quote:Je kan zeggen wat je wilt maar de man doet hele dope dingen waar we best trots op mogen zijn als Nederlanders. Eerst Nas, nu RZA.
Brain neemt track op met RZA!!!
Gisteravond heeft Brain een track opgenomen met Cilva Ringz en RZA van de Wu Tang Clan!!!De track zal op het nieuwe album van RZA getiteld "The World According To Rakeem" (release 28 april) verschijnen!!!
[Dit bericht is gewijzigd door Rulin op 13-03-2003 19:02]
Hopelijk gaat dat nu anders.
quote:als ik me niet vergis heeft hij al wat engels werk gedaan.
Op donderdag 13 maart 2003 18:58 schreef Rulin het volgende:
Hij is goed bezig,..maar denk wel dat hij nu de overstap naar het Engels moet maken. Anders krijg je weer het "one-mic" effect..
Hij heeft het in zich..even omschakelen
quote:ja ook wat freestyles.. het klinkt nog niet echt..maar als hij zich daarop gaat focussen, heeft hij ook internationaal gezien kansen.. Hij weet show te maken..heeft goeie ideeèn ..en dat is natuurlijk wel wat leuker dan steeds Maldegem-Nieuweschans
Op donderdag 13 maart 2003 19:09 schreef twiFight het volgende:[..]
als ik me niet vergis heeft hij al wat engels werk gedaan.
maar is voor zover ik weet niet echt (commercieel) uitgebracht
quote:Word, die shit met Nas was echt bagger, knippen en plakken met windows geluidsrecorder... Ik sta niet te trappelen om te horen wat dit nu weer voor track gaat worden...
Op donderdag 13 maart 2003 19:04 schreef MarkzMan_X het volgende:
LoL, Brainpower die gaat 'samenwerken' dat kennen we ja.
Dat nummer "met" (lol) Nas was echt een aanfluiting, volgens mij hebben die gasten elkaar in het echt in totaal 10 min. gezien ofzo.
Hopelijk gaat dat nu anders.
quote:In dat geval is het een positieve ontwikkeling voor de nederlandse hiphop scene. Ookal ben ik niet de grootste Brain fan, ik weet dat 'ie lang heeft moeten knokken voor dit succes, dus hij verdient het van harte!
Op donderdag 13 maart 2003 22:16 schreef PortoPartito het volgende:
Dit is geen remix van een bestaande track.
Dit is een nieuwe track samen opgenomen toen RZA in Nederland was deze week voor een optreden. RZA neemt overal waar die gaat gewoon z'n eigen mobile opnamestudio mee...
Brein weet hoe hij de mensen moet entertainen en daar kunnen veel emcees uit Amerika nog wat van leren (tenzij je het leuk vindt om naar een emcee te kijken die te stoned is om uit z'n ogen te kijken en om zijn rhymes goed te droppen).
Zijn show zat strak in elkaar, live instrumentatie en, natuurlijk, TLM the wizard on the wheels of steel.
Je kan 'haten' wat je wil, maar Brainpower krijgt wel voor elkaar wat mannen zoals Deams en E-life al jaren voor elkaar proberen te krijgen! Hoewel ik Brainpower muzikaal niet zo spannend vind, geef ik 'm toch wel mad props voor wat 'ie nu allemaal al heeft bereikt.
Het is zo Nederlands om een artiest die het goed voor mekaar heeft de grond in te trappen! Hoeveel van jullie zouden geen track met Nas op willen nemen (ongeacht of je dan wel echt met 'm de studio ingaat of niet)? En nu weer een track met de RZA! Ik persoonlijk zou ervoor tekenen.
Brainpower is goed bezig!
Laters!
AA
quote:Daarom, I respect The RZA for that. Net als op zijn Bobby Digital Album zegt; "The mic is still my hobby!"
RZA neemt overal waar die gaat gewoon z'n eigen mobile opnamestudio mee...
quote:Da's I Am Ft. Sunz Of Man - La Saga, stem lijkt wel op Meth, maar is hem niet, wel een cool nummer trouwens, net zoals de rest van die cd
Op dinsdag 18 maart 2003 13:18 schreef Mr.Tear het volgende:
Wel eens een track gehoord van I am (een Franse emcee of groep) met Wu, echt ziek, die vette rauwe RZA beat met Franstalig en dan ineens Mr. Meth. (Method Man), dope.
quote:Are you sure, is dat album wat je bedoeld al een tijdje oud, uit begin of halverwege '90, want ik weet bijna zeker dat het MR. Meth is. Maar uiteraard kan je ook wel gelijk hebben, is al een tijdeje geleden dat ik die CD uberhaupt gehoord heb.
Da's I Am Ft. Sunz Of Man - La Saga, stem lijkt wel op Meth, maar is hem niet, wel een cool nummer trouwens, net zoals de rest van die cd
quote:Wat heeft ie dan?
Op dinsdag 18 maart 2003 13:18 schreef Mr.Tear het volgende:
Chill, the RZA is ziek
1 DAar hebben we E-life en de hele hoop al voor
2 Hij heeft tog veel dopere teksten in't nederlands
3 Om rijk te worden?Beroemd? Draait't dan nog alleen maar om geld?
En nee..... die optredens met Nas enzo vin ik nie egt super....
hij moet es een keertje met spacekees gaan rappen
quote:L'Ecole Du Micro D'Argent
Op dinsdag 18 maart 2003 14:29 schreef Mr.Tear het volgende:
Are you sure, is dat album wat je bedoeld al een tijdje oud, uit begin of halverwege '90, want ik weet bijna zeker dat het MR. Meth is. Maar uiteraard kan je ook wel gelijk hebben, is al een tijdeje geleden dat ik die CD uberhaupt gehoord heb.
Ik denk dat je dit album ook bedoeld?
quote:Bij je platenboer, hoer
Op vrijdag 14 maart 2003 13:14 schreef PortoPartito het volgende:
Waar is die te checken dan dunnie?
quote:En zoals gebruikelijk is de meest geniale bijdrage van kikkerlikker.
Op vrijdag 14 maart 2003 13:36 schreef kikkerlikker het volgende:pf die cilvarings zit nie eens echt bij wu tang hij mag aleen af en toe bier hale voor die gaste het is gewoon een nederladner zal brainppower wel kenne uit de plaatselijke coc
Ben benieuwd of 'Brain' Nederland een nog slechtere reputatie bezorgt.
Het is overigens geen eer om met NaS samen te werken als je bedenkt dat hij met Ja Rule en Ashanti op een podium heeft gestaan.
quote:Geen eer? Ga jij 'Illmatic' dan nog maar eens checken!
Het is overigens geen eer om met NaS samen te werken als je bedenkt dat hij met Ja Rule en Ashanti op een podium heeft gestaan.
Maakt niet uit wat Nas nu doet, feit blijft dat hij één van de vetste hiphop-albums ooit 'under his belt' heeft. Dat kan Ja Rule niet zeggen (om over Ashanti maar helemaal te zwijgen - maar goed, dat is een R&B zangeres, dus zij doet even niet terzake).
Laters!
AA
quote:Ik ken Illmatic heus wel. Hij is diep gevallen, met een opleving of twee op ieder album.
Op woensdag 19 maart 2003 15:54 schreef AboruAsli het volgende:[..]
Geen eer? Ga jij 'Illmatic' dan nog maar eens checken!
Maakt niet uit wat Nas nu doet, feit blijft dat hij één van de vetste hiphop-albums ooit 'under his belt' heeft. Dat kan Ja Rule niet zeggen (om over Ashanti maar helemaal te zwijgen - maar goed, dat is een R&B zangeres, dus zij doet even niet terzake).
Laters!
AA
(en daarbij wordt ik een beetje moe van die nas vs jay-z en 2pac vs biggie discussies , ze hejjen allemaal wel 'iets' gedaan waardoor hiphop beter verkocht werd , maar wil dat ook zeggen dat het alom gerespecteerde gasten daardoor moeten zijn , ookal luisteren de meeste 'fans' alleen maar het beter bekende werk , zoek eens andere dingen bijvoorbeeld , iemand als 50 cent heeft misschien wel veel geld verdient omdat zijn nieuwe album geproduceerd is door Dr. Dre en Eminem , maar betekend dat meteen dat ie goed is
, net zow dat als 2pac , biggie , nas , jay-z of de la soul een tot 2 goede albums dropt ,dat ze meteen eeuwig respect zouden moeten krijgen
)
[Dit bericht is gewijzigd door PaRoDiUzZ op 20-03-2003 01:02]
quote:Nee natuurlijk niet, 50 cent vind ik nu echt het voorbeeld van een gehypte matige rapper (mijn mening!). Waar het mij om gaat is dat iedereen zo snel klaar staat met kritiek, terwijl ik gewoon zeker weet dat ze zelf een gat in de lucht zouden springen als ze met Nas een track op zouden mogen nemen. En maar zeiken over Brainpower. In plaats van dat we een keer trots zijn op onze talenten van eigen bodem...
iemand als 50 cent heeft misschien wel veel geld verdient omdat zijn nieuwe album geproduceerd is door Dr. Dre en Eminem , maar betekend dat meteen dat ie goed is , net zow dat als 2pac , biggie , nas , jay-z of de la soul een tot 2 goede albums dropt ,dat ze meteen eeuwig respect zouden moeten krijgen )
Later!
AA
quote:Check Enter The Wu-Tang nog maar eens. dat album is zo dope, dat je daarom al vereerd mag zijn dat je mag samenwerken met The RZA. Vergeleken met 90% van de andere rappers is RZA nog erg gematigd!
Op donderdag 20 maart 2003 19:41 schreef thetruth het volgende:
RZA is achterbuurt uitschot die alleen maar over seks, verkrachten en homies rapt. Dat Brainpower trots mag zijn................ Zie veel liever Def P en Chuck D samen een nummer maken
Over het duet van Def P & Chuck D ben ik het trouwens wel volledig met je eens
Idd, dat vorige nummer van hem, vond ik hele grote JOKE
quote:Nou waarom beweer je dan nog dat het geen eer is om met hem op een podium te staan....Nas is een fucking legend.
Ik ken Illmatic heus wel.
quote:Omdat hij niet hoeft te kiezen. Hij heeft de vrijheid om te doen wat hij wil en pakt zo'n kans natuurlijk met beide handen aan. Je hoeft geen fan van Brain te zijn, maar hij is wel de eerste nederlandse rapper die met grote amerikaanse sterren werkt, ook al is het summier. (Ik vond one mic trouwens wel beter dan U-niq's collabo met Nas op Hate me Now
Op zondag 23 maart 2003 22:37 schreef Dr.Droxz het volgende:
Ik snap 1 ding niet, hij doet aan Nederhop, in combi met Hiphop, waarom gaat die gozer niet gewoon Engels rappen ?Idd, dat vorige nummer van hem, vond ik hele grote JOKE
quote:One Mic, vind ik echt een dramitisch nummer zeg
Omdat hij niet hoeft te kiezen. Hij heeft de vrijheid om te doen wat hij wil en pakt zo'n kans natuurlijk met beide handen aan. Je hoeft geen fan van Brain te zijn, maar hij is wel de eerste nederlandse rapper die met grote amerikaanse sterren werkt, ook al is het summier. (Ik vond one mic trouwens wel beter dan U-niq's collabo met Nas op Hate me Now )
quote:Dat ben ik helemaal met je eens. Was het trouwens niet Enter the 36 Chambers, maakt niet uit als aan mij gevraagd wordt, trek je beste album eruit, is het die. It's my no.1 ALBUM.
Check Enter The Wu-Tang nog maar eens. dat album is zo dope, dat je daarom al vereerd mag zijn dat je mag samenwerken met The RZA. Vergeleken met 90% van de andere rappers is RZA nog erg gematigd!
Daarbij is hij zeker gematigd.
quote:Je kan lullen wat je wilt, Brain heeft het voor elkaar en extince (gelukkig) niet. Geef Brainpower toch eens de credits die hij verdient! Hij krijgt een collabo met een van de belangrijkste members van The Wu, dat gebeurd niet elke dag en zeker niet buiten de States!
Op maandag 24 maart 2003 19:03 schreef T_r_u_m_a_n het volgende:
Jammer dat het dan toch zo'n lulletje rozenwater is.
Nee neem dan extince!
quote:Dus?
Op donderdag 20 maart 2003 19:41 schreef thetruth het volgende:
RZA is achterbuurt uitschot die alleen maar over seks, verkrachten en homies rapt.
"Achterbuurt uitschot", daar moet hiphop het van hebben, niet van studentjes...
"seks, verkrachtingen en homies" dat is ten minste de echte shit, waar kan brainpower nou over rappen? over zn brains! tjongejonge wat dope iemand die rapt over zijn diploma en zegt dat "grote pleurisdebielen" niet "op mogen steppen"... ahaha.
Nas is trouwens na een paar matige albums (Nastradamus! ) weer helemaal terug, stillmatic en god's son zijn dope
quote:Goh, ben ik even blij dat ik niet bij jou in de straat woon!
"seks, verkrachtingen en homies" dat is ten minste de echte shit
quote:Okay, maar hij rapt tenminste wel over zijn werkelijkheid. Of wil je dat alle Neder-rappers een klakkeloze kopie worden van hun Amerikaanse 'gangsta' counterparts? Toegegeven, Brainpower is niet mijn favoriete emcee, maar hij heeft wel degelijk teksten geschreven die mij wisten te raken (de vierde kaart bv.). Don't judge the book by its cover!
waar kan brainpower nou over rappen? over zn brains! tjongejonge wat dope iemand die rapt over zijn diploma en zegt dat "grote pleurisdebielen" niet "op mogen steppen"... ahaha.
Later,
AA
quote:nee absoluut niet, dat zou helemaal verschrikkelijk zijn, maar zijn "werkelijkheid" is gewoon totaal niet interessant, je hoeft voor mij echt niet per se, uhm, "achterbuurt uitschot" te zijn maar die gasten hebben ten minste iets te melden
Op dinsdag 25 maart 2003 08:39 schreef AboruAsli het volgende:
Okay, maar hij rapt tenminste wel over zijn werkelijkheid. Of wil je dat alle Neder-rappers een klakkeloze kopie worden van hun Amerikaanse 'gangsta' counterparts?
quote:Ik moet zeggen dat Brain's achtergrond meer met de mijne overeenkomt dan de achtergrond van die hoods en thugs waar jij zo graag naar luistert. Ik luister graag naar dingen die mijn werkelijkheid benaderen. Maar goed, smaken verschillen, maakt ook niet uit hoor! Vraag me alleen af wat voor nuttige info dit 'achterbuurt uitschot' ueberhaupt te melden kan hebben. Welke Glock je het beste aan kan schaffen? Hoe je het beste crack-capsules in je rectum kan verstoppen (just kiddin')?
Op dinsdag 25 maart 2003 11:16 schreef MikeF het volgende:[..]
nee absoluut niet, dat zou helemaal verschrikkelijk zijn, maar zijn "werkelijkheid" is gewoon totaal niet interessant, je hoeft voor mij echt niet per se, uhm, "achterbuurt uitschot" te zijn maar die gasten hebben ten minste iets te melden
Maar goed, ieder zijn ding.
Later!
AA
quote:Extince? Muhahahaha. De milkshakerapper bedoel je? Die mislukte commerciele flop? De O.P. heeft nog meer verkocht met hun underground ding, Extince met zijn commerciele ding flopt hard. Kom op man, echt van die gelikte commercieel verantwoorde nummers, hij is net zo'n lulletje rozenwater als Brainpower, met als verschil dat Brainpower meer skills heeft.
Op maandag 24 maart 2003 19:03 schreef T_r_u_m_a_n het volgende:
Jammer dat het dan toch zo'n lulletje rozenwater is.
Nee neem dan extince!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |