abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23319264
Ik kan zo even niet snel mijn concertfoto's vinden, maar kwam toevallig een cdtje tegen van Kane. ! van de laatste die ik gedaan heb. vanaf maart 2005 ga ik weer beginnen met concertfotografie

pi_23582392
Foto's van I.N.R.I in Odeon, Veldhoven [19-11-04]
Gemaakt met een Canon EOS 300v plus 28-90 zoomlens.
Houd er aub rekening mee dat de negatieven zijn ingescanned en de kwaliteit dus niet optimaal is.

pi_23587757
Geluids opnames maak je niet met een video camera. De ingebouwde microfoons suck.
Ik heb ervaring met het opnemen van concerten en gebruik een minidisc met externe kleine microfoons.
Die microfoons staan op een tegenspanning (met een 9V batterij) zodat ze de hoge geluidsdruk van concerten aan kunnen.
Want hoe dichter je bij de speakers kan opnemen hoe beter, want dan heb je minder geluid van mensen om je heen.

Soundprofessional.com verkoopt goede microfoons (Audio Technica) die tot 130dB gaan en dan nog niet oversturen.
quote:
Op dinsdag 1 april 2003 10:54 schreef Oceanonix het volgende:
Kunnen ze het verschil tussen een digitale foto camera en een video camera misschien niet zien?? Bij de laatste kun je natuurlijk een geluidstape maken en daar weer een bootleg van maken. Ik weet het het is ver gezocht. Maar ik heb in het verleden mensen toch echt geluidsopnamen zien maken bij concerten. Tivoli het balkon is daar geschikt voor......
In a world without fences, who needs Windows and Gates!
  zaterdag 4 december 2004 @ 03:07:59 #179
16063 MonoSynth
I doubt, therefore I might be
pi_23753051
Ik kom net terug van een concert (Winter Wonder Rock in Zwolle), en daar hebben ze zo'n fijn videoscherm achter het podium. Daar heb ik dus fijn gebruik van gemaakt in mijn foto's:

(alle pics Canon Powershot S1, ISO400)
pi_23790225
Oh, ondertussen heb ik ook al heel wat concerten gefotografeert met mijn 300d+kit-lens en 75-300:

The sheer

Face Tomorrow:

ADHD & Ali B

Bettie Serveert:

Festina Lenté

OneFix:

The Gathering:

pi_23928704
ik ben vrijdagavond weer naar within temptation geweest. het was een zéééér fijn optreden. ditmaal zijn de foto's vrij aardig geworden denk ik. gemaakt met pentax optio 550:

pi_23996422
Simone Simons van Epica. Bevrijdingsfestival 2004, Turfmarkt Zwolle.
Camera: Mijn inmiddels gedateerde Canon Powershot A10:

Klikken voor scherpe versie.
pi_24055851
Jaya The Cat in Azijnfabriek - Roermond

[ Bericht 24% gewijzigd door Tunerd op 18-12-2004 12:55:03 ]
pi_24096120
quote:
Op woensdag 15 december 2004 19:53 schreef HansHeino het volgende:
Simone Simons van Epica. Bevrijdingsfestival 2004, Turfmarkt Zwolle.
Camera: Mijn inmiddels gedateerde Canon Powershot A10:

[afbeelding]

Klikken voor scherpe versie.
lekker chicky
  maandag 27 december 2004 @ 11:34:51 #185
101983 exile0000
mad scientist
pi_24232547
Gisteren speelde Wicky in de Groene Engel in Oss op het Uitbuikgala.

Mijn eerste poging tot concertfoto's maken:

Sorry voor het formaat, ik zie nu dat ik ze eerst 550px breed heb gemaakt en daarna nog een kadertje heb toegevoegd. Zal voor je laadtijd echter niet bijster veel uitmaken?
"Two things are infinte: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." Albert Einstein
Music, Anyone? Photo's, Anyone?
pi_24735172
vanuit mijn eigen geopende topic verhuisd

(copy paste modus)

beste allemaal....

ik heb zo'n canon powershot g5 apparaat...
en nu kan ik daar best wel redelijke foto's mee maken....
behalve dus van concerten etc.....

ik probeer de sluitertijd uiteaard zo kort mogelijk te houden... dus zet het diafragma volledig open... en 400iso/asa gebeuren... maar welke manier van lichtmeting kan ik het beste gebruiken???

of moet ik met sluitertijd prioriteit gaan werken?
en wat is de maximale sluitertijd om een niet "bewogen" foto te krijgen??

uiteraard wil ik liever geen flits gebruiken omdat je dan alle "sfeer"van het podium kwijt bent...

(einde copy paste)

t.a.v. mr. noodle

dat is wel erg heavy ...
ik bedoelde meer foto's maken van concerten van bijv. cuby and the blizzards in het theater...
je hebt dan altijd te maken met bakken tegenlicht etc...
en het moet vanuit de lossehand gebeuren...:(
kan ook zijn dat die g5 te traag is... al is het al beter dan mijn eerste digitale ding....
.....

aan fotoloog, theaterfotografie is iets anders dan concertfotografie , o.a door het verschil van belichting door de lichttechnici.... minder wapperlampen en meer statische scenes etc... daarom denk ik dat dit wellicht toch een eigen topic verdiend.......... ;-) (zie dit a.u.b. niet als een provocatie...... ;-) )

[ Bericht 13% gewijzigd door bees op 25-01-2005 01:39:36 ]
And God created BB.
pi_24736268
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 01:30 schreef bees het volgende:
ik heb zo'n canon powershot g5 apparaat...
en nu kan ik daar best wel redelijke foto's mee maken....
behalve dus van concerten etc.....

ik probeer de sluitertijd uiteaard zo kort mogelijk te houden... dus zet het diafragma volledig open... en 400iso/asa gebeuren... maar welke manier van lichtmeting kan ik het beste gebruiken???

of moet ik met sluitertijd prioriteit gaan werken?
en wat is de maximale sluitertijd om een niet "bewogen" foto te krijgen??

uiteraard wil ik liever geen flits gebruiken omdat je dan alle "sfeer"van het podium kwijt bent...
prioriteit inderdaad op de sluitertijd.
ik gebruik altijd sluitertijdvoorkeuze (Tv) op 1/8ste, 1/15de, 1/30ste verder diafragma zelf laten kiezen. deze staat meestal vol open, eigenlijk is de foto dan vaak nog iets onderbelicht maar daar kan je weinig aan doen. Ik gebruik verder een lichtsterke lens (f:1.8) dit is een vaste 50mm lens, ik moet dus wel dicht bij het podium kunnen komen.

tsja welke sluitertijd je maximaal kunt hanteren zonder bewogen foto's te krijgen is heel relatief. licht er maar net aan hoe vast je hand is en hoe veel de band beweegt. dat zal je dus zelf moeten ondervinden.

als ik niet dicht bij het podium kan komen gebruik in een 28-90mm f:4-5.6 lens. een stuk minder lichtsterk dus waardoor ik vaak gedwongen wordt te flitsen, in dat geval flits ik indirect en zet ik de intensiteit zo laag mogelijk om zoveel mogelijk sfeer over te houden.

hoop dat je er wat aan hebt,
succes!
pi_24739937
helaas zit er op dit aparaat een ingebouwde filtser... kan er echter wel eentje bovenop bevestigen...
dan kan ik wel indirect flitsen... de flitser intesiteit heb ik sowieso bijna altijd op minimaal staan...

dan moet ik dus nogwel een flitser erbij kopen...(ben ook nog maar pas begonnen met ietwat serieuzere plaatjes te schieten)
And God created BB.
pi_24754086
de vaste flitser nooit gebruiken bij dit soort foto's, zet je camera op de Tv. (sluitertijdvoorkeuze) je kan dan zelf kiezen of je de flitser gebruikt of niet. En jah als je toch wilt flitsen (wat ik je ten sterkste afraad, ik heb deze 'fout' ook gemaakt) zul je een apparte flitser moeten kopen.

Succes!
pi_24754422

Diefenbach @ Eurosonic

Amplifier @ Eurosonic

Janove Ottesen @ Eurosonic

Thomas Dybdahl @ Eurosonic

en meer op www.coldplayfans.nl
pi_24754438
Hier een flood van mijn laatste concert-plaatjes! Allen genomen met de EOS 300D, met Canon 50mm 1.8 of Tamron 17-35mm 2.8-4.0 ( ). Geen statief of flitser gebruikt.

Lange Frans & Baas B.

1.

2.

3.

Ali B.

4.

5.

6.

Lemonseven

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

The Electrophonics

15.

16.

17.

18.
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
  woensdag 26 januari 2005 @ 09:53:12 #192
101983 exile0000
mad scientist
pi_24755338
Hmm, 11 en 15 vind ik het mooiste.
"Two things are infinte: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." Albert Einstein
Music, Anyone? Photo's, Anyone?
pi_24766129
Hoi....

ben eigenlijk sinds een poosje bezig met foto´s te maken van de concerten die ik bezoek - meestal 3/4 wazig en een paar ´lucky ones´. Ik zit te fiedelen met de instellingen van m´n digitale camera - dacht dat ik het doorhad voor Snow Patrol vorige week, maar helaas (wel scherp, aardedonker - ik flits niet).
Eentje die wel mooi is geworden (vind ik):

Sarah McLachlan in de Pepsi Stage, november vorig jaar.
Hij is erg donker, maar dat heeft toch wel wat.
Vraag me niet naar m´n instellingen...
Ik heb trouwens een Canon Powershot S45

[ Bericht 0% gewijzigd door Bianca73 op 26-01-2005 23:14:38 ]
pi_24766174
En d´r staan echt schitterende foto´s op dit forum !
Was ik nog even vergeten te zeggen.
pi_24768091
Met mijn rebel en kitlensje (op de eerste twee en laatste fotos na, 75-300)

Morning:

Superhero:

pi_24769836
quote:
Zo beter ?
Goed begin...
pi_24772699
hij mag wel iets groter hoor
wanneer je maximale breedte van 550 pixels aanhoud hoor je niemand klagen
en worden je foto's niet vernøkt door de automatistische verkleining van de browserts
pi_25100347
1
Super88

2

3
Mindfold

4

5
Superhero

6
Winnaar NoN 2004: 37 Stabwoundz

Winnaar Nu of Nooit 2005 is Mindfold, deze mogen dus pinkpop 2005 openen!
pi_25169796
Ik zie weer hele mooie foto's voorbij komen!!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')