abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_9058065
Ja, dus. Hoe doen jullie dat nou? Doen jullie het uberhaupt? En op wat voor manier?

Een groot probleem is altijd het naar binnen krijgen van je toestel. Zeker bij grote concerten (Ahoy, Arena, etc) wordt er toch wel grondig gecontroleerd. Klein toestel meenemen dus, wat de kans op de goede foto's drastisch verkleint. Echter, er zijn ook zalen en artiesten die er allemaal niet zo'n probleem mee hebben, vaak de wat kleinere zalen en de wat minder bekende artiesten.

En wat voor materiaal gebruik je? Natuurlijk een hele hoge ASA-waarde qua film, richting de 1600? Flitsen is vaak in kleine zalen taboe, en ook nog eens behoorlijk irritant.

pi_9058231
bij concerten en grote feesten zijn wegwerp camera s niet verboden, dus dan hoef je niks te verstoppen.
pi_9058233
In theaters wordt inderdaad vaak ISO 1600 of zelfs ISO 3200 films gebruikt, zodat je niet hoeft te flitsen.
Een ministatiefje is in zo'n geval ook wel handig.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_9058291
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 11:26 schreef genman het volgende:
bij concerten en grote feesten zijn wegwerp camera s niet verboden, dus dan hoef je niks te verstoppen.
Mja, maar flitsen is dus gewoon godsgruwelijk irritant in een zaaltje, dus zul je echt naar de 1600 of 3200 moeten, dat redt je niet met een wegwerp.

Maar het viel me wel op dat ze bij de Ahoy iets specifiek tegen digicams hebben: alle gewone cameraatjes mochten door, maar digicams, hoe klein ook, werden in beslag genomen.

pi_9058299
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 11:26 schreef Lucille het volgende:

Een ministatiefje is in zo'n geval ook wel handig.

Of een hele vaste hand! .
  woensdag 12 maart 2003 @ 11:31:04 #6
12762 IllOgical
Not yet defenestrated
pi_9058331
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 11:19 schreef Luigi het volgende:
Ja, dus. Hoe doen jullie dat nou? Doen jullie het uberhaupt? En op wat voor manier?

Een groot probleem is altijd het naar binnen krijgen van je toestel. Zeker bij grote concerten (Ahoy, Arena, etc) wordt er toch wel grondig gecontroleerd. Klein toestel meenemen dus, wat de kans op de goede foto's drastisch verkleint. Echter, er zijn ook zalen en artiesten die er allemaal niet zo'n probleem mee hebben, vaak de wat kleinere zalen en de wat minder bekende artiesten.

En wat voor materiaal gebruik je? Natuurlijk een hele hoge ASA-waarde qua film, richting de 1600? Flitsen is vaak in kleine zalen taboe, en ook nog eens behoorlijk irritant.

Het handigst zijn een lichtgevoelige camera, lichtgevoelige lenzen en idd snelle film. Film kan op een beetje spiegelreflex enkele stops "gepushed" worden: zo kun je 400 asa 2 stops pushen tot 1600 (voor dezelfde prijs heb je dus een snelle film). Wel even doorgeven dat de film gepushed is, VOOR het ontwikkelen!

Flitsen (tenzij als invulflits) wil je niet eens, het hele effect van de lichtshow is dan niet terug te vinden in de foto's.

Wat je natuurlijk ook kan doen, is naar een buitenlucht show/festival gaan waar foto's gemaakt kunnen worden.

[Dit bericht is gewijzigd door IllOgical op 12-03-2003 11:34]

What you don't know won't hurt you, but it will certainly amuse a lot of people.
pi_9058355
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 11:29 schreef Luigi het volgende:

Maar het viel me wel op dat ze bij de Ahoy iets specifiek tegen digicams hebben: alle gewone cameraatjes mochten door, maar digicams, hoe klein ook, werden in beslag genomen.

Waarschijnlijk omdat die foto's veel makkelijker op het internet zijn te zetten!!?? Rare redenatie, want dat kan met wegwerpcamera's ook, alleen duur het een dagje langer....
  woensdag 12 maart 2003 @ 11:35:11 #8
12762 IllOgical
Not yet defenestrated
pi_9058411
What you don't know won't hurt you, but it will certainly amuse a lot of people.
pi_9058435
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 11:31 schreef IllOgical het volgende:

zo kun je 400 asa 2 stops pushen tot 1600

En 1600 naar 3200 pushen op een camera die maar tot 1600 gaat? Is dat aan te raden?
  woensdag 12 maart 2003 @ 11:44:44 #10
12762 IllOgical
Not yet defenestrated
pi_9058652
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 11:36 schreef Luigi het volgende:

[..]

En 1600 naar 3200 pushen op een camera die maar tot 1600 gaat? Is dat aan te raden?

Hoe wil je dat doen? Als de camera zelf detecteert dat het om 1600 gaat, en hij kan niet verder...

De enige methode die IllOgical kan verzinnen is dat je de ISO coding van de film aanpast... voor meer info: http://www.bythom.com/dxcodes.htm.

Pas daarna wel je EV aan om die ene stop te compenseren, anders wordt de film verkeerd belicht als je automatische instellingen gebruikt... Dit zou je kunnen overslaan, bedenkt IllOgical nu, aangezien 35 mm film genoeg "ruimte" heeft voor die ene stop. Dit is natuurlijk afhankelijk van het merk en de film. Dia's zijn wat dat betreft kritischer.

Probeer het eens uit -voordat je een concert doet- en deel je ervaring.

//Edit:

D'oh! Het kan altijd makkelijker: Je kunt die ene stop wel halen door EV op -1 te zetten.

[Dit bericht is gewijzigd door IllOgical op 12-03-2003 11:54]

pi_9058699
Owja, duh. Silly me.
  woensdag 12 maart 2003 @ 11:48:46 #12
12762 IllOgical
Not yet defenestrated
pi_9058772
quote:

[..]

Of een hele vaste hand! .

Monopod! Een dure wandelstok waarop de camera vastgezet kan worden. De eerste die google tegenkwam: http://audiovideoone.com/store/p002362.htm.

Ook handig om een weg door de menigte te banen

pi_9059073
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 11:48 schreef IllOgical het volgende:

Monopod!

Nouja, een concert is voor mij gewoon ontspanning, dus ik wou het niet te gek maken. Als ik naast die ontspanning ook nog eens een paar leuke foto's kan schieten als blijvende herinnering, is dat mooi meegenomen. Lukt het niet, is dat pech. Ik gok gewoon op een hele goeie, snelle film, en dat moet het dan maar zijn. En volgens mij zijn de lenzen die ik heb ook behoorlijk lichtgevoelig, maar de precieze getallen moet ik ff controleren.

En ik heb ook niet de illusie dat ik kan gaan schieten in een Ahoy of Arena, dat lukt je gewoon weg niet op een redelijke manier. Maar ik clubs en zaaltjes zie ik dat er vaak leuke dingen te doen zijn.

pi_9059796
quote:
In beslag genomen?!?!? WTF?!? Ik ga niet zo vaak naar concerten en ik hoor dit nu voor het eerst. Om de dooie dood niet dat ik mijn digicam afgeef aan zo'n deur-gorilla met een IQ wat even hoog is als zijn schoenmaat. Wat gebeurt er met je camera? Wordt hij in een kluisje bewaard? Krijg je hem überhaupt wel terug?
pi_9060829
Een maat van mij had naar Roger Waters in Ahoy zijn G1 meegenomen. Eerst mocht -ie doorlopen, maar toen ze het schermpje achterop zagen, moest -ie 'm inleveren 'omdat het een digicam was'.

Tsja, wat doe je? Niet naar het concert? Weigeren? Uiteindelijk camera ingevelerd, en je krijgt 'm, eerlijk is eerlijk, heel netjes terug na afloop. Werd, voor zover ik gezien had, in een afgesloten ruimte bewaard enzo.

Maar lekker is anders.

woensdag 12 maart 2003 @ 13:22:13 #16
4842 D-FENS
Weapon of mass distraction
pi_9061060
Als je dan toch iets wil schieten: Mundial (Tilburg) of Folkwoods (Eindhoven) doen absoluut niet moeilijk.
People should stop blaspheming and comparing Lemmy to God. He might be a decent chap but he certainly isn't Lemmy.
pi_9061378
Wat is de gedachte hierachter? Ik zie ten eerste het verschil niet tussen het meenemen van een digicam en een conventionele camera. OK, foto's uit een digicam staan sneller en makkelijker op het internet. Dus ze zijn bang voor gratis publiciteit?

Ik snap er niks van, voor mij wel weer een reden extra om niet naar een (toch al veel te duur) concert te gaan.

pi_9061902
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 13:34 schreef JeroenH het volgende:

Wat is de gedachte hierachter?

Wist ik het maar!
pi_9062668
ik ben pas naar nighttown gegeaan, solomon burke gezien en een aantal foto's gemaakt, flitsen mocht, dus ik heb ilford fp4 125 asa kunnen gebruiken
pi_9062689
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 14:21 schreef bolus het volgende:
ik ben pas naar nighttown gegeaan, solomon burke gezien en een aantal foto's gemaakt, flitsen mocht, dus ik heb ilford fp4 125 asa kunnen gebruiken
Hoe wist je dat dat mocht? Bespreek je dat vantevoren? Vraag je het ter plekke?
pi_9062917
Huppaaa fototoestel obder je trui (Bij zo'n onschuldig meisje als ik controleren ze toch niet zo streng ) En vooral hoog springen Anders krijg je alleen maar een hele zee handen en hoofden
pi_9063834
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 14:21 schreef Luigi het volgende:

[..]

Hoe wist je dat dat mocht? Bespreek je dat vantevoren? Vraag je het ter plekke?

haha nee het stomme was dta ik er nietr eens over nagedacht had, kennelijk mag het gewoon in nighttown
  woensdag 12 maart 2003 @ 15:06:14 #23
17143 zwijntje
lekkere trek
pi_9064059
Voor concert en clubfotografie grebruik ik 1600 asa rolletjes die ik ook nog eens opwaardeer [belichten als ware het een 3200 rolletje, en ook zo laten onwikkelen] Dat gaat net zonder flits, maar wel vaak lange sluitertijd en zeer groot diafragma. Meestal mislukt de helft van de foto's.

Ik gebruik een ministatiefje, zet vaak statiefje op mijn schouder [geeft iets meer stabiliteit dan vanuit de losse pols fotograferen]

Hier voorbeeldjes

A clean house is a sign of a wasted life.
pi_9070037
Meestal bij concerten geen probleem om camera mee te nemen, okay ahoy, hmh lukt geloof ik niet, maar 013 en kleinere zaaltjes heb ik meestal geen enkel probleem. Nikon F80 mee naar binnen, gewoon met standaard lenzen 400 asa evt forceren tot 800 (geen geld voor 1600 asa). diafragma zo groot mogelijk en sluitertijden op 1/45 en altijd zonder flits. Okay niet allemaal even scherp maar meestal toch best behoorlijke foto's. Van de week met een mijn nieuwe 1.8 50mm lens foto's gemaakt maar daar nog geen resultaten van.
Hier 2 van mijn foto's gemaakt bij arid in W2 den bosch.

pi_9071234
Ook een erg leuk klein en handig statiefje:
http://www.xs4all.nl/~wiskerke/artikelen/touw.html

Fotografie, lekker eten & reizen (easy combo ;) )
pi_9071982
deze foto's heb ik 2 jaar geleden op de Krezip-fanclubdag gemaakt van de band Lisk:
(allen gemaakt met een Sony DSC-S50)

pi_9083925
Zover ik weet doen ze alleen moeilijk bij camera's waarvan de lens verder dan 75mm gaat. Maar dit zal wel per concert verschillen en misschien wel in overleg met de artiest / manager zijn

Dit was bij het concert van Marco Borsato in de kuip het geval. Mijn baas mocht een demo model van de dimage F100 meenemen en mocht gewoon doorlopen omdat ie maar tot 22 (ofzo) ging. Wisten zij veel dat bij digitaal de verhouding anders ligt.

pi_9093414
quote:
Op donderdag 13 maart 2003 10:40 schreef Nantasquad het volgende:
en mocht gewoon doorlopen omdat ie maar tot 22 (ofzo) ging. Wisten zij veel dat bij digitaal de verhouding anders ligt.
Hahaha, mooi verhaal wat mijn beeld van de deur-gorilla weer bevestigd

Offtopic:
Op een zelfde wijze moest ik ze bij een fotoclub duidelijk maken dat ik met mijn 7-21mm objectief toch echt ook andere foto's dan alleen groothoek kon maken Het duurde even voordat ze het begonnen te snappen.

pi_9096420
Sony DSC-P9, 4 MegaPixels

Tja gewoon geklikt en een werd een coole foto

vrijdag 14 maart 2003 @ 09:41:34 #30
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_9110700
Bij concerten van bv Live hangt er vaak een bordje aan het gebouw, dat je niet mag FLITSEN, dus je mocht wel je camera mee naar binnen, alleen niet flitsen.

Bij De Dijk kun je je camera ook gewoon naar binnen krijgen(met handflitser), maar als je het van tevoren netjes vraagt bij hun management heb je veel meer kans. Daar doen ze niet heel erg moeilijk over. Dus ik denk dat het van de artiest(en) afhangt die je wilt fotograferen.

- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  vrijdag 14 maart 2003 @ 09:43:12 #31
17075 extreme
-wannahave-
pi_9110737
Gisteren in de Tagrijn foto's gemaakt van Mark Foggo voor de Pogo, 1600ASA filmpje, paar met flits, de meeste zonder, ik heb ze maandag, als ze een beetje gelukt zijn post ik ze hier
Too often, we lose sight of life's simple pleasures. Remember, when someone annoys you it takes 42 muscles in your face to frown, BUT, it only takes 4 muscles to extend your arm and bitch-slap that mother@#?!&! upside the head.
pi_9168568
quote:
Op vrijdag 14 maart 2003 09:43 schreef extreme het volgende:
Gisteren in de Tagrijn foto's gemaakt van Mark Foggo voor de Pogo, 1600ASA filmpje, paar met flits, de meeste zonder, ik heb ze maandag, als ze een beetje gelukt zijn post ik ze hier
Mark Foggo in de Tagrijn? Heb ik ze nu alweer gemist??? Tis ook altijd hetzelfde!

Van de week had ik een jong meisje in de zaak die vroeg om een rolletje 'voor binnen' Ik gaf haar een normaal filmpje, totdat duidelijk was dat binnen de Heineken music hall betekende.
Heb het meisje maar ingelicht dat dat met haar compact-camera niet zo'n succes ging worden, en daarom misschien beter een mooie foto/kaart kon kopen dan 36 zwarte vlek fotos terug te krijgen.

Vond het zo sneu

Overigens stond er in dit topic dat er films werden gepushed van 800> 1600. Let er op dat dit soms geen effect heeft, als ik me niet vergis de Fuji. Je kan dan beter je rolletje 800 belichten dan laten mislukken op gepushed 1600.

maandag 17 maart 2003 @ 01:13:07 #33
20189 Milanees
Hijo del Mundo!
pi_9170036
Deze foto is genomen op North Sea Jazz 2002. Van Archie Chap.
Nikon FM2, 3200 asa, sluitertijd 1/15, diafragma weet ik niet meer...

Dit is een gescande versie. Hoop dat de kwaliteit niet teveel tegenvalt...

Sin Fronteras!
pi_9170159
Ik knip gewoon een eind weg op concerten . Maar aangezien ik nogal aan m'n Dimage gehecht ben neem ik die eigenlijk zelden mee. Meestal m'n simpele Samsung Digimax 800

Bij Rhapsody in Atwerpen had ik m'n Dimage meegenomen, die ik toen net gekocht had. Flink lopen spelen met de gevoeligheid, diafragma en sluitertijden. De meeste foto's waren niet om aan te zien, maar er zaten wel een paar aardige tussen:

Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 17 maart 2003 @ 01:34:37 #35
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_9170320
he Gurgeh, die middelste Rhapsody foto lijkt wel veel op een van mij:

fullsize is ie mooier. En rook is funest voor je fotos

Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_9171177
quote:
Op maandag 17 maart 2003 01:34 schreef Tokus het volgende:
he Gurgeh, die middelste Rhapsody foto lijkt wel veel op een van mij:
Die van jou is alleen wel wat scherper. Oefening baart kunst .
quote:
fullsize is ie mooier. En rook is funest voor je fotos
Met een beetje rook (of stof) krijg je vaak wel de bundels van de lampen veel beter te zien. Met veel rook en licht krijg je het effect zoals op m'n laatste foto te zien is, maar dat vond ik juist wel mooi uitpakken.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_9172981
Voor het geval je behoefte hebt aan inspiratie: kijk ook is op de website van Daan van Eijndhoven (www.digidaan.nl), die kan er wat van! Bijvoorbeeld:

Verder is Tina McCleland er erg goed in, zie: http://www.photo2000.co.uk/

Die griet is trouwens absurd stoer, die maakt self-portraits waar je 's nachts wakker van ligt!!! Zie: http://gbeirne.brinkster.net/tmcc/home.htm

FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 18 maart 2003 @ 01:09:40 #38
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_9195556
quote:
Op maandag 17 maart 2003 03:44 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

Met een beetje rook (of stof) krijg je vaak wel de bundels van de lampen veel beter te zien. Met veel rook en licht krijg je het effect zoals op m'n laatste foto te zien is, maar dat vond ik juist wel mooi uitpakken.

klopt. Maar vaak is er teveel rook waardoor je 1 grote vlek ziet omdat het teveel licht weerkaatst en je de artiest niet ziet

vanavond genomen:

Nothing lasts forever but the certainty of change
  dinsdag 18 maart 2003 @ 09:07:23 #39
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_9197684
quote:
Op maandag 17 maart 2003 10:02 schreef mbvt het volgende:
Voor het geval je behoefte hebt aan inspiratie: kijk ook is op de website van Daan van Eijndhoven (www.digidaan.nl), die kan er wat van! Bijvoorbeeld:
[afbeelding]
Digidaan is sowieso al mijn held om zijn Channel Mixtures voor photoshop. Met zijn spullen krijg je ECHTE zwartwitfoto's uit digitale kleurenfoto's die veel mooier zijn dan Convert->Grayscale.
I'm definitely caught up in the wrong universe.
Oh, and The Net is Dead too...
pi_9198345
quote:
Op dinsdag 18 maart 2003 09:07 schreef TheMarco het volgende:

[..]

Digidaan is sowieso al mijn held om zijn Channel Mixtures voor photoshop. Met zijn spullen krijg je ECHTE zwartwitfoto's uit digitale kleurenfoto's die veel mooier zijn dan Convert->Grayscale.

Idd! Nu kan iedereen natuurlijk de channel-mixer bedienen, maar hij heeft wel een paar hele goeie presets neergezet, vooral de OF! Verder is zijn DDDD erg grappig (iedere dag een verse foto om het inspiratie-niveau hoog te houden )
  donderdag 20 maart 2003 @ 22:14:30 #41
8179 TripleM
Deathwing-EU
pi_9270774
Een vriendin van me heeft deze foto van Jacqueline Govaert genomen tijdens de opnames van PURE van The Box:

Rolletje was 800 ISO, vandaar de ietwat korrelige foto. Achteraf bleek 400 voldoende.

Ikzelf heb met mijn Fuji 2 Mpixel camera de volgende foto's gemaakt van Nickelback in de Heineken Music Hall:

pi_9358294
Ik vind het heel moeilijk om aan te geven hoe / wat ik doe. Het ligt er namelijk aan, het hangt bijvoorbeeld van de soort muziek af, van hoe de band live overkomt, de sfeer die je neer wil zetten... Daarop baseer ik of het kleur of zwart-wit wordt, en of het een snelle film of juist een trage wordt... Flitsen kan soms, ligt een beetje aan het concert. Bovendien levert het lang niet altijd mooie foto's op. Het risico is namelijk dat de sfeer en de energie "bevroren" wordt, waardoor het totaal niets meer uitstraalt... Ik heb even gezocht tussen foto's van mij die op internet staan (over het algemeen wat oudere foto's), om wat verschillen te laten zien van wat ik doe (niet de meest mooie foto's, maar ik kan geen nieuwe foto's uploaden):

Norma-Jean in de Kei in Ede. Een klein zaaltje, een band die letterlijk rondvloog, een en al energie. Een 400 asa-film, een lange sluitertijd en een flits op het tweede gordijn leverde dit resultaat op...

Cave-In in 013 in Tilburg. Hele sfeervolle muziek, vrij ingetogen presentatie van de band, en goed licht in de zaal. Een lichte invulflits met een sluitertijd van 1/10 sec, om toch een scherp beeld te krijgen, maar niet het zaallicht weg te halen.

Antcow in de escape, veenendaal. zwart-wit zodat het beeld wat harder staat, om de aandacht puur op beide zangers te kunnen trekken, alleen het zaallicht gebruikt. 400 asa film gepusht naar 800.

de compositie is niet overal geweldig op deze foto's (eerder zelfs erg matig), maar qua effecten geeft het wel wat weer...

maandag 31 maart 2003 @ 16:54:24 #43
23346 Evil_Koekje
Niet altijd evil...
pi_9486885
quote:
Op donderdag 20 maart 2003 22:14 schreef TripleM het volgende:
Ikzelf heb met mijn Fuji 2 Mpixel camera de volgende foto's gemaakt van Nickelback in de Heineken Music Hall
oe die eerste is echt cool. maar mag ik vragen hoe je in godsnaam zo'n apparaat meekrijgt in de HMH ?
pi_9505280
Kunnen ze het verschil tussen een digitale foto camera en een video camera misschien niet zien?? Bij de laatste kun je natuurlijk een geluidstape maken en daar weer een bootleg van maken. Ik weet het het is ver gezocht. Maar ik heb in het verleden mensen toch echt geluidsopnamen zien maken bij concerten. Tivoli het balkon is daar geschikt voor......
pi_9647484
Saybia in Vera (16 oktober 2002)
Canon EOS 300, 28-90mm lens, 800 asa-film

Saybia in Paradiso (17 februari 2003)

Voorprogramma Saybia, Orange Black (17 februari 2003)

Ik doe in principe gewoon maar wat aanklooien.. aangezien ik pas twee keer foto's bij zoiets heb gemaakt.

[Dit bericht is gewijzigd door mrmiddel op 07-04-2003 23:13]

vrijdag 25 april 2003 @ 19:26:28 #46
16063 MonoSynth
I doubt, therefore I might be
pi_10014101
Kleine bands en kleine zaaltjes hebben er haast nooit problemen mee als je foto's maakt. Als ik het niet vertrouw dan vraag ik het meestal even.

Mijn camera is een Olympus C2040z, en dit zijn een paar van de betere foto's die ik heb gemaakt:

SoundSurfer op Bevreidingsfestival Zwolle, 1/80 uit de hand, deels daglicht, deels podiumverlichting. . Ik ben later nog via via door de band benaderd, en ze hebben mijn pics op hun site gezet

The Blamed (USA) op het Peacedog Festival (Ede). 1/15 uit de hand, podiumverlichting.

Maria Solheim (NO) op het DP Festival (Blaker, Noorwegen). 1/30s, eenbeenstatief, podiumverlichting

Helldorado (NO) op het DP Festival (Blaker, Noorwegen). 1/100s, eenbeenstatief, podiumverlichging

Selfmindead (SE/NO) op het DP Festival (Blaker, Noorwegen). 1/80s, uit de hand, podiumverlichting

Ganglion (NO) op het DP Festival (Blaker, Noorwegen). 1/30s, uit de hand, podiumverlichting

Silence The Foe (NO) op het DP Festival (Blaker, Noorwegen). 1/15 seconde, eenbeenstatief, podiumverlichting

The Hearts Naive (NO) op het DP Festival (Blaker, Noorwegen). 1/200s uit de hand, daglicht/podiumverlichting

Moonlake (B) op het DP Festival (Blaker, Noorwegen). 1/80s, eenbeenstatief (waarschijnlijk), podiumverlichting

Morphia (NL) op het Flevo Festival (Liempde). 1/50 seconde uit de hand, podiumverlichting

Rivellino (NL) op het Flevo Festival (Liempde). 1/800s f/4.5 @ISO100 (!) uit de hand, daglicht.

Kryptonite Garden (NL) op het Flevo Festival (Liempde). 1/30s uit de hand, podiumverlichting.

The Influence (NL) op het Flevo Festival (Liempde). 1/160s uit de hand, daglicht.

Seismic Insomnia (NL/D) in Stairway To Heaven (Utrecht). 1/60s uit de hand, podiumverlichting.

Seismic Insomnia (NL/D) in Stairway To Heaven (Utrecht). 1/4s, camera rustte op knie, podiumverlichting.

vrijdag 25 april 2003 @ 19:30:12 #47
16063 MonoSynth
I doubt, therefore I might be
pi_10014167
quote:
Op maandag 7 april 2003 23:06 schreef mrmiddel het volgende:
Saybia in Vera (16 oktober 2002)
[afbeelding]
[afbeelding]

Saybia in Paradiso (17 februari 2003)
[afbeelding]
[afbeelding]

Voorprogramma Saybia, Orange Black (17 februari 2003)
[afbeelding]
[afbeelding]

Ik doe in principe gewoon maar wat aanklooien.. aangezien ik pas twee keer foto's bij zoiets heb gemaakt.

Ziet er goed uit! Welke film gebruik je? Ik heb zelf een tijd lang Kodak Supra 800 gebruikt, maar die geeft wat kleurzweem. Fuji NPH400 bevalt me beter, maar de ISO800 variant is zo moeilijk te krijgen
pi_10020691
Ik neem altijd een wegwerp mee, maar in Paradiso en Melkweg doen ze niet altijd heel moeilijk over een digitale camera hier en daar. Met een wegwerp cameraatje heb ik toch al aardige foto's gemaakt. Je moet wel zorgen dat je behoorlijk in de buurt van het podium kan komen. Anders heeft het niet zoveel zin.

Even een perskaart in elkaar zetten is misschien ook een idee...

Er zitten tussen de bovenstaande foto's trouwens een paar erg mooie.

Take no prisoners... take no shit!
pi_10024199
quote:
Op vrijdag 25 april 2003 19:30 schreef MonoSynth het volgende:

[..]

Ziet er goed uit! Welke film gebruik je? Ik heb zelf een tijd lang Kodak Supra 800 gebruikt, maar die geeft wat kleurzweem. Fuji NPH400 bevalt me beter, maar de ISO800 variant is zo moeilijk te krijgen

Dankjewel. Heb voor die foto's Fuji NPZ 800 gebruikt.
pi_10166618
op Artquake 2002

ik hoop maar die het pakt, want pbase wil nog wel eens gemeen
doen...

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')