, zoals altijd in interviews.
quote:Ik snap het ook niet zo, dat velen hier Witschge liever zien vertrekken.
Op woensdag 26 maart 2003 19:18 schreef SCH het volgende:
Ik verbaas me erover dat jullie zo praten over Litmanen. Klinkt nogal respectloos. Ook over Richard trouwens, toch een Ajax-speler van grote allure. Dat soort jongens sluit je toch in je hart of zien jullie dat anders?
En Litmanen is een ander verhaal, dat is een hele grote speler, maar we hebben er niets aan en hij kost meer dan dat hij opbrengt.
quote:Dat laatste kan ik ook wel begrijpen maar niet dat er dan zo'n toontje en sfeertje heerst alsof zo'n jongen er ineens niet meer toe doet. Of interpreteer ik dat verkeerd.
Op woensdag 26 maart 2003 19:24 schreef GerardVanAs het volgende:[..]
Ik snap het ook niet zo, dat velen hier Witschge liever zien vertrekken.
En Litmanen is een ander verhaal, dat is een hele grote speler, maar we hebben er niets aan en hij kost meer dan dat hij opbrengt.
Thomasson zal in het ALS een koninklijke ontvangst krijgen, zelfs oud-spelers als Tobiassen en El Khattabi worden hartstochtelijk toegejuicht als ze warm lopen en we tegen ze spelen.
quote:Heerenveen publiek is geen Ajax publiek.
Op woensdag 26 maart 2003 19:29 schreef SCH het volgende:[..]
Dat laatste kan ik ook wel begrijpen maar niet dat er dan zo'n toontje en sfeertje heerst alsof zo'n jongen er ineens niet meer toe doet. Of interpreteer ik dat verkeerd.
Thomasson zal in het ALS een koninklijke ontvangst krijgen, zelfs oud-spelers als Tobiassen en El Khattabi worden hartstochtelijk toegejuicht als ze warm lopen en we tegen ze spelen.
Ik doe niet alsof die er niet meer is, wacht nog steeds met smart op de wedstrijd wanneer die terugkomt.
quote:
Op woensdag 26 maart 2003 19:31 schreef GerardVanAs het volgende:
Heerenveen publiek is geen Ajax publiek.
quote:Nee dat ben ik met je eens, en Witschge en Litmanen zullen altijd echte Ajacieden blijven, met het daarbijhorende respect. Maar je moet realistisch genoeg zijn om in te zien dat ze op een gegeven moment beter er mee op kunnen houden, omdat er een nieuwe lichting is opgestaan wiens ontwikkeling stagneert door de aanwezigheid van deze twee grote jongens.
Dat soort jongens sluit je toch in je hart of zien jullie dat anders?
Litmanen werd trouwens ook bij zijn terugkeer bij Ajax groots onthaald. Volgens mij was zijn eerste training een van de drukst bezochte trainingen ooit .
quote:Okay dan. Ik vind ook niet dat je spelers tot het einde moet houden en sommige ben ik zelf liever kwijt dan rijk (gelukkig koopt Feyenoord die stuk voor stuk
Op woensdag 26 maart 2003 19:36 schreef keeper het volgende:[..]
Nee dat ben ik met je eens, en Witschge en Litmanen zullen altijd echte Ajacieden blijven, met het daarbijhorende respect. Maar je moet realistisch genoeg zijn om in te zien dat ze op een gegeven moment beter er mee op kunnen houden, omdat er een nieuwe lichting is opgestaan wiens ontwikkeling stagneert door de aanwezigheid van deze twee grote jongens.
Litmanen werd trouwens ook bij zijn terugkeer bij Ajax groots onthaald. Volgens mij was zijn eerste training een van de drukst bezochte trainingen ooit
.
Ik ben allesbehalve Ajacied maar zo'n Richard Witschge, dat is helemaal mijn man. Misschien dat Riemer nog ergens een ouwe sok heeft
quote:Sorry ik had een beetje recalcitrante bui
Op woensdag 26 maart 2003 19:40 schreef SCH het volgende:
Okay dan. Ik vind ook niet dat je spelers tot het einde moet houden en sommige ben ik zelf liever kwijt dan rijk (gelukkig koopt Feyenoord die stuk voor stuk) maar het ging er mij om hoe er over ze gesproken wordt en of ze nog een kans krijgen.
quote:Zeker. Altijd bikkelen en na die 9x hooghouden tegen feyenoord heeft ie helemaal m'n hart gestolen
Ik ben allesbehalve Ajacied maar zo'n Richard Witschge, dat is helemaal mijn man.
quote:Ligt ie daar 's avonds niet naast?
Misschien dat Riemer nog ergens een ouwe sok heeft
hij is al een paar keer voorbij geweest,maar ik blijf hem mooi vinden!
quote:Dat 'afzeiken' is meer Utrecht's toch?.
Op woensdag 26 maart 2003 19:15 schreef keeper het volgende:[..]
Hehe. Lekker Amsterdams
.
quote:Volgens mij gebeurt het overal wel - is misschien wel een leuk topic nog eens, welke ex-spelers van je club nog steeds een 'warm plekje' in je hart innemen en waarom.
Op woensdag 26 maart 2003 19:48 schreef LoekB het volgende:[..]
Dat 'afzeiken' is meer Utrecht's toch?.
.
quote:Ach het komt overal wel voor, maar vooral in de grote steden. Hoewel Amsterdammers wel weer bekend staan dacht ik om vaak een antwoord klaar te hebben
Op woensdag 26 maart 2003 19:48 schreef LoekB het volgende:
Dat 'afzeiken' is meer Utrecht's toch?..
quote:
Op woensdag 26 maart 2003 19:45 schreef fotoloog het volgende:
[afbeelding]
Blijft een schitterende foto.
quote:TNX !!
Op woensdag 26 maart 2003 20:38 schreef GerardVanAs het volgende:[..]
Blijft een schitterende foto.
quote:Ik vind het heel erg jammer dat Witschge weg moet, ik snap het ook niet. Een der laatste ras-ajacieden. En ik vind hem nog genoeg waarde hebben om nog minimaal 1 jaar door te gaan bij Ajax.
Ik verbaas me erover dat jullie zo praten over Litmanen. Klinkt nogal respectloos. Ook over Richard trouwens, toch een Ajax-speler van grote allure. Dat soort jongens sluit je toch in je hart of zien jullie dat anders?
Ook moet Jari van mij blijven, een fitte Jari is nl van onschatbare waarde. Hij wordt heus wel weer fit, Ajax moet gewoon hem een kans geven.
quote:Man, ze doen niet anders..
Op donderdag 27 maart 2003 11:28 schreef StarGazer het volgende:
Ook moet Jari van mij blijven, een fitte Jari is nl van onschatbare waarde. Hij wordt heus wel weer fit, Ajax moet gewoon hem een kans geven.
Daarnaast hoef je natuurlijk niet altijd te spelen om nuttig te zijn voor een selectie. Ik denk dat Van der Vaart, pienaar en galasek een hoop van litmanen kunnen leren. Zijn spelinzicht is gewoon onovertroffen, als hij dat kan overbrengen, dan heb je daar veel aan.
En als hij speelt dan speelt hij goed. Jari is altijd go(e)d.
Koning Jari
quote:Litmanen moet hoe dan ook blijven.
Witschge hoeft van mij ook niet per sé weg, maar ik vind ook niet dat hij moet blijven. Hij is vrij duur en is gewoon niet geschikt meer voor het echte topvoetbal. Hij is aan de bal nog steeds sterk en werkt hard, maar wordt wel heel eenvoudig voorbij gelopen in de duels.
quote:Iemand die weet of Litmanen of Witschge duurder is?
Op donderdag 27 maart 2003 17:46 schreef methodmich het volgende:[..]
Litmanen moet hoe dan ook blijven.
Witschge hoeft van mij ook niet per sé weg, maar ik vind ook niet dat hij moet blijven. Hij is vrij duur en is gewoon niet geschikt meer voor het echte topvoetbal. Hij is aan de bal nog steeds sterk en werkt hard, maar wordt wel heel eenvoudig voorbij gelopen in de duels.
quote:ik denk dat het afhangt van wat hij de komende 2 maanden presteert!
Op donderdag 27 maart 2003 18:42 schreef mitt het volgende:[..]
Iemand die weet of Litmanen of Witschge duurder is?
En als je moet kiezen lijkt het me helemaal duidelijk he.
Ben benieuwd wat Ajax gaat doen met Jari.
quote:Wie Witschge??? Ik dacht het dus niet in een interview zei hij nog een paar jaartjes door te willen gaan
Op donderdag 27 maart 2003 18:57 schreef kreischer2000 het volgende:
Ik denk dat hij waarschijnlijk een begleidende functie krijgt als jeugdtrainer ofzo.
quote:stond in het Parool
Raphaël Augusto Torres heeft het er maar moeilijk mee. De Braziliaan is door Ajax gescout en een kleine week op stage. Het niveau is echter te hoog voor hem. Tijdens de positiespellen levert hij steeds de meeste ballen in.Met een schietoefening weet hij niet één keer doel te treffen. Terwijl keeper Maarten Stekelenburg goed is voor tien goals.
Hoewel Rafaël wordt omschreven als een speler die zowel links als rechts op het middenveld uit de voeten kan, blijkt hij stijf rechts te zijn. Continu gebruikt hij liever buitenkantje rechts dan zijn linkerbeen. Veel van zijn schoten gaan hoog over het doel.
Maar goed, Brazilianen houden meer van partijspelen en technische spelletjes, dus wordt speciaal voor hem nog een fanatiek wedstrijdje vier-tegen-vier gespeeld. Daarin komt de kleine speler wel tot scoren. Even juicht hij zelfs, maar zijn productie steekt schril af bij die van andere spelers, met name bij die van Richard Witschge.
Het contrast tussen de twee spelers wordt alleen maar groter als ze duelleren. Richard is heer en meester en passeert Rafaël aan het einde van het partijtje zelfs met een schaar, waarna de routinier scoort. Witschges ploeg wint met overmacht. En aangezien Witschge mag vertrekken, ziet de Ajax-toekomst van Rafaël er al helemaal niet goed uit.
quote:dat richard witschge weggaat is echt slechte zaak, vooral als dit het jeugd moet voorstellen
Op donderdag 27 maart 2003 23:39 schreef keeper het volgende:
Nou die Braziliaan op proef is echt een toppertje.
[..]stond in het Parool
quote:Dit is een speler op proef. Als ie echt zo slecht is gaat ie weer lekker naar huis hoor
Op donderdag 27 maart 2003 23:41 schreef G1Ace het volgende:
dat richard witschge weggaat is echt slechte zaak, vooral als dit het jeugd moet voorstellen
Bovendien voordat de huidige A1 in het eerste zou spelen was Witschge toch al gestopt.
quote:Ik had het over jari.
Op donderdag 27 maart 2003 22:18 schreef Duiveltja het volgende:[..]
Wie Witschge??? Ik dacht het dus niet in een interview zei hij nog een paar jaartjes door te willen gaan
quote:Jari doet trouwens niet mee met Finland in de interland tegen Italie. Niet voldoende hersteld van zijn blessure.
Op vrijdag 28 maart 2003 07:30 schreef kreischer2000 het volgende:[..]
Ik had het over jari.
quote:Inderdaad.
Op vrijdag 28 maart 2003 12:49 schreef Reddiablo het volgende:
die braziliaan kan zn spullen dus weer pakken
quote:
Geen contract voor Torres
Amsterdam, 28 maart 2003
Rafaël Augusto Torres krijgt van Ajax geen contract aangeboden. Hij liep de afgelopen week stage bij de Amsterdamse club.
De 19-jarige Braziliaan trainde sinds het weekeinde bij de A1 van Danny Blind en bij Jong Ajax van John van 't Schip, maar kon de technische staf niet voldoende overtuigen van zijn kwaliteiten. De middenvelder was gescout tijdens een toernooi in Italië. Torres keert waarschijnlijk terug naar zijn club Marcilio Dias.
quote:Nee, dat zou lijkt me niet eens mogen van Ajax.
Op vrijdag 28 maart 2003 12:34 schreef zjroentje het volgende:[..]
Jari doet trouwens niet mee met Finland in de interland tegen Italie. Niet voldoende hersteld van zijn blessure.
quote:
Op vrijdag 28 maart 2003 19:28 schreef mitt het volgende:
Nee, dat zou lijkt me niet eens mogen van Ajax.
quote:
Een woordvoerder van het Finse nationale elftal ontkende tegenover Reuters de geruchten dat Litmanen door Ajax zou zijn verboden tegen Italië uit te komen en dat de Finnen nog een poging zouden doen Ajax te overtuigen Litmanen vrij te geven. Volgens de woordvoerder heeft de Ajacied zelf afgezegd voor de interland omdat hij nog niet wedstrijdfit is. 'Het was zijn eigen beslissing. Een week later zou hij wel gespeeld kunnen hebben.'
quote:
Koeman en Rijkaard genoemd als opvolgers Van Gaal
De lijst met mogelijke opvolgers van de bij FC Barcelona ontslagen Louis van Gaal wordt met de dag langer. Volgens de Spaanse media is Ronald Koeman de eerste keus om per ingang van volgend seizoen hoofdtrainer te worden van de Catalaanse club. Koeman heeft zich onsterfelijk gemaakt door in 1992 Barcelona naar de Europacup 1 te leiden. De Ajax-trainer heeft echter al gezegd dat een overgang naar Barcelona voorlopig nog niet aan de orde is.Behalve Ronald Koeman wordt ook de naam van Frank Rijkaard regelmatig genoemd als de nieuwe trainer voor FC Barcelona. De voormalig bondscoach heeft voor die vacature concurrentie van Héctor Cupér, Bernd Schuster en Víctor Muñoz.
Op dit moment is Radomir Antic de (ad-interim) trainer van FC Barcelona. Hij volgde eind januari Louis van Gaal op, die vanwege de slechte resultaten werd ontslagen.
quote:
Kanu ziet wel wat in terugkeer naar AjaxNu Arsenal-trainer Arsene Wenger bekend heeft gemaakt dat Nwanko Kanu volgend seizoen niet meer hoeft te rekenen op een basisplaats bij de club uit Londen, is de Nigeriaan weer geïnteresseerd in een overgang naar Ajax. Kanu brak 8 jaar geleden door bij de club uit Amsterdam. Hij vertrok vervolgens naar Inter, dat hem uiteindelijk verkocht aan Arsenal.
De eventuele terugkeer van Kanu naar Amsterdam, biedt Ibrahimovic weer hoop op een transfer naar Italië. De Zweed verlengde pas zijn contract tot 2006.
De technische staf van Ajax heeft nog geen uitlatingen gedaan over een eventuele terugkeer van Kanu
![]()
Dat komt wel als hij met Ajax de CL wint
Kanu? Tja, probleem blijft de hoge salarissen. Maargoed zolang er geen goede jeugd-spits doorbreekt moet je wel met een (aldanniet oude) buitenlander aan de slag.
quote:Ik denk dat hij zowiezo al bereid is salaris in te leveren
Op maandag 31 maart 2003 16:38 schreef DaMayan het volgende:
Kanu? Tja, probleem blijft de hoge salarissen. Maargoed zolang er geen goede jeugd-spits doorbreekt moet je wel met een (aldanniet oude) buitenlander aan de slag.
En in de aanval staat nu eenmaal onze Son of God
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |