abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 12 maart 2003 @ 23:06:07 #1
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_9077409
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_9078239
ik ga morgen fitnessen
Wie een kuil graaft voor een ander is een werknemer.
  woensdag 12 maart 2003 @ 23:42:08 #3
49248 Dutchbodybuilding
moderator/admin DBB
pi_9078594
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 23:00 schreef Gueston het volgende:

[..]

Hoezo is dat kut dan, leg uit


Je benen is praktisch gezien bijna de helft van je spiermassa. Om deze goed te trainen zal je er hard tegenaan moeten gaan. Dit zal dusdanig veel energie kosten dat je niet in staat zult zijn om nog een spiergroep te trainen...en zeker geen 2. Daarbij komt nog eens dat door de benen training ten eerste al het bloed naar de benen gepompt wordt, waardoor fatsoenlijk en productief armen trainen niet meer mogelijk is, en tijdens je herstel eisen je benen dusdanig veel, dat je armen hierin achter zullen blijven.
www.dutchbodybuilding.com
  woensdag 12 maart 2003 @ 23:42:40 #4
12644 secret17
To go even further beyond
pi_9078613
Op aanraden van een medefokker doe ik hier mijn post maar:

Heeft iemand tips om relatief snel lenig te worden?
Ik weet dat het een proces is en dat je waarschijnlijk niet ongeduldig moet zijn (zeker niet voor iemand die de grond nog niet eens kan aanraken met gestrekte benen); maar dat is nou juist de reden waarom
ik snel wat langere spieren wil krijgen (in voornamelijk mijn benen).
Voorbeelden van vragen waar ik bijvoorbeeld graag antwoord op wil zijn:
- Kan rekken ook 'koud', mits je het voorzichtig doet?
- Moet je zo lang mogelijk de rek vasthouden of is het beter om na een (half) minuutje ff los te laten en later weer te rekken?
- Word je ook leniger van gewoon herhaaldelijk hoog in de lucht te 'schoppen' of helpt dat geen ene meter?

Life is all about development
pi_9079002
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 23:42 schreef secret17 het volgende:
Op aanraden van een medefokker doe ik hier mijn post maar:

Heeft iemand tips om relatief snel lenig te worden?
Ik weet dat het een proces is en dat je waarschijnlijk niet ongeduldig moet zijn (zeker niet voor iemand die de grond nog niet eens kan aanraken met gestrekte benen); maar dat is nou juist de reden waarom
ik snel wat langere spieren wil krijgen (in voornamelijk mijn benen).
Voorbeelden van vragen waar ik bijvoorbeeld graag antwoord op wil zijn:
- Kan rekken ook 'koud', mits je het voorzichtig doet?
- Moet je zo lang mogelijk de rek vasthouden of is het beter om na een (half) minuutje ff los te laten en later weer te rekken?
- Word je ook leniger van gewoon herhaaldelijk hoog in de lucht te 'schoppen' of helpt dat geen ene meter?


Ik weet niet of je al lid bent van een sportschool of die mogelijkheid hebt, maar volg, als je kunt, zoveel mogelijk lessen BodyBalance!

Koud rekken kan wel, maar altijd minder ver dan wanneer je al warm bent. En voorzichtigheid is de sleutel! Van rekken kun je erg snel spierpijn hebben, en da's niet de bedoeling! En hoe kouder je bent hoe sneller je te ver rekt...

of je het lang of kort moet vasthouden: in het begin kort, liever 10 keer kort dan 1 keer lang! Maar wees voorzichtig, rek echt niet verder dan je kunt en als het zeer gaat doen kun je beter even stoppen. Maar als je al goed warm bent kun je ook wel wat langer rekken, mits je het beheerst doet. Zorg dat je baas blijft over de beweging, dat voorkomt spierscheurtjes ect.

Wat ook wel wil helpen is om het wat vaker in het dagelijks leven te doen, als je staat te koken kun je makkelijk intussen je benen rekken, als je tv kijkt, achter de computer zit (zit zelf bv altijd achter de computer in de zgn. lotushouding).

Het herhaald hoog in de lucht schoppen rekt je spieren niet echt op, je verrekt ze alleen maar...

tip: zoek eens op yoga, daar staan enorm goede rekoefeningen in!

als homosexualiteit een ziekte is bellen we de baas wel; *sorry, kan niet werken, nog steeds lesbisch*
pi_9079128
En nu we het er toch over hebben:
ik heb een weddenschapje gesloten (jaja, stom) dat ik over 7 weken de "frogpose" kan. Dat wil zeggen: met de onderbenen wijd uit elkaar op d grond, voeten naar buiten gedraaid, dan je armen voor je op de grond leggen en met je kont de vloer tussen je voeten aan kunnen tikken en dat 5 tellen vasthouden... Ik kom een eindje, maar tussen mijn kont en de vloer zit zeker nog 10 cm. Als ik verder ga heb ik het gevoel dat mijn heupen scheuren oid.

Kent iemand nog oefeningen die dit kunnen helpen verbeteren?

als homosexualiteit een ziekte is bellen we de baas wel; *sorry, kan niet werken, nog steeds lesbisch*
  donderdag 13 maart 2003 @ 00:09:48 #7
12644 secret17
To go even further beyond
pi_9079427
Ik ben inderdaad lid van een sportschool, maar daar fitness ik voornamelijk (en eigenlijk vrijwel alleen het bovenlichaam, ben toch nog niet zover dat het een en ander uit verhouding kan raken en ik voetbal ook nog).


Aan dat 'tussendoor rekken' heb ik zeker wel gedacht maar als ik niet van iemand anders te horen krijg dat het zin heeft blijf ik het idee houden dat ik 't misschien voor niets zit te doen en dat motiveert ook niet erg.
Aangezien wat ik verwacht had dat warm rekken toch aan te raden is ga ik voortaan eerst maar ff dansen of los op een bokszak die ik heb hangen om warm te worden en daarna te rekken; bij het koken kan ik wel boven de kookplaat gaan hangen

Thnx for the tips

Life is all about development
pi_9079612
en als je het wat gewend raakt maakt het allemaal minder uit hoor, je weet dan wat je aan kunt en wat niet en voor je het weet loop je aan een stuk door te rekken!
Wat ik bv doe met het koken is linkerbeen gewoon laten staan, rechterbeen, daarachter kruisen, rechterarm in de lucht en dan wat doorbuigen naar links, zodat je in een maanvormpje komt. Met je linkerhand kun je dan nog wel roeren in de potten en pannen hoor!
En zo kun je kleine dingetjes overal inbouwen, zeker zoals deze, waarin de kans dat je te ver gaat eigenlijk te verwaarlozen is. En zo zijn er nog tig andere!
als homosexualiteit een ziekte is bellen we de baas wel; *sorry, kan niet werken, nog steeds lesbisch*
  donderdag 13 maart 2003 @ 00:26:59 #9
12644 secret17
To go even further beyond
pi_9079850
Nou wat ik sowieso ga proberen is om tijdens het dagelijkse 'relaxen voor de tv' in elk geval wat te rekken; ik train thuis ook nog wel eens met gewichten dus tussen de setjes door kan ik ook wel in een paar bijzonder aangename rekposities gaan staan natuurlijk

Dus: getting lenig starts here!
Alhoewel, we gaan eerst maar ff douchen en pitten

Life is all about development
pi_9082427
Ik heb hier al een paar keer gelezen over (eiwit?)shakes en ik zou daar graag wat meer van weten. Het geval is dat ik met 1.84m ongeveer 61 weeg, dat is niet veel, maar wel stabiel. Ik sport ongeveer drie keer in de week, voornamelijk fitness. Weinig cardio, want ik heb al een goede conditie. Veel machines dus om sterker te worden (setjes van 3 x 15 of 3 x 12). Het laatste jaar ben ik zeker gespierder geworden, maar niet zwaarder. Zouden shakes mij helpen om een paar kilo zwaarder te worden?

Ik zou graag wat info willen over shakes:
Wat zit er in?
Wanneer drink je ze en hoe vaak?
Waar kun je ze krijgen?
Zijn er nadelen (voor bijvoorbeeld de gezondheid)?
Hoeveel kosten ze?
Is er iemand met ervaringen?

Alvast bedankt!

pi_9083675
Wel gespierder, maar niet zwaarder? Dan klopt er iets niet.
Als je zwaarder wilt worden, zou ik me niet alleen op proteine richten, koolhydraten zijn even belangrijk. Het is de bedoeling dat je meer calorien inneemt dan je verbrandt. Je moet ongeveer 1 gram eiwit per pond lichaamsgewicht eten, in jouw geval dus rond de 120 per dag. Als je shakes koopt, moet je ook onthouden dat je ook proteine uit gewoon voedsel moet halen (eieren, kwark enz.). Je kan het beste een shake nemen direct na de training (met een boel koolhydraten erbij). Als je er meer op een dag wilt nemen, zou het ook kunnen bij het ontbijt of 's avonds als laatste maaltijd. Aangezien jij erg licht bent, zal je wel een hoge verbranding hebben, en is het misschien beter een weight gain shake te nemen ipv een proteine shake. Een weight gain shake bevat naast proteine ook veel koolhydraten en meestal ook wel creatine. Als je dan ook nog eens je calorieinname verhoogt en verdeeld in een maaltijd of zes per dag, zou je moeten groeien. Dit is in ieder geval zoals ik het doe.
I didn't lose my mind, it was mine to give away.
pi_9083759
quote:
Op donderdag 13 maart 2003 09:16 schreef BushRanger het volgende:
Ik heb hier al een paar keer gelezen over (eiwit?)shakes en ik zou daar graag wat meer van weten. Het geval is dat ik met 1.84m ongeveer 61 weeg, dat is niet veel, maar wel stabiel. Ik sport ongeveer drie keer in de week, voornamelijk fitness. Weinig cardio, want ik heb al een goede conditie. Veel machines dus om sterker te worden (setjes van 3 x 15 of 3 x 12). Het laatste jaar ben ik zeker gespierder geworden, maar niet zwaarder. Zouden shakes mij helpen om een paar kilo zwaarder te worden?

Ik zou graag wat info willen over shakes:
Wat zit er in?
Wanneer drink je ze en hoe vaak?
Waar kun je ze krijgen?
Zijn er nadelen (voor bijvoorbeeld de gezondheid)?
Hoeveel kosten ze?
Is er iemand met ervaringen?

Alvast bedankt!


Ik heb nou door hoe ik een bericht moet quoten, dat maakt het een stuk handiger . Er zijn voor zover ik weet geen gezondheidsnadelen verbonden aan eiwitshakes. Het zou wel kunnen gebeuren dat je door de shakes acne krijgt, maar dat betekent dat je een slechte kwaliteit hebt. voor de verkrijgbaarheid zou je even in het bodybuilding forum kunnen kijken, daar staat geloof ik wel informatie.
I didn't lose my mind, it was mine to give away.
pi_9084388
quote:
Ik heb hier al een paar keer gelezen over (eiwit?)shakes en ik zou daar graag wat meer van weten. Het geval is dat ik met 1.84m ongeveer 61 weeg, dat is niet veel, maar wel stabiel. Ik sport ongeveer drie keer in de week, voornamelijk fitness. Weinig cardio, want ik heb al een goede conditie. Veel machines dus om sterker te worden (setjes van 3 x 15 of 3 x 12). Het laatste jaar ben ik zeker gespierder geworden, maar niet zwaarder. Zouden shakes mij helpen om een paar kilo zwaarder te worden?
Ik zou graag wat info willen over shakes:
Wat zit er in?
Wanneer drink je ze en hoe vaak?
Waar kun je ze krijgen?
Zijn er nadelen (voor bijvoorbeeld de gezondheid)?
Hoeveel kosten ze?
Is er iemand met ervaringen?
Je wilt zwaarder worden door spiermassa, dus minder herhalingen, 3x15 is toch net iets te veel... doe eens setjes van 12/10/10... en bouw dit wat af naar minder herhalingen, zeg maar 2 weken 12/10/10, 2 weken 10/10/10, 2 weken 10/8/8, 2 weken 8/8/6... en dan weer opnieuw beginnen met andere oefeningen... en steeds zwaarder trainen voor de massa...

De eiwitshakes waar je het overhebt zijn goed voor je spierherstel, goed om dus vlak na de training te drinken, neem wei-eiwitten... neem een Nederlands merk, als er wat mee zou zijn kan je altijd de fabrikant aanspreken... een pot van 750 gr moet je zo'n 25 euro rekenen, doe je ongeveer anderhalve maand - 2 maanden mee...

kijk eens op http://www.mdoubleyou.com/NL/index.html

Je bent ook aardig lang en weegt niet echt veel, als je aardig vaak traint (zo'n 4x per week) probeer dan eens een weight gainer, extra koolhydraten die je dan binnenkrijgt... zodat je voldoende voeding hebt (let op: dit is geen maaltijdvervanger maar een extra toevoeging!!!)

quote:
Ik heb nou door hoe ik een bericht moet quoten, dat maakt het een stuk handiger . Er zijn voor zover ik weet geen gezondheidsnadelen verbonden aan eiwitshakes. Het zou wel kunnen gebeuren dat je door de shakes acne krijgt, maar dat betekent dat je een slechte kwaliteit hebt. voor de verkrijgbaarheid zou je even in het bodybuilding forum kunnen kijken, daar staat geloof ik wel informatie.
Acne krijgen van de shakes heeft niets te maken met de "slechte kwaliteit" van het product, het is maar net hoe jou lichaam/huid erop reageert... de 1 heeft het wel de ander niet... ligt aan bepaalde stoffen die erin zitten (bijvoorbeeld de smaakstoffen)...

Als je hier last van hebt, zou je eens aminozuren kunnen proberen, duurder maar geen last van acne...

.com!
  donderdag 13 maart 2003 @ 12:28:58 #14
43276 Scighera
Ironman: Anything is possibl
pi_9086642
opsombericht:

als je acne krijgt: ander melk proberen en veel water drinken.

MDoubleYou is nogal twijfelachtig. de een vind hem goed, de ander slecht.

J-Tech en EAS zijn goede kwaliteit voor een acceptabele prijs. PerfectBody is ook niet slecht (mengt minder goed, kwestie van schudden ipv roeren)

Duitse merken zijn ook goed (J-Tech)

na het opstaan: whey shake
na de training: whey shake met 5gram kaneel erdoor
tussendoor: time released shakes (bij. Tri Force)
voor het slapen gaan magere kwark ( veel eiwitten, geen vet
)
eiwitrijk: eieren, magere kwark en tonijn op water.
(begin een beetje BB te worden

er is verschil tussen gespierder en peziger, daarnaast verlies je ook vet met trainen

[Dit bericht is gewijzigd door Scighera op 13-03-2003 12:34]

In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
- The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
pi_9087112
quote:
Op donderdag 13 maart 2003 11:03 schreef Spire het volgende:

[..]

Je wilt zwaarder worden door spiermassa, dus minder herhalingen, 3x15 is toch net iets te veel... doe eens setjes van 12/10/10... en bouw dit wat af naar minder herhalingen, zeg maar 2 weken 12/10/10, 2 weken 10/10/10, 2 weken 10/8/8, 2 weken 8/8/6... en dan weer opnieuw beginnen met andere oefeningen... en steeds zwaarder trainen voor de massa...

De eiwitshakes waar je het overhebt zijn goed voor je spierherstel, goed om dus vlak na de training te drinken, neem wei-eiwitten... neem een Nederlands merk, als er wat mee zou zijn kan je altijd de fabrikant aanspreken... een pot van 750 gr moet je zo'n 25 euro rekenen, doe je ongeveer anderhalve maand - 2 maanden mee...

[afbeelding]

kijk eens op http://www.mdoubleyou.com/NL/index.html

Je bent ook aardig lang en weegt niet echt veel, als je aardig vaak traint (zo'n 4x per week) probeer dan eens een weight gainer, extra koolhydraten die je dan binnenkrijgt... zodat je voldoende voeding hebt (let op: dit is geen maaltijdvervanger maar een extra toevoeging!!!)
[..]

Acne krijgen van de shakes heeft niets te maken met de "slechte kwaliteit" van het product, het is maar net hoe jou lichaam/huid erop reageert... de 1 heeft het wel de ander niet... ligt aan bepaalde stoffen die erin zitten (bijvoorbeeld de smaakstoffen)...

Als je hier last van hebt, zou je eens aminozuren kunnen proberen, duurder maar geen last van acne...


De zuiverheid speelt toch wel een factor bij het al dan niet acne krijgen (al zou je mnatuurlijk kunnen zeggen dat hoe meer kleur- en smaakstoffen hoe onzuiverder de proteine)?
I didn't lose my mind, it was mine to give away.
pi_9091722
quote:
na het opstaan: whey shake
na de training: whey shake met 5gram kaneel erdoor
Waarom bij het opstaan al? De eiwitten zijn er voor snel herstel en groei van de spier, dus waarom al 's morgens?

En ik ben ook wel benieuwd waarom je er kaneel door doet na de training? Heeft dat één of ander effect of doe je dat puur voor de smaak?

quote:
De zuiverheid speelt toch wel een factor bij het al dan niet acne krijgen (al zou je mnatuurlijk kunnen zeggen dat hoe meer kleur- en smaakstoffen hoe onzuiverder de proteine)?
Dat zou je kunnen zeggen, maar je wilt er toch ook een lekker smaakje bij hebben?! En dan is het als product niet onzuiver.
.com!
  donderdag 13 maart 2003 @ 15:20:57 #17
43276 Scighera
Ironman: Anything is possibl
pi_9091942
bij opstaan? : maag nuchter, de eiwitten worden als eerste opgenomen
kaneel? :

e kracht van kaneel na het sporten

Insuline is een belangrijk hormoon, en niet alleen voor diabetici. Insuline is namelijk anabool en dat betekent dat het spieropbouwend werkt. Voor sporters en fitnessfanaten natuurlijk niet onbelangrijk. Uit recent wetenschappelijk onderzoek blijkt dat kaneel de werking van insuline ondersteunt.

Een stof in kaneel vergemakkelijkt de opname van glucose uit het bloed en het transport naar de lichaamsweefsels die glucose nodig hebben. Te lang rondlopen met een overschot aan glucose in het bloed is slecht voor de gezondheid. Vooral mensen die weinig bewegen en overgewicht hebben een minder goede suikerstofwisseling.
Maar kaneel helpt. Tijdens proeven met menselijke weefsels in het laboratorium en met proefdieren bleek de zoet ruikende specerij de glucose in het bloed maar liefst twintig keer zo snel de cellen in te jagen.

Voor sporters betekent dit ook een sneller herstel, wanneer ze na de training hun post workout meal van koolhydraten mengen met een kwart tot een hele theelepel kaneel.
Het effect van kaneel zou wel eens groter kunnen zijn dan dat van Vanadylsulfaat, een sportvoedingssupplement dat dezelfde werking beoogt, namelijk het verbeteren van de gevoeligheid voor insuline.

Het kruidenkabinet in de keukenkast begint steeds meer op een supplementenkast te lijken, nu onlangs ook een combinatie van olie uit oregano, fenugriek, komijn en pompoenzaad de gevoeligheid voor insuline bleek te verhogen. Uit dierexperimenteel onderzoek bleek het oliemengsel bij ratten de bloeddruk te verlagen en de insulinegevoeligheid te verhogen. Kortom, de hoogste tijd om eens met andere ogen naar je kruidenrekje te kijken!

In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
- The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
pi_9097133
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 23:59 schreef Nyame het volgende:
En nu we het er toch over hebben:
ik heb een weddenschapje gesloten (jaja, stom) dat ik over 7 weken de "frogpose" kan. Dat wil zeggen: met de onderbenen wijd uit elkaar op d grond, voeten naar buiten gedraaid, dan je armen voor je op de grond leggen en met je kont de vloer tussen je voeten aan kunnen tikken en dat 5 tellen vasthouden... Ik kom een eindje, maar tussen mijn kont en de vloer zit zeker nog 10 cm. Als ik verder ga heb ik het gevoel dat mijn heupen scheuren oid.

Kent iemand nog oefeningen die dit kunnen helpen verbeteren?


*ahum*
als homosexualiteit een ziekte is bellen we de baas wel; *sorry, kan niet werken, nog steeds lesbisch*
  donderdag 13 maart 2003 @ 20:05:15 #19
49248 Dutchbodybuilding
moderator/admin DBB
pi_9099979
quote:
Op donderdag 13 maart 2003 15:15 schreef Spire het volgende:

[..]

Waarom bij het opstaan al? De eiwitten zijn er voor snel herstel en groei van de spier, dus waarom al 's morgens?

[..]

Dat zou je kunnen zeggen, maar je wilt er toch ook een lekker smaakje bij hebben?! En dan is het als product niet onzuiver.


De meeste mensen eten snachts niet, dat betekend dat je smorgens als je op staat zo catabool bent als maar zijn kan. Whey wordt vrijwel direct opgenomen, waardoor je deze catabole status snel zal verliezen.
www.dutchbodybuilding.com
  donderdag 13 maart 2003 @ 20:07:38 #20
49248 Dutchbodybuilding
moderator/admin DBB
pi_9100043
quote:
Op donderdag 13 maart 2003 11:03 schreef Spire het volgende:

[..]
Je Acne krijgen van de shakes heeft niets te maken met de "slechte kwaliteit" van het product, het is maar net hoe jou lichaam/huid erop reageert... de 1 heeft het wel de ander niet... ligt aan bepaalde stoffen die erin zitten (bijvoorbeeld de smaakstoffen)...


Wel dus... Als je acne krijgt van een product hoeft dat inderdaad niet per definitie te betekenen dat het product slecht is. Je zou gevoelig kunnen zijn voor een van de ingredienten. Echter als een product vervuild is (slechte ingredienten of veel vulstoffen), dan krijg je er zeker meer acne van...
www.dutchbodybuilding.com
pi_9104229
Bedankt voor alle informatie! Ik moet het nog eens goed analyseren, want het is nogal veel en er zijn nogal wat verschillende meningen...

Nog een reactie op het gewicht. Het feit dat ik met mijn gewicht toch gespierder ben geworden is wel degelijk mogelijk, dat is ook de reden dat ik naar shake op zoek ben die me kan helpen. Ik denk namelijk dat de opbouw van spieren ten koste gaat van de de paar gram lichaamsvet die mijn lichaam dan misschien toch rijk is Om geen roofbouw wil te plegen (ik denk dat ik soms meer energie gebruik dan ik bij kan eten en dat is niet zo goed) wil ik iets dat m'n koolhydraten aanvult of m'n gewicht verhoogt.

Nu heb ik dus een flink aantal suggesties gekregen, dat is mooi. Maar ik ben geen echte body builder, ik zal dus ook geen combinatie van shakes gaan gebruiken. Om mee te starten zal ik waarschijnlijk één product gebruiken en ik wil graag het goede gebruiken. Een whey shake spreekt me wel aan als dat koolhydraten aanvult. Meestal kom ik laat terug van het sporten en ga ik (bijna) meteen naar bed. Wat zou dan een goede tijd zijn om het te drinken? En waar staat catabool voor (misschien 'zonder voedingsstoffen'?)?

  vrijdag 14 maart 2003 @ 05:46:27 #22
43276 Scighera
Ironman: Anything is possibl
pi_9109470
whey: op je nuchtere maag en direct na het trainen.

eet je wel na het trainen? je lichaam gaat naders alleen op je vetreserves herstelln (en nu dan ook op die whey shake )
Het is dan handig om watkoolhydraten toe te voegen (Weight Gainer of dextose in je whey shake en een bruine boterham.

ik zit zelf te denken aan twee kleine shakes: een whey en een time released shake (meerder soorten eiwitten)

In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
- The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
  vrijdag 14 maart 2003 @ 08:37:55 #23
49248 Dutchbodybuilding
moderator/admin DBB
pi_9109824
quote:
Op donderdag 13 maart 2003 22:29 schreef BushRanger het volgende:
Bedankt voor alle informatie! Ik moet het nog eens goed analyseren, want het is nogal veel en er zijn nogal wat verschillende meningen...

Nog een reactie op het gewicht. Het feit dat ik met mijn gewicht toch gespierder ben geworden is wel degelijk mogelijk, dat is ook de reden dat ik naar shake op zoek ben die me kan helpen. Ik denk namelijk dat de opbouw van spieren ten koste gaat van de de paar gram lichaamsvet die mijn lichaam dan misschien toch rijk is Om geen roofbouw wil te plegen (ik denk dat ik soms meer energie gebruik dan ik bij kan eten en dat is niet zo goed) wil ik iets dat m'n koolhydraten aanvult of m'n gewicht verhoogt.

Nu heb ik dus een flink aantal suggesties gekregen, dat is mooi. Maar ik ben geen echte body builder, ik zal dus ook geen combinatie van shakes gaan gebruiken. Om mee te starten zal ik waarschijnlijk één product gebruiken en ik wil graag het goede gebruiken. Een whey shake spreekt me wel aan als dat koolhydraten aanvult. Meestal kom ik laat terug van het sporten en ga ik (bijna) meteen naar bed. Wat zou dan een goede tijd zijn om het te drinken? En waar staat catabool voor (misschien 'zonder voedingsstoffen'?)?


Was geen mening!

Catabool = de status waarin je spiermassa afbreekt.

www.dutchbodybuilding.com
pi_9109948
quote:
Op donderdag 13 maart 2003 22:29 schreef BushRanger het volgende:
Om mee te starten zal ik waarschijnlijk één product gebruiken en ik wil graag het goede gebruiken. Een whey shake spreekt me wel aan als dat koolhydraten aanvult. Meestal kom ik laat terug van het sporten en ga ik (bijna) meteen naar bed. Wat zou dan een goede tijd zijn om het te drinken?

Nope een whey shake vult eiwitten aan, het beste is als je deze direkt na je training neemt met wat dextrose.
Let wel als je nog nooit eiwit supps gebruikt hebt kan je ook gewoon 3 x per dag een caseine eiwit shake nemen hier ga je zeker ook op voorruit en is goedkoper.

Katabool is het tegenovergestelde van anabool.
Anabool = weefsel opbouwend, eiwitsparend.
Katabool = weefsel afbrekend.

Groet

.
pi_9110034
quote:
En nu we het er toch over hebben:
ik heb een weddenschapje gesloten (jaja, stom) dat ik over 7 weken de "frogpose" kan. Dat wil zeggen: met de onderbenen wijd uit elkaar op d grond, voeten naar buiten gedraaid, dan je armen voor je op de grond leggen en met je kont de vloer tussen je voeten aan kunnen tikken en dat 5 tellen vasthouden... Ik kom een eindje, maar tussen mijn kont en de vloer zit zeker nog 10 cm. Als ik verder ga heb ik het gevoel dat mijn heupen scheuren oid.
Kent iemand nog oefeningen die dit kunnen helpen verbeteren?

Denk dat het enige om dat te bereiken is gewoon HEEL VEEL rekken en strekken

Succes met je weddenschap, moet lukken die laatste 10cm

Groet

.
  vrijdag 14 maart 2003 @ 13:07:39 #26
43276 Scighera
Ironman: Anything is possibl
pi_9115055
quote:
Op vrijdag 14 maart 2003 08:57 schreef ForumAdmin het volgende:

[..]

Denk dat het enige om dat te bereiken is gewoon HEEL VEEL rekken en strekken

Succes met je weddenschap, moet lukken die laatste 10cm

Groet


eerst goed opwarmen (spinning interval bijvoorbeeld, dit scheelt behoorlijk)
In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
- The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
  vrijdag 14 maart 2003 @ 13:10:17 #27
43276 Scighera
Ironman: Anything is possibl
pi_9115125
nog een algemene tip voor iedereen die eiwitshakes wil kopen: koop via internetshops. die natura winkels en drogisterijen zijn nl een stuk duurder
In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
- The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
  vrijdag 14 maart 2003 @ 18:31:29 #28
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_9123118
Hallo,

ik ben dus ook net begonnen met fitness. Ik heb hiervoor 4 jaar weinig tot niets aan sport gedaan en behoorlijk doorgegeten. Daarvoor heb ik 2 jaar lang geroeid. (Behoorlijk fanatiek:ca. 7 trainingen per week) Door dat roeien ben ik toen een kilo of 5 (spier)aangekomen en de afgelopen jaren ben ik ondanks dat nix doen toch niet bijzonder veel aangekomen (hoogstens 2 kilo vet ofzo). Vind mezelf wat mager en het vet dat ik heb zit natuurlijk op mijn buik Nu ben ik weer begonnen en ik wil vooral wat gespierder worden. Wel in de juiste proporties en niet te gespierd (geen BB), gewoon mooi atletisch. Ik train nu zo'n 4 x per week. 3 x krachtcircuit en cardio en ook nog 1 x langere cardiosessie. Ik ben ook van plan om wat minder vet te eten en meer eiwitten (vis en kwark las ik). Nu wilde ik weten van de cracks hiero of dit een goede aanpak is. Ik hoef niet meteen resultaat hoor, ik heb ook tot na de zomer geduld

hier nog wat persoonlijke info: man, 28 jaar, ben 192 cm lang, weeg 79,4 kilo, en heb vet% van 11% ! (gemeten met zo'n elektrisch geleidend omron ding, niet met de volgens mij betrouwbaardere huidplooimeting)

Thanx en Greetz

Feyenoord!!! * Barça
  vrijdag 14 maart 2003 @ 18:40:11 #29
43276 Scighera
Ironman: Anything is possibl
pi_9123311
ik zal je mijn schema maar niet geven..(spierconditie)

tips:
-eiwitten? magere kwark (geen gewone), tonijn op water, ei-wit, whey shake na de training
-cardio en krachtraining van elkaar scheiden

schema:
dag1: borst en triceps en schouders
dag2: benen en abs.
dag4: rug en biceps
dag5: cardio en abs

In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
- The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
  vrijdag 14 maart 2003 @ 19:51:39 #30
9981 Melluh
Eggcellent!
pi_9125004
Moguh,

Een goede vriendin van me is vandaag voor het eerst met me meegegaan naar het fitnessen (cardiotraining) en daar hebben we bijna anderhalf uur prima getraind. Ze wilde al een tijdje mee gaan sporten, maar heeft het anderhalve maand weten uit te stellen omdat ze zich, volgens mij, schaamt voor haar conditie of gewicht (maakt me niets uit hoe ze is, maar haar wel...vrouwen....). Gewoon hartslag op 125 zodat die machines zich wel aan je conditie aanpassen. Ideaal.

Nu zie ik het echter alweer aankomen dat over anderhalve maand ze niet meer mee wilt omdat ze óf niet is afgevallen óf geen betere conditie heeft. Ik wil graag dat ze meegaat omdat ze overal veel te druk mee is, en sport is dan uitstekend om die stress weg te halen en wat rust te creëren.

Grote probleem is alleen dat toen ik voorzichtig vroeg hoevaak ze in gedachten had om te gaan trainen per week er een twijfelende "1 keer?" uit kwam. Hierbij moet wel gezegd worden dat ze 1 à 2 keer per week danst, maar of dat echt intensief is weet ik niet. Naar de argumenten van mij luisterde ze niet echt, en geloofde niet dat slechts 1 keer per week trainen geen zoden aan de dijk zet. Ze beweerde zelfs dat het heel normaal was omdat "heel veel meisjes toch maar 1 keer per week trainen". Nou ben ik niet zo bot om te zeggen dat heel veel meisjes ook te dik zijn (volgens hen, van mij mogen ze) en/of geen conditie hebben, maar ik ben dit wel van mening.

Ikzelf kan haast niet geloven dat ze zich er voor wilt inzetten aangezien ik sinds een maandje of 4 erg intensief train. Bijna elke dag sporten, met als sporten: voetbal, zwemmen, hardlopen, cardio en met name krachtsport.
Vroeger sportte ze heel veel (14 uur per week) maar door een paar zwakke gewrichten kan ze die sport niet meer doen.

Hoe kan ik haar overtuigen om vaker te gaan trainen? Of heeft 1 keer per week trainen wél zin?

"Go ahead hate your neighbour, go ahead cheat a friend.[br]Do it in the name of heaven, you can justify it in the end" -Joan Baez[br]"Ah, but I was so much older then, I'm younger than that now" - Bob Dylan
  vrijdag 14 maart 2003 @ 20:40:15 #31
43276 Scighera
Ironman: Anything is possibl
pi_9126142
1x is veel te weinig, voor resultaat is 3x noodzakelijk
In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
- The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
  vrijdag 14 maart 2003 @ 20:59:08 #32
9981 Melluh
Eggcellent!
pi_9126681
quote:
Op vrijdag 14 maart 2003 20:40 schreef Scighera het volgende:
1x is veel te weinig, voor resultaat is 3x noodzakelijk
Thanx, ik kan me het ook echt niet voorstellen dat het niet zo zou zijn.
Maar heb je misschien ook wat links of wat onderbouwende tekst die ik naar haar kan sturen om haar te overtuigen?
"Go ahead hate your neighbour, go ahead cheat a friend.[br]Do it in the name of heaven, you can justify it in the end" -Joan Baez[br]"Ah, but I was so much older then, I'm younger than that now" - Bob Dylan
  zaterdag 15 maart 2003 @ 18:10:04 #33
32966 Flying_Vee
Toyota Corolla G6R _O_
pi_9141195
Beste sportende fokkers,

Ik zit sinds 4 maanden op fitness 2* per week en daarnaast loop en wielren ik zo vaak als m'n agenda het toelaat, ik wil echter wat meer spiermassa rond m'n armen en torso krijgen.

Nu heb ik net een Dumbell set gekocht omdat ik vaak pas kan trainen als de sportschool dicht is

Bij de Dumbell set zijn wel een paar voorbeelden maar mijn vraag is nu of jullie een link weten naar een site met dumbell oefeningen.

cheers,

Flying_Vee

"Censuur is de dood van de democratie"
  zaterdag 15 maart 2003 @ 21:05:55 #34
28156 qbus
Walk of fame.
pi_9145137
Vraagje:

Kan ik roeien combineren met een cardio programma, of kan ik het beter tegelijk met spier-oefeningen doen ?

[Dit bericht is gewijzigd door qbus op 15-03-2003 21:12]

  zondag 16 maart 2003 @ 05:54:53 #35
43276 Scighera
Ironman: Anything is possibl
pi_9151599
quote:
Op zaterdag 15 maart 2003 18:10 schreef Flying_Vee het volgende:
Beste sportende fokkers,

Ik zit sinds 4 maanden op fitness 2* per week en daarnaast loop en wielren ik zo vaak als m'n agenda het toelaat, ik wil echter wat meer spiermassa rond m'n armen en torso krijgen.

Nu heb ik net een Dumbell set gekocht omdat ik vaak pas kan trainen als de sportschool dicht is

Bij de Dumbell set zijn wel een paar voorbeelden maar mijn vraag is nu of jullie een link weten naar een site met dumbell oefeningen.

cheers,

Flying_Vee


http://www.yorkfitnessworldwide.com/downloads/dumbell_chart.pdf
16 oefeningen met dumbells in een pdf
In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
- The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
  zondag 16 maart 2003 @ 05:55:47 #36
43276 Scighera
Ironman: Anything is possibl
pi_9151601
quote:
Op zaterdag 15 maart 2003 21:05 schreef qbus het volgende:
Vraagje:

Kan ik roeien combineren met een cardio programma, of kan ik het beter tegelijk met spier-oefeningen doen ?


roeien op een roeimachine kan je het beste in een cardioprogramma plaatsen
In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
- The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
  zondag 16 maart 2003 @ 11:05:00 #37
32966 Flying_Vee
Toyota Corolla G6R _O_
pi_9152610
quote:
Op zondag 16 maart 2003 05:54 schreef Scighera het volgende:

[..]

http://www.yorkfitnessworldwide.com/downloads/dumbell_chart.pdf
16 oefeningen met dumbells in een pdf


Thanks
"Censuur is de dood van de democratie"
  zondag 16 maart 2003 @ 16:55:12 #38
43276 Scighera
Ironman: Anything is possibl
pi_9158919
suc6
In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
- The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
pi_9173296
quote:
Op vrijdag 14 maart 2003 18:40 schreef Scighera het volgende:
ik zal je mijn schema maar niet geven..(spierconditie)

tips:
-eiwitten? magere kwark (geen gewone), tonijn op water, ei-wit, whey shake na de training
-cardio en krachtraining van elkaar scheiden

schema:
dag1: borst en triceps en schouders
dag2: benen en abs.
dag4: rug en biceps
dag5: cardio en abs


Hoe lang duurt jouw borst triceps en schouders dag? Ik vind het eigenlijk de lekkerste combinatie om te doen, maar de training duurt bij mij meestal vrij lang (anderhalf uur, en dan doe ik zowel triceps als schouders als superset).
I didn't lose my mind, it was mine to give away.
  maandag 17 maart 2003 @ 12:28:17 #40
43276 Scighera
Ironman: Anything is possibl
pi_9176427
quote:
Op maandag 17 maart 2003 10:20 schreef aldostuta het volgende:

[..]

Hoe lang duurt jouw borst triceps en schouders dag? Ik vind het eigenlijk de lekkerste combinatie om te doen, maar de training duurt bij mij meestal vrij lang (anderhalf uur, en dan doe ik zowel triceps als schouders als superset).


mijn schema
-zondag: uithoudingsvermogen en benen (Spinning, BodyAttack en fitness) (2-3 uur)
-maandag: bovenlichaam (fitness) (90 min)
-Dinsdag: uithoudingsvermogen en benen (spinning, fitness en hardlopen) (90 min)
-Woensdag: bovenlichaam (fitness op kracht gericht) (60-90min)
-Donderdag: spierconditie, benen en uithoudingsvermogen (Bodypump en Spinning) (2,5 uur)
-Vrijdag: benen en uithoudingsvermogen (spinning, hardlopen en fitness)(60-90min)
-Zaterdag: bovenlichaam (fitness spierconditie, sets van bv 3x35reps) (75min
In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
- The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
pi_9188389
quote:
Op vrijdag 14 maart 2003 20:59 schreef Melluh het volgende:

Thanx, ik kan me het ook echt niet voorstellen dat het niet zo zou zijn.
Maar heb je misschien ook wat links of wat onderbouwende tekst die ik naar haar kan sturen om haar te overtuigen?


Hangt natuurlijk ook af van wat je wilt bereiken en wat je er naast doet.

Beter 3 keer wat korter en met een hogere inspanning dan 1 keer lang.

3 sessies van half uur tot 40 min werk beter dan 1 keer anderhalf uur. Nadeel is dat het ook meer tijd kost met reizen enzo. Voordeel als je er dan toch bent blijf je ook langer. Als iemand echt niet wil dan wil iemand niet. Vriend van me heeft redelijk vaak bij mij gezeurd en ik ben begonnen uit socio overwegingen, hij vond het alleen niet leuk. Nu is hij al een paar jaar weg en train ik meer dan ik ooit met hem gedaan heb.

Gewoon beetje zeuren, als jij gaat haar mee vragen. Rustig laten opbouwen, een paar keer per week ervan maken, uitleggen dat het beter is om vaker kort te gaan etc.

als ze echt wil dan gaat ze wel mee, wil ze niet. Gewoon lekker alleen gaan want mensen die met tegenzin sporten zijn niet leuk om mee te sporten.

succes

  maandag 17 maart 2003 @ 20:41:47 #42
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_9189168
Ik ben nu zelf weer trouw anderhalve maand bezig met 3x per week ca. 75 minuten en hoewel ik weer iets van mijn vroegere gespierde lichaam terug begin te herkennen en ook langzaam merk dat de conditie iets aan het verbeteren is, blijf ik de gang naar de sportschool in mijn eentje elke keer weer even als een opgave te zien. Ik dwing mijzelf het leuk te vinden.

Komt bij dat ik niet echt veel contact met mijn mede-fitnessers daar heb, dus die 75 minuten in stilte, met op de achtergrond muziek en kijkend naar de TV-schermen die ze in mijn sportschool hebben doorbreng.

Ik had het eigenlijk ook wel leuker gevonden om echt samen met iemand te gaan fitnessen, hoewel ik mij terdege realiseer het uiteindelijk toch alleen voor mijzelf te doen.

There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_9189291
quote:
Op maandag 17 maart 2003 20:41 schreef golfer het volgende:
... blijf ik de gang naar de sportschool in mijn eentje elke keer weer even als een opgave te zien. Ik dwing mijzelf het leuk te vinden.

Komt bij dat ik niet echt veel contact met mijn mede-fitnessers daar heb, dus die 75 minuten in stilte, met op de achtergrond muziek en kijkend naar de TV-schermen die ze in mijn sportschool hebben doorbreng...


Misschien vind je het leuker als je een groeples erbij volgt? Het is een leuke afwisseling en zodoende leer je vanzelf wat meer mensen kennen. Groepslessen zijn over het algemeen een stuk gezelliger en motiverender! Kijk gewoon even wat er bij jouw sportschool allemaal gegeven wordt, als bodypump bv in dat rijtje staat zou ik dat zeker eens proberen!

Maar goed dat het je toch wel bevalt en dat je doorzet!

als homosexualiteit een ziekte is bellen we de baas wel; *sorry, kan niet werken, nog steeds lesbisch*
  maandag 17 maart 2003 @ 23:32:15 #44
47910 Killa_Bee
life bites...BITE BACK
pi_9193645
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 23:42 schreef Dutchbodybuilding het volgende:

[..]

Je benen is praktisch gezien bijna de helft van je spiermassa. Om deze goed te trainen zal je er hard tegenaan moeten gaan. Dit zal dusdanig veel energie kosten dat je niet in staat zult zijn om nog een spiergroep te trainen...en zeker geen 2. Daarbij komt nog eens dat door de benen training ten eerste al het bloed naar de benen gepompt wordt, waardoor fatsoenlijk en productief armen trainen niet meer mogelijk is, en tijdens je herstel eisen je benen dusdanig veel, dat je armen hierin achter zullen blijven.


en als je afwisselend 3X10 raps benen doet, 3X10 biceps of triceps, als je dus voldoende afwisselt moet dat toch te doen zijn? of als je je benen nu es achter je armen traint?
biggest revolution since the microchip
pi_9193753
Kutzooi!

Begin ik vandaag te fitnessen, komt er een meisje (jaartje of 19, slank, strak, dunne armpjes, geen grammetje vet teveel) naast me opwarmen. Ik denk nog: die zal wel net als die andere meiden hier aan de step-, roei- en fietsapparaten gaan. Neehoor, gaat ze ook aan de gewichten.

En ze tilde nog zwaardere gewichten dan ik!!!!

Leg-press 220 kg! En zo'n apparaat waarbij je gewicht naar je toe moet trekken voor biceps/rug 110 kg!!

Ben daarna maar uit haar buurt gebleven.

"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
  maandag 17 maart 2003 @ 23:40:16 #46
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_9193782
quote:
Op maandag 17 maart 2003 23:38 schreef sizzler het volgende:
Kutzooi!

Begin ik vandaag te fitnessen, komt er een meisje (jaartje of 19, slank, strak, dunne armpjes, geen grammetje vet teveel) naast me opwarmen. Ik denk nog: die zal wel net als die andere meiden hier aan de step-, roei- en fietsapparaten gaan. Neehoor, gaat ze ook aan de gewichten.

En ze tilde nog zwaardere gewichten dan ik!!!!

Leg-press 220 kg! En zo'n apparaat waarbij je gewicht naar je toe moet trekken voor biceps/rug 110 kg!!

Ben daarna maar uit haar buurt gebleven.


There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_9193911
quote:
Op maandag 17 maart 2003 23:38 schreef sizzler het volgende:
Kutzooi!

Begin ik vandaag te fitnessen, komt er een meisje (jaartje of 19, slank, strak, dunne armpjes, geen grammetje vet teveel) naast me opwarmen. Ik denk nog: die zal wel net als die andere meiden hier aan de step-, roei- en fietsapparaten gaan. Neehoor, gaat ze ook aan de gewichten.

En ze tilde nog zwaardere gewichten dan ik!!!!

Leg-press 220 kg! En zo'n apparaat waarbij je gewicht naar je toe moet trekken voor biceps/rug 110 kg!!

Ben daarna maar uit haar buurt gebleven.


Ik moet toegeven, af en toe vind ik het wel grappig om na een man leg presses te gaan doen en die verbaasde blik te zien als ik er nog wat extra gewicht op gooi

Maar train niet meer zo heel fanatiek dus komt laatste tijd niet meer zo vaak voor.

Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
pi_9193955
Net voor het eerst sinds 2 jaar me buikspieren gevoeld mbv training.Ik wist niet eens dat ik ze nog had

[Dit bericht is gewijzigd door Ker_Plunk op 17-03-2003 23:49]

α & Ω
Yaaaaaamaaaaaaaaahaaaaaaaaaaaaaaaa
pi_9193973
-dubbelpost-
α & Ω
Yaaaaaamaaaaaaaaahaaaaaaaaaaaaaaaa
  maandag 17 maart 2003 @ 23:52:49 #50
28156 qbus
Walk of fame.
pi_9194030
Zo.
Net weer terug van een zweet-sessie.

- Eerst ff een kwartiertje gefietst.

-10 minuten geroeid

-45 minuten hard gelopen ( 8 kilometer.)

-10 minuten buikspier-oefeningen.


Heerlijk!

pi_9196927
quote:
Op zaterdag 15 maart 2003 18:10 schreef Flying_Vee het volgende:
Beste sportende fokkers,

Ik zit sinds 4 maanden op fitness 2* per week en daarnaast loop en wielren ik zo vaak als m'n agenda het toelaat, ik wil echter wat meer spiermassa rond m'n armen en torso krijgen.

Nu heb ik net een Dumbell set gekocht omdat ik vaak pas kan trainen als de sportschool dicht is

Bij de Dumbell set zijn wel een paar voorbeelden maar mijn vraag is nu of jullie een link weten naar een site met dumbell oefeningen.

cheers,

Flying_Vee


http://forum.body-fitness.nl

Groet

.
  dinsdag 18 maart 2003 @ 05:47:43 #52
43276 Scighera
Ironman: Anything is possibl
pi_9196928
quote:
Op maandag 17 maart 2003 23:32 schreef Killa_Bee het volgende:

[..]

en als je afwisselend 3X10 raps benen doet, 3X10 biceps of triceps, als je dus voldoende afwisselt moet dat toch te doen zijn? of als je je benen nu es achter je armen traint?


10 reps voor je benen is te weinig. Je kan beter 3x20 doen (wil je niet je benen oppompen)
In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
- The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
pi_9216127
quote:
Op maandag 17 maart 2003 20:41 schreef golfer het volgende:
Komt bij dat ik niet echt veel contact met mijn mede-fitnessers daar heb, dus die 75 minuten in stilte, met op de achtergrond muziek en kijkend naar de TV-schermen die ze in mijn sportschool hebben doorbreng.
Ik denk juist altijd: anders had ik ook CL gekeken en nu doe ik tenminste nog wat.
quote:
Ik had het eigenlijk ook wel leuker gevonden om echt samen met iemand te gaan fitnessen, hoewel ik mij terdege realiseer het uiteindelijk toch alleen voor mijzelf te doen.
Samen er heen gaan is leuk, samen trainen vind ik minder. Iedereen heeft toch zijn eigen schema en ritme.
quote:
Op maandag 17 maart 2003 23:38 schreef sizzler het volgende:

En ze tilde nog zwaardere gewichten dan ik!!!!

Leg-press 220 kg! En zo'n apparaat waarbij je gewicht naar je toe moet trekken voor biceps/rug 110 kg!!

Ben daarna maar uit haar buurt gebleven.


Dat kan gebeuren. Op bepaalde oefeningen leg ik het ook af, vooral schouderoefeningen. Iets als een legpress kan iedereen wel heel zwaar, alleen moet je even doorbijten.

Gewichten zeggen niet alles, tempo en aantal setjes maken het echte verschil. Bij conditiewerk kan het een leuke uitdaging zijn, dus bekijk het positief

  dinsdag 18 maart 2003 @ 21:58:24 #54
47910 Killa_Bee
life bites...BITE BACK
pi_9217308
quote:
Op dinsdag 18 maart 2003 05:47 schreef Scighera het volgende:

[..]

10 reps voor je benen is te weinig. Je kan beter 3x20 doen (wil je niet je benen oppompen)


wat bedoel je met je benen oppompen ik train eigenlijk om te kickboxen, wat toch een erg explosieve sport is, dus is het dan beter om wat minder te doen? Ik heb ook ergens gelezen dat je twee soorten spiervezels hebt, 'sprint'vezels, die alleen geschikt zijn voor korte krachtexplosies, en 'trage' vezels, die geschikt zijn voor langeduursporten... kun je bv in de fitness alleen trainen op de sprintvezels, en dan nog wat trage bijtrainen door te trainen in kickboxen, of breek je die sprintvezels weer af door duurtrainen ik bedoel dus: kan je ze alletwee tegelijk 'bijkweken' of moet je kiezen voor één van de twee?
biggest revolution since the microchip
pi_9219442
quote:
Op dinsdag 18 maart 2003 21:17 schreef fisico het volgende:

[..]

Dat kan gebeuren. Op bepaalde oefeningen leg ik het ook af, vooral schouderoefeningen. Iets als een legpress kan iedereen wel heel zwaar, alleen moet je even doorbijten.

Gewichten zeggen niet alles, tempo en aantal setjes maken het echte verschil. Bij conditiewerk kan het een leuke uitdaging zijn, dus bekijk het positief


Dank je! Maar toch is het niet leuk als zo'n mager meisje na jou op een apparaat stapt en er nog wat extra kilo's opgooit. Ach, ik zie al die mensen die harder trainen dan ik alleen maar als extra motivatie!
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_9225332
quote:
Op dinsdag 18 maart 2003 23:01 schreef sizzler het volgende:

[..]

Dank je! Maar toch is het niet leuk als zo'n mager meisje na jou op een apparaat stapt en er nog wat extra kilo's opgooit. Ach, ik zie al die mensen die harder trainen dan ik alleen maar als extra motivatie!


Trainen met zwaardere gewichten betekent lang niet altijd harder trainen, in veel gevallen zlefs het tegenovergestelde, aangezien de nadruk op hoge gewichten vaak ten koste van de correcte vorm gaat.
I didn't lose my mind, it was mine to give away.
  donderdag 20 maart 2003 @ 22:28:43 #57
47910 Killa_Bee
life bites...BITE BACK
pi_9271286
Heb een klein vraagske...
Is het nu beter om je oefeningen traag en gecontroleerd uit te oefenen, of kan je ze beter snel uitvoeren? En snel met wienig, traag met veel, snel met veel, of traag met weinig gewicht? Mijn doel is om vooral kracht bij te krijgen, niet zo zeer massa, en om m'n snelheid niet te verliezen (moet nog kickboxen ook), ik las namelijk in de vorige posts dat tempo ook belangrijk is
biggest revolution since the microchip
pi_9272081
quote:
Op woensdag 19 maart 2003 10:20 schreef aldostuta het volgende:

Trainen met zwaardere gewichten betekent lang niet altijd harder trainen, in veel gevallen zlefs het tegenovergestelde, aangezien de nadruk op hoge gewichten vaak ten koste van de correcte vorm gaat.


Mijn ervaring is dat mensen bij een hoog gewicht de zwaarte kracht misbruiken, dus explosief omhoog en heel snel weer terug.

Dat soort bewegingen gaan vaak ten koste van de controle en de stabiliteit.

quote:
Op donderdag 20 maart 2003 22:28 schreef Killa_Bee het volgende:
ik las namelijk in de vorige posts dat tempo ook belangrijk is
Dat maakt idd uit. Een uitleg kan ik echter niet geven.

Tempo, gewicht, herhalingen etc hebben allemaal gevolgen voor je training en het resultaat.

pi_9278152
quote:
Op donderdag 20 maart 2003 22:28 schreef Killa_Bee het volgende:
Heb een klein vraagske...
Is het nu beter om je oefeningen traag en gecontroleerd uit te oefenen, of kan je ze beter snel uitvoeren? En snel met wienig, traag met veel, snel met veel, of traag met weinig gewicht? Mijn doel is om vooral kracht bij te krijgen, niet zo zeer massa, en om m'n snelheid niet te verliezen (moet nog kickboxen ook), ik las namelijk in de vorige posts dat tempo ook belangrijk is
Het is de bedoeling het negatieve deel van de oefening rustig, en het positieve deel explosief. Dat is in ieder geval de manier waarop ik het doe. Bij het laten zakken neem ik zoveel als ik nodig heb om goed en voledig in te ademen, bij het aanspannen doe ik het zo explosief mogelijk, waarbij ik alleen de betrokken spieren gebruik. En het gewicht is gewoon het gewicht dat je op deze manier maximaal aankan (als je kracht wilt winnen zou ik een herhaling of zes doen).
I didn't lose my mind, it was mine to give away.
  vrijdag 21 maart 2003 @ 13:23:43 #60
43276 Scighera
Ironman: Anything is possibl
pi_9282029
quote:
Op vrijdag 21 maart 2003 10:33 schreef aldostuta het volgende:

[..]

Het is de bedoeling het negatieve deel van de oefening rustig, en het positieve deel explosief. Dat is in ieder geval de manier waarop ik het doe. Bij het laten zakken neem ik zoveel als ik nodig heb om goed en voledig in te ademen, bij het aanspannen doe ik het zo explosief mogelijk, waarbij ik alleen de betrokken spieren gebruik. En het gewicht is gewoon het gewicht dat je op deze manier maximaal aankan (als je kracht wilt winnen zou ik een herhaling of zes doen).


10-8-6 reps met steeds daarna 2reps negatief (met hulp dus)
In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
- The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
  vrijdag 21 maart 2003 @ 21:35:12 #61
47910 Killa_Bee
life bites...BITE BACK
pi_9292662
quote:
Op vrijdag 21 maart 2003 13:23 schreef Scighera het volgende:

[..]

10-8-6 reps met steeds daarna 2reps negatief (met hulp dus)


K bedankt, zal het volgende week es uitproberen zi
biggest revolution since the microchip
pi_9294190
Hoi,

Vanwege vooral mijn zeer zwakke rug en mijn slappe spieren wil ik graag op fysio-fitness.
Heeft iemand daar ervaring mee? Wordt het vergoed?
Alle ervaringen zijn welkom.
Ik ben niet vaak op Fok! te vinden, dus mijn reactie kan laat komen.
Alvast bedankt.

Groetjes Ingrid.

pi_9296286
Hoe registreert iedereen hier zijn calorie/koolh/eiwit-inname? Dmv het ouderwetse papier of dmv software of evt iets anders (revolutionaire ontwikkeling hehe)? Software is natuurlijk wel erg handig en bespaart tijd. Ben benieuwd.

En zijn er eigenlijk mensen die thuis trainen of gaat iedereen naar een sportschool?

  zaterdag 22 maart 2003 @ 05:14:58 #64
43276 Scighera
Ironman: Anything is possibl
pi_9297957
quote:
Op zaterdag 22 maart 2003 00:54 schreef Bombie het volgende:
Hoe registreert iedereen hier zijn calorie/koolh/eiwit-inname? Dmv het ouderwetse papier of dmv software of evt iets anders (revolutionaire ontwikkeling hehe)? Software is natuurlijk wel erg handig en bespaart tijd. Ben benieuwd.

En zijn er eigenlijk mensen die thuis trainen of gaat iedereen naar een sportschool?


http://users.skynet.be/snoopy/systeem.htm
http://users.skynet.be/snoopy/tabel.XLS
Tabel met voedingswaarden van 943 producten.

Ik train btw deel thuis, deels op de sportschool

In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
- The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
pi_9298014
quote:
Op vrijdag 21 maart 2003 22:56 schreef Ingrid19 het volgende:
Hoi,

Vanwege vooral mijn zeer zwakke rug en mijn slappe spieren wil ik graag op fysio-fitness.
Heeft iemand daar ervaring mee? Wordt het vergoed?
Alle ervaringen zijn welkom.
Ik ben niet vaak op Fok! te vinden, dus mijn reactie kan laat komen.
Alvast bedankt.


Ik ben deze week voor de eerste keer naar fysio-fitness geweest (ook vanwege zwakke rug door scoliose en ook slappe + ingezakte spieren) en dat beviel me veel beter dan de 'normale' fitness waar ik ook ooit eens heen ben geweest.

Vooral de begeleiding is ook veel beter..
Met 'normaal' fitness krijg je een schema en wordt je verder aan je lot overgelaten, bij fysio-fitness is er steeds iemand in de buurt die alles in de gaten houdt en tips geeft enzo.

Voor zover ik weet wordt het helaas niet vergoed (bij mij niet iig).

Maar het is beslist een aanrader, vooral als je lichamelijke problemen hebt.

Do you ever have that feeling where you're not sure if you're awake or still dreaming?
pi_9301915
quote:
Op zaterdag 22 maart 2003 05:14 schreef Scighera het volgende:

[..]

http://users.skynet.be/snoopy/systeem.htm
http://users.skynet.be/snoopy/tabel.XLS
Tabel met voedingswaarden van 943 producten.

Ik train btw deel thuis, deels op de sportschool


He, wat grappig. Ik heb eens een bijna exact hetzelfde schema in excel gemaakt wat ik dan ook met knippen en plakken bijwerkte
Ik heb zelf ook Eetmeter '99 in die tijd aangeschafd en daar veel mee zitten prutsen, maar was toch wel een beetje buggy op een gegeven moment merkte ik.
Eigenlijk moet je ten allen tijden datgene wat je eet kunnen noteren. Je kunt natuurlijk alles noteren vóórdat je het gaat eten. Wat je eet staat toch al enigszins vast (saai maar waar).

Hm... ik vind 't wel belangrijk om iets te beginnen waarvan je weet dat het toekomst heeft en dat het goed bij te houden valt. Anders wordt het op een gegeven moment een loodzware klus volgens mij. Daarom vraag ik maar even om andere ervaringen.

En als jij thuis traint, heb je dan voldoende materialen? Van die dumbbells als in de sportschool of van die dingen die je helemaal uit elkaar kan halen. Die eerste zijn volgens mij superduur. Het is gewoon zo dat ik verschillende mogelijkheden aan 't overwegen ben. Thuis trainen (en ik heb wel wat spullen staan hier, met name een heel toestel) kan enorm veel tijd schelen, want toen ik nog naar de sportschool ging kostte me dat meestal twee uur. Als je daarna nog eten moet koken etc. wordt het gelijk zo laat. Aan de andere kant heb je bij de sportschool nou eenmaal alle dumbbells en toestellen die je ooit nodig zou kunnen hebben. Je betaald dan wel weer tegen de 50 euro per maand. Dus ik ben benieuwd naar nog meer ervaringen. Keep 'm coming

p.s. ik keek eens even of je man/vrouw was met het oog op verschillende doelstellingen (ikzelf ben man) en zag tot m'n verbazing dat je uit Ede komt. Ga je in Ede naar de sportschool of naar Sjabbens (zo'n beetje most famous volgens mij)? Ikzelf ging in Wageningen naar 't Sportinstituut.

pi_9303209
Hoe staan jullie tegenover 2 sets van 10 reps (10-10 dus)? Ik doe dit nu ruim een maand, 3x per week full body.
Ik wil dit nog zo'n 1 tot 1,5 maand doen en vervolgens een schema gaan volgen waarin ik niet elke spiergroep elke dag train.

Ik vraag me alleen of of die 2*10 niet te weinig is. Het is wel zo dat ik meestal bijv voor biceps 2 (soms 3) oefeningen doe. Verder 3 voor de rug, 3 voor de borst, 3 voor schouders, 2 voor triceps, 2 of 3 voor benen en abs.

Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
  zondag 23 maart 2003 @ 08:31:09 #68
43276 Scighera
Ironman: Anything is possibl
pi_9313223
quote:
Op zaterdag 22 maart 2003 15:08 schreef Bombie het volgende:

[..]

He, wat grappig. Ik heb eens een bijna exact hetzelfde schema in excel gemaakt wat ik dan ook met knippen en plakken bijwerkte
Ik heb zelf ook Eetmeter '99 in die tijd aangeschafd en daar veel mee zitten prutsen, maar was toch wel een beetje buggy op een gegeven moment merkte ik.
Eigenlijk moet je ten allen tijden datgene wat je eet kunnen noteren. Je kunt natuurlijk alles noteren vóórdat je het gaat eten. Wat je eet staat toch al enigszins vast (saai maar waar).

Hm... ik vind 't wel belangrijk om iets te beginnen waarvan je weet dat het toekomst heeft en dat het goed bij te houden valt. Anders wordt het op een gegeven moment een loodzware klus volgens mij. Daarom vraag ik maar even om andere ervaringen.

En als jij thuis traint, heb je dan voldoende materialen? Van die dumbbells als in de sportschool of van die dingen die je helemaal uit elkaar kan halen. Die eerste zijn volgens mij superduur. Het is gewoon zo dat ik verschillende mogelijkheden aan 't overwegen ben. Thuis trainen (en ik heb wel wat spullen staan hier, met name een heel toestel) kan enorm veel tijd schelen, want toen ik nog naar de sportschool ging kostte me dat meestal twee uur. Als je daarna nog eten moet koken etc. wordt het gelijk zo laat. Aan de andere kant heb je bij de sportschool nou eenmaal alle dumbbells en toestellen die je ooit nodig zou kunnen hebben. Je betaald dan wel weer tegen de 50 euro per maand. Dus ik ben benieuwd naar nog meer ervaringen. Keep 'm coming

p.s. ik keek eens even of je man/vrouw was met het oog op verschillende doelstellingen (ikzelf ben man) en zag tot m'n verbazing dat je uit Ede komt. Ga je in Ede naar de sportschool of naar Sjabbens (zo'n beetje most famous volgens mij)? Ikzelf ging in Wageningen naar 't Sportinstituut.


thuis:
eigen lichaamsgewicht voor push ups
dumbellset (demonteerbaar)
2 fietsen (ben wielrenner)

ik train bij Physical, ¤ 30,- per maand dan kan ik 7 dagen per week sporten (fitness, cardio, BodyPump, Spinning, Aerobics, BodyStep, BodyAttack, BodyJam etc (volgens mij ook budo-sporten)) en dit is ook nog eens inc zonnebank (21+ jaar oud) en sauna.

hoezo duur?

Maybe probeer ik nog een BP halterset te bestelllen. (kvk benodigd)

In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
- The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
  zondag 23 maart 2003 @ 12:49:44 #69
42910 phroze
The Genius
pi_9315237
Wat is een goede oefening om meer borstspieren te krijgen? Ik ben nu veel met dumbles bezig, maar heb eigenlijk geen idee of ik het wel goed doe. Iemand een tip, of een site met aanwijzingen?
pi_9315404
quote:
Op zondag 23 maart 2003 12:49 schreef phroze het volgende:
Wat is een goede oefening om meer borstspieren te krijgen? Ik ben nu veel met dumbles bezig, maar heb eigenlijk geen idee of ik het wel goed doe. Iemand een tip, of een site met aanwijzingen?
kijk hier effe http://www.exrx.net/Lists/Directory.html
  zondag 23 maart 2003 @ 15:03:44 #71
43276 Scighera
Ironman: Anything is possibl
pi_9317769
meer spier is niet alleen juist trainen maar ook juist eten
In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
- The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
pi_9318967
quote:
Op zondag 23 maart 2003 08:31 schreef Scighera het volgende:

[..]

thuis:
eigen lichaamsgewicht voor push ups
dumbellset (demonteerbaar)
2 fietsen (ben wielrenner)

ik train bij Physical, ¤ 30,- per maand dan kan ik 7 dagen per week sporten (fitness, cardio, BodyPump, Spinning, Aerobics, BodyStep, BodyAttack, BodyJam etc (volgens mij ook budo-sporten)) en dit is ook nog eens inc zonnebank (21+ jaar oud) en sauna.

hoezo duur?


Jajaaa. Dan kom ik er slecht vanaf Bij 't Sportinstituut kom je echt niet gratis de sauna in volgens mij. En dan is het dus al een heel stuk duurder (¤45,00). Ach ja.. ik denk toch dat ik eerst thuis de beuk erin ga gooien. Zoals ik al zei heb hier best wel wat spullen dus moet vooralsnog toereikend zijn. Het is wel jammer dat je, na een poos niet getraind te hebben, weer lager kunt gaan beginnen Maar ja... dat is het lot van de ongedisciplineerden zullen we maar zeggen
quote:
Op zondag 23 maart 2003 15:03 schreef Scighera het volgende:
meer spier is niet alleen juist trainen maar ook juist eten
Om dit te benadrukken: wat ik ook vaak las in diverse sportbladen e.d. was dat voeding eigenlijk nog belangrijker is dan de training en dat klinkt ook heel vanzelfsprekend. Je moet je dan voorstellen dat je met de training het lichaam voorbereidt (inwerkt) om daarna dmv de juiste voedingstoffen het groeiproces in werking te zetten. De training staat dan niet op zichzelf, maar is puur een voorbereidende stap voor de voeding. Als je dan niet die voedingsstoffen binnen zou krijgen na de training zou je training wel eens voor niet geweest kunnen zijn.

Corrigeer me maar als dit pertinent niet waar is natuurlijk

pi_9318999
quote:
Op zondag 23 maart 2003 16:19 schreef Bombie het volgende:

[..]

Jajaaa. Dan kom ik er slecht vanaf Bij 't Sportinstituut kom je echt niet gratis de sauna in volgens mij. En dan is het dus al een heel stuk duurder (¤45,00). Ach ja.. ik denk toch dat ik eerst thuis de beuk erin ga gooien. Zoals ik al zei heb hier best wel wat spullen dus moet vooralsnog toereikend zijn. Het is wel jammer dat je, na een poos niet getraind te hebben, weer lager kunt gaan beginnen Maar ja... dat is het lot van de ongedisciplineerden zullen we maar zeggen
[..]

Om dit te benadrukken: wat ik ook vaak las in diverse sportbladen e.d. was dat voeding eigenlijk nog belangrijker is dan de training en dat klinkt ook heel vanzelfsprekend. Je moet je dan voorstellen dat je met de training het lichaam voorbereidt (inwerkt) om daarna dmv de juiste voedingstoffen het groeiproces in werking te zetten. De training staat dan niet op zichzelf, maar is puur een voorbereidende stap voor de voeding. Als je dan niet die voedingsstoffen binnen zou krijgen na de training zou je training wel eens voor niet geweest kunnen zijn.

Corrigeer me maar als dit pertinent niet waar is natuurlijk


- edit : Oh en voordat ik het vergeet. Waarom is het dan belangrijker en niet net zo belangrijk? Omdat een juiste voedingspatroon volgens mij velen malen moeilijker is en veel meer discipline vereist dan een lekkere training uit te voeren.


  zondag 23 maart 2003 @ 17:26:00 #74
43276 Scighera
Ironman: Anything is possibl
pi_9320059
Bombie, niets aan toe te voegen

de enige zwakke schakel in mijn voeding is : 's avonds eten wat de pot schaft (doe ik dus met mate)

In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
- The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
pi_9320453
quote:
Op zondag 23 maart 2003 17:26 schreef Scighera het volgende:
Bombie, niets aan toe te voegen

de enige zwakke schakel in mijn voeding is : 's avonds eten wat de pot schaft (doe ik dus met mate)


Ja.. toen ik hier nog met m'n ex-vriendin samenwoonde (tot januari dus) moest ik er ook aan geloven en heb je veel minder de hand in welke menu's je steeds weer op tafel zet. Is dan toch wat algemener dan echt voer voor training. Nu kan ik alles zelf bepalen

*offtopic* damn... ik heb blijkbaar wel vaker het probleem dat ik op het verkeerde knopje druk, waardoor ik mezelf citeer ipv iets edit... verdorie! Staat zo stom!

pi_9322040
quote:
Op zaterdag 22 maart 2003 16:33 schreef American_Nightmare het volgende:
Hoe staan jullie tegenover 2 sets van 10 reps (10-10 dus)? Ik doe dit nu ruim een maand, 3x per week full body.
Ik wil dit nog zo'n 1 tot 1,5 maand doen en vervolgens een schema gaan volgen waarin ik niet elke spiergroep elke dag train.

Ik vraag me alleen of of die 2*10 niet te weinig is. Het is wel zo dat ik meestal bijv voor biceps 2 (soms 3) oefeningen doe. Verder 3 voor de rug, 3 voor de borst, 3 voor schouders, 2 voor triceps, 2 of 3 voor benen en abs.


ik vind het persoonlijk wat te weinig denk ik..hoeveel spiergroepen train je dan op een dag?
pi_9327615
Teveel
Doei
  maandag 24 maart 2003 @ 05:53:33 #78
43276 Scighera
Ironman: Anything is possibl
pi_9332479
quote:
Op zondag 23 maart 2003 19:06 schreef westrtp het volgende:

[..]

ik vind het persoonlijk wat te weinig denk ik..hoeveel spiergroepen train je dan op een dag?


full body = alle spiergroepen

hoeveel dagen train je?

drie dagne:
-biceps en rug
-benen en abs
-schouders borst en triceps

meer oefeningen en 3-4 sets per oefening

In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
- The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
  maandag 24 maart 2003 @ 14:15:53 #79
20725 masterblaster
NO PAIN NO GAIN!
pi_9338504
quote:
Op maandag 24 maart 2003 05:53 schreef Scighera het volgende:

[..]

full body = alle spiergroepen

hoeveel dagen train je?

drie dagne:
-biceps en rug
-benen en abs
-schouders borst en triceps

meer oefeningen en 3-4 sets per oefening


slechte combi, schouders en borst zo overbealst je je schouders heel snelbeter is


drie dagen :

borst triceps biceps
benen
schouders rug


Tussen elke training 1 dag rust als het kan

dus bijv ma wo en vrijdag trainen

pi_9344322
quote:
Op maandag 24 maart 2003 05:53 schreef Scighera het volgende:

[..]

full body = alle spiergroepen

hoeveel dagen train je?

drie dagne:
-biceps en rug
-benen en abs
-schouders borst en triceps

meer oefeningen en 3-4 sets per oefening


Ja drie dagen.. en binnenkort ga ik een dergelijk schema als jij zegt volgen, maar ik ben net ruim een maand bezig en op www.dutchbodybuilding.com zeiden ze dat 2 a 3 maanden full body om te beginnen heel goed is juist (om je spieren te laten wennen aan de apparaten en gewichten etc).
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
  maandag 24 maart 2003 @ 19:12:43 #81
43276 Scighera
Ironman: Anything is possibl
pi_9345172
ik train ook full-body (-benen, die doe ik op de dagen tussendoor)

Maar ik train niet voor BB

In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
- The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
  maandag 24 maart 2003 @ 19:59:15 #82
37305 BushRanger
in Wellington
pi_9346564
Dus als je niet als bodybuilder traint, dan is het wel ok om full body te trainen? Ik train twee of drie keer in de week full body namelijk...
pi_9347530
quote:
Op maandag 24 maart 2003 05:53 schreef Scighera het volgende:

[..]

full body = alle spiergroepen

hoeveel dagen train je?

drie dagne:
-biceps en rug
-benen en abs
-schouders borst en triceps

meer oefeningen en 3-4 sets per oefening


schouders borst en triceps
waarom niet schouders met biceps en triceps met borst?
  maandag 24 maart 2003 @ 20:37:55 #84
47910 Killa_Bee
life bites...BITE BACK
pi_9347790
is het eigenlijk goed om bv 12 reps met benen te doen, dan 12 biceps, en 12 triceps (zonder pauzes) en dat zo voortdurend zonder pauzes te doen tot je van elk 6 setjes hebt? Als je alleen 6*12 biceps doet, met pauzes ertussen ben je namelijk zo lang bezig Maar is die methode van spiergroepen afwisselen zonder pauze wel goed, of overbelast je je zo? Wie past er dit systeem toe Bedankt in ieder geval
biggest revolution since the microchip
  maandag 24 maart 2003 @ 20:54:52 #85
43276 Scighera
Ironman: Anything is possibl
pi_9348282
quote:
Op maandag 24 maart 2003 20:29 schreef westrtp het volgende:

[..]

schouders borst en triceps
waarom niet schouders met biceps en triceps met borst?


als je je schouders traint train je ook je triceps mee, bij borst ook. Bij de rug pak je je biceps mee
In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
- The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
pi_9350759
quote:
Op maandag 24 maart 2003 20:54 schreef Scighera het volgende:

[..]

als je je schouders traint train je ook je triceps mee, bij borst ook. Bij de rug pak je je biceps mee


Dat kan ook, iedereen zo zn eigen methodes...
  maandag 24 maart 2003 @ 22:40:25 #87
20725 masterblaster
NO PAIN NO GAIN!
pi_9351101
quote:
Op maandag 24 maart 2003 20:54 schreef Scighera het volgende:

[..]

als je je schouders traint train je ook je triceps mee, bij borst ook. Bij de rug pak je je biceps mee


schouders zijn gevoeliger voor blessures en overbelasting als triceps en biceps..

komt omdat er sowieso altijd meer druk opstaat

pi_9363711
quote:
Op zaterdag 22 maart 2003 07:21 schreef dikkebanaan het volgende:

[..]

Ik ben deze week voor de eerste keer naar fysio-fitness geweest (ook vanwege zwakke rug door scoliose en ook slappe + ingezakte spieren) en dat beviel me veel beter dan de 'normale' fitness waar ik ook ooit eens heen ben geweest.

Vooral de begeleiding is ook veel beter..
Met 'normaal' fitness krijg je een schema en wordt je verder aan je lot overgelaten, bij fysio-fitness is er steeds iemand in de buurt die alles in de gaten houdt en tips geeft enzo.

Voor zover ik weet wordt het helaas niet vergoed (bij mij niet iig).

Maar het is beslist een aanrader, vooral als je lichamelijke problemen hebt.


Weet je ook hoeveel het kost?
Ik ga hier (in Assen) rondvragen of het kan, ik wil het zeker proberen.
  dinsdag 25 maart 2003 @ 16:29:26 #89
28156 qbus
Walk of fame.
pi_9365655
Ik wil vanavond beginnen met Spinnen. past dit eveneens in een cardio-training, en hoeveel verbrand je gemiddeld in een uurtje spinnen ?
  dinsdag 25 maart 2003 @ 19:46:55 #90
43276 Scighera
Ironman: Anything is possibl
pi_9370204
spinning is net als cardio een aerobe training van meestal 45 minuten.

aant calorien is afhankelijk va nde intensiteit , je conditie en je lichaams gewicht. (meestal 500 kcal per uur )

In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
- The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
pi_9377458
quote:
Op dinsdag 25 maart 2003 19:46 schreef Scighera het volgende:
spinning is net als cardio een aerobe training van meestal 45 minuten.

aant calorien is afhankelijk va nde intensiteit , je conditie en je lichaams gewicht. (meestal 500 kcal per uur )


Hoe kom jij aan die rekensom?

Op een crosstrainer van lifefitness scheelt elke 10 kg ongeveer 100 cal per uur.

Ik fitness en train 3 keer per week full body. Volgens de meeste train ik niet heel efficient, maar ik vind dit het fijnste. Uiteindelijk moet ik fitness leuk vinden om te doen en zodra het te veel met schema's wordt vind ik het niet leuk.

Dat wil niet zeggen dat ik zomaar "wat" doe. In mijn hoofd zit het schema, al pas ik het flexibel toe.

pi_9474375
Ik heb het al eens eerder gevraagd maar weet iemand een een beetje goedkope sportschool ergens in het centrum van Amsterdam?
Ik kan er echt nergens een vinden die een beetje een normaal studententarief heeft. Honderd euro per maand wil ik niet betalen voor een paar keer sporten per week en ik heb ook geen zin om er eerst drie kwartier naar toe te moeten fietsen.
pi_9474491
quote:
Op zondag 30 maart 2003 22:47 schreef Fulton het volgende:
.... en ik heb ook geen zin om er eerst drie kwartier naar toe te moeten fietsen.
Zo wordt het ook nooit wat.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  maandag 31 maart 2003 @ 05:26:35 #94
43276 Scighera
Ironman: Anything is possibl
pi_9477759
pak de gouden gids /telefoonboek /google.nl

zoek adressen en ga langs voor een prijslijstje

In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
- The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
pi_9478045
quote:
Op maandag 31 maart 2003 05:26 schreef Scighera het volgende:
pak de gouden gids /telefoonboek /google.nl

zoek adressen en ga langs voor een prijslijstje


Ja dat heb ik al gedaan.
Ik ga deze week wel even langs bij een paar uit de buurt
pi_9527149
Nav. een eerdere post over de zogeheten frogpose en de tips die ik daarvoor wilde:
Ik heb het gered! Het duurt nog even voor het moment supreme maar ik kom met mijn achterwerk op de grond!

Een dag later heb ik zelfs *trots is* de split voor elkaar gekregen! Die deed ik eigenlijk meer bij toeval in een bodypumptrainig, er niet vanuit gaande dat ik dat kon!
's avonds probeerde ik het thuis nog een keer omdat ik het gewoon niet kon geloven, maar helaas vergat ik even dat ik helemaal niet meer warm was. Resultaat: heup uit de kom

Bikkelig als ik dan wilde zijn de dag daarop bijzonder rustig aan gedaan, de ochtend daar weer na toch weer eigenwijs en wezen steppen. Tadaaa, knieschijf verdraaid. En dat is dus lastiger dan dat hele heupprobleem bij elkaar he!
(voor wie het wat ongeloofwaardig voorkomt: ik heb dus een gewrichtsaandoening waardoor er met een zekere regelmaat iets ontwricht of scheef staat ofzo. Komt altijd snel goed en ik hoef er niet veel voor te laten)

als homosexualiteit een ziekte is bellen we de baas wel; *sorry, kan niet werken, nog steeds lesbisch*
  woensdag 2 april 2003 @ 00:55:06 #97
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_9527239
quote:
Op woensdag 2 april 2003 00:49 schreef Nyame het volgende:
Nav. een eerdere post over de zogeheten frogpose en de tips die ik daarvoor wilde:
Ik heb het gered! Het duurt nog even voor het moment supreme maar ik kom met mijn achterwerk op de grond!

Een dag later heb ik zelfs *trots is* de split voor elkaar gekregen! Die deed ik eigenlijk meer bij toeval in een bodypumptrainig, er niet vanuit gaande dat ik dat kon!
's avonds probeerde ik het thuis nog een keer omdat ik het gewoon niet kon geloven, maar helaas vergat ik even dat ik helemaal niet meer warm was. Resultaat: heup uit de kom

Bikkelig als ik dan wilde zijn de dag daarop bijzonder rustig aan gedaan, de ochtend daar weer na toch weer eigenwijs en wezen steppen. Tadaaa, knieschijf verdraaid. En dat is dus lastiger dan dat hele heupprobleem bij elkaar he!
(voor wie het wat ongeloofwaardig voorkomt: ik heb dus een gewrichtsaandoening waardoor er met een zekere regelmaat iets ontwricht of scheef staat ofzo. Komt altijd snel goed en ik hoef er niet veel voor te laten)



sorry, maar ik schoot even in de lach.

Ik ben intussen uit al mijn overhemden aan het groeien, na 2 maanden 2 a 3 keer per week fitnessen en voel mij er prima bij

There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_9536847
quote:
Op woensdag 2 april 2003 00:55 schreef golfer het volgende:

[..]


sorry, maar ik schoot even in de lach.


nouhoor!!!
quote:
Ik ben intussen uit al mijn overhemden aan het groeien, na 2 maanden 2 a 3 keer per week fitnessen en voel mij er prima bij
en dat terwijl je er nie zo overtuigd aan bent begonnen! Goed zo Golfer!
zou jou wel eens in een dubbele spagaat willen zien, kijken of je dan ook lacht!
als homosexualiteit een ziekte is bellen we de baas wel; *sorry, kan niet werken, nog steeds lesbisch*
pi_9538706
quote:
Op woensdag 2 april 2003 00:55 schreef golfer het volgende:

[..]


sorry, maar ik schoot even in de lach.

Ik ben intussen uit al mijn overhemden aan het groeien, na 2 maanden 2 a 3 keer per week fitnessen en voel mij er prima bij


Hey golfer.. ik ben tegelijk met jou begonnen ongeveer en ik begin ook al resultaat te merken. Ik ga 3 keer per week en train tot nu toe (en tot eind april) full body (elke spiergroep elke keer) en wil dan een schema gaan volgen.
Daarnaast ben ik net begonnen met hardlopen op de dagen dat ik niet train om wat vetmassa kwijt te raken. Mijn vetpercentage ligt ergens tussen de 18 en 20 %.
Heeft iemand enig idee wat de beste methode is om je BF% te meten? Die elektrische weegschaal hier op de sportschool is volgens mij nogal brak.. ik stond er 3 keer op en de uitslag varieerde van 19.5 tot 21.0 lijkt me nogal een afwijking?
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_9539632
quote:
Op maandag 31 maart 2003 08:46 schreef Fulton het volgende:

[..]

Ja dat heb ik al gedaan.
Ik ga deze week wel even langs bij een paar uit de buurt


Als je studeert kan je best wel goedkoop trainen bij de sportcentra van VU/UvA.

Zelf zit ik @ www.brightsidefitness.nl (40 euro per maand)

  woensdag 2 april 2003 @ 21:17:19 #101
47910 Killa_Bee
life bites...BITE BACK
pi_9544961
hoe zit dat nu eigenlijk met seks en testosteron en zo Van meer seks komt er meer testosteron in de bloedbaan en kan je dus harder trainen, van seks komt er niet zo heeel veel meer testosteron in de bloedbaan en je merkt er niks van op training, of van te veel seks is er minder testosteron in de bloedbaan en kan je slechter trainen Is seks dan eigenlijk wel goed voor de training (of erna ) en kan je dan op wedstrijden gepakt worden voor een te hoog testosterongehalte door te veel seks lijkt me nogal straf, mrja wil nu eigenlijk wel es weten hoe het nu precies zit
biggest revolution since the microchip
pi_9556917
quote:
Op woensdag 2 april 2003 21:17 schreef Killa_Bee het volgende:
hoe zit dat nu eigenlijk met seks en testosteron en zo .... wil nu eigenlijk wel es weten hoe het nu precies zit
Kijk hier maar eens

http://forum.body-fitness.nl/forum/topic.asp?TOPIC_ID=2002

Groet

.
pi_9558929
lelijke spammerd!
Je kunt het ook wel even kopieren en plakken he!
als homosexualiteit een ziekte is bellen we de baas wel; *sorry, kan niet werken, nog steeds lesbisch*
  donderdag 3 april 2003 @ 22:29:52 #104
47910 Killa_Bee
life bites...BITE BACK
pi_9569050
quote:
Op donderdag 3 april 2003 14:56 schreef Nyame het volgende:
lelijke spammerd!
Je kunt het ook wel even kopieren en plakken he!
There Was A Problem

You must be logged in to enter this forum

zou idd wel leuk zijn mocht je het plakken...lelijke spammer

biggest revolution since the microchip
  donderdag 3 april 2003 @ 22:54:59 #105
47910 Killa_Bee
life bites...BITE BACK
pi_9569889
quote:
Op donderdag 3 april 2003 22:29 schreef Killa_Bee het volgende:

[..]

There Was A Problem

You must be logged in to enter this forum

zou idd wel leuk zijn mocht je het plakken...lelijke spammer


Allee, is al goe, heb mij ingelogd als Kalokagathos kzie dat onze goede vriend scighera bizonder origineel is qua figuurtje en zo
biggest revolution since the microchip
  vrijdag 4 april 2003 @ 04:44:38 #106
43276 Scighera
Ironman: Anything is possibl
pi_9573364
dan ben ik overal herkenbaar
In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
- The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
pi_9586100
In hoeverre heeft het aantal kilogram dat ik gebruik tijdens het fitnessen te maken met de spiermassa, oftewel het breder worden?
Dus wordt je breder als je bijvoorbeeld 50 kilogram gebruikt dan dat je 30 zou gebruiken?
  vrijdag 4 april 2003 @ 18:57:44 #108
26023 -En4Cer-
Ducati 749
pi_9586285
quote:
Op vrijdag 4 april 2003 18:46 schreef Idi00t het volgende:
In hoeverre heeft het aantal kilogram dat ik gebruik tijdens het fitnessen te maken met de spiermassa, oftewel het breder worden?
Dus wordt je breder als je bijvoorbeeld 50 kilogram gebruikt dan dat je 30 zou gebruiken?
kilogram wat je gebruikt
Van wat.. ?
I intend to live forever.. So far, so good..
Xbox 360 Live: EN4 360
pi_9587971
Ik bedoelde dus het gewicht dat je aan je halter hangt of bijvoorbeeld het gewicht wat je instelt (met die pin dus) op de toestellen.

  vrijdag 4 april 2003 @ 20:53:21 #110
20725 masterblaster
NO PAIN NO GAIN!
pi_9588705
quote:
Op vrijdag 4 april 2003 20:12 schreef Idi00t het volgende:
Ik bedoelde dus het gewicht dat je aan je halter hangt of bijvoorbeeld het gewicht wat je instelt (met die pin dus) op de toestellen.


nee, maar naarmate je breder word zul je wel in staat zijn om meer gewicht te gaan gebruiken

maar je moet altijd opzich redelijk correct trainen...

  vrijdag 4 april 2003 @ 21:06:06 #111
26023 -En4Cer-
Ducati 749
pi_9588965
quote:
Op vrijdag 4 april 2003 20:12 schreef Idi00t het volgende:
Ik bedoelde dus het gewicht dat je aan je halter hangt of bijvoorbeeld het gewicht wat je instelt (met die pin dus) op de toestellen.


Als je bijv. beetje af wilt vallen kun je het beste wat minder gewicht eraan doen en dan de oefening wat vaker herhalen. Droogtrainen heet dat.
Wil je spieren kweken, dus echt body createn, dan kun je beter wat zwaarder doen en de oefening niet al te vaak herhalen, maar gewoon een paar keer..
I intend to live forever.. So far, so good..
Xbox 360 Live: EN4 360
pi_9597625
quote:
Op vrijdag 4 april 2003 21:06 schreef -En4Cer- het volgende:

[..]

Als je bijv. beetje af wilt vallen kun je het beste wat minder gewicht eraan doen en dan de oefening wat vaker herhalen. Droogtrainen heet dat.
Wil je spieren kweken, dus echt body createn, dan kun je beter wat zwaarder doen en de oefening niet al te vaak herhalen, maar gewoon een paar keer..


Lagere gewichten en hogere herhalingen zijn volgens mij niet eens nodig om af te vallen hoor.
I didn't lose my mind, it was mine to give away.
  zondag 6 april 2003 @ 05:49:18 #113
43276 Scighera
Ironman: Anything is possibl
pi_9612634
klopt. het is een fabel.

the truth:
-afvallen?: = bf verlagen, dit doe je met een juist voedingschema &patroon en cardio

-trainen? kracht, normale krachtsets; massa opbouwen. meer massa = meer verbranding van kcals

In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
- The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
pi_9613579
quote:
Op woensdag 2 april 2003 17:11 schreef Mischa het volgende:

[..]

Als je studeert kan je best wel goedkoop trainen bij de sportcentra van VU/UvA.

Zelf zit ik @ www.brightsidefitness.nl (40 euro per maand)


Dat centrum van de VU zit helemaal in Amstelveen, beetje erg ver weg.
Maar die jij nu noemt ziet er wel goed uit daar ga ik eens kijken. bedankt
pi_9643139
quote:
Op zondag 6 april 2003 11:37 schreef Fulton het volgende:

[..]

Dat centrum van de VU zit helemaal in Amstelveen, beetje erg ver weg.
Maar die jij nu noemt ziet er wel goed uit daar ga ik eens kijken. bedankt


Nee hoor, ik train hier zelf ook en het is gewoon op de Boelelaan naast het grote parkeerterrein van AFC.

http://www.usc.uva.nl

pi_9673085
quote:
Op maandag 7 april 2003 20:36 schreef Idi00t het volgende:

[..]

Nee hoor, ik train hier zelf ook en het is gewoon op de Boelelaan naast het grote parkeerterrein van AFC.

http://www.usc.uva.nl


Ja, het USC is van de UvA. Daar kan je ook goedkoop maar van de VU is in Amstelveen.
pi_9792007
Weet iemand waar je in NL goede grippers kan kopen? Bijvoorbeeld Captain of Crush grippers?
pi_9801111
Waar kan ik in Eindhoven fatsoenijk fitnessen tegen een normaal tarief?
Heb altijd bij Harks in Geldrop gefitnesst, maar dat is wat te ver op dit moment.

Tips met prijzen?

pi_9801145
misschien kan ik mijn vraag beter in een of ander dieet topic gooien maar toch vraag ik het liever eerst even hier.
Ik doe al een aardige tijd aan "fitness" en resultaat heb ik al zeer zeker, dat terzijde.
Het enige nadeel is dat ik dat kleine laagje (nou ja mini rolletje als je het beetpakt) niet van me buik af getraint
Mijn voeding is een zekere zin wel perfect, s'ochtend eet ik graan produkten en veel fruit, over de rest van de dag eet ik geen/minimaal vet en ook tussendoortjes en produkten waar veel suikers in zitten laat ik liggen.
Ik weet wel dat je nooit een specifieke plek kan trainen om daar vet kwijt te raken maar hebben jullie wat tips voor mij zodat het laagje vet daar toch weggaat of gewoon minder wordt?
Woei! :)
pi_9804827
er stond/staat in lifestyle een goede topic daarover. heette iets van Buikje Kwijtrijken. iig iets met buikje. Staat er veel in. Ben te lui om zelf te zoeken

Maar die moet je echt hebben. Staan veel nuttige dingen in.

hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
  woensdag 16 april 2003 @ 06:18:46 #121
43276 Scighera
Ironman: Anything is possibl
pi_9808022
quote:
Op dinsdag 15 april 2003 19:42 schreef Homedisc het volgende:
misschien kan ik mijn vraag beter in een of ander dieet topic gooien maar toch vraag ik het liever eerst even hier.
Ik doe al een aardige tijd aan "fitness" en resultaat heb ik al zeer zeker, dat terzijde.
Het enige nadeel is dat ik dat kleine laagje (nou ja mini rolletje als je het beetpakt) niet van me buik af getraint
Mijn voeding is een zekere zin wel perfect, s'ochtend eet ik graan produkten en veel fruit, over de rest van de dag eet ik geen/minimaal vet en ook tussendoortjes en produkten waar veel suikers in zitten laat ik liggen.
Ik weet wel dat je nooit een specifieke plek kan trainen om daar vet kwijt te raken maar hebben jullie wat tips voor mij zodat het laagje vet daar toch weggaat of gewoon minder wordt?
-niet: geen vet eten
het lichaam heeft gewoon vetten nodig, deze kan je het beste halen uit o.v's (noten, lijnzaadolie en vooral vis)
-meer cardio (3-5x 45 minuten per week intervaltraining)
-voldoende eiwitten en calcium
-meer spieren is meer verbranding -> blijf naast je cardio ook krachtraining doen
In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
- The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
pi_9847066
Auw, heb pijn aan mijn biceps
Zit zo, mijn instructeur had paar weken geleden voor mij een krachttrainigsschema gemaakt.
Hierbij zei ie, dat ik om de 2 weken 10 kilo zwaarder moet.
Ik had vorige week nog 35 kilo, en moest deze week dus 45 kilo doen (voor beide armen dus).
Dus ik die oefening doen, kreeg sowieso al vrij pijnscheuten erdoor, maar d8, ff doorzetten () en na 10x herhalingen, ineens vette pijn in mijn biceps.
ff paarminuten gew8, pijn al vrij erg weg, ik probeerde nog 's maar ik kreeg gewoon geen kracht erin, kreeg dat ding 2 cm opgetild ofzo..

Wat is er aan de hand ?
Hoop niet dat er iets gescheurd is ofzo. Kan 'm wel zo nog aanspannen btw.

Maar wat ik sowieso niet snap, is dat ik om de 2 weken 10 kilo zwaarder moet Dan zit ik dus over 20 weken al boven de 135 kilo

pi_9847239
quote:
Op donderdag 17 april 2003 21:03 schreef Gueston het volgende:
Auw, heb pijn aan mijn biceps
Zit zo, mijn instructeur had paar weken geleden voor mij een krachttrainigsschema gemaakt.
Hierbij zei ie, dat ik om de 2 weken 10 kilo zwaarder moet.
Ik had vorige week nog 35 kilo, en moest deze week dus 45 kilo doen (voor beide armen dus).
Dus ik die oefening doen, kreeg sowieso al vrij pijnscheuten erdoor, maar d8, ff doorzetten () en na 10x herhalingen, ineens vette pijn in mijn biceps.
ff paarminuten gew8, pijn al vrij erg weg, ik probeerde nog 's maar ik kreeg gewoon geen kracht erin, kreeg dat ding 2 cm opgetild ofzo..

Wat is er aan de hand ?
Hoop niet dat er iets gescheurd is ofzo. Kan 'm wel zo nog aanspannen btw.

Maar wat ik sowieso niet snap, is dat ik om de 2 weken 10 kilo zwaarder moet Dan zit ik dus over 20 weken al boven de 135 kilo


Jah dit klinkt niet echt goed en die 10 kilo per twee weken...
Daar klopt dus helemaal geen hol van!!
Je moet blij zijn met 1 kilo in de 2 weken .....

Dus ik zou je schema even laten aanpassen, straks scheur je een spier en kan je ze helemaal nooit meer trainen.

Music is no longer an expression of the soul or the work of an artist; it's a 'product' that is manufactured, packaged, catalogued, distributed, managed, regulated, and above all sold! http://xiph.org/about/
pi_9847388
quote:
Op donderdag 17 april 2003 21:11 schreef RuiDaSilva het volgende:

[..]

Jah dit klinkt niet echt goed en die 10 kilo per twee weken...
Daar klopt dus helemaal geen hol van!!
Je moet blij zijn met 1 kilo in de 2 weken .....

Dus ik zou je schema even laten aanpassen, straks scheur je een spier en kan je ze helemaal nooit meer trainen.


Maar de spier zal nu toch niet gescheurd zijn he??

En ik zal idd dat schema eens navragen.. Maar 1 kilo per 2 weken gaat moeilijk, bij dat apparaat kan je alleen met 10 kilo's verhogen

pi_9847447
quote:
Op donderdag 17 april 2003 21:18 schreef Gueston het volgende:

[..]

Maar de spier zal nu toch niet gescheurd zijn he??

En ik zal idd dat schema eens navragen.. Maar 1 kilo per 2 weken gaat moeilijk, bij dat apparaat kan je alleen met 10 kilo's verhogen


Welk apparaat is het dan precies ?!!
Ik dacht dat je Dumbells bedoelde......
Music is no longer an expression of the soul or the work of an artist; it's a 'product' that is manufactured, packaged, catalogued, distributed, managed, regulated, and above all sold! http://xiph.org/about/
pi_9847485
quote:
Op donderdag 17 april 2003 21:20 schreef RuiDaSilva het volgende:

[..]

Welk apparaat is het dan precies ?!!
Ik dacht dat je Dumbells bedoelde......


Weet niet hoe het apparaat heet, maar tis gewoon zit een stang aan vast en je gaat zitten, je legt je armen op zo'n steun en je oefent je biceps

Maar de spier zal toch niet gescheurd zijn he?

pi_9847604
Nouja ik ben nu 2,5 maand bezig en het gaat wel goed. Ik eet in ieder geval gezonder en ga gewoon 3 keer in de week trainen. Ik doe het zeker niet optimaal, want ik fiets eerst een half uur en ga daarna gewoon aan de gewichten. Ook heb ik geen softwareprogramma's voor voeding. Maar nu vroeg ik me af, ik fiets altijd wel een half uur best intens, ik zit niet te lapzwansen (de eerste 5 minuten doe ik wel rustig aan), maar ik zat te denken om mijn cardiotraining en krachttraining uit elkaar te trekken. Maar aangezien ik 3 keer in de week meer dan genoeg vind, vroeg ik mij af of 1 keer per week 1,5 uur cardio trainen hetzelfde resultaat oplevert als 3 keer in de week een half uur?

Overigens moeten er bij nogal wat kilo's af. Ik las eerder in dit topic dat als je niet na de training eet dat je verbrandingsmotore dfan op je vetreserves gaat teren. Is dat niet juist goed, als je verder ene vrij gezond dieet hebt?

pi_9867669
verplaats zowiezo dat fietsen naar het eind van je sessie.
En als je niet wil dat je je net opgebouwde spieren weer verbruikt voor energie, dan moet je niet langer dan 20 min cardio doen na spieren-kweken.

Verder heeft 1 maal 1,5 uur cardio minder nut dan 3 maal 30 min.
Beste om af te vallen is voor je ontbijt 20/30 minuutjes rustig hard te lopen. Echt voor je ontbijt. Niet er net na.

En met dat eten is lastig, eet je niet goed nadat je hebt getraind, zal je ook minder spieren kweken, maar ook minder eten binnenkrijgen en minder vetjes dus. Maar ja, hoe meer spieren je hebt, hoe meer energie je nodig hebt, dus hoe sneller je weer vet verbrandt. Maar wat nou beter werkt dat weet ik ook niet.

beetje rommelig, maar ik heb haaaaaaaaast. moet weg
toedelssss

hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
pi_9870374
quote:
Op vrijdag 18 april 2003 20:38 schreef mister_popcorn het volgende:
verplaats zowiezo dat fietsen naar het eind van je sessie.
En als je niet wil dat je je net opgebouwde spieren weer verbruikt voor energie, dan moet je niet langer dan 20 min cardio doen na spieren-kweken.
Wat is het verschil van ervoor fietsen of erna (naast het feit dat erna fietsen de effectiviteit van je gekweekte spieren ondermijnt?)

Bedankt voor je antwoord iig, .

pi_9871056
quote:
Op vrijdag 18 april 2003 22:41 schreef zodiakk het volgende:

[..]

Wat is het verschil van ervoor fietsen of erna (naast het feit dat erna fietsen de effectiviteit van je gekweekte spieren ondermijnt?)

Bedankt voor je antwoord iig, .


Ervoor cardio gebruik je de glycogeenvoorraden en heb je dus minder energie voor je training. Erna zijn je glycogeenvoorraden gedeeltelijk verbruikt en gaat je lichaam sneller over op vetverbranding voor je cardio.
pi_9872676
quote:
Op vrijdag 18 april 2003 20:38 schreef mister_popcorn het volgende:
verplaats zowiezo dat fietsen naar het eind van je sessie.
En als je niet wil dat je je net opgebouwde spieren weer verbruikt voor energie, dan moet je niet langer dan 20 min cardio doen na spieren-kweken.
net opgebouwde spieren?
volgens mij bouw je juist spieren af tijdens het trainen. Door de herstel periode erna bouw je extra spieren op.
  zaterdag 19 april 2003 @ 05:17:24 #132
43276 Scighera
Ironman: Anything is possibl
pi_9875326
in principe breek je geen spierweefsel af tijdens het trainen maar je veroorzaakt scheurtjes in het weefsel
In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
- The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
pi_9878128
Ja oke, maar tijdens het trainen bouw je in ieder geval niks op.
  dinsdag 22 april 2003 @ 17:32:22 #134
52864 Sloffy
Simpsons-fan
pi_9939700
Hallo fitnessmensjes. Ik ben 16 en train 4 a 5 keer in de week voor het schaatsen in de winter. Met de conditie en de benen zit het dus wel goed. Nou wil ik echter ook wel wat aan m'n bovenlichaam doen, en het liefst zonder al te veel moeite. 3 keer per week een uurtje voor het slapengaan bijvoorbeeld. Nou heb ik niets meer dan 2 dumbells van 1 tot max. 2 kilo per stuk. Hoe zou ik met dit / deze materiaal / tijd wat aan mijn bovenlichaam kunnen doen (buik, borst, armen)? Weten jullie goede oefeningen, goede schema's of andere goede tips, dan hoor ik t graag! alvast bedankt mensen.
Als je liev bent, bouw ik een hele mooie schommel voor jou en je vriendjes!
pi_9939733
opdrukken is het enige wat me nu binnenschiet..
Doh!
  dinsdag 22 april 2003 @ 17:51:03 #136
52864 Sloffy
Simpsons-fan
pi_9940101
En hoe vaak dan>?
Als je liev bent, bouw ik een hele mooie schommel voor jou en je vriendjes!
pi_9953979
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 17:51 schreef Sloffy het volgende:
En hoe vaak dan>?
elke dag ofzo...totdat je niet meer kan hè!

maar ik ben natuurlijk ook geen expert dus weet niet of dit wel zo goed is! ik fitness ook bijna elke dag..schijnt ook niet goed te zijn, maar ik heb er geen last van!

Doh!
  woensdag 23 april 2003 @ 10:18:55 #138
39108 Frenzy_ls
www.LiveSets.com
pi_9954557
Dag allemaal,

Ik ben nu ongeveer 1.5 maand aan het trainen. Dit doe ik dan gewoon thuis, met dumbells (2kg en 5kg) en heb ook een bankje. Ik heb een goed schema, om elke dag 20-30 min bezig te zijn. Dit is een schema voor mijn hele lichaam. (training is niet extreem zwaar)
Ik ben een entomorph (hoe dat ook heet, "hardgainer" iig).
Train nu alleen maar met de 5 kg dumbells en het gaat best goed.
Sinds een week ben ik ook protein-shakes gaan drinken.

Ik zou graag wat meningen willen horen of ik zo redelijk goed bezig ben om wat mass&musle te gainen.
Ik merk wel dat ik nu al wel wat sterker en zwaarder word

pi_9957208
quote:
Op woensdag 23 april 2003 10:18 schreef Frenzy_ls het volgende:
Dag allemaal,

Ik ben nu ongeveer 1.5 maand aan het trainen. Dit doe ik dan gewoon thuis, met dumbells (2kg en 5kg) en heb ook een bankje. Ik heb een goed schema, om elke dag 20-30 min bezig te zijn. Dit is een schema voor mijn hele lichaam. (training is niet extreem zwaar)
Ik ben een entomorph (hoe dat ook heet, "hardgainer" iig).
Train nu alleen maar met de 5 kg dumbells en het gaat best goed.
Sinds een week ben ik ook protein-shakes gaan drinken.

Ik zou graag wat meningen willen horen of ik zo redelijk goed bezig ben om wat mass&musle te gainen.
Ik merk wel dat ik nu al wel wat sterker en zwaarder word


Je kunt niet al je spieren trainen met een paar dumbells.. je zult, indien je serieus wilt fitnessen toch naar de sportschool moeten.
Voor de rest niks op aan te merken.
I intend to live forever.. So far, so good..
Xbox 360 Live: EN4 360
  woensdag 23 april 2003 @ 13:31:42 #140
43276 Scighera
Ironman: Anything is possibl
pi_9958737
2 en 5kg? daar kan je niet eens je biceps mee trainen.. laat staan je borst/triceps/rug
In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
- The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
  woensdag 23 april 2003 @ 15:49:37 #141
39108 Frenzy_ls
www.LiveSets.com
pi_9962018
quote:
Op woensdag 23 april 2003 13:31 schreef Scighera het volgende:
2 en 5kg? daar kan je niet eens je biceps mee trainen.. laat staan je borst/triceps/rug
Tja, de 2 kg heb ik amper gebruikt. De 5 kg was wel aardig om ff in te komen maar moet nu idd wel hoger. 7 en dan 10.
De spullen die er staan zijn van m'n pa, en die doet alleen cardio.
Denk dat ik maar zelf wat ga inkopen.
  woensdag 23 april 2003 @ 19:26:04 #142
43276 Scighera
Ironman: Anything is possibl
pi_9967308
quote:
Op woensdag 23 april 2003 15:49 schreef Frenzy_ls het volgende:

[..]

Tja, de 2 kg heb ik amper gebruikt. De 5 kg was wel aardig om ff in te komen maar moet nu idd wel hoger. 7 en dan 10.
De spullen die er staan zijn van m'n pa, en die doet alleen cardio.
Denk dat ik maar zelf wat ga inkopen.


www.kijkshop.nl
In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
- The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
  woensdag 23 april 2003 @ 20:42:09 #143
47910 Killa_Bee
life bites...BITE BACK
pi_9969147
hoe kan je eigenlijk weten of je goed getraind hebt, moeten je spieren dan pijn doen voor een halfuurtje, of helemaal niet? Ik ben nu namelijk 4 maanden bezig, en ben sinds 2 weken bezig met een nieuw soort training voor m'n benen (GVT of zo) waarbij je 10X10 reps moet doen met 90 sec rust (squats met 60 kg dus), maare m'n benen doen dan altijd wel nog een dag tot 2 dagen pijn daarna is dat dan positief of negatief?
biggest revolution since the microchip
  woensdag 23 april 2003 @ 21:02:19 #144
47910 Killa_Bee
life bites...BITE BACK
pi_9969591
quote:
Op vrijdag 4 april 2003 21:06 schreef -En4Cer- het volgende:

[..]

Als je bijv. beetje af wilt vallen kun je het beste wat minder gewicht eraan doen en dan de oefening wat vaker herhalen. Droogtrainen heet dat.
Wil je spieren kweken, dus echt body createn, dan kun je beter wat zwaarder doen en de oefening niet al te vaak herhalen, maar gewoon een paar keer..


maar hoe zit dat nu eigenlijk, ik heb namelijk gehoord van een methode (GVT http://www.sover.net/~timw/gvt.htm ) waarbij je 10X10 setjes moet doen (om te beginnen toch) wat dus wel veel herh zijn, met weinig gewicht, en toch zou je serieus wat kracht bijkrijgen van di methode? Ik ben nl geen echt liefhebber van het sleuren met ultrazware gewicht, bang voor blessures en zo maar ik zou nu wel willen weten hoe het zit! thx
biggest revolution since the microchip
pi_9994977
Ik (16) train nu al ruim een jaar, alleen de ene keer ben ik erg serieus er mee bezig en dan weer niet, en denk ik ach laat maar...
Hoe kan ik mijn instelling verbeteren?

Ik heb nu een ding, weet niet precies hoe het heet, maar het heeft twee handvaten, met daar tussen in waarvan je kan instellen hoeveel je er wilt (1 tot 5). Deze dingen zijn vooral bekend met veren in het midden, maar die van mij zijn in het midden van ander materiaal. Je kan het dus voor je houden en dan uitrekken naar beiden kanten. Wat train je dan? Je kan er ook je biceps mee trainen door een onderste handvat op je voet te doen en de andere naar boven halen.

Maar hoe erg werkt dit geval? En hoe erg helpt het als je elke dag buikspieren en opdrukken doet? Hoe snel zie je dat dan?

pi_10002171
quote:
Op donderdag 24 april 2003 22:42 schreef JeroenV het volgende:
Ik (16) train nu al ruim een jaar, alleen de ene keer ben ik erg serieus er mee bezig en dan weer niet, en denk ik ach laat maar...
Hoe kan ik mijn instelling verbeteren?

Ik heb nu een ding, weet niet precies hoe het heet, maar het heeft twee handvaten, met daar tussen in waarvan je kan instellen hoeveel je er wilt (1 tot 5). Deze dingen zijn vooral bekend met veren in het midden, maar die van mij zijn in het midden van ander materiaal. Je kan het dus voor je houden en dan uitrekken naar beiden kanten. Wat train je dan? Je kan er ook je biceps mee trainen door een onderste handvat op je voet te doen en de andere naar boven halen.

Maar hoe erg werkt dit geval? En hoe erg helpt het als je elke dag buikspieren en opdrukken doet? Hoe snel zie je dat dan?


trekveer? je armen gestrekt recht voor je voornamelijk voor je schouder aan de achterkant. je armen gestrekt naar beneden voor je schouder zijkant. ene handvat klemmen en met 1 arm gestrekt voor je omhoog trekken voor schouder aan de voorkant. met armen gestrekt boven je voor rugspieren. 1 handvat aan plafond vast en met 1 arm naar beneden trekken (bovenarm stil langs je lichaam) voor triceps.

je kan zoveel spieren trainen met zoiets als je maar genoeg fantasie hebt, zolang die 5 veren genoeg weerstand bieden.

pi_10005548
Oke, en hoe zou je dan je borst met dat ding kunnen trainen?
En wie heeft er een antwoord op mijn andere vraag, hoe veel nut heeft het als je elke dag buikspieren en armen traint, hoe snel zie je dat?

http://www.kijkshop.nl/online/Shop/product_details.asp?catalog%5Fname=MainCatalog&category%5Fname=Fitnessaccessoires&product%5Fid=32553&variant%5Fid=&category%5Fpath%5Fsegment=Fitness+%26+Sport&productlist%5Fpath%5Fsegment=Fitnessaccessoires

Dit ding in het midden bedoel ik dus

[Dit bericht is gewijzigd door JeroenV op 25-04-2003 13:44]

pi_10028359
Hallo allemaal, ik ben hopelijk een toekomstige six pack Drager...

Ik fitness nu ook 3 x per week op kracht training en doe 15 min cardio voor krachtraining en daarna ongeveer 15 min weer wat cardio cardio

Ik doe het nu zo voor 4 a 5 weekjes maar het is wel moeilijk als je een tijdje bezig bent en je niet echt snel resultaat ziet. Ik heb niet heel erg veel vet maar wel wat lovehandles en een klein buikje maar ik zie absoluut geen blokjes of zo . Ik let de laatste maanden wat meer op mijn voeding geen Junkfood meer en een goed ontbijt. Gebruik ook van die eiwitten shakes. Ik probeer me elek avond nog wat op te drukken en buikspier oefeningen te doen. Wat kan ik nog meer doen om van de zomer minder vet en een geblokt buikje te hebben..........??

Ik hoorde trouwens wel dat je zoveel etmaal rust na een inspanning moet doen anders zou het niet veel helpen. Is het dus niet handig als ik elke avond buikspieren doeen me opdruk???

Succes verder trouwens aan de overige fitnessers!!!
Groeten Martijn

pi_10028643
quote:
Op zaterdag 26 april 2003 15:35 schreef Martijn_1001 het volgende:
Hallo allemaal, ik ben hopelijk een toekomstige six pack Drager...

Ik fitness nu ook 3 x per week op kracht training en doe 15 min cardio voor krachtraining en daarna ongeveer 15 min weer wat cardio cardio

Ik doe het nu zo voor 4 a 5 weekjes maar het is wel moeilijk als je een tijdje bezig bent en je niet echt snel resultaat ziet. Ik heb niet heel erg veel vet maar wel wat lovehandles en een klein buikje maar ik zie absoluut geen blokjes of zo . Ik let de laatste maanden wat meer op mijn voeding geen Junkfood meer en een goed ontbijt. Gebruik ook van die eiwitten shakes. Ik probeer me elek avond nog wat op te drukken en buikspier oefeningen te doen. Wat kan ik nog meer doen om van de zomer minder vet en een geblokt buikje te hebben..........??

Ik hoorde trouwens wel dat je zoveel etmaal rust na een inspanning moet doen anders zou het niet veel helpen. Is het dus niet handig als ik elke avond buikspieren doeen me opdruk???

Succes verder trouwens aan de overige fitnessers!!!
Groeten Martijn


Fitness sixpack

Bang dat je geen antwoord krijgt?

"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
  zondag 27 april 2003 @ 06:20:45 #150
43276 Scighera
Ironman: Anything is possibl
pi_10040615
quote:
Op zaterdag 26 april 2003 15:35 schreef Martijn_1001 het volgende:
Hallo allemaal, ik ben hopelijk een toekomstige six pack Drager...

Ik fitness nu ook 3 x per week op kracht training en doe 15 min cardio voor krachtraining en daarna ongeveer 15 min weer wat cardio cardio

Ik doe het nu zo voor 4 a 5 weekjes maar het is wel moeilijk als je een tijdje bezig bent en je niet echt snel resultaat ziet. Ik heb niet heel erg veel vet maar wel wat lovehandles en een klein buikje maar ik zie absoluut geen blokjes of zo . Ik let de laatste maanden wat meer op mijn voeding geen Junkfood meer en een goed ontbijt. Gebruik ook van die eiwitten shakes. Ik probeer me elek avond nog wat op te drukken en buikspier oefeningen te doen. Wat kan ik nog meer doen om van de zomer minder vet en een geblokt buikje te hebben..........??

Ik hoorde trouwens wel dat je zoveel etmaal rust na een inspanning moet doen anders zou het niet veel helpen. Is het dus niet handig als ik elke avond buikspieren doeen me opdruk???

Succes verder trouwens aan de overige fitnessers!!!
Groeten Martijn


topic doorlezen: resultaat duurt even en cardio doe je verkeerd (3-5x per week 40.-45 minuten interval aan een stuk)
In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
- The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
  zondag 27 april 2003 @ 18:47:23 #151
52441 TongPo
As Smooth As Silk
pi_10049839
Heeft er iemand ervaring met produkten die aminozuren bevatten en zo ja, welke? En welk produkt is zeer aan te raden?

Ik zoek zo'n produkt voor spieropbouw en voor sneller herstel na een zware training. Ik dacht aan Twinlab Anabolic Fuel en Twinlab Amino Fuel, maar het kan natuurlijk ook iets anders worden...

"There is a moment of sheer panic when I realize that Paul's apartment overlooks the park... and is obviously more expensive than mine."
  maandag 28 april 2003 @ 12:48:46 #152
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_10065833
Is het nodig om een dag rust te nemen na het cardio-en net zoals na krachttraining? Of kun je elke dag een uurtje cardio-en en daarnaast om de dag een uurtje krachttrainen na het cardio-en? Of eventueel een andere volgorde?
Ben erg benieuwd naar reacties.
Feyenoord!!! * Barça
  maandag 28 april 2003 @ 16:25:25 #153
43276 Scighera
Ironman: Anything is possibl
pi_10072044
quote:
Op zondag 27 april 2003 18:47 schreef TongPo het volgende:
Heeft er iemand ervaring met produkten die aminozuren bevatten en zo ja, welke? En welk produkt is zeer aan te raden?

Ik zoek zo'n produkt voor spieropbouw en voor sneller herstel na een zware training. Ik dacht aan Twinlab Anabolic Fuel en Twinlab Amino Fuel, maar het kan natuurlijk ook iets anders worden...


Whey Protein shake na de training is het beste
In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
- The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
pi_10127299
quote:
Op maandag 28 april 2003 16:25 schreef Scighera het volgende:

[..]

Whey Protein shake na de training is het beste


Whey is idd heel goed. Ik heb Super Matsuru proteine 80 met bananensmaak. Ook een proteineshake en best wel lekker. Net een bananenmilkshake!
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
  donderdag 1 mei 2003 @ 12:37:04 #155
43276 Scighera
Ironman: Anything is possibl
pi_10128899
quote:
Op donderdag 1 mei 2003 11:24 schreef sizzler het volgende:

[..]

Whey is idd heel goed. Ik heb Super Matsuru proteine 80 met bananensmaak. Ook een proteineshake en best wel lekker. Net een bananenmilkshake!


idd. bijna verslavend lekker. Maar ook hier geldt: gebruik met mate (ivm met je lichaam en portommonnaie)
In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
- The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
  donderdag 1 mei 2003 @ 17:22:33 #156
37305 BushRanger
in Wellington
pi_10136645
quote:
Op zaterdag 26 april 2003 15:35 schreef Martijn_1001 het volgende:
Hallo allemaal, ik ben hopelijk een toekomstige six pack Drager...

Ik fitness nu ook 3 x per week op kracht training en doe 15 min cardio voor krachtraining en daarna ongeveer 15 min weer wat cardio cardio

Ik doe het nu zo voor 4 a 5 weekjes maar het is wel moeilijk als je een tijdje bezig bent en je niet echt snel resultaat ziet. Ik heb niet heel erg veel vet maar wel wat lovehandles en een klein buikje maar ik zie absoluut geen blokjes of zo . Ik let de laatste maanden wat meer op mijn voeding geen Junkfood meer en een goed ontbijt. Gebruik ook van die eiwitten shakes. Ik probeer me elek avond nog wat op te drukken en buikspier oefeningen te doen. Wat kan ik nog meer doen om van de zomer minder vet en een geblokt buikje te hebben..........??

Ik hoorde trouwens wel dat je zoveel etmaal rust na een inspanning moet doen anders zou het niet veel helpen. Is het dus niet handig als ik elke avond buikspieren doeen me opdruk???

Succes verder trouwens aan de overige fitnessers!!!
Groeten Martijn


Ik ken zo veel mensen die heel fanatiek beginnen, drie/vier keer in de week en dan ook weer heel snel afhaken. Verwacht je echt na vier of vijf weken al resultaat te zien? Verwacht nu maar niet dat je een sixpack hebt tegen de tijd dat je aan het strand wil liggen.
pi_10136956
quote:
Op donderdag 1 mei 2003 12:37 schreef Scighera het volgende:

[..]

idd. bijna verslavend lekker. Maar ook hier geldt: gebruik met mate (ivm met je lichaam en portommonnaie)


Wat is met mate? Is een shakeje per dag te veel? Ik heb elke dag wel of gesport, of spierpijn.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_10158007
Hi! Ik ben zelf thuis bezig met een oefening.. Dit om meer kracht in mn armen te krijgen en een mooiere borst.. Ik trek mezelf op aan de trap.. Jah, erg primitief.. Maar eh.. Klopt t dat als je je armen meer bij je hoofd vandaan haalt dat je dan je borstspieren traint? En welke oefeningen kan je zo nog meer doen? Ik doe dit ook omdat ik geen tot weinig tijd heb om naar de fitnesszaal te gaan.. Alvast bedankt voor een reactie..
  vrijdag 2 mei 2003 @ 14:55:43 #159
29453 Doctor_Bara
pirate of the seven seas
pi_10158271
ik zie hier dat mensen allemaal alternatieve thuisoefeningen willen doen voor spieren, maar als je echt wat wilt kweken zul je toch echt naar de gym moeten. Als je tijd hebt om te fokken heb je ook tijd voor sport.
aka Man-Mountain
  vrijdag 2 mei 2003 @ 15:03:30 #160
43276 Scighera
Ironman: Anything is possibl
pi_10158467
quote:
Op donderdag 1 mei 2003 17:37 schreef sizzler het volgende:

[..]

Wat is met mate? Is een shakeje per dag te veel? Ik heb elke dag wel of gesport, of spierpijn.


ik bedoel een shake na het opstaan en na het trainen is ok. Maar je je eiwitten zoveel mogelijk uit gewone voeding (magere kwark en vis bijv.)
In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
- The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
  vrijdag 2 mei 2003 @ 15:04:52 #161
43276 Scighera
Ironman: Anything is possibl
pi_10158505
quote:
Op vrijdag 2 mei 2003 14:46 schreef Wolter het volgende:
Hi! Ik ben zelf thuis bezig met een oefening.. Dit om meer kracht in mn armen te krijgen en een mooiere borst.. Ik trek mezelf op aan de trap.. Jah, erg primitief.. Maar eh.. Klopt t dat als je je armen meer bij je hoofd vandaan haalt dat je dan je borstspieren traint? En welke oefeningen kan je zo nog meer doen? Ik doe dit ook omdat ik geen tot weinig tijd heb om naar de fitnesszaal te gaan.. Alvast bedankt voor een reactie..
optrekke is meer voor je rug en biceps.

voor borst: opdrukken

In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
- The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
pi_10158801
quote:
Op vrijdag 2 mei 2003 14:55 schreef Doctor_Bara het volgende:
ik zie hier dat mensen allemaal alternatieve thuisoefeningen willen doen voor spieren, maar als je echt wat wilt kweken zul je toch echt naar de gym moeten. Als je tijd hebt om te fokken heb je ook tijd voor sport.
Fokke doe ik onder t werk.. Ik doe al fanatiek aan sport en tis zo dat ik moet kiezen of t 1 of t andere.. (ben niet iemand die overal algemeen in wil scoren maar erg fanatiek is..) Ook heb ik geen zin om elke x ergens heen te moeten.. Als ik nu langs te trap loop doe ik meteen ff aan fitness.. Voor optrekken (of hebben jullie daar zo'n fitnessterm voor?) doe ik geen warming up.. Lijkt me niet nodig.. Klopt dat?

Oh opdrukken dus.. Is er ook nog iets wat ik extra kan/moet doen.. Armen verder van me af ofzo?

  vrijdag 2 mei 2003 @ 16:02:06 #163
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_10159932
quote:
Op maandag 28 april 2003 12:48 schreef Bonobo11 het volgende:
Is het nodig om een dag rust te nemen na het cardio-en net zoals na krachttraining? Of kun je elke dag een uurtje cardio-en en daarnaast om de dag een uurtje krachttrainen na het cardio-en? Of eventueel een andere volgorde?
Ben erg benieuwd naar reacties.
Nog maar eens
Feyenoord!!! * Barça
  vrijdag 2 mei 2003 @ 20:04:05 #164
43276 Scighera
Ironman: Anything is possibl
pi_10165582
quote:
Op vrijdag 2 mei 2003 15:15 schreef Wolter het volgende:

[..]

Fokke doe ik onder t werk.. Ik doe al fanatiek aan sport en tis zo dat ik moet kiezen of t 1 of t andere.. (ben niet iemand die overal algemeen in wil scoren maar erg fanatiek is..) Ook heb ik geen zin om elke x ergens heen te moeten.. Als ik nu langs te trap loop doe ik meteen ff aan fitness.. Voor optrekken (of hebben jullie daar zo'n fitnessterm voor?) doe ik geen warming up.. Lijkt me niet nodig.. Klopt dat?

Oh opdrukken dus.. Is er ook nog iets wat ik extra kan/moet doen.. Armen verder van me af ofzo?


opwarmen is altijd belangrijk

opdrukken:

armen langs het lichaam: triceps
armen breed(handen onder de ellenbogen): vooral de borst

In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
- The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
pi_10167755
quote:
Op vrijdag 2 mei 2003 16:02 schreef Bonobo11 het volgende:

Nog maar eens


Ik doe altijd de krachttraining voor het cardiodeel. Na cardio voel ik me altijd erg brak en heb ik minder zin om door te gaan met de training. Alleen als het druk is en 1 van de cardiomachines is vrij verplaats ik mijn cardiotraining. Maar dan nog heb ik het meeste van de krachttrainig gedaan.

Een tweede voordeel is dat je met een relatief droogshirt de krachtoefeningen kan doen, dat vind ik fijner dan met een natshirt.

Ik heb een poosje 3 keer per week kracht / cardio gedaan en 2 a 3 keer per week cardio. Het is niet de meest prettige combinatie voor mij persoonlijk. Ik bleef me moe voelen en na een paar weken werd het ook steeds moeilijker om het cardio te volbrengen.

Als je krachttraining doet ter ondersteuning van een conditiesport kan de combi wel, ben je echter serieus met kracht bezig dan zou ik het niet doen.

pi_10176367
quote:
Op vrijdag 2 mei 2003 15:15 schreef Wolter het volgende:

[..]

Oh opdrukken dus.. Is er ook nog iets wat ik extra kan/moet doen.. Armen verder van me af ofzo?


Voor krachtigere armen zou ik vooral triceps doen. Probeer deze oefening eens thuis:

"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
  maandag 5 mei 2003 @ 13:37:22 #167
52441 TongPo
As Smooth As Silk
pi_10218033
Wat is nu een goede oefening om het gebied rond de 'zwembandjes' strak te trainen. Zijn hier ook oefeningen zonder apparaten voor mogelijk? Het liefst een oefening die je gewoon thuis kan doen, zodat je hem elke dag kan uitvoeren...
"There is a moment of sheer panic when I realize that Paul's apartment overlooks the park... and is obviously more expensive than mine."
pi_10218691
quote:
Op zaterdag 3 mei 2003 12:44 schreef sizzler het volgende:

[..]

Voor krachtigere armen zou ik vooral triceps doen. Probeer deze oefening eens thuis:

[afbeelding]



Dank je voor de tip! Kga em vandaag ff proberen..
  maandag 5 mei 2003 @ 14:04:17 #169
14740 Emizea
Hopeloos....
pi_10219097
quote:
Op maandag 5 mei 2003 13:37 schreef TongPo het volgende:
Wat is nu een goede oefening om het gebied rond de 'zwembandjes' strak te trainen. Zijn hier ook oefeningen zonder apparaten voor mogelijk? Het liefst een oefening die je gewoon thuis kan doen, zodat je hem elke dag kan uitvoeren...
Om je zwembandjes kwijt te raken zul je of moeten dieeten of/en cardio....zwemmen fietsen lopen enz.

Om de spieren daar te trainen denk dat twists wel moet helpen, hiervoor heb je wel een stang of stok (bezemsteel) voor nodig.

  maandag 5 mei 2003 @ 14:55:09 #170
52441 TongPo
As Smooth As Silk
pi_10221049
quote:
Op maandag 5 mei 2003 14:04 schreef Emizea het volgende:

[..]

Om je zwembandjes kwijt te raken zul je of moeten dieeten of/en cardio....zwemmen fietsen lopen enz.

Om de spieren daar te trainen denk dat twists wel moet helpen, hiervoor heb je wel een stang of stok (bezemsteel) voor nodig.

En hoe voer je die twists uit?


"There is a moment of sheer panic when I realize that Paul's apartment overlooks the park... and is obviously more expensive than mine."
pi_10222336
Hoi,

Ik ben nu een jaar aan het fitnessen en ben daarin 11 kg zwaarder geworden, alleen de laaste tijd merk ik aan mijn spieren niet echt meer dat ze vooruitgaan. Waar kan dit aan liggen. Eten doe ik genoeg, vooral veel koolhydraten!

  maandag 5 mei 2003 @ 15:52:47 #172
14740 Emizea
Hopeloos....
pi_10222810
quote:
Op maandag 5 mei 2003 14:55 schreef TongPo het volgende:

[..]



1. Twists
Uitleg trainingswijzen

Bij deze oefening heb je een rechte stok of stang nodig. Pak de stok of stang en plaats 'm in je nek. Ga met je benen iets wijder dan schouderbreedte staan. Dit is de beginpositie. Van hieruit moet je twists / draaien maken met je bovenlichaam. Je heupen en onderlichaam moeten op dezelfde plaats blijven (mogen niet meebewegen). Maak geen draaibeweging die verder gaat dan 45 graden. Vraag om instructies op je sportschool. Met deze oefening train je met name de zij-buikspieren. Wij raden het af om deze oefening met gewichten uit te voeren, omdat de kans op rugblessures dan te groot wordt.

Om je buikspieren goed tot uiting te laten komen, is voeding een minstens even belangrijke factor als de oefeningen die je doet. Vraag om een persoonlijk dieet bij de sportschool of bij een diëtist.

  maandag 5 mei 2003 @ 17:48:45 #173
52441 TongPo
As Smooth As Silk
pi_10225992
quote:
Op maandag 5 mei 2003 15:52 schreef Emizea het volgende:

[..]


1. Twists
Uitleg trainingswijzen

Bij deze oefening heb je een rechte stok of stang nodig. Pak de stok of stang en plaats 'm in je nek. Ga met je benen iets wijder dan schouderbreedte staan. Dit is de beginpositie. Van hieruit moet je twists / draaien maken met je bovenlichaam. Je heupen en onderlichaam moeten op dezelfde plaats blijven (mogen niet meebewegen). Maak geen draaibeweging die verder gaat dan 45 graden. Vraag om instructies op je sportschool. Met deze oefening train je met name de zij-buikspieren. Wij raden het af om deze oefening met gewichten uit te voeren, omdat de kans op rugblessures dan te groot wordt.

Om je buikspieren goed tot uiting te laten komen, is voeding een minstens even belangrijke factor als de oefeningen die je doet. Vraag om een persoonlijk dieet bij de sportschool of bij een diëtist.


Ok, thanks. En hoe vaak kan je dit het beste doen. Hoeveel setjes van hoeveel stuks?
"There is a moment of sheer panic when I realize that Paul's apartment overlooks the park... and is obviously more expensive than mine."
pi_10235031
quote:
Op maandag 5 mei 2003 17:48 schreef TongPo het volgende:

[..]

Ok, thanks. En hoe vaak kan je dit het beste doen. Hoeveel setjes van hoeveel stuks?


nooit meer als 20 herhaling achter elkaar iig. Maak het dan gewoon wat zwaarder door de pauzes korter te maken e.d.

Je hebt veel van die kerels die denken dat je groeit als je ff snel 150 herhaling maakt. Doe er dan gewon 5x20 heel rustig met korte pauzes bijvoorbeeld.

pi_10235094
[quote]Op maandag 28 april 2003 12:48 schreef Bonobo11 het volgende:
Is het nodig om een dag rust te nemen na het cardio-en net zoals na krachttraining? Of kun je elke dag een uurtje cardio-en en daarnaast om de dag een uurtje krachttrainen na het cardio-en? Of eventueel een andere volgorde?
Ben erg benieuwd naar reacties.
[/quote

Hoorde ik vanmiddag fitness instructeur over lullen toevallig. Geloof iets van:

Fitness: 2 dag herstel
Krachttraining: 7 dagen herstel
Cardio: 3 dagen herstel

  maandag 5 mei 2003 @ 23:34:15 #176
29283 ChillyWilly
Bugger Off!!
pi_10235189
ff tussendoor, weet iemand waar je voor een redelijke prijs een degelijke simpele krachtbank kan kopen? Ik had er laatst eentje besteld bij de V&D voor 40 euro, maar hij was helaas niet meer leverbaar...
I don't suffer from insanity; I enjoy every minute of it!
  dinsdag 6 mei 2003 @ 11:43:26 #177
52441 TongPo
As Smooth As Silk
pi_10241735
Ik vind zelf bankdrukken de beste oefening om de borstspieren te trainen, maar wat is nu de beste oefening voor de schouders?

Ik beschik over een halterbank waarvan de leuning te verstellen is. Het zou mooi zijn als ik deze ook voor mijn schouders zou kunnen gebruiken. BTW: ik heb 1 grote stang voor het bankdrukken en een kleine halter voor de biceps etc...

"There is a moment of sheer panic when I realize that Paul's apartment overlooks the park... and is obviously more expensive than mine."
  dinsdag 6 mei 2003 @ 12:09:52 #178
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_10242385
quote:
Op maandag 5 mei 2003 23:30 schreef Loona35 het volgende:
[quote]Op maandag 28 april 2003 12:48 schreef Bonobo11 het volgende:
Is het nodig om een dag rust te nemen na het cardio-en net zoals na krachttraining? Of kun je elke dag een uurtje cardio-en en daarnaast om de dag een uurtje krachttrainen na het cardio-en? Of eventueel een andere volgorde?
Ben erg benieuwd naar reacties.
[/quote

Hoorde ik vanmiddag fitness instructeur over lullen toevallig. Geloof iets van:

Fitness: 2 dag herstel
Krachttraining: 7 dagen herstel
Cardio: 3 dagen herstel


Lijkt me wat overdreven .... Toch?
Feyenoord!!! * Barça
pi_10243037
hoi.
Even nog iets over creatine. Creatine moet oplossen in het drinken he. Ik heb druivensap. Maar het lost moeilijk op. Hoeveel ik ook roer,je ziet de deeltjes gewoon door het drinken heen zweven en op de bodem van de beker ligt ook nog een beetje...
Moet het net als suiker echt helemaal oplossen?
blaat
  dinsdag 6 mei 2003 @ 12:48:13 #180
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_10243294
quote:
Op dinsdag 6 mei 2003 11:43 schreef TongPo het volgende:
Ik vind zelf bankdrukken de beste oefening om de borstspieren te trainen, maar wat is nu de beste oefening voor de schouders?

Ik beschik over een halterbank waarvan de leuning te verstellen is. Het zou mooi zijn als ik deze ook voor mijn schouders zou kunnen gebruiken. BTW: ik heb 1 grote stang voor het bankdrukken en een kleine halter voor de biceps etc...


Er is geen beste oefening voor een spiergroep. Je moet zowel drukoefenigen als rekoefenigen doen. (schuin)drukken met dumbbell/stang en flys dus.

Voor schouders zou ik iig altijd een neck press (stang of dumbbell) en een side raise doen.

Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_10247618
quote:
Op dinsdag 6 mei 2003 12:09 schreef Bonobo11 het volgende:

[..]

Lijkt me wat overdreven .... Toch?


Ja je kan ook 1 uur later alweer aan de gang gaan natuurlijk Maar je lichaam heeft voor volledige genezing van de spieren toch echt die tijd nodig. En dat is zeker niet overdreven

/edit : het is wel overdreven als je 3 dagen gaat wachten

  dinsdag 6 mei 2003 @ 17:25:03 #182
52441 TongPo
As Smooth As Silk
pi_10251628
quote:
Op dinsdag 6 mei 2003 12:48 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Er is geen beste oefening voor een spiergroep. Je moet zowel drukoefenigen als rekoefenigen doen. (schuin)drukken met dumbbell/stang en flys dus.

Voor schouders zou ik iig altijd een neck press (stang of dumbbell) en een side raise doen.


Welke spieren train je met schuin bankdrukken? En wat is een side raise; hoe voer je die uit? BVD
"There is a moment of sheer panic when I realize that Paul's apartment overlooks the park... and is obviously more expensive than mine."
  dinsdag 6 mei 2003 @ 20:17:16 #183
43276 Scighera
Ironman: Anything is possibl
pi_10255930
In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
- The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
  dinsdag 6 mei 2003 @ 21:13:42 #184
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_10257425
quote:
Op dinsdag 6 mei 2003 17:25 schreef TongPo het volgende:

[..]

Welke spieren train je met schuin bankdrukken? En wat is een side raise; hoe voer je die uit? BVD


Bovenborst. Even belangrijk, zo niet belangrijker voor een mooie vorm in je borst, dan plat drukken waarmee je je middenborst pakt.
Godfather Bodybuilding topic reeks
  woensdag 7 mei 2003 @ 00:07:14 #185
52441 TongPo
As Smooth As Silk
pi_10261528
quote:
Op maandag 5 mei 2003 23:29 schreef Loona35 het volgende:

[..]

nooit meer als 20 herhaling achter elkaar iig. Maak het dan gewoon wat zwaarder door de pauzes korter te maken e.d.

Je hebt veel van die kerels die denken dat je groeit als je ff snel 150 herhaling maakt. Doe er dan gewon 5x20 heel rustig met korte pauzes bijvoorbeeld.


Als je het gebied rond de zwembandjes strakker wilt trainen, dan moet je toch juist veel reps doen? Het moet niet dikker worden, maar juist strakker...
"There is a moment of sheer panic when I realize that Paul's apartment overlooks the park... and is obviously more expensive than mine."
  woensdag 7 mei 2003 @ 22:21:56 #186
52441 TongPo
As Smooth As Silk
pi_10284259
Ik hoor vaak dat het niet verstandig is om langer dan 45 minuten te fitnessen, omdat je anders juist je spieren gaat afbreken. Als ik echter naar de sportschool ga, dan ben ik al gauw zo'n 2 uur bezig, omdat ik dan al m'n spieren wil trainen in plaats van 2 bepaalde spiergroepen. Ik doe dit overigens 3 keer per week.

Hoe staan jullie hier tegenover?

"There is a moment of sheer panic when I realize that Paul's apartment overlooks the park... and is obviously more expensive than mine."
  donderdag 8 mei 2003 @ 07:40:25 #187
43276 Scighera
Ironman: Anything is possibl
pi_10289159
tja, het beste is om 1 uur per keer te trainen. voor bovenlichaam hou ik het meestal op 1 uur. benen 1.5-2.5 uur (inc. spinning)
In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
- The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
pi_10290140
quote:
Op woensdag 7 mei 2003 22:21 schreef TongPo het volgende:
Ik hoor vaak dat het niet verstandig is om langer dan 45 minuten te fitnessen, omdat je anders juist je spieren gaat afbreken. Als ik echter naar de sportschool ga, dan ben ik al gauw zo'n 2 uur bezig, omdat ik dan al m'n spieren wil trainen in plaats van 2 bepaalde spiergroepen. Ik doe dit overigens 3 keer per week.

Hoe staan jullie hier tegenover?


incl. praten doe ik er ook wel us 2 uur over maar "normaal"..? Precies 1 uurtje en ook precies 2 spiergroepen. (3x de week)

Voor bodybuilders, powerlifters e.d. geld :

niet meer dan 16 en niet minder dan 12 setjes per spiergroep, met uitzondering op de biceps. Die zouden in princiepe met 8 ook goed zijn getrained, maar 12 is geen overbodige luxe ofzo

vb
- plat bankdrukken 4x8
- schuin " " 4x8
- flyes 4x8
- pec dec 4x8
-----------------------
16...

pi_10290219
quote:
Op donderdag 8 mei 2003 07:40 schreef Scighera het volgende:
tja, het beste is om 1 uur per keer te trainen. voor bovenlichaam hou ik het meestal op 1 uur. benen 1.5-2.5 uur (inc. spinning)
jups

pauze tussen setjes is 30sec tot 60 sec. Max 4 oefening met 3 min pauze ertussen. 1 oefening = 4setjes van 8 tot 12 herhalingen.

even goed rekenen leverd een tijd op van tussen de 50 en 80 min.

Dat is de meest effectieve manier van trainen, die trouwens veel fun spoiled omdat je niet zoveel ken kletsen En dat is wel zo belangrijk.

  donderdag 8 mei 2003 @ 10:06:55 #190
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_10290537
quote:
Op donderdag 8 mei 2003 09:44 schreef Loona35 het volgende:

[..]


Voor bodybuilders, powerlifters e.d. geld :

niet meer dan 16 en niet minder dan 12 setjes per spiergroep, met uitzondering op de biceps. Die zouden in princiepe met 8 ook goed zijn getrained, maar 12 is geen overbodige luxe ofzo


Kuiten, onderarm, traps en buik doe ik geen 12 setjes hoor... (resp. 6, 6, 6 en 4 per keer)

biceps/tricpes --> 9 setjes (3 oefeningen x 3 setjes)
schouders/rug/borst --> 12 setjes (4 oefeningen x 3 setjes)
quads --> 12 setjes (3 oefeningen x 5/4 en 3 setjes)
hamstrings --> 9 setjes (3 oefeningen x 3 setjes)

Maar er zijn geen vaste regels voor. Gewoon doen wat voor jou lichaam het beste is.

Godfather Bodybuilding topic reeks
  donderdag 8 mei 2003 @ 14:48:13 #191
28156 qbus
Walk of fame.
pi_10297448
Nou, mijn sportschool is geheel vernieuwd, zowel nieuw gebouw als apparaten.

Ik train nu in zo'n technogym-kermis waarbij de loopband ingebouwde airco heeft en je overspoelt word met digitale displays en knoppen.

Van mij had het allemaal niet gehoeven

pi_10303832
quote:
Op donderdag 8 mei 2003 14:48 schreef qbus het volgende:
Nou, mijn sportschool is geheel vernieuwd, zowel nieuw gebouw als apparaten.

Ik train nu in zo'n technogym-kermis waarbij de loopband ingebouwde airco heeft en je overspoelt word met digitale displays en knoppen.

Van mij had het allemaal niet gehoeven


Dat vind ik juist weer handig. Al zou ik graag wat losse gewichten erbij willen hebben, maar dat zit er niet in
  donderdag 8 mei 2003 @ 19:52:46 #193
28156 qbus
Walk of fame.
pi_10305160
quote:
Op donderdag 8 mei 2003 18:53 schreef fisico het volgende:

[..]

Dat vind ik juist weer handig. Al zou ik graag wat losse gewichten erbij willen hebben, maar dat zit er niet in


Dat hebben wij dan weer wel.
pi_10310523
Even een vraagje.
Ik ben nu 14 jaar en ik word 26 juli 15, ik fitness nu al regelmatig en heb sinds vorig jaar ook al flink wat gewichten thuis waardoor m'n armen ook al aardig breed zijn geworden.

Maar nu is mijn vraag, ben ik nu te jong om zwaar te gaan fitnessen of is dat onzin ?

  vrijdag 9 mei 2003 @ 00:02:42 #195
42123 Manji
Cursed with Immortality
pi_10310785
quote:
Op donderdag 8 mei 2003 23:49 schreef Lytheon het volgende:
Even een vraagje.
Ik ben nu 14 jaar en ik word 26 juli 15, ik fitness nu al regelmatig en heb sinds vorig jaar ook al flink wat gewichten thuis waardoor m'n armen ook al aardig breed zijn geworden.

Maar nu is mijn vraag, ben ik nu te jong om zwaar te gaan fitnessen of is dat onzin ?


Onzin. Wou dat ik op die leeftijd was begonnen.
The Horizons Of The Spring
Glare Of Autumn
...And Winter Becomes
  vrijdag 9 mei 2003 @ 00:07:47 #196
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_10310865
quote:
Op donderdag 8 mei 2003 14:48 schreef qbus het volgende:
Nou, mijn sportschool is geheel vernieuwd, zowel nieuw gebouw als apparaten.

Ik train nu in zo'n technogym-kermis waarbij de loopband ingebouwde airco heeft en je overspoelt word met digitale displays en knoppen.

Van mij had het allemaal niet gehoeven


Ik vind het allemaal wel grappig met die technogym toestellen bij mijn sportschool en met die techno-key kan ik keurig alle resultaten bijhouden.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_10312608
quote:
Op donderdag 8 mei 2003 23:49 schreef Lytheon het volgende:
Even een vraagje.
Ik ben nu 14 jaar en ik word 26 juli 15, ik fitness nu al regelmatig en heb sinds vorig jaar ook al flink wat gewichten thuis waardoor m'n armen ook al aardig breed zijn geworden.

Maar nu is mijn vraag, ben ik nu te jong om zwaar te gaan fitnessen of is dat onzin ?


Ik vind je wat aan de jonge kant aangezien je nog niet uitgegroeit bent. Misschien wel in de lengte mar in de breedte groeit iedereen op z'n minst door tot z'n 17e en meestel tot z'n 19e ongeveer. Ik zou wachten todat je 16 bent . Bovendien is thuis trainen niet slim omdat:

- Als je met een maat naar de sportschool gaat en je hebt een keer geen zin dan ga je toch maar vanuit het verplichtingsgevoel.
- Je leert de techniek veel en veel beter, het zijn die kleine dingetjes zoals hoe je je polsen moet houden enzo.

  vrijdag 9 mei 2003 @ 09:25:20 #198
42123 Manji
Cursed with Immortality
pi_10313317
quote:
Op vrijdag 9 mei 2003 08:06 schreef Loona35 het volgende:
- Als je met een maat naar de sportschool gaat en je hebt een keer geen zin dan ga je toch maar vanuit het verplichtingsgevoel.
- Je leert de techniek veel en veel beter, het zijn die kleine dingetjes zoals hoe je je polsen moet houden enzo.
Ik train 4 jaar thuis en het gaat prima hoor. Iedereen met een beetje discipline en motivatie kan heel goed thuis trainen. Op internet kan je alles leren over techniek (kijk bijvoorbeeld eens op http://www.exrx.net). Enige punt is de veiligheid want je traint zonder spotter, maar ook daar kan je desgewenst een oplossing voor vinden (powerrack bv).
The Horizons Of The Spring
Glare Of Autumn
...And Winter Becomes
  vrijdag 9 mei 2003 @ 12:10:39 #199
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_10316382
quote:
Op vrijdag 9 mei 2003 00:02 schreef Manji het volgende:

[..]

Onzin. Wou dat ik op die leeftijd was begonnen.


Onzin.

Voor je 18e voluit met gewichten trainen gaat vroeg of laat problemen opleveren. Het belemmerd simpelweg de groei van gewrichten en botten.

Nu lach je nog omdat je nergens last van hebt. Maar wacht maar tot je wat ouder wordt, dan zal je jezelf voor je kop slaan dat je niet die paar jaartjes wat rustiger aan gedaan had...

Godfather Bodybuilding topic reeks
  vrijdag 9 mei 2003 @ 12:48:06 #200
28156 qbus
Walk of fame.
pi_10317166
quote:
Op vrijdag 9 mei 2003 00:07 schreef golfer het volgende:

[..]

Ik vind het allemaal wel grappig met die technogym toestellen bij mijn sportschool en met die techno-key kan ik keurig alle resultaten bijhouden.


Het komt op mij allemaal wat overdreven over. Bij ieder apparaat schieten er 40 meters en displays aan, de loopband begint lucht in mijn gezicht te spuwen, apparaten vertellen mij in koeienletters dat ik mijn beweging 0.1 cm korter moet maken en overal computerzuilen met daarop virtuele sportleraren die van alles uitleggen.

Ach, het zal wel wennen.

pi_10317212
Idd Mr.J
  vrijdag 9 mei 2003 @ 13:35:45 #202
42123 Manji
Cursed with Immortality
pi_10318225
quote:
Op vrijdag 9 mei 2003 12:10 schreef Mr.J het volgende:


Voor je 18e voluit met gewichten trainen gaat vroeg of laat problemen opleveren. Het belemmerd simpelweg de groei van gewrichten en botten.


Volgens velen is dit is achterhaald. Arnold is ook op z'n 14e begonnen.
The Horizons Of The Spring
Glare Of Autumn
...And Winter Becomes
  vrijdag 9 mei 2003 @ 14:37:11 #203
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_10319763
En zat op ze 15e aan de DBol. Enig idee wat voor lichamelijke klachten hij heeft gehad de laatste 10 jaar?

En ja, hij ziet er nog redelijk goed uit in T3, dat hoeft niets te zeggen. Maar de pijn in je donder zien anderen niet aan de buitenkant.

Godfather Bodybuilding topic reeks
  vrijdag 9 mei 2003 @ 14:56:06 #204
42123 Manji
Cursed with Immortality
pi_10320309
Het lijkt me dat die klachten vooral gerelateerd zijn aan het dbol-gebruik. Niet aan het trainen op jongere leeftijd.
The Horizons Of The Spring
Glare Of Autumn
...And Winter Becomes
  vrijdag 9 mei 2003 @ 15:03:13 #205
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_10320546
Ook aan het zwaar trainen op jonge leeftijd.

Geloof 't of niet, mij heb je er niet mee. Maar ga niet anderen verkeerde info verstrekken.

Godfather Bodybuilding topic reeks
  vrijdag 9 mei 2003 @ 15:06:37 #206
42123 Manji
Cursed with Immortality
pi_10320658
Wat maakt jou de authoriteit dan? Misschien moet je niet al te zwaar gaan, maar een doordacht trainingsprogramma volgen op die leeftijd is heel goed mogelijk.
The Horizons Of The Spring
Glare Of Autumn
...And Winter Becomes
  vrijdag 9 mei 2003 @ 15:36:51 #207
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_10321493
Heb misschien meer kennis over dit onderwerp dan jij hebt?

Een doordacht trainingsschema = niet veel trainen en zeker niet zwaar op die leeftijd.

Godfather Bodybuilding topic reeks
  vrijdag 9 mei 2003 @ 15:55:49 #208
42123 Manji
Cursed with Immortality
pi_10321968
quote:
Op vrijdag 9 mei 2003 15:36 schreef Mr.J het volgende:
Heb misschien meer kennis over dit onderwerp dan jij hebt?
Ik betwijfel het.
quote:
Een doordacht trainingsschema = niet veel trainen en zeker niet zwaar op die leeftijd.
Een doordacht trainingsschema = zwaar genoeg trainen om je spieren een groei-impuls te geven, en voldoende eten om die groei te ondersteunen. Ook op die leeftijd.
The Horizons Of The Spring
Glare Of Autumn
...And Winter Becomes
  vrijdag 9 mei 2003 @ 16:12:53 #209
42123 Manji
Cursed with Immortality
pi_10322377
Lees dit maar eens en hou je achterhoofd dat dit over kinderen gaat die nog niet eens geslachtsrijp zijn:

http://www.acsm.org/pdf/YSTRNGTH.pdf

The Horizons Of The Spring
Glare Of Autumn
...And Winter Becomes
  vrijdag 9 mei 2003 @ 16:50:06 #210
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_10323301
quote:
Op vrijdag 9 mei 2003 15:55 schreef Manji het volgende:

[..]

Ik betwijfel het.
[..]

Een doordacht trainingsschema = zwaar genoeg trainen om je spieren een groei-impuls te geven, en voldoende eten om die groei te ondersteunen. Ook op die leeftijd.


Twijfel maar raak.

Echt puur op spiergroei gaan trainen op jonge leeftijd is niet goed. Ook op die leeftijd. Sim-pel.

2 A4'tjes .pdf veranderen die algehele opvatting niet hoor.

Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_10323315
Jongens Mr.J heeft echt gelijk.. dit is wetenschappelijk ook bewezen, als ik het nog kan vinden zal ik het eens posten.

Enne Mr.J, als ze niet willen luisteren.. dan niet, wij weten beter..

pi_10328832
quote:
Op vrijdag 9 mei 2003 00:07 schreef golfer het volgende:

Ik vind het allemaal wel grappig met die technogym toestellen bij mijn sportschool en met die techno-key kan ik keurig alle resultaten bijhouden.


Wij hebben lifefitness zonder dat soort hulpmiddelen en gelukkig nog twee torens met gewichten aan een katrol.

Dingen bijhouden en steeds advies, nee da's niet echt mijn ding.

quote:
Op vrijdag 9 mei 2003 12:48 schreef qbus het volgende:

Ach, het zal wel wennen.


Ik hoop het voor je
  vrijdag 9 mei 2003 @ 21:46:56 #213
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_10329255
quote:
Op vrijdag 9 mei 2003 16:50 schreef Pipo_de_C het volgende:
Jongens Mr.J heeft echt gelijk.. dit is wetenschappelijk ook bewezen, als ik het nog kan vinden zal ik het eens posten.

Enne Mr.J, als ze niet willen luisteren.. dan niet, wij weten beter..


Yep. (Ik heb altijd gelijk trouwens, maar dit terzijde )

Maar goed, wij weten wel beter, maar degenen die hier wat info willen niet. En zo krijgen ze allemaal verkeerde info.

Godfather Bodybuilding topic reeks
  vrijdag 9 mei 2003 @ 22:26:03 #214
47910 Killa_Bee
life bites...BITE BACK
pi_10330037
quote:
Op vrijdag 9 mei 2003 12:48 schreef qbus het volgende:

[..]

Het komt op mij allemaal wat overdreven over. Bij ieder apparaat schieten er 40 meters en displays aan, de loopband begint lucht in mijn gezicht te spuwen, apparaten vertellen mij in koeienletters dat ik mijn beweging 0.1 cm korter moet maken en overal computerzuilen met daarop virtuele sportleraren die van alles uitleggen.

Ach, het zal wel wennen.


enne, is de kostprijs voor een abbonement ook gemoderniseerd (gerezen dus )?
biggest revolution since the microchip
  zaterdag 10 mei 2003 @ 09:34:25 #215
42123 Manji
Cursed with Immortality
pi_10334776
quote:
Op vrijdag 9 mei 2003 21:46 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Yep. (Ik heb altijd gelijk trouwens, maar dit terzijde )

Maar goed, wij weten wel beter, maar degenen die hier wat info willen niet. En zo krijgen ze allemaal verkeerde info.


Heel goed dat je jezelf hoger inschat dan de American College of Sports Medicine. Iemand hierboven had het over wetenschappelijk bewijs, nou veel wetenschappelijker als deze organisatie wordt het niet hoor.

Mijn advies aan jou: verdoe je tijd niet meer op fora als deze maar ga boeken schrijven. Kan je veel geld mee verdienen.

The Horizons Of The Spring
Glare Of Autumn
...And Winter Becomes
  zaterdag 10 mei 2003 @ 12:36:12 #216
28156 qbus
Walk of fame.
pi_10336657
quote:
Op vrijdag 9 mei 2003 22:26 schreef Killa_Bee het volgende:

[..]

enne, is de kostprijs voor een abbonement ook gemoderniseerd (gerezen dus )?


Nog niet...
pi_10340845
Lengte ca.1.93
Gewicht ca. 90kg
Verpercentage 11,5% - 12 %

Bankdrukken 80 kg - 3x
Chest press 63 kg
Train ongeveer 1 jaartje nu (eind mei)

  zondag 11 mei 2003 @ 11:22:43 #218
28156 qbus
Walk of fame.
pi_10350925
Schema nu:
2 x in de week 10 minuten roeien, 10/ 15 minuten fietsen, 40 minuten hardlopen (band) kwartier buikspieroefeningen (stuk of 60 per keer)

Daarnaast 1/2 x per week krachttraining. Bij elk apparaat 3 series van 15. (zit in de beginfase)

  zondag 11 mei 2003 @ 18:01:49 #219
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_10357027
quote:
Op zaterdag 10 mei 2003 09:34 schreef Manji het volgende:

[..]

Heel goed dat je jezelf hoger inschat dan de American College of Sports Medicine. Iemand hierboven had het over wetenschappelijk bewijs, nou veel wetenschappelijker als deze organisatie wordt het niet hoor.

Mijn advies aan jou: verdoe je tijd niet meer op fora als deze maar ga boeken schrijven. Kan je veel geld mee verdienen.


Yep. En dat is 1 artikel tegenover de rest.

Mijn advies aan jou, probeer niet zoveel op de man te spelen. Anders raad ik je aan je tijd niet op fora als deze te verdoen, maar als voorstopper bij ADO gaan spelen ofzo.

Godfather Bodybuilding topic reeks
  zondag 11 mei 2003 @ 21:05:27 #220
42123 Manji
Cursed with Immortality
pi_10360350
quote:
Op zondag 11 mei 2003 18:01 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Yep. En dat is 1 artikel tegenover de rest.


Ik kan nog wel wat links opzoeken hoor, mocht je geintresseerd zijn.

Het is heel lang de heersende opinie geweest dat het niet goed is voor kinderen, maar er komt steeds meer bewijs dat het tegendeel bewijst.

Vergeet bijvoorbeeld ook niet dat men vroeger dacht, dat sporters als voetballers en dergelijke niet gebaat zouden zijn bij krachttraining, omdat het ze te langzaam zou maken. Hetzelfde geldt voor vrouwen en gewichtstraining omdat ze er te mannelijk van zouden worden.

quote:
Mijn advies aan jou, probeer niet zoveel op de man te spelen. Anders raad ik je aan je tijd niet op fora als deze te verdoen, maar als voorstopper bij ADO gaan spelen ofzo.
Heb je gelijk in. Mijn excuses daarvoor.
The Horizons Of The Spring
Glare Of Autumn
...And Winter Becomes
  maandag 12 mei 2003 @ 08:59:01 #221
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_10367367
quote:
Op zondag 11 mei 2003 21:05 schreef Manji het volgende:

[..]

Ik kan nog wel wat links opzoeken hoor, mocht je geintresseerd zijn.

Het is heel lang de heersende opinie geweest dat het niet goed is voor kinderen, maar er komt steeds meer bewijs dat het tegendeel bewijst.

Vergeet bijvoorbeeld ook niet dat men vroeger dacht, dat sporters als voetballers en dergelijke niet gebaat zouden zijn bij krachttraining, omdat het ze te langzaam zou maken. Hetzelfde geldt voor vrouwen en gewichtstraining omdat ze er te mannelijk van zouden worden.
[..]

Heb je gelijk in. Mijn excuses daarvoor.


Ik sta altijd open voor artikelen waaruit kan blijken dat bodybuilding op vroege leeftijd geen nadelige gevolgen heeft voor de groei.

En die 2 puntjes kloppen wel ja.

Excuses noted.

Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_10371591
Ik heb even een n00bvraagje: Als je net begonnen bent met het trainen van wat spiergroepen, is het dan mogelijk om dit elke dag te doen?
Het gaat om massatraining
[b]Positieve spirituele verandering is oké olé olé![/b]
  maandag 12 mei 2003 @ 12:55:12 #223
42123 Manji
Cursed with Immortality
pi_10371977
quote:
Op maandag 12 mei 2003 08:59 schreef Mr.J het volgende:

Ik sta altijd open voor artikelen waaruit kan blijken dat bodybuilding op vroege leeftijd geen nadelige gevolgen heeft voor de groei.


http://content.health.msn.com/content/article/61/67564.htm

http://www.boja.org/coaching_strength_youth.htm

Bovenstaande links handelen over kinderen tot een jaar of 15.

Vanaf 15 tot een jaar of 18 is een andere verhaal vanwege de hormoonproductie. Volgens mij is dat de meest produktieve periode in je leven om (op natuurlijke wijze) te groeien.

The Horizons Of The Spring
Glare Of Autumn
...And Winter Becomes
pi_10372987
quote:
Op maandag 12 mei 2003 12:36 schreef Blanche_Fantasy het volgende:
Ik heb even een n00bvraagje: Als je net begonnen bent met het trainen van wat spiergroepen, is het dan mogelijk om dit elke dag te doen?
Het gaat om massatraining
schopje
[b]Positieve spirituele verandering is oké olé olé![/b]
  maandag 12 mei 2003 @ 13:51:17 #225
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_10373572
quote:
Op maandag 12 mei 2003 12:55 schreef Manji het volgende:

[..]

http://content.health.msn.com/content/article/61/67564.htm

http://www.boja.org/coaching_strength_youth.htm

Bovenstaande links handelen over kinderen tot een jaar of 15.

Vanaf 15 tot een jaar of 18 is een andere verhaal vanwege de hormoonproductie. Volgens mij is dat de meest produktieve periode in je leven om (op natuurlijke wijze) te groeien.


Ik denk dat wij andere visies hebben op wat bodybuilding is. Wat 'kinderen' kunnen doen is licht fitnessen onder begeleiding, maar niet echt bodybuilding.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_10373623
quote:
Op maandag 12 mei 2003 12:36 schreef Blanche_Fantasy het volgende:
Ik heb even een n00bvraagje: Als je net begonnen bent met het trainen van wat spiergroepen, is het dan mogelijk om dit elke dag te doen?
Het gaat om massatraining
Als je net begonnen bent is het goed om fullbody te trainen. Dat houdt in dat je een keer of 3 per week naar de sportschool gaat en dan alle spiergroepen traint. Doe rustig aan met de gewichten in het begin. Je lichaam went dan aan de oefeningen en gewichten en na een maand of 2 kun je aan een "echt" schema beginnen.
Als je vaker dan 3 x per week wilt gaan in het begin dan weet ik niet wat je 't beste kunt doen.. daar moeten de profs hier maar even op ingaan.
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
  maandag 12 mei 2003 @ 13:53:11 #227
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_10373629
quote:
Op maandag 12 mei 2003 13:32 schreef Blanche_Fantasy het volgende:

[..]

schopje


Topic kicken binnen een uur?


Begin gewoon maar rustig een paar keer per week ofzo. Als je nu voluit gaat loop je kans snel af te haken.

Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_10373687
quote:
Op maandag 12 mei 2003 13:53 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Topic kicken binnen een uur?


Begin gewoon maar rustig een paar keer per week ofzo. Als je nu voluit gaat loop je kans snel af te haken.


afhaken omdat ik geen motivatie meer zal hebben of omdat m'n lichaam het niet zo fijn vindt?
[b]Positieve spirituele verandering is oké olé olé![/b]
  maandag 12 mei 2003 @ 14:02:29 #229
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_10373879
Beide.

De 1ste vrees ik meer voor. Zie het zo vaak gebeuren.

Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_10374063
quote:
Op maandag 12 mei 2003 14:02 schreef Mr.J het volgende:
Beide.

De 1ste vrees ik meer voor. Zie het zo vaak gebeuren.


Nou voor de motivatie zal het behoorlijk meevallen, maar wat is denk je dan wel aan te raden aan hoeveelheid training?
[b]Positieve spirituele verandering is oké olé olé![/b]
pi_10374361
quote:
Op maandag 12 mei 2003 14:07 schreef Blanche_Fantasy het volgende:

[..]

Nou voor de motivatie zal het behoorlijk meevallen, maar wat is denk je dan wel aan te raden aan hoeveelheid training?


Ik deed 3 x per week ruim een uur fullbody in het begin en kwam halve kilo tot een kilo per week aan! Man, dat ging hard.. ik snap er nou nog steeds niks van
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
  maandag 12 mei 2003 @ 15:06:25 #232
42123 Manji
Cursed with Immortality
pi_10375728
quote:
Op maandag 12 mei 2003 13:51 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Ik denk dat wij andere visies hebben op wat bodybuilding is. Wat 'kinderen' kunnen doen is licht fitnessen onder begeleiding, maar niet echt bodybuilding.


Daarom maak ik onderscheid tussen kinderen onder en boven de 15. Zodra je de puberteit bereikt kan je effektief gaan bodybuilden. Je lichaam produceert dan een hoeveelheid hormonen die het later nooit meer zal doen. Tenzij je 'supplementeert' natuurlijk maar dat is een ander verhaal.
The Horizons Of The Spring
Glare Of Autumn
...And Winter Becomes
pi_10380133
Hallo allemaal,

Ik ben al een tijdje bezig met thuis te "trainen".
Elke dag een uurtje of meer met een gewichtje (dumbbells heet dat geloof ik ) van 8.5 kg 25 keer op en neer, een paar minuten rust en dan opnieuw.
In het begin raakte ik amper aan 10, nu al aan 25 dus binnenkort nog eens 2 kg bijhangen (ik doe het in stapjes van 2).

Ik zou eigenlijk het liefst mijn arm, rug en buikspieren trainen. Arm gaat dus al een beetje (biceps). Nu vraag ik mij af of dat voldoende is om mooi dikke armen te krijgen. Waarschijnlijk vergeet ik aan de triceps te werken? Wat is dan een goede oefening? Armen gestrekt houden naast het lichaam en achterwaarts op en neer gaan? Of kan ik beter deze oefening laten vallen?
Ik had nog een andere oefening in gedachte, aan elke kant een stoel zetten en dan daartussen opdrukken. Welke verdient de voorkeur? Of misschien best beide doen?

Buikspieren is altijd al een moeilijke geweest voor mij. Vroeger deed ik elke dag 500 sit ups (2x250) maar daarvan ondervond ik weinig tot geen verbetering. Ik begon pas iets te voelen rond 200 en kon eigenlijk gerust doorgaan tot ik aan 300 of meer zat. Dit werd na tijd iets te gevaarlijk voor mijn rug dus ben ik gestopt.
Wat moet ik nu doen? Opnieuw beginnen (en eventueel heel snel proberen, dus belastender voor de spieren?) of een andere oefening zoeken? Zijn sit ups goed voor onder en bovenbuikspieren?

Dit is de eerste keer dat ik in dit forum en deze reeks kom dus als ik iets dubbel vraag zeg je het maar
Ben het topic nu ook een beetje aan het doorlezen.

Misschien nog iets belangrijks: ik ben 16 jaar, 1.78m en weeg 55 kg. Ben dus niet stevig gebouwd, maar kom ook niet bij hoeveel ik ook eet. Verder al heel mijn leven sport gedaan en ben nu gestopt. Wil gaan fitnessen thuis om toch enigzins in vorm te blijven en een beter figuur tegen de zomer

pi_10380257
quote:
Op maandag 12 mei 2003 17:53 schreef Maidenfan het volgende:
Hallo allemaal,

Ik ben al een tijdje bezig met thuis te "trainen".
Elke dag een uurtje of meer met een gewichtje (dumbbells heet dat geloof ik ) van 8.5 kg 25 keer op en neer, een paar minuten rust en dan opnieuw.
In het begin raakte ik amper aan 10, nu al aan 25 dus binnenkort nog eens 2 kg bijhangen (ik doe het in stapjes van 2).

Ik zou eigenlijk het liefst mijn arm, rug en buikspieren trainen. Arm gaat dus al een beetje (biceps). Nu vraag ik mij af of dat voldoende is om mooi dikke armen te krijgen. Waarschijnlijk vergeet ik aan de triceps te werken? Wat is dan een goede oefening? Armen gestrekt houden naast het lichaam en achterwaarts op en neer gaan? Of kan ik beter deze oefening laten vallen?
Ik had nog een andere oefening in gedachte, aan elke kant een stoel zetten en dan daartussen opdrukken. Welke verdient de voorkeur? Of misschien best beide doen?

Buikspieren is altijd al een moeilijke geweest voor mij. Vroeger deed ik elke dag 500 sit ups (2x250) maar daarvan ondervond ik weinig tot geen verbetering. Ik begon pas iets te voelen rond 200 en kon eigenlijk gerust doorgaan tot ik aan 300 of meer zat. Dit werd na tijd iets te gevaarlijk voor mijn rug dus ben ik gestopt.
Wat moet ik nu doen? Opnieuw beginnen (en eventueel heel snel proberen, dus belastender voor de spieren?) of een andere oefening zoeken? Zijn sit ups goed voor onder en bovenbuikspieren?

Dit is de eerste keer dat ik in dit forum en deze reeks kom dus als ik iets dubbel vraag zeg je het maar
Ben het topic nu ook een beetje aan het doorlezen.

Misschien nog iets belangrijks: ik ben 16 jaar, 1.78m en weeg 55 kg. Ben dus niet stevig gebouwd, maar kom ook niet bij hoeveel ik ook eet. Verder al heel mijn leven sport gedaan en ben nu gestopt. Wil gaan fitnessen thuis om toch enigzins in vorm te blijven en een beter figuur tegen de zomer


Probeer buikspieroefeningen met een gewicht op je borst te houden, dus je armen gekruist met een gewicht voor je borst. Hier door hoef je minder sit ups te doen.
Don't argue with me, I will drag you down to my level and beat you with experience
pi_10381011
Bedankt voor de tip Dopke!
pi_10383949
Of probeer te vertragen.. dus steeds als je je spieren aangespannen hebt, dit even 2 tellen vasthouden. Dan haal je de 200 niet, kan ik je vertellen
Spiermassa krijg je niet door honderden sit-ups per dag te doen. Doe een paar korte (maar hevige) series 2 x per week. Je buikspieren moeten ook tijd krijgen om te herstellen.
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_10384269
200??

doe 3 setjes van 20 ofzo. Durf te wedden dat als je em 100% correct uitvoert dat je er moeite mee hebt.

  maandag 12 mei 2003 @ 21:52:29 #238
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_10385905
quote:
Op maandag 12 mei 2003 20:39 schreef -Ma3stro- het volgende:
200??

doe 3 setjes van 20 ofzo. Durf te wedden dat als je em 100% correct uitvoert dat je er moeite mee hebt.


Agree.
Godfather Bodybuilding topic reeks
  maandag 12 mei 2003 @ 21:57:41 #239
47910 Killa_Bee
life bites...BITE BACK
pi_10386013
quote:
Op maandag 12 mei 2003 14:17 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Ik deed 3 x per week ruim een uur fullbody in het begin en kwam halve kilo tot een kilo per week aan! Man, dat ging hard.. ik snap er nou nog steeds niks van


hoe kan je nu een halve kilo SPIEREN bijkomen door 3x een uurtje te trainen:s medisch gezien kan dat eigenlijk niet hé...... dan zou het er trouwens weer even snel af moeten gaan, er moet wel een andere verklaring zijn voor dat fenomeen... (water en vet en zo )
biggest revolution since the microchip
  maandag 12 mei 2003 @ 23:25:33 #240
55160 El-Cheapo
I'm so sleeeeeeeepy
pi_10388570
quote:
Op maandag 12 mei 2003 12:36 schreef Blanche_Fantasy het volgende:
Ik heb even een n00bvraagje: Als je net begonnen bent met het trainen van wat spiergroepen, is het dan mogelijk om dit elke dag te doen?
Het gaat om massatraining
Die instructeurs bij mij op fitness zeiden dat beginners altijd een dag rust moeten hebben nadat ze de dag ervoor naar fitness zijn geweest.
Dus ik zou zeggen, om de dag fitnessen
Et ligt er natuurlijk wel aan hoelang je fitnessed op 1 dag..
Biertje? :)
pi_10389993
quote:
Op maandag 12 mei 2003 21:57 schreef Killa_Bee het volgende:

[..]

hoe kan je nu een halve kilo SPIEREN bijkomen door 3x een uurtje te trainen:s medisch gezien kan dat eigenlijk niet hé...... dan zou het er trouwens weer even snel af moeten gaan, er moet wel een andere verklaring zijn voor dat fenomeen... (water en vet en zo )


Ik weet niet wat er medisch wel en niet kan.. en ik zeg ook nergens dat 't puur spiermassa was. Ik zeg wel dat ik na 2 a 3 maanden duidelijk verschil zie en merk.
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_10390001
quote:
Op maandag 12 mei 2003 20:39 schreef -Ma3stro- het volgende:
200??

doe 3 setjes van 20 ofzo. Durf te wedden dat als je em 100% correct uitvoert dat je er moeite mee hebt.


Zoiets doe ik ook.. hij had 't over honderden situps en daar refereerde ik aan.

Bij ons op de sportschool wordt nu trouwens gezegd dat situps niet echt goed zijn omdat je je rug er niet mee traint en de schijven van je ruggegraat een verkeerde beweging maken wat rugklachten kan opleveren.
Ze raden nu de volgende oefening aan: Liggen, benen iets gebogen. Handen achter je hoofd, ellebogen recht omhoog. En dan zonder een rolbeweging te maken met je ellebogen recht omhoog komen, dus bovenkant van je rug van de grond. En weer terug. Hiermee train je zowel je buikspieren als je onderrug, wat goed schijnt te zijn.

Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
  dinsdag 13 mei 2003 @ 08:56:31 #243
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_10391290
Hangende knee raises zijn uber.
Godfather Bodybuilding topic reeks
  dinsdag 13 mei 2003 @ 08:58:12 #244
29453 Doctor_Bara
pirate of the seven seas
pi_10391309
quote:
Op dinsdag 13 mei 2003 08:56 schreef Mr.J het volgende:
Hangende knee raises zijn uber.
ubergaar ja
aka Man-Mountain
pi_10392268
quote:
Op maandag 12 mei 2003 17:53 schreef Maidenfan het volgende:
Hallo allemaal,

Ik ben al een tijdje bezig met thuis te "trainen".
Elke dag een uurtje of meer met een gewichtje (dumbbells heet dat geloof ik ) van 8.5 kg 25 keer op en neer, een paar minuten rust en dan opnieuw.
In het begin raakte ik amper aan 10, nu al aan 25 dus binnenkort nog eens 2 kg bijhangen (ik doe het in stapjes van 2).

[...]
Wil gaan fitnessen thuis om toch enigzins in vorm te blijven en een beter figuur tegen de zomer


Buikspiertraining is leuk en aardig voor thuis, maar die arm-training kun je net zo goed niet doen. Thuis trainen om echt in vorm te komen kan alleen als je daar voldoende materiaal voor hebt. Een paar dumbells heb je vrij weinig aan. Een gespierder lichaam tegen de zomer kun je sowieso vergeten, in een paar maanden zul je geen geweldige resultaten zien (zelfs niet als je naar de sportschool gaat).

Wil je een sterker/gespierder lichaam? Ga naar de sportschool, begin eens met 2x per week fullbody en ga na een half jaartje ofzo lekker 3x per week ertegenaan met een leuk schema. Ga 3x zoveel én 6x per dag eten + een weightgainer en een shakie, dan kun je in de zomer van 2004 al een stuk beter voor de dag komen op het strand.

pi_10392474
Beetje overdreven.. half jaar fullbody..
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
  dinsdag 13 mei 2003 @ 11:10:12 #247
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_10393621
quote:
Op dinsdag 13 mei 2003 08:58 schreef Doctor_Bara het volgende:

[..]

ubergaar ja


Explain.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_10393636
Ben ik et niet mee eens... heb het zelf dan wel niet gedaan, maar het is wel verstandig ivm met aanhechtingen, leren van de bewegingen e.d..
pi_10398042
Altijd als ik een dag na het fitnissen weeg ben ik altijd zwaarder dan de dag daar voor, hoe komt dat Kot dat door dat ik dan mijn spieren train? Ik step ong 40 minuten + 2500 meter roeien en verder wat standaard gewichten enzo.
pi_10400151
quote:
Op dinsdag 13 mei 2003 11:10 schreef -Ma3stro- het volgende:
Ben ik et niet mee eens... heb het zelf dan wel niet gedaan, maar het is wel verstandig ivm met aanhechtingen, leren van de bewegingen e.d..
Is een half jaar dan niet aan de lange kant? Ik heb het zo'n 1,5 maand gedaan. Op DBB.com raden ze 1 tot 2 maanden aan.
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
  dinsdag 13 mei 2003 @ 17:08:20 #251
29453 Doctor_Bara
pirate of the seven seas
pi_10403692
quote:
Op dinsdag 13 mei 2003 11:10 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Explain.


ik vind t geen prettige oefening bedoelde ik
aka Man-Mountain
  dinsdag 13 mei 2003 @ 21:05:21 #252
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_10409170
quote:
Op dinsdag 13 mei 2003 17:08 schreef Doctor_Bara het volgende:

[..]

ik vind t geen prettige oefening bedoelde ik


Ah.

Ik kan ook wel leukere oefeningen verzinnen, maar qua effectiviteit vind ik hem uber.

Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_10412911
quote:
Op dinsdag 13 mei 2003 15:12 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Is een half jaar dan niet aan de lange kant? Ik heb het zo'n 1,5 maand gedaan. Op DBB.com raden ze 1 tot 2 maanden aan.


Ja dat is inderdaad redelijk lang, maar als je slechts 55 kilo weegt lijkt het mij toch verstandig eerst de tijd te nemen wat ' overall mass' aan te zetten met de compound oefeningen in een fullbody schema.
  dinsdag 13 mei 2003 @ 23:32:23 #254
25737 spookie
Banaantje?
pi_10412925
Morgen weer lekker fitnessen
oops ohh my ...
  dinsdag 13 mei 2003 @ 23:35:42 #255
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_10412988
quote:
Op dinsdag 13 mei 2003 23:32 schreef spookie het volgende:
Morgen weer lekker fitnessen
Ik ook weer.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 13 mei 2003 @ 23:37:26 #256
25737 spookie
Banaantje?
pi_10413021
quote:
Op dinsdag 13 mei 2003 23:35 schreef golfer het volgende:

[..]

Ik ook weer.


Gaan we er weer lekker hard tegen aan hihi, hoe vaak train jij per week? ik nu sinds 3 maanden 2x per week maar ik wil toch weer 3x per week
oops ohh my ...
  dinsdag 13 mei 2003 @ 23:37:56 #257
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_10413030
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')