abonnement Unibet Coolblue
pi_9088552
Ik zit in een projectgroep op school met 4 anderen. Vrijdag was de deadline voor ons project. Afijn, zoals altijd weer te laat begonnen dus dat werd de laatste week enkele nachten weinig slapen en zelfs 1 nacht helemaal geen slaap.

Vrijdag was iedereen erg moe, dus we hebben het project ingeleverd en zijn weer naar huis gegaan. Later bleek dat er gewoon heel veel dingen nog niet klopten aan het project dus we moeten herkansen.

Ik een mailtje sturen van 'laten we dinsdag naar school gaan om te bespreken wat we moeten veranderen'. Weinig reacties terug gekregen, alleen van een jongen die zei dat hij ziek was en dus dinsdag niet op school kon komen waarschijnlijk.

Dus toen hebben we afgesproken om vandaag naar school te gaan. Aangezien ik geen mailtje terug had gekregen van de 'zieke' jongen had ik ook verwacht dat hij er niet zou zijn. Dat was dus ook zo. Zijn we met z'n 4en aan het 'vergaderen' komt de tutor eraan: 'Jullie weten het van Peter?'

Nee??

'Nou hij ligt in het ziekenhuis, hersenvliesontsteking gehad, bijna 2 dagen buiten bewustzijn geweest . Daar schrok ik erg van!! Ik had verwacht dat hij gewoon thuis op bed lag, beetje griep had, en dan hoor je dit! Je spreekt elkaar 4 dagen niet en zonder dat je het weet blijkt hij hersenvliesontsteking te hebben . Verder gaat alles wat beter met hem nu zei de tutor maar hij moet nog wel in het ziekenhuis blijven. De hersenvliesontsteking kwam o.a. door een combinatie van een paar dingen samen met stress.. Ben wel erg geschrokken hiervan Dat dit zomaar toe kan slaan.

-edit- als het door nekkramp gekomen is moeten we allemaal een prik krijgen voor 'het geval dat'.

  donderdag 13 maart 2003 @ 13:40:43 #2
6766 logray
Catch you on the flip side
pi_9088637
[paniekmodus] Is hersenvliesontsteking niet besmettelijk ? [/paniekmodus]
Meso-ICT. Computerhulp, -installatie en onderhoud in Hoorn e.o.
Bezoek http://www.meso-ict.nl voor meer informatie.
  donderdag 13 maart 2003 @ 13:41:25 #3
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_9088657
quote:
Op donderdag 13 maart 2003 13:40 schreef logray het volgende:
Is hersenvliesontsteking niet besmettelijk ?
Ja.
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_9088682
quote:
Op donderdag 13 maart 2003 13:40 schreef logray het volgende:
[paniekmodus] Is hersenvliesontsteking niet besmettelijk ? [/paniekmodus]
Ja en daarom zullen ze dan een prik krijgen!
Mensen die opruimen zijn gewoon te lui om te zoeken.
fotoboek
pi_9088731
Welke school was dit? want het kan ook in die buurt verspreiden dus het is wel zo makkelijk om het erbij te vermelden.
pi_9088835
quote:
Op donderdag 13 maart 2003 13:43 schreef RJ het volgende:
Welke school was dit? want het kan ook in die buurt verspreiden dus het is wel zo makkelijk om het erbij te vermelden.
De persoon zelf is die dag niet op school geweest, alleen bij iemand thuis (met z'n 5en).
  donderdag 13 maart 2003 @ 13:48:44 #7
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_9088878
quote:
Op donderdag 13 maart 2003 13:40 schreef logray het volgende:
[paniekmodus] Is hersenvliesontsteking niet besmettelijk ? [/paniekmodus]
Ja, vrijwel iedereen draagt het bij zich, alleen uit het zich maar in enkele gevallen...
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
pi_9088954
quote:
Op donderdag 13 maart 2003 13:38 schreef -Mk- het volgende:
'Nou hij ligt in het ziekenhuis, hersenvliesontsteking gehad, bijna 2 dagen buiten bewustzijn geweest . Daar schrok ik erg van!! Ik had verwacht dat hij gewoon thuis op bed lag, beetje griep had, en dan hoor je dit! Je spreekt elkaar 4 dagen niet en zonder dat je het weet blijkt hij hersenvliesontsteking te hebben . Verder gaat alles wat beter met hem nu zei de tutor maar hij moet nog wel in het ziekenhuis blijven. De hersenvliesontsteking kwam o.a. door een combinatie van een paar dingen samen met stress.. Ben wel erg geschrokken hiervan Dat dit zomaar toe kan slaan.

-edit- als het door nekkramp gekomen is moeten we allemaal een prik krijgen voor 'het geval dat'.


Damn, dan schrik je idd wel eventjes. Ik heb er in '89 (toen was ik 9) een nichtje aan verloren (zij was pas 16....)

En zou zeker maar even een prik halen !!

..
  FOK!fotograaf donderdag 13 maart 2003 @ 13:52:38 #9
18921 freud
Who's John Galt?
pi_9089014
quote:
Op donderdag 13 maart 2003 13:41 schreef robh het volgende:

[..]

Ja.


Niet elke vorm. Ik begreep dat er ook niet besmettelijke vormen zijn. Mijn neefje van 2 had die vorm, wat gelukkig was voor de andere kids op het dagverblijf. Was ook net op tijd ontdekt...
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_9089045
Ik hoor net dat hij vanaf morgen wel gewoon al te bezoeken is in het ziekenhuis . Blijkbaar is het dus niet de besmettelijke vorm?
pi_9096823
Hoi Mk,

ja, hersenvliesontsteking dat kan soms heftig zijn hoor.

Een aantal jaar geleden een vriendin door verloren. Het was geen nekkramp, maar werd wel door een bacterie van dezelfde soort veroorzaakt.
Een groot deel van de mensen is gewoon drager van deze bacterie maar is resistent. Een combinatie van stress, vermoeidheid en bijv. alcohol kan je vatbaar maken.

Ik zou met haar en mijn "echte" vriendin gaan stappen op zaterdagavond maar zij was niet zo lekker thuis gekomen (we woonden met zijn drieen op dezelfde studentenverdieping).

Zij naar bed en ik stappen met mijn vriendin. 's nachts is ze ziek geworden en kreeg ze koorts. De volgende dag nog steeds koorts. Ouders gebeld om haar op te komen halen (het leek op griep en dat heerste ook) zodat ze thuis kon uitzieken. Ouders kwamen en hebben haar meegenomen. Vanwege heftige verschijnselen zijn zij naar de dokter gegaan. Ze is op weg naar het ziekenhuis in de ambulance overleden.
Kortom, binnen 24 uur overleden...

Nu was dit een uitzonderlijk (extreem!) geval en toch niet echt besmettelijk. Maar omdat wij in het laatste stadium bij haar waren geweest hebben we toch antibiotica gehad.
Meer uit voorzorg dan vanwege serieus risico.

Natuurlijk heel veel bange reacties uit onze omgeving. Moesten zij niet ook allemaal preventief aan de medicijnen?
Nee dus....het is een combinatie van omstandigheden die er voor zorgt.

Succes,
Matthias.

pi_9098535
quote:
Op donderdag 13 maart 2003 17:57 schreef MazzelMatt het volgende:
Hoi Mk,

-knip


Dat is wel erg zeg, en dat het zo supersnel gaat allemaal , wat eerst een gewoon griepje lijkt blijkt een paar uur later iets veel ernstigers, echt schrikken lijkt me dat en dan zulke gevolgen .

De stress en vermoeidheid was er inderdaad bij ons vijfen, dus het zal daardoor gekomen zijn.. Ik ga morgen naar het ziekenhuis... Ben benieuwd hoe hij zich voelt.

Ik denk niet dat wij een prikje ofzo moeten, omdat we verder niks gemerkt hebben van dat hij ziek was, dat werd hij pas zaterdagmiddag geloof ik..

Bedankt voor de reactie.

  donderdag 3 april 2003 @ 11:34:00 #13
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_9554148
quote:
Op donderdag 13 maart 2003 13:52 schreef freud het volgende:

[..]

Niet elke vorm. Ik begreep dat er ook niet besmettelijke vormen zijn. Mijn neefje van 2 had die vorm, wat gelukkig was voor de andere kids op het dagverblijf. Was ook net op tijd ontdekt...


Dan heeft ie virale meningitis gehad.

Ik heb toen ik 18/19 was in het ziekenhuis gelegen met meningitis sepsis .. niet leuk.. Randje van de dood enzo .. Gelukkig heb ik het er wel levend van af gebracht..

Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
pi_9554621
quote:
Op donderdag 13 maart 2003 13:41 schreef robh het volgende:
Ja.
Nee, niet perce, ik heb vorig jaar ook een hersenvliesontsteking gehad, en mijn variant was niet besmettelijk..
Ik had en virale besmetting, een bacterie is wel besmettelijk ..

Het betekent trouwens overdreven veel koppijn waar geen pijnstillers tegen zijn .. .

// Edit //
41 graden koorts geeft je echt het gevoel dat je dood gaat

  donderdag 3 april 2003 @ 12:08:03 #15
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_9554784
quote:
Op donderdag 3 april 2003 11:58 schreef LANiGiRO het volgende:

[..]

Nee, niet perce, ik heb vorig jaar ook een hersenvliesontsteking gehad, en mijn variant was niet besmettelijk..
Ik had en virale besmetting, een bacterie is wel besmettelijk ..

Het betekent trouwens overdreven veel koppijn waar geen pijnstillers tegen zijn .. .

// Edit //
41 graden koorts geeft je echt het gevoel dat je dood gaat


Ja dat klinkt me heel bekend in de oren .. ik had dus wel de bacteriologische variant
Lijkt inderdaad alsof je hoofd uit elkaar spat.. bij mij waren de ventrikels ook opgezet (V=hersenkamers) aangezien ik een drain heb in mijn hoofd. Ik kon in ieder geval geen licht verdragen, en ogen kon ik open houden of dicht houden maar dat maakte niets uit.

Heb jij er wat aan overgehouden? Zo ja wat .. en hoe lang daarna manifesteerde dat zich?

Ik werd toen eerst heel veel aardiger.. Gek he als je op het randje van de dood ligt. Nu af en toe apathisch.. afwachtend.. Heel snel moe .. maar wel slapeloosheid.. En nog wat symptomen.. Morgen maar even vragen aan de neuroloog :S

Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
  zondag 15 juni 2003 @ 16:49:34 #16
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_11125125
quote:
Op donderdag 3 april 2003 11:58 schreef LANiGiRO het volgende:

[..]

Nee, niet perce, ik heb vorig jaar ook een hersenvliesontsteking gehad, en mijn variant was niet besmettelijk..
Ik had en virale besmetting, een bacterie is wel besmettelijk ..

Het betekent trouwens overdreven veel koppijn waar geen pijnstillers tegen zijn .. .

// Edit //
41 graden koorts geeft je echt het gevoel dat je dood gaat


*kick*
Heb je er nog wat aan overgehouden? Ik heb de laatste tijd (maandje(s) dat ik nogal heeeeeel erg slecht korte termijn geheugen heb.
ff ter info.. bij mij is het dus alweer 7 jaar geleden ongeveer.

[Dit bericht is gewijzigd door knokkels op 15-06-2003 22:34]

Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
  zondag 15 juni 2003 @ 16:59:37 #17
23186 FrankyMcG
I'd rather have the scar
pi_11125284
Ik heb op Havo 5 ook hersenvliesonsteking gehad.

Heb toen echt geluk gehad.

2 dagen in coma gelegen, een extreme bloedvergiftiging (normaal mens had een of andere waarde van 95, 200 was dodelijk en ik had 195).

Dokter had mijn ouders al medegedeeld dat ik het waarschijnlijk niet zou redden!

Maar achteraf was ik een vechter, gelukkig!

Heb zelfs gewoon mijn Examens gehaald daarna.

[b]It doesn't take a big man to knock somebody down. Just a little courage to lift him off the ground[/b]
pi_11126278
Op het kinderdagverblijf waar mijn zoontje zat is er ook een baby van 10 maanden overleden aan nekkramp.
S'middags was er nog niets aan de hand en kroop het jochie vrolijk rond en s'nachts is het kereltje hieraan overleden. Het was erg snel gegaan.
Dit was nog enkele maanden voor de landelijke inenting.
De GGD had toen een voorlichtingsavond gehouden op het KDV.
Volgens hun was het niet echt nodig om in te enten, omdat besmetting waarschijnlijk al was gebeurt en bovendien de kans erg klein was dat je je kind het zou krijgen. Je moet er maar net vatbaar voor zijn. Wel kan je drager zijn en het virus doorgeven aan anderen.
Ik heb m'n zoontje voor de zekerheid toch maar laten inenten.
Achteraf bleek het kindje te zijn overleden aan de variant waar nog geen inenting voor bestaat.
Wat een vreselijk virus is het toch.
Sterkte trouwens.
  zondag 15 juni 2003 @ 22:04:39 #19
53623 Liessepies
Can't touch this
pi_11130507
hersenvliesontsteking is echt beroerd!
Sterkte met alles.. Je kunt je altijd laten testen als je aan de huisarts je verhaal uitlegd
Het leven is wat je gebeurt, terwijl je andere plannen maakt!
pi_11130617
dat suxxx!.

Een collega van mij heeft eens nek-kramp gekregen. vrijdag was alles nog ok. maandag wassie overleden :')

pi_11131545
Een vriend van mij is hier laatst nog aan overleden R.I.P.
Mijn tante heeft het ook gehad en die heeft 3 maand in het ziekenhuis gelegen, 3 maand thuis en dan elke dag een halve dag naar school.
Is echt een serieze ziekte.
pi_11133088
Heb het ook gehad. Was toen 3 maanden ofzo en wat mij is verteld is dat het bij mij echt op het randje was. Net optijd ontdekt en tijd in ziekenhuis gelegen (o.a. IC). Restverschijnselen, bij de een wat meer dan bij de ander, kun je je hele leven last van houden. Merk het zelf nog wel na 25 jaar. Dingen als slapeloosheid, vermoeidheid, korte termijngeheugen dat je nogal eens in de steek laat, teruggetrokken zijn, moodswings en concentratieproblemen. Aan de verschillende vormen zitten weer verschillende restverschijnselen aan vast. Meer info hierover kan je vinden op de site van de nederlandse menigitis stichting: http://www.meningitis-stichting.nl
  donderdag 19 juni 2003 @ 17:22:52 #23
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_11224034
quote:
Op zondag 15 juni 2003 23:53 schreef mouzzer het volgende:
Heb het ook gehad. Was toen 3 maanden ofzo en wat mij is verteld is dat het bij mij echt op het randje was. Net optijd ontdekt en tijd in ziekenhuis gelegen (o.a. IC). Restverschijnselen, bij de een wat meer dan bij de ander, kun je je hele leven last van houden. Merk het zelf nog wel na 25 jaar. Dingen als slapeloosheid, vermoeidheid, korte termijngeheugen dat je nogal eens in de steek laat, teruggetrokken zijn, moodswings en concentratieproblemen. Aan de verschillende vormen zitten weer verschillende restverschijnselen aan vast. Meer info hierover kan je vinden op de site van de nederlandse menigitis stichting: http://www.meningitis-stichting.nl
* knokkels telt ze op
Yep.. allemaal
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')