abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_9075333
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 20:48 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
btw ff paar clipjes
deze zijn quicktime :
TY -- We Dont Care
DJ Vadim -- It's On (feat Vakill)
The Herbaliser -- Road Of Many Signs (feat Dream Warriors)
Gamma -- Killer Apps
Roots Manuva -- Witness (One Hope)

deze is real video :
New Flesh -- Communicate (feat Gift Of Gab)

allen van het ninja tunes/big dada label en komt allemaal uit de UK

Keep 'em Comin', deze zijn erg vet
Winnaar FOK! VBL Voor Rood-Wit Gezongen-Award
PSV, de logische kampioen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
  woensdag 12 maart 2003 @ 22:17:47 #77
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_9075750
kzal binnekort wel weer ff wat andere doorlinken

(als je btw upload space (FTP) hebt , moet je mij maar ff MSNnnen of ICQen, ben niet te beroerd om wat van die albums up te loaden dan)

woensdag 12 maart 2003 @ 22:47:21 #78
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_9076778
ken jij Operation : Doomsday van MF Doom Btw Tony ? moet je zeker een xtje luisteren
pi_9077785
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 22:47 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
ken jij Operation : Doomsday van MF Doom Btw Tony ? moet je zeker een xtje luisteren
Heb 'm gehoord bij een maat van me, stond al op 't lijstje "kopen", alleen zijn ze in de winkel niet gratis en kwaliteit download ik niet
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_9077926
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 22:47 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Rhymes Like Dimes is wel een erg lekker nummer, voor de rest is dat album niet echt heel erg bijzonder imho

Thanks voor die tip van New Flesh trouwens.. vind Gift Of Gab een van de dopeste MCs van de laatste jaren en dit nummer kende ik nog niet..

En voor degenen die het nog niet wisten: vrijdag om 15:00 geeft Jurassic 5 een instore bij Fat Beats (en s'avonds staan ze in de Para)

Oh kent iemand trouwens het nummer The Unthinkable van Boom Bip en Buck65 (evt in de remixversie van Venetian Snares)?? Het is een beetje vage mix van hiphop en IDM, zegmaar Boards of Canada met vocals.. Ik ben wel op zoek naar meer nummers die een beetje daar op lijken, iemand suggesties??

pi_9077988
Yo, eindelijk. De hiphop-topics worden weer voortgezet hier. Misschien kunnen we toch weer leven blazen in ons beruchte IRC-kanaal def .

Anyway, ff voorstellen hiphopwise. Ik houd ook vooral van die jazzy/funky hiphop shit. Tribe, Jurassic5, The Roots, Redman (zijn oudere werk dus), Black Eyed Peas, People Under The Stairs, Blackalicious, Gang Starr dat gebeuren.

Verder ook nog Mos Def, Beastie Boys en old-school work als Eric B. & Rakim, BDP, The Biz, die shit.

Van de nieuwere hiphop: Non Phixion, erg dope, Dilated Peoples, Smut Peddlers, Hi & Mighty. En wat ik ook wel erg vet vind is Cannibal Ox. Maar dat is idd wat experimenteel met meer elektronische beats en shit. Toch kan ik dat wel waarderen .

En waar blijft de Nederlandse hiphop? Dat nieuwe nummer (althans, ik zag het laatst pas op The Box, van Terilekst ft CIA en RFX, Personalities. Damn'! Vette productie iig!).

quote:
Op woensdag 12 maart 2003 18:51 schreef Begieltie het volgende:
trouwens dit weekend treed J5 op in Tivoli Utrecht en het is nog niet uitverkocht!!
En ook in de Paradiso vrijdag. Ga ik heengoh, had ik dat al gezegd .
Die Welt ist alles was der Fall ist.
pi_9078226
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 23:23 schreef keeper het volgende:

Anyway, ff voorstellen hiphopwise. Ik houd ook vooral van die jazzy/funky hiphop shit. Tribe, Jurassic5, The Roots, Redman (zijn oudere werk dus), Black Eyed Peas, People Under The Stairs, Blackalicious, Gang Starr dat gebeuren.

Verder ook nog Mos Def, Beastie Boys en old-school work als Eric B. & Rakim, BDP, The Biz, die shit.

Van de nieuwere hiphop: Non Phixion, erg dope, Dilated Peoples, Smut Peddlers, Hi & Mighty. En wat ik ook wel erg vet vind is Cannibal Ox. Maar dat is idd wat experimenteel met meer elektronische beats en shit. Toch kan ik dat wel waarderen .

En waar blijft de Nederlandse hiphop? Dat nieuwe nummer (althans, ik zag het laatst pas op The Box, van Terilekst ft CIA en RFX, Personalities. Damn'! Vette productie iig!).

Wij kunnen praten , precies het lijstje wat ik waardeer ik voeg daar zelf de rest van Native Tongues aan toe, Cypress Hill (Omdat ik dankzij Black sunday helemaal verslaafd raakte aan hiphop) en natuurlijk Illmatic en Enter The Wu-Tang, ook viind ik het ouwere werk van Onyx, Brand Nubian & M.O.P. nog steeds lekker, maar ik denk dat wij nog wel van elkaar kunnen leren

Voor iedereen probeer eens aan Clockworx te komen, die klinkt ook lekker jazzy en de flow heeft vagelijk iets weg van Das Efx

Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
  woensdag 12 maart 2003 @ 23:30:35 #83
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_9078240
als je Gift of Gab combineert met Chief XL krijg je Blackalicious
pi_9078344
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 23:30 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Cypress Hill (Omdat ik dankzij Black sunday helemaal verslaafd raakte aan hiphop) en natuurlijk Illmatic en Enter The Wu-Tang, ook viind ik het ouwere werk van Onyx, Brand Nubian & M.O.P. nog steeds lekker, maar ik denk dat wij nog wel van elkaar kunnen leren
Cypress, Illmatic, Enter The Wu-Tang, Onyx, MOP, zeker, zeker .
pi_9078478
Nog ff een nummertje jullie al dan niet kennen, maar ik moet m'n nick toch ff in ere houden

Cuban Link - Scarface II

puur en alleen om de samples, hoewel ik Cuban Link eigenlijk steeds meer begin te waarderen.

Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_9078487
Ben hier zeker 1 van de weinige die alleen nederlands talige luisterd ?
* Bloed, zweet en TOETSAANSLAGEN!
* You're about as useful as a one-legged man at an arse kicking contest
* I can resist everything except temptation.
* If everything seems under control, you're just not going fast enough
pi_9078547
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 23:38 schreef Dr.Droxz het volgende:
Ben hier zeker 1 van de weinige die alleen nederlands talige luisterd ?
Ik luister beiden (en nog veel meer andere soorten zoals klassiek, blues en metal), maar nederhop is hier ook meer dan welkom
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_9078566
De namen als :
OSDORP POSSE
Def P only ..
Scilla
Casto
Mach en Jesse
Scores
ABN (belgen)
Warlock (is er inmiddels mee opgehouden)

zeggen mensen dat wat ?

woensdag 12 maart 2003 @ 23:41:18 #89
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_9078568
ik luister meerdere talen (UK/USA/frans/spaans ,duits/italiaans/pools op tapes die ik op vakantie ooit opgenomen hej)
pi_9078610
Poolse hiphop, dat klinkt op papier wel bizar, nog nooit gehoord. Ik heb wel zo'n verzamelaartje met jaren 70 jazzfunk uit het Oostblok, dus sample-materiaal zullen ze daar wel genoeg hebben.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_9078615
He das cool man !
Maar versta je het ook allemaal als ik vragen mag ?
pi_9078641
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 23:41 schreef Dr.Droxz het volgende:
De namen als :
OSDORP POSSE
Def P only ..
Scilla
Casto
Mach en Jesse
Scores
ABN (belgen)
Warlock (is er inmiddels mee opgehouden)

zeggen mensen dat wat ?

Klinkt als prettige muziek in de oren
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
  woensdag 12 maart 2003 @ 23:45:56 #93
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_9078694
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 23:42 schreef Dr.Droxz het volgende:
He das cool man !
Maar versta je het ook allemaal als ik vragen mag ?
ik versta spaans en pools net zow slecht als frans , duits een stuk beter , maar in dat soort gevallen gaat het mij ook meer om de 'flow' dan om de 'tekst'
pi_9078739
K zit nu te wachten op de nieuwe Cd van Osdorp posse, schijnt lekker bruut en hard te zijn, met lekkere rouwe texten, en de beats van SEDA (beat creator van OP) ...
En wacht op mijn cd's van : 2-zwaard, nest, Ouderkerk kaffers ed.
kan echt niet wachten !
pi_9078764
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 23:38 schreef Tony_Montana67 het volgende:
puur en alleen om de samples, hoewel ik Cuban Link eigenlijk steeds meer begin te waarderen.
Mag ik dan nog aanraden Cuban Link - Flowers For The Dead? .
pi_9078766
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 23:45 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

ik versta spaans en pools net zow slecht als frans , duits een stuk beter , maar in dat soort gevallen gaat het mij ook meer om de 'flow' dan om de 'tekst'

Ik ben opzich wel benieuwd naar poolse hiphop, hoe klinkt dat ongeveer. Kan je het bijv. vergelijken met dingen als de OP of meer als Cousin Steve?
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_9078782
quote:
Dat heb ik dus met alles behalve NL hiphop, mijn talenknobbel is net zo groot als speldenknop, als die engels rappers dus snel rappen, versta ik er al geen moer meer van
pi_9078813
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 23:48 schreef keeper het volgende:

Mag ik dan nog aanraden Cuban Link - Flowers For The Dead? .

Dat nummer is ook erg lekker ja , vooral die zang, daar hou ik nooit zo van, maar deze is zo catchy. En die beat is ook weer die positive vibe
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_9078842
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 23:45 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Precies. Die Firma is ook wel een vette Duitse hiphopformatie. Teksten versta ik maar deels, maar het flowt als een malle .

Trouwens, zeker ook ff respect in dit topique voor Relax. Live hiphopbands zijn zeldzaam (ik ken alleen The Roots en Relax eik), maar o zo vet.

pi_9078850
Quasimoto met hun album The Unseen is zeker strak. Kent iemand hier Peanut Butter Wolf?? stel me niet teleur
Jawel!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')