quote:Gelukkig begint Europa eindelijk als zelfstandig front op te treden en niet als 51e staat van Amerika.
STRAATSBURG Wanneer de VS eenzijdig een
oorlog begint tegen Irak,zal de EU niet
of op beperkte schaal financieel aan de
wederopbouw meewerken.EU-commissaris
Patten zei in het Europees Parlement in
Straatsburg dat zo'n offensief grote
schade toebrengt aan de VN en de NAVO.
Patten koos voor zijn uitlatingen het
Europarlement,dat een grote inbreng in
de Europese begroting heeft.
In de VS hebben deskundigen inmiddels
uitgerekend dat de wederopbouw van Irak
de Amerikaanse belastingbetaler enkele
jaren 20 miljard dollar per jaar gaat
kosten.Ze vinden dat president Bush dat
de burgers moet uitleggen.
quote:Hoewel ik het eens ben met de VS in de kwestie Irak juich ik het ook toe dat de EU zich niet ondergeschikt maakt aan beleidskeuzes in Washington.
Op woensdag 12 maart 2003 15:28 schreef Nyrem het volgende:
EU dreigt VS bij eenzijdige aanval
[..]Gelukkig begint Europa eindelijk als zelfstandig front op te treden en niet als 51e staat van Amerika.
quote:je doelt natuurlijk hier op:
Op woensdag 12 maart 2003 15:31 schreef Strolie75 het volgende:
Slechte zaak, op zich is de bevolking hier weer de dupe van.
quote:
In de VS hebben deskundigen inmiddels
uitgerekend dat de wederopbouw van Irak
de Amerikaanse belastingbetaler enkele
jaren 20 miljard dollar per jaar gaat
kosten.Ze vinden dat president Bush dat
de burgers moet uitleggen.
quote:Nee, hierop.
Op woensdag 12 maart 2003 15:32 schreef Nyrem het volgende:
je doelt natuurlijk hier op:
quote:
zal de EU niet of op beperkte schaal financieel aan de wederopbouw meewerken
Don't blame me if i'm wrong...
quote:zou wel eens een stuk uit een artikel kunnen zijn, kijk naar de manier waarop in alinea 1 wordt gedaan alsof het besloten is en in de 2e blijkt het om uitlatingen van 1 persoon te gaan.
Op woensdag 12 maart 2003 15:47 schreef Olivis het volgende:
Wel vreemd als het waar is (geen spaties na een punt, geen - na STRAATSBURG)Don't blame me if i'm wrong...
Heb er geen mening meer over... we worden door zoveel factoren beinvloed, wie weet hoe het echt is...
nou het merendeel niet naar de VS hoor maar naar Europa, maarja dat mag ook wel met al die vergrijzing
Economische sancties kunnen de EU wel aan, mits nog betere samenwerking zeker.
Als jullie daar zo nodig de boel willen slopen, best, maar verwacht niet dat wij terwijl het economisch slecht gaat, de boel weer gaan opbouwen.
quote:dat het land niet opnieuw gebouwd word wil niet zeggen dat het land nog steeds onveilig is, die mensen gaan gewoon terug naar huis
Op woensdag 12 maart 2003 15:51 schreef BAZZA het volgende:
Dat zou de EU nog weleens kunnen oprbreken, als het land niet heropgebouwd gaat worden... waar gaan al die mensen heen?
nou het merendeel niet naar de VS hoor maar naar Europa, maarja dat mag ook wel met al die vergrijzing
bovendien zal de VS het nu zelf moeten betalen, want anders breken de hippies het witte huis af.
mwah ik vind het een goede zaak, ik ben het in principe wel eens met de VS dat Irak aangepakt moet worden maar als wij daar als europeanen niet mee instemmen, zie ik niet in waarom wij het zouden moeten betalen.
quote:Of ze komen hier gewoon illegaal wonen, dat doen er nu ookal zat
Op woensdag 12 maart 2003 16:00 schreef sp3c het volgende:
dat het land niet opnieuw gebouwd word wil niet zeggen dat het land nog steeds onveilig is, die mensen gaan gewoon terug naar huis
We zullen het wel zien
quote:amerika is de baas in de OPEC?
Op woensdag 12 maart 2003 16:04 schreef nikanoru het volgende:
Dan zegt Amerika; ok is goed joh dan krijgen jullie toch ook geen olie.
volgens mij niet
quote:Dat kun je natuurlijk wel enigzins verwachten, geen Franse firma zal daar nog een contract krijgen denk ik
quote:Jaja, kietel jezelf.
Gelukkig begint Europa eindelijk als zelfstandig front op te treden en niet als 51e staat van Amerika.
De ultieme consequentie van politieke macht, is militaire macht, en dat heeft europa voor geen meter. Wat wil je ook als je 3 decennia stug bezuinigd op defensie.
Voor de rest is er totaal geen overeenstemming op wat voor'n front dan ook.
Chirac gaat niet accoord omdat'ie nog miljoenen van Iraq krijgt, Schroder hangt de peacenik uit, omdat'ie qua binnenlands beleid klem zit, en zwaar kortzichtig denkt dat'ie het volk wel voor zich wint als'ie de tactiek van het gebroken geweertje hanteert,
En de naievo's alhier menen daarin te zien dat 'europa als zelfstandig front optreed'
quote:
ignorant
quote:Hoe klinkt: Omdat je dan de Irakese burgers de dupe laat zijn van wat lijkt een geschil tussen de EU en de US?
ik ben het in principe wel eens met de VS dat Irak aangepakt moet worden maar als wij daar als europeanen niet mee instemmen, zie ik niet in waarom wij het zouden moeten betalen.
Als frankrijk/duitsland niet dwars zouden liggen zou er wel overstemming zijn over de rekening van de wederopbouw.
Dat die wederopbouw er dus moet komen, ik denk dat bijna iedereen dat wel met elkaar eens is.
En wie is er dan de dupe van als europa zegt niet te willen betalen daaraan als de US het alleen doet?
Juist, de Iraqi's.
Nogal ordinair dus. Gewoon over de ruggen van die bevolking daar ruzieen.
quote:Over een beperkt blikveld gesproken; als Chirac dat geld zou willen krijgen, dan zou hij echt geen veto uitspreken. Chirac weet beter dan wie ook dat zijn veto het Amerikaanse leger niet zal tegenhouden. Chirac weet wel wie de meeste schade oploopt tengevolge zijn veto; Tony Blair en zijn speciale relatie met het Witte Huis.
Op woensdag 12 maart 2003 16:06 schreef ExTec het volgende:[..]
Jaja, kietel jezelf.
De ultieme consequentie van politieke macht, is militaire macht, en dat heeft europa voor geen meter. Wat wil je ook als je 3 decennia stug bezuinigd op defensie.
Voor de rest is er totaal geen overeenstemming op wat voor'n front dan ook.
Chirac gaat niet accoord omdat'ie nog miljoenen van Iraq krijgt, Schroder hangt de peacenik uit, omdat'ie qua binnenlands beleid klem zit, en zwaar kortzichtig denkt dat'ie het volk wel voor zich wint als'ie de tactiek van het gebroken geweertje hanteert,
En de naievo's alhier menen daarin te zien dat 'europa als zelfstandig front optreed'
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |