quote:Nieuwe OP is lekker, hoewel ze het niveau van Vlijmscherp en Afslag Osdorp niet helemaal halen, maar dat is persoonlijk denk ik. Dankzij die 2 cd's kwam ik goed in aanraking met nederhop. Zit trouwens nu naar Hardkornografie van White Wolf te luisteren, is eigenlijk wel lekker, veels te lang niet gedraaid
Op woensdag 12 maart 2003 23:47 schreef Dr.Droxz het volgende:
K zit nu te wachten op de nieuwe Cd van Osdorp posse, schijnt lekker bruut en hard te zijn, met lekkere rouwe texten, en de beats van SEDA (beat creator van OP) ...
En wacht op mijn cd's van : 2-zwaard, nest, Ouderkerk kaffers ed.
kan echt niet wachten !
Maar kan iemand mij wat namen noemen van nummers (uit het buiteland wat jullie zeggen) met een lekkere "flow" ?
quote:dat had ik eerst ook , maar zodra je er een beetje geconcentreerd naar gaat luisteren , dan haal je de essentie er toch wel uit (In het Engels Tenminste)
Op woensdag 12 maart 2003 23:48 schreef Dr.Droxz het volgende:[..]
Dat heb ik dus met alles behalve NL hiphop, mijn talenknobbel is net zo groot als speldenknop, als die engels rappers dus snel rappen, versta ik er al geen moer meer van
Maar kunnen jullie wat namen van buitenlandse hiphop noemen met een lekkere beat/flow ?
quote:Brand Nubian - Time Is Running Out
Op woensdag 12 maart 2003 23:52 schreef Dr.Droxz het volgende:
Maar kan iemand mij wat namen noemen van nummers (uit het buiteland wat jullie zeggen) met een lekkere "flow" ?
als je er nog meer zoekt hoor ik 't graag
quote:Als ik mensen er een andere kant van de hiphop kan laten zien heb ik er geen problemen mee
Op donderdag 13 maart 2003 00:00 schreef Dr.Droxz het volgende:
Thanxz !
GA gelijk ff kijken (you know:P)
Nefret - Istanbul
Is turkse rap en ik versta er dus absoluut niks, maar het klinkt verrassend professioneel
quote:De meeste (oudere) nummers van Redman zij wel dope trouwens. Hebben goede flow en mad funny lyrics.
Op woensdag 12 maart 2003 23:58 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Redman - Pick It Up
Tipje: Redman ft K-Solo - It's Like That (My Big Brother)
Die K-Solo heeft een wat irri stem, maar die stukken van Redman zijn echt vet
. En die beat is ook erg nice
.
Well it's the Funk Doctor Spock, the pon cock lyricist
My mentality's so def yo I ain't even hearin this shit
Nog leuk nederlands hiphopnummer: De Amersfoortse Cooperatie - Zaterdagmiddag (met, volgens mij, de beat van Redman - Can't Wait).
Edit extra toevoeging
Op Knick Knack Patty Wack ook van EPMD is 'ie trouwens ook wel lekker op dreef (en niet zeggen dat EPMD die sample van 2PAC heeft gejat
)
quote:Morgen (vanavond
Op donderdag 13 maart 2003 01:02 schreef Dr.Droxz het volgende:
Zijn idd wel relaxte nummer dude
Common - Resurrection (Extra P remix)
Brand Nubian - Punks jump up to get beat down (original 12" version)
Busta Rhymes - Genesis (ill refrein!!!)
Mic Geronimo - Men vs Many
Black Moon - Murder MC's
Cocoa Brovaz - Tools of the Trade
Just some gems... ![]()
Later!
AA
quote:That's the spirit, vooral die van Smif-N-Wessun (Cocoa Brovaz) is erg Ill!
Op donderdag 13 maart 2003 10:56 schreef AboruAsli het volgende:
Mo' phat shit:Common - Resurrection (Extra P remix)
Brand Nubian - Punks jump up to get beat down (original 12" version)
Busta Rhymes - Genesis (ill refrein!!!)
Mic Geronimo - Men vs Many
Black Moon - Murder MC's
Cocoa Brovaz - Tools of the TradeJust some gems...
Later!
AA
Probeer ook eens Clockworx - World Of Truth, dat zal je zeker ook bevallen
En waar ik ook weinig van hoor, ik kan ook niks van ze vinden, zijn BG Knocc Out en Dresta. Ik ken ze uit Real Motherfucking G's van Eazy-E, dat zijn tenminste echte G's, niet van Studio Gangsters (zoals Eazy ze noemde)
Maar ehhh Tony, wat vind je eigenlijk van Necro? Ik vind het echt brute shit, beetje over-the-top soms, maar over het algemeen wel lekker rauw en shockerend. Lyricwise is het misschien wel eens wat minder, maar zijn producties zijn echt top-notch! Hij produceert ook veel werk van Non-Phixion. Mijn favo Necro-produced cut is 'No Tomorrow'. Beetje oud, maar net als met whiskey wordt deze track met de jaren beter! Dat heb ik trouwens ook met Resurrection van Common (wel de Large Pro remix he!). Dat nummer draai ik na al die jaren nog regelmatig en nog steeds voel ik dat nummer!
Later!
AA
PS: Zie dat je nogal fan bent van the infamous Tony Montana. Gelijk heb je, het is een meesterlijke film Scarface. Dat brengt echter wel een vraag in me op: waarom hoor je, als je het over nineties hiphop hebt, nog maar zo weinig mensen over de Geto Boys? Die waren vroeger behoorlijk baanbrekend bezig m.b.t. het gebruik van 'strong language'.
Ik was echt een enorme fan van die gasten (Bushwick Bill, Scarface, Willy D), maar behalve Scarface zijn ze allemaal in de obscuriteit verdwenen. Wat vond jij van die gasten?
quote:Leg dan eens uit waarom je ze zo geweldig vind, zelf ben ik er niet zo gecharmeerd van, maar ik heb wel respect voor ze omdat ze een vernieuwende stijl hebben/hadden
Op donderdag 13 maart 2003 12:24 schreef rthls het volgende:
En waarom zie ik niemand het hebben over Bone Thugs-N-Harmony!! Dat is echt de beste rap groep van deze tijd.
quote:Film is geniaal ja
Op donderdag 13 maart 2003 12:25 schreef AboruAsli het volgende:
Clockworx? Hmmmm, ken ik nog niet, maar ga ze definitely effe checken.Maar ehhh Tony, wat vind je eigenlijk van Necro? Ik vind het echt brute shit, beetje over-the-top soms, maar over het algemeen wel lekker rauw en shockerend. Lyricwise is het misschien wel eens wat minder, maar zijn producties zijn echt top-notch! Hij produceert ook veel werk van Non-Phixion. Mijn favo Necro-produced cut is 'No Tomorrow'. Beetje oud, maar net als met whiskey wordt deze track met de jaren beter! Dat heb ik trouwens ook met Resurrection van Common (wel de Large Pro remix he!). Dat nummer draai ik na al die jaren nog regelmatig en nog steeds voel ik dat nummer!
Later!
AA
PS: Zie dat je nogal fan bent van the infamous Tony Montana. Gelijk heb je, het is een meesterlijke film Scarface. Dat brengt echter wel een vraag in me op: waarom hoor je, als je het over nineties hiphop hebt, nog maar zo weinig mensen over de Geto Boys? Die waren vroeger behoorlijk baanbrekend bezig m.b.t. het gebruik van 'strong language'.
Ik was echt een enorme fan van die gasten (Bushwick Bill, Scarface, Willy D), maar behalve Scarface zijn ze allemaal in de obscuriteit verdwenen. Wat vond jij van die gasten?
Geto Boys vond ik zeer dope, hoewel ik vrij weinig van ze heb. Een maat van me heeft het album van Bushwick Bill en dat klinkt zeker niet verkeerd, vooral het nummer Times Is Hard klinkt erg lekker, niet echt Rough Lyrics zoals bij Geto Boys
Nieuwste Album van Scarface vond ik trouwens wel verrassend goed
quote:Dat nummer van Common is da Bomb !
Op donderdag 13 maart 2003 12:25 schreef AboruAsli het volgende:
Clockworx? Hmmmm, ken ik nog niet, maar ga ze definitely effe checken.Maar ehhh Tony, wat vind je eigenlijk van Necro? Ik vind het echt brute shit, beetje over-the-top soms, maar over het algemeen wel lekker rauw en shockerend. Lyricwise is het misschien wel eens wat minder, maar zijn producties zijn echt top-notch! Hij produceert ook veel werk van Non-Phixion. Mijn favo Necro-produced cut is 'No Tomorrow'. Beetje oud, maar net als met whiskey wordt deze track met de jaren beter! Dat heb ik trouwens ook met Resurrection van Common (wel de Large Pro remix he!). Dat nummer draai ik na al die jaren nog regelmatig en nog steeds voel ik dat nummer!
Ik moet me maar eens een beetje gaan verdiepen in alle def Jux shit, want ik geloof ddat daar nogal wat in te ontdekken is
quote:Precies, de vernieuwende stijl, hoe snel ze rappen, hun stemmen. Maar ik moet wel zeggen dat ze nu wat minder goed zijn dan in E.1999 days.
Op donderdag 13 maart 2003 12:27 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Leg dan eens uit waarom je ze zo geweldig vind, zelf ben ik er niet zo gecharmeerd van, maar ik heb wel respect voor ze omdat ze een vernieuwende stijl hebben/hadden
En toen ze kwamen met dat Crossroads nummer was ik helemaal klaar met ze. Heb daarna nooit meer één nummer van die gasten gedraaid.
Maar goed, ieder zijn ding. Kan me herinneren dat er zeer veel mensen waren die die shit wel digden, dus misschien ligt het wel aan mij. Nah, don't think so! ![]()
Laters!
AA
quote:Hmmm, heb ik ook nog niet gecheckt. Loop momenteel een beetje achter, weinig doekoes, druk met het vrouwtje/werk/sporten etc.
Nieuwste Album van Scarface vond ik trouwens wel verrassend goed
Wat kun je me aanraden Tony? Beetje nieuw, beetje vet? ![]()
Heb laatst die Noreaga nummers gehoord die geproduceerd zijn door the infamous NEPTUNES. Weet niet of het kwam door de spliff die ik geconsumeerd had, maar ik kon niet meer stoppen met lachen. Omdat ik die beats zo phat vond! Echt ille shit! Stond er echt van te kijken hoe een middelmatige rapper als N.O.R.E. zo vet kon klinken. En geloof me, dat is compleet de verdienste van de Neptunes! Check it out!
Ook vet (wel wat ouder): Quasimoto - The Unseen.
Laters!
AA
Gister trouwens Up In Smoke gekeken. Wat een vette DVD. Zitten op 3/4 trouwens ook nog een paar vette beats die ik nog niet kende.
Verder ben ik nu een beetje shit van de wu tang aan het luisteren.
Hoewel ik een groot fan ben van the Wu heb ik nog nooit 36 chambers geluisterd
ken wel een aantal nummers, maar vanmiddag ga ik eht luisteren ![]()
[Dit bericht is gewijzigd door damienfromhell op 13-03-2003 13:39]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |