Nu las ik dat harde lenzen nog weleens uit je oog willen vallen. Stel dat je die niet meer terug vindt, heb je dan iets van garantie op die dingen ofzo? Of ben je gewoon meteen 160 euro kwijt?
Bovendien krijg je eens in de 3 jaar 360 gulden van het CZ terug
Ze vallen nl. niet zomaar uit je ogen, dus je bent echt de klos als je er een uitdoet en hij waait weg ofzo.
quote:Ik ben ze eens allebei kwijt geraakt.
Op donderdag 13 maart 2003 20:19 schreef Mike het volgende:
Geen garantie...meteen weer dokken.Ze vallen nl. niet zomaar uit je ogen, dus je bent echt de klos als je er een uitdoet en hij waait weg ofzo.
quote:Gejat??
Op donderdag 13 maart 2003 20:20 schreef vosss het volgende:[..]
Ik ben ze eens allebei kwijt geraakt.
's Avonds uitgedaan in potje met vloeistof gemikt en naar bed gegaan, 's morgens allebei pleite
quote:Bij Agiz krijg ik maar een keer in de 5 jaar 113 euro...
Op donderdag 13 maart 2003 20:19 schreef vosss het volgende:
Ligt eraan, als ik hem binnen 2 maanden kwijt raak, betaald de opticien de helft mee voor nieuwe.Bovendien krijg je eens in de 3 jaar 360 gulden van het CZ terug
quote:En zijn die van jou ook 160 euro per stuk? Of zijn die van mij duurder omdat ik cylindrisch gestoord ben?
Op donderdag 13 maart 2003 20:22 schreef Mike het volgende:
Bij mij waaide er eens zand in m'n oog. M'n lens deed toen ZO'N zeer, die moest eruit...meteen...waaide 'ie weg.
Zo makkelijk is het kwijtraken dus niet!
quote:Hey dat is mij ook al eens gebeurt.....
Op donderdag 13 maart 2003 20:20 schreef vosss het volgende:[..]
Ik ben ze eens allebei kwijt geraakt.
's Avonds uitgedaan in potje met vloeistof gemikt en naar bed gegaan, 's morgens allebei pleite
Maar ze kunnen (vooral bij een droge lucht) ook zomaar zonder dat je het door hebt uit je ogen vallen, is me ook al eens gebeurt....hoor je opeens een tik...ligt je lens voor je op tafel
Lang leven de zachte lenzen van het Kruidvat!!! Voor die prijs (ongeveer 5 euro) kun je dr nog eens een paar verliezen
quote:Ik lees net in andere topics dat die lenzen van het Kruidvat heel slecht voor je ogen kunnen zijn... ik zou het maar effe checken als ik jou was
Op donderdag 13 maart 2003 20:25 schreef KillerRabbit het volgende:[..]
Lang leven de zachte lenzen van het Kruidvat!!! Voor die prijs (ongeveer 5 euro) kun je dr nog eens een paar verliezen
quote:Leuk hoor... ik kan dus geen zachte lenzen... die zijn er niet in mijn afwijking
Op donderdag 13 maart 2003 20:25 schreef SEMTEX het volgende:
Daarom heb ik zachte lenzenHarde lenzen zijn een hel!
quote:
Op donderdag 13 maart 2003 20:25 schreef KillerRabbit het volgende:[..]
Hey dat is mij ook al eens gebeurt.....
Maar ze kunnen (vooral bij een droge lucht) ook zomaar zonder dat je het door hebt uit je ogen vallen, is me ook al eens gebeurt....hoor je opeens een tik...ligt je lens voor je op tafel
quote:Wow, wat voor afwijking heb je dan?
Op donderdag 13 maart 2003 20:27 schreef schwa78 het volgende:[..]
Leuk hoor... ik kan dus geen zachte lenzen... die zijn er niet in mijn afwijking
quote:Behalve mijn gewone afwijkingen, hebben mijn ogen een cylindrische afwijking van -3 dioptrie. Zachte lenzen gaan maar tot -2.5 bij dat soort ogen.
Op donderdag 13 maart 2003 20:29 schreef SEMTEX het volgende:[..]
Wow, wat voor afwijking heb je dan?
De opticien vond het al heel knap dat ik gewoon over straat kon zonder bril of lenzen...
quote:Ik ben een bikkel
Op donderdag 13 maart 2003 20:25 schreef SEMTEX het volgende:
Daarom heb ik zachte lenzenHarde lenzen zijn een hel!
quote:Die van mij zijn ook zoiets.
Op donderdag 13 maart 2003 20:24 schreef schwa78 het volgende:[..]
En zijn die van jou ook 160 euro per stuk? Of zijn die van mij duurder omdat ik cylindrisch gestoord ben?
quote:Die 30 euro zal wel weer per oog zijn... stelletje afzetters ook altijd
Op donderdag 13 maart 2003 20:30 schreef dennislaan het volgende:
je kan je ook verzekeren heb ik gedaan kost je 30 euro per jaar geloof ik en krijg ik voor 22 euro een nieuwe lens. ook altijd makkelijk als je lens versleten is krijg je voor weinig een nieuwe. je kan alleen dan niet een andere sterkte krijgen
quote:Omdat niet iedereen zachte lenzen KAN dragen...ik weet niet precies waar dat aan ligt, maar anders zou ik ook echt geen harde lenzen dragen hoor.
Op donderdag 13 maart 2003 20:28 schreef rthls het volgende:
Ik vraag mij af waarom iemand harde lenzen neemt? Zachte lenzen zijn veeeeel fijner.
quote:Yeah!! Alle harde lens-dragers united!
Op donderdag 13 maart 2003 20:32 schreef vosss het volgende:[..]
Ik ben een bikkel
quote:Met harde lenzen kun je veel langer doen dan met zachte... in een ander topic had iemand het over zijn moeder die al 20 jaar dezelfde lenzen had...
Op donderdag 13 maart 2003 20:37 schreef Bob.Ross het volgende:
ikzelf heb zachte lenzen, maar een vriend van mij heeft harde lenzen en hij heeft al 9 jaar!! dezelfde lenzenvraag me vaak genoeg af hoe die 't doet, maar blijkbaar is 't voor hem geen probleem
quote:Een vriendin van mij bleef laatst eens een keer bij d'r moeder slapen en was d'r lenzenshit vergeten mee te nemen. Had ze dus d'r lenzen in 2 kopjes water op het aanrecht gezet. D'r moeder was eerder wakker en vroeg zich dus af wat die kopjes daar deden en gooide de hele handel in de vaatwasser!
Op donderdag 13 maart 2003 20:24 schreef togt het volgende:
Een vriendin van me had ooit haar lens verloren in het zwembad. Ik heb dat stofzuigrobotje een tijd lang aangezet, en die had hem zo weer gevonden!Zo makkelijk is het kwijtraken dus niet!
quote:Ahhhh cylindrische afwijkingen-lenzen zijn idd niet bij 't Kruidvat te krijgen
Op donderdag 13 maart 2003 20:32 schreef schwa78 het volgende:[..]
Behalve mijn gewone afwijkingen, hebben mijn ogen een cylindrische afwijking van -3 dioptrie. Zachte lenzen gaan maar tot -2.5 bij dat soort ogen.
De opticien vond het al heel knap dat ik gewoon over straat kon zonder bril of lenzen...
De harde lenzen die ik nu heb () zijn er nog nooit uitgevallen (behalve een paar keer 's avonds met heel erg droge ogen, maar dan moeten ze er toch al uit dus dat is geen probleem)
quote:Sterker nog, ze zijn 3 weken bezig om die dingen te maken...
Op donderdag 13 maart 2003 20:46 schreef SEMTEX het volgende:[..]
Ahhhh cylindrische afwijkingen-lenzen zijn idd niet bij 't Kruidvat te krijgen
Nou ja, ik loop al jaren zwalkend over straat... dan kunnen die drie weken er ook nog wel bij...
quote:Hmm, ik heb ook een cylindrische afwijking.... ik weet niet hoe ernstig...maar heb er geen last van hoor met zachte lenzen....
Op donderdag 13 maart 2003 20:46 schreef SEMTEX het volgende:[..]
Ahhhh cylindrische afwijkingen-lenzen zijn idd niet bij 't Kruidvat te krijgen
Bovendien zijn ze beter voor je ogen.
Maar om op je vraag te antwoorden: lenzen kwijt is opnieuw dokken. Maar, ik heb al een jaar of 8 lenzen, en ik ben er nog nooit één kwijtgeraakt. Dan kun jij ze natuurlijk nog steeds wel de eerste dag al kwijtraken, maar het is dus niet zo dat ze echt om je haverklap "uit je oog vallen".
Altijd een lulsmoes paraat.
"Jullie zeiden dat ik er mee kon zwemmen"
"Ben 'm kwijt geraakt doordat ie anders was dan de linker, kreeg 'm niet uit de houder, en nu ben ik 'm kwijt."
"Ik ben vaste klant bij jullie, maar m'n lens zat ineens achter m'n oog, volgens mij doordat er een scheurtje in zat, heb alles gedaan om 'm eruit te krijgen, toen ik 'm had was ie zo hard dat ie viel. Kon 'm niet meer terug vinden."
Succes.
Ideale deal, want ik raak er elk jaar wel eentje kwijt.
Eentje kapot gescheurd/verloren?
*opent verpakking met nieuwe lens*
quote:Ik heb dus ook 1 keer gehad dat m'n lens uitviel in een discotheek. En het was erg lastig zoeken, omdat er ook nogal wat glas op de vloer lag, maar ongelooflijk genoeg heb ik hem weer gevonden en was ie nog onbeschadigd ook. Even afgespoeld onder de kraan en toen kon ik hem weer dragen.
Op donderdag 13 maart 2003 23:52 schreef fokje het volgende:
Regelmatig een (harde) lens kwijtgeraakt, en ja, bij mij konnen ze spontaan uit m'n ogen vallen. (droge ogen, één keer knipperen en pats). Vele malen in discotheken e.d. kwijtgeraakt, ook weer in combinatie met droge ogen. Ga maar eens zoeken op een dansvloer.
Als ik weet dat ik bijvoorbeeld uit ga 's avonds dan doe ik ze pas later op de dag in, of voordat ik wegga nog even in en uit, zodat m'n lenzen weer goed zitten en er niet spontaan een uit m'n oog kan vallen.
Wat mijn oogarts me verteld heeft is dat zachte lezen veel meer verzorging vragen en als je dat niet goed of consequent genoeg doet, dat je dan heel snel kans hebt op infecties ed.
Harde lenzen zijn absoluut niet zo'n probleem als sommige mensen voor doen komen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |