Wat vonden jullie het leukste B&A avontuur?
(Plaaggeest, Geheim van de Sleutel, Diamant, Huilende proffessor, Geheim van de Schatkaart, Verdwenen Kroon, Verzonken Stad, Reis door Europa, Reis door Amerika)
Mijn favoriete serie is absoluut 'Het geheim van de schatkaart'. In deze serie speelt Adriaan zelf de Baron en zijn Vlugge Japie en Robin voor het eerst te zien, geweldig jeugdsentiment!!
quote:omg..
Op woensdag 12 maart 2003 19:18 schreef Lu-Cky het volgende:
De plaag geest vondt ik vroeger echt zoo eng....
ontopic: Ik vond "het geheim van de schatkaart" ook veruit de leukste.
quote:Nog steeds
vooral de scene waarin de boefjes met hun auto dwars door dat doek in de kooi rijden. werelds!
qua afleveringen vond ik die met die poppen het geweldigst..bassie en adriaan maken poppen van zichzelf en gaan dan met de pop van die ander door de stad lopen ed, waardoor het lijkt of ze overal tegelijk zijn..wel funny..
quote:dat was de verzonken stad. volgens mij één van de laatste afleveringen in griekenland voordat ze naar brussel gaan. was dacht ik ook op een klein eiland. santorini ofzo.
Op woensdag 12 maart 2003 20:08 schreef Dr.E het volgende:
Ik vond 'de plaaggeest' eigenlijk te eng om leuk te vindenqua afleveringen vond ik die met die poppen het geweldigst..bassie en adriaan maken poppen van zichzelf en gaan dan met de pop van die ander door de stad lopen ed, waardoor het lijkt of ze overal tegelijk zijn..wel funny..
quote:eens
Die nieuwere B2 is veel ruiger dan die oude (is dat trouwens dezelfde acteur?:S)
En die boevenbaas is dat dezelfde acteur in het geheim van de sleutel en die met die diamant??
(De boevenbaas met die sigaren, dus niet de baron)
[Dit bericht is gewijzigd door Patch op 12-03-2003 23:50]
Heel veel afleveringen en achtervolgingen later vinden bassie en adriaan dan in een ver land, in een grot, de schat. En die is niet gevuld met gouden munten, maar met peper... want peper was duur in die tijd.
(Toen wist ik eindelijk waar de uitdrukking peperduur vandaan kwam)
zucht, dat was nou mijn favoriete B&A avontuur...
Geheim van de sleutel
Maar ik kan me ook iets vaags herrineren van dat die caravan in de brand stond terwijl Bassie er nog in zat ofzo? Ik was toendertijd heel erg bang voor brand en dit is dus ook precies 1 van de dingen die ik heb onthouden, welke was dat?
En het geheim van de schatkaart is en blijft natuurlijk een pareltje van een Bassie en Adriaan avontuur
quote:http://www.bassie-adriaan.nl/plaaggeest/plaaggeestinlay.html
Op vrijdag 21 maart 2003 10:44 schreef Navelpluisje het volgende:
Ik kan me de plaaggeest niet herinneren. Waar gaat 'ie over
quote:
Op vrijdag 21 maart 2003 10:47 schreef Luchtbel het volgende:[..]
http://www.bassie-adriaan.nl/plaaggeest/plaaggeestinlay.html
[Dit bericht is gewijzigd door Vaan_Banaan op 21-03-2003 11:01]
Ik heb Jaap Stobbe een paar keer ontmoet, en hij kreeg dit heel vaak te horen.
*telefoon cq sigaar verpeuvel*
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |