abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 12 maart 2003 @ 13:01:59 #1
23441 F1-dude
POWDER SNOW RULEZ
pi_9060569
Bewakers opgepakt na schoppen winkeldief

Uitgegeven: 12 maart 2003 12:22

AMSTERDAM - De politie in Amsterdam heeft dinsdagavond twee professionele beveiligingsmedewerkers van een supermarkt in het oosten van de stad aangehouden op verdenking van zware mishandeling. De twee beveiligers gingen op straat twee winkeldieven achterna die kort tevoren een aantal artikelen hadden gestolen.

Volgens de politie zou een van de dieven met een zakmes hebben gedreigd. Daarop ontstond een vechtpartij, waarbij een van de dieven werd toegetakeld en schoppen in zijn gezicht kreeg. Zijn handlanger wist tijdens de vechtpartij te ontkomen. De politie hield ook de gehavende winkeldief aan. De beveiligers zijn na overleg met de officier van justitie opgesloten.

AH-medewerkers

Eerder ontstond opschudding nadat justitie twee medewerkers van een Albert Heijn-supermarkt had vervolgd, omdat zij een overvaller hadden geslagen. Een van die medewerkers werd in januari door de politierechter veroordeeld tot een boete van 300 euro. Deze boete is betaald door prins Bernhard, die boos was over de vervolging van de AH-medewerkers. Ook deze supermarkt bevond zich in het oosten van Amsterdam.

bron: http://www.nu.nl

Tip of the day: Don't eat yellow snow.
pi_9060597
Lekker krom. Als winkeldief vraag je er om. Risico van het vak.
[url=http://www.schandknaapje.nl]Farzin[/url]
  woensdag 12 maart 2003 @ 13:04:33 #3
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_9060640
Goede zaak dat ze die ratten eens goed aanpakken. Wat mij betreft richt Bernhard een fonds op voor dit soort lieden.
the speed of sound is defined by the distance from door to computer divided by the time interval needed to close the media player and pull up your pants when your mom shouts "OH MY GOD WHAT ARE YOU DOING"
pi_9060641
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 13:02 schreef BugsySiegel het volgende:
Lekker krom. Als winkeldief vraag je er om. Risico van het vak.
twee professionele bewakers horen 'm nog steeds niet te mishandelen. punt. geen recht in eigen handen nemen; we leven niet in de middeleeuwen.
pi_9060680
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 13:04 schreef sangdrax het volgende:

[..]

twee professionele bewakers horen 'm nog steeds niet te mishandelen. punt. geen recht in eigen handen nemen; we leven niet in de middeleeuwen.

Gelukkig voor die dieven niet, want dan werden de handjes eraf gehakt. Winkeldiefstal mag niet punt uit.

Professionele bewakers gewoon bevoegdheden geven om in te grijpen en om iemand in te rekenen. En als die dieven niet meewerken dan worden ze maar tegen de grond gehoekt en dan ingerekend.

pi_9060719
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 13:06 schreef BugsySiegel het volgende:

[..]

Gelukkig voor die dieven niet, want dan werden de handjes eraf gehakt. Winkeldiefstal mag niet punt uit.

Professionele bewakers gewoon bevoegdheden geven om in te grijpen en om iemand in te rekenen. En als die dieven niet meewerken dan worden ze maar tegen de grond gehoekt en dan ingerekend.

ze waren dus waarschijnlijk al overmeesterd, anders worden ze niet weggestopt
pi_9060732
hopelijk deed het pijn

lintje voor de bewakers

Soldaat bij de verbindingsdienst
pi_9060748
quote:

[..]

Als iemand mij met een mes gaat bedreigen zijn wat mij betreft alle grenzen weg hoor. Dat is gewoon bedreiging met een dodelijk wapen en daar mag je je tegen verdedigen, ik vind het zeer terecht dat diegene die dat mes trok zo in elkaar geslagen is. Die ander echter niet.
pi_9060764
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 13:08 schreef Le_Cock het volgende:

[..]

ze waren dus waarschijnlijk al overmeesterd, anders worden ze niet weggestopt

Nee, ze waren blijkbaar nog niet overmeesterd want een van die dieven wist te ontkomen en de ander kon nog dreigen met een mes. Tenminste, dat maak ik op uit het artikel.
pi_9060782
ik snap de mensen niet die vinden dat je een overmeesterd persoon verder mag toetakelen...

het grootste gedeelte van jullie zal niks doen als je ziet dat iemand in elkaar wordt geslagen, waarom nu dan wel praatjes hebben..

woensdag 12 maart 2003 @ 13:11:05 #11
4086 4]-[ Highlander
Zie jij ook dubbel? :P
pi_9060790
quote:

[..]

Nee, je moet het lekker aan de politie overlaten....binnen 2 uur staat de winkeldief weer op straat. Nee, dat is lekker
pi_9060860
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 13:10 schreef Le_Cock het volgende:
ik snap de mensen niet die vinden dat je een overmeesterd persoon verder mag toetakelen...

het grootste gedeelte van jullie zal niks doen als je ziet dat iemand in elkaar wordt geslagen, waarom nu dan wel praatjes hebben..

Lees jij eens eventjes gewoon het artikel: Ze waren nog totaal niet overmeesterd. Immers, een van de dieven kon nog een mes erbij pakken en de ander kon nog ontkomen. Dan ben je dus niet overmeesterd.
  woensdag 12 maart 2003 @ 13:15:13 #13
28156 qbus
Walk of fame.
pi_9060874
Typisch Nederlands!

Als dief heb je carte blanche en als beveiliger moet je je gewoon met messen laten bedreigen en mag je niks doen.

Applaus voor deze mannen die niet door de knieen gingen voor het provo-beleid.

pi_9060885
Ik snap niet dat er zo veel mensen een mening kunnen vormen, terwijl er eigenlijk geen feiten bekend zijn. Misschien lag die gast al op de grond, en om hem dan in zijn gezicht te gaan schoppen vind ik ook wat overdreven. Dus wees niet zoals balkenende; eerst de feiten controleren, en dan je mening bekend maken, via wat voor medium dan ook.
pi_9060905
quote:

dit is geen mishandeling. dit is het uitschakelen van personen die je in je leven bedreigen.

Van mijn part hadden ze die schooiers doodgeschopt.

Als de natuur perfect was...
... zouden alle anorexialijders automatisch in vluchtelingenkampen worden geboren
pi_9060914
quote:
De twee beveiligers gingen op straat twee winkeldieven achterna die kort tevoren een aantal artikelen hadden gestolen.

Volgens de politie zou een van de dieven met een zakmes hebben gedreigd. Daarop ontstond een vechtpartij, waarbij een van de dieven werd toegetakeld en schoppen in zijn gezicht kreeg

Oftewel ze waren nog niet overmeesterd. Ze waren op de vlucht. Nadat ze ingehaald werden dreigde er een met een mes. De beveiligings mensen raakten hierna slaags met de dieven en er kreeg er eentje flinke schoppen in zijn gezicht. Mjah beetje weinig info zo.. maar in de wet staat dat je hier eigenlijk al niks meer mag doen.. de beveiligings lui hadden de achtervolging kunnen afbreken op t moment dat t mes tevoorschijn kwam. Dan hadden ze niet in gevaar verkeert en was er geen noodzaak voor geweld.
pi_9060944
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 13:15 schreef cordia het volgende:
Ik snap niet dat er zo veel mensen een mening kunnen vormen, terwijl er eigenlijk geen feiten bekend zijn. Misschien lag die gast al op de grond, en om hem dan in zijn gezicht te gaan schoppen vind ik ook wat overdreven. Dus wees niet zoals balkenende; eerst de feiten controleren, en dan je mening bekend maken, via wat voor medium dan ook.
Er werd met een mes gedreigd schat.
pi_9060954
Dit is het gevolg van het lakse beleid bij de politie. Burgers voelen zich niet beschermd door de politie; eerder machteloos.
Jan Agent staat tegenwoordig liever met zijn lasergun langs de straat. Dat is tenminste veilig, je zou als agent toch zo'n dief moeten inrekenen, misschien schopt-ie je wel .
Dit voorval is een signaal naar de politie en het politiebeleid mar zal wel weer niet opgepikt worden. Natuurlijk is het verkeerd dat er eigen rechter wordt gespeeld, maar de politie vraagt er wel om.
Het had niet mogen gebeuren, maar dat het gebeurt is niet meer dan logisch.
123
  woensdag 12 maart 2003 @ 13:19:04 #19
25797 Bolderbast
Nachoooooooooo
pi_9060975
als dief heb je schijnbaar meer rechten dan als bewaker

als je besluit dief te worden, moet je ook af en toe in elkaar kunnen worden geslagen door bewakers zonder te klagen

dat hier nog woorden aan vuil gemaakt worden snap ik gewoon al niet ze hadden nog 10x zo hard geschopt moeten worden

[Dit bericht is gewijzigd door Bolderbast op 12-03-2003 13:21]

Nobody fucks with The Jesus
pi_9060989
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 13:15 schreef cordia het volgende:
als iemand mij wil neersteken stop ik ook niet als ie op ontwapend op de grond ligt. Had ie me maar niet moeten bedreigen. Hopelijk leert ie dan zijn lesje.

Sowiezo kun je tegenwoordig beter zo iemand doodshoppen. Hij bedreigde je, jij verloor je controle tijdens de zelfverdediging, en hij kan je niet meer aan klagen. Officier van Justitie zal je misschien vervolgen, jij toont spijt en zegt dat je je niet goed meer kan herrineren wat er in die woedeaanval gebeurde. Wordt je vrijgesproken, en de wereld is van een stuk tuig af.

Het is en blijft te belachelijk voor woorden, dat iemand die zelf strafbare feiten pleegt, en mensen bedreigt andere kan aanklagen omdat ze hem aanpakken.

... zouden alle anorexialijders automatisch in vluchtelingenkampen worden geboren
  woensdag 12 maart 2003 @ 13:20:38 #21
28156 qbus
Walk of fame.
pi_9061019
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 13:16 schreef domolanglekker het volgende:

maar in de wet staat dat je hier eigenlijk al niks meer mag doen.. de beveiligings lui hadden de achtervolging kunnen afbreken op t moment dat t mes tevoorschijn kwam. Dan hadden ze niet in gevaar verkeert en was er geen noodzaak voor geweld.

Goed argument !

Dus als men een mes trekt moet je "sorry" zeggen en rustig teruglopen, terwijl de dief er op dat moment rustig met je spullen vandoor gaat ?

[Dit bericht is gewijzigd door qbus op 12-03-2003 13:21]

pi_9061029
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 13:18 schreef BugsySiegel het volgende:

[..]

Er werd met een mes gedreigd schat.

ze hadden zich ook om kunnen draaien en terug kunnen gaan schat. tensminste dat zullen ze wel in de rechtzaal te horen krijgen..
pi_9061069
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 13:20 schreef domolanglekker het volgende:

ze hadden zich ook om kunnen draaien en terug kunnen gaan schat. tensminste dat zullen ze wel in de rechtzaal te horen krijgen..

de dief had ook niet kunnen stelen

-edit-

als je de wet negeert, moet je maar leven met dit soort risico's.

[Dit bericht is gewijzigd door Vision op 12-03-2003 13:23]

pi_9061071
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 13:20 schreef qbus het volgende:

[..]

Goed argument !

Dus als men een mes trekt moet je "sorry" zeggen en rustig teruglopen, terwijl de dief er op dat moment rustig met je spullen vandoor gaat ?

Ja.. zo staat t in de wet. Als je zonder geweld jezelf in veiligheid kan brengen... Als ik bij de supermarkt waar ik werk achter een junk aan moet rennen en die trekt een spuit zeg ik ook HOI! en ga weer ik bakkie doen hoor..
pi_9061072
een dief heeft geen rechten .. .
Religion : Mankind's worst invention !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')