"Het lijkt er wel op, met z'n 133 / 160Mhz CPU tegenover de 14Mhz van de GBA. Er zijn er al 150,000 verkocht en dan is ie eigenlijk alleen maar te koop in Korea. Amerikaanse launch wordt binnenkort verwacht.
Wat is er nu zo bijzonder aan het apparaat? Nou het is een MP3 player, werkt via de goedkope SMC kaartjes, veel open source zooi en emulators. Divx, mpg, MP3, oude PC spellen als Day of the Tentacle. Het kan zelfs de GBA emuleren. (o.a. ook SNES, PC games, Sega, NES, Commodore, MSX en meer). De grote games bedrijven tonen ook interesse en heb zelfs gehoord dat Capcom als zijn games op dit systeem gaat laten uitkomen.
Voor een complete review kijk je hier: http://www.gbax.com/gp32review.html
De prijs is ongveer €149,-. Niet te duur voor deze alleskunner."
quote:
The built in OS can play MP3 as standard, it can also play DIVX/avi/mpg files too if you install the player, making the GP32 a fantastic portable media player, I admit it my SMC has Simpson's, futurama and south park episodes on it!
quote:Klinkt te mooi om waar te zijn.
But what a lot of people want the GP32 for is EMULATORS because its ARM CPU can be set upto around 133 - 160MHZ (compare that with the GBA's 14MHZ) its capable of running pretty much all the old classic consoles, even controversially the Gameboy, Gameboy color & Advance! Current emulators include SNES, Sega, NES, PC Engine, ZX Spectrum, Commodore, MSX, GBA etc etc. the older systems run perfectly including sound and they run at the CORRECT full resolution - the GP32 screen is easily big enough to do that, only the SNES & GBA emus are a little slow, but this is expected to change as the emulators make more progress.Another amazing emulator is that of the Lucas Arts SCUMMV engine which allows the GP32 to run all the classic adventure games such as the monkey island series, Indiana Jones series, Day of the tentacle, the dig, etc. etc. and yes, it includes the speech sound support (how could you play day of the tentacle without it
!
quote:1 jaar oud geloof ik. Valt wel mee toch?
Op woensdag 12 maart 2003 10:45 schreef err het volgende:
Dit ding is zo oud, dat ie alweer uit de handel is. Next.
In Azie heb je ook de Wonderswan, een soortgelijk handheld die speciaal bedoeld is voor RPG. De Final Fantasy series werden daar dan ook voor uitgebracht.
Beide systemen zijn dan ook successen. Hou ook in gedachten dat de electronica daar relatief goedkoper zijn, waardoor de drempel om meerdere handhelds te hebben veel lager is voor de gewone consument.
Hier is dat dus niet, mede dankzij de hogere prijzen en ook de houding tov games.
Al met al een leuke console die GP32, maar niet echt voor de Europeaan. Tenzij je natuurlijk GBA roms wil spelen. Dan weer wel...
Grafisch is het gewoon ver superieur tov GBA. Met een tuner erbij heb je echt beeld.
Mocht je een GBA willen aanschaffen, dan zou ik via lik-sang.com toch de GP32 bestellen, want dan heb je een GBA met extra veel mogelijkheden. De schijf of tewel Flash Card is 128 MB groot, dus toch netjes.
Ook is het scherm 1,5 x groter.
quote:Nou, een beetje google-en levert toch al snel enkele tientallen games op. Meestal wel oude games, maar dat is juist leuk, vind ik. Ik zat er al over te denken om een oude nes te kopen en een mp3-speler heb ik ook nog nodig. Dus dan is dit best wel een aardig alternatief.
Op woensdag 12 maart 2003 11:31 schreef err het volgende:
Er is maar een heel klein aantal titels voor de GP32 uitgebracht (15 ofzo?), en geen van die titels maakte indruk op mij, grafisch gezien.
Het enige wat een beetje schamel is, is het geheugen wat je erbij krijgt: 8mb. En 64 mb erbij kost dan weer 25 pond of 40 pond voor 128mb.
Edit: -Raven- post hier net voor mij dat er 128mb inzit. Is dat standaard of moet je dat erbij kopen?
quote:Maar loopt dat Divx echt vloeiend? Ik kan het me bijna niet voorstellen, aangezien je er normaal al een flinke PC voor nodig hebt.
Op woensdag 12 maart 2003 15:23 schreef -RaveN- het volgende:
Een maat van me heeft hem, je kan er ook DivX op kijken, echt grappig om Trigun erop te kijken.
quote:De GBA-emulators schijnen voor de GP32 nog niet echt vloeiend te lopen.
Mocht je een GBA willen aanschaffen, dan zou ik via lik-sang.com toch de GP32 bestellen, want dan heb je een GBA met extra veel mogelijkheden.
quote:Zou je misschien kunnen zeggen welke emulators wel en niet werken? En of MP3 goed werkt? Als DivX en MP3 goed lopen smijt ik mijn GBA misshcien wel de deur uit
Op vrijdag 14 maart 2003 17:01 schreef Fantus het volgende:
Ik heb de Gp32 nu een klein weekje en ben er reuze tevreden mee. Wonderbaarlijk aparaatje. De DivX loopt prima, sommige emulators ook. Andere emulators weer niet maar op zich kan dat apraatje behoorlijk wat aan. Ik heb de mijne geimporteerd aangezien je ze in Nederland (nog) niet kan kopen.
quote:Ik vraag me nog steeds af hoe het nou met dat geheugen zit. Hoeveel zit er standaard in en is het nodig om er zo'n SMC meteen bij te kopen?
Op vrijdag 14 maart 2003 17:01 schreef Fantus het volgende:
Ik heb de Gp32 nu een klein weekje en ben er reuze tevreden mee. Wonderbaarlijk aparaatje. De DivX loopt prima, sommige emulators ook. Andere emulators weer niet maar op zich kan dat apraatje behoorlijk wat aan. Ik heb de mijne geimporteerd aangezien je ze in Nederland (nog) niet kan kopen.
quote:maar daar kun je anders toch nog 2 of 3 snesroms op kwijt
Op zaterdag 15 maart 2003 17:32 schreef Robino het volgende:
Het internete geheugen van dat ding is geloog ik maar 8mb.
enne geeft het beeldscherm ook licht of niet? heeft ie een backlight?
quote:Nee, maar ik las wel ergens dat er een om-/opbouwsetje komt om zelf licht in te bouwen. Of dat front of back light is, stond er niet bij. Zal wel net zo'n soort opzetstuk zijn als er voor de oude gameboy was.
Op zaterdag 15 maart 2003 18:09 schreef dethoom het volgende:[..]
maar daar kun je anders toch nog 2 of 3 snesroms op kwijt
enne geeft het beeldscherm ook licht of niet? heeft ie een backlight?
quote:- De meeste emu's zijn in een "net niet lekker" toestand. Ver, maar nog niet 100% in orde.
Hoe zit het eigenlijk met de EMU's op de GP32 ?/
Ben ook van plan om er zo 1 te kopen?Kan je bijvoorbeeld GBA spellen op je GP32 draaien ??
Heeft tie backlit?
quote:Waar heb je die XG flash gekocht?
Op dinsdag 25 maart 2003 10:05 schreef Robino het volgende:
Mmm ik tijfel nog. Heb zelf een GBA met XG Flash en er zijn zoveel leuke spellen uitgekomen.... Ik weet niet of ik die nog wil missen.
quote:zijn er zoiwezo wel interessante spellen voor de GP? Dat lijstje wat er tot nu toe is stelt niet veel voor imo.
Op donderdag 17 april 2003 16:12 schreef tsuihark het volgende:
Heeft iemand al spellen gekocht voor de GP32?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |