Autumn:
Dreadlock Pussy:
Bad Candy:
Paul Di'Anno:
quote:Bij Ahoy' word je fototoestel in een box gedaan, met een slot erop. Je krijgt een nummertje, en dan kun je hem na de voorstelling weer terug krijgen. Gebeurt niets mee
Op woensdag 12 maart 2003 12:27 schreef JeroenH het volgende:[..]
In beslag genomen?!?!? WTF?!?
Ik ga niet zo vaak naar concerten en ik hoor dit nu voor het eerst. Om de dooie dood niet dat ik mijn digicam afgeef aan zo'n deur-gorilla met een IQ wat even hoog is als zijn schoenmaat. Wat gebeurt er met je camera? Wordt hij in een kluisje bewaard? Krijg je hem überhaupt wel terug?
quote:Zwart-wit foto's zijn gaaf bij jazz artiesten. Roept een mooie sfeer op.
Op maandag 17 maart 2003 01:13 schreef Milanees het volgende:
Deze foto is genomen op North Sea Jazz 2002. Van Archie Chap.
Nikon FM2, 3200 asa, sluitertijd 1/15, diafragma weet ik niet meer...Dit is een gescande versie. Hoop dat de kwaliteit niet teveel tegenvalt...
Met een 35mm SLR zou ik gaan voor een 35, 50 of 85mm objectief met f1.4 en Fuji Superia 800 (of Press = goedkoper en zelfde). Dan haal je 1/60 bij f2.8 en 1/250 bij f1.4 (afhankelijk van het licht).
Veel van de foto's die ik in deze thread zie, zien er erg goed uit! Petje af.
BTW, dat lange sluitertijden-gebeuren met invulflits enzo... digitale camera of monopod, hoe krijg je ze scherp?
quote:hetgene wat je inflits is altijd scherp. als je daarna dus een enorme zwieper aan je cam geeft blijft dat eerste beeld toch nog steeds scherp. dat is hoe je bijv in een donkere ruimte al die lichtlijntjes krijgt :y
Op maandag 26 mei 2003 11:43 schreef Rodelion het volgende:
Volgens mij is concerten fotograferen met een digitaaltje een peuleschil, mikken en klikken?Met een 35mm SLR zou ik gaan voor een 35, 50 of 85mm objectief met f1.4 en Fuji Superia 800 (of Press = goedkoper en zelfde). Dan haal je 1/60 bij f2.8 en 1/250 bij f1.4 (afhankelijk van het licht).
Veel van de foto's die ik in deze thread zie, zien er erg goed uit! Petje af.
BTW, dat lange sluitertijden-gebeuren met invulflits enzo... digitale camera of monopod, hoe krijg je ze scherp?
quote:Bij inflitsen denk ikzelf meestal aan 1,5 stop onderbelichten (dat doe ik buiten), maar wat hier wordt bedoeld is dan zeker een halve tot een hele stop onderbelichten (en niet meer dan dat)? Want anders zie je slechts een scherpe schim met daar door heen een wilde kleurenbende =)
Op maandag 26 mei 2003 12:13 schreef travisyouth het volgende:[..]
hetgene wat je inflits is altijd scherp. als je daarna dus een enorme zwieper aan je cam geeft blijft dat eerste beeld toch nog steeds scherp. dat is hoe je bijv in een donkere ruimte al die lichtlijntjes krijgt :y
edit: Oh, en trouwens, zoals bijvoorbeeld bij de foto's hierboven... als je die TTL flitst, dan staat anderhalf stop onderbelichten gelijk aan een correcte belichting, doordat het licht-reflecterend vlak zo klein is... Maar bij de foto's van Tokus zou dat niet opgaan, omdat het vlak daar wel de helft van het beeld inneemt. Welke van de twee varianten bedoel je? Werkelijk inflitsen, of slechts compenseren? (nieuwsgierig).
edit: tokus gebruikt een korte sluitertijd. ik denk 1/15 1/30 of 1/60
quote:Maakt niet uit
Op maandag 26 mei 2003 12:44 schreef travisyouth het volgende:
als ik eerlijk ben weet ik niet waar je het over hebt hahah!!
ik gebruik zelf de bulp wel eens op shows, dus handmatig de sluiter hanteren. nu moet je hem geen 5 seconden open houden want dan krijg je idd 1 grote waas. meestal heb ik hem op een 1/2 sec. of 1 hele.edit: tokus gebruikt een korte sluitertijd. ik denk 1/15 1/30 of 1/60
Bij 1/2 neem je inderdaad veel sfeer in de achtergrond mee, en als je dan ruim inflitst blijft de voorgrond idd scherp. (zoals in jouw foto's hierboven)
quote:Deze foto is echt heel gaaf zeg!!
Op dinsdag 27 mei 2003 09:09 schreef bweijer het volgende:
Toch nog maar eens reageren, het is niet een echt concert, maar wel gaaf, Antwerp is Burning, met een hele rits beroemde DJ's, wat vinden jullie van deze foto:
quote:altijd maar klagen... paars en blauw = mooi!
Op dinsdag 27 mei 2003 12:33 schreef travisyouth het volgende:
vind alleen de paars/blauwe kleuren niet mooi..
quote:je kunt het als klagen opvatten, ik gaf mijn mening. eerlijk = eerlijk
Op dinsdag 27 mei 2003 12:35 schreef Rodelion het volgende:[..]
altijd maar klagen... paars en blauw = mooi!
quote:mening = mening, klopt. Probeer eens opbouwende kritiek?
Op dinsdag 27 mei 2003 12:46 schreef travisyouth het volgende:[..]
je kunt het als klagen opvatten, ik gaf mijn mening. eerlijk = eerlijk
>>>alleen vind ik de kleuren paars/blauw niet mooi
-------
ruim onderbouwd denk ik zo..
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 16:18 schreef travisyouth het volgende:
lees aub de context eens makker:
--------
<<<Deze foto is echt heel gaaf zeg!!
Je stond precies op de goede plek. Die stralen komen recht op je
af, heel mooi hoor!>>>alleen vind ik de kleuren paars/blauw niet mooi
-------ruim onderbouwd denk ik zo..
quote:Gaat dat overal zo? Of zijn er ook plaatsen waar je heb dan echt kwijt bent??
Op zondag 25 mei 2003 17:34 schreef Icicle het volgende:[..]
Bij Ahoy' word je fototoestel in een box gedaan, met een slot erop. Je krijgt een nummertje, en dan kun je hem na de voorstelling weer terug krijgen. Gebeurt niets mee
quote:Dit heb ik nog nooit gehoord/meegemaakt.
Op woensdag 28 mei 2003 17:26 schreef Yodium het volgende:[..]
Gaat dat overal zo? Of zijn er ook plaatsen waar je heb dan echt kwijt bent??
quote:Nah soms staat toch wel aangegeven dat fototoestellen verboden zijn? Als je er dan wel eentje meeneemt ben je in overtreding lijkt mij.
Op woensdag 28 mei 2003 21:03 schreef Icicle het volgende:[..]
Dit heb ik nog nooit gehoord/meegemaakt.
Je hebt immers nog niets gedaan wat verboden is, als je een camera mee naar binnen wil nemen. Kunnen ze hem ook niet in beslag nemen lijkt me.
http://www.festivalinfo.nl/review_images.php?review_id=37&pag=1
Voorbeeldje:
quote:Een digicam krijg je sowieso niet naar binnen, hoef je niet eens te proberen, komt denk ik doordat er op de meeste digicams een voicerecording functie zit waarmee je eventueel ook bootlegs zou kunnen maken.
Op woensdag 11 juni 2003 21:31 schreef Taigurrr het volgende:
Ik zit ernstig in dubio, net een kers-verse, gloedjenieuwe canon A60 gekocht en nu wil ik zondag a.s. bj Fields of Rock foto's gaan nemen.....alleen staat op de website dat alleen wegwerpjes binnen mogen. Ga ik toch dat ding naar binnen smokkelen??? Zo ja, hoe....? in een trui in een tas?.....ben een beetje bang dat er geen goede opberg-plaatsen zijn (na inname dus...).
quote:Ik was op pinkpop en daar waren 'simpele' toestellen toegestaan.
Op woensdag 11 juni 2003 23:55 schreef p_iglet het volgende:
Over het algemeen mogen, tenzij anders vermeld staat, digicam's wel mee naar binnen maar maar tot 1.3mpixel. Net al dat compactcamera's tot 70mm zoom worden toegestaan.
Monster Magnet
Manson
Metallica
70-300mm lens denk op 150mm ofzo, maximum diafragma 400 asa rolletje tot 800 gepusht. Denk sluitertijd van 1/60 ofzo
70-300mm lens op 300mm diafragma dus 5.6, zelfde rolletje, sluitertijd geen idee.
En deze is van donderdag de 12de bij kane in W2 den bosch.
50mm lens, f1,8, sluitertijd weet ik niet meer, 400 asa
[Dit bericht is gewijzigd door p_iglet op 19-06-2003 00:20]
quote:Nee; 3 jaar eerder
Op zaterdag 21 juni 2003 12:21 schreef Icicle het volgende:
Apocalyptica in 013?...
2
3
4
5
6
[Dit bericht is gewijzigd door Menyo op 10-10-2003 08:25]
[1]
[2]
[3]
[4]
Gemaakt met een Canon G3, ingesteld op 400 asa. ZW/W gemaakt in photoshop en het contrast bijgesteld.
groet,
Frida
[Dit bericht is gewijzigd door Frida op 28-10-2003 19:01]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |