Kijk eens om je heen, kijk eens naar je eigen gedrag. Je kamer, je kunst, je muziek... te veel om je heen is gedaan door anderen. En met dat werk van anderen heb jij vaak succes.
Doet me denken aan de opmerking van een vriendin van me een tijd terug: Martin is leuk, goedgekleed en heeft smaak want hij luistert naar Miles Davis.
Maar wat is smaak, smaak is subjectief. Je kunt onmogelijk alles om je heen zelf doen of maken..maar vind het typisch hoe vaak we succes hebben met iets dat anderen hebben gedaan.
Ik voel me dan klein, ik bedoel ik vind datgeen zo mooi en kan het zelf niet beter doen..het is onbegonnen werk natuurlijk, maar blijf ook succes hebben met andermans zooi
Ik kan me de macht bij dat soort mensen wel voorstellen
sorry staat er vrij vaag zo, maar het is een begin
quote:over wie zegt dit wat?
Op donderdag 13 maart 2003 21:26 schreef Rulin het volgende:Doet me denken aan de opmerking van een vriendin van me een tijd terug: Martin is leuk, goedgekleed en heeft smaak want hij luistert naar Miles Davis.
quote:precies..maar deze opmerking is slechts een voorbeeld. En wil ik hier niet te veel belichten zeg maar
Op donderdag 13 maart 2003 21:32 schreef kootje het volgende:[..]
over wie zegt dit wat?
quote:Een groot deel van de wereld waar we nu in leven is een consolidatie van wat anderen menen dat mooi, goed, interessant, gewenst is maar als je jezelf daaraan moet afmeten dan denk ik dat je jezelf tekort doet.
Op donderdag 13 maart 2003 21:26 schreef Rulin het volgende:
Kijk eens om je heen, kijk eens naar je eigen gedrag. Je kamer, je kunst, je muziek... te veel om je heen is gedaan door anderen. En met dat werk van anderen heb jij vaak succes.
Natuurlijk is het zo dat er mensen zijn die je zullen waarderen omdat je een bepaalde muzieksmaak hebt of bepaalde kleren draagt. Maar denk je dat die mensen dan JOU waarderen of alleen je smaak en wat die smaak zou kunnen betekenen?
Als je jezelf laat definieren door dat soort zaken dan pronk je inderdaad met andermans veren.
Sorry
Ik bedoelde te zeggen dat alles wel een beetje gejat is van anderen. De kleur rood bijvoorbeeld is alleen rood omdat iemand ooit heeft gezegd dat dat rood is.
Net als je zegt: het effect ontkennen is zinloos. Maar om daar nou bij stil te staan, laat staan om je druk om te maken, lijkt mij nog zinlozer.
" in hoeverre zouden die mensen als zijnde
" succes hebbende " nog wel succes hebben als wij stopten om met hun " veren " te pronken..
Op het moment dat wij dergelijke dingen niet meer aanschaffen of er op enig andere wijze gebruik van maken, omdat wij allen voor onze eigen " successsen " zorgen...
dan denk ik dat het succes van de zogenaamde huidige succesenaren heel snel is afgelopen...
Jij noemt het 'succes' als anderen menen dat jij een goeie (muziek)smaak hebt en dan voel je je bezwaard omdat jij niet degene bent die die muziek gemaakt heeft.
Vat ik de stelling correct samen?
Als je omgaat met mensen(vrienden) die success hebben krijg je zelf ook meer success want anderen mensen zien dat je met successful mensen omgaat, dus dan ben je in hun ogen ook successful...
quote:Absoluut, daarom selecteren we ook zoveel op uiterlijk
Op zaterdag 15 maart 2003 13:28 schreef AimeScier het volgende:
Goed voorbeeld :
Als je omgaat met mensen(vrienden) die success hebben krijg je zelf ook meer success want anderen mensen zien dat je met successful mensen omgaat, dus dan ben je in hun ogen ook successful...
quote:Het alles zelf willen doen..de echte jij
Op zaterdag 15 maart 2003 12:47 schreef Argento het volgende:
Of ik het snap het weer ns niet, of dit is de kromste stelling die ik ooit ben tegengekomen. En dat wil wat zeggen, het is immers fok.Jij noemt het 'succes' als anderen menen dat jij een goeie (muziek)smaak hebt en dan voel je je bezwaard omdat jij niet degene bent die die muziek gemaakt heeft.
Vat ik de stelling correct samen?
quote:lijkt me logisch die vriendin vindt martin leuk omdat die van Miles Davis houdt. Martin profiteert dus van Miles Davis (in het geval die vriendin een leuke blonde is
Op donderdag 13 maart 2003 21:32 schreef kootje het volgende:[..]
over wie zegt dit wat?
quote:
Op zaterdag 15 maart 2003 13:48 schreef Maanvis het volgende:
Je kunt het ook omdraaien. In hoeverre hebben anderen succes van wat jij in je leven gedaan hebt?
Mensen geholpen met hun problemen, relaties bij elkaar gebracht etc etc
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |